Gå til innhold

Gullfiskbollen :))))


Dossa :)

Anbefalte innlegg

*lilleblomst* Jeg har enda ikke fått levert ut julekortene, så du er ikke den eneste som er sent ute. Hehe!

 

Metti: Så leit. Håper det bare er små blødninger, og at spiren forsatt sitter. Unner ingen å miste, uansett hvor tidlig det er.

 

Verpesyk: Skjønner godt at du ikke vil feire nyttårsaften med venninna di om hun bare stjeler energien din. Synes det er ei dårlig venninne om hun virkelig ikke forstår deg?

 

Takk for de fine velkomstene! Lillejulaften er i hus, og jeg må også ut å gjøre de siste ærende før den store dagen. Jeg har nemlig glemt å kjøpe julegaver til oss fra nissen! Haha! Tviler på at nissen er populær hos 2åringen om han ikke har med gaver. Skal snart ringe legen også, og få bekreftet at jeg har mistet. Jeg vet det allerede, men jeg Må få det bekreftet av legen allikevel - og jeg gruer meg. Blødningene har stoppet nå, så nå blir det bare å prøve igjen. Vet aldri når jeg har EL, eller når jeg har IKM da det er så ustabilt som bare det, så vi får se :)

 

Mannen i huset skal være nisse for første gang. For 2 år siden var min pappa det, ifjor lillebror, og i år har mannen sagt at han vil. Han er fra Tyrkia og er ikke vant til å feire jul, men det kommer seg og han integreres fort. Bodd i Norge litt over 1 år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia ladies!!

 

Her har det vært en del skravlings siden sist. Har ikke sjans til å huske alt...men

 

Metti: Det var utrolig trist å lese om det som hadde skjedd. Men samtidig krysser jeg fingrene for at det er ennå håp :) Sender deg en stor klem.

 

Jeg håper alle har det bra på lille juleaften! Selv koser vi oss her - lillemann er hos farmor og farfar. Vi skal snart dit selv og spise grøt.

 

Igår var vi på date og spiste god mat + kino etterpå, og avsluttet kvelden med litt kos ;) EL om 4 dager...

 

Anyway, ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesjuk, jeg skjønner deg veldig godt at du ikke vil tilbringe tid med venninna di som stjeler energien fra deg :(

Fatter ikke at ho ikke forstår hvordan dere har det.....ho må være litt små rar eller kanskje det er bare noe jeg innbilder meg..

Bare smålig av henne å bli sur, ærlig talt!

Håper du får en riktig fin jul og nyttårsaften snuppa :D :D

Det fortjener du.

Huff sopp er noe dritt, håper det går fort over.

 

Renate, kom deg ut og kjøp gave fra nissen :) Det er kjempe viktig vettu ;) ;) Jeg har 3 som ennå tror på nissen, sjøl han eldste på 7 år tror ennå *søtt*

Veit ikke ennå hvem som skal være nisse hos oss men en av oss voksne må trå til *smiler*

 

Nå har jeg vært ute og kjøpt de siste tingene vi manglet.

Alt er klart så jula kan bare banke på døra :)

 

Jeg må vaske gulvene og ikveld skal treet pyntes :) :)

Blir spennende å se om julepynten får henge i fred eller om Strofe går løs på treet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter så søte alle er !!! Takk for omtanken :)

 

Men i dag var testen helt negativ så da er håpet ute :( Men jeg har snakket med Haugesund og de sa at jeg skal bruke de to embryoene jeg har på frys ved neste forsøk. Han syns de var flotte :D

 

Men jeg må vente en syklus for han ville jeg skulle ta kontakt på nyåret for å diskutere opplegget rundt...

 

Nå skal jeg prøve å glede meg til jul selv om det e en uber familie høytid men vi skal feire med min familie i år og det hjelper veldig på kjenner jeg. Skal være på hytta så da skal eg nyte boblebad i friluft og bare relax !!!! iMInste ungen er 6 år så det er good

 

Dossa : eg vet så godt hvordan det er å passere termindato.. God klem klem fra meg

 

Cornflake og LIlla YEY for vellykket gyn time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cornflake: jeg tror gyn mente jeg hadde gode sjanser til å bli gravid på egenhånd, siden jeg hadde vært det to ganger det siste året og i tillegg er ung og dermed har litt tid på meg ;) Er forsåvidt enig i at jeg tror vi får det til, etter mine beregninger har vi blitt gravide de gangene jeg har visst akkurat når el var, og mange av de andre gangene har vi rett og slett bommet på el... denne mnd bommet vi også på el, så hvis vi bare klarer å treffe den så tror jeg vi får bedre muligheter ;) hehe

 

Verpesyk, du har vel også vært gravid og mistet? nå husker jeg ikke akkurat, men det kan godt hende du får hjelp lettere altså ;) som jeg svarte cornflake, så tror jeg egentlig sjansene våre er store hvis vi bare treffer igjen. har jo ei jente fra før og gang nr 2 var det risikosvangerskap pga to og gang nr 3 var det en veldig tidlig sa i uke 6, så jeg krysser fingrene for at alle gode ting er 3, når det gjelder å få nr 2 altså ;)

 

Renate: på posten sa de at det var mange som kom nå i disse dager også, så løp i vei! For noen år siden var jeg tidlig ute, sendte 12.des. De kom frem 10 dager senere, den 22. Ei venninne som hadde glemt å sende gjorde det da hun fikk fra oss, så hun sendte 23.des og det kom frem dagen etter!

hehe :)

 

her har juletreet vært pyntet lenge :) kattene har herjet litt med det og når hunden står ved siden av og logrer så rasler det faretruende i hele treet! hehe

i dag har jeg ryddet og støvsugd, selv om storvaska var tatt tidligere denne uka så må jeg vaske gulvene etterpå... Igjen! hadlet siste maten, gravlys og fakler, siste strømpegodteriene og blomst og sjokolade til bestemor. Vi skal bort i morgen, men får overnattingsgjester fra 1. til 2. juledag, så vi må ordne litt mer :) koselig!

bare gulv og bad igjen, pynting av bord før vi reiser i morgen ettermiddag så kan vi konsentrere oss om maten 1.dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Metti :)

Så bra at dine to fryste egg ser flotte ut. De skal gi deg din etterlengta spire snuppa mi :D

 

Nå har jeg vaska gulva og treet har vi fått satt i foten. Ungene gikk bort til svigers for å hjelpe til med å pynte juletreet :)

Besøket vårt har kommet og de skal være her til første juledag. Bare koselig det men jeg er jo i min fruktbare periode ;)

 

Vi fikk lagt inn noen aksjer på formiddagen idag :P

Har sagt at jeg ikke skal tenke for mye på at EL nærmer seg men det er da jaggu ikke lett ;)

Kan i hvert fall si at jeg har ikke fokus på sex denne runden, vi koser oss når vi har lyst og tid også får det bare gå som det går denne gangen :)

Med litt flaks så kanskje det blir en full treffer ;)

 

Skinkesteika er ferdig og nå står den første ribbe biten i ovnen.

Lukter så godt i heimen av både mat og at jeg har vaska :)

 

Dere må alle ha en riktig fin dag og kveld snupper :) :)

Jeg digger dere <3<3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dra i byen pÅ lillejualften med en 2Åring er ikke Å anbefale!!! Fikk kjøpt julegrøten, og nissegave til lillegutt og gubben. SÅ dro jeg hjem! Haha!

 

NÅ er det dusjing og oppvasken før vi stikker bort til mamma og pappa pÅ pinnekjøttmiddag. Polarekspressen settes i DVDspilleren nÅr vi kommer hjem med snop pÅ bordet, tradisjon! I År tenkte vi at lillegutt skulle fÅr være med Å se pÅ filmen, sÅ lenge han orker.

 

NÅ skal jeg gÅ Å finne ut hvilken av lyspærene pÅ juletreet som er ødelagt sÅ vi fÅr litt lys pÅ det :) Typisk Å ikke sjekke det før idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, kan tenke meg at det var litt slitsomt å dra ut på butikk idag med en 2 åring på lasset :)

Så koselig tradisjon med film og snop :) skikkelig god film er det også. Kommer i julestemning :D

 

Den filmen så jeg med klassen min siste dag før juleferien :)

 

Kos deg masse med pinnekjøtt *nam* ikveld Renate ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja er ikke det typisk Renate at noe ikke virker også fikser vi det kvelden før kvelden :P

 

Det er meg i et nøtteskall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAH! Jeg fant ikke ut hvilken lyspære som er ødelagt, eller - jeg byttet alle og de funker forsatt IKKE, så må ut igjen i morgen og kjøpe nye. Juletreet ser så stusselig ut! Hehe :)

 

God jul alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i bollen, Renate :) Koselig!

 

Metti, så leit at det gikk slik. Krysser virkelig fingrene for ivf! Nå er det din tur, basta bom!

 

Nå er huset ferdig vaska, juletreet pynta, alt er handla inn og vi er klare for jula :) . Er rimelig sliten nå, men så deilig å være ferdig med alt! Bare matlaging og masse kos som står på programmet i morgen (pluss besøk på kirkegården og sykeheimen). Har begynt å få litt svartning for øynene, så må kanskje roe net noen hakk, men det har jeg jo uansett tenkt å gjøre nå :)

 

Ha en flott dagen-før-dagen-kveld alle sammen, gamle som nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, skriv berre litt kort, for er midt i forberedelsane her. Litt på etterskudd, for ebsøkte ebstemor mm, så er nett kome inn dørene.

 

Verpesyk: Nei og nei så trasig med ho venninna di. Heilt utruleg at ho ikkje kan visa forståelse for noko slikt. Chatta de berre, eller snakka de på tlf? Vansekelge tema blir lett verre på chat og meldingar og slikt. KAn det vera aktuelt å ringa ho ein av dei første dagane? SEi at alt du ønske rdeg er å gleda deg på hennar vegne, men at slik situasjonen er no har du ikkje kapasitet. og forklara koss det er å vera i din situasjon. Viss ho ikkej vil visa forståelse for det, så må du definitivt droppa nyttår med dei. Snakk med mannen din, kva syns han? Nokon som tapper deg for energi er det siste du treng no.

 

sjølv er eg litt deppa i dag. Og det har eg jo ingen grun ntil, så heldig som eg er. Det kan jo vera graviditetsrelatert, at det er humørsvingingar. Eg har iallefall brukt fleire timar på å irritera meg over nokon i svigerfamilien. Det e rmuleg det er urettmessig, men føler meg så ofte til overs her i ny familie. Har ei svigerrinna som har vore i familien sida ho var tenåring, og det e rho som styrer skuta. Eg kom til for mindr eenn to år sidan og skal ha mi første jul med dei. Og det har vore endring på kva hus me skal vera i minst 5 gongar, og no har dei byrja å kødda med tidspunktet for min julegraut i mitt hus også. Og så kjem frasar om at eg sikekrt forstår betre når eg får barn. Noko som er det mest sårande nokon kan sei til meg. Eg har jo helle rikkje tatt til motmele for nokon ting. Meiner eg er strålande snill og forståelsesful lemd dei heile tida, føler emg helle rikkje trygg nok til noko anna. MEn eg sa nei til å endra tidspunktet for grauten i dag, fordi farmora til mannen min som også er invitert skal besøka mannen sin på aldersheimen og delta på ei gudstjeneste og kalrer ikkje koma før. og det er snakk om ein halv time frå det tidspunktet dei ønsker. Huff no er eg sytete. Beklager. Det er urimeleg. Men Har vondt i ryggen og massevis, ekeklt masse mensmurringar i magen. Og sliten etter veka. Og misfornøgd for at eg ikkje klarer å leva opp til egne forventningar. Skulel liksom vera så positiv og laga dette til ei nydeleg jul, men er i grunn berre lei meg for å vera her , og ikkje sammen med mine. Berre brel. Beklagar.

 

får dårlig samvit overfor mannen min når eg er negativ. No skal eg gå å laga til litt meir jul. ( då er eg to timar etter skejma. Målet var kosekveld frå kl 20 i strøkent hus med kvelds på bordet) jaja

 

Eg les at de andre er veldig flinke iallefall og har fått laga til masse kos. :) :) Eg tenker på deko gullfiskane mine. Og ønsker deko ei strålande jul!!! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Her har det vært hektisk i dag også, har ikke sittet mye i ro..ja bortsett fra hos frisøren da :P

 

Hvis jeg ikke rekker å komme innom her i morgen så må dere ha en riktig god jul jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilla, godt å høre at du ikke lar deg presse til noe du ikke er enig i :)

Sjøl om du er den nyeste medlemmet i svigerfamilien så stå for dine meninger vennen og ikke la de andre hersje med deg.

Du er din egen herre :D

 

Leah, var nok godt å få sitte hos frisøren idag etter å ha vært på beina i hele dag :) :) Du må ha en kjempe fin dag imorra ;)

 

Nå er juletreet ferdig pynta og under treet ligger det en morgen gave til mine tre skjønne gull.

Fra jeg var lita var vi vant med å få åpne en pakke på morran og den tradisjonen har jeg videreført til mine barn :D

Julesokken med noe snop i er hengt opp på rommet til unga :)

De sovnet fort i kveld, gleder seg så masse til imorra ;)

 

Alle har lagt seg mens jeg ser på filmen alene hjemme ;)

Synes den er litt søt og julete jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så kjedelig at det skal være sånn Lilla.. Ikke noe kjekt å føle seg til overs.. Jeg sliter mer me at jeg ikke vet når det forventes at jeg skal være med å rydde og slike ting etter måltider. Ikke alltid jeg føler meg like komfortabel i selskaper. Håper virkelig at du blir tryggere eller at de tar bedre imot deg etterhvert.. Er ikke noe kjekt å grue seg til å treffe familie..

 

 

Akkurat i dette øyeblikk sitter jeg med mannens spillegale familie og eg e den eneste som ikke e så gira på spill men det går greit :)

 

Gleder meg til i morgen :D

 

God jul jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det har vært så mye skavling her i dag :)

 

Jeg kom plutselig på en pakke som var glemt, så dro av gårde og handlet og leverte, så nå er alt i boks. koste meg med baking og stulling på kjøkkenet da jeg kom hjem og nå er det egentlig tid for å ta natta. bare litt usikker på alle pepperkakene og kransekaka om det kan ligge på benken. skal jo pyntes i morgen :) Skal gjøre klart litt annet også, ta opp av frys osv for 1.dag, i morgen skal vi heldigvis bort ;)

 

Det svigerfamilie greiene er ikke lett å bli klok på! ikke enkelt her heller, men sånn er det... Gleder meg til jul likevel :)

 

god jul til alle dere kjære fisker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god du er Dossa, viser forståelse i ein kvar situasjon.... <3 Høyres ut som du ahr laga til ei fantastisk jul for dine. Det e rkjempeflott!

 

Gledeleg jul alle sammen. Me har ete bakt potet foran jule-tv.

 

glad i deko <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleblomst og Metti med vidunderlig ønske, tusen tusen takk for støtten! Leit å høra at de og har litt på den fronten. Me får berre håpa det går seg til med tida. Eg er så bekymra for om det skal bli plass til våre babyar i familien. broren og kona med sine tar liksom all plassen absolutt i ein kvar situasjon. Men me har jo min familie då. Gler meg til jul eg og, men gler meg mest til at tida skal gå- uansett til kva, vil hasta meg (forhåpentlegvis) gjennom første trimester. Denne gongen vil eg ikkej familien hans skal vite. Vil ha heilt ro og fred med dette. Så om det blir alkohol i morgon seier eg eg har uvi, noko som er sant, og går på pencilin , noko som ikkej er sant :)

 

 

Fallalalalalalaaaalalalalalalaaaaaalaaa <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, damer :D

 

Det er fantastisk, flott og på alle måter berikende med barn, men det blir søren ikke sene morgener av det... Har våkna 04.30 - 04.50 i mange dager nå. Menmen, det er jo en liten pris å betale for de søte små :)

 

Ha en flott dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen gull jentene mine:) :) :)

 

Endelig er den store dagen her *juhu*

Han eldste våknet kl 04 og lurte på om det var morgen *haha* gleder seg bare litt ;) ;) men han fikk beskjed om å sove mer :P

 

Ungene sov til kl 0730 :) Men ho minste sover ennå.

De fant julesokken med en gang og smilte fra øret til øret. Så glad for at nissen hadde tid å komme i løpet av natta for å fylle sokken med snop :P

 

Nede under juletreet fant de hver sin morgen gave :)

Gullet fikk angry birds spill og nå koser alle ungene seg på gulvet :) :)

 

Blir en kos dag idag :D

 

Ønsker dere alle sammen en riktig god jul mine søte jenter :D

Gla i dere <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen jenter!

Jepp, den store dagen er her :) Gjett om lillemor gleder seg! våken i 5 tiden, "mamma?, pappa?" Jeg sa at hun måtte "sove en liten time til", " ja den må ikke være stor mamma, for det orker jeg ikke!" svarte hun da :) hehe

Kom over i vår seng litt over 6 og halv syv gikk vi ned for å se barnetv. Jaggu var det ikke kommet julestrømper til oss alle! Superoverraskelse! hun husket ikke det fra i fjord. Fikk godterier og to små pakker, men selvfølgelig har hun klart å ødelegge en av de allerede. Jaja, sånn er det når man er tre år ;)

 

Jeg har pynta litt pepperkaker og satt sammen kransekake som skulle være klar til i morgen, desverre litt for lite melis i melisglasuren så den ble for tynn:) Gikk greit med kransekaka, men pepperkakene ble melisulykker. jaja, smaker godt uansett ;)

Har virkelig kost meg med å være konditor i år, det kuleste er marsipanfigurene som jeg har laget, de ser virkelig ut som gris, kanin, slange og nisse :) Morro :)

 

Ha en riktig god jul alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul jenter. Her har vi spist frokost, åpna en julegave fra nissen som lå under treet, og gått løs på julesokken. Må en tur ned til byen og kjøpe juletrelys. Har også marsipan vi skal leke litt med, for å få dagen til å gå litt ført... Grøt seinere idag, før vi kjører opp til mine foreldre for å feire jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, mange som har hatt nok å gjøre i går! ;)

 

God dagen derpå! :)

hva skal dere i dag jenter?

Vi skal ha familien hos oss i dag, så når teen er drukket så må jeg sette igang igjen.

 

Ville ønske dere alle en fin 1.juledag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Åh..sÅ fin dag vi hadde i gÅr <3 Fikk alt jeg ønsket meg og enda mer, Leah fikk masse masse fint og var storfornøyd hele dagen og samboern var ogsÅ fornøyd :) Leah sov faktisk til 10.15 i gÅr :o Det hadde jeg virkelig ikke forventet, hadde regnet med Å stÅ opp senest 6 :P Men det var deilig Å sove sÅ lenge Å lade opp til en lang dag og kveld..Dagen gikk jo ogsÅ veldig fort da, vi sto jo bare opp til julestrømpe, frokost og 3 nøtter til Askepott :) Etter det var det dusjing, en tur ut for Å hente noen julegaver og sÅ hjem Å rydde bittelitt før Julenissen kom pÅ besøk :D

 

Dagen gikk i ett, men det var sÅ koselig og mine foreldre, hans foreldre og hans bror kom 1 time før maten var ferdig og hjalp til pÅ kjøkkenet og hadde med seg det de skulle bidra med..alle var i godt humør, lo og var blide og gikk godt overens (sambos foreldre er skilt..men heldigvis gode venner). Leah var tÅlmodig og grei hele dagen, og alt gikk bare sÅ utrolig over alle forventninger :D HÅper alle dere ogsÅ hadde en fantastisk dag i gÅr <3

 

I dag skal vi til mamma og pappa pÅ middag, det blir koselig :) Og i kveld skal sambo pÅ jobb og jobbe hele natta, men han skal være med Å spise først :)

 

Vi sov til 10 i dag ogsÅ, men sÅ var hun ikke i seng før nærmere 12 i natt..sÅ det skulle bare mangle :P Og trøtt og litt smÅforkjølet er hun ogsÅ, sÅ hun trives meget godt pÅ sofan nÅ :)

 

HÅper vi fÅr lagt aksjer i dag, det ble ikke noe i gÅr og nÅ nærmer vel el seg med stormsritt :P

 

Ha en super dag i dag ogsÅ søte julefisker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...