Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Her har vi kost oss hjemme i dag :) Bra kvelden var god zazzy :)

Ikke enkelt med slike netter nei prinsen og mammaen, men noen ganger fungerer det og roe de uten mat og andre ganger ikke... Det er rart hvor mye det skal variere...

 

Når legger dere dere om kvelden? er dere flinke til og legge dere tidlig? her varierer det endel,men prøver og legge meg 22 tiden så jeg får noen timers søvn :P hehe men det er såå godt og være oppe også :) gjerne være litt kjærester :)

 

Her er det snart grøt,bading og kveldskos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morsdag!...så gøy det er å være mamma! Fikk frokost på senga og røde tulipaner...og vi har kosa oss hele dagen alle 3 :)

 

Så bra det gikk bra Zassy!

 

Harfåttprinsen:) Vi legger oss sånn i 22-23 tiden...men så blir det gjerne lengre før jeg sovner.. så litt lite søvn blir det fort ja. Spesielt siden vi er oppe en god del om natten og hun vokner kl 06.30, og...

 

Hvor gamle er dere jenter...og hvor kommer dere fra...gift/samboer, hvor mange barn:)? Jeg er 27 og kommer fra Levanger (Trøndelag), gift og ei lita jente...ønsker oss flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) her var kvelden og natten super :) Sovnet 20 og sov til 04 :) mat og sov til 0645 :) Godt :) I dag skal vi beøke jobben min og så får vi besøk av søsteren min :) Koslig :)

Jeg er 24 år, bor i trondheim.. Jeg er gift og vi har bare prinsen :)

Hvordan har natten deres vert da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Legger oss rundt 22.30, men kjennes ut til tider som jeg burde lagt meg kl 21.. Er så trøtt for tiden, går rundt som en Zombie og føler at jeg ikke har energi til noe...

 

Lengter84 med jente: Jeg er 24 år, samboer og fra Mosjøen (Nordland), vi har en liten gutt, og ønsker oss flere etter hvert :)

 

Natten her har egentlig vært grei, han sov til 01, skulle da ha mat, sov til 04.30, skulle visst ha mat da også, var våken en liten stund og sov da til kl 06, da var det morgen.. Gleder meg til den dagen han skal sove heeeele natten :)

 

Hvordan har natten deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine dagen, vært på babysvømming, kjempegøy! :)

Våken to ganger for mat i natt og ellers opp kl 07. Litt travelt nå men skriver mer senere ;) håper alt er bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann ..

dere holder samme tråden ennå, men bør vel hete aug/ sept barn nå;)

 

hjem fra tur men godt å være hjemme:)

 

min lille prinsesse har endret litt sovemønster på dagen og blir 2 økter nå.. håper på 9-11 og 14-16. i dag ble det 9-12. merker fort at hun blir trøtt nå.

litt tull på tur om nettene men oftest rundt 23 og 3 det blir mat før opp kl 7. ønsker kl 3 blir borte da hun ikke virker helt sulten. vi har alt to måltider med fastføde. grøt med eplemos til frokost og gulrotmos og svisker til middag..prøvd med potet og det likte hun ikke men tenkte å prøve en annen grønnskak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :)

idag har vi hatt masse besøk og kost oss.. eneste minuset er at det blir kluss i soverutinene til prinsen :/ men det får gå enkelete dager :) Ja prinsen og mammaen, han har blitt ganske flink, men som sagt så varierer det veldig... :/Nå har han lakt seg og ligger og prater :) Får håpe han sovner snart:) Jeg sitter og gruer meg til vaksinen torsdag :/

Ellers er det bare sørpe her :( Mannen min kom hjem idag og var tydelig i dårlig humør, jeg må si jeg blir så provosert når han blir slik.. spør han hva det er, men da er det ingenting.... Mannfolk....

Når starter dere i jobb igjen? Jeg starter 29 juni og kjente sikkelig på det idag... :/ både gleder og gruer meg... vil ikke dra fra prinsen min :(

Hvordan har dagen deres vert?

Håper på en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja man blir fort smittet av dårlig humør også, er vel ofte en "jenteting" å si "ingenting" hehe så jeg må innrømme at jeg tar den selv noen ganger :P Han orker vel bare ikke prate om det da..Håper han blir blid igjen snaart! ;)

 

Begynnner allerede i mai jeg, gruer meg bare egentlig, uff.

 

Vært en bra dag her, la seg ikke før halv åtte i kveld, hadde sin vanlige oppvåkning etter en halvtime, men ga bare smokk til hun roet seg igjen, måtte sikkert inn og ut av soverommet 10 ganger, men nå er det stilt, så deilig at hun ikke måtte ammes.

Håper på en rolig natt og en senere morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Det skal ikke være enkelt dette nei, blir fort kluss med soving når de ikke får det akkurat slik de pleier.. Gretne mannfolk er ikke artige å ha i hus..

 

Zazzy:Gikk det bra i bassenget? var det organisert babysvømming?

 

Her har dagen vært et slit, gutten har vært suttrete, jeg har vært sliten og lei, så vi har vært ett kjempe team.. Tror jeg må få skjekket jernlagret mitt, er så sliten hele tiden, har null energi, og er i følge mannen i huset en tikkende bombe ;)

De siste kveldene har han vært vanskelig å legge, må bysses i søvn.. Vet ikke hva det er han har fått for seg.. Lei av grøt er han og.. Men han spiste en porsjon i kveld, da fikk han aprikos og svisker utenom, altså ikke blandet i grøten som jeg bruker, og det var visst best..

 

 

Jeg skal jobbe i mars mnd, og mai, så har jeg permisjon til september igjen.. Vi har valgt å dele det opp litt.. Gleder meg litt til å på jobb, men det blir veldig rart...

 

Håper alle får en god natt, med en hel natts søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :) her er det sterk kaffe idag... Prinsen spiste dårlig i går og det resulterte i endel våken på natten... Mat x 2 og endel smokke runder... Så idag skal han spise sikkerlig :P hehe

Hvordan har natten deres vert??

Når starter deres små i barnehagen? min starter okt... Gruer meg masse... :/

Kjenner veldig på at jeg ønsker at prinsen skal være baby lennge enda... :P :/ men slik er d jo ikke....

Her er første dupp nå, han ville nemmelig opp kl 06, men vi lå i sengen til 07, jeg nektet og stå opp :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitsomt med slike dager ja prinsen og mammaen :/ man blir jo såå oppgitt... Og mister litt motet... Men vi håper dagen idag blir gooo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett at jeg drakk kaffe i dag jeg og.. Trøtt sa du... Gutten har forsåvidt sovet godt i natt, var våken en tur 22, men da roet jeg ham og han sovnet igjen, sov til 02.30.. Da var gutten klar for mat, etter det sovnet han og sov til 05.. klarte å bysse ham i søvn i gjen, og sov i 45 minutter, altså 05.45 var det morgen... TIDLIG.....

 

Men vi har hatt en fin dag i dag, vært på shopping med en god venninne.. Han har spist grøt igjen i dag, fant ut at om jeg ga frukt utenom og ikke blande det i grøten ville han ha...

 

Håper alle har hatt en god dag :) Hadde det ikke vært for at det er tv kveld i kveld skulle jeg lakt meg kl 20 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

 

Var organisert babysvømming ja, lærte noen grep og prøvde på et dykk, skummelt og gøy :)

 

Samboer kjøpte sånn fruktnett/babyfeeder i dag så det har vi prøvd med banan i, det likte hun! Gleder meg til å bruke den mer med litt kokt grønnsak i og andre frukter, melon og mango har jeg hørt mange liker godt. Jenta mi starter i barnehage i august allerede, sukk gruer meg! Men håper vi får det til at jeg skal jobbe deltid så slipper hun fulle dager i det minste når hun er så lita, men har ikke helt funnet ut av det enda.

 

Oi det var tidlig morgen ja Prinsen og mamman, håper du får sove litt lengre i morgen. kos med shopping da! Fant du noe fint? Hva skal du se på tvkveld da? hva går i kveld? hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, så morsomt :)

Er deres barn født i august slik at de er sikret barnehageplass?

Min er født 1 september, så er ganske bekymret for at vi ikke får plass, men om han får det skal han starte i september.. Vi skal ha ham inn 4 dager i uken om vi får plass..

 

Vi har og slik babyfeeder, her er pære en slager! :) Det er morsomt når de begynner å spise nye smaker :)

 

Shopping er gøy ja, fant en del snedige ting til prinsen, har sluttet å lete etter klær til meg selv ;) De passer ikke uansett ;)

Ikveld er det tid for hjem, og frustrerte fruer :)

 

Prinsen sovnet med en gang 18.45 i kveld, så håper han sover leeenge..

Håper dere får en fin kveld og en god natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med dere?

 

Her er vi veldig morgenfugler for tiden, men det går da utrolig greit :) I dag sto vi opp 05.15.. Han sov fra 18.45 til 00.30, fikk mat da, og sov til 03.30, fikk da mat og var da våken stort sett hver halvtime frem til det var morgen.. Håper at dette bare er en liten periode som snart går seg til, mammaen hans trenger sårt litt søvn ;)

 

Prøver å få i han mer mat om dagen, for å teste ut om det er det som gjør at han våkner så mye, men han vil ikke ha gulrotmos, brokkoli eller potet.. Frukt spiser han.. Noen som har noe forslag til andre matvarer som er greie å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her er hun født i aug så vi er sikret bhgplass heldigvis, spent på hvor vi får.

 

oi det var tidlig morgen prinsen og mamman! tar du deg en dupp du også utpå dagen da? tror jeg at jeg hadde trengt. I går var vi forresten på 6mndkontroll, det gikk fint, helsesøster sa vi ikke trengte stresse med søvn/mat osv at det som regel gikk seg til av seg selv, kunne heller tenke på det når hun fikk tenner at hun helst ikke skulle drikke melk om natta :) så da avventer vi!

 

Har du prøvd avokado? squash ? det har jeg ikke prøvd selv men tenkte jeg skulle, smaker jo ikke så mye av det da. blomkål, ja kom ikke på mer i farta. bra han spiser frukt da :) hvor mange ganger har du prøvd de andre sortene? her måtte jeg nemlig gi det ca tre ganger før hun begynte å like det, men avokado er hun fortsatt ikke så glad i, men kjempeglad i gulrot :) bær? tenkte å prøve frossene bær i babyfeederen, hørte det kunne være fint for kløende gommer, mulig hun synes det blir surt da, men prøver. Tenkte også å fryse små biter banan til feederen av samme grunn. Gir du grøt enda? her spiser hun ofte på kvelden fra kl 17 og utover, prøver du å tilby litt ofte slik at han kan "spise seg opp" for natta?kanskje det er økedøgn? håper du får bedre søvn snart altså! klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet en dupp på 30 minutter, men det går utrolig bra enda.. Var veldig trøtt tidligere på dagen, men kjenner det begyner å sige på.. Hvorfor er det alltid dager som dette at samboeren må jobbe sent, så man må være alene hele dagen.. Alenemødre står det jaggu respekt av..

Avokado har jeg prøvd, han bare brekte seg når han fikk det og..

Har prøvd en 3-4 ganger, men kanskje jeg bare skal fortsette å prøve.. En gang må han da like det ;) Frosne bær skal jeg jaggu prøve, det må han jo like :)

Han får grøt morgen og kveld,.. Dersom han får mat for ofte, gulper han bare opp, men skal prøve å gi han litt mer alikevell.. Tror ikke det er økedøgn, har i værtfall ikke merket noe til det på dagtid.. Men man vet jo aldri med disse små tassene, når han blir konformert klager vi vel for at han aldri kommer seg opp av senga ;)

 

Så bra at kontrollen gikk bra :) Vi har bestemt oss for å gi mat på natt så lenge han vil ha her og håper det vil gå seg til når han vil ha litt mer mat på dagtid :)

Hadde hun vokst godt siden sist?

 

Håper dere får en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde først paprika i nett i dag, det likte hun ikke, hehe, ble litt sterkt kanskje. Så tok jeg frosne bringebær, det tror jeg var litt surt men hun smattet i vei likevel, fikk i seg litt iallefall :) I morgen skal jeg kjøpe svisker og lage sviskermos, når hun er vent på svisker tenkte jeg å lage mos av pære, eple og svisker å se om det blir suksess ;)

 

hehe du sier noe ang konfirmasjonsalder! :D

 

ja hun var blitt stor, 7250 gram og 65 cm lang :) Ha en fin kveld dere også, nå er det badetid her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hvordan det blir med barnehageplass, siden jenta er født 2 sept, men jeg tror nok ikke vi stresser med bhg allerede til høsten. Synes det er så trist å måtte levere henne fra meg så tidlig, så vi planlegger å ha henne hjemme ut året. Jeg er enig i at jeg skulle ønske hun kunne være baby lenge ennå.. Samtidig er det jo så gøy at hun uvikler seg:)

 

Vi har også begynt med litt frukt i nett...kjempestas :)

 

Hva jobber dere med da? jeg er nettopp ferdigutdanna sosionom, så her blir det å begynne i ny jobb..(dermed litt enklere å forlenge permisjonstiden- siden jeg ikke har noe å komme tilbake til..)

 

Zassy Så stor hun har blitt ja...gøy :)

Endret av Lengter84 med jente♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg også arbeidssøker så skal ha litt ulønna permisjon, men har allerede begynt å se etter jobb, synes det er stress å ikke ha noe å komme tilbake til, at vikariatet jeg hadde gikk ut mens jeg var gravid, men får tenke positivt å håpe jeg får meg noe jeg trives med! Har litt forskjellige utdanninger..vet ikke helt hva jeg skal satse på. Nå er snuppa nettopp lagt for kvelden godt å slappe litt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow her har det skjedd masse siden igår på mårningen ;) Vi har vert og overnattet hos min mor :) Koslig :)

Min prins er født 11 september /(dato) hehe, så vi vet heller ikke om han får barnehageplass.. Han skal være 3dg i uken til og begynne med, tenkte han skulle begynne 1okt, samboer har permisjon og jeg skal ta noe ferie ;)

Zazzy, koslig at dere hadde det gøy på babysvømming, og bra kontrollen gikk fint :) Vi skal på kontroll i morgen og ta vaksine :/ gruer meg, men pappaen har tatt seg fri og skal være med...

Prinsen og mammaen, slitsomt med slike netter ja :/ men det kan jo være bare en periode også, de er jo stadig under utvikling ;) jeg gir han grøt x3 jeg morgen mitt på dagen og kveld, + fruktmor og grønnsaker av og til :) Så får han mme innimellom :) det har hendt jeg har blandet grøten med melken hans... Jeg ser det at det har stor betydning for nattesøvnen her at han har spist bra på dagen, igår spiste han bra på dagen og sov fra 1930-03 og 03-0630 :) Så her mates han godt på dagen ;) Most potet er jo fint,ser zazzy har kommet meg mange forslag :)

Planer for kvelden da damer? Jeg tror vi skal prøve oss på litt kjærestekos ikveld :) god kveldsmat og tv titting...

Reagerte deres forskjellig på 3mnd og 5mnd vaksinen? Min regerte ikke med annet en at han ble trøtt av 3mnd vaksinen og det er jo helt greit :)

 

Jeg jobber som hjelpepleier :)

Hvor mye gikk dere opp i sv.skapet? Jeg gikk opp 17kg ...men veide 52 kg ved starten av graviditeten da :/ lite, så jeg fikk beskjed om å legge på meg under graviditeten... Nå veier jeg 59kg og er fornøyd med det :) Men har en mage som er ganske dissete :P hehe men det går seg vell til, synes det har sin skjarm jeg, og strekkmerker har jeg ikke fått på magen, men på rompe,lår og pupper :P hehe,men det har også sin sjarm :)

 

Hvordan har kvelden vert?

Her har den vert fin :)Prinsen sovnet her 1930 :) så nå håper vi på en god natts søvn :) dere er fantastiske jenter :) Godt og ha hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier, og jobber turnus, så de dagene jeg har seinvakt så har vi tenkt å få til at han har fri, og de dagene jeg har fri skal han være hjemme, så det blir ikke så mange dagene i starten :)

 

Kanskje jeg og skal prøve med litt grøt midt på dagen, eller iværtfall prøve å gi noe som er mer mat i.. Det er nok forskjell på om de spiser godt på dagtid eller ikke ja, så har prøvd å gitt ham litt ekstra i ettermiddag..

 

Her reagerte han nokså likt på begge vaksinene, litt suttrete og ekstra trett bare..

 

Vet ikke om jeg tørr å si hvor mye jeg gikk opp.. jeg hadde mage som tilsa at jeg skulle ha tvillinger minst ;) Tilsammen ble det vel ca 30 kilo.. Men det var nok myye vann, for når jeg kom hjem fra sykehuset var jeg bare 8 kilo tyngre enn startvekten.. De 8 kiloene henger fortsatt med, men skal virkelig ta meg på tak å prøve så godt jeg kan å få de bort.. De er visst alle kiloene på magen så jeg ser jo gravid ut enda ;) Men som du sier, alt har sin sjarm :) Jeg har endel strekkmerker på mage, og har keisersnitt arret, så min niese på 5 år lurte på om jeg hadde hatt betennelse i magen min ;) hehe

 

Prinsen her sovnet også 19.30, så håper han sover en stund.. :) GOD natt til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen sov fram til 2330, fikk da smokk og sov til 05 :) wow ;) Så sov han til 0715 :) Nå skal vi snart dra på 5mnd kontroll, jett op moren har vondt i magen da :/ jaja d går sikkert godt... Bare såå vondt når de skriker slik.... Uff...

Hvordan har natten vert?

 

skriver senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke prinsen din :) Håper kontrollen og vaksinene går greit :)

 

her har natten vært bedre enn de siste i værtfall.. Han sov frem til 22.30, fikk da smokk og sov til 02.30, fikk da mat.. Sov til 04 fikk da smokk, og var våken mange ganger frem til 05.00, da var det morgen.. Men jeg var så trøtt og sliten at jeg satt og gråt i gyngestolen og bestemte meg for at han skulle jaggu få sove litt lengre ;) Etter litt mat og 30 minutter i gyngestolen sov han til 07.40 :) så det var jaggu godt :)

 

Skulle sikkert prøvd å justere dagsovingen hans, slik at han sov bare to i stedet, kanskje kan det være grunnen.. Men hvordan gjør man det da?

 

Idag har sambo fått beskjed om at han ikke kan jobbe sent, nå må han komme hjem til rett tid, slik at jeg kan sove litt på ettermiddagen, ellers blir jeg gal snart ;) Kan ikke den gutten sove hele natten snart ;)

 

Håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...