Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Leah : så kjedelig at dere tok av ringene var jo ikke den veien det skulle gå... Krysse fingrene for at det blir bra til slutt.

 

Renate : det skal ikkje være lett alltid. Mannfolka har avogte en litt annen oppfatning av ka rydde e...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for søte ord jenter :) Det er helt udramatisk for meg at ringene er av, ingenting er forandret uansett :P Vi får bare se hva som skjer..enten fortsetter vi som alltid eller så overrasker han meg med å si ja til et yderst bittelite bryllup i september..men det er heller tvilsomt!

 

Nå er hunden dusja, ungen bada og senga er skiftet på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate : Ikke alltid man er helt enig om hva vasking og rydding er :P Og diskusjoner om barneoppdragelse må man vel bare regne med, ikke bare når det er kulturkræsj..men ellers også :) Og jeg også er enig med deg, barn skal lære at man ikke slår. Men det er nok helt vanlig at 2-åringer prøver seg altså, i alle fall de 2-åringene jeg kjenner og har møtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, jeg lage som du sa og middagen falt i smak hos alle sammen :) :) ungene spiste masse og sa at jeg var så flink til å lage mat *gliser* ;)

 

Nå har jeg lagt vesla, så da er det lesing for de to andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Så gøy at middagen falt i smak hos deg..den må seriøst prøves ut her hjemme også :) Har handlet til 6 middager i dag, så det må bli neste uke..så håper bare at jeg husker det :P Men sånn ostesaus..er det noe man lager eller kjøper ? *grønn*

 

Nå sover Leah, hurra :) Men det blir ikke film i kveld heller, skal sette meg ned med posten og Ellos-katalogen og drømme om alle klærne jeg skal kjøpe når vi vinner i lotto :D

 

Ha en fantastisk aften gullfisker :)

 

Jeg er forresten kvalm, men tror det kommer av at jeg er på vei ned fra julas sukkertopp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, så bra at mini sover :) da får du god tid til å sitte og lese i alle katalogene dine *smiler*

Jeg lagde ostesausen sjøl. Lager først hvit saus og tar oppi ost etterhvert :) Du må prøve den ut, da kommet mini til å spise masse ;)

 

Kos deg med katalogene:) jeg synes også det er gøy å drømme meg bort i de bladene ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det falt i smak! Her er det masse igjen i formen, siden det bare er Ilyas og jeg hjemme... Så da blir det vel rester om 2 dager.

 

Ostesaus:

2 spiseskjeer stekesmør

2 spiseskjeer mel

Melk

Revet gulost

Salt/pepper

(1/2 teskje muskatnøtt - kan sløyfes)

 

Smelt smøret og rør inn melet til det blir en jevn masse. Kan være lurt å ta kjelen av plata, så får man litt bedre tid, og man unngår klumper. Tilsett litt melk og rør godt før du igjen setter kjelen tilbake på plata.

 

Kok opp, og tilsett såpass med melk så du får sausen tynn/tykk som du vil. Kan være lurt å lage den litt tynn, da den tykner med ost opp i.

 

Kok opp igjen, tilsett salt og pepper (+muskatnøtt) Når sausen er ferdig, kokt et par minutter, tilsett osten og rør godt rundt

 

- FERDIG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å titte i "Perfect home" katalogen jeg! Men der Må jeg vinne i lotto for å kunne handle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, som dere har skravlet! Utrolig kjekt at dere nye gullfisker er med på å lage mye sprell i bollen vår :)

Jeg har hatt min første arbeidsdag i 2012 idag, og det gikk egentlig ganske greit. Fikk skrevet litt på rapporten, og bestilt litt statistikk som jeg skal jobbe med. Snuppa var også på besøk noen timer idag, ettersom det var planleggingsdag i barnehagen. Jeg tok henne med til kaffeautomaten, og hun fikk trykke på "kakaoknappen". Stor stas :D

 

Idag er faktisk første dagen på en uke der det ikke har kommet noen tårer. Hadde en kjempegod samtale med mannen min igår kveld, og fikk løst opp alle "flokene" og ble blant annet enig om en bedre arbeidsdeling i forhold til husarbeidet. Nå har jeg fått bestilt EL- tester, og vi skal i gang med en ny PP. Er spent på hvor lang den blir denne gangen, og håper jeg slipper 39 dager som i forrige periode. Hvis den er rundt 30, betyr det EL om ca. en ukes tid, så jeg tror vi venter til helgen får vi begynner å legge inn aksjer.

 

Det er nytt år, og jeg ser og hører rundt meg om alle nyttårsfortsettene. Mitt fortsett er egentlig å bli flinkere til å nyte livet litt mer, og å prøve og utnytte mine beste sider enda bedre, både privat og på jobb. Jeg har lyst til å trene mer, men heller for å bli litt strammere i fisken, og få litt balanse mellom kropp og sjel. Og jeg har faktisk tenkt å legge på meg i år jeg, sånn mellom 10-15 kilo over magen, og litt på puppene:D Om ikke alle kiloene ikke kommer med det første, håper jeg ihvertfall at de starter å komme iløpet av året, og at det også blir en bulk på magen til alle dere andre gullfisker! Jeg skal uansett være med på å heie på dere som skal ned i vekt. Mitt beste tips er rett og slett å bevege seg som mye som mulig, men kose seg med god og sunn mat. Godterier er lov en gang i blant, men helst i helgene. Har ikke tro på lavkarbo og strenge duetter på sikt. Det fører som regel bare til kortvarig lykke, ihvertfall hos de jeg kjenner.

 

Lilla, jeg krysser fingrene for deg i morgen! Hadde ikke vært bekymret for utflod med litt farge. Og jeg tror heller ikke at sex gjør noen som helst skade, snarere tvert i mot. Det eneste er at man kan begynne å blø litt etterpå, pga at slimhinnene er ekstra sjøre. Greit å være obs på det, selv om det selvsagt ikke er farlig.

 

Leah, håper det ordner seg med jobb for deg snart. Ikke gøy å gå så lenge uten som du har gjort nå. Synes allikevel at du virker utrolig positiv og er flink til å sysselsette deg selv på dagtid, istedet for å sitte og deppe. Håper også at det ikke blir noen knute på tråden for deg og sambo. At han ikke vil gifte seg trenger ikke å bety at han er mindre glad i deg, men heller at han synes at ting er fint akkurat som de er. Hvis han derimot skulle komme på giftetanker, og hvis dere klarer å spare litt, synes jeg dere skulle tatt en bryllupstur til NY. Så nemlig at det var et av dine drømmereisemål. Vi har vært der 3 ganger, siste gang rett før jeg ble gravid med snuppa, og det er vår absolutte favorittby!

 

Dossa og Cornflake, krysser fingrene for dere i DPO-land!

Tessy, kos dere masse siste kvelden før han reiser. Forstår veldig godt at det må være tøft å sende ham avgårde. Har selv en mann som kunne tenke seg å reist ned ( som sanitetspersonell). Det er vel ikke så lenge før Norge trekker ut alle styrkene sine, stemmer ikke det?

 

Renate, barneoppdragelse er ikke lett å bli enig om, uansett kulturell bakgrunn! Jeg tror det er lov å markere at mamma og pappa er forskjellige i måten å være på, men at man må prøve å være enige om de mest grunnleggende tingene.

 

Oj, dette ble jo nesten en ny Knausgård! Får håpe jeg skriver litt mer lystig enn han :S

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesjuk :) så godt å høre at du føler deg bedre snuppa :) Og kjempe bra at du og mannen har fått pratet sammen. Når du har det bra så har jeg det bra også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, du mangler dpo-puppen og er småkvalm? Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg verpesyk :) Bra dere har snakket sammen :)

 

Min venstre puppe "svir" :( Virkelig ubehagelig :( Håper og kysser alt jeg har for en pos test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesyk: du e så fin. Blei så lei meg på dine vegne då eg las tidligare om du og mannen din. Var utruleg fint å lesa dette. Var mi meining å svara deg. Skulle spørra om kranglinga kom som ein konsekvens av påkjenningane av å prøva å bli gravid. Eg er jo nygift og lukkeleg med verdas beste mann, men jammen gjorde den ufrivillig barnløshenten innimellom destruktive ting ift forhold og følelsar. Uansett, kva som er årsak hos deko- så flinke de er som klarer å kommunisera så godt og løysa opp knutane. Kjempeglad for det! Stor klem!

 

Klem til deko andre og, eg må berre avslutta noeg. Så stressa for ultralyden, må prøva å sova litt. Ha ei god natt og ein fin start på dagen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verpesyk: du e så fin. Blei så lei meg på dine vegne då eg las tidligare om du og mannen din. Var utruleg fint å lesa dette. Var mi meining å svara deg. Skulle spørra om kranglinga kom som ein konsekvens av påkjenningane av å prøva å bli gravid. Eg er jo nygift og lukkeleg med verdas beste mann, men jammen gjorde den ufrivillig barnløshenten innimellom destruktive ting ift forhold og følelsar. Uansett, kva som er årsak hos deko- så flinke de er som klarer å kommunisera så godt og løysa opp knutane. Kjempeglad for det! Stor klem! Klem til deko andre og, eg må berre avslutta noeg. Så stressa for ultralyden, må prøva å sova litt. Ha ei god natt og ein fin start på dagen alle sammen!

 

Masse lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre ifra deg verpesyk, og at det går bedre. Ingenting er bedre enn det!!

 

Lykke til i morgen Lilla!!

 

 

Jeg er på jobb med tett nese, vondt i øret og i hodet. Så nå skal jeg få lov å legge meg et par timer. Er så heldig at ho andre som er på jobb idag har god kjemi med denne brukeren (har kjent hverandre i flere 10år) og de trives i hverandres selskap og brukeren er mye mer rolig når ho er på jobb.. Og jeg fikk beskjed om å legge meg til ho ringte meg :) LUKSUS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skravler vi om alt mulig rart!! Er veldig ny her selv, men det er MANGE fine jenter/damer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaad! Jeg våkna for 30 minutter siden og har sovet siden 00.00!!!!! Verdens snilleste kollega! Jeg var heeelt fjern da jeg våkna og sjekket alle telefonene for å se om ho hadde ringt etter meg , men ingenting! da jeg kom ned på vaktrommet hører jeg over callingen at kollegaen min sover inne på leiligheten til brukeren!

 

Vet hun ikke har sitti der hele tiden, for ho var pålogga på dataen, så får litt dårlig samvittighet. Men vi avtalte da jeg gikk opp at ho skulle ringe og vekke meg sånn ca halvveis i vakta, så vi kunne bytte!

 

Bare en time igjen av vakta, så får gå å vekke brukerene som skal opp :) Ha en fin dag damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Da var arbeidsdagen her igjen. Vesla våknet før kl 06 så da var det bare å stå opp :) Mannen kjørte jentene i barnehagen nå. Gullet skal være hjemme med svigermor og jeg har en lang og kjedelig dag foran meg. Blir bedre imorra for da kommer elevene tilbake :)

 

Lilla, masse lykke til på UL idag :) blir helt spesielt å se den lille for første gang så gled deg :)

 

Renate, så deilig å få sove på jobb :) Snilt at dere kan sove på skift :)

Du skal vel sove litt når du kommer hjem, så sov godt *klem*

 

Da kom svigermor så da skal jeg reise på jobb.

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! :)

 

Godt å høre fra deg verpesyk! bra dere får snakket ut om ting! :)

 

Dette går bra lilla! gleder oss til å høre fra deg i dag!

 

Hei ønsker nr 3! vi er rett og slett en gjeng skravlesyke damer, som prater om alt mellom himmel og jord ;) vi har både gravide og prøvere med oss, vi er så heldige at de som blir gravide underveis kommer innom og følger med her mens de er på 1.2. og 3.tri :) bare å skravle! :)

 

kos deg som best du kan dossa! i morgen er ungene på plass! ;)

 

jeg fikk sove ekstra lenge i dag, ble nesten bekymret da mini ikke stod opp før 07.40! hehe. fort inn her og sjekke litt før frokost og alt styr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleBlomst-takk for svar:) jammen da skal jeg vel også bli med litt her jeg også. For en koselig idè/innlegg du satte igang:)

 

Her er alle shippet avgårde til barnehage og jobb med matpakker og kaffekopp i hånden, etter juleferien. Eldstejenta har planleggingsdag, så vi skal ut på litt shopping/salg og klippe håret hennes. Jeg er ikke gravid, men tipper jeg kommer til å stikke innom barnashus og se på litt babyklær... ;) bare for inspirasjonen mens jeg venter liksom.

 

Ellers hadde jeg tenkt å riste flesket litt med å prøve meg på en langrenns-tur senere idag kanskje. DET TRENGS! :o)Nå som eeendelig snøen har kommet!Da får jeg helt sikkert med meg 4-åringen også! :)

 

Ha en fin dag da jenter. Jobb igjen for meg imorgen. Jeg venter en dag ekstra med knekkebrød i matpakke og den obligatoriske teen på jobb;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, damer!

 

Veldig hyggelig om du også vil være med å skravle med oss, Ønsker nr. 3 - velkommen! Hvor gamle er de du har fra fØr?

 

Dere er så sØte og gode alle sammen, får jo nesten lyst til å invitere hele gjengen på besØk jeg! Tror vi måtte satt av en hel uke til skravling, og hatt kØlappsystem, hehe :)

 

Det var virkelig utrolig godt å få snakke sammen med mannen min. Han er bare så utrolig rasjonell og optimistisk, og jeg kjenner at jeg virkelig trenger en slik person ved min side akkurat nå. Men jeg tror også at jeg har behov for å ha noen andre å lufte tankene mine til, så idag har jeg gjort noe litt "crazy", og faktisk bestilt time hos en kognitiv terapaut. Har fØrste time 16. januar, og er veldig spent. Hvis denne dama kan hjelpe meg til å gjØre hverdagen litt lettere, er det ingenting som er bedre :D

 

Ha en fin dag jenter, jeg må ta fatt på dagens gjØremål; kvantitativ analyse, juhu!: :S

 

Cornflake, fremdeles Ømme pupper og hØy temp?:)

Og er du fremdeles kvalm, Leah?

 

Tenker på deg i dag, Lilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, ønsker nr. 3 :)

 

Verpesyk, så bra at dere fikk snakket ut. Snart sitter du med positiv test og alt er bare fryd og gammen, skal du se :)

 

Vi hadde ei lang natt: Anton starta å kaste opp i 22- tiden, og fortsatte langt utover natta. Var heldigvis blid og i god form mellom spyinga, men vi sovna jo ikke før i 3-4 tida. Litt trøtt i dag etter 1-2 timer dupping, men det går nok greit.

 

Litt bekymret for at jeg har fått litt blod i utfloden... Starta akkurat slik som dette sist også, så har vel egentlig innstilt meg på at det blir på'an igjen... Æsj! Hvorfor skal det vÆre så innmari vanskelig, da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...