Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

1down: Så flink du er som har gått ned alle dine 30 kilo :) Gikk også opp 30 kilo, men har fremdeles 8 kilo igjen.. :( håper å få de av, så har startet å trene litt mer nå..

 

Til dere som har 2 dupper på dagtid: Hvordan ser dagen deres ut ? Når er duppene ? Når står dere opp? Har duppene blitt lengre etter at dere har bare to? Det ble jaggu mange spørsmål, så dere svarer om dere orker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Go kveld :D her har dagen vert fin :) men nå tror jeg prinsen lider av tannbasj... har skiftet 3 bleier idag... Og det er løst...skifter somregel engang og det fast... Han sovnet relativt fort i kveld...

Hvordan har dere hatt det damer??

Vi har tre dupper ennå prinsen og mammaen, så kan ikke svare deg ;)

 

I morgen skal jeg pynte litt til påske ;)

 

ønsker alle en fin kveld :) nå er det kaffe og foreldre&barn bladet på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de tennene hans snart kommer opp:) her har vi hatt en god dag:) prinsen har vært våken til nå, ble litt kluss med soving pga bilkjøring.. men d gikk greit å legge han:)

Håper alle får en god natt:) kos deg med påskepynting i morgen, har fått prinsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk overraskende bra å være borte i ca 7 timer i dag. Ca en times tid etter vi hadde reist var jeg ferdig med å gruble på om vi hadde gitt tydelige nok instruksjoner og fått dekket alle sannsynlige (og mindre sannsynlige) problemstillinger, og dessuten fått overbevist meg selv om at tanten kom til å ringe hvis hun lurte på noe. :P Så da klarte jeg å ikke tenke så mye på det resten av tiden og konsentrere meg om det jeg skulle. Men var utrolig deilig å komme hjem og se den lille skjønningen lyse opp når han så mamman sin. :)

 

Zassy, det er sikkert lurt å amme først ja, problemet er at han har begynt med puppenekt på dagtid. (Mesteparten av dagen i allefall.) Får han kanskje til å ta bittelitt en gang eller to i løpet av dagen, men som regel blir han bare ilsint hvis jeg prøver. Lurer egentlig på om han blir for sulten mellom måltidene, for han gråter/klager veldig ofte når han får mat, selv om han gaper som bare det. Litt forvirrende. Men han får jo fire måltider om dagen, og masse melk ved legging, i løpet av natten og før vi står opp om morgenen. Det skulle vel holde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman: Jo takk, er ganske fornøyd med å ha gått det ned igjen :) MEN kroppen er langt fra hva den var! Det henger og slenger, syns i grunn alt har seget nedover ha ha :)

 

Vi driver og prøver på to dupper nå om dagen, noen dager går det, andre dager ikke. Vi står opp kl 6.30, første dupp 9.30. Den kan vare alt fra 30 min til 1 1/2 time. Blir den lang blir neste dupp ca kl 14, og den blir da på ca 1 time, altså ferdig kl 15. Så prøver jeg å legge henne 18.30, men den blir ofte over 19 før hun sovner. Min tanke er at hun etter hvert vil "skjønne" at hun må sove lenger på de to duppene hun får, men foreløpig ingen stor suksess :) Men har i hvert fall 3 timers våkentid mellom duppene nå, og det går veldig bra! Merker at hun krever mer nå, må underholdes og aktiviseres mye mer enn før, ellers er det tydelig at hun kjeder seg.

 

Harfåttprinsen: Tannbæsj ja, da er det vel ikke lenge før tanna kommer opp :) Her har det vært rolig noen dager nå, og ingen tann foreløpig. Går og "håper" på at tannbæsjen skal komme jeg :)

 

Hannah: Så bra at det gikk så fint i går! Kjenner meg igjen i det du skriver om å gi instruksjoner og dekke alle mulige og umulige problemstillinger ha ha :) Min jente gråter/klager også veldig når hun mates, tror det er fordi hun er veldig sulten ja, og maten ikke kommer fort nok. Syns det er litt trist, for måltidene skal jo liksom være kos. Men har prøvd å amme før måltidene, og da drikker hun seg mett på melk og vil ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1down den så go ut, sånn man kan snurpe igjen ved hodet også? :) Så fint at daglegginga gikk så greit!

 

Hannah ja høres greit ut, aner ikke hvor mye de trenger i løpet av dagen egentlig jeg, men tenker her at hun kanskje ikke får nok ettersom hun fortsatt spiser såpass mye på natt så derfor jeg ikke evt vil nattavvenne før jeg er sikker på at hun spiser nok på dag. Tror mange gråter ved måltid, husker ungen til søstra mi gråt mellom hver skje grøt, hehe var litt komisk, ble fornøyd å still når skjeia kom og så gråte igjen. Her er hun også ganske utålmodig men går greit når vi kommer i gang.

 

Uff i dag er jeg motløs.. var helt forferdelig i natt, vi hadde henne med oss igjen men hun gråt og gråt og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre til slutt, hysjet og hysjet og bysset og bar..tilslutt måtte jeg gå ut av rommet litt mens samboer tok over bare for å komme unna hylinga i et minutt..men den blir selvfølgelig ti ganger verre når han skal trøste, så tok meg litt vann og gikk inn igjen og fikk tilslutt roet henne med pupp og byssing..etter den lange uroperioden sov hun helt til neste morgen. Meninga vi skal møte svigers i dag og ha besøk av dem i kveld og jeg kjenner jeg ikke har overskudd i det heele tatt..i går når de var her brukte jeg 1,5 time på å legge snuppa. Orker ikke hyl og skrik når vi har besøk så derfor la jeg og ikke samboer, men kjenner at jeg begynner å bli utrolig sliten, føles som det bare er jeg som har unge :( Han spør om han skal hjelpe men jeg sier nei fordi jeg vet hun bare hyler enda mer og tar lenger tid å legge, er jo en bjørnetjeneste til meg selv..men når man er sliten tar man "enkleste utvei". UFF! Håper dagen kommer seg..nå skal jeg ta en stor kopp kaffe og prøve å finne smilet ;) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her til dere for et kjapt spm: Dere som har baby som hadde plager da de fikk tenner, hva var plagene? Og hvor lenge varte de før tannen kom?

Har ei på snart 6 mnd som bæsjer utallige grønne slimete, gråter mye, tar seg til ørene, litt feber og vil ha litt mindre pupp enn vanlig og sover mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått tenner her, men hvis hun tar seg til ørene kan det være ørebetennelse? vært hos lege??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært hos legen, tenkte avvente pga de andre symptomene, spes bleiene. Leste også at de noen ganger kunne kjenne det i øregangene ved tannfrembrudd. Men hun virker bedre i dag,leker og spiser greit, bare grining når noe skal ut i bleien, forståelig nok når det er så sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff zazzy hørtes slitsomt ut :/ håper det blir bedrei natt... Her har natten vert urolig :/ basjet seg ut og våknet vær time :/ Håper natten i natt blir bedre :) å håper det er pga tanna :D

 

ønsker alle en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen ser du at det er tann på vei opp? spennende! Her har jeg trodd hun skulle fått tenner stort sett hver gang vi har hatt urolig periode, eller mye bæsj, eller feber osv, hehe, men fortsatt er det bare gommer :D Litt komisk for alle bare "det er sikkert tenner på vei" så har liksom trodd det i 8 måneder nå :D hehehe!

 

Nå har sola kommet fram, lille tar sin første dupp og dagen er i grunn mye bedre nå, rart hvor vant man blir til lite søvn, nesten så jeg ikke merker at jeg er i underskudd lenger.. Har funnet frem gamle leker som jeg hadde da jeg var lita i dag, lillemor ble kjempeglad for å få leke med noe nytt! :) Og det passet bra for hun er sutrete i dag og vil helst bli bært mye. Veeldig greit med bæresela!

 

Ha en fin dag alle sammen :) vi skal på bytur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

Da har vi kommet hjem fra en fantastisk uke på Gran Canaria. Og jeg har har en del å oppdatere meg på, for jeg hadde ikke mindre enn 100 varslinger på denne tråden! :D

 

Våre rutiner holdt seg til det var 2 dager igjen, da var det ikke håp legner! Siste dagen var et sutre-kaos, men flyturen gikk heldigvis veldig bra!

 

Inatt har vi sovet godt i storsenga sammen, ensomt uten pappaen her hjemme. Men vi sov godt og merket på mini at han var sliten etter mange dager med nye opplevelser.

Det er godt å være hjemme og nå nyter han formiddagshvilen i vogna på terrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :) Her har dagen vert grei.. en litt medtatt prins som er trøtt,trøtt, bæsjer og bæsjer :P Tannen kjenner jeg og ser det er noe hvit... og synes det kjennes bedre idag enn i går :) så kanskje d går fort :) Han er veldig kosete og sovner best i armene, og som den mamman jeg er (litt dumt) så bysser jeg han nå, når det er slik at formen ikke er på topp :/ men til kvelds nå sovnet han av seg selv i sengen å 10min... :D men på dagen er han svært så avhengi av nærhet nå, han er egentilig ikke en som har tid til og sitte i fanget og kose til vanlig :P Håper det blir en bedre natt i natt og at pappan får sove lengre.. idag måtte nemelig pappan stå opp 05 :P fordi prinsen ikke klarte og finne roen i egen seng etter jeg skiftet bleie 0430...

 

Mamma i lykkerus :) flott at dere har kost dere :)

 

Hvordan har dagen vert hos dere andre i dag da??

 

Håper alle får en fin kveld :) her er det pizza og mesternes mestre ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom dag i dag... hadde alle dager vært sånn så tror jeg at jeg hadde falt helt sammen. Sutring og skriking absolutt HELE dagen. Skriking når han legges og langt inn i søvnen, plutselig skriking i søvne, og skriking når han våkner. Aner ikke hva som plager han, men lurer på om det kan være magen, for han har trykket mye, hardt og lenge, men det har kommet lite ut. Bare masse masse luft.

 

Han fikk av seg alle klærne en stund før bading, og fikk en stikkpille, og da ble det litt bedre. Var blid i noen minutter før han satte i gang igjen. Sovet to halvtimer og en femminutters dupp, og spist minimalt. Tror vi skal ta en telefon til legevakten hvis det ikke er bedre i morgen. Vet ikke om dette er normalt, men han har hvertfall aldri vært sånn før.

 

Han fikk hvetegrøt til frokost i dag og brødskive til lunsj, så jeg lurer på om han kanskje reagerte på gluten? Eneste jeg kan komme på som har skjedd utenom det vanlige, pleier ellers bare å gi han havregrøt. Er jo gluten i det og, men mindre.

 

Jaja, han sovna i allefall fort i kveld, helt utkjørt stakkars. Håper han får sove godt i natt. Blir nok samsoving fra første oppvåkning, orker ikke å plage han mer når han er så plaget fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Hannah, det hørtes slitsomt ut :( Får håpe det ikke er gluten han reagerer på. Om det er det kan det vel være at det går seg til etter hvert som lille magen blir vant med det? Håper dere får en bedre dag i dag!

 

Zassy: den kan ikke snurpes rundt hodet, men er glidlås som man kan dra helt opp så bare nesa stikker ut :)

 

Harfåttprinsen: Høres ut som det er spørsmål om tid før den tanna hans kommer opp :) Får håpe det går fort, for både hans og din del :)

 

Mamma i lykkerus: Så bra dere har hatt en fin tur! Hvor lang var flyturen? Måtte du/dere ha han på fanget? Vi driver og diskuterer sommerferien vi, litt usikre på hva vi skal finne på. Kunne tenke meg en uke i varmere strøk jeg :) Hva er planene deres for sommeren?

 

Her var dagen i går bra, ble 2 dupper (!!) siden den første varte i hele 1 1/2 time :) Nr 2 ble bare på 30 min og hun var rimelig overtrøtt i 18 tida så måtte droppe kveldsgrøten. Sovnet fort og greit litt tidligere enn vanlig, men våknet 3.30 for mat - tydelig at kveldsgrøten metter endel for i det siste har hun pleid å sove helt til 5-5.30 uten mat. Men tok henne opp i senga vår og vi sov helt til 7, herlig :)

 

Snuppa blir mer og mer frustrert når hun ligger på gulvet nå. Jokker og jokker men kommer seg jo ingen vei, roterer bare rundt egen akse.Blir illsint og "roper på mamma" :) Prøver å legge henne rett på parketten med bare føtter men ser ikke ut til at hun skjønner tegninga.

I dag skal vi på besøk til en venninne og spise lunsj i "byen" vår. Hvilke planer har dere for dagen og hvordan har natta vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus, gleder meg til vi også skal på tur, så fint at flyreisen gikk bra, det er den jeg gruer meg mest til!

 

1down så supert at dere fikk til to dupper! Pleier å forlenge førsteduppen her også så den varer i minimum 1 time, i går ble det 1 og 1/2 + halvtimesduppen på ettermiddag, den pleier alltid bare å være 30 min.

 

I natt hadde vi endelig en "vanlig" natt igjen! :D Våknet 02 og 06 for mat og sto opp halv åtte, ikke noe uro, bare mat og tilbake i sin seng, var helt fantastisk å få sovet litt! Samboer sto opp med henne i morges så jeg kunne sove ut, men da fikk jeg selvfølgelig ikke sove mer, hadde vel "sovet ut" med å få sove vanlig på natta, hehe.

 

Skal dere bort i påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Inatt sov han lite igjen :/ akkurat som natten før... Bæsjet seg ut i 03tiden og måtte skfte.. da var han våken til 04... så her er jeg trøtt fortiden... håper det endrer seg snart ...å idag har han også bæsjet maaange ganger... synes synd på prinsen min :/ sikkerlig sår i stumpen også...

 

Hannah :) håper dagen idag har vert bedre :)

 

1down:) flink bebis du har som sover så lenge om natta, prinsen min sov så lenge han å uten uro, før det ble dette bæsjestyre og tanna.. Men håper det blir slik igjen :)

 

Zazzy :) flott og høre at gode netter trenden er på vei inn igjen i dette forumet ;) da er det håp her også ;)

 

Nå er det kveld her, har ikke sovnet ennå... men håper det blir snart.. skal ta tidlig kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :)

Har ikke fått oppdatert meg på alle nye innlegg siden vi dro på en miniferie til bestemor på tirdag. Vi har storkosa oss og mini har hatt ett suuupert humør hele uken. Han har virkelig funnet stemmen sin og har hylt, gurgla og ledd ustoppelig.

 

I går kveld var mamma på by`n for første gang sammen med en gjeng gode venninner :) Kjempe gøy. Formen har vært upåklagelig (heldigvis) men jeg og mini har slitt med dubbene i dag. Han har sovet utrolig korte perioder noe som resulterte i mange soveforsøk idag!!

 

Men legginga ikveld har vært super, mannen gikk å la han i sengen og brukte ikke lang tid før han gikk ut av rommet. Han fant søvnen av seg selv og nå får vi håpe det varer :)

 

Vi skal være hjemme å kose oss i påsken, ingen turplaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen håper du har fått en bedre natt i natt? Er du spent på ammingen nå som det blir tenner? :)

 

Nimas så gøy, er så morsomt når de lager mer og mer lyder :D Hørtes deilig ut med en kveld ute, bra du koste deg!

 

Her har vi hatt en enda bedre natt enn i går, det er så godt og jeg kjenner at jeg ikke er så sliten som jeg var i går. Hun var litt urolig rundt halv ti i gårkveld men det var fordi pappan gikk inn å prøvde å roe henne, det skulle hun IKKE ha noe av :( Jeg prøvde i det lengste å la vær å gå inn, tenkte at hun roer seg nok tilslutt skal bare protestere litt først..men det ble ikke noe bedre så til slutt kom pappaen ut og sa at jeg bare måtte komme og ta over, og da ble hun stille med en gang. Uff lille kroppen var helt oppskakket av all skrikinga, men sovnet nesten med det samme jeg la henne ned. Slitsomt at hun bare vil ha meg, men jeg går ikke gjennom hva som helst for å "venne henne på" pappan heller, vi får vel bare ta det gradvis og håpe det endrer seg.

 

Våknet bare en gang på natta kl 4 for mat og så kl 7, ga litt mat da også så slumret vi til kvart over åtte :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :)Her var det tre runder i natt og ingen bæsjing :D jippi... Ser ut som det har stabilidert seg litt... Zazzy... vi har ingen spesielle påske planer.. tar det litt som det kommer :) Jeg ammer ikke, hadde får lite melk da han var 1 1/2 mnd... :(

Flink jenta de er på natten nå da zazzy :)

 

Jeg er trøtt og sliten etter noen netter med mye våken tid.... :/ blæh...så vi tar det bare rolig idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 down: Flyturen var på 5 timer og 45 min. På veien ned var vi så heldige at han som satt ytterst på vår rad reiste alene og det var ett ledig sete et annet sted i flyet. Så helt uventet flyttet de han slik at vi fikk et sete til å ha mini i. Det var utrolig deilig, siden han var småsutrete og kravstor. Han er en utrolig varm baby og vi måtte la han ligge i bare body, selv da var han våt av svette.

 

På vei hjem var vi ikke like heldig og det satt en mann (som tydeligvis ikke hadde barn selv) ytterst på raden vår. (av sikkerhetsmessige grunner må de som har spedbarn på fanget sitte på vindusplasser) Og alle vet at noen ganger er man bare nødt til å stå og vugge for å få de til å roe seg. Så jeg følte at jeg tråkket på en bombe hver gang jeg spurte om vi kunne få komme ut... Men alt i alt gikk det bra. Han sov godt på fanget mitt mesteparten av turen.

 

Men til alle dere som skal ut og fly; ta med litt forskjellige leker, og gi de bare en av gangen. Mini ble veldig lett utålmodig og bare kastet lekene på gulvet når han var lei. Vi hadde med en liten drikkekopp og det var stas. Han måtte underholdes 100% de periodene han var våken.

 

Tror det viktigste av alt er å ikke grue seg for mye, for da merker de det på oss mammaene at noe er annerledes.

 

Vi har ingen utenlandsplaner for sommeren, siden vi nå har vært i syden og pappaen i Dublin. Men vi skal en uke på spa-hotell på sør-landet!

 

Har fått prinsen; du skal være glad du ikke ammer når tenna kommer! Her er det to store hvite tenner nede og jeg tror puppen min skal falle av til tider! Det er grusomt! Og nå er på vei til å få en tann oppe. Lurer på hvordan det skal gå!

Det verste er at han ikke skjønner noen ting når jeg plutselig skriker til, så han bare ligger der med dådyr-øynene sine og smiler...! :o;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fint med tips, flere leker skal jeg huske! :) Nå blir jo jenta mi litt over året når vi skal reise til syden, er spent på hvordan det blir.

 

Nå har jeg holdt på over en time å legge, holder på å bli tullete..blir så sliiten..og kjenner at tålmodigheten tar slutt innimellom, sukk..men hjelper jo ikke noe det heller, må bare puste dypt og fortsette å bysse og trøste så rolig jeg greier. Nesten så jeg legger henne i vogn på natta snart, bare for å kunne ha en fin legging. Trist at dagene avsluttes slik :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut Zassy :) Men ja kjenner igjen følelsen der man må si til seg selv at det kan være lurt å puste..

 

Her har dagen vært veldig fin, vi har møtt venninner og deres bæbiser, kjempe koselig. Pappa og mini tok en velfortjent sistedubb på 1 1/2 time og jeg kjeda meg litt mens de sov (humre) !!

 

Ellers har vi de to siste kveldene hatt tidenes raskeste legging. Tror ikke vi har vært inne på rommet i mer enn noen minutter. Bare legger og går ut... og han sover .. til neste dag. Vet vi er super heldige og jeg krysser det jeg har for at det funker videre også. Hvordan har forsøket med å sitte til hun sovner gått med dere zassy ?

 

Tenner og amming ja , auch kjenner jeg er glad jeg slipper det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) VI koser oss på påskeferie, og prinsen synes det er så stas å leke med de små søskenbarna sine, og være ute på tur, både i pulk og i vogn.. Dagsovingen er ganske bra fortiden.. Har 2 dupper, med varierende lengde..

Natten er ett mareritt, våkner hver time, men har egentlig gitt opp å bli frustrert over det, så er bare sliten og trett.. Men mamma og pappa er flinke til å ta han på morgenen, slik at vi får sovet litt.. :)

 

 

Han gulper også enormt mye for tiden, håper det går seg til snart..

 

Zazzy: vet akkurat hvordan det er, men her gir pappaen opp etter 5 minutter, da klarer ikke han mer, så jeg må ta over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...