Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Prinsen og mammaen det blir koslig og reise til familien da :) Ja altid koslig og komme til mamman min :)

Her har natten vert super :) Våknt 0230, prøvde å gi han melk men ville ikke ha :P fikk smokk og sovnet til 0600, da lå han oppå dynen sin og var iskald... :/ tok han i sengen sammen med meg og vi sov til kl 0745, rekord :P hehe Nå sover han første dupp og jeg skal kose meg med en kopp kaffe.. :)

Ja det blir veldig slitsomt når det kommer en urolig natt ja, når man er bortskjemt med og sov så mye... hehe.. man blir såå oppgitt..

Her snør det masse idag så blir nåkk bare inne...

 

Når dere leker med disse små, hvordan leker dere? Jeg synes det er så vanskelig og være kreativ :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prinsen og mamman jepp men kjæresten var såå ødelagt på søndag da, hehe, så blir nok en stund til han skal på fest igjen, han sa det selv også at det er jo ikke som før, han kan ikke ligge hele søndagen og pleie seg selv liksom :P Men jeg tok det verste da for slik blir det jo hvis jeg skal bort også tenker jeg, at han får ta ansvaret den helga, så har vært en slitsom helg for meg, noe er ikke rett når man er mer sliten etter helg enn uke? ;)

Veldig sant at man blir fort godt vant, tenkte på det i natt at hun er jo ikke oppe såå mye egentlig, men jeg føler meg mye mer sliten nå enn jeg var i begynnelsen da hun var liten og vi hele tiden var oppe og til og med måtte skifte bleie osv på natta, men var vel kanskje vant til det da.

 

I går sov hun bare 50 minutter TILSAMMEN på dagduppene, helt utrolig lite, endte med å legge henne kl 18 fordi hun var så trøtt. Men har vært ofte våken i natt også, det er virkelig slik at søvn avler søvn, så i dag kommer det til å bli fullt fokus på at hun skal ha lange gode dagdupper igjen så får vi se om det blir endring på natta :)

Koselig at dere har vært på besøk Harfåttprinsen, vi skal reise hjem om ikke lenge vi også på en liten ferie, det blir godt :) Får nyte at jeg kan det nå, plutselig er permisjonen over! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når han her og var liten, gjorde det meg ingenting med mange runder på natten, men nå er det liksom akkurat som jeg "Forventer" at han skal sove i lengre perioder :P hehe

Ja permisjonen er jo snart over :/ vil ikke ha han i barnehagen fra høsten jeg :/ men permisjon uten lønn har vi ikke rå til... :(

Det va lite søvn på dagen ja :P ja søvn avler søvn sier de :)

 

Håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi leker er det ofte sang, regler og slikt. Vi går fast på babysang så har lært litt derfra :) Små sanger der du også bruker kroppen f.eks "hogge ved" der du hogger med barnas bein osv. Hun er også veldig glad i bake kake søte der vi klapper sammen. Faktisk synger vi nesten hver gang hun skal kles på for da blir hun heelt stille og følger med. Vi leser også mye bøker, det nyeste er en bok fra goboken der du kan trykke så blir det dyrelyder, den synes hun er kjempemorsom og særlig at både jeg og pappaen sier "møøø" og så trykker vi så boka lager lyden, hehe. Ellers bortebø er en slager, at jeg krabber rundt på gulvet og herjer synes hun er kjempegøy ;) å se i speilet. å hoppe og herje med henne. å ro fiskeskjær og ro din båt. hm ja kommer ikke på noe mer i farta. At jeg sier namnamnam og liksom spiser/kiler henne i halsen og på magen er såå morsomt! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips zazzy:) Vi begynner på babysang imorgen :) gleder meg :)

Hvor flink er deres samboere og hjelpe til med hus og babyen?

Her er han veldig flink, støvsuger,lager mat, og ordner med det meste.. flink til og ta lillegutt også.. Men han har en tendens til og være såå sliten etter jobb, akkurat som han ikke tenker på hvor sliten jeg er mange ganger.. som har noe og holde på med dag,kveld,natt :) men de er vell bare slik disse mennene.. :P

Hva lager dere til middag om dagene ?? Jeg prøver og variere litt.. men enn går da tom for ideer etter vert :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kvelden kommet :) prinsen har sovnet og jeg koser meg med pc å brødskive med brunost :) Har vert en fin dag :)masse lek,latter og kos :) Hvordan har dagen deres vert?

Håper vi alle får en fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe morsomt du skulle spørre i dag for min samboer snorker på sofaen noe han har gjort helt siden middag! og nå er vesla i seng..

MEN han er flink til vanlig :) Han gjør nesten mer husarbeid enn meg, men kunne tenke meg at han var enda mer med jenta vår også og i blant droppet husarbeid til fordel for henne..men i det store og hele er han en super pappa og kjæreste :)

 

Her har jenta gått tilbake til halvtimersdupper :/ men fikk henne til å sove en ekstra dupp i dag og den ble på 1 time men det var i bæresele, første gang hun sover i den, fungerte jo supert, men slitsomt for meg da for måtte gå rundt, hun våknet hvis jeg satte meg ned, hehe. Hvordan har det vært hos dere i dag?

 

I dag hadde vi hjemmelaget tomatsuppe til middag, det må du prøve, er noe heelt annet enn kjøpings. Hadde bakt foccacia i helga også så det hadde vi til. I morgen skal vi ha en rett jeg fant på matprat.no med falukorv, potetmos, eple og løk hørtes godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutters dupper er ikke morsomt nei.. her sov han 50min første dupp og ca 2t andre dupp og 40min 3dupp :) så helt greit, men på 2dupp måtte jeg ta han opp etter han hadde sovet 1t, og gå med han,så sov han 1t på meg :) men helt greit og veldig kos, han er ikke så kosette lenger,så gått men noen kose stunder.. Mest intrisert i det som skjer rundt seg :P

 

Hehe, bra disse herrene er flinke til og hjelpe til... Det er såå viktig med et godt sammarbeid... :) I ettermiddag har sambo vert borte og hjulpet noen med tv, så jeg har hatt prinsen alene nesten i hele dag, går jo bra,men kjenner jeg er sliten nå :P håper på en god natts søvn :)

 

Hvordan lager du hjemmelaget tomat suppe da zazzy?

 

Jeg har de siste dagene tenkt mye på at dette med svangerskap,fødsel og spedbarns tid er noe jeg virkelig vil oppleve igjen :) Uansett om tiden har vert litt slitsom,endel hindringer med magevondt,lite næring i melk, og mye skriking den første måneden, er det jo bare fantastisk å ha slike små :) Men det blir ikke på en stynd ennå da, men kjenner jeg ikke vil at prinsen skal vokse så fort :( men det er da slik :o

 

Må si du er flink til og bake Zazzy :)

Håper natten blir gooo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyydelig fyldig tomatsuppe:

700 g modne tomater (jeg bruker to bokser hakket tomat)

1 stor løk hakket

2 stilker stangselleri hakket

8 ss grønnsakskraft eller vann (bruker som regel hønsebuljong)

2 ss smør eller margarin

2 ss hvetemel

6 dl melk

8 ss creme fraiche (eller fløte)

salt og pepper etter smak

 

Ha grønnsaker og kraft i en gryte og surr lett i 15 minutter til de er myke, mos så med stavmikser.

smelt smøret i en annen gryte, dryss i mel og rør til det jevner seg mens du har i melk. småkok i 4-5 min. Bland alt sammen, tilsett creme fraiche og salt/pepper og nyyyyyt! :)

 

hehe ja har blitt en del baking i det siste, er det egentlig rart jeg er sliten? :P men er jo så mye bedre med hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den kopiert og lagret ;) hehe

ja det er mye bedre med hjemmelaget ja :) hva aktiviserer du lille jenta med imens du baker?? Her er jeg redd jeg ikke rekker og bake ferdig før tålmodigheten til prinsen er over :P hehe...

 

skal prøve suppen din en dag i uken her jeg :) Takk Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bakt mest etter leggetid eller når pappaen er hjemme, eller så sitter hun i vippestolen med favorittleken som lager masse lyd og masse å trykke på, hehe, da vet jeg hun holder seg opptatt en liten stund så jeg slipper å ta henne med hendene fulle av deig ;) men f.eks foccaciaen som jeg lagde går veldig raskt å hive sammen og så skal det heve og så er det bare å hive i forma og i ovn så er opptatt bare korte øyeblikk av gangen så da går det bra :)

 

Skal snart hoppe i seng jeg, vesla har vært våken 4!! ganger siden hun la seg kl sju..ser for meg en lang natt med flere hyppige oppvåkninger igjen..undrer meg på om det "skjer noe" spesielt snart ettersom hun har sånn uro i seg, utviklingssprang/tenner eller noe. eller om det bare er nok en urolig periode uten tilsynelatende grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff trasig med så ofte oppvåkninger ja... Håper natten var god :) Her sov han frem til 0130,ga han vann og smokk sov da til 0430 :) mat og sov fram til 07 :) så grei natt :)

Idag skal vi på babysang :) Gleder meg masse :) ellers blir det ikke trilletur, blåser så voldsomt... :( har nå jobbet en halvtime med og får han til og sove.. :P men sovnet til slutt ... hehe

Planer for dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ok i natt her, våknet 00, 04 og 07, lå i senga til 08 men så var det bare å stå opp ;) Men hun er såå sutrete i dag! Allerede på første dupp nå..vi venter besøk i dag også så er litt spent på hvordan det kommer til å gå. I går når samboer kom hjem så begynte hun å hyyle når han skulle holde henne og ville bare til meg. Leste nettopp om at det kan være vanlig at de blir ekstra mammadalt og urolige på natta når det er utviklingshopp som skjer, så blir spennende å se om det kan være det og at hun plutselig gjør noe nytt. Kan vel være "invendig" utvikling også, er vel mye som skjer i de små kroppene i disse dager. Men håper det gir seg igjen etterhvert, ikke mye gøy for pappaen at hun "behandler" ham som en fremmed..

Kos dere på babysang, håper det blir bra! :) Venter på besøk vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært mye farting men på vei vestover så rutiner må komme på plass igjen. Men min lille er mer våken nå så prøver på to soveøkter på dagen.

Dagen ser slikt nå... Eller håper:

Kl 7 opp

Kl 8-830 holle hirsegrøt med hjemmelaget eplemos av rødeepler.

Mellom 830-9 legger jeg henne og håper hun sover til 11.

Kl 12 amme

Kl 14-16 økt nr to..

Kl 16 middag med gulerotmos og avokado. Noen ganger sviskemos som hun elsker også.

Stell kl 18

1830 amme

Kl 19 sengs

Våkner ofte i 23 tiden hvor hun drikker ca 150 ml mme og våkner 4 tiden hvor det ammes.

 

Dere har startet med vann ?? Min lille veier ca 6,4-6,5 kg og er 5 mnd og 2 uker. HS har rådet å starte med et grøt måltid til kvelds. Gjør dere det og hvilken tidspunkt i forhold til legging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en fin dag det :) Vi har startet med vann for lenge siden, men først i det siste at hun har begynt å like det og drikker litt, før har det bare vært grimaser, men nå er hun glad i vann til grøten, gir til andre måltider også men tror hun blir mest tørst av grøt. Jeg gir grøt etter kveldsstell, hvis hun stelles i 18tiden, blir det grøt rett etterpå, så pupp så rolig stund før hun legger seg ca 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo ut som en bra dag dette :) startet med vann da han ble forkjølet når han var 3mnd, og har siden drukket det :) Her er det grøt kl 18 og stell etterpå :) Legger seg og får flasken kl 19... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg litt sprø ang dagdupper, eller mangel på det :/ Hun sov fra 09.40 til 10 første dupp, og andre fra 13.20 til 14...og siden har hun ikke sovet!! Nå er klokka halv seks så tar kveldsstell og får henne i seng til 18 tenker jeg, er jo håpløst å begynne med enda en dupp nå når hun pleier legge seg 19?? samtidig er hun så trøtt nå at det ikke er måte på! Har prøvd tre ganger å legge henne fra halv fire til halv fem, men ikke snakk om! Så nå prøver jeg heller å holde henne litt oppe så det blir natta istedet for supersen dupp..kanskje dumt, vet ikke lenger jeg.

 

Hun sover jo nesten ikke på dagen lenger?? what to do?

Kanskje jeg får prøve å gå laang tur med vogn i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i vogn funker for oss men må ha noen må jeg lå henne gråte.

 

Når jeg tenkte på vann, så tenkte jeg på vann som natt måltid alene...gjør dere det ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks her får hun mat på natta når hun vil, stresser ikke med noen avvenning her i gården :) Men så spiser hun normalt bare 1 (i blant 2) ganger på natta så er ikke noe pes.

 

Da var jenta i seng, håper hun får sove godt i natt og tar igjen litt tapt søvn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Zazzy.. en kan bli GAL når de ikke vil sove... Jeg merker at her går første dupp og andre dupp(han legges i senga og sovner selv) veldig greit.. men det virker som han blir mer "Våken " utover dagen... så han nekter og roe seg og sovne i sengen og det blir endel runder opp med byssing og ned i sengen igjen... men det går til slutt :) Men tur i vogn funker sikkert zazzy :) start med en dupp i vognen, ta den duppen dom er vanskeligst og få henne til og sove.. Men zazzy, det kan jo være ett engangs tilfelle også, imorgen kan hun jo sove brae dupper... :)

 

Neen, jeg prøver og gi han vann først og smokk på natten, somregel må han ha melk i 05tiden.. Men det er helt greit :) Han er jo ikke så stor ennå :)

 

Her har dagen vert litt slitsom, han har vert litt utilpass og vert veldig trøtt.. sovnet i sengen men våknet etter 30-50min og sovnet oppå meg igjen, sovet på meg en time :) Men det er jo kos at han sover på meg også :) Så var vi på babysang i ettermiddag, virket som alt var veldig nytt og ukjent for han... men håper det blir bedre neste gang:) det er kl 17 og da har han somregel den siste duppen sin, så han var trøtt også...

Nå sover han søtt i sengen sin :) Hvordan har dagen deres vert??

 

Håper vi får en fin natt damer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada kan være engangstilfelle, men føler vi har kommet inn i en ond sirkel nå, men i morgen kan jo alt være bra, og i morgen skal vi ikke noe spesielt heller (vært mye styr i dag) så da blir det lettere å bare fokusere på seg selv og duppene :)

 

Det var sent med babysang ja, her pleier det å være kl 12, men var pappaen også med da? greit sånn sett at det er på ettermiddag :)

 

Herreguuuuud! Nå har en bilalarm gått av her ute siden 17.30!! det er tre timer snart..... og vesla hører det godt inn på rommet..et under at hun får sove. Umulig å vite hvem sin bil det er også da det er masse blokker her... argh! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå damer :)

En situasjonrapport her ifra ;) Prinsen er fornøyd med livet, har begynt å åle seg bakover :D Det er veldig godt å være hjemme hos mamma og pappa :) Prinsen koser seg med mormor og morfar :)

Han var våken 2 ganger i natt, og mat en gang :) Så ja, jeg er fornøyd :)

 

Når gir dere "frokost"? Her får han pupp når vi våkner, og det er alt fra 05-08, så får han grøt rundt 2-3 timer etter det.. burde jeg gitt grøt med en gang vi sto opp..

 

I morgen skal du ha gode dupper Zazzy, det har jeg bestemt ;)

 

Håper dere får en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv natt..

 

Ammet til 00,men så våknet hun kl 2 men ga henne ikke mat da det er for tidlig. Far gikk inn og ut men måtte la henne gråte/ sutre av og på en stund...plutselig våknet vi kl 7 og hun la våken og blid:)

 

Frokost prøver jeg å ha ca 30 min hun skal legges igjen da jeg har hørt at de sover bedre. Så prøver å legge henne 9 så frokost nå kl 830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin natt her og! Ammet siste gang for natta kl 19, fikk mat 01.30 og våknet så kl 07 :) lå og dormet i senga helt til 08.30! hehe herlighet, hun er tålmodig på morgenen hvis hun får ligge sammen med meg ;)

 

Nå har hun fått morgengrøt med svisker i + amming :) Jeg gir grøt med en gang vi står opp jeg, nettopp begynt med grøt til frokost da. Hvilken type grøt gir dere?

 

Bra du har bestemt det prinsen og mamman, da blir dette bra! hehe.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...