Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Vaar natt har värt som den pleier.

Istedetfor aa bli vekket med pludring, fikk jeg en smokk dyttet inn i öyet ... Han mente nok at jeg trengte aa laane den :)

 

Ellers har vi värt paa Ikea en tur, og bare tatt livet med ro.

 

Naa skal pappa'n og jeg kose oss med hjemmelagede hamburgere og saa litt potetgull med dip. Vi skal ogsaa slaa ut haaret og drikke coca cola :) He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harfåttprinsen så supert! Høres godt ut med sammenhengende søvn!!:) her har hun visst funnet ut at hun bare skal sove to ganger per dag, våkner halv tre fra siste dupp og legger seg nå for natta halv sju.våkner oftere for mat enn noen gang så i natt tenkte jeg å prøve å tilby vann og se hvordan det går.prøvde å gi grøt til frokost også idag men hun har generelt spist lite idag og gulpet mye, er vel mett fra nattspising..håper trenden snur igjen.ha en flott lørdagskveld folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårnings! Jeg er egentlig ikke klar for at snuppis i tillegg til hyppige oppvåkninger på natta skal begynne å stå opp kl syv nå, har vært åtte så lenge...MEN det er underverker hva en rask dusj, en kopp kaffe og et strålende barnesmil kan gjøre :D gleder meg allerede litt til første dupp idag..er det fælt? Ha en din dag alle, hvordan har natten vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Slik var vaar natt:

Han sovnet ca 18.30 og vaaknet kl 23.00 for litt mat. Han vaaknet i ett tiden. Da fikk han litt vann og smokken uten aa bli tatt ut av sengen.

Neste oppvaakning var kl 04.00. Da ammet jeg han og han maatte tilbake i sin seng.

Kl 06.00 var han vaaken og ville leke (!) saa da tok jeg han opp i min seng, og vi sov til ca 08.30 (Jukset litt og ammet da jeg la han med meg, saa han skulle sovne igjen)

Jeg pröver veldig aa ikke legge han i min seng. Har värt ganske flink de siste dagene. Haaper aa "flytte" inn paa soverommet igjen om en ukes tid.

 

Ellers har vi hatt veldig fint vär i dag, saa mens Leo sov ettermiddagslur solte vi oss litt ute paa terrassen. Det var utrolig deilig, selv om det bare var en halvtimes tid.

 

Forhjulet paa vogna er ödelagt, saa det blir ingen tur i dag. Har bestilt delen som skal skiftes, men den faar jeg ikke för paa Torsdag. Mulig vi faar laane vogn/evt hjul av svoger fram til da.

 

Ha en fortsatt fin Söndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) Natten var bra her :) Våknet 0330 fikk mat og sovnet 04 :) Morgen ble det kl 07 :) Idag har vi kost oss masse :) trillet lang tur og vært på kaffebesøk :) Godt nå når det begynner og bli vår <3

Hva ligger deres babyer med i sengen? Har de dyne,pose eller begge deler?? Har dere dyneklyper??

Hvordan har dagen deres vert??

 

Håper vi alle får en fin fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Vi har vært på hyttetur og kost oss idet fine været i helgen :)

har vært mye ute, og prinsen har sovet gode dupper på dagtid, og han har også såvet rimelig bra på natt :)

Han har nattavvent seg selv, han vil ikke ha mat på natt :) De siste nettene har det heller ikke vært noe særlig skriking, han har bare ligget våken.. Så får håpe at dette er en trend som fortsetter :)

 

Godt å se at dere har det bra i det fine været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan damer :) Natten var bra her :) Våknet 0330 fikk mat og sovnet 04 :) Morgen ble det kl 07 :) Idag har vi kost oss masse :) trillet lang tur og vært på kaffebesøk :) Godt nå når det begynner og bli vår <3

Hva ligger deres babyer med i sengen? Har de dyne,pose eller begge deler?? Har dere dyneklyper??

Hvordan har dagen deres vert??

 

Håper vi alle får en fin fin natt :)

 

Her ligger snuppa på lammeskinn, med bomullspysj/sokker og dyne. Tro det eller ei men har et slags lodd i senga som ligger nederst på dyna, for å holde den fast. Hvis ikke drar hun dyna over ansiktet eller sparker den rundt omkring :) Dyneklyper hørtes smart ut! Hvor får man kjøpt det? Vi har også rullet sammen en liten madrass som vi har lagt i sprinkelsenga for å få den mindre - prøvde uten men da var det turning på høyt nivå gitt - lå plutselig på tvers nede i fotenden og kom seg ikke "løs", så det er tydelig at senga er for stor for henne foreløpig :) Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dagene like, søvnmønster og matrutiner går strålende.

 

Men.... har nevnt noen ganger at jenta mi har en kronisk sykdom, og vi har kjempa for hvert gram. I går la jeg ho på vekta, og den har bikka 6 kg!!!! JIPPI!!!!!!! Hun legger på seg over 200 g pr uke nå, og jeg er så glad! Første levemånedene la hun på seg 30 g pr uke i snitt, så dette er fantastisk. Er bare lykkelig ;)

 

ønsker alle en superduper dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Her ligger han med bare dyne, før dro han den over hodet.. men det har han sluttet med nå... Når han dro den over hodet, festet vi den med en stor pappeske i fotenden.. Da ble også senga litt mindre, og han fikk ikke til å kravle seg ned i fotenden.. Har lammeskinn under og ligger med ull eller bomullspysj og sokker :)

 

Kanskje skal vi prøve slik som dere 1down å gjøre sengen mindre, for han snurrer en del rundt før han sovner skikkelig..

 

Cheni: Så bra at hun har lagt på seg så godt :) Håper at dette fortsetter for dere :)

 

Her har natten vært god, han er mye flinkere til å sove nå etter at han ikke vil ha melk på natten lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheni så flott! Godt når det går rette veien.

 

hvor stor dyne har dere? Når vi var på besøk nå hadde di en mye større barnedyne og den lå fint på henne hele natta, hjemme sparker hun av seg den lette babydyna så lurer på å kjøpe en større.

 

Her er det som før, hun våkner og vil ha mat hver tredje time på natta, slik har det ikke vært siden hun var bittelita, men dagduppene går veldig bra, man kan vel ikke få i pose og sekk ;) .jeg burde vel prøve mer å ikke gi mat på natta men jeg er såååå trøtt..håper liksom det skal gå over av seg selv etterhvert. Ha en fin mandag alle sammen.vi skal nyte finværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Leo sover i pysj, "kosepose" (en saann saa han ikke kan snu seg rundt) og dyne. Dyna har jeg dyttet godt under madrassen i fotenden, saa da faar han den ikke over hodet. Naar han ikke sover surrer han rundt i senga som en snurrebass. Armer og bein :)

I natt var vi litt "ute av rutine". Han vaaknet or mat kl 22.00, 01.00 fikk han vann og smokken, kl 03.00 mat, og saa var han lys vaaken fra 05.00-06.00 *gjeeesp*. Vi sov da til nesten 08.30, og det er jo kjempesent.

Ser ut som at alt blir litt forskjövet i dag, men det er ok. Vi har ingen planer, og vogna er fortsatt ikke reparert saa vi sitter her da..

Hei saa lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: har tenkt på det samme ang dyne. Vi bruker den lille som jeg tror er 65*80 cm, men den flakser jo rundt i senga. Eneste er at om vi går opp en str er jeg redd for hva som kan skje hvis hun får dratt den over ansiktet - tenker at den er tyngre og at hun kanskje ikke får den bort igjen? Litt hysterisk kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herres for en dag sÅ langt.. Mini sover ca 30-40 min igangen vanligvis (kan slÅ til med lengere dubber avogtil) MEN.. idag 2 dubber pÅ henholdsvis 2t30min og 2t. Det var uvant, men utrolig godt. Sikkert bare en avvikende dag men det er en dag man kan leve lenge pÅ.

 

Ellers sÅ har han denne uka fÅtt utrolig tørr og irritert hud (utslett/eksem?) vi smører og smører. Noen som har tips til god krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herres for en dag sÅ langt.. Mini sover ca 30-40 min igangen vanligvis (kan slÅ til med lengere dubber avogtil) MEN.. idag 2 dubber pÅ henholdsvis 2t30min og 2t. Det var uvant, men utrolig godt. Sikkert bare en avvikende dag men det er en dag man kan leve lenge pÅ.

 

Ellers sÅ har han denne uka fÅtt utrolig tørr og irritert hud (utslett/eksem?) vi smører og smører. Noen som har tips til god krem?

 

Locobase repair funker pÅ det meste, veldig fet krem og bra for atopisk hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Vi bruker nå 65*80 dyne, brukte den som var hakket større før, men da dro han den bare over seg... Men de er jo litt tyngre ja, så om hun sparker den av seg, så kan nok det være greit å prøve :)

 

Nimas: Her har han også svært tørr hud, og store "tørrflekker", fikk anbefalt av helsesøster å smøre på med ceridal.. En veldig fet krem, som også er kuldekrem, noe som ofte er årskaken til tørr hud på vinter.. Funker bra hos oss i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dåkke diskuterer dyner. Eg bruker no juniordyne på snuppa mi. Den er stor, men ho sparker ikkje av seg om natta lenger heldigvis. Stapper den godt ved fotenden så ho ikkje skal få den over ansiktet. Til det bruker ho kosekluten sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig som liten er kremen jeg bruker, kjempefornøyd, både på kropp og ansikt.

 

Ja jeg bruker også den lille dynen, men når hun har brukt den store disse dagene så brettet jeg den bare i enden slik at den ble kortere, og den ble faktisk for tung til at hun greier å dra den opp over hodet, første gang den har vært i ro hele natta, tror vi kommer til å kjøpe ny :)

 

Nå blir det full fokus på flere måltider fra i morgen, kanskje hun våkner så ofte fordi hun trenger mer mat ? Hun er jo tross alt bra stor nå og får bare kveldsgrøt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herres for en dag sÅ langt.. Mini sover ca 30-40 min igangen vanligvis (kan slÅ til med lengere dubber avogtil) MEN.. idag 2 dubber pÅ henholdsvis 2t30min og 2t. Det var uvant, men utrolig godt. Sikkert bare en avvikende dag men det er en dag man kan leve lenge pÅ.

 

Ellers sÅ har han denne uka fÅtt utrolig tørr og irritert hud (utslett/eksem?) vi smører og smører. Noen som har tips til god krem?

 

Vi bruker A-derma til vår gutt med atopisk eksem. Den fungerer veldig bra og holder utslettene på avstand. Har ikke prøvd locobase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så aller verst i natt men fortsatt en del oppvåkning..sovnet ikke før 20!! kjempesent til henne å være, har lagt seg halv sju i det siste. Våknet igjen kl 22 fikk mat, tenkte kanskje hun sov lenger hvis hun fikk spist skikkelig før natta... våknet igjen kl 00, ga mat igjen! angrer litt på den, men var så trøtt :P Våknet igjen kl 02 DA hadde jeg litt fornuft i meg og bysset henne heller i søvn (hun hylskriker og vil ikke ligge i senga si :( ) Våknet da og fikk mat igjen kl 05..og så våknet hun 06.30, jeg var stuptrøtt og ga henne en liten skvett å sove på så stod vi opp 07.30.. heerlighet! når jeg skriver det ned nå så ser jeg hvor utrolig mye jeg ammer for tiden på natta, hun våknet jo stort sett hver 2. time faktisk. Noen som har noen gode råd? Sånn bortsett fra å øke mat på dag? for det skal jeg gjøre i dag, starter nå snart med litt frokost, men hun er enda mett fra natta "merkelig nok" :P så venter litt. Tenker på å prøve litt småbiter brødskive, er det dumt når hun stort sett bare er vent på grøt? hun har fått litt grønnsaker også men hun reagerer på det :/

 

Ah et langt innlegg fra meg i dag! Håper alt er bra med dere andre? hatt en fin natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Hatt en urolig natt her og, våknet ofte og måtte dytte inn smokken (var ikke sulten før 03.30). Tror kanskje det er tenner på vei for hun sikler plutselig ekstremt mye. Kan også være at hun fikk kålrot i 17 tida i går - pleier normalt å gi det litt tidligere på dagen..... Når jeg tenker meg om kan det også være fordi hun sov ekstremt lite på dagen i går. Ikke godt å vite alltid :)

 

Zassy: Vi har hatt en periode på 1 1/2 mnd ca hvor hun har våknet hver 2. time hele natta og ville ha mat. Snakket med hs og hun sa det var bare å starte med fast føde. Startet med grøt til lunsj, og det har gjort underverker! Dvs de første 14 dagene ble hun urolig av det og veldig treg i magen, men nå er vi tilbake til normalen og hun sover mye lenger uten mat om natta nå. Tenker nå å innføre måltid nr 2, blir vel grønnsaksmos.

 

Idag skal snuppa og jeg på tur først, og så skal vi på brukthandel og snoke litt :) Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1down (betyr nicket ditt at du har et barn? hehe, morsomt) ja er antagelig for lite mat på dagtid her, hun begynner jo å bli stor jente, men er ikke så lett å snu trenden når hun spiser så mye på natt er hun særlig på morgenen forholdsvis mett. Ga litt brødskiv i dag og det gikk kjempebra, hun spiste og var fornøyd, plutselig gulpet hun alt opp igjen :/ endte med amming tilslutt. Er så vanskelig å innføre mat når hun kaster opp det meste. Det eneste foreløpig som holdes nede er grøt, får kanskje bare heller gi to grøtmåltider og prøve sakte med annen mat i tillegg. Får bare tenke at det blir slik en stund for er vel ikke gjort i en vending å gi henne flere måltider. men skal bli flinkere på natta å prøve å trøste henne på annen måte enn mat så blir hun kanskje mer sulten på dagen og det snur seg selv. Kos dere på brukthandel, hørtes veldig koselig ut! :) Her tar hun første dupp nå i vogna ute på altanen, byttet til sportsdel i dag, ser ut som hun sover fint der foreløpig iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) I dag har jeg hatt min første dag på jobb, så nå er første del av min permisjon over.. skal jobbe i 4 uker, så ha permisjon igjen.. Pappaen og prinsen har kost seg hjemme, og det har gått så bra :)

 

natten vår var ikke så god, maange oppvåkninger med hylskrik og virker som han er veldig redd.. så aner ikke hva det kan være..

 

Zazzy: Får håpe at du får snudd trenden slik at hun spiser mer på dagtid, og sover mer på natt :) Men ja, det er slettes ikke lett å ikke gi de pupp på natt så man kan få sove litt til.. Får håpe hun snart tåler mer mat :)

 

1down: ja, det er ikke alltid like lett å vite hva de våkner av.. håper dere har hatt en fin tur på brukthandelen, go at dere fikk gjort noen kupp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herres for en dag sÅ langt.. Mini sover ca 30-40 min igangen vanligvis (kan slÅ til med lengere dubber avogtil) MEN.. idag 2 dubber pÅ henholdsvis 2t30min og 2t. Det var uvant, men utrolig godt. Sikkert bare en avvikende dag men det er en dag man kan leve lenge pÅ.

 

Ellers sÅ har han denne uka fÅtt utrolig tørr og irritert hud (utslett/eksem?) vi smører og smører. Noen som har tips til god krem?

 

Flott dag da ;)

 

her har min sønn atopisk eksem, og vi har gÅtt pÅ kur ( Legen har skrevet ut kortison) og han anbefalte og smøre med blÅ apobase etter kuren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer... Vi har vert borte til familie siden i går, og kost oss masse :) og vert på babysang i ettermiddag :)

Natt til idag våknet han plutselig to ganger for mat, men tror det kom av at han gulpet opp store mengder av grøten før han la seg igårkveld...

 

Har trillet idag og kost oss ute i solen :)

Nå har han sovnet og håper han sover godt inatt... Han har jo sovet godt leeenge nå ;)

Her har jeg fult opp med og passe på div ting i leiligheten, han åler og ruller seg over alt... hehe :)

 

Zazzy: vi bruker dyne nr to og har ingen problemer med at den blir forstor.. har jo kjøpt dyneklyper på en butikk som selger barneutstyr... og har klypt dynen fast ganske langt ned i sprinkelsengen :) Her ligger han i boddy og nattbukse,dyne og fleece pledd... har en koseklut i sengen og to dynetrekk rullet på sidene ;) hehe

 

Prinsen og mammaen : trasi at natten har vert urolig, men flott og høre at første dag på jobb gikk supert ;) var det ikke litt rart og skulle dra fra prinsen sin da???

 

Her sovnet han 19.15 og jeg er kjempe sliten og vondt i nakke og skuldre... Så det blir kveldsmat og sengen :)

 

Hvordan har dagen deres vert??

 

ønsker alle en fin fin natt med masse søvn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi prinsen og mamman første dag på jobb allerede! Godt å høre at det gikk bra, gruer meg til det blir min tur, hehe, men går vel bedre enn jeg tror :) Er så redd for å gå glipp av ting med henne, men man må jo bare ut i jobb igjen..

 

Harfåttprinsen jeg har også så vondt i nakken og skuldrene, blir jo mye bæring og bøyer seg opp og ned av gulvet hele tiden, kunne trengt massasje! Vi blir sikkert å kjøpe ny dyne når vi kommer oss rundt til det. Håper du får en fin natt og får fornyet energi ;)

 

Her er leggingen et slit for tiden, hun vil bare løftes opp og ha masse kos, tror hun er overtrøtt når hun legges, i morgen må jeg prøve å få henne tidligere i seng og se om det bedres. Spent på natta ettersom hun har fått en god del mer mat i dag..krysser fingre og tær! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...