Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Her har han startet med to natt måltider plutselig :P ting endrer seg jo såå raskt :P mat 0030 og 0530.. Morgen kl 0630 :/ men det er jo helt greit da :)

Prinsen og mammaen, kjedlig med omgangssyke ja :/ håper dere berger unna :) :) Idag skal vi bare slappe av hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff kjedelig med omgangssyken ja, håper dere slipper å bli smittet da, vært en ok natt men etter mating halv ett så lå hun bare å hylte i sengen, til slutt tok jeg henne sammen med oss, da blir det stilt med en gang, kanskje ikke lurt men jeg var såå trøtt og orket ikke noe styr :P Fikk mat kl 06 og da virket hun helt våken,men aner ikke om hun har sovet mer, jeg sovnet og sto ikke opp før 08.30 da lå hun der og pludret

 

HArfåttprinsen kan jo være han bare hadde spist litt lite på dagen og at det regulerer seg igjen i natt :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det endrer seg idag :) har tenkt og gi han masse mat idag :P hehe

Det er da låv med slike løsninger noen ganger zazzy :) er man trøtt så er man det ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, blir som oftest slike løsninger når hun er urolig da, hehe, men er heldigvis sjelden hun er urolig så da går det vel bra :) I dag er vi effektive her, vasket leiligheten (til og med bak sofaen, tror jeg ikke har skjedd før :P ) og tømt peisen for aske og alt mens hun hadde en 30minutters dupp! hehe, nei ble litt etter hun våknet også da.

 

Nå har hun fått gulrot til lunsj og er ei utrolig blid og fornøyd jente i dag, ligger å leker på matten sin nå. Har fått frosset en del gulrotmos også, deilig å få ting gjort! ikke alle dager som er slik for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis berget for omgangsyken enda, bank i bordet ;) Gutten har fått vaksine i dag, og enda har vi ikke merket noe.. Han var 8310 gram og 70 cm lang, hvor store var deres på 5mnd? HS mente at jeg burde prøve å avvenne ham maten på natten nå, siden han er en stor gutt.. Så nå blir det flytting til eget rom i morgen...

 

Så bra Zazzy, godt med slike dager når man føler at man har litt energi :) Er ikke akkurat for ofte det blir vasket bak sofaen her i huset eller, men man dør ikke av litt støv ;)

 

Harfåttprinsen: Håper du får matet ham opp idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og stor gutt! Håper du fortsatt slipper unna bivirkninger :) Kommer ikke på i farta hvor stor hun var på 5 mnd, men neste uke skal vi på 6 mnd kontroll så kan heller si hva hun er da :) Nå er lillemor i seng! Vært en fin dag her, venter fortsatt på samboer som jobber.. koser meg med smurf og ser på tv :D

 

Avvenne pga vekt eller alder? håper det går bra med eget rom. Hadde liksom håpet at jenta mi skulle slutte å spise på natta av seg selv før jeg flyttet henne på eget rom..så avventer litt til her tror jeg, hvis ikke hs sier noe spesielt om det neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en kombinasjon av både vekt og alder.. HS sa at fra de var 6 mnd trengte de ikke mat på natten, men at det var noe vi måtte bestemme selv om vi skulle avvenne eller ikke..

 

Her har vi ikke merket stort til vaksinen.. Han våknet med et hyl rundt 22 i går kveld, skrek skikkelig og det hørtes på gråten at han hadde vondt.. Så han fikk en stikkpille, og roet seg etter en stund.. Sovnet og sov til 03, fikk mat og sov til 0730!!!!!!!!! Så i natt har vi jaggu sovet :)

 

Hvordan går det til dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja jenta mi får jo mer enn nok mat så har vel egentlig ikke behov for det nattmåltidet, men så lenge det bare er ET så har det kanskje ikke såå mye å si at det fortsetter litt til. Får spørre på kontroll neste uke :)

 

Fint han roet seg igjen i natt da og at dere fikk sove så godt! :) Det skjedde her på vaksina at hun sov dagdupp etterpå leenge, 3 eller 4 timer tror jeg, og det er ikke vanlig kost her i gården. Lurer på å dra å svømme med jenta mi i dag, men er litt usikker, noen av dere som har vært på babysvømming?

 

Her våknet hun halv tre for mat i natt og var lys våken og klar for dag 06.30, men det var ikke mamma gitt..så hun måtte pent sove til kl 9 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun får ett måltid på natten og du mener det går greit for dere, så er det vel ingen fare :)

 

Vi har ikke vært enda, men vi har snakket om å dra i bassenget i morgen.. Sovner hun igjen med en gang når kl er 06.30 eller er hun våken en stund? Godt å få sove uttpå noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se det er noenlunde likt med disse små ;-)

Slik er vår dag:

mellom 06.30-07.30: opp å stå!!

Våken 2 timer, så en liten powernap på 30 min

Våken 2 timer, så en lur på mellom 1-2 timer

våken 2 timer, så en lur på 30min-1 time

Her er det natta rundt 19.30...rett etter storebror er lagt!

Får flaske ca hver 4 time, og leker og bærer rundt på han hele dagen...hater å ligge aleine, og snur seg rett på magen når han blir lagt ned! Der orker han bare å ligge i 10 min så er det også feil...puh...sliiitsomt det der!! Eneste som fungerer til tider er babybjørn vippestolen. takk gud for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) vi har vert borte siden i går ettermiddag :) Flott at vaksinen gikk bra da Prinsen og mammaen ;) Blir spennende med eget rom da :) Hvordan skulle du avvenne han da?? stor og fin gutt du har ja :)

Godt og vaske å fikse litt hjemme ja zazzy :)

I går var dagen super :) sovnet kl 1930 og sov til 05 :) Mat og sov til 0730 ;) Og har hatt en super dag idag også :) Nå blir det godt med helg sammen med pappaen :)

Prinsenharblittstorebror Koslig at du henger deg på.. Ja det er kjempe slitsomt når de bare vil være i hendene.. Men det går da seg til :) Ja det er mye likt hos småbarnsmødre:)

Hvordan har dagen deres vert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy dra å svøm, det er kjempegøy :) Vi er på babysvømming, men der er det vel 34 grader i vannet. Vi var også å svømte i et basseng med 29 grader og det gikk bra det også, mem vi bader jo ikke så lenge i gangen med disse små.

 

Prinsen og mamman så bra at det gikk fint med vaksinen:) Stor forskjell på våre to da ja... jenta mi var jo bare 5800 (eller litt mer) ...men hun ligger helt underst på vektgjennomsnitt da..

 

Vi driver også å gir mer mat for tiden..her går det i grøt, banan og gulerotmos :) Hun elsker alt hun får av nye smaker, så dette er spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen har blitt storebror: hyggelig å høre fra deg :) Det bli lange dager når man må bære på de ja, men det er heldigvis bare for en periode :)

 

Har fått prinsen: HS mente at vi bare skulle bruke smokken som avvenning, inn å gi den og at det var pappaen som skulle gi den, slik at han ikke kjente lukten av melk.. Men vi skal flytte inn på eget rom først, så tar vi avvenningen til neste helg.. Så bra at dagene dine er gode fortiden :)

 

Lengter84 med jente: Hvor stor var hun da hun ble født? Han her var 4060 gram og 54 cm lang, så han var en stor gutt allerede da.. Hun følger sikkert kurven sin perfekt, og er en søt liten jente :) Spennende med nye smaker ja, er morsomt å prøve noe nytt å se om de liker det eller ikke..

 

Nå er prinsen vår lagt på eget rom, hører han holder på å sovne nå.. Blir spennende å se hvordan det går i natt :)

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lengter84medjente: Vi har også begynt og smake forskjellige ting :) Idag byttet jeg grøttype, det virket som han var lei av risgrøt :P hehe så nå ble det risgrøt med banan :) Og i morgen skal han få nypedessert :) Spennende:)

Kvelden har gått supert her :) har lakt seg nå :)

Prinsen og mammaen: okay, har prøvd det med smokk jeg også (han er jo flaske barn) men enkelte netter er det umulig :P han roer seg ikke :P men får han flasken så er han rolig :/ men kan jo prøve og gi han så my vann som han vil av flasken :) Håper natten på eget rom går supert ;)

Zazzy babysvømming skal jo være supert ;):)

 

Håper alle får en super natt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsen og mamman hun sovnet ikke med en gang nei, lå og var urolig en stund så ga jeg litt mer mat og så roet hun seg tilslutt, sammen med meg i senga da.

 

Tror vi skal prøve babysvømming i morgen istedet, gleder meg til å se hvordan hun reagerer :)

 

Tror vi skal prøve å legge henne senere på kvelden for å få bukt med at hun våkner etter en halv time for å få mer mat. Men aner ikke om det kan hjelpe. I kveld ammet jeg henne masse på kveld, men likevel våknet hun nå etter en halvtime/times tid og hyyylskriker til pappaen..han øver på å ta henne fordi jeg etter planen skal bort i morgenkveld, men vet ikke jeg, det er skikkelig hyling..vet det gir seg hvis jeg går inn, men prøver å holde meg tøff, uff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun la seg faktisk uten det ekstramåltidet i går, hurra! men våknet to ganger for mat i natt istedet, vet ikke hva som er best/verst.

 

Ellers ok, opp 07.30. håper dere hadde en fin natt? i dag skal jeg på shopping :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff trasi når du vet de kan roe seg med en gang de kommer til deg,mens til pappaen gråter de.. Men flink som la seg uten ex måltid d :) her sovnet han 1945 og sov til 0230 :) mat og sov til 0630 i egen seng;) så sov han til 0730 sammen med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kveld jeg skal bort i kveld, superspent! Men tenker at det forhåpentligvis går bra, blir nok litt skriking, men så lenge han får roet henne til slutt så fikser de det nok, kanskje like greit jeg ikke er her ;) men spent på om jeg greier å kose meg! For en fin natt Harfåttprinsen! God helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i kveld Zazzy :) håper det går bra med dere alle, og at du klarer å slappe av å kose deg :)

 

Første natten på eget rom har gått kjempebra :) fikk mat kl 01, og våknet kl 06 :) da var det riktig nok morgen, men hurra for en natt :)

 

Harfåttprinsen: må si jeg er ganske spent på hvordan det skal gå med avveningen ja.. men det kan sikkert være lurt å gi vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god helg og en fin lørdagskveld ønskes dere :9 Her blir det taco, og hver gang vi møtes på tv :) kooos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy :) prøv og kos deg kjempe mye :) det har du fortjent :) det går sikkert kjempe bra hjemme... Gjør somregel det, bare vi mødre som gruer oss til så mye....

Flott prinsen og mammaen at natten gikk så bra :)

 

Her blir det hjemmelaget pizza :)

 

Lille gutt har lakt seg :) og sovner vell snart :)

Hvordan har dagen deres vert??

Her har vi besøkt familien :)

I morgen er det morsdag herlige mammaer :)

ønsker alle en fin kveld og natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamma`n: Hun var 3010 da hun ble født:) Kos dere i kveld da...mmm taco hørtes gost ut..hver gang vi møtes er et veldig fint program..skal se det vi også :)

 

Harfåttprinsen:) Vi skifta også grøttype i dag...etter å ha lest en forbrukertest i "foreldre og barn" om sukkerinnhold osv...tenkte å prøve den som kom best ut- men æsj den falt IKKE i smak...stakkar lillemor som elsker grøten sin fnyste bare og spyttet det ut igjen....også jeg som ikke hadde mer igjen av den andre på en lørdagskveld...

 

Zassy- hvordan gikk det i kveld?

 

prinsenharblittstorebror: Enig med deg...takk gud for vippestolen :) Vesla her er også ganske utålmodig og liker best å bli bært...her har vi kjøpt en meitai bæresele som hun også elsker å sitte i:) Da får hun med seg alt, og mamma får henda fri ..anbefales ;)

 

God kveld til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin lørdagskveld og en fin natt :) Gratulerer såå my med morsdag :)

Her skal vi spise omelett nå :) Marsipankake etterpå :)

Vippestol er fantastisk ja jenter ;)

Natten her var fin fin :) Sovnet 19.30 sov til 0230 mat og sov til 0630 :) Supert :) Hvordan har det vert hos dere? :)

Idag blir vi bare hjemme og slapper av :) litt husarbeid kanshe :)

 

Kos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen ja :)

 

Ble jo egentlig fest på meg i går, hehe, selv om jeg ikke drakk så mye da, føler meg likevel egentlig litt i bakrus i dag :P Skal ikke så mye til lenger, to øl så er det nok liksom.

 

Hjemme her gikk det kjempebra, men var mye fordi jeg ikke dro før etter 20 så fikk ammet henne en ekstra gang halv åtte og hun var ikke våken igjen på hele kvelden så hun har jo ikke ant at jeg har vært borte en gang, hehe. og gjett hva, taramtaram: hun våknet ikke før kvart på seks!! Ga henne litt ekstra grøt i går kveld og det virker som det var det som gjorde at hun sov ekstra godt kanskje?? Sov videre til 08.45 og så sto kjæresten opp med henne så jeg har fått sovet litt ut i dag og fikk frokost på senga, fine dagen.

 

Håper dere alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen, vår aller første :D

 

Lengter84med jente: Han var 4060 gram når han ble født, så var større allerede da :)

 

Zazzy: Så bra, godt for dere alle 3 at det gikk bra :)

 

Her har vi vært våken en del i natt, mat kl 23.30, 01 og 05.. Prøver å roe uten mat men det nytter ikke.. Var våken en del innimellom disse også.. Idag fikk jeg servert nystekte vafler på senga, mmm det var deilig :) Vi har vært å badet i bassenget dag, og vi har vært ute på tur med bæreselen, så dagen vår har vært kjempefin..

 

Håper alle har hatt en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...