Gå til innhold

Gullfiskbollen :))))


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde skrevet masse men kom borti en knapp så alt ble borte *arg* :)

 

Har endelig kommet hjem. Fått levert julegaver og gjort de siste tinga som trengtes så nå må jeg da være klar for jul ;)

 

Lilla, så fantastisk at det gikk bra idag og så godt å høre at du ble godt ivaretatt :) Det betyr veldig mye.

Flott at du får oppfølging snuppa ;)

 

Metti, så spennende med en spøkelses strek ;)

Det er din tur nå så jeg krysser fingra for at streken blir sterkere og tydeligere de neste dagene *smiler*

 

Cornflake, hvordan gikk det med deg idag?

Har tenkt masse på deg vennen <3

 

Leah, hva har du gjort idag?

 

Jeg har kjøpt en juleblomst til svigers idag.

Tenkte jeg skulle gå over og gi den til dem :)

 

Metti, hvordan fikk du til den signaturen med IKM dagen?

Det var jo skikkelig gøy :) :)

 

Ha en super fin bitte lille julaften jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Godt å høre at alt gikk bra i dag Lilla :) Nå må du bare gleder deg til spiren kommer :)

 

Det gikk også bra med meg i dag, han tok seg god til å svare på de spørsmålene vi hadde. Han sa at alle blodprøvene mine så bra ut, min kjære sædprøve var normal og i grunnen ikke noe galt med oss. Så tok vi ultralyd, der kunne vi se eggsekkene mine, og han sa at jeg får da eggløsning på lørdag. Slimhinne var fin, jeg har da ikke pcos, rett og slett så var alt normal. Jeg tok enda en blodprøve for å sjekke for endometriose, han kunne ikke se noe tegn til det eller unormal på ultralyd, men for å være helt sikker. Så skal jeg ringe når jeg får mensen neste gang for å avtale en ny time for å sjekke eggledere med kontrastvæske, hvis jeg ikke bli gravid nå da. Fikk beskjed om å ha samleie i dag og i morgen ;)

 

Ha en strålende dag jenter :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg kjempe glad Cornflake :) :) :)

Så godt å høre at timen idag gikk bra og at han tok seg godt tid til å svare på de spørsmålene dere stilte :)

EL nærmer seg vennen så idag og imorra veit jeg hva kommer til å gjøre ;) ;)

Krysser fingra for at gullegget ditt blir befrukta nå :D

 

Gode nyheter at det ikke feiler dere noe vennen.

Spurte du om pergo forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på dato'n idag så blir jeg litt trist :(

Jeg ville hatt termin idag hvis alt hadde gått bra. Hadde et lite håp om at jeg ville hatt en spire i magen før denne dato'n men det gikk ikke.

 

Trøster meg med at det snart blir min tur :D

 

Jentene sitter i badekaret og koser seg :)

De elsker å bade :) :)

 

Vi skal spille brettspill når ungene er lagt *juhu*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at timen gikk bra både for Lilla og Cornflake :) . Så fint at dere ble hørt og så godt ivaretatt.

 

Jeg har nå tatt JULEFERIE!!! Hurra! Slutta av kl. 13 idag, så var vi på juleavslutning i barnehagen. Så koselig, og barna sang nydelige julesanger, gikk rundt treet og fikk besøk av nissen. Etter at vi kom hjem og nesten var ferdig å spise middag kom første valpen, og nå er det oppe i 7 søte små :) . Herlig! Blir ikke mindre babysyk, akkurat, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, dossa, kjedelig med termindager! jeg håpet også i oktober at jeg hadde ny spire, men hadde da rukket å miste en gang til... var ikke så rart jeg ble sykemeldt til slutt vel... hehe, men sånn skal det ikke gå for deg vet du dossa :) Har ikke du også ikm igjen snart? Jeg fikk jo opp desember/januar på deg, så det er vel nå det sitter vel?? ;) klems

 

Kjempe bra at du fikk så positiv tilbakemelding Cornflake! Tenker den sitter snart hvis dere får slappet av litt! kanskje dere klarer å lage en skikkelig super julegave! :) kos dere med litt hankypanky ;) de neste dagene :) klems!

 

sender dere alle en god førjulsklem snuppene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære Dossa. Eg visste ikkje at du hadde termindato i dag. Å kor eg føler med deg!!! Har gÅtt og vore redd for vÅr 17 februar sjølv. Nei no gÅr altsÅ alle tankane mine til deg. SEnder ein lang god klem. SjÅ pÅ borna dine og sjÅ kor spesielle dei er og tenkt pÅ at den babyen du vil fÅ er den rette babyen, den som var tenkt til Å leva saman med deko, og den vil du ikkje bytta ut med nokon. Den vesle du mista, den hadde et verdifullt liv, men det var ikkje meint Å vara lenger. Nett som min. Alt vil falla pÅ plass for deg nÅr du blir gravid igjen. Det kan skej nÅr som helst vennen min. Hold ut ventetida, det kjem! <3 <3 <3

 

Tigerlise: Tusen tusen takk! Høres ut som du har hatt ein fantastisk dag! Kor kjekt med kvalpar til jul! Neste jul har du ny baby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, så trist med termindag :( Sender deg en god klem! Neste 22. des. sitter du med en baby i armene, som alle oss andre :)

 

Nå har bikkja valpet fra seg, og det endte med 7 små. Herregud så søte og myyyke de er <3 *sukk*. GLEDER meg til jula!!

 

Men nå blir det natta her, har vært oppe siden 04.30, og kjenner så smått at jeg er gravid. Blir nok mer trøtt enn ellers, ja... Ha en flott natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken jenter.

Varmer veldig godt :) :)

 

Kjære Lilla :)

Du skriver så godt vennen. For noen nydelige ord jeg fikk av deg. Tårene rant da jeg leste ditt innlegg <3

Mine tre gull varmer meg godt og gir meg god trøst <3

Den neste skal sitte så det så :D

 

Vi spiller brettspill og koser oss ;) med sjokolade og chips *nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, så herlig med 7 små nurk :) :) åååååå......hva slags rase har du?

 

Du har rett Tigerlise, neste jul har jeg fått min lille venn :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Har stresset rundt i dag og ordnet siste rest, så har ikke hatt tid her inne :o

 

Så bra å høre at begge gyn-timer i dag var gode, sånt liker vi :) Cornflake, kjør på..dere vet hva dere har å gjøre i et par dager nå ;)

 

Tigerlise: Såååå koselig med valper da..og 7 stk, hjelp :P:D

 

Dossa: Uff, ja du skulle jo hatt en ny spire i magen allerede, det hadde nok gjort det lettere å passere termindatoen..Men i romjula sitter den skal du se :D Sender deg en god klem :)

 

åhhh..det var jo fler jeg skulle skrive til..arg, husker jo ikke :s

 

Jeg og Leah dro til pappa etter frokost, han passet tantesnuppa noen timer i dag..så vi leverte gavene til søster og familien dit siden de ikevel skulle dit å hente henne :) Og så var vi en snartur innom ei venninne med gaver til hennes barn..før vi måtte hjem å vekke samboern. Dro å handlet når han sto opp og fikk unna 2 julegaver og alt av mat og brus og snop..så nå er det i hus :) Da tror jeg faktisk alle gaver er kjøpt og levert!

 

Og så har jeg vasket soverommene og kjøkkenet, tok en skikkelig vask inni kjøleskapet før vi fylte det opp..trengtes :P Og så har vi rullet marsipankuler, kokt karameller og laget druesalat. Jeg har fått juletreet i juletrefoten og det re klart til å pyntes i morgen tidlig:) Så vi er i rute :)

 

Nå skulle Leah vært i seng for et par timer siden, men jeg har ikke hatt tid til å legge henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Svømmer inn i bollen her og hilser på. Jeg er Renate, 23 år og har en herlig sønn på 2 år (oktober 2009). Mannen min og jeg har funnet ut at vi gjerne vil ha en til, og mistet nettopp i SA. Var og tok den siste blodprøven idag, og verdiene var under 2 fra mandagen... Så nå venter vi på at blødningene skal stoppe, så vi kan prøve igjen.

 

Håper det er greit jeg henger meg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Renate :) Det er absolutt greit at du slenger deg på :) Så trist å høre at du mistet :( Har selv mistet 2 ganger, så vet hvordan det føles.. Håper dere får fulltreffer snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Renate! skravl i vei! :)

Flere her som har vært på samme sted som du er nå, så vi har full forståelse for alt du måtte ønske å dele! krysser fingrene for full klaff igjen snart! velkommen hit! klem

 

Kos med valper Tigerlise! :)

 

flinka Leah! :)

 

I kveld har jeg ordnet med julekort (jada, vet det er seint, men bedre seint enn aldri vel ;) hehe) Ferdig med alt av pakker, og i kveld har jeg delvis lagd den siste selv. Kjøpte ett nydelig album for litt siden og i dag har jeg gått igjennom mer enn 10 år med bilder for å sette det sammen til et album om oss :) Så det får mannen i julegave. vet ikke helt om det faller i smak, men jeg syns n det er koselig å ha noe å vise jentungen og evn flere barn vi får ;)

 

kom over et sitat jeg har tatt vare på, noe jeg tenkte var koselig å dele med dere: (tenker forresten at det gjelder samboere likemye som gifte)

 

"man gifter seg ikke med en man kan leve med, men med en man ikke kan leve uten".

 

er forresten veldig koselig å være litt mer her inne igjen, så nå blåser jeg i "råd" om å ikke tenke på bim og babygreier, vil heller skravle litt, smile og le. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bollen Renate :)

Her vil du stoooor trives *ler* Vi er en fantastisk gjeng som deler glede og sorg med hverandre :)

 

Lilleblomst, nydelig sitat :) :) :)

Herlig å lese at du kommer til å skrive oftere :D

Savner deg vettu når du ikke skriver så ofte :)

 

Leah, du har fått gjort mye idag *flinke deg*

Ungene kom hjem idag og hadde laget karameller hos tanta og onkelen sin. Og de var helt himmelske ;) smakte utrolig godt.

De blir spist opp fort tenker jeg ;)

 

Da har folket reist og det er vel snart leggetid :)

Har nok av ting som skal gjøres imorra. Ribba skal steikes og det skal skinke steika også. Treet må pyntes og gulva vaskes.

 

Snuppa er bedt på teater imorra med beste venninna.

De skal til Oslo og se snekker Andersen :)

Blir gøy vil jeg tro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Gleden var kortvarig for eg har nå begynt å blø :(

 

Nå e eg så lei at eg har bare lyst å legge meg ned å grine..... Forstår ikkje koffer det ikkje vil feste seg hos meg. Nå er neste steg IVF og det syns eg e så skummelt. Tenk hvis ikkje det heller funke da er det jo lite håp for meg og min etterlengtede spire. Hvis eg må passere 2 år som prøver vet eg ikkje ka eg gjør....

 

Kunne ønske noen bare kunne vite når og om eg blei gravid !!!!

 

Sorry min negative holdning men nå e alt bare svart og det har der vert lenge med noen få lysglimt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: Huff :( så trist kjære deg :( Men er det full on mens eller spottblødning? Jeg krysser fingre og gir litt av julestøvet mitt til deg så spira skal klamre seg fast <3 <3 OG hvis det går så langt som IVF, så kan du jo tenke at sjansen er større da, selvom det er nederlag :( Jeg håper blødningen går bortvekk! *stooor klem*

 

I dag er det siste runde med litt handling av melk, finstas til mneg selv (det hadde jeg nemlig helt glemt! :o ) og noen skrapelodd som er gave til besteforeldre som har alt :P

 

God lille julaften jenter! Og håper jula bringer lykke til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :) :) :)

 

Kjære Metti.

Jeg får så vondt av all elendigheta du må igjennom :( :(

Mitt hjerte blør for deg vennen. Livet er ikke rettferdig :(

Jeg håper det ennå er et lite håp for deg Metti. Håper du er den neste i bollen som får din store drøm oppfyllt. Jeg unner deg en positiv test, du har venta lenge nok.

Skjønner at du synes ivf er skummelt men da er jo sjansen større for at det lykkes vennen :D

Har du begynt å blø masse eller bare spotter du?

Nei, jeg kjenner at jeg ble trist da jeg leste innlegget ditt :( Har bare lyst til å holde rundt deg og gi deg en skikkelig god klem *klemme på*

Hold ut sjøl om alt er trist og tungt. Jeg håper du klarer å kose deg i jula med familien :)

 

Da er lille julaften her :D

Ungene har spist frokost og snuppa gleder seg så masse til å reise på teater med bestisen idag :)

 

Jeg har glemt strømpebukse til meg sjøl og jentene, så må ut en liten tur :)

Mannen skal steike ribba, hans plass er på kjøkkenet idag ;p

 

Ha en super fin lille julaften mine søte jenter :D

Og kos dere masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære deg MEtti. Eg gråter for deg. Livet kan vera mørkt ja. Dette var urettferdig og felt.

 

Ang ivf: EG kjenner to som har hatt det. Begge seier at det var veldig greit, og at dei kunne ønska at dei hadde gått for det før, fordi det var utruleg mykje betre enn forventa. OG at belastningen med det ikkje kunne måla seg med all denne fæle prøvinga. Ved ivf er ein jo i et "regime" ting som skal gjerast, ein ryddig prosess med ein begynnelse og ein slutt. MEtti, det er ikkje tvil om at du skal bli mamma. PRøv å sjå for deg babyen din. Han smiler til deg og seier at han vil koma og vera heilt fantastisk deilig og elska deg og gurgla og le mot deg, men at han er et av dei egga som løsner om litt, om du kan vera så snill å venta litt til? så lover han å koma!!! <3 <3 <3 KAn du ringa klinikken i dag? Få ein god prat med dei. På ein måte så er det betre at spottinga byrjer i dag enn på sjølvaste julafta. Tenn lys og ligg deg under dyna og gråt det du treng. I morgon er det julafta. Siste julafta utan baby i magen/ eller baby i armane. Babystøvet frå alle her inne som bryr oss så masse om deg dirrar i lufta over deg og lander snart. Stor god klem frå meg som tenker masse på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Lillejulaften alle sammen! :)

 

Metti, dette ordner seg vet du! Kjempe bra at du vet du får ivf snart, og man får vel fremdeles 3 forsøk iallefall, og mulighet til flere. Har du ikke vært gravid en gang av deg selv også da???

Ikke fortvil så fryktelig snuppa! Jeg skjønner deg godt altså, men det siste årets hendelser har gjort at jeg må se annerledes på dette selv... Barn kommer når det er meningen, og disse prøvelsene er nødt til å lære oss noe! hvis jeg ikke tror det så er det absolutt ingen mening i det, og da blir alt bare tyngre... Selv om jeg liker å være tilbake her, så var det nok en pause som hjalp meg, mest pausen fra symptomtenkingen og all testingen og spekuleringen... selv om jeg fremdeles syns det er vanskelig å la være så er jeg helt sikker på at man har det bedre om man venter med testingen til etter ikm... Ei som mistet samtidig med meg i mars er høygravid nå, og da hun ble gravid igjen gikk hun en uke over uten å skjønne det, bare fordi hun glemte det helt og fokuserte på helt andre ting isteden. For min del så skulle jeg ønske det ville skje med meg også! kjempe missunnelig på de som går i 3 mnd før de vet de er gravide! tenk å være over den værste delen før man vet man er gravid da! Det hadde vært herlig! ;)

Selv fikk jeg beskjed av gyn om å fortsette prøvingen iallefall frem til juli -12 før jeg i det hele tatt blir sjekket. Dvs at hvis ikke det sitter noen ny spire innen da så runder jeg evn 2 års prøving før jeg får i det hele tatt får hjelp... I januar er jeg over på 1,5 år som prøver :(

 

Fikk heldigvis litt babystøv av en skjønn liten gutt på 3 måneder i går, kanskje det er den kommende mnd som gir gullegget? :)

 

Ble langt dette her...

 

En god klem til deg metti og god morgen til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter

 

Velkommen til oss Renate :) Skravle i vei :)

 

Huff Metti, trist å høre at det ikke gikk som du håpte :( Den nå får du ivf, så det er fortsatt håp. Hold ut kjære deg, du skal bli mamma du også. *klem*

 

Lilleblomst: Hvorfor må du vente så lenge med å få hjelp? Han gyn som jeg var hos i går sa også il meg at vi ikke hadde prøvd så lenge, men han ville jo likevel finne ut hvorfor jeg ikke hadde blitt gravid. Jeg fortalte at jeg både tempe og tar el testet. Han hadde grafene med statistikk oppe det de tilsier at 90% blir gravid innen 10 mnd hvis du ikke "feiler" noe.

 

Dossa: Trist å høre at du hadde det ikke så bra i går :( Håper dagen i dag blir mye bedre :)

 

Min mamma har kommet på besøk, det er kjempekoselig :) Men det betyr også mindre tid på bim, hun vet ikke at vi prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Metti, jeg tror jeg vet hvordan du har det akkurat nå. Og jeg er enig med Lilla at det er lov til å gråte idag, det er lov til å være bitter og sint for at dette ikke fungerer. Be mannen din være ekstra snill mot deg, hold rundt hverandre og vær gode mot hverandre. Jeg er sikker på at det blir deres tur. Du har allerede vært gravid, og det skal du bli igjen. Stor klem<3

 

Cornflake, jeg ble så glad da jeg leste at det hadde gått fint igår. Nå vet jeg hva dere skal bruke julehøytiden på, snuppa;)

 

Lilla: Så flott å høre at alt sto bra til med ditt lille mirakel:) Nå kan du senke skuldrene og nyte julen. .

 

Bestemor Tigerlise, gratulerer! Tipper de små er herlige. Skulle gjerne hatt en liten valp i huset, men tror ikke Rasmussen hadde satt pris på det;)

 

Dossa: ikke kjekt når termindato er her, uten baby i armene. Jeg hadde min i november, og det et sårt. Men vi får vel bare trøste oss med fet vi har foreløpig, og sette vår lit til naturen.

 

Lilleblomst: så godt å se deg her inne igjen! Synes også at dere måtte vente veldig lenge på å få hjelp, men det er vel kanskje det svaret vi også kan vente oss? Mannen min skal til legen etter jul for å høre om han kan få tatt en sædprøve. Håper at legen ikke setter seg imot det..

 

Renate: veldig hyggelig at du vil skravle med oss! Her vil du trives:)

 

Jeg kjenner at jeg føler meg litt lettere til sinns idag, heldigvis. Chatet med min gravide venninne på Facebook igår, og forklarte hvordan vi følte det, og at jeg nok ikke var den beste å snakke med om dette de neste månedene. Synes jeg formulerte meg ganske så diplomatisk, men fikk absolutt ingen forståelse tilbake. Hun ble sur, og synes tydeligvis synd på seg selv. Vi har vært venner siden vi var 4 år, og dette er jammen ikke lett. Vi har planlagt å feire nyttår sammen også, og nå lurer jeg på om jeg bare skal avlyse. Orker ikke å tilbringe tid med noen som bare stjeler energi.. Jaja, det var uansett godt å få sagt ifra.

 

Det kan også se ut som at tanta ikke har tenkt å komme med det første. Har ikke fått ømme pupper enda, og hadde EL slim for 2 uker siden, og har hatt lukket tapp siden. Igår begynte jeg med Canesten, etter som det svir litt der nede, og jeg mistenker sopp:( sikkert derfor jeg har så mye hvit utflod. Hvis tanta ikke har kommet til tirsdag, blir det ny test. Vi hadde siste sex lørdag for snart to uker siden, men han fikk ikke utløsning, selv om det nok var rett før. Sikkert et litt fjortis-spørsmål dette her, men er muligheten for å "lekke" tilstede allikevel?

 

Nå er håret farget og badet er vasket. Nå gjenstår bare resten av huset... Jeg må sette på litt motiverende musikk å finne frem moppen;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...