Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Morgen damer :) Her sov han til 02 fikk vann og smokk.. sov da til 06 fikk melk og sov til 07 ;) Her får han det brødet vi spiser... alt fra bondebrød til kneip ;)

Idag skal vi på babytreff ;) Hvordan har natten vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei. Natten var ganske lik din Harfåttprinsen, sov til 03 mat, sov til 06 mat og sto opp 08.15, deilig at hun lå litt lenger for en gangs skyld. Føler meg nesten litt uthvilt, hehe.

 

Så godt med heeeeelg! snart iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Her var vi ganske mye våken frem til 03, da sovnet han skikkelig og sov til 07..

Okei, da får han smake brødet av oss :)

 

Vi skal bare kose oss og slappe av i dag:) Må vel rydde litt og vaske til helgen :) Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har natta igjen vært kjempe fin, han sovna litt senere pga sen dubb ca 2030. Jeg var oppe to ganger å putta inn smokken, men han sov til 0800 :D:D

 

Fikk mme og grøt til frokost og var klar for ny dubb allerede 10, jeg ville ta en hvil jeg også og da våknet vi nå kl 12 !! Hva skal man si ? Vi er opplagte og fornøyde ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimas for en sovebaby du har!! :)

 

Her skal vi ut på lang trilletur i dag, ellers blir det bare rolig avslapningsdag og kjærestekveld senere :) koselig!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Her har vi hatt en fin dag :) Prinsen har omsider sovnet for kvelden, og nachosen står i ovnen :) Nå blir det tv, mat og kos :)

 

Håper alle får en fin kveld :) og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go kveld damer ;) her har vi også hadd en kjempe fin dag :D nå sover han og vi skal kose oss med taco :)

 

Ønsker dere en fin kveld og super natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mini lett å legge ikveld :) Jeg trodde vi skulle ha kjærestekveld jeg også, men piskusen det er det seriestart og mannebeinet ringte med spørsmål som innvolverte øl og kompiser. Det måtte jeg jo innvilge, spesielt med tanke på at imorgen kveld er det ett glass vin og venninnemiddag i mine planer :P

 

Så nå sitter jeg her, litt forvirra over hva jeg skal ta meg til. Kanskje jeg skal vaske gulvene ? Nei.. Tenker det blir tv og kanskje får jeg avslutta boken jeg starta på når mini var født !! Er nok på tide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen damer :) Her var natten god :) Vann og smokk kl 03 og sov til kl 07 :)

Her holder pappan på og legge han til første dupp nå, ser ut som det går greit nå, men var ikke så populært i sted... Rart hvordan disse små er vant til at vi mødre legger de på dagtid :P de blir fort vant til ting ;)

Hvordan har natten deres vert??

Der sov prinsen sin første dupp ;) flinke pappan :)

Planer for dagen?? vi har ingen planer idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Natten her har vært sånn passe.. våken kl 22, 01 og 03.. sov til 07.30 :) Er mer spent på natten, når vi må opp da, når vi skal stille klokken,...

 

Vi har vært å handlet, ellers blir det bare rolig.. Er drittvær dilux her i dag..

 

Håper dagen blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffh i dag har vi en slitsom dag altså. Vet ikke hva det er med snuppa..hun sutrer og gråter og ingenting er bra nok. Alle tre lurene har bare vært på halvtimer og hun er tydelig mer trøtt :/ Slår til innimellom med littegranne ro så hun kan ligge å leke litt på gulvet f.eks, men som regel går dette over etter kjempekort tid og vi har stort sett bært rundt på henne i dag. Ekstra slitsomt for meg for hun er i tillegg en skikkelig mammadalt og hyyyyyler for å komme til meg. Nesten så jeg lurer på om hun kan være syk, men ingen feber iallefall. Gleder meg litt til å få henne i seng, men gruer til legging. Hun virker helt hyper og "medviljegråter" mye, ingenting vi gjør nytter, som f.eks å leke sammen med henne på gulvet eller synge en sang osv slik vi ofte gjør ellers, hun bare vræler. Håper hun bare har en dårlig dag og at det er over til i morgen. Akkurat nå har hun roet seg litt og leker litt alene, så GODT med en liten pause! :) pappaen har sovnet på sofaen, sliten han og! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :) vi har hatt en kjempefin dag :) Shopping av bodyer og div, trilletur,besøk av bestefar og baking av kake :) Prinsen har vert flink til og sove dupper idag :) Nå er han i seng og vi skal kose oss med lasagne og vin :)

 

Zazzy : slike dager er bare PYTON.. og energien dabber raskt av, håper kvelden har vert bedre og at i morgen er det en ny dag med en smørblid jente :)

Her er det virkelig en framtann på vei opp :) klør og styrer...

 

I natt er det en time mindre og sove da :/ men men d går sikkert greit :)

 

Hvordan har dere hatt det i dag da?

ønsker alle sammen en fin kveld og natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

 

Zassy: utrolig slitsomt med sånne dager! Man blir jo bare helt tappet for energi :( Håper det går bedre i dag!

 

Harfåttprinsen: Her har vi også en tann på vei :) Er det hans første tann? Her har hun to svære klumper nede foran, og kan såvidt se noe hvitt på vei ut :) Sikler noe helt vilt og har vært veldig urolig og sutrete i det siste. Heldigvis har hun sovet godt om natta når hun først har sovnet :)

 

I går hadde vi en super dag! Var 17 grader her og vi var ute hele dagen, gikk tur og spiste lunsj på en utecafe i "byen", kjempeherlig! I dag blir det skogstur med gode venner og så familietreff om ettermiddagen. Elsker sånne dager hvor det skjer ting :)

 

Snuppa våknet forøvrig kl 05.30 for mat, sovnet og så stod vi opp kl 7 (dvs egentlig 6). Kjenner at jeg har mistet en time ja, men er jo greit ift rutinene hennes som burde være i rute på tross av klokkestilling :)

 

Ha en herlig dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgen damer ;)

Her var det to runder med smokk og vann inatt... Våknet 08.15 ny tid :) så er i rute ang det vanlige :)

 

1down :) Det er hans første tann ja :) Litt urolig her også... Men det er da vell bare slik :) håper tannen kommer fort og at han slipper og bli plaget med det :)

idag skal vi slappe av og kose oss bare :) kanskje trille en tur :D

Hvordan har natten deres vert???

Ha en fin fin dag :)

Endret av Harfåttprinsen:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! I dag er en myye bedre dag! :) Vi tror rett og slett det var pga to dager med mye som skjedde, kanskje overstimulert og så ble det derfor en vanskelig dag, men var sikkert lurt med en helt rolig dag i går, for nå er alt kjempefint igjen :) Ha en fin dag alle sammen! Vi skal ut på søndagstur nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Er i gang med daapsforberedelser. Det er bare 2 uker igjen, og man kan si at vi er litt sent ute med det meste. Mañana, mañana og alt det der :)

 

De siste kveldene/nettene har värt helt fine. Jeg har värt flinkere til aa legge poden i sengen sin etter at han har spist om natten ogsaa. Flinke oss!

 

Maa fortelle hva som skjedde Fredag.

Han vaaknet tidlig som vanlig, ca halv seks. Tok han opp i senga til meg, og saa i sjutida sovna vi begge to igjen.

Kvart over ni vaakner jeg, ser paa klokka og ser at senga er TOM!

Ser meg rundt, og der ligger mini; smilende paa magen med strake armer. Paa gulvet!!!

Min teori er at han har dyttet seg bakover (kommer ikke forover ennaa), og saa har han paa et vis sklidd enkelt og greit ned paa dyna til gulvet.

At det gaar ann! Jeg fikk selvfólgelig litt angst, og begynte aa sjekke etter kuler i hodet og blaamerker, men fant gudskjelov ingen.

Er nok derfor jeg har blitt flinkere til aa legge han i sin egen seng og ikke i min.. Herregud!

 

Pga daapen kommer familien min 2 uker paa ferie, og kjärestemannens kommer for en langhelg den helgen vi har daapen.

Blir nok ikke saa mye paa internett den perioden, men haaper at jeg er velkommen tilbake naar de reiser igjen.

 

Begynner aa bli skikkelig deilig aa varmt her naa, saa naar foreldrene mine kommer blir det nok baade sol og bad. De har kjöpt med et saant UV-telt til aa ha paa stranda. Det blir bra. Jeg har ikke kjöpt UV-dress til Leo. Jeg synes det virker saa ubehagelig. Her har jeg kjöpt spesialkrem for babyer med solfaktor 50. En skikkelig klissette sak som hittill virker bra. Han er like blek (!) etter aa ha värt paa trilleturer hver dag i solen.

Naa er jeg vel blitt litt overforsiktig etter "solbrent-öre-hendelsen" for noen uker siden. Har kalesjen paa og parasollen aapen stort sett hele tiden. For aa ikke snakke om solhatten :)

 

Ha en straalende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: De kan vel fort bli overstimulerte dersom det skjer for mye... Bra at dagen i dag ble bedre :)

 

Lanzarotejenta: Lykke til med dåp :) Det er slikt som kan skje, og de tåler nok litt mer enn vi tror ... Her trengs det ikke UV telt eller klær enda, her øs regner det...

 

Natten var ganske grei, våken 3 ganger for smokk, sto opp 06 :) Dagen i dag har vi bare kost oss, og vært mye ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi lanzarotejenta, da hadde jeg nok blitt litt overraska om jeg våknet til tom seng ja, hehe, men det gikk jo heldigvis bare fint høres det ut som :)

 

Nå holder jeg på å bli gal av leggingen igjen.. dagen har vært fin, men leggingen hver kveld i det siste har vært et mareritt :( Vært inne på "sovlillebaby" og lest litt nå. Tenker å prøve å sitte ved siden av henne når hun skal sove nå og se om det kan funke, altså totalt motsatt av det jeg har gjort til nå, altså "løpe ut før hun rekker å gråte". I kveld har hun grått så mye og det er så fælt at hver dag skal avsluttes med masse gråt, hun er snart 8 mnd så det er på høy tid at hun lærer å finne søvnen selv.. Tenker vi fokuserer på kveldslegging først og fremst og tar dagduppene etterhvert.. Skal prøve i morgen og bare sitte ved siden av henne og trøste/stryke på henne og se om det kan virke. Det virket delvis i kveld. Sliiten nå, håper hun har sovnet for natta, ble endelig stille nå..denne legginga altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer

 

Høres slitsomt ut Zassy, vi har brukt teknikken du snakker om : å sitte sammen med til han sovner. Det funker utrolig godt her, selvfølgelig krevde det litt i begynnelsen. Det vil si det tok litt tid før han sovnet, men jeg hadde ei bok å lese i og vi holdt ut, bytta kveld og avløste hverandre om det tok veeldig lang tid. Nå går det ikke lang tid før han sovner, eller er så søvnig at vi kan gå ut av rommet. Vi sier minst mulig og holder på/styrker om han er litt urolig. Veldig fornøyd med hvordan leggingen går nå.

 

Ikveld sovna han fort, jeg var inne en stund etterpå da det var noe han ikke var førnøyd med. Tok en stund før jeg fant ut av det, men det var rett og slett for varmt med de tjukke sokkene. Så vips når de forsvant sovna han igjen..

 

Ellers har dagen vært fin, jeg piska gubben til å hjelpe med nedvask av leiligheten. Og for å si det mildt, behovet var stort. Men fornøyd nå da og vi har inngått avtale om mer jevnelig nedvask. Nå må målet for kvelden være å komme meg i seng tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimas så fint å høre at den måten virket bra hos dere, tok det lang tid før du merket at det ble lettere? Til nå har jeg stått bøyd neddi senga hennes for hun er blitt avnhengig av å ta på ansiktet mitt når hun skal sove...! Eller tatt henne opp og bysset hvis gråten har eskalert.. men i kveld så strøk jeg på henne, tok av teppet litt da hun ble varm og plutselig ga hun seg å gråte, smilte til og med litt i flekkene der! Så da har hun det jo ikke såå fælt heller håper jeg. Så tok jeg en stol ved siden av sengen og bare satt der og holdt henne litt i hånden og hysjet stille. Til slutt satt jeg bare der mens hun snudde hodet litt fra side til side, spyttet ut smokken! og sovnet til slutt. Jeg satt en liten stund etter hun sovnet så listet jeg meg ut, så hørte jeg plutselig et hyl! da var hun våken igjen og ble kanskje redd for at jeg ikke var der? gjorde det samme på nytt men denne gangen satt jeg ti minutter etter hun hadde sovnet, Måtte ta henne opp og roe ned en gang og da ble hun rolig med en gang og la seg til å sove etterpå og har sovet siden. Skal prøve å holde meg til dette nå og håpe hun blir flinkere og flinkere til å finne søvnen uten hjelp etterhvert. Når legger du ham Nimas og hvor gammel er han? Så flinke dere var som har vasket!! :) her er det bare avslapping og film nå før vi finner senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vi fikk ikke begynt med noe som lignet leggerutiner før han var ca 4,5 mnd og kolikken ga seg. Men det har gradvis blitt bedre og bedre. Nå er han 6,5 mnd og legger seg ca 1930-2000.

 

I begynnelsen ble det en del turer inn etter han hadde sovna slik som du beskriver ovenfor. Det kan fortsatt skje, men også det har blitt betydelig bedre. Starten var det litt gråt og litt opp og ned, men gradvis var det liksom lettere å lettere. Den største utfordringen vi har er å tolke at han er klar for senga, slik at han ikke er overtrøtt, da blir det vanskeligere. Vi brukte i værste kolikkperioden en app som het babysleeper (hehe etter en artikkel i vg kom med tipset !) Den har vi faktisk tydd til ennå, men jeg prøver å la han finne søvnen selv.

 

Vi satt også med hendene på han i starten, men gradvis fjerna vi oss mer og mer og sitter ikke lengere over senga hans. Her har han ett enormt behov for å ta på/kose seg med noe før han sovner. Vi har en slik koseklut som han får, ellers har han fått pleddet vi fikk donert fra amandaprosjektet på sykehuset. Dette elsker han å dra over ansiktet, gni hendene og ansiktet i. Blir spennende å høre hvordan det fungerer for dere.

 

Hver kveld er ulik, men jevnt veldig bra. Selve leggingen på soverommet behøver ikke ta mer enn 5-10 min. Nå er vi der at vi prøver å gå ut av rommet like før han sovner og stort sett fungerer det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det med leggetid er så vanskelIig jeg også!! I blant merker jeg at jeg treffer blink for da legger hun seg til å sove med en gang, men som regel er hun ikke trøtt nok, eller overtrøtt..er visst dårlig på å lese tegnene hennes :/ og har ikke greid å huske de få gangene hun har lagt seg så fint når det har vært eller hvor lenge hun har vært våken, bør kanskje begynne å skrive logg igjen.. Her legger hun seg halv sju - sju og normalt legger vi henne på kort tid, 10-15 min. men i det siste har det vært opptil en og to timer!! helt sykt. Hva gjør den app`en da? hm kanskje jeg også skal skjekke det opp! ;) Hun har en koseklut som hun har brukt mye før men er plutselig ikke intr lenger, og slenger den bare bort hvis jeg prøver å legge den til henne..ettersom hun elsker å ta borti ansiktet mitt til hun sovner har jeg tenkt at hun trenger noe hun kan fikle med, men vet ikke hva jeg skal prøve, er visst bare ansiktet mitt som duger. Blir motivert når jeg hører at det fungerer fint for dere, skjønner at det kommer dager og perioder som kan være vanskeligere igjen, men at det på det jevne går greit. Nå venter vi overnattingsbesøk også som skal være her en uke og jeg gruer litt til å ha folk her når det er slik det er nå, blir stressa :/ men får vel bare prøve videre. Men nå skal jeg hoppe i seng, ble sent i kveld også gitt! Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff her har det sklidd helt ut med leggingen de siste dagene... han har begynt igjen med å skrike med en gang han blir lagt ned, og når han endelig sovner, så skvetter han til og våkner igjen og skriker gang på gang på gang... virker som han plutselig har blitt redd for å være alene, for ofte sovner han igjen så fort han merker jeg er der. Men like ofte så er det bare det å ta han opp og bysse som hjelper.

 

De siste dagene har jeg vært kjempesliten, og det har flere ganger endt med at jeg bare har tatt han opp og satt meg ned med han til han har vært i dyp søvn før jeg har lagt han ned igjen. Det gjør vel ikke ting noe bedre på sikt, men er enklest der og da. (Og egentlig er det litt koselig også. :P) Det har også blitt til at jeg tar han over i dobbelsenga allerede i 1-2 tiden. Men på den positive siden har han blitt flinkere til å sove lenger om gangen selv om han sover sammen med meg, og å ikke skulle ha puppen absolutt hele tiden.

 

Jeg har begynt å jobbe igjen, så det er litt ekstra stress her om dagen. Jeg jobber hjemmefra, og tar det stort sett når han sover eller når pappan tar seg av han en stund. Pappan kan av ulike grunner ikke ta permisjon, så det blir litt hektisk. ;) Men er glad jeg har mulighet til å jobbe hjemme så vi slipper dagmamma eller barnehage enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :) vi hadd en fin dag i går :D Men i natt har han vert masse urolig... tror det er den berømte tannen nå.. skriker i søvne,våkner og skriker... har ikke opplevd han slik på natten før.. Jeg er kaffekoppens venn idag :)

Ja og legge de til "rett" tid synes jeg også er såå vanskelig... det hender jeg treffer blink,men som oftest gjør jeg ikke det :P hehe

Har deres fått tenner?? ble de urolige på natten når de fikk første tanna??

 

Hvordan har natten vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har natten også vært litt så som så, har putta i smokk flere ganger. Kl 0400 så våknet han og var ikke direkte fornøyd. Putta i smokken flere ganger i håpet på at han skulle sovne. Men nei. Fikk vann, jeg trodde han drakk men nei, halve nattdrakta var klissvåt etterpå så den måtte vi skifte. Da sulla jeg meg til å lage ei flaske, han sov en times tid før jeg kapitulerte og henta han til senga. Nå sov han ganske lenge der så slik sett skal jeg ikke klage. Men dagen vår ble litt forskjøvet ja. Bra vi ikke har store planer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...