Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Lykke til, håper det går fint på eget rom :) Og at du ikke må springe for mye frem og tilbake. Her synes jeg det er pes bare det at jeg må reise meg fra vår seng og bort til sprinkelsenga på samme rom :P hehe så er ikke aktuelt å ligge på eget rom før det blir roligere netter med mindre mat.

 

Sliitsom dag her, men det er fordi jeg har vært alene med henne hele dagen, samboer jobber så mye overtid for tiden, kom hjem akkurat etter leggetid.. og da hun våknet i sted ville hun ikke roe seg da han gikk inn for å gi smokk, men ble stille med en gang jeg kom så merker at hun ikke har sett han så mye i det siste, dumt for henne og ham..og mer jobb på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til :)

 

Zazzy: Ikke noe snedig det nei, det skal ikke mye til for at de blir mer avhengige av oss...

 

Her har dagen vært helt grei, men kvelden litt slitsom.. Gutten var klar for sengen 18.00.. noe jeg mente var litt tidlig, så prøvde å dra ut ting så lenge som mulig.. så når jeg skulle legge ham 19.15, så skulle han jo såklart ikke legge seg.. Men sovnet 2030...

 

Lykke til med leketøysjakt, kunne tenkt meg å hatt toys r us her, men det er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOrgen damer :) Anbefaller eget rom vist disse små sover urolig altså :) Jeg var inn til han x3 med smokk og vann, sov fram til kl 04 fikk mat og sov fram til kl 0745 :) kjempe fornøyd jeg, pappan har sovet dårlig inatt da, bekymret for lille gutt :) Jeg har sovet godt :)

idag skal jeg prøve og få vasket litt og fikset hjemme :) Støv alle steder... :P Hvordan har natten deres vert da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jeg også at er han mest sammen med meg en da, er ikke pappa bra nåkk.... så de er nåkk laget slik disse små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, sÅ bra :) Idag skal jeg rydde ut pÅ rommet til gutten, sÅ skal det bli eget rom pÅ han og..

Sov fra 20.30 til 01.00 fikk mat da og kl 04.. Var da vÅken 1 time før han sovnet og sov til 06.00.. Da sovnet han igjen etter en halv time, hadde da tatt han over i vÅr seng, og fikk ham til Å sove litt lengre.. Det er vel ikke akkurat etter boken, men men.. Var veldig tett i nesen i natt..

 

Tenkte Å trille en tur til jobb i dag, men er 8-9 minus ute, sÅ fÅr se hva vi finner ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert at det gikk fint Harfåttprinsen! :D

 

Fin natt her, hun fikk mat når jeg la meg 22.30 og våknet en gang på natta, husker ikke helt når, hehe rundt 2 tror jeg, spiste så 06.40 og så måtte jeg VEKKE henne kl 8 for jeg skulle til legen. Enn det..endelig sover hun litt lenger igjen og så må jeg vekke henne :P Ellers fikk jeg beskjed av legen om å ta vare på meg selv, spise og hvile nok og at det første året var slitsomt og at jeg måtte be mannen jobbe mindre overtid og hjelpe meg, hehe, så det skal jeg jammen si til ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er såå godt at det gikk bra :) Mann skal ikke gå etter boka Prinsen og mammaen :) Man skal gjøre det man føler er best for seg selv og barnet... Ikke gøy og vekke henne nei,når hun endelig sover :P men sån er det nå noen ganger....

Jeg hadde det slik da gutten var 1mnd, konstant sliten,tok lett til tårene, trodde jeg aldri kunne strekke til for min lille, mannen min tok noen dager fri og hjalp meg, og det fungerte veldig bra :)

Viktig og få avlastning før det går for langt og man blir utbrent... :)

Her har jeg fått vasket hele leiligheten og fikset litt, GODT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på her:) Har ei datter som blir 5 mnd i morgen:)

Vi har nå nettopp innført å legge henne tidlig, med varierende resulatat... i går f.eks la vi henne kl 19, hun vokna så kl 22, kl 02., 04 og kl 07 for mat...dermed slumrer vi til ca 08.30 da vil hun å mat igjen og dermed står vi opp.

 

Tidligere la hun seg sammen med oss i 23 -tiden, og da sov hun nesten alltid til 06, fikk mat og sov så videre til 10...det var mer behagelige netter for min del :) Men klart det er jo viktig at hun får legge seg tidligere nå fremover, så håper det stabiliserer seg litt mer etter hvert, og at hun kan nøye seg med 1-2 nattmåltid :)

 

Hun har blitt mye flinkere til å sove på dagtid etter at vi begynte å legge henne tidlig da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lengter84 med jente :) sleng deg med ja. Hørtes deilig ut med de 7 timers sammenhengende nettene du hadde før ja, selv om natta her kan være lang så blir det ikke det samme å ha oppstykket søvn, får liksom aldri hentet seg inn føler jeg.

 

Men nå er jeg kanskje litt ekstra sliten for tiden av en eller annen grunn, ønsker vi hadde familie eller noen rundt som kunne hjelpet oss litt, men men, det er nå en gang ikke slik så får vel bare gjøre så godt man kan. Er bare litt deppasliten i kveld kjenner jeg..samboer jobbet ikke overtid i dag, men dro avgårde på trening i sta..greit nok for tulla la seg i den tiden uansett og nytter ikke at han legger lenger for hun blir bare hysterisk, bare meg som er god nok plutselig, veldig slitsomt.

 

Gleder meg til hun kan leke litt for seg selv på dagtid, slik det er nå må hun underholdes så og si hele tiden, utmattende!

 

Men skal slutte å syte nå ;) Hun la seg 19 og sover foreløpig fint men våkner vel snart for en attpåtår før hun tar natta. Håper dere får en fin natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) Lengter84 med jente :D Koslig at vi blir flere :) Hørtes deilig ut med slike netter ja, men samtidig er det sikkert godt med litt alene tid på kvelden ?! Det synes vi er kjempe godt at prinsen legger seg i rett tid og vi kan gjøre ting vi liker :)

Zazzy: Jeg tror alle mødre har slike perioder der man er mer sliten, jeg har hatt mange slike, og da blir alt så tungt å jeg får følelsen av at dette klarer jeg ikke,det blir ekstra ille vist prinsen er lite sammarbeids villig og da er jeg kjempe glad for at pappan er her... Vi hadde også en periode der pappan ikke var bra nåkk på kvelden, vi tok kampen ganske med en gang, å det gikk fort over. Jeg var bare nødt... Passet på at de to var mye sammen på ettermiddagen og at pappan stelte til kvelds, jeg koste endel med han før pappan tok han til natta..

HUSK DAMER: Det er lov og klage og syte, viktig og dele det med noen:) å her er en flott plass synes jeg :)

Prinsen og mammaen, hvordan har ryddingen gått?? Jeg kjenner at jeg sover mye bedre med han et stykke unna og jeg tror han også sover bedre da :)

Her har vi begynt med grønnsaks smaking :) falt i smak ja :) tror han er ett lite matvrak ;) hehe

 

Idag har duppene gått greit, men jeg har ikke vert bra nåkk når det kommer til soving, FAKTISK :P pappan har ferie så han har fikset duppingen i dag :) Og det er jo greit..

 

Ellers har jeg gått tur i kveld sammen med en venninne i en time :) det var godt d :) da jeg kom hjem hadde prinsen spist grøt å pappan og prinsen hadde bare koset seg :)

 

Håper dagen deres har vert fin fin :) Og at vi får en super natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn for at dette forumet finnes, vi trenger en plass hvor vi kan syte, klage, få trøst, og ikke minst skryte av våre små.. Etter hva jeg har erfart så er det slitsomt å få barn, plutselig får man en kjempesøt klump, som ikke vil sove når vi vil sove, og han gjør at vi ikke er opplagte til å være kjærester.. Værtfall gjelder det her i huset..

 

Lengter 84 med jente: Slik hadde vi og det før, sov stort sett ganske lenge når vi la oss samtidig, men det er det slutt på.. Men en dag skal de sove hele natten alle sammen :D

 

Zazzy: Det er slitsomt når de bare vil ha oss, men forhåpentligvis så er det bare en periode.. Jeg føler også veldig på dette med familien, savner virkelig å bare kunne stikke bort til mamma, eller at hun kommer hit for å hjelpe til... Men som du sier, man må bare prøve å gjøre det beste utav det... Jeg sender deg maaaange gode tanker, håper du får sovet godt i natt og at du får ladet batteriene :)

 

Harfåttprinsen: Nå er det ryddet, så om vi tørr så blir det eget rom fra i morgen.. Serverte moset gulrot i dag jeg, hehe, det falt ikke i smak ;) men prøver igjen i morgen... Høres ut som du har hatt en fin kveld, det trenger man...

 

 

Her har vi hatt en fin dag, jeg og prinsen har kosa oss, og han har sovet ganske greie dupper.. Den siste ble bare på 15 minutter, så den ble nok alt for kort.. Så gutten sovna faktisk mens han spiste grøt.. Snakk om å være trøtt.. ;) Tok kveld 19.30, så håper han sover leeeeeeeeeeeeenge :)

 

God kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere i natt?

 

Her fikk han mat 22, 02, 05, og sto opp 06.30.. Gutten har blitt syk stakkar.. han er veldig tett og surklette.... Så får håpe det kommer seg snart :)

 

Ønsker dere en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, god bedring til lille prinsen :) Håper han blir raskt bra igjen.

 

Her har det vært som vanlig i natt, et par oppvåkninger men jeg hadde henne sammen med meg i senga hele natta, rett og slett fordi jeg ikke orket å reise meg, hehe, må innrømme at det var svært bedagelig å bare lete fram puppen når det trengtes :) I dag er planen å prøve å få vasket leiligheten. Pappaen er borte helt til kvelds igjen så vi får prøve å gjøre noe så ikke dagen blir så veldig lang. Skal ut på trilletur om litt. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har vært litt småslapp i hele dag, men ikke hatt feber.. Er tett enda, så vi har utsatt flyttingen på eget rom til han er helt i topp form :)

 

Hvordan har dagen og kvelden vært hos dere da?

 

Her la han seg kl 18.30, gav han smokken 2 ganger og sovnet av seg selv.. Kjenner jeg er stolt av både meg og han, jeg er nok aaaalt for svak for gråtingen hans..

Blir spennende og se hvor lenge han sover.. Det er iværtfall bare å belage seg på tidligmorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til prinsen..håper han blir fort frisk!

 

Ja, Zassy- enig at det er behagelig å ha henne i senga ;) Jeg bruker å la henne ligge etter 1. eller 2. måltid...men så vokner jeg stadig av en liten babyarm som veiver rundt ansiktet mitt...hehe :)

 

I dag er vesla 5 mnd, og vi har vært på kontroll og fått vaksiner av helsesøster...huff og huff, det var ikke noe gøy for lillemor...og ikke for mamman heller for den del :( Men det gikk da fort over og hun virker i fin form nå også, ikke noe feber ennå hvertfall. Jenta mi hadde utvikla seg godt, men ligger litt under i vekten- så nå blir det litt mer grøt fremover! Hvor tunge er deres babyer...jenta mi har vært av de mindre fra fødselen av og er nå 5800 g ca...

 

Nå hører jeg at pappan sliter litt med legginga her....

 

En god natt ønskes til store og små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy :) det er godt og ha de i sengen ja, men min prins klarer ikke ligger der og sove over lengre tid :P våkner bare og prater da, hehe sosial guttunge :)

Prinsen og mammaen :) Uff forkjølet stakkar prinsen, ja jeg også har villet ventet med eget rom til han har blitt frisk ja :) Håper det går fort over, ikke greit når de er så tett i nesen, sovingen blir vanskelig og da...

Lengter87: min var 3130 da han ble født, nå er han 7040 :) Så har lakt på seg bra :) Ja gi jenta de mere grøt du :) gjør bare godt det :)

Eksemet til lillegutt er veldig tørt og rødt idag igjen :( så er litt spent på natten...

I natt var det noen smokke runder men bare en mat runde :) Han har også begynt og sutte på tommelen :P Idag har vi vert inne pga sikkerlig vind, har hatt besøk av familien :)

 

Håper dagen deres har vert fin og at natten blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengter84medjente: Åhh, hÅper det gÅr bra etter vaksinen.. Vi skal pÅ 5 ukers til uka, sÅ kjenner jeg gruer meg litt til vaksinen, men det mÅ vel bare gÅ..

Prinsen var 4060 gram nÅr han ble født, og var 7500 pÅ 4 mnds kontrollen, sÅ blir spennende Å se hvor mye han har lagt pÅ seg frem til nÅ.. Ammer du? FÅr hun grøt morgen og kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig og sove med tett nese ja, så satser på at det går seg til snart :) ææsj, får håpe eksemet holder seg i sjakk.. Det kan ikke være noe særlig å ha..

Så flink han har blitt til å spise lite om natten.. Hehe, her har han også begynt å suge på tommelen, prøver febrilsk å få ham til å ikke gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godt å ha henne i senga, men skal ikke gjøre det i natt for jeg sover dårligere rett og slett fordi jeg er så redd hun skal falle i gulvet/bli for varm/vi skal legge oss på henne osv osv, hehe! Vært urolig her og tror det er fordi hun fikk grøt for første gang i dag, la seg kjempelett kl 18.30 som vanlig men våknet kl 19 og sovnet ikke igjen før nærmere 21. men vært en fin dag ellers, vi har fått gjort mye og samboeren kom hjem litt tidliger enn ventet så han fikk faktisk sett vesla i dag :)

 

Harfåttprinsen håper han ikke blir plaget med eksemet i natt.

Prinsen og mamman det er så ekkelt når de er tette i nesen, jenta her var forkjølet i en eevighet da det plutselig var over en dag, så utrolig godt nå når hun kan puste normalt igjen så håper det går fort over der!

Lengter84medjente håper du slipper mye reaksjoner, her gikk det i grunn veldig bra, fikk ikke feber eller noe slikt, men var mer mammadalt og sutrete og urolig noen dager.

 

 

Tips til å gi mindre mat om natta? Føler jeg gir mat av gammel vane (og hennes gamle vane?) og ikke gidder å gjøre den jobben det er å heller bysse/gi smokk osv, er så lettvint å bare mate henne..men føler hun har begynt å spise mer og mer særlig på morgenen og har supergulpet de siste morgenene så tror kanskje hun har fått for mye.. men er så trøøøtt på natta at jeg orker ingenting da :P

Ha en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan svare meg selv, for å gi mindre mat om natta trenger man bare å snakke om det! hehe, for i natt våknet hun EN gang! sovnet jo ca ni i går og våknet i natt kl 03. Våknet igjen kl 07 og fikk mat og da var det visst morgen for lille frøken..jeg liker ikke at hun har begynt å våkne 7 istedet for 8 så jeg ligger fortsatt og dryger med å stå opp til 8, begynner hun å sutre slår jeg bare på lyset for da blir hun såå glad og kan ligge og se på det en halvtime til mens jeg slumrer under dyna, hehe, men måtte jo opp til slutt. Får vel bare godta at hun våkner 07 nå og håpe at det ikke blir enda tidligere. Føler meg faktisk relativt uthvilt i dag :) deilig! Håper dere har hatt en fin natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Så kjedelig med magevondt da.. Har hun reagert på andre måltider som du har prøvd? Så bra at samboeren din kom hjem tidlig, er viktig for alle parter det at de ser hverandre..

Jeg skal værtfall ikke gi deg noen tips om hvordan gi mindre mat, for jeg tror jeg er veldig flink til å bare gi mat i stedet for å roe.. Det merket jeg i natt.. Var våken mange ganger i går kveld etter at han hadde lagt seg, pga sin tette nese tror jeg.. Våknet i 22 tiden, ville ikke roe seg, så fikk mat da.. Fikk mat rundt midnatt og fikk mat igjen i 02 tiden, så da fikk han mat ganske tett en stund.. Våknet igjen 03.30 men da roet jeg ham en god stund i armene mine, men da ville han ikke roe seg.. VIlle ikke ha mat heller, så det var nok pga forkjølelsen.. Sovnet rundt 05, og våknet igjen 06.. Prøvde å roe han da også, og la han i senga sammen med oss, og da sov han til 07, sto opp og han fikk grøt rundt halv 8.. Så da ble det jo noen timer uten mat, og da virket han ikke så super sulten heller, så bør nok bli litt flinkere på å roe om natten.. men det er jo så enkelt å bare gi mat, da blir det stilt med en gang ;)

 

Hvordan har det gått til dere? Nå skal vi ha oss en dupp tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer:) Her har natten vert god :) Fikk vann kl 23,smokk 01, mat 04 og morgen 07 :) så jeg er fornøyd...

Ja greit at det er bare en matrunde :) det jeg begynte med da jeg så at han egentlig ikke trengte mat så ofte på natten,var at jeg tilbydde han vann istede,og det drakk han og sovnet igjen :) så det er liksom fast her nå mat kl 04 :)

 

Hvor bra samboeren din kom hjem litt tidligere da zazzy:) Godt det til både deg og jenta :)

Flott at natten var slik da zazzy :)

 

Prinsen og mammaen, ja det er veldig lett og gi mat, men samtidig vis man bruker litt tid og tålmodighet til og begynne med går det lett tilslutt :) men det er jo selfølgelig opp til vær enkelt :)

 

Snedig at hun reagerer såå lenge etter hun har fått grøt da zazzy,men det kan være tilfelle... Hvilken grøt gir du henne??

 

Her skal vi på babytreff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :)

 

Det har gått veldig bra etter vaksinene her:)

 

Så flinke babyene våre har vært i natt da... jenta mi også sov også så godt i natt. La seg 19.30, vokna så kl 01, 05 og 09....luksus :)

 

Prinsen og mamman..tett nese ja, det har vi også slitt en del med. Bruker litt saltvannsdråper vi, og det hjelper.

Vi har gitt henne et halvt grøtmåltid på kvelden, men nå blir det både morgen og kveld :) Ja, jeg fullammer...og hun har fått mat ofte og leeenge siden fødsel, så jeg føler ikke jeg har gjort annet enn amme i perioder..hihi

 

I morgen skal vi på babysvømming for første gang...gleder oss!

Ha en god dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...