Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Heihei :) mini her reagerte ikke så mye på noen av vaksinene, bare litt mer sutrete og trøtt, ingen feber heldigvis.

 

Jeg gikk ikke opp så mye i svangerskapet, bare 7 kg fra startvekt, men skal sies at jeg gikk ned en del først så blir jo på en måte mer likevel. Alt og mer til er borte nå og jeg spiser ikke akkurat med måte og sunt..heldig sånn sett, amminga har nok skylden her, men føler meg ikke så fin selv om jeg er tynn, gleder meg til å bli litt mer fast i fisken igjen når jeg får treningen på plass! Veier 52 nå, tror ikke jeg har vært så lett siden..ja kanskje 10 år siden! :P Heldig å slapp unna strekkmerker også så føler meg egentlig som før bare litt "skranten". Liker at puppene er større da! :D og gruer meg til de forsvinner, har ikke akkurat verdens største fra før så er spent på hvordan de blir etter amminga..

 

Harfåttprinsen håper det gikk bra i dag! ?

 

Her har vi slitt med dagsoving i dag, men sover nå da, håper hun sover helt til fire..krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Go kveld damer :) Her er alt bare bra :) :) Vaksinen denne gangen gikk mye bedre :) Kan være for at pappaen holdt han og trøstet han etterpå :) han har bare vert trøtt og litt varm i ettermiddag, ingen feber føreløbig og håper vi slipper det :) Han er nå 7690g og 67cm lang :)

Uff slitsomt når man sliter med dagsovingen, føler man blir såå låst da, de blir jo såå sure og etter vert disse små :P

Prinsen og mammaen lite søvn er det verste som finnes, ødelegger så mye for dagene.. Her ligger han nå i sengen og snakker med seg selv ;) Håper natten blir god :) Hvordan har kvelden vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bra :) hun har egentlig ikke vært sånn veldig sur, men våknet etter tjue minuttersdupper bare veeldig blid! hehe, men litt sutrete etterhvert ja. Og dum som jeg var på siste duppen så sovnet hun like før vi var hjemme med vogn så jeg valgte å ta henne inn og skulle legge henne i senga selv om hun hadde sovnet så da brukte jeg tre kvarter på å få henne til å sovne igjen, skikkelig overtrøtt. Ble ikke så lang sistedupp heller så er spent på natta nå, la seg fint kvart på sju iallefall :) Jeg har vasket leiligheten nå og ryddet i "ytterklær-esken" til tuppa og føler meg riktig så flink! Nå slappe av og spise litt kvelds. Ha en god og søvnrik natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Så bra at vaksinen gikk bra :) Får håpe det går bra videre i natt, det er god hjelp i pappaen til tider ja :) Stor gutt har du fått og..

 

Zazzy: Det er et slit disse dagduppene.. Har hun to eller tre dupper nå? Så flink du har vært i kveld :)

 

Her har vi prøvd oss med to dupper i dag, den første på 20 minutter og den andre på 50 minutter, ikke akkurat to lange dupper, men det har gått stort sett greit.. Noe suttrete har han vært men mest før han la seg.. Skulle nok gitt han grøt før vi badet han i kveld, for han ble så trøtt og sur da, at han bare spiste litt før han ble supersur.. Fikk pupp og sovnet med en gang vi la ham, blir spennende å se hvor lenge han sover før han våkner..

 

Jeg har vært å trent en time nå, det gjorde egentlig ganske godt, og når jeg kom hjem kom jeg til nystekte vafler og kakao :) Sambo hadde visst litt dårlig samvittighet for å ha jobbet så mye i det siste..

 

Håper dere får en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer:) Her våknet prinsen med feber :/ stakar liten.. reaksjon på vaksinen vil jeg tro... steg fort fra 38,3-38,7 så han fikk seg en paracet.. sover nå..

Prinsen og mammaen, her sover han 4x 30-60min.. så jeg vet ikke om det kan bli masse sutring og syting vist han sover bare 2 dupper, men hjelper det på natte søvnen er det jo topp.. ja tidligere badet vi før grøt,men det gikk ikke... han ble så sutrete og trøtt,så grøten gikk ikke ned :P Godt og trene da :) snill han var som ordnet mat til dere da :)

I natt sov han fra 2000-05, jeg våknet 03 og måtte inn til han og se om alt sto bra til:p og det gjorde det... hehe hønemor...

vi blir nåkk bare inne idag, håper feberen gir seg raskt...

Zazzy, flink du har vert da :) jeg tenkte og vaske,henge opp nye gardiner og div i dag, men må nåkk være Mamma idag :)

Hvordan har natten vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) Æssj, det var ikke noe sÆrlig.. Får håpe det ikke varer så lenge, at han sover dt av seg :)

Idag tror jeg nok vi må ha 3 dupper igjen, han sto opp kl 06, og har første dupp nå, men vi får se hvordan dagen går :)

å, han sov lenge :) hehe, man blir litt hønemor ja..

 

Her sov han fra 19-22, fikk da mat, sov til 01.30 og etter en god del smokkerunder fikk han mat 02.. Sovnet etter en stund og sov til 05.. da hadde han nok mareritt igjen.. Var ikke våken men skrek og skrek.. Tok han over i vår seng til slutt og sto opp kl 06, så det har egentlig vÆrt en helt grei natt :) Vet ikke om det var det at han bare hadde 2 dupper som gjorde at han sov en time lengre, eller om det bare var tilfeldig..

 

Idag har Zazzy inspirert meg, så nå skal det ryddes i klÆr og div.. Må visst rydde bort noe som han har vokst uttav igjen..

 

Ha en fin dag, jenter :) nå er det jaggu helg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho drømmenatt! :) sovnet kl 19, fikk smokk noen ganger etter dette, fikk mat kl 00 og sov da helt til neste måltid kl 06.45!! da kan man vel ikke be om mer?? joda "ho mor var ikke fornøyd" så vi sov videre til 08.15 :P Føler meg faktisk uthvilt!

 

Håper feberen gir seg raskt Harfåttprinsen, høres så skummelt ut med feber på de små, jenta mi har ikke hatt det enda, men en paracett får den vel ned forhåpentligvis.

 

Hun sover som regel 2 dupper, men våkner hun tidlig eller tar en kort førstedupp så blir det 3 :)

 

Godt at jeg kan være til inspirasjon :D ja disse klærne vokser de jo ut av hele tiden, litt godt å få ryddet opp da og slippe å lete gjennom masse smått når man skal kle dem. Ha en fin dag dere, koz you ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at nettene er gode hos dere også :) godt og høre ;) Han sov nesten to timer på 2duppen, så merker godt at han er litt slappis ja,men i godt humør alikevel :) Ja zazzy du er til inspirasjon :) her er det vasket og ordnet til helgen :) fikk da tid til og fikse litt alikevel :) Prinsen har begynt og rulle for fullt her :P er over alt :) gøy :) nå sover han dupp nr 3 :) håper han sover en stund nå, hadde 38,2 før han la seg, så avventer med en ny paracet...

 

Hva har dere gjort på idag da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe feberen snart gir seg :) Så flink han er :)

 

Vi har vært på besøk hos en venninne, som har en sønn som er like gammel som min :) Ryddet og ordnet litt her hjemme har vi gjort å, så nå er det bare å vaske over gulvet så blir det jaggu helg :)

 

God helg, håper dere får ladet opp med masse energi og kost dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermiddagen har gått bra og prinsen ha nesten ikke feber nå ikveld (bankibordet) 38,1 :) så nå ligger han i sengen og holder på og sovne :) vi skal kose oss med taco snart :) Godt :) Så godt at det endelig er helg, og litt kjærestekos <3

I ettermiddag har jeg fått hengt opp nye gardiner og ellers har vi bare kost med prinsen :)

Hvordan har kvelden vert?

Ble det 3dupper prinsen og mammaen ?

Ønsker dere god helg, så skrives vi vell ;) må få si det en gang til, Utrolig godt og han en plass hvor man kan dele netter,dager,kvelder osv :)

Ønsker alle en super natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Håper feberen er borte i dag, harfåttprinsen.. Det ble tre dupper i går, den første ble på en time og de to andre på 30 minutter.. La seg fint kl 19, sovna av seg selv 19.30.. Sov til 01.30, da var gutten sulten fikk mat og sov til 04.30.. Da ble det litt smokking og byssing og han sovnet igjen.. Våknet 05.30 var da våken en stund men sovna av seg selv og sov til 07, og da sto vi opp :) Så i dag er jeg jaggu fornøyd ;) Hvordan gjør dere det når de våkner på natta? Bare roer i senga, eller tar dere de opp?

Vi har gjort litt begge deler, prøver å roe i senga først, men om ikke det går, setter vi oss i gyngestolen.. Der roer han seg godt, prøver å legge ham ned igjen før han sovner..

 

I dag er det herlige lørdag :) Vi skal bare kose oss og slappe av, får besøk av noen venner som skal grille med oss på altanen :) så er det hver gang vi møtes på tv i kveld, det gleder jeg meg til, syns det er så hyggeligt et program :)

 

Jaa, det er veldig godt, takket være dere jenter har jeg fått litt mer håp og tro på at dette kan jeg klare :) Ha en fiiin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen damer :) Ja kanskje greit med 3dupper alikevel da prinsen og mammaen...

Her var det en fin natt :) Sov fra 20.30, en runde med smokk og vann 03 og sov til 05, prøvde med melk,men nektet. siden vaksinen torsdag har han ikke vert noe ivrig på og drikke melk, vann og grøt vil han ha, har dere noen erfaringer med dårlig matlyst etter vaksine?... Trodde da at det skulle være morgen, men det var ikke jeg enig i, lå og koste seg i sin egen seng til 06, tok han i vår seng og han sovnet til 07, da var det slutt ;)

 

Jeg roer han i sengen på natten jeg, tilbyr han vann/smokk også går jeg bare ut, er det noen timer siden han spiste (4 og utover) får han mat vist han ikke roer seg i senge etter en stund... tar han bare opp for mat... :)

 

Ja i dag er det lørdagskos :) Vi skal bare ta livet med ro.. virker ikke som prinsen har feber idag :) har ikke målt enda.. men er i grei form, bare det at han ikke vil ha melken sin som plager meg og jeg blir frustrert :P hehe

 

Ja det blir kos med hver gang vi møtes ja :) kjempe kos program :)

 

I går prøvde jeg prinsen med grønsaker og lam (er litt biter i den fra5-6mnd) Han brekte seg og brekte seg :/ så må nåkk vente en stund med det....

 

Hvordan er det med bæring/byssing i seng hos dere nå damer? her er det mer eller mindre slutt på det, tar han opp og bysser han litt vist han begyner og skrike endel i sengen sin :) men ellers prøver jeg og roe han i sengen :)

 

Hvordan har natten vert? Og planer for dagen?

 

Ha en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, "sovedagen" min i dag..jadda.. tulla ville ikke ha NOE av at pappa sto opp med henne, hylskrek, sånn har hun ikke vært før! ble stille med en gang hun kom til mamma.. tilslutt ble jeg med på badet sammen med dem, men hun var veldig mammadalt :/ Noen som har opplevd dette? Tårene trillet på lillegull og var ikke "protestskriking" men skikkelig gråt/redsel nesten :( Nå er hun sammen med pappaen og går greit, men hver gang hun ser meg strekker hun armer og sutrer. Rart, denne uka har hun jo vært masse sammen med ham og han har lagt henne på kvelden osv. Kanskje hun ikke er helt i form i dag eller noe?

 

På natta prøver jeg med smokk i senga si, hvis hun ikke sovner får hun mat, hun våkner stort sett bare en gang på natta, på morgenen rundt 06 får hun mat og så sove videre i vår seng for da er hun ikke like trøtt lenger ;)

 

I kveld blir jeg alene hjemme med lille, samboer skal på fest, rolig tvkveld her da sikkert. Nå koker jeg masse brokkoli, tenker å lage mos å fryse ned. Ha en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda så kjedelig zazzy at hun ikke ville roe seg og være til pappa... men det går seg vell til, kan hende hun kjente på noe da vettu, og da er jo mamma best ;) det er vertfall slik her :)

Nå har vi vert og shoppet dyne klips, han river og spenner så mye i dynen at han har den over hode, og baby feeder prøvde med eple i, og det falt ismak ;) hva har dere i baby feederen? skjærer dere det i små biter,eller strimler?

Flink du er zazzy, hva fryser du det i? hvor mye grønnsaker/middagsmat får hun? og hvor ofte spiser hun melk? får hun grøt x2?

Håper dere koser dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så mange spørsmål! hehe. skal prøve å svare, foreløpig har jeg bare hatt en bit banan, litt paprika og bringebær i babyfeederen. Men tenker all mulig slags frukt/grønnsak og tenker egentlig ikke skjære opp i biter, bare sånn at den går inni, tenker at det er litt av poenget med den at man ikke trenger å skjære det så veldig opp ettersom hun ikke får biter i halsen uansett :)

 

Har fryst det i isterningbrett som jeg har frysepose rundt, når det er frossent har jeg det over i posen og bruker brettet på nytt. Til nå har hun bare fått lunsj (grønnsaksmos) og grøt til kvelds og frukt i babyfeeder som et lite mellom-måltid, men fra i morgen skal jeg begynne med litt middag også. Tar det veldig gradvis så hun er oppe i ca to (ganske store) isterningbiter. Etterhvert som hun har fått alle sorter alene og blitt vant tenker jeg å ta f.eks en terning potet, en terning gulrot, en brokkoli og en kjøtt som et middagsmåltid (eller flere terninger), men foreløpig får hun bare en og en sort. Synes i grunn det er nok med grøt på kveld jeg så holder meg til det enda så hun ikke blir lei. Jeg ammer på morgen, lunsj + amming ca 12, middag+amming ca 15, mellomMåltid Frukt en gang mellom, Grøt + amming rundt 18. Spiser som regel en gang på natta og 6-7 på morgen evt frokostmelk rundt 9-10, varierer litt etterom/når hun spiser på natt.

 

Lagde sviskemos også i dag, det likte hun veldig godt! :) Og så har vi prøvd å gi sånn smoothies fra Ellas kitchen, den falt i smak ja! og hun fikk til å suge på den slik at hun fikk mosen i munnen, flinke jenta :)

 

Nå er hun i seng og jeg skal ordne meg noe god mat til meg selv her jeg sitter mutters alene, håper dere koser dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for erfaringer og tips zazzy :) Her har vi hatt en fin ettermiddag kveld :) :) Nå sover prinsen søtt og vi skal kose oss med biff og fløtegratinerte poteter ;)

Håper dere alle har hatt en fin ettermiddag og kveld :)

Håper natten blir god for oss alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Det er litt forskjellig egentlig, men MYYE mindre bæring og byssing i forhold til hva det var.. Han roer seg fint selv nå og finner ofte på å sovne av seg selv :) Vi putter bare biten i babyfeederen, hittil har vi prøvd eple, pære, banan, honningmelon og gulrot.. Gulrot vil han ikke ha.. Han liker frukt og slike søte ting, men grønnsaker vil han ikke ha.. Kjøpte ett middagsglass med spaghetti idag, for å prøve, og han spiste men det var visst ikke noe godt.. Får bare fortsette å prøve, en gang må han vel like noe ;)

 

Zazzy: Er ikke noe artig når det blir slik skriking og bare vil til mamma nei.. Ekkelt både for pappaen og deg det sikkert.. Får håpe det går seg til, er jaggu ikke så enkelt å vite hva det kan være med de.. Ha en fin lørdag, litt godt å være alene en kveld og kanskje? :)

 

Good natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er første gangen hun ikke har våknet etter 30-60 min etter hun la seg :) Har sovet helt fra 18.30 og foreløpig helt stilt. Jeg gjorde noe anderledes i kveld og det var å bade henne FøR grøten, har pleid å gjøre det omvendt rett og slett fordi hun "hjelper til" når hun spiser, hehe, og får grøt overalt :P men tenkte at det antagelig er lurere at hun er mett så nært opp til legging som mulig og kanskje sover bedre da? Fikk grøt 17.45 og ammet kl 18. Så rolig nattasang og bokstund i stua, veldig koselig :) Var nettopp å tittet på gullet mitt og jeg får sånn skikkelig god følelse inni meg, et slags sug rundt hjertet nesten, åh jenta mi! helt sykt egentlig at jeg er mamma og har et nydelig lite menneske liggende der inne, helt avhengig av meg. Ja jeg er litt emosjonell av meg i kveld.. ;)

 

Kos dere med biff Harfåttprinsen, hørtes veldig bra ut! Her ble det løvbit og foccacia + grønt. Må innrømme at jeg synes det er litt trist å sitte alene..gleder meg til kjæresten kommer hjem, 3 timer til så er jo ikke såå ille.

 

Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) hun er jo stor jente nå, som sover lenge;) man finner stadig ut ting som er lure å endre litt på:)

Skjønner virkelig hva du mener:) trodde ikke det gikk an å føle så mye for en så liten kropp. Å se det smilet hans, varmer meg langt i sjelen, det er dette som er lykke<3 man må bli emosjonell av og til;)

Håper de 3 timene går fort for deg:)

Nå er snart pizzaen ferdig og kvelden skal nytes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kos deg masse Prinsen og mamman :) 2 timer igjen nå! hehehe..herregud, pleier egentlig å like å ha litt alenetid, men i kveld er jeg bare såå lei av eget selskap. Får prøve å finne en film å se på kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink jente du har Zazzy :) Ja den morskjærligheten er ubeskrivelig.. man blir så gla i disse små menneskene som er så inderlig kjær...

Prinsen min var super flink inatt også.. sov fra 1930-02 fikk mat og sov til 0630 :) Jeg er fornøyd :) ikke en smokk runde heller :P hehe :) Hvordan har natten deres vert?

 

Jeg lurer litt på når disse små starter og teste grenser jeg? at de skjønner at vist jeg gjør dette skjer det.. osv...

 

Ellers er d sikkerlig dritt vær her så vi blir inne :)

 

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Det er ikke alltid det er like gøy å være alene hjemme nei.. Hvordan gikk de siste to timene? :)

 

Harfåttprinsen: Flinke gutten din :) Jeg vet egentlig ikke når de tester grenser, men jeg tror nok de har en liten innsikt allerede.. Det virker værtfall slik her..

 

Natten i natt så sov han til 02.30, fikk da smokk, sovnet og sov til 03.30 fikk da smokk og sov til 04.30, men da hjalp det ikke med bare smokk lengre, så da fikk han mat.. Sov da til kvart på 8, så det var herlig :) Kunne selvsagt vært foruten alle de rundene med smokk, men men..

 

Her er det også drit vær, så blir nok inne dag.. Vi skal rydde og pakke litt, jeg og prinsen skal reise til mamma og pappa i morgen og bli til fredag, det gleder jeg meg til :)

 

Håper dagen deres blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen så godt han sover nå, deilig :)

 

prinsen og mamman jeg gikk og la meg :P hehe og glad er jeg for det for han kom ikke hjem før mye seinere. Og ekstra glad for at jeg tok kveld kl 23 for snuppa våknet for mat første gang 00, så 02 så 05 så morgen 08.30. Det var mye oftere enn vi er vant til nå, hm men hun var ikke spesielt urolig, bare veldig våken og glad :P Så hadde kanskje ikke trengt mat men jeg ga for å få sove jeg var stuuuptrøtt..uff.

 

Så godt at de sover så bra hos dere nå! :) Går jo fint her også men hun har hatt mer uro i kroppen siste dagene, nå baker vi brød her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når disse mennene jobber så seint... :/ men det er rart litt godt også innimellom :P hehe Det var endel ganger våken ja zazzy.. men det er som jeg har sakt og sier, det varierer jo fra natt til natt, uke til uke osv... ting endrer jo så raskt...

Men vi inne her har jo vert ganske heldige en periode nå da synes jeg :) Godt med litt søvn :)

 

Idag har vi vert til min mor :) koslig og få litt bestemor kos til prinsen :) Ellers har jeg byttet endel leker slik at de blir intresange igjen senere :)

 

Har også laget pære og eple mos og gulrot å potet mos :) Begge falt i smak :)

Prinsen har vert litt motvillig til og sove duppene sine idag, men har sovnet til slutt...

Sovnet kl 1945 ikveld :) håper vi får en fin natt alle sammen :)

 

Hvordan har dagen deres vert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Hehe, kanskje lik så greit da ja.. Man vet aldri med disse mannfolka, sier de skal komme hjem tidlig, meen så glemte de visst tiden ;) Det er rart hvor fort man bli vant med gode netter og da blir netter med ofte oppvåkning veldig slitsomt..

 

Harfåttprinsen: Så kos med familie besøk, gleder meg til vi skal dra å besøke min familie i dag :)

 

Kvelden og natten her har vært grei :) Han sovnet 18.30, sov til 22.30 roet seg til slutt etter ca en time, sov til 02.30 fikk mat, sovnet og sov til 05, fikk smokk og sov til 07, så det må vel være en bra natt :)

 

Håper natten deres har vært god? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...