Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på.. Her har han startet å hylskrike på kveld når vi har lagt ham, og når vi kommer inn har han det største smilet som finnes.... Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prinsen og mamman: hva mener du med hylskrike? Høres ut som kraftig sutring hvis han gir seg og er blid, da ville jeg latt han være en stund og se om det gir seg, evt gått bare kort inn, ikke snakke, bre på gi smokk gå ut igjen.

 

Hatt en bra natt her, måltid 19.30 så 03.00 og 05.00. Frokostmelk kl 09.00.

 

I dag våknet hun kl 08 og lå og pratet i senga, jeg lot henne ligge der i dag istedet for å ta henne over i vår seng som jeg pleier, da det begynte å bli litt roping, hehe, stod vi opp, ca 08.20. Nå er det frokost for meg også her :) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har dere noe fast leggeritual på dagduppene? Vi er jo veldig flinke på kveld og har faste leggeritualer (bading, sang osv) men leste i en bok om søvn nå at om det er problematisk med legging på dagtid kan det være lurt med noen ritualer her også så barnet blir forberedt og skjønner at nå skal jeg sove.

 

Som regel spiser hun og bleieskift hvis det trengs, men vet liksom ikke hva mer jeg skal gjøre, i dag tok jeg henne inn på soverommet (i mørket) og sang en "dagduppsang" og koste med henne før hun ble lagt i senga. Andre ideer hva jeg kan gjøre for å forberede henne? Tar vel noen dager før hun skjønner det men hadde vært fint med noen flere dagdupptegn :)

 

Hun har vært litt grinete hele morgenen, vil ikke ligge alene å leke f.eks og var litt styr å legge henne nå, men virket mest som hun var overtrøtt faktisk, men greide heldigvis å roe henne i senga, har bestemt meg for at jeg skal prøve så langt det går å ikke ta henne opp mer men heller trøste mens hun ligger der. Ganske kaldt her i dag, lurer på om vi skal ta en gåtur likevel litt senere, er minus 7..er dere ute når det er kaldt? Ser ikke ut som det er vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriker ganske kraftig, men det er nok sikkert bare sutring, så vi får prøve å vente å se om det går seg til.. Vi prøver å gjøre stort sett det samme hver dag når han skal legge seg, men ikke like enkelt bestandig.. men bør kanskje bli flinkere på det.. Bruker å ha ham i fanget når jeg ser han er trøtt, sitter da å koser en stund og synger litt for ham.. Han har en bamse som han bare bruker når han skal sove, som han koser med.. Legger han så i senga eller vogga.. Når vi skal ut å trille, kler jeg bare på ham, så går vi ut...

 

Vi har vært ute å gått når der er 10 minus ute, da var det vindstille.. HS sa at vi kunne ut å gå en liten tur når det var så kaldt, men burde ikke sove ute etter turen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) såå godt med denne tråden:)

Natten her har vert litt bedre enn tidligere... Ikke såå mye uro, fikk mat 0430, sov fram til 06 i egen seng også over i vår til 07,men da var det morgen.. :) Tror kortisonen har virket litt.. Håpe det..

 

Prinsen og mamman, jeg ville prøvd og gjort sli zazzy sier og se om det virket, slitsomt med en slik natt ja, man blir så utolmodig på dagtid og alt blir tungt synes jeg...

 

Zazzy, har hun ikke en koseklut eller en gulpeklut du kan venne henne til og bruke på dagtid?? som hun kunn bruker når hun skal såve? Eller velg en sang som du synger hver dag framover når hun skal sove?? Det tar jo selvfølgelig litt tid og venne henne til det :)

 

Her har han fremdeles begynt og forlenge duppene sine selv ;) bank i bordet.. Men bærer han fremdeles til han blir ganske trett så legger jeg han ned i sengen... og det fungerer føreløbig... :)

Ja vi har vert ute og trillet når det har vert så kaldt ja :)

bare å kle på godt :)

 

Hva gjør dere når de små dupper?? her går det i avslapning og huslige sysler :P blir da endel ting som må gjøres også :) Men huset er ikke like plettfritt som tidligere,men det har jeg egentlig bare innfunnet meg i...

 

Ha en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo hun har koseklut, hadde ikke tenkt på å ha den sammen med oss før leggetid, hun har alltid bare fått den pluss smokk i senga, men kan jo holde den ved henne når vi synger sangen også, god ide :)

 

Må komme oss ut en tur da, føles som en såå lang dag, kjæresten jobber overtid så kommer ikke hjem før sent, og vi var sosiale i går og skal i morgen så vet ikke hva vi skal finne på i dag!

 

Her spiser jeg og slapper av under duppene, de er så korte så orker ikke husarbeid da. da tar jeg heller ut av maskina når hun er våken osv. Men store huslige sysler blir gjort når samboer er hjemme.

 

Snart tid for dupp 2, da blir det gåtur da, blir godt å komme seg ut i sola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk damer for alle gode råd :) til duppen i sta, la jeg han ned som jeg bruker, og når han begynte å skrike, gikk jeg inn ga ham smokken og gikk ut.. gjorde dette 4 ganger og jaggu sovna han tilslutt.. må nok bare bli litt tøffere og ikke bli sjarmert til å dulle enda mer med ham...

 

slapper av her også, strikker litt og leser litt og smådupper på sofaen.. litt husarbeid blir det også innimellom.. gjør endel når han er våken, så sitter/ligger han å ser på :)

 

ha en fin gåtur, zazzy, vi skal ut i finværet nå vi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er nok ikke dumt å være litt tøff, for du vet jo at han har det bra når han faktisk smiler til og med :) Gikk laang tur ute, godt, men hun sov bare 30 min likevel. duppene har gått veldig bra resten av dagen, hun ligger nå og skal sove siste dupp og jeg bruker metoden gå ut og inn her og hun sovner til slutt så virker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her inne i dag, har hatt en veldig fin dag, har lagt seg utrolig fint på kvelden, har funnet ut at den magiske grensa for våkentid er 2 timer og 15 minutter da er hun stuptrøtt! Med en gang jeg legger henne ned så snur hun hodet mot en side og borer nesa inn i kosekluten, da vet jeg hun er trøtt ;) Har gått tilbake til å mate etter badingen igjen for det passer bedre rett og slett, men har gått fint etter at jeg begynte å gi på soverommet i mørke og stille omgivelser. Håper alle har det fint og at grunnen til at det har vært så stilt fra dere i dag ikke er pga vanskeligheter! Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vert stille :/ litt dumt... Her har dagen vert fin fin, prinsen er i kjempe humør, og eksemet er mye bedre, håper natten blir enda bedre en hva den var inatt :) Smører og smører han på datid og ettermiddag :) Han har sovet kjempe godt idag :)

 

Har dere hatt barnevakt til deres små?? Slik at dere har hatt kjæreste kvelder?

Ligger barna deres på samme rom som dere??

Når tenker dere og flytte de på eget??

Hvor gammel er dere mammaer?

Hva jobber dere med??

Jeg bare skriver noen spm jeg så er det opp til vær enkelt og svare ;) Greit og dele litt siv også :)

 

-Vi har ikke hatt barnevakt enda, pappaen synes det er tidlig, prøver og få tid til litt kjæreste ting på kveldstid,men er mange ganger trøtt og sliten....

-Prinsen ligger på rommet vårt enda,men tror vi snart flytter han,etter eksemen er borte..

- jeg er 24 år og jobber som hjelpepleier :)

 

Håper alle får en fin natt og at vi kan skrive litt mer imorgen :) Og dele natten (posetiv som negativ ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Kvelden i går var ikke så god.. Gutten hadde mageknip, så vi bar og bar i flere timer, men rundt 20.00 kom det en monster rap, og da bare lyste gutten opp.. Fikk litt mat, og la seg til å sove av seg selv :) I løpet av natten syns jeg ikke at jeg har gjort annet enn å amme ham.. Går det an å ha økedøgn bare på natt? De siste to nettene har han etterspurt mer mat enn han bruker, men ingen økning på dagtid.. Tror dere det vil være lurt å innføre mer fast føde på dagtid?

 

Vi skal snart flytte ham på eget rom har vi funnet ut, han blir vekt av oss hele tiden...

 

Vi hadde barnevakt en dag i jula, men ellers er vi stort sett for trøtt til det meste.. men nå som han legger seg tidligere enn oss på kvelden, føler jeg at vi har en del tid for oss selv alikevell :) Har ingen familie her vi bor, så det begrenser seg litt, men har ikke hatt så stort behov for det enda heller..

 

Jeg er også 24 år, og jobber som sykepleier..

 

Hvordan har det gått med dere i natt?

Håper eksemen kommer seg til dere harfåttprinsen :)

Så bra at dere finner ut av rutiner som passer dere alle, Zazzy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei uff leit at dere måtte bære rundt på ham i går, men godt rapen kom så dere fikk forklaringen og at det ble bedre da :) Jeg lurer også på om det går an å ha økenatt, hehe, hatt noen slike netter jeg også, men så har det gått raskt over igjen så kanskje de rett og slett bare har spist litt lite den dagen i forveien og tar det igjen?

 

Har ikke tid til å svare på spmål nå for vi skal straks ut, men ville bare rapportere at natten har vært fin :) La seg halv sju, fikk mat sju og så ett og så halv seks, sto opp halv ni, supert! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lenge siden jeg har vært her inne. Har vært så sliten.. I går hadde samboer seinvakt og skulle stå opp med jentene slik at jeg fikk sove litt lengre. Jeg våknet halv ti til ett kaos. Begge var kjempe overtrøtte da han ikke skjønte at de var trøtte, slik at jeg brukte 2timer på å få dem til å sove. De sovnet til ulik tid. Samtidig hadde han ikke gitt mat til dem samtidig. Så gårsdagen gikk i mating hele dagen, og prøve å justere dagduppene. slitsom dag! Tv2 fikk jeg i seng til kl 20 for natten, mens tv1 ikke før 22. Begge våknet for mat 0230, men tv2 ville ikke sove igjen. La henne i sengen, men hun bare lå og maste, sutret og kavet. Tv1 sov til tross for dette. Tenkte jeg bare skulle la henne ligge og se on hun sovnet siden hun ikke gråt. Holdt ut 1 time. Da tok jeg henne opp. Sovet da etter 1 time til. Det virker som hver gang jeg får dem i seng tidlig (19-21) så har de en våken periode på natt. Noen tips til hva jeg kan gjøre annerledes? Kan det være det bare er en fase? Stod opp med dem kl 0800. Og de sover første dupp nå. Legger dere dem i sengen, samme sted som på natt om dagen? Jeg legger dem i lekegrinden på dag. Jeg har ikke hatt barnevakt til dem ennå. Har ikke følt behovet, men tror ikke jeg er klar for det ennå heller. Vil at rutinene skal sitte bedre før jeg kan ha barnevakt:). De sover ennå sammen med oss, men vurderer å legge dem på eget snart og i hver sin seng. Jeg er 23 år, og jobber også som sykepleier:). Når de har dagdupper gjør jeg husarbeid, spiser, sover eller slapper av. Varierer litt:). Har ikke gått tur med dem i kulden, men det fordi det ikke har vært så kaldt i Bergen i år. Så bra eksemet er blitt bedre prinsen og mamma'n.håper nettene blir bedre nå da:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pyton natt her... er helt utslitt... sovet i 3t inatt jeg... han ligger og styrer,vrir seg og kaver i søvne, startet 22, la seg 20 igår kveld, var oppe og snudde/la han til maaange ganger fra 22-02 valgte å ignorere det da, da våknet han selvfølgelig og var våken frem til 0330.... sovnet da av seg selv, sov til 06 og ville stå opp da, la han sammen med meg og gidde han mat, sovnet 07.30 og sto opp 0815 :( og eksemet ser ikke så bra ut idag... smører og smører... Vet snart ikke hva jeg skal gjøre... Nå sover han så jeg skal slenge meg på sofaen :) skriver mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen det høres veldig slitsomt ut!! Kan det være eksemet da hvis det ikke ser bra ut? Gir det seg ikke snart ville jeg ringt helsesøster igjen å høre om hun har noen råd kanskje?

 

Føles nesten fælt å si det når dere har hatt tunge dager/netter men snuppa her er plutselig en drøm å legge, er helt sykt, sånn jeg alltid har drømt om at det skal være (jada jada det har bare vært sånn et par dager så jeg skal ikke tro på julenissen enda, hehe). Virker som at nå når jeg legger henne til samme tid, står opp til samme tid og har duppene til samme tid så er hun så mye mer tilfreds og sovner så raskt og greit med det samme jeg legger henne. Og dette til tross for at duppene fortsatt bare er på halvtimer. KjempeBANK i bordet for at dette varer en stund! ;) I tillegg har vi vært mye sosiale de siste dagene og fartet rundt, tror hun har godt av det og faktisk blir litt sliten på en bra måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at den eksemen roer seg snart, og at prinsen din klarer å sove litt mer på natten..

 

Så bra Zazzy.. Dette har du fortjent :)

 

Nå er prinsen og pappaen på badet for å stelle seg, og er på tur i seng, nesten så jeg vurderer å bli med å legge meg selv, trøøøøøøøøøøøøøtt...

 

Men må vel klare å holde meg oppe noen timer til.. ønsker alle en god kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Natten var bra men tviler at det skjer to dager på rad. Sov fra 19 til 3 og så opp kl 630:) Men føler at jeg mater henne nokså hyppig på ettermiddagene nå og hun spiser bra med gulerotmos og startet med litt sviskemos også.

 

Vi har hatt barnevakt en gang sammen når hun var nesten 2 mnd men angrer litt på det da i ettertid synes det var litt for tidlig. Jeg hadde barnevakt fredag av min søster og det gikk bra også:) Blir nok mer fremover så vi får mer alene tid:)

Vår lille lå på eget rom fra uke 7, unntak når vi var på besøk hos noen.

 

32 år og jobber som kunderådgiver i bank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) endelig en natt med litt søvn :D Hurra! Som et nytt menneske... badet han i kil vann i gårkveld, og smurte og smurte før det ble natta... om det var det som gjorde det vet jeg ikke.. men han sovnet 20.30 og sov til 02, prøvde han da med mat,men NIKS, ga han vann, ja det skulle han ha... sov videre til 04, da spiste han, etter det som han litt urolig.. morgen kl 0715...

Jeg legger han i sengen på soverommet men passer på så det kommer inn litt dagslys,slik at han fårstår at det er dag og ikke natt...

Her virker det også som han sliter med luft noen ganger, blir urolig også komer det den fisen eller rapen :)

Hvordan har natten deres vert da??

beccis'en har du prøvd og få de til og stå opp til samme tid begge to?? Evt vekke den Tvillingen som sover?? så de blir sammkjørte dag og natt?? Nå skal det sies at jeg har ikke peilig på å ha to sammtidig :P hehe bare ett tips...

 

Vi merket igårkveld når vi la oss, så våkner han til når vi snur oss, så tror tiden er snart inne for eget rom :)

 

Planer for dagen? tenkte meg ut jeg,men det blåser noe forferdelig,så blir innedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra harfåttprinsen :) Kanskje finner dere en løsning på eksemen snart.. Det er det samme her, så fra mandag er det eget rom på gutten... skummelt......

 

I dag tidlig så måtte jeg le litt for meg selv.. La meg kl 22, da var jeg så trøtt at jeg ikke visste oppned på noen ting.. Sov til 23, gutten våknet og fikk mat.. Vi sovnet igjen begge to, og han sov til 02.00 fikk da mat og sov til 06.00.. Men når jeg våknet kl 06, husket jeg ikke at jeg hadde gitt ham mat rundt 02.. var helt sikker på at jeg hadde sovet hele natten.. Men han hadde nok fått mat da.. hehe.. Meeen er så trøtt for tiden.. Nå har vi hatt en dupp på sofaen, han sov 1 time og 30 minutter helt av seg selv og helt alene, det så sikkert smart ut, han på den største sofaen og jeg på den lille ;)

 

Vi skal på handletur i dag, ellers skal vi bare slappe av å samle inn litt energi tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser her også men vi har vært på en liten gåtur, men ble helt utslitt av å trille vogn på holkeføre + holde stormtrekket på plass så det ikke skulle fly avgårde, hehe!

 

I natt våknet hun for mat kl 01 og så 03 igjen allerede, da tenkte jeg bare ok skal det bli en slik natt nå igjen, men så sov hun helt til 07.30, så har vært fint i dag også :)

 

Prinsen og mamman, hehe jeg vet hvordan det er når man er heelt i ørska, mange ganger har jeg våknet og tenkt har hun fått mat eller ligger hun klar til å spise når jeg har sovnet med henne i armene mine :P

 

Harfåttprinsen så godt at du har fått sove :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig hvor i ørska man blir noen ganger :) Nå har prinsen lagt seg for kvelden, og det høres ut som det holder på å bli stilt på rommet..

 

Håper på en god kveld og natt for oss alle, og at det blir fint vær i morgne slik at vi kan ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på hva jeg skulle spørre dere om.. Hva bruker dere til å bade babyene i? Her har vi brukt den baljen til stellebordet men den er forliten, og har nå bare en vanlig balje men synes ikke det var noen god løsning... Angrer på at vi ofret badekaret for litt bedre plass..... Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bader snuppa mi i en balje kjøpt på europris, den er stoor så ser for meg at hun kan bruke den lenge. Er så lurt for den har sånn propp i bunnen, det er kjekt når vi har den stående inni dusjen, lett å tappe ut vannet :) Hun ligger i sånn "liggestol" oppi der også så vi slipper å holde henne, veldig greit for mamma og pappas nakker og skuldre ;)

 

Stakkars lille har hatt diarè i dag, tror jeg skal bremse litt på avokadoen noen dager, hun ble supersår i rompa av å bæsje så mye. Hun bæsjet til og med når jeg løftet henne fra stellebordet og bort til baljen, rett på gulvet og på genseren min, hehe, herlig ;) Ellers er alt bare fint, legger seg såå greit nå, det er så godt!

 

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vi på europris å se om vi finner en slik :)

 

Skikkelig herlig, hun er i allefall ikke forstoppet da ;)

 

Han har blitt en drøm å legge igjen nå, har noen dager som han ikke vil legge seg, men da tror jeg det er vår feil, at han blir for overtrøtt og lignende.. Sover rimelig greit på natt, i natt var han oppe og fikk mat 23.30, 02.50 og 0530.. Når han hadde fått mat 05.30 lå han våken en god halvtime før han sovnet igjen og sov til 07.15 da er det morgen i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt på Ikea og vi også har sånn "liggestol" men hun er alt for lang til den nå. Hørt at det finnes sånn badering lignende greier. Kjenner dere til det?

 

Vi har ofte to amminger i løpet av kl 19 til morgen. Min lille har også mye bæsjebleier om dagen...skiftet 5 ganger i dag:( Hun presser veldig så håper ikke forstoppelse men har startet å gi sviskemos også. Hirsegrøt liker hun ikke:( Men har ikke gitt opp ennå..blande med banan eller no annet.

 

I morgen drar jeg og lille til Kypros:) Ser frem til trilletur i sol og varme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...