Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Planen virket!!

 

Hun sovnet etter mat kl 20.30 og sov helt til 6 !! Fikk mat og sov videre til 9, da sto vi opp :D Strålende fornøyd. Håper det ikke var et engangstilfelle, hehe. Så nå skal jeg jammen konsentrere meg om dagduppene i dag også, tar nok noen dager/uker før hun blir vant til å sove lengre på dagen og kanskje gjør det av seg selv, men den jobben er det jammen verdt når hun sover på natta.

 

Så flott at natten din også var fin Harfåttprinsen.

Hadde en veldig fin fødsel jeg også, startet med vannavgang, brukte litt lystgass men om det kan regnes som smertelindring vet jeg ikke for merket ikke forskjell, hehe, slapp uten en rift og følte meg i mye bedre form etterpå enn jeg hadde tenkt.

 

Ja det er utrolig koselig å snakke med dere, er så godt å ha noen faste her hver morgen å sludre med ;) morsomt at vi alle er førstegangs da. Dere har så like nick at jeg må innrømme at jeg ikke alltid greier å skille hvem som har sagt hva, må følge mere med, skal skjerpe meg! ;) Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at natten deres også har vært god :) Det har den her og, når han endelig sovnet kl 23.00, sov han til 02.30 fikk mat og sov til 05.50 fikk mat og sov til 08.30, så man skal vel ikke klage på en slik natt :)

 

Zazzy, det var godt at du fikk sove så lenge :) De sier jo at søvn avler søvn, så får håpe at du får til dagduppene..

 

Fødslen her var egentlig ganske grei, ble satt igang pga svangerskapsforgiftning. Tok 2 døgn etter at jeg ble satt igang til han var ute, ble tilslutt hastekeisersnitt, prøvde med sugekopp men den glapp... Men tiltross litt dramatikk på slutten har både jeg og sambo en god opplevelse.

 

Godt å kunne snakke med noen ja, det trengs i hverdagen :)

 

Ha en fin dag dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser deres innlegg:) førstegangsmor jeg også:)

 

Vært litt endring om natten for våres del også.. Sovner ca 19, så mat kl 23 men så våkner hun i 1 tiden men må la henne gråte litt som varer ca 15 min så sover hun videre til 4 hvor hun får mat og står opp 7.

 

Hun er en engel når hun legger seg hvor hun sovner inn selv iløpet av kort tid:) tror grunnen er at hun er mett etter at jeg gir henne Mme. Før hadde jeg også 30 min dupper ved leggetid. Ofte hun sovnet ved puppen før hun ble ordentlig mett for kvelden:(

 

Skal starte med smaksprøver men vet ikke helt hvor jeg skal starte hen... De grøtende som jeg har sett på har melk i :( blir nok gulerotmos.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ for en slitsom dag :/ klør i munnen konstant :( vanskelig for og fÅ i han melken sin.... han syter endel, er sint og holder pÅ og spise opp hÅnden sin... Og jeg stresser med navnfest til helgen og har ikke fÅtt gjort noen ting... jaja han er jo verdens søteste alikevell, blir bare litt frustret..

 

Men han har vert flink til og sove da... :) Hvordan har dagen deres sÅ langt vert da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neen, ja slå deg sammen med oss å skravle du å! Kan det være hun er sulten igjen kl 1 ettersom hun gråter? Har du prøvd å gi mat litt oftere på kvelden eller kl 1 å se om hun kanskje sover lenger uten mat da? bare forslag, kanskje du har prøvd alt for hva jeg vet :)Her begynte jeg med potetmos men det tålte hun ikke så bra, nå er det avokado, det går bedre men disse smaksprøvene går saakte, men er gøy da!

 

Harfåttprinsen uffda, prøver du med bitering/leker? tenkte å kjøpe en myk bitering jeg, har hørt at det kan være lurt å legge den i fryser/kjøleskap, at det er kjølende og godt for små kløende gommer. men her er det hendene som hun synes er best foreløpig. Lykke til med navnefest, går nok kjempefint, men skjønner det er stress! Har hatt navnefest vi også, var en fin dag men godt det er overstått også, hehe er jo så mye å stelle i stand.

 

Her har jeg hatt en veldig fin dag! Første lur sov hun 1 time og 40 min (holdt henne utover den vanlige halvtimen) Nå har hun lagt seg til lur nr 2, håper på minst 1,5 time på den også og er forberedt på å måtte holde henne igjen. Ellers har hun fått smake litt vann i dag, DEN grimasen, tihi, men hun drakk litt og ville ha mer, tror det var uvant ja, bæsjet like etterpå så fikk visst fart på magen :) Nå er det middag her mens vesla sover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :)

Neen: slitsomt med slike netter :/ men jeg er av den oppfattning at det endrer seg ganske ofte.. her er nettene/kveldene veldig forskjellige... men håper at det blir flest av de gode ;) du må bare skrive sammen med oss og dele daglig/kvelds og natt opplevelser du også.. Koslig det når vi alle er førstegangs mammaer..

 

Her har dagen som sagt vert laang og slitsom... men kleie i munnen,sutring og sinne.. og vanskelig å få til og spise, men han har sovet bra på dagen... Badet seg 19.30- grøt 20.00og melk etterpå, litt morvillig til og sovne, men sovnet 21.. Håper på en god natt,men tror han blir urolig..

 

Så fikk jeg tlf fra de vi skal leie lokale av, vi får ikke nøkkelen før 18 i morgen kveld :( så jeg er ekstremt stressa.. skal pynte og dekke opp til 46 stk... blææ for en dag... må bare klage litt...

 

Man blir altså veldig klar av slike dager der barna er sutrete,ikke vil spise, ikke vil noen ting... Men heldig vis har han en pappa, merker jeg blir veldig utolmodig når jeg bli sliten i hode...

 

Hvordan har kvelden vert??

 

Takk for at dere fins :)

 

Håper natten blir goo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hoho planen går fint ja..not ;) bært og bært i kveld, ble utrolig overtrøtt jente her tilslutt. Jeg måtte jo selvfølgelig gjøre noe anderledes i dag enn i går, lærer aldri, hehe, prøvde to lange lurer istedet for en kort og to lange..men om det er derfor, vet ikke, hun var tett i nesa og veldig urolig på kvelden generelt. Hadde vel mye energi da hun ikke hadde vært oppe natta før :P nettopp sovnet nå, spent på natta..tror den blir urolig her også.

 

oi så mange dere skal være, 46 stykker! Da skjønner jeg det er litt stress ja, vi var bare noen og tjue, bare familie. Kjenner på det med utålmodigheten jeg også..blir gal noen ganger! enkelte kvelder er jeg så veldig sliten, det er godt vi er to ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff slitsomt zazzy, blir da så skuffet å oppgitt når ting ikke går etter planen... her er det natta nå :)

 

Snakkes damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Får håpe de tennene som tydligvis er på tur snart kan komme opp :) Lykke til med navnefesten, det går nok så bra . Vi hadde dåp før jul vi var 30 stykker, gikk helt greit, men også godt når dagen var over.. Det tapper enormt med energi når de sutrer uansett hva man gjør, da er det godt når pappaen i huset kommer hjem ja..

 

Zazzy: hehe, det er ikke så greit når man stadig vil prøve noe nytt ;) Får håpe det går bedre i dag..

 

Neen: Sleng deg med, det er koslig med flere :) Får håpe denne endringen snart gir seg, og at hun sover godt på natten igjen..

 

Gårsdagen og natten har vært grei. Sovnet halv 10 i går, etter å våknet hvert 10ende minutt siden 20.00, men sov da til 04, fikk mat og sov til 06 igjen. FIkk mat og sov til 08.30, så en bra natt :)

 

Hvordan har natten vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen :) Her har natten vert bra :) han sov fra 21 - 0430 :) Mat og så sov han til 07 :P men helt greit... litt sutrete idag også... men virker litt bedre enn i går.. har sovet første dupp nå.. fått grøt og snart melk.. pappan har fridag idag og se skal kanskje kjøre seg en tur så mor får fikset litt :)

 

Håper dagen deres blir bra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så verst her heller, hun våknet 22.30 og 03.30 for mat. Våknet 08.30 men stod ikke opp før en time senere, hun lå å bablet og jeg halvsov :P ettersom hun er litt bedre av forkjølelse nå tenkte jeg å gå en liten tur med vogn i dag. Er usikker på om jeg skal gå tilbake til 3 dupper eller gi det en sjans til med to lange..kan jo hende hun trenger litt tid på å bli vant til det, hva ville dere gjort? tenker da evt å få henne i seng litt tidligere i kveld så hun ikke blir så overtrøtt som i går. Ha en fin fredag (den trettende!! :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj blir så frustrert skikkelig vanskelig å legge nå også, blir såå sliten av det, brukt tre kvarter på å legge henne nå, kjenner at jeg ikke har ork eller motivasjon til å bysse henne på ny når hun våkner om 30 minutter selv om jeg sikkert burde. Ting snur så raskt, først en kjempefin dag, og så slik, vet aldri hvordan dagen/natten blir. I kveld skal vi få besøk, kjenner jeg gruer meg hvis det blir slik igjen, nesten så jeg ikke orker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig dette med hvor mange dupper man skal ha.. Her har jeg funnet ut at det kommer veldig an på den første duppen. Får jeg til at den varer over en time, trenger han bare to dupper.. Men blir den rundt en halvtime som vanlig, må han ha 2 dupper til.

 

Disse småtrollene de vet å sysselsette oss, og de styrer virkelig dagene som de har tenkt... Håper resten av dagen blir bedre for deg Zazzy, slik at du kan kose deg med besøket i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk kvelden og natten til dere?

 

Her gikk det greit, en stykk sutrete gutt som sovnet halv 10, og sov til 03.30 fikk mat og sover enda..

Har niesen min på overnatting, så da må man stå opp tili uansett ;) Så nå er det handy manny på tv, og frokost :)

Ha en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Han var sammen med pappan fra 18-21.30 igår kveld, og han hadde skreker og styret nesten hele tiden... jeg måtte ordne opp på lokalet til navnefesten idag.. hadde alkkurat sovnet da jeg kom hjem :/ hadde såå vondt i mamma hjertet mitt da :( Men han sov til 03 fikk mat of sov til 07 da var det morgen... han nekter og sove lengre... Nå skal vi ordne oss klar til navn fest :) Ha en fin fin dag damer.. skal skrive ikveld / mogen .. Stess... håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia mine faste damer :) En lang og hektisk dag for gutten,mamman & pappan er over.. En veldig vellykket dag... lille gutt var sliten til kvelds,men rutinene om sengetid 20 har sklidd ut de siste dagen, men det skal vi fikse på til uken... Sovnet nå kl 21.30.. så nå slapper mamman og pappa bare av.. idag har han sovet litt på dagtid,men det var så mye som skjedde at han hadde ikke tid egentlig.. Men han var i godt humør og blid.. fikk masse fint også :) Hvordan har dagen deres vert da?? Ser det har vert veldig stille her idag :/ og hvordan har kvelden gått??

 

Håper natten blir fin fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at navnefesten gikk bra :)

 

Her går det på det jevne..men har funnet ut at når hun sover siste lur til 17 må vi bade henne 18.45 og starte legginga ca 19.15, altså ikke vente stort mer enn 2 timer og et kvarter før hun skal sove ellers blir hun bare overtrøtt. Sovne 19.30 i går, mat kl 01, 05.30 og 07.30. men våken flere ganger fordi hun er så utrolig tett i nesa drypper for harde livet men blir liksom ikke bedre.

 

Skal på 5 mnds kontroll neste uke, noen som vet om hun kan få vaksine selv om hun er småforkjøla? må kanskje ringe å høre.

 

Ellers er snuppa i kjempehumør her i dag, skravler utrolig mye, det gjorde hun både i dag og i går, hehe, vi kommer nesten ikke til for hun har så mye å fortelle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med overstått navnefest, godt å være ferdig :)

 

Her går det også egentlig ganske greit, er blitt ganske grei å legge på kvelden. Var våken en del på morgenen i natt, fra 4 og utover, men dette pga svært tett nese her også..

 

Men nå har dagsovingen blitt en skikkelig kamp, får ham ikke til å sove nesten i det hele tatt, blir aldri mer en 10-20 min...

 

Zazzy: Tenkte på det selv, hvordan det var med vaksine og forkjølelse, mener jeg har hørt at man ikke kan ta den da, men mulig jeg tar feil.. Greit å skjekke...

Det er så morsomt når de er i godt humør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe helsestasjonen i morgen, men etter litt kjapp googling ser jeg at folk sier litt forskjellig, at man helst bør være friske men at helsesøstrene som regel setter den hvis ungene ikke har feber så regner med det går bra.

 

Ja har vært kjempegøy i dag, vært ute å spist har vi også og hun storkoste seg, virker som hun synes det er veldig deilig å være andre steder, hehe, blir vel lei av de fire veggene her inne :P I kveld er hun veeeldig ivrig på å rulle seg rundt, er skikkelig på siden men kommer seg ikke helt over og blir så frustrert, sitter liksom å tar i sammen med henne, hehe, blir vel ikke lenge til hun er over på magen kanskje, gøy :) I dag har hun sovet alle tre lurene i tre kvarter av seg selv! framskritt, kanskje hun har utvidet 35 minuttene til 45.

 

Prinsen og mamman er det alene du mener han ikke sover lengre eller får du ham ikke til å sove lenger hvis du bysser ham i armene eller gjør noe annet heller? huff vet hvordan det er, et slit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy:) Flott at hun har utvidet lurene sine selv :) min har også begynt og gjort det litt etter litt, 5-10min her og der... Flott,men man vet aldri plutselig er mann tilbake til start... Men godt så lenge det varer... Jeg mener at de ikke skal ha vaksine når de er syke, men er ikke 100%...

 

Prinsen og mamman :) Det er såå travelt og slitsomt når det blir slik,og det er bare et eksempel på at ting kan snu fort... Men posetivt at kveldene går bedre... Man må bare prøve alle muligheter...

 

I dag har min prins vert sliten,og vi likeså... sovet endel har han også gjort.. Men imorgen er det tilbake til rutinene... mest kveldsrutinene... Nå ligger han overtrøtt og tøyser med melkeflasken sin :/ så nå gleder vi oss til og komme på rett kjør igjen...

 

Hvordan har deres kveld vert??

 

Håper natten blir god til oss alle...

Så håper jeg vi skrives i morgen og deler natten :)

såå godt og ha dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Så bra, kanskje hun begynner å forstå at det er godt å sove? :) Man blir så stolt når de klarer nye ting og det er så morsomt å følge med utviklingen deres.

Han vil verken sove lengre alene eller i armene våre, så nå skjønner jeg ingenting. Blir så oppgitt, men får satse på at det bare var i helgen og at det er tilbake til vanlig dupping i dag..

 

Harfåttprinsen: Man blir veldig sliten selv også av at de ikke sover, men men.. Det er sant det, hadde vært verre om han også hadde vært vanskelig å legge både kveld og dag..

 

Kvelden i går var god :) Sovnet 20.45, og sov til 22.30, fikk mat og var våken en liten stund og sov så til 03.00, fikk mat og sov til 06.00. Så sov vi til 08.30, så føler nettene våre er gode fortiden...

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nettene er gode prinsen og mamman :) slitsomt at han ikke vil sove på dagen, håper dere finner ut av det, prøve å legge et nytt sted eller noe?

 

Harfåttprinsen håper natta var god og at dere kommer raskt i rutiner igjen :)

 

Hvordan er deres små i vogn? Her sover hun godt der og sovner uten styr/gråt så er i grunn godt å gå tur men for tiden er det et forferdelig sørpe/is/snø-føre så det er veldig tungt å dytte vogna.

 

I går la hun seg kl 19, samboer som la henne og hun sovnet etter ti minutter så det er kjempebra! Våknet kl 20 og fikk mat. våknet litt et par ganger til men ble da bare bysset i søvn igjen. Mat kl 01 og 06. Hun våknet halv ni som vanlig men lå bare å pratet i senga si, tok henne over i vår seng og da lå hun der å bablet hehe, så vi sto ikke opp før halv ti! Godt at hun er såpass tålmodig om morgenen for tiden. Føler at nettene er gode her også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen :) Flott at nettene er bra hos dere også:) Natten var god her også:) sovnet kl 21.30.. sov til 03 fikk mat og sov til 07.. prøvde igjen og gi han mat for og se om vi kunne sove litt lengre, men den gang ei... kjedeli :/ men det er nå bare slik..

 

I vogn sovner han godt, men våkner så fort vognen stopper :/ Og det er kjedelig.. trillet mange turer tidliger, da han nektet og sove inn.. men nå sover han jo inn :) Har sin andre dupp nå, spiste en posjon grøt og drakk vann og dermed slukknet han...

 

Prinsen og mamman, prøvd og kle på han litt klær og lakt han i vognen og trillet litt??

 

Hvordan er ettermiddagen hos dere??

Her er prinsen endel med pappan sin,slik at jeg får gjort endel andre ting og det er veldig godt.. :)

 

Hvordan er kjæreste forholde deres??

 

Her har det vert lite tid til kjæresterier, og endel iritasjon innimellom pga at prinsen har vert vanskelig og få til og sove,og da blir det lett frustrasjon, ser ut til at det er bedre nå :) Savner litt kjærestekos, sexlivet fungerer fint,men savner litt tid til bare oss to :) men det blir vel når rutinene er inne igjen..

 

hvordan synes dere det er og gå hjemme??

Jeg koser meg,men noen gang savner jeg og gå på jobb også, enkelte dager er lengre enn andre... alt etter humøret på prinsen... :P

 

Hvor sover babyen deres på dagtid? Jeg prøver og variere litt, noenganger på stuen og andre ganger på rommet...

 

I morgen skal vi bytte ut vuggen han sover i på rommet med sprinkelseng,det blir spennende.. Har kjøpt oss lekegrind til stuen...

 

Ja her prater han masse også :) Kjempe gøy...

 

Dere på bare svare på spm mine vist dere føler for det...

 

Håpe dagen blir god :)

 

Dere er bare fantastiske og ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjohei det snur for hvert minutt her, hehe, ble 15 min dupp her, ville ikke sove noe mer og sliter jo med å sove fordi hun er så tett uansett hvor mye jeg drypper! Sukk altså! Håper hun blir bedre snart, de på helsestasjonen sa jeg kunne komme i morgen så ser vi an, men i utg.punktet gir de vaksine når hun ikke har feber.

 

Ettermiddagene er hun med oss begge, av og til går jeg meg en tur eller drar på trening da er hun med pappaen, men egentlig skulle jeg ønske han hadde henne litt mer alene enn han har, selv om han er kjempeflink med henne blir det ofte sånn at han drar å handler, han vasker klær, drar på trening osv og da går tiden og plutselig skal hun legges. Men vi legger henne annenhver kveld da og bader hver sin gang. Og i helgene sover vi lenge hver sin morgen. Det å være kjærester er noe vi har snakket mye om og vært fokusert på, men merker at det er perioder der vi er slitne og det blir mye babybaby hele tiden, merker også at jeg har kortere lunte og blir lett irritert når jeg får mindre søvn eller hun styrer fælt osv. Så tror nok vi er litt oftere irriterte enn før, hehe, jeg synes faktisk det er veldig vanskelig å ikke bry meg for mye om måten han gjør ting på, jeg vil ikke være sånn men sier ofte ting litt automatisk, men prøver å skjerpe meg på det!!

 

I går var vi ute å spiste middag på restaurant da, og merker hvor utrolig godt det var og skulle så lite til, komme oss litt ut, ble i bedre humør hele dagen :)

 

Synes det er greit å gå hjemme men blir mange like dager, gleder meg til hun blir litt mer forutsigbar, eller har rutinene mer i orden da skal jeg bli flinkere å dra litt rundt. Hun sover på rommet i senga på dagen også eller i vogn på tur. Vi har også kjøpt seng nettopp, hun sover godt i den.

 

Nå hyyler hun på gulvet her, hehe så må bare avslutte men tror jeg fikk svart på en del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...