Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Flott,da har vi en bli lettere mens vi venter på spiren klubb:-)

 

innrappotering hver mandag formiddag(frivillig) for de som føler for å bli holdt i ørene ;) Det mååå jeg...altså bare hvor mye opp eller ned ikke vekt ;) vært flink så langt idag,nå på svømming med ungene og kjøpe ny vekt kremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lilla 80,orgasme og sex er ikke farlig. Og sitter spiren din så sitter den,hvis ikke er det ikke ment å bli,trist men sant :( Har mistet 2 ganger i løpet av årene den første gangen i uke 13, den ble obdusert og det var fosteret den var noe galt med,kunne ikke levd uannsett. ergo kroppen order opp.

 

Krysser alt,det er sikkert alt i orden og du ser en fin spire imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mens ca 24 januar så det er jo en hel evighet til. Så jeg kommer ikke i gang med forsøk før i februar.. Gi meg styrke og tålmodighet ;)

 

Lilla var noe sånt ja at den vokste.. Bare huske å ha lest det.

 

Da må jeg ha skrifting på treningen eg da :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rydda ut jula og det var deilig. Nå har hverdagen kommet og da synes jeg det var greit å få rydda jula bort :)

 

Vi blir ikke lei når det snakkes om å gå ned i vekt jenter :) bare gøy å høre hvordan det går med hverandre :) og sammen skal vi klare målet vårt snupper ;)

 

Leah, hvordan gikk det med deg og ryddinga? Fikk mini være med å samle i lekekassa si ;)

 

Lilla, jeg forstår at du er bekymret men dette går bra :D

Sex er ikke farlig så bare kos dere ;)

 

Metti, så deilig å endelig å vite at i februar så skjer det store. Dine eskimoer skal settes inn og vokse seg store og fine ;) blir tvillinger skal du se, så gøy det hadde vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg sitter og ser på FEM akkurat nå, en familie med femlinger :) De er så skjønne :)

 

Metti: Spennende tid i venter :) Setter de inn begge eggene? Jeg har hørt at St.Olavs kun settes inn ett egg om gangen, unntak de som er nærme aldersgrense. Vi venter spent sammen med deg :)

 

Dossa: Symptomer? Ikke lenge til ikm for oss heller :)

 

Jeg er 10 dpo i dag, har kun ømme pupper. Skal holde meg unna testene til i alle fall onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornflake, jeg har sett det programmet om sekslingene før og de er jo bare så skjønne :) men å få så mange på en gang frister veldig lite. Det holder med en eller to om gangen *ler* :)

 

Åååå så spennende Cornflake for snart skal du teste om få en positiv test ;) Jeg kjenner ikke noe som helst, bare innimellom så føler jeg meg litt små kvalm men det er nok bare kroppen som lurer meg.

Jeg har ikke tenkt å teste ennå. Skal til legen på torsdag med vesla pga atopisk eksem som ho er så plaget av. Må ha noe sterkere å smøre henne enn det jeg får reseptfritt på apoteket.

Hadde vært fristende å ta en test da og skulle den bli svaaak positiv så spørre om å få tatt en blodprøve.....vi får se :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Har hun dame blitt gravid på naturligmåte? Er det liksom mulig å få sekslinger på en naturligmåte? De ungene er så utrolig skjønne :) Jeg har sett på Jon&Kate pluss 8 også, håper mine unger blir like skjønne :) Jeg får jo "hybrid" unge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Tusen takk for svar :) Dossa og Cornflake, så spanande med dpo-land. Håpar håpar håpar!!!!

 

Metti: Eg og er spent på om de skal setta inn begge eskimoane :)

 

Så spanande med litt vektfokus og då. Eg har lagt på meg 5-6 kilo sidan bryllaupet i mai, og føler meg ikkje så vel. Så lenge babyen er frisk er sjølvsagt alt anna sekundært, men det hadde vore fint å følt seg litt vel som gravid. No er mannen min vekke 14 dagar, så då styrer eg meg heilt sjølv med mat, bortsett frå nokon soiale samanhenger som dukker opp. Trur det er realistisk å gå ned to tre kilo desse to vekene. Eg pelier å gå ned med ein gong eg kuttar snop og slikt. Er det mandagar me skal skirva inn koss det har gått? I dag var eg 55 kilo (ikkje digital, så sikkert egentlig litt meir) Va 49 då eg gifta meg - på samme vekta. Eg meiner at 51, evt 52 er idealvekt for meg. Eg er så lav, så alt eg legg på meg viser så godt. KAn ikkej gå med dei samme kleda no. Viss eg får oppleva å koma til 2. trimester, hadde eg syns det var fint å starta 2 trimester som max 53 på mi vekt. helst 52.Eg håpar at eg ikkje blir meir enn 65 kilo totalt. men helse først selvfølgeleg. Har ete godt i dag. Grovt brød med leverpostein, juice, gulrot og epler. tenkte ha kystens fiskegrateng til middag. Skal snart gå frå jobb no, så har ete et eple for å forebygga busskvalme. åt så masse i romjula, at kroppen har nok godt av kvile, og vil nok respondera på et normalt kosthold igjen.

 

Elles så trur eg det er noko med dette med at ein er meir blodrik som gravid. Eg bryja å bløi tannkjøttet av å eta eple :)

 

Dossa, så flott at du har fått vekk pynten og er klar for nytt år :) Eg tok og vekk pynten i går. Håpar eg finn energi til å rydda og vaska huset ferdig når eg kjem heim. No er jo eg aleine i to veker, så lettare å halda det. Hadde vore deilig å hatt det fint å ryddig med ein gong. Trur eg kjem til å orka mindre og mindre etterkvart som dagane går, så må gjera det mens eg kan.

 

Er så spent på ultralyd i morgon. Håpar så inderleg. Både eg og mannen min hadde forresten blitt veldig glad for tvillingar. MEn det er ingen grunn til at det skal vera det. Det hadde vore fantastisk. JAja, fantastisk er det om et lite hjerta slår i morgon. Det er det som betyr noko.

 

Huff no blei det langt her, - nett som før :)

 

Fint å tenka på at de fins der ute, jenter. Ta vare på deko sjølv. Stor klem frå meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter:):) dere er så herlige, er gla jeg har dere å skarve med sånn at dagene kan gå litt fortere!

 

Så koselig å høre fra deg Lilla, men nå må du ikke slite deg ut på vonde tanker. Klem til deg!

 

Metti: så spennende, du får bruke ventetiden på å skravle med oss;)

 

Cornflake: aner ikke, fikk sett på siste del av prog, fascinerende... Tror jeg hadde blitt sprø:P hihi du kommer til å få såååå søte unger vettu!

 

Nytt år nye muligheter... Jeg føler meg som en ballong nå etter jula, så det skal bli godt å komme på rett kjøl med trening og mat i gjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, dere kommer til å få noen skjønne og vakre unger :) :) kan ikke bli annet enn bra når mamma'n er ei rype ;)

Veit ikke om de fikk seks på den naturlige måten, er vel inke vanlig i så tilfelle *ler*

 

Min bestemor var tvilling og det sies jo at tvilling genet hopper over en generasjon så da er det hennes barnebarn som har muligheten. Ingen har ennå fått tvillinger, så muligheten er jo tilstede, det og min alder kan vel ha en påvirkning :)

 

Spennende blir de uansett :D

 

Lilla, vennen du må ikke slite deg ut med tunge tanker. Dette går bra snuppa :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så mye søvn på meg idag som jeg hadde håpet, mannen min hadde glemt at han skulle på jobb, så jeg måtte bare komme meg hjem!!

 

Blir en enkel middag idag... Fullkornsmakaroni i ildfastform med kjøttpølser i biter, mais, paprika, purre og ostesaus. Gratinerer dette med hvitkløsbaguetter til.

 

Ang det å gå ned i vekt går jeg på kosterstattere 3-4 stk om dagen, og 1-2 måltider om dagen. Får også oppfølging annen hver tirsdag hvor vi veier oss, så jeg kommer bare til å "skrifte" etter at jeg har vært der. Jeg bruker ikke å veie meg utenom dette. Vet at i julen har det ikke gått så bra, og jeg får ikke dratt på veiledningen i morgen pga manglende barnevakt. Men jeg er tilbake der jeg skal med å ikke spise søtt! :)

 

Snakka med de på veiledningen om jeg kunne forsette på disse kosterstatterne når jeg ble gravid, og det var ikke noe problem så lenge jeg spiste minst 1 vanlig måltid også, noe som gjør meg glad, for da er sjansene store for at jeg ikke går opp i vekt i løpet av svangerskapet. Om jeg går ned, så gjør ikke det noe heller, siden jeg har såpass mye for mye. Veier nå 87, og er bare 1,60 høy. Veide 97 i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

I dag har vi fått pakket all pynten tilbake i eskene sine..vel ikke all pynten, et par ting forsvant ut av eska si og havnet i lekekassa :P Jaja, det får bare vær..får luke det ut når hun har glemt det eller mistet interessen ;)

Og så har vi vært og handlet, var omtrent helt tomt i kjøleskapet..og nå er det fylt opp med masse sunn mat :D Hadde faktisk "bare" gått opp 2 kg i jula, fryktet mye mer..men har jo 15-20 kg for mye..så de 2 kg var jo unødvendig :P

 

Fikk brev fra nav i dag om at jeg vil få arbeidsavklaringspenger fra januar til juni mens jeg finner ut hva som feiler meg, men fikk ikke vite beløpet enda..gruer meg, er redd det blir vanskelig å leve av :( Kryss alt dere har for at jeg får jobb snarest!

 

Jeg og samboern er ikke lenger forlovet..nå er vi bare samboere..Han ble sint på meg i natt og tok sin ring av..så jeg tok bare min også av og sa at denne gangen tar jeg den ikke på igjen hvis han ikke mener det han har spurt meg om 2 ganger (har tatt den av en gang før også)..Så han sa at da kan vi bare kaste ringene, for han har ikke tenkt å gifte seg. Han sa han mente det da han spurte, begge gangene..men nå har han ombestemt seg og at det må jo være lov. Så det var den drømmen..for nå i alle fall :P

 

Jaja, nå skal jeg lage grøt til meg og puddingen, hun har så lyst på grøt, skjønner ikke at hun ikke blir lei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagsforslaget ditt høres veldig godt ut Renate :) ble sulten jeg nå *smiler* Enkel og god middag er ofte det beste har jeg hørt ;)

 

Håper du fikk sovet litt Renate. Skal du på jobb i natt også?

 

Jentene leker oppe med nabo jenta. Gullet er hos sin fetter :)

Nå er det bekk mørkt hos meg, er glad vi går mot lysere tider :)

 

Har en gedigen haug med klær som burde ryddes bort *off* kjedelig, har masse som skulle ha vært bretta også. Leah hvor er du for jeg trenger din hjelp ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre Leah at dere ikke lenger har ring på fingeren :(

Jeg håper det ordner seg for dere snuppa, vil deg alt godt ;) Kan jeg spørre hvorfor han ble så sint at ringen ble fjernet?

Du skal se at innen sommeren så har du fått deg jobb vennen :) jeg har hørt at det ordner seg for snille jenter :) og du er så absolutt en av de snille :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at middagen din hørtes god ut Renate, tror den må prøves en gang :)

 

Dossa: Jeg kommer å ordner de klærne dine jeg, no problem ;)

Egentlig vet jeg ikke helt hvorfor han ble så sint, mange småting som gjelder familien min og så var han irritert på meg fra før og i dårlig humør..ikke alltid jeg vet helt hvorfor han blir så sint på meg, men det varer aldri lenge..så vi er venner igjen nå altså :P Men ikke forlovet for øyeblikket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere er venner igjen Leah :)

Takk for at du tar deg en snar tur og hjelper meg med kleshaugen ;p *ler* Jeg kan alltid regne med deg snuppa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at dere ikke er forlovet lenger :( Det er ikke alltid lett å forstå seg på mennene.

 

Kom gjerne hjem til meg og ordner Leah :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Leah, alltid litt sårt med sånne ting. Men godt dere er venner igjen:) klem til deg!

 

Ah, da har jeg bestille pizza!!! Siste dagen med junk i dag: p fra i morgen er det slutt! Siste kosedag med mannen hjemme, må jo bare nytes på alle måter!

 

ha en fin kveld alle sammen, og jeg ønsker dere en fin start på det nye året!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, du inspirerte meg når det gjelder middag idag ;)

 

Tessy, nyt kvelden ilag med din kjære :) og pizza høres godt ut :)

 

Leah, god klem til deg søta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den retten er alltid en suksee her hjemme. Ilyas spiste like mye som meg, om ikke mer! Han bar om en 3. porsjon, men spiste ikke så mye av den da, men ikke så rart. Så nå ligger han i saccosekken sin og ser på Mikkes Klubbhus og slapper av.

 

Leahpudding: Så leit at dere har tatt av ringen, men det virker som om du ikke tar han så seriøs på det. Jeg og mannen min hadde en hefitg diskusjon igår ang. barnebedragelse. Han er ifra Tyrkia, så det er litt kulturkræsj innimellom. De siste mnd har jeg bare følt at han har trekt seg unna og latt meg styre med alt, uten at han engasjerer seg. Mens han har bare "latt meg styre" for å se om jeg involverer han??! Diskusjonen begynte med at Ilyas slo mammaen min igår, først på lek, og da sa mamma nei, og da slo han igjen - hardere. Da ble hun sint, og han ville komme å kose med meg. Det fikk han ikke lov til før han hadde sagt unnskyld til mamma, mens Huseyin synes det var rart at mamma hadde blitt sint på han i utgangspunktet. Hadde Ilyas slått mora hans ville ikke ho reagert i det hele tatt, men heller begynt å le.. Jeg er i den oppfatning at barn får ikke lov å slå. Han er 2 år og vet at det ikke er pent. Jeg synes det er flaut at han slår sånn, og er "livredd" for at de skal komme fra bhg når jeg henter han en dag og si at det er et problem fordi han slår hele tiden. (Er klart at barn slår innimellom, de tester grenser, men synes det da er viktig å si ifra til barna med en gang at det ikke er lov) BAH!! Hverdagsproblemer her ja..

 

Møtte gubben i byen idag, og han fortalte så fint at han hadde vasket alt her hjemme, så jeg ble kjempe glad. Mamma ble imponert. Da jeg kom hjem var jeg IKKE imponert! Han hadde rydda sine 4 glass som hadde stått på hjørnebordet!!!!!!!!!!!!! Og ikke satt inn oppvasken sin i oppvaskmaskinen, men i kommen!!!!! Jeg spurte til og med Ilyas i bilen på vei hjem om han hadde hjulpet pappa med å vaske, hvor han sier: Neeei, baba ikke vasse! :) AVSLøRT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, du inspirerte meg når det gjelder middag idag ;) Tessy, nyt kvelden ilag med din kjære :) og pizza høres godt ut :) Leah, god klem til deg søta ;)

 

Hehe, så bra!! Kan jo bytte ut mais, purre og paprika og bruke andre grønnsaker. Evt kyllingbiter istedet for pølser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.....der ble mannen avslørt ja Renate :D

Du skjønner atte hvis mannfolka rydder bort det vi tar som en selvfølge, ja da er de stolte og fornøyde *gliser* ;p

 

Barn skal ikke slå så jeg er enig med deg Renate :) Det skal de lære seg at ikke er lov. Og barn tar fort til seg nye ting.

 

Det lukter godt av maten som nå står i ovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde du den jeg lagde idag?? :) Uansett, bon appetitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...