Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Så bra at nettene deres har vært gode :)

Harfåttprinsen: Jeg skal prøve meg litt frem, han spiser jo grøt 2 ganger om dagen, og litt fruktmos/grønnsaksmos på dagtid, itillegg til all puppen han får, så jeg tror nok ikke han trenger alle de måltidene han til tider har om natten.. Hvordan reagerte han da han fikk vann på flaske på natt?

 

Lengter84med jente: å så heldige dere er som skal på babysvømming :) Det kunne jeg og tenkt meg å vært med på, men de har ikke det her.. Håper dere får en fin opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prinsen og mammaen Jeg begynte og gi han vann til grøtmåltidene og det falt i smak :) Så han reagerte ikke på natten :)

 

Babysvømming hørtes godt ut ja :) Vi kan dessvere ikke i klor pga eksemet :/

 

I kveld skal jeg ut på et show her vi bor, så pappan og prinsen blir alene om kveldsstelle osv.. Blir spennende, kribler litt i magen min :)

Håper dere får en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også skal prøve å tilby vann på natta, men skal se hvordan det blir i natt først. Lurer på om det kanskje ikke var grøten i går for det er sant at det var veeldig lenge etterpå, kanskje noe annet som plaget henne. Ga grøt i 9tiden i morgest og har ikke merket noe i dag, ikke annet enn at hun har vært merkbart ROLIG i dag, nesten litt rart, man blir jo bekymret av ALT, hehe. Tok sjansen og ga henne et lite grøtmåltid (altså bare et par teskjeer) til kvelds også for å se om hun kanskje sover bedre av det, etter frokostgrøten sov hun i 1,5 time :) Våknet etter siste dupp allerede kl 15 i dag, pleier å være 16 så jeg var litt stressa for hvordan kvelden kom til å bli, men nettopp sovnet nå 4!!!! timer etter siste dupp! Hun pleier jo å være råsutrete og sliten etter bare 2,5 timer. Men vært glad rolig og fornøyd jente i dag, spent på videre kveld nå da.. :)

 

Du må gi referat ang babysvømming Lengter84, høres gøy ut:)

 

Så spennende Harfåttprinsen, det går nok bare fint! Jeg og pappaen her har snakket om at han må komme mer på banen, er jo ikke så lenge til han skal ha pappaperm osv og hadde vært godt for meg å kunne tatt meg en tur ut og være trygg på at det går bra hjemme og slikt, men skjønner godt at du er spent ja, kommer til å bli rart første gangen jeg skal bort på kveldstid. håper du også får en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Han får litt vann til mat, og han drikker det om han er tørst nok, så kanskje går det bra på natt her og.. Håper du hadde en fin kveld ute, og at du klarte å slappe av å kose deg :)

Jeg var på julebord en kveld sammen med de på jobb før jul, og det var veldig koselig, godt å komme seg ut, meeeen det var svært rart å være borte fra de to.. Var bare borte 4 timer, og kjørte så jeg kunne komme hjem i tilfelle krise ;) Tror nok det er veldig viktig at vi tar sjansen på å komme oss ut, og la de trø til, men det er vanskelig..

 

Zazzy:Hun er jo på tur til å bli stor jente, skal være våken lenge da :D Får håpe det ikke var grøten, og at natten har gått bra.

 

Nå må jeg få skryte litt av både prinsen og meg ;) han la seg 18.30 i går, sov en time fikk da mat.. sovnet igjen og sov til 00.30, fikk da smokken, holdt på 15 minutter kanskje, så sovnet han igjen og sov til 03.30. da fikk han mat og sov til 06.30, da sto vi opp :) så vi kan det vi og ;)

 

Hvordan gjør dere det med mat på morgenen? her har han som regel fått grøt en liten stund etter at vi har stått opp og så pupp, men i dag måtte han få pupp når vi sto opp pga spreng, så får han få grøt litt senere.. vet ikke hva som er mest gunstig, eller om det har noe å si.. melkeprod. regulerer seg vel, om disse drømmenettene skal fortsette :)

Hvordan har natten vært hos dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy :) Ja man blir bekymret for alt :P hehe, hønemor er jeg også :) Men bedre og bekymre seg en og ikke bry seg.... Flott at hun er rolig og fornøyd da :) godt det... Ja jeg og pleier og bli bekymret for kveldens vist siste dupp ikke blir som jeg har tenkt :P hehe Vann på natten er genialt :) jeg gir han litt vann også putter jeg inn smokken :) Men det er jo ett must at de drikker vann :)

FLINK dere har vert da Prinsen og mammaen :) Godt med slike netter :) Jeg gir han melk 0730 (vist vi står opp 07) så holder han seg somregel til 1030,da får han grøt :) men det hender at han får litt melk imellom dette :)

Ja tror prod,sjonen vil regulere seg litt ja :)

Jeg stor koste meg i går kveld, men det var utrolig godt og komme hjem igjen :) det hadde gått ganske greit :) Heldigvis :) prinsen hadde sovnet av seg selv :)

Sovnet kl 2030, sov til 0130 fikk smokk og sov til 04 fikk melk og sov til 07 :) super natt spør du meg :) Håper de kan bli slik :)

 

Her har det snødd masse så ser dårlig ut for enn trilletur :/

 

Ha en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålsett dere damer! Dere snakker nå med ei som har fått sammenhengende søvn :o !! hehe. Hun var litt urolig i går på kveld, altså la seg sju, våknet halv åtte fikk mat, våknet et par ganger til smokk osv, fikk mat igjen kl 22 fordi hun var så urolig og ikke fant roen og da sovnet hun for natten og våknet kl 07!!! Jeg våknet faktisk av meg selv ca ti over sju og hørte at hun var våken men hun sa ingenting, men merket at så fort hun hørte en lyd fra oss (bare at vi begevet oss i sengen) så "ropte" hun liksom "hallo, jeg er våken" hehe små søte rop :) Jeg hadde monsterpupper og superspreng så hun fikk mat i senga, litt kosetid og så sto vi opp litt før åtte. Var egentlig jeg som skulle sove i dag, men jeg var jo så uthvilt etter å ha fått sovet 7 timer sammenhengende så kjæresten sa det var greit at jeg sto opp i dag i tilfelle natten blir verre i natt så kan jeg heller sove utpå i morgen, passet meg veldig bra! Blir så uthvilt og happy av slike netter altså, måtte det bli flere ;)

 

Godt å høre at du koste deg Harfåttprinsen og at det gikk bare fint hjemme :)

 

Høres ut som vi alle har hatt fine netter, måtte det være en trend som varer dere! Ha en fin lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zassy...jeg må le...."monsterpupper"...kan kjenne meg igjen i det der :) Såå bra at hun sover så godt!

Enig at denne trenden med soving er bra altså....jenta mi la seg 19.30 og sov til kl 05 (!!) i dag..dermed sov hun til 08 :)

 

Harfåttprinsen:)...så kjekt at du koste deg ute. Synes du er flink jeg, som tok en tur ut- det har vi vel alle godt av, men jeg har ikke gjort det ennå...

 

Prinsen og mamman vi gir pupp først og grøt etter første dupp...men på kvelden gjør jeg motsatt. Har hørt at man skal gi pupp først for at det skal være hovedmåltidet...men vet ikke om det har så mye å si..

 

Vi koste oss masse på babysvømming i dag! :) :) Tuppa synes det var bare herlig og var en av de få som ikke gråt...dette gleder vi oss til fortsettelsen av- det blir hver lørdag i 8 uker :) Vi sang med barna, øvde på å holde de riktig i vannet og tømte litt vann over hodet på dem, så de skulle venne seg til å få vann i ansiktet. Lillemor synes alt var bare stas...stolt mamma ;)

 

Ha en fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy det hørtes supert ut :) Ja håper nettene fortsetter slik for oss alle damer :) det hadde vert super godt :)

Lengter84medjente det hørtes jo supert ut med babysvømming da :) såå synd at vi ikke kan det... Flink lillemor du har da :)

 

Her har dagen gått med i og besøke mammaen min, vaffler og kaffe... og prinsen fikk masse bestemor kos <3

 

Nå har prinsen lakt seg i sengen og ligger å prate og kjefter på dyna si :P de er utrolig søte og verdens beste skatter disse små...

 

Jeg har kuttet ut og gidd melk før grøten, men det er jo opp til vær enkelt... :)

De begynner jo og bli så store disse små.... hehe

Min prins vil stadig ha mere grøt/middagsmat og fruktmos :) så han er glad i mat..

Nå har jeg fått servert ett glass rødvin og lasagnen står i ovnen. Gleder meg til kjæreste kveld :)

 

Håper dagen deres har vert fin, at kvelden blir god og natten strålende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jeg lider.. snuppa gråter og gråter når pappa legger henne, verker i meg etter å gå inn til henne :(

 

men han får vel roet henne til slutt, hun er jo blitt helt vant med meg, men har jo vært med ham hele dagen i dag også så hun har jo sikkert ikke noe vondt av det? bare så sår gråt, sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er ikke enkelt eller godt for mamma hjertet når det blir slik... men så lenge disse små har fått stellt seg til kvelds fått mat og masse kos, er det jo ikke synd på dem for at pappaen legger de... men det er såå vondt til oss mammer... og vi synes det er så mye lettere og bare ta de så det blir stilt... Men Zazzy, gå deg en tur ut eller finn på noe.. det er bare bra at jenta blir vant til pappaen sin :) vertfall at han kan legge henne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet det, vi har snakket om det også at det er lurt at han prøver å legge henne osv slik at det ikke blir helt krise hvis jeg må bort osv. Det ble en del hyling, men tok kortere tid enn jeg hadde trodd :) OG når hun først sovnet så har hun sovet siden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at hun sovnet da :) Her var natten super goood :) Sovnet i 20.30 tiden og sov til kl 04 fikk mat og sov til 08 :)

Hvordan har det vert hos dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke prinser og prinsesser vi har fått :) Kanskje har de endelig forstått hvor godt det er å sove..

Kjenner meg veldig igjen med det å slippe pappaen til jeg og.. Pappaen skal være hjemme i mars måned, da skal jeg jobbe og han ha perm, så han må bare trø til.. Det var han som la han i går, og det gikk veldig bra..

Natten her har vært god, våknet 23.30 fikk da smokken og sovnet etter 10 minutter, sov til 03.30 fikk mat og sov til 06.30 da var det morgen.. Litt tidlig oppe, men man kan vel ikke klage :)

 

Han har blitt så nysgjerrig at han har ikke tid til å spise nesten, å gi han pupp er litt av et prosjekt om jeg ikke er hjemem alene.. Han skal se på alle som snakker og være med i samtalen.. Morsomt, men hadde vært greit om han kunne spist seg ferdig ;)

 

Har du noen tips å komme med i forhold til basseng tur, lengter84? Vi tenkte å dra en tur i ettermiddag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det er ikke lett å høre babyen gråte....

....vi har litt problemer med lillesnupp på kveldene her...ofte raser og gråter hun lenge før hun roer seg. Vi prøver å ikke ta henne opp, men heller prøve å trøste og synge for henne....og til slutt slipper hun taket og sovner...men det er veldig slitsomt dette her altså...og det kan ikke være godt for henne, som blir så trøtt og sliten stakar...

 

Vi har en sånn fisher price boks med musikk,lyd og bevegelse..denne elsker hun, og får hun se på denne roer hun seg og sovner ganske fort...men tenker at det er dumt at hun venner seg til å se på denne hver kveld....

 

Hun er i godt humør helt til vi legger henne i senga...pludrer og smiler på stellebordet og koser seg med kveldsmåltid på sengen....men når vi legger henne i senga raser det.... før hadde vi henne i en bag som var fester til taket slik at vi "gynget" henne i søvn...men nå har vi prøvd å venne henne til seng, og det er ikke like populært. Noen kvelder går det helt fint også da....Hvordan er deres babyer når dere legger dem i senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger sutrer hun litt, andre ganger legger hun seg med en gang. Men så har vi også ganger der hun gråter, prøver å ikke ta henne opp for mye, men her har vi funnet ut at det er bedre å ta henne opp og roe henne litt og legge ned igjen enn at hun skal rase nede i senga for hun blir som du sier så sliten og utskreket av det og det liker jeg ikke. Og så har jeg merket at det som regel er noe når hun gråter, for når hun er trøtt og tilfreds så legger hun seg lett ned. Gråter hun er hun enten sulten, trenger ny bleie, har en rap som må opp (det merker vi godt hvis vi løfter henne opp at rapen kommer med en gang og så blir hun rolig igjen) eller er rett og slett ikke trøtt enda, eeeller overtrøtt, hehe! Ved sistnevnte så hjelper det best at vi er der og hjelper henne i søvn for da er hun så trøtt og sliten at hun trenger nærheten for å greie å sovne og det blir bare verre hvis vi skal "lære henne å sovne selv". Men det er ikke lett den der legginga, man må nok bare finne ut hva som passer seg selv og blåse i hva andre gjør. Jeg har tenkt mye på om jeg gjør rett eller feil osv, men nå har vi istedet blåst i det og funnet noe som passer oss, og vi vil ikke at hun skal ligge å gråte, får alt for dårlig samvittighet av det, særlig når vi har funnet ut at det som regel alltid er et eller annet som plager henne når hun gråter, og er det ikke en åpenbar grunn tenker jeg at hun rett og slett trenger litt ekstra kos/kroppskontakt og det er jo en grunn det også. Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om litt gråt/sutring, men skikkelig skriking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger han seg somregel til ro på kvelden, ligger og prater å koser seg i ca 20min før han sovner, skriker ikke.. Men idag har ting endret seg på dagtid :( Han sto opp kl 08,å da bruker han somregel og sovne etter en og enhalvtime, jeg bærer han litt tl han blir døsig, så legger jeg han ned...Men idag skar det seg dilux..:/ Nektet og bli bært,vridde seg og spente helekroppen.. valgte da å legge han i sengen,lå en liten stund og sytet/sutret... før han holdt på og sovne, så skjedde d at han begynte og rase,bli sint og endte med skriking... (og jeg er jo ikke for skriking...) endte med at han var våken i 3t etter vi sto opp,da fikk jeg bære han litt,så ble han døsig og jeg la han ned.. Uff trasi,håper dette bare er i dag, spent på neste dupp nå....

 

Flott at nettene er fine for oss alle damer :) godt det :) håper bare trenden varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man skal finne ut hva som passer best for en selv, og ikke la babyene gråte seg i søvn...det er fælt synes jeg :( Det tar tid å finne ut hva som fungerer for en selv også...og når noe fungerer så endrer babyene seg igjen.. og man må lage nye rutiner.. ;)

 

Min erfaring er at hvis jeg tar henne opp så "stråler" hun igjen, og når jeg legger henne igjen er det på`n igjen med gråtingen.. Så jeg prøver å være der med henne, slik at hun kan lære at det er godt å sove i senga :)...at det ikke er noe negativt. Hun er jo på samme måte på dagtid, men da roer hun seg lettere pga av at jeg triller eller vogger vogna.

 

På mange måter virker hun veldig overtrøtt når hun gråter slik...og jeg vet jo da at det er best for henne å sove...og ikke kjempe i mot slik det virker som hun gjør. Noen ganger hjelper det å ha kinnet mitt helt inntil hennes, mens jeg syneger...andre ganger er det helt uaktuelt. Det jeg lurer på er om hun kommer inn i en dårlig sirkel når hun gråter når hun skal legges..vil jo gjerne prøve å etablere legging med noe godt ;) Må vel bare fortsette å prøve meg frem her...og ikke minst prøve å finne ut hva det er som er annerledes de kveldene hun faktisk faller til ro og koser seg i senga, før hun sovner...for det hender også asså.. :)

 

Natten vår i natt var slitsom...med oppvåkninger nesten hver time...puh...nå skal dagen nytes med så mye "slapp av tid" som mulig- deilig at mannen har fri og kan avlaste litt i dag :) Nå skal jeg frem med strikketøyet :) Ha en god søndag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengter84 med jente, vi hadde en periode der hun skrek når vi bare nærmet oss soverommet og jeg ble også redd hun skulle forbinde senga og soving med noe negativt, da begynte jeg å i stedet for å legge henne rett i senga ha en liten kosestund med henne der inne, synge noen sanger, evt amme litt hvis hun var sulten og lot henne roe seg før hun ble lagt og det var da det snudde her faktisk, så nå når vi legger henne så går det utrolig greit, er sjelden hun gråter noe særlig faktisk, veldig deilig, men du har rett i at det går i perioder, plutselig må man finne på noe nytt ;)

 

Harfåttprinsen hvordan gikk det med de videre duppene og kvelden i dag? kjipt når det blir sånn altså.

 

Vi har hatt en kjempefin dag! Vært på trening og vært ute å spist + ryddet masse her hjemme! høres kanskje rart ut at det siste der var positivt, hehe, men så godt å få gjort ting man har tenkt på i evigheter!! :) Ble forresten ikke noen sammenhengende søvn i natt igjen, det var nok et engangstilfelle ja, men var våken bare to ganger og fikk mat så var ikke noen ille natt uansett.

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også veldig forskjellig fra kveld til kveld hvordan leggingen går.. Vi hadde og en periode med hylskrik når vi kom til soverommet, så vi flyttet gjyngestolen til soverommet og satt der en stund før vi la ham.. Vi satt med hånden på magen og strøk ham i pannen, dette hjalp, for nå kan vi ganske mange kvelder bare legge ham ned, gi ham smokk ett par ganger og gå ut..

Men i kveld var det hylskriking dilux, han så kjemperedd ut, nesten vi begynte å tro at det var spøkelser her ;) men han roet seg til slutt og sovnet.. Det er også ganger at jeg ammer ham i søvn eller at han sovner i armene våre..

 

idag har prinsen fått utslett på to fingre og på haken.. Lurer på om det kan være av aprikos? Han har fått smakt det 3 dager nå.. Bare rødt litt varmt utslett... Noen som har erfart dette?

 

Håper alle får gode netter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) Joda han var våken i 3t fra vi våknet før han sovnet... og duppene senere på dagen gikk bedre :) han virket egentlig ganske irritabel i hele går, lurer på om det er tenner, vet ikke,han bare var såå hissig med ting i munnen.. Bærte han i søvn igår kveld da, men nå skal dere høre damer, har gitt han pæremos i 3dg nå, og to netter har han bæsjet seg ut på natten... Jeg blandet pæremos i kveldsgrøten, så lurer på om det er det som gjør det?? ennå da har han hatt avf på dagtid også... eller om det er tannbæsj?!

I natt hadde han bæsjet seg ut kl 00,så måtte skifte,fikk melk og sovnet etter en stund,sov endel urolig og jeg var oppe endel ganger å puttet i smokk... sov godt fra 0130-04,fikk mat og sovnet etter 30min,sov da til 0715....

 

Nå har han sin første dupp...

Hvor mye lar dere babyene ligg og skrike i sengen?? tar dere de opp og trøster å legger de ned igjen ?

JA jeg er absolutt enig i at å ha baby består av masse perioder... ting endrer seg ofte synes jeg... :P

 

Vet ikke helt hva vi skal i dag jeg... masse snø her....

 

Hvordan har natten vert hos dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Kanskje kan det være tenner på gang ja. Her har jeg gitt ham pæremos en stund nå, både i grøt på dagtid, kveld og som frukt på dagen, har ikke hatt avføring på natt enda.. Men det er nok en frukt som hjelper på treg mage..

 

han får ligge å suttre litt, men er det bare sutring kan jeg gå inn etter en stund for å gi ham smokken, men er det gråt da prøver jeg å roe i sengen, som oftest går ikke det, da tar jeg ham opp og roer ham og legger igjen.. Noen ganger sovner han da, andre ganger må han opp flere ganger..

 

Det endrer seg ofte ja, når man endelig tror at nå er rutinene inne, da skal vi gjøre noe nytt;)

 

I natt sov han fra 20.00 til 01.30, prøvde å roe men da ville han ha mat, så fikk mat da og sov til 05, fikk da mat og sov til 07.45, så en bra natt :)

Men i dag så skulle jeg gi han grøt 08.30 som vi bruker, men spiste bare litt, ville heller ikke ha pupp.. Men nå har han sovnet, så han var vel bare ikke sulten...

Endelig er det mulighet for å ut å trille i dag, så det skal vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dagen vert super :) sovnet av seg selv til to dupper :) :) så jeg er stolt og fornøyd :) Ellers har vi hatt besøk idag av familen min... koslig :) Hvordan har dagen deres vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en god dag ja :)

Her har vi trillet til jobben, og det var koslig:) Nå har gutten spist en stor porsjon grøt, fått pupp, og tatt kveld, så det blir spennende og se hvor lenge det varer :)

 

Håper deres kveld og natt blir god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var natten kommet her :) Sovnet av seg selv i kveld også (Bank i bordet x1000 ;) hehe Håper natten blir litt bedre i natt :)

nå har jeg bestilt meg nye gardiner og ska bytte litt farger her hjemme :) forandring fryder ;)

Ønsker dere alle en superfin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere så godt å høre at det går bra med dere :)

 

Fin natt her, våken bare 2 ganger for mat mellom kl 20 og 08.30, fornøøøyd med det! :) Men prosjekt "pappalegger" går ikke så bra :/ eller han får lagt henne fint, men når hun våkner etter en time så får han ikke roet henne igjen, jeg var på butikken i kveld og kom hjem til hylende baby og svett pappa..var så fælt for hun hikstet skikkelig, ble rolig med en gang jeg tok henne inntil meg men etter en stund ble det skriking igjen, og endte med at jeg måtte mate henne for å roe henne ned. Hun har vært litt urolig i dag og virker som hun klør veldig på gommene, så lurer på om det kan være tenner DENNE gangen da, hehe, føler jeg har lurt på det i flere måneder :P

Tenkte meg bort til helga men kjenner at jeg ikke vet om jeg greier hvis det ikke plutselig blir mye bedre i løpet av uka, tanken på at hun skal gråte så sårt og at pappaen ikke skal få roet henne gjør meg stresset. Kan dere dra bort på kveldene? fullammer dere? Synes dette er så vanskelig og at jeg får lite forståelse fra venner osv som ikke skjønner at jeg ikke får til å være med på ting.

Men ellers går det fint her, i morgen skal vi på babysang igjen, blir bra! Ha en fin natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...