Gå til innhold

Gullfiskbollen :))))


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Hei hei alle GULL-fisker :) koseleg å lesa kva de holder på med :)

 

Eg har hatt ein fin dag i dag. Det var babybesøk på jobb. Har grua meg for det. Dei på gruppa mi veit eg har mista, og heile settingen tenkte eg kom til å bli litt ubehageleg. Men der sat eg med babyen i armane og er hemmeleg gravid. To som sa til meg at eg kledde det. Viss det hadde vore for ei veke sidan ville eg blitt kjempesår, men no er det annleis :) Har fortalt det til ebstevenninna mi i dag- og ho fekk sei det til mannen. Veldig kjekt, for ho har termin no, så får me vera pittelitt gravide samtidig likevel. Me skal til dei enset veke om ikkje babyen er komt, den skal koma i årsskifte. Elles så skeit ein fugl i hovudet mitt i dag!!! Er det muleg? Æsj, har hatt ein lang lang lang dusj og suller rundt i pysjen :) Prisen har laga laks til middag i dag, deilig, og har også henta juletre. I dag kolliderte eg med ei barnevogn, det gjorde kjemevondt. Mora kjørte rett på meg rundt eit hjørne. Då tenkte eg umiddelbart på den vesle i magen. Blir så paranoid. Får tankar om at den kan ha kvept og sluppe taket. Men det skal vel ikkje gå an? Eg mista ikkje balansen eller noko slikt. Eg ser fram til utredningstimen. Håpar eg vil kalra dette svangerskapet greit følelsesmessig. Og at det vil gå bra! Eg har savna så forferdeleg å vera gravid. Det var så einsomt i byrjinga etter at eg mista, så tomt i magen. Godt å endeleg vera der igjen.

Kan sukker ha noko å sei for evnen til å halda svangerskapet intakt? Eg et for masse søtt no. Eg veg 5 kilo meir enn sist eg blei gravid. Er 55, og 164. Føler dei ekstra kiloa synes godt. Men tenker at det må nesten vera bagateller no. Men blir ikkje like fin som gravid som eg kunne blitt sist. Men dette er jo forfengelighet. Har i så mange år lurt på koss eg skulle sjå ut som gravid og håpte eg ville vera fin. Men babyen er jo det som betyr noko. Har ønskt meg ei jente så intenst. Har alltid drømt om det. Det speler jo heller ingen rolle no. Berre det blir ein levande baby ut av dette!!!

 

elles har eg ingen symptomer, bortsett frå litt murring.

 

Tenker på deko. Håpar du fann noko godt til middag Dossa. Snart juleferie :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg har lest riktig så er du gravid?? :) I så fall gratulere så mye med spiren! :) Synd å lese at du ikke har et nært forhold med familien din.

 

Føler det er nesten sånn med mannen og hans familie. Vi treffes og sånt - takket være svigermor/svigerfar. Men ellers så er det et slags overfladisk forhold. Det snakkes ikke om følelser, ting som opptar den ene eller den andre.

 

Mens vi er inne tema om familier, kunne jeg lufte ut noe med dere jenter - og kanskje fått noe råd på hva jeg kunne gjøre.

 

Vi har lite kontakt med den ene broren til mannen min og familien hans (3 barn; 3, 2 & 0 år). Vi treffes for det meste når det bursdager, familiemiddager osv. Sønnen vår har null forhold/bånd/kontakt til onkelen sin. Han har aldri lek med onkelent, sittet på fanget hans osv. Men jeg observert at hver gang vi treffes i ulike familie-samkomster så føler jeg at han bruker sønnen vår som et objekt for å fremkalle et slags sjalusi reaksjon hos barna sine. Han kan finne på å løfte sønnen vår, og så med en gang han får et slags reaksjon fra barna sine (og når han gjør dette skal alle i rommet følge med på dette), så legger han sønnen vår ned med eneste gang og tar opp den ene barnet som har reagert. Han syns det er morsomt - og ler hver gang. Men som mor syns jeg det er helt unødvendig - spesielt overfor sønnen vår som står igjen med et stort spørsmål tegn. Ungene hans kan finne på å bli litt sur på sønnen vår, og si "det er min pappa".

 

Jeg syns det er helt unødvendig og han gjør dette hver eneste gang vi treffes. Jeg blir irritert og, for jeg skjønner ikke vitsen med det hele.

Men vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å få slutt på det. Han ikke akkurat god kjemi med han. Kommet til tre muligheter:

- snakke med svigermor/svigerfar

- snakke med han selv men som sagt null kontakt og kjemi med han

- mannen kan snakke med men de har òg null kontakt og kjemi

- la det ligge, selv om det blir vanskelig å ikke la det plage meg

 

Hva syns dere?

 

Hmm, syns det er så vanskelig med slike ting. Har aldri hatt "familieproblemer". Jeg er enebarn og har kun mamma og stefaren min å forholde meg til. Jaja, ordner sikkert seg på et vis

 

Dossa: Vi hadde stektris med kyllingfilet og scampi + grønnsaker til middag idag. nam nam

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hali!

 

Så leit å høra om dette. Ja familie kan vera vanskeleg. Det eg har lest og hørt av råd i forhold til svigerfamilie er å la den som er i biologisk familie ta seg av det. Altså at du tar ansvar for å ta opp evt. ting med din familie og han med sin. Trur det er fordi såra / avstanden kan bli minsre etter slike konforntasjoner når det kjem frå den biologiske.

 

Nokon ting skal egn jo også berre oversjå. MEn trur kansekj ikkje dette er av dei tinga. For dette blir jo sårt for barna. Hadde det "berre" vore sårt for dei voksne, så hadde kansekj det emst fornuftige vore å ignorera. Men her trur eg gjerne eg ville gjort noko med det. Men det e rfryktelig vansekelg då. Det lettaste hadde kansej vore å ikkje tatt det opp "ordentleg" men respondert der og då: "Huff, kva er det onkel gjer. tulle onkel, dette var leit" høgt og tydeleg slik at onkelen hørte det. Då blir barnet samtidig sett. Så får du markert deg. Alternativt at mannen din tar han til sides og seier i frå skikkelig. Då kan det vera lurt å spela på følelser. Då blir det ofte mindre konflikt. "Det ser ut for oss som at borna dine vert lei seg når du gjer slik. Vårt barn blir iallefall veldig usikker og kjem i ein litt lei posisjon ift søskenbarna, og deg ikkje minst. Det syns me er leit, me øsnekr jo sjølvsagt at alle skal ha det fint saman"

 

Huff, veit ikkje. Kjenner jo ikkj ehan. Men for ein teit mann, om det går an å sei!

 

Masse lykke til Hali. Ang middag: Wow, eg har visst litt å læra av deg! oppskirft? MArinerer du scampien?wooka grønsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en god svar, søte Lilla :) Det skal ikke være lett dette.

 

Når det gjelder middagen, så har jeg ikke oppskrift - bruker sjeldent oppskrifter når jeg lager middag. Bruker fantasien og mikser og trikser med det som faller i smak ;)

 

Men jeg stekte amerikansk blanding, løk og squash sammen i en wok. Tilsatt kyllingfilet, og stekte litt mer. Krydret det med ønsket krydder. Satt i risen (rester fra gårsdagen) og stekte det. Satt inn scampi på slutten og tykk og søt soyasaus. Tok et egg opp i på slutten, men det kan droppes.

Et viola!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali, så flink du er til å lage mat :-) Det hørtes kjempe godt ut *nam*

Du kan gjerne komme hjem til meg og diske opp noe godt *smiler*

Dette med famileproblemer er ikke alltid like lett.

Jeg likte Lilla sitt forslag om å la mannen din ta seg av det. La han snakke med sin bror om hvordan dere synes det er og at slik oppførsel ikke aksepteres!

 

Lilla, fugledritt i håret er noe dritt da *ler*

Var nok godt å hoppe i dusjen :-) Jeg digger dine innlegg, du har mye godt som skrives ned på papiret *smiler*

Så bra du ikke falt og slo deg når du kræsja. Hørtes skummelt ut men den lille spiren din ligger godt beskytta i magen din snuppa :-)

 

 

Jeg har vært ute og kjøpt mer innpakkingspapir. Så da kan jeg få pakka inn resten av julegavene :-)

Er det virkelig mulig.........jeg begynner å bli små forkjøla *neiiiii*

Håper bare at det ikke utvikler seg til noe mer *off*

 

Nå ser jeg på sinnasnekkeren. Gøy å se hvordan folk har det og hvor fint det blir når de får hjelp. Jeg hadde aldri i verden klart å bo i et hus hvor det er mye som må pusses opp.

Glad vi har et nytt hus :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:)

 

Her ble ikke dagen helt som planlagt da det ene marsvinet trengte dyrlegehjelp, da gikk jo et par timer bort på det. Men det gikk bra, hun har luftveisinfeksjon og må få antibiotika morgen og kveld i 2 uker..og gjett hvem som får den store æren av å passe på at det blir gjort? :P Jaja, det må nå bare gjøres, ingen dyr skal lide i vårt hus..selv om jeg ikke er spesielt overbegeistret for de:p

 

Men svigermor kom akkurat da vi dro, og mens vi var borte så renset hun gulvteppet og begge sofaene:D Så er i alle fall det gjort:) Og så pyntet vi pepperkakehus som hun hadde med seg, Leah fikk bestemme og det ble så fint att :)

 

Leah sovnet selvsagt sent i dag, men nå har jeg ¨fått tatt en rundvask av badet også..så da er det bare soverommene jeg ikke fikk tatt i dag..får se om jeg rekker rundvask i morgen eller om det bare blir en vanlig vask..er jo ingen andre enn vi som skal være der, så så veldig nøye er det vel ikke :P

 

det var nissefest i barnehagen i dag, og hun hadde kost seg masse og fått julegrøt og godteri hos nissen:) Koselig! nå har hun bare 1 dag igjen i barnehagen, så skal hun være hjemme til neste år! :P

 

Tigerlise: Så gøy at testen er så mye sterkere nå, da går det riktig vei:)

 

Dossa: Nei nei, du må ikke bli syk nå! Pass på å få en god natts søvn, snart juleferie på deg:)

 

Lilla: Man blir selvsagt bekymret for den lille i magen når slike ting skjer, men de er veldig godt beskyttet inni der, så det gikk nok helt fint:) Jeg har mistet 2 ganger i år, så hvis vi klarer å bli gravid igjen kommer jeg helt sikkert til å være nervevrak de første ukene!

 

Hali: har desverre ingen gode råd når det gjelder onkelen, men syns det høres ut som en helt merkelig oppførsel!

 

Burde vel snart gå å legge meg, men har ikke lyst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere virkelig skravlet i vei!

Jeg har igrunn vært travelt opptatt hele dagen og nå sitter jeg på jobb..deilig med siste vakt før juleferien:) Er trøtt da..for i steden for å sove når snuppa sov så vasket og ryddet jeg kjøleskapet og gangen og div andre småting...kan ikke skjønne at ting tar sånn tid:s har nok å gjøre i morgen og, men etter i morgen skal jeg ikke gjøre noe somhelst mer! Det har jeg bestemt meg for..sambo tar badene når han kommer hjem:)

 

Lilla: koselig å høre fra deg:)..ikke fullt så koselig at du koliderte og fikk fugledritt i toppen, men jeg regner med at du kanskje tåler det meste om dagen og likevell se lyst på ting:) men det fortjener du viekelig også da vennen<3 Tenk at du bærer på en spire!!!

 

Hali: isj...veldig kjip problemstilling det der...vanskelig å forholde seg til sånne ting og kunen ta det opp på en riktig måte, og hvem/hva/hvor/hvordan..ja..jeg har desverre ingen gode råd..Men syns vel det bør tas tak i! lykke til med det i alelfall:)

 

Dossa: Ikek bli syk nå!! Sov godt i natt og drikk te med honing eller noe:) Krysser fingra for at du våkner bedre i mårra!

 

Tigerlise: supert at testene blir sterkere og sterkere!! Og rart hvordan det med forhold til familien er...jeg har heldigvis et veldig godt forhold til foreldrene mine, men litt mer anstrengt til svigers til tider..ikek veldig, men syns de gjør litt rare prioriteringer ovenfor barnebarna bla..virker som de ikke er så interesserte bestandig:s Men de skal nå til oss på julaften og jeg tror det blir veldig koselig altså!

 

Happy: gøy å høre fra deg fra ferien, det tenker jeg er deilig...ble littebitt misunnelig:P og det blir spennende at dere skal fortelle foreldrene dine på julaften, det blir en fin julegave for dem tenker jeg=) Foreldrene hans blir vel også glade kan jeg tenke meg!

 

Leah: Syns du har vært flink i dag jeg da! Fått gjort mye på tross av noen hindringer:) Så koselig med nissefest i bhg, det hadde vesla iher i forigje uka...var så søt liten nisse så:):)

 

Nei..er vel bare å jobbe videre for min del..så jeg ikek sovner:P:P Vært våken siden 07 i dag så dette blir døgning og mer til...:S men men..siste insatts så det går finfint vettu:) på torsdag skal jeg få sove så lenge jeg vil!! (endelig en annen enn meg som kan stå opp med minsten!!) *juhu*

God natt jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..dette kommer til å ta tid å venne seg til..

 

Uansett..God morgen jenter:)

 

Tessy: Så flink du har vært å få gjort så masse:) Kan tenke meg det blir deilig å sove lenge på torsdag:)

 

Nå har Leah tatt juleferie..trengte egentlig at hun var i barnehagen i dag så jeg fikk unna litt husarbeid i fred og ro, pluss fikset julestrømpegodt og småting..men det ordner seg nok likevel:) Hun sov lenge og var ikke klar for barnehagen når kl var 9.30, så jeg ringte bare å sa at hun har tatt ferie nå..orket bare ikke å stresse avgårde og likevel komme for sent i dag også :P De må jo tro jeg er helt ubrukelig i barnehagen:p

 

Jaja, i dag må det vaskes litt mer og vi må få bakt noe av det som skal bakes..så skal pappa komme å hente oss så vi får kjøpt juletre:)

 

Ha en fin dag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Eg blir heilt stressa av desse endringane!! Håpar eg klarer å henga med litt. Men demotiverande å leita i evighter for å finna noko, klarte nesten ikkje å logga meg inn heller :(

 

Dossa: Tusen takk for dine ord. Godt å høra bekreftelse både frå deg og LEah ift bekymring, men at det nok har gått bra. Og Dossa tusen takk for kompliment. Det varmer og gleder verkeleg.

 

Hali: Du er openbart ein reser på matlaging, heldig du og dine ! :) I dag skal eg forresten ha middagsbesøk. Mine foreldre og hans foreldre skal eta hos oss, og så på julekonsert. Difor pynta me juletreet i går :) :) :) Pleier ikkje gjera det så tidlig, men sia m og p kjem så... :) Første gong eg pynter tre med ein mann, så ufatteleg fint. Blei heilt varm inni meg.Me skal ha bakt potet med tacofyll, og ein fantastisk dessert av marengs, vanilje og vanlig krem og masse skogsbær... mmm! Har alt dekka bordet og pynta, for blir hekstisk etter jobb! Dossa, nei og nei, snakk om uflaks, du kan ikkje blir meir sjuk no!!! LEah: Vil berre senda deg ein ekstra klem. Så vondt å tenka på at du har mista to gongar. Eg orkar ikkje ta det inn skikkelig at det kan skje igjen med meg og. Du e jammen et modig og sterkt menneske du... <3

 

Ja va fantastisk å dusja i går, hehe :)

 

Eg er så utruleg ukonsentrert her på jobb. Det e rheilt krise. Klarar verkeleg ikkjeå engasjera meg, eg fungerer som eg har klister i et kvart ledd. Berre tenker på denne vesle. Starta dagen med to gulrøtter heime før frukost på jobb. Har lest at betakarotener er positivt for å oppebera svangerskap. Har ete gulrøtter kvar morgon, hehe. MAnnen min skreller for meg medan eg er på badet. Dette blir to lange mnd. Er glad det er time hos gyn i morgon. Lurar på kva ho gjer med uvien min. ER så utruleg trøtt og sliten. Har lyst å sova. Har så masse å tenka på. Skal prøvaå bytta fridagar her på jobb. Skal egentlig ha fri heile neste veke, men trur heller eg vil ha fri lillejulafta, slik at dette blir kort veke, og så jobba ein dag neste. Har så lyst på noko god kvile før kvalmen kjem. Skal opp litt tidlig på julafta fordi me skal ha alle på graut. Skal tidlig neste dag og fordi eg skal spela i ei kyrkje med litt reiseveg. Håpar eg får fri! Kan godt vera at det er det at eg har ete så masse sukker i det siste som gjer meg trøtt. Treng ikkje ha med graviditeten å gjera. Kjenner mest at eg er rar nede i livmor området. Litt som om mensen kjem ja, men det skal jo vera et vanlig symptom. Elles merker eg lite. Litt kvalm i dag før eg åt, men det var sikkert pga folattabletten. Har gått tilbake til dei som heiter gravid. OG dei blir eg kvalm av. Sysns berre det er så bra at det er skreddersydd for gravide...

 

Blei langt her no. MEn har strevd slik med å koma inn her :)

 

Ha ein strålande dag alle sammen. Tenker på deko. STor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der, nå gikk det ann :)

 

Håper ikke alle slutter å bruke bim nå da, men holder ut til vi er blitt vant med det :)

 

Jeg og Leah har vasket stua i dag og fått opp den siste julepynten :) Og så har vi bakt litt og vært å kjøpt juletre :) Vi pleier også å pynte det på lillejulaften :)

 

Nå skulle jeg egentlig bake litt til, men hadde glemt å sette ut smøret så det skulle bli mykt..så må vel bare vente litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå herregud jeg liker ikke det nye bim. Pokker jeg fikk jo ikke logget meg på. Har prøvd mange ganger og nå fikk jeg det endelig til. Har lest hva dere har skrevet gull jenter men jeg datt rett ned i bollen da jeg skulle svare *ler*

 

 

Nå er det endelig juleferie *juhu*

Ungene er hentet av bror og dama. Spent på hvordan det går men veit at de kommer til å stoooor kose seg :-):-):-)

 

Er så stille i huset nå. Jeg sitter i god stolen og lytter til alle de rare lydene jeg hører *ler* Mannen er ute og handler kommer vel om en times tid og i mellom tida skal jeg bare slappe av *smiler*

Burde ha rydda og kanskje vaska gulv men det er en dag imorra også *knis*

 

Blir deilig med alene tid bare meg og mannen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leah, så koselig dag du og mini har hatt det :-)

 

Du fikk så fine smilefjes, det vil jeg også ha. Hvordan fikk du til det snuppa?

 

Vi pleier også å pynte juletreet lillejulaften men siden vi får besøk som skal sove over og de har unger så frister det lite å pynte treet med 5 unger hengende rundt beina mine.

Lurer på om vi skal pynte treet ikveld eller imorra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp,er helt lost her jeg...:-( Hvor har dagboken min? noen som vet? Her gleder vi oss til jul og skal slappe av og spise god mat med familie og venner;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to som er helt lost Hønny *gliser*

 

Tar litt tid før jeg får med meg alt dette nye :-)

Men blir vel vant til denne forandringen.

 

Imorra skal jeg til ei venninne og bytte gaver.

Må kjøre bilen til broder'n siden de måtte ha vår bil for å få med seg alle ungene :-) Liker ikke å kjøre bil jeg ikke kjenner til og er vant med. Men det går vel sikkert bra *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ herregud - kjenner at dette vil ta tid Å venne seg med.

Tok evigheter Å finne fram. Men her er jeg...første innlegg og greie.

 

NÅ har hele familien her ferie :) Mannen har kun ferie til tirsdag da. Men lang helg igjen til nyttÅr. Sønnen har ferie resten av Året.

Jippi!!! NÅ er jeg sÅ klar for julen - har vært det ganske lenge nÅ!

 

Ha en fin kveld!!

 

Leggetid for lillemann - og jeg skal pÅ nattÅpent etter det :)

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også klar for jula Hali *smiler*

 

Du er tøff som drar ut på senteret når det er nattåpent *ler* det hadde ikke jeg klart. Hater når det blir for masse folk rundt meg, da får jeg helt klaus og kjenner det blir tungt å puste *rare meg sikkert* ;-)

 

Hva skal du ut og shoppe idag da Hali?

Kos deg masse<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Denne utgaven av bim trenger jeg nok tid til å bli vant med. Jeg har juleferie jeg også :) Og jeg tror jammen meg at el er her snart, jeg har tatt bidronninggele denne pp, for å se om det er mulig å framskynde el, ser ut til at det virker :)I morgen skal jeg til gyn, blir spennende.

 

Nå må jeg vaske litt. Snakkes snart jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellu jenter ^^ Tror jeg må gå noen runder med meg selv før jeg finner ut om jeg liker den "nye" BIM/DIB :P Men veldig kult at det endelig er SMILEY :D :D

 

Har begynt å regne ut EL etter menssyklus, og jeg skal ha EL rundt den 4. januar ifølge libresse sin kalender, skal sjekke ut noen andre også, men denne virket fin siden det tok med siste og nestsiste menssyklus for å regne ut ^^ Skal ihvertfall ha sex annenhver dag fra mensen gir seg, for denne gangen skal vi ikke ta "så lett" på det og forvente at det sitter bare fordi vi vil! Var jo så lett med Alex, så tenkte ikke over at man faktisk må prøve litt mer enn med bare håpet :P

 

Så satser på at mensen ikke kommer i januar, og i jula skal jeg drikke en drink til maten for tenk!! XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også få til smilefjesa. Hva må jeg gjøre for jeg får det bare ikke tull *gliser*

 

Ikke slite deg ut med all vaskinga nå da Cornflake *smiler*

Spennende at EL nærmer seg for både deg og meg *juhu* og denne gangen skal vi da pina dø klare det *knis*

 

Garfy, tanta skal ikke komme på besøk for det har jeg bestemt. Så det så *smiler* ;-)

 

Vi har fyrt i peisen og hatt en liten hyrdestund foran den gode og varme peisen *knis*

Nå skal gubben bade og jeg tenkte å se om det er noe på tv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bake idag Leah :-)

Hva for noe godt har du disket opp med ikveld?

 

Mentalist begynner snart, digger den serien *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Du må lage smiley med : og ) UTEN nesa :P altså, bare øyne og munn ;)

 

Jaaaa, hadde vært såå godt med spire i januar ^^ Eneste som er litt kjedelig er at baby da må begynne i BHG når han/hun er 10 mndr :( Alex var jo halvannet, så er merkelig å skulle sette "liten baby" i BHG :/ men men, det går seg vel til! Trenger jo ikke å tenke sååå langt fram i tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...