Gå til innhold

Gullfiskbollen :))))


Dossa :)

Anbefalte innlegg

God kveld i bollen:)

 

Leah dro til farfar for å overnatte, hun hadde så skrekkelig lyst..og hun har ikke hatt feber i dag, så vi satser på at det går bra:) Jeg er nå tilgjengelig på mob hele kvelden, så vil hun hjem så ringer de og jeg kommer og henter:) Men jeg tror nok at hun koser seg masse..og det gjør i alle fall farfar :)

 

Jeg får kanskje besøk av ei venninne i kveld, hun jeg egentlig skulle i bursdag til..vi får se..hun har familieselskap hjemme hos mamman nå:) Tenkte jeg skulle farge håret og ta et lite hjemmespa nå når jeg har huset for meg selv:) Sambo dro på jobb litt sent i dag, vi koste oss litt bare vi to først, bestilte mat og fikk det levert hit og så litt sengekos for første gang på nesten 3 uker! Så da er aksjeleggingen i gang igjen, men det er vel enda et par uker til el, så det må nok flere ganger til :P

 

Kos dere videre, nå skal jeg komme meg i hårfarginga før jeg synker for godt ned i sofan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk til deg også Dossa, og lille blomst:) dere er så snille med meg allerede jenter, det setter jeg stor pris på, akkurat et jeg trengte vettu..å kunne skravle litt:) Fikk også en fin og oppmuntrende melding på FB innboksen min av min kjære må bare dele den med dere:

"elsker deg vennen min og du er mitt alt. Du er lyset som skinner i livet mitt og du er den som gjør livet verdt og leve... Jeg er utrolig heldig som har deg og at jeg kan kose meg med deg og nyte livet mitt med en så fantastisk god snill søt nydelig omsorgsfull dame som deg sexy jenta mi... <3 <3 <3." (rørt av de fine orda ja)

Så han er absout verdt ventetiden..er vel kanskje derfor det er så ekstra tøfft..noe som er positivt med det hele er vel at man virkelig får kjenne på følelsene sine, og med det så vet vi jo at de er sterke, er litt godt å kunne kjenne på det også!

 

Men til noe annet, misunner deg den middagen i dag altså!! her tilbringer jeg kvelden alene da snuppe er syk og jeg egentlig skulle hatt ei venninne på besøk... Så kvelden skal gå med til husarbeid, chatte med kjærsten og spise godis:P:P

 

Lille blomst: ja tenker det faktisk er ganske mange som har det sånn som oss, vi får være litt stolte! Tenker jenta deres gleder seg til å få pappa på fulltid ja!:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Dossa! Godt jobba :-)

 

 

MammaMø: ER GRAVID! Termin 2.april 2012 <3

24år, bor på østlandet med samboer og en liten knert på 19mnd:)

*Vært på UL men fikk ikke vite kjønn siden luringen var sjenert:) Skal tilbake for vekstkontroll 13.desember!:)*

 

Rina: ER GRAVID! Termin 3. mai <3

34 år, bor på vestlandet med samboer og ei jente på 2 år.

 

1973modell: ER GRAVID, termin 18.juni 38 år, samboer, trønder og har 4 barn (ett stebarn) Prøvd i 1 år, har hatt 4 SA.

 

Kæmma: ER GRAVID.

 

Lykkelig1984: ER GRAVID.

 

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. GRAVID etter hormonstimulering i form av sprøyter. Termin 25.Juli:)

 

*HåperPåBabyIMagenEnDag*: GRAVID <3 og skiftet nick ; )

27, eller akkurat nå 28 år (siden klokken har passert midnatt) og forlovet. har prøvd å få barn i 1 år og 6 mnd, og er nå gravid, 4 + 3, eller nå etter midnatt 4 + 4 = ) termin; 01.08.12

 

Murmelina: 26 år, samboer, prøvd siden juni 2010, etter eviglang ventetid på tr, aku-behandling, homeopatiske vidunderier, dobbel pergokur og min fantastiske positive innstilling satt spiren på "første forsøk" <3 GRAVID <3

 

Verpesyk.no: 30 år, gift, jente på 2 år. SA i 2009, MA i uke 10 i april 2011. CD 11, venter på EL. 10 pp og UTÅLMODIG!

 

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. SA i august. Venter EL ca 28.des og IKM ca 12.januar. Skal til gyn for å sjekke hvorfor jeg har mistet 2 ganger på rad i løpet av januar, og håper på time tidlig i januar.

 

Metti : 28 år gift , ingen barn, Stavanger. Ma i mai og I gang me assistert befruktning AIH og to eskimoer som ligger på vent

 

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerike), 3 barn (7,5&2 år), jobber som lærer, EXU i april 2011.

Venter på EL, IKM ca 9. Januar :)

 

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, har begynt på utredning på Medicus. Gyn.time den 22. des.

 

Roselilly: 41 år. Stort sett stabile sykluser og el. Kjemisk g i august. Neste eggløsning rundt den 3. desember.

 

Lilleblomst: 27.år, Gift, Jente på 3år, prøvd på nr 2. siden august 2010. Ma og Sa i løpet av 2011. Håper og tror 2012 blir bedre enn 2011! God jul alle sammen:)

 

Lurifax: 28 år, 3 pp, nordlending i storbyen, student, samboer, ingen barn (enda)

 

Hønny-bønny: i de herlige 30-årene,3 barn samboer og en SA i sept-11,skulle ha tante nå des,men fått en mega bløding istedet,gyn imorgen:-(((

 

LilleFie: 27 år fra Trondheim, samboer, ingen barn fra før, men startet kappløpet med å blande egg og sædceller i skjønn forening med min kjære i juni. Jobber som make-up artist for et kjent kosmetikkmerke, men er sykmeldt på ubestemt tid pga. yrkesskade. (",)

 

Marianne_87+2små: 24 år, bor i Sarpsborg, samboer, to barn på 2,5 og 4 år fra tidligere forhold. Dette blir første barnet med min nåværende samboer. Startet å prøve ordentlig i sept :-)

 

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 2 år. Kontorrotte:) SA 20. oktober, positiv test 11. des. IKM 14.12.11. GRAVID!!! :-D

 

Veronica:

 

Trømborg

 

Garfy&Alex: 26 år fra Eidsvoll, forlovet (snart gift!!!), 1 barn på 3,5 år, prøver på nr 2, er i 1 pp og håper på fullt klaff på første forsøk ;)

 

Lilla80: 31 år frå Hordaland. Gift, ingen barn. Blei gravid første gong i mai, men mista i ma i juli. Strevd med ustabile sykluser etterpå, betre no. Har tatt prøver begge to, venter svar, og første utredningstime hos gynekolog via fastlege 22. des. Går til fotsoneterapi

 

Tessy: 23år fra Vestfold. Forlovet, 1 datter på 1 1/2år. Sambo i Afganistan. 2pp. Er sykepleier og jobber på sykhuset i Vestfold noe jeg trives godt med...drømmen er vel å bli jordmor en dag:) Ingen spsielle tiltak for å bli gravide, testet etter EL siden september, men det skal ikke gjøres denne mnd. Har funnet ut at EL-slimet er en god indikator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, tenker mini stor koser seg hos sin farfar *smiler*

Digg å ha huset for seg sjøl tenker jeg. Den mini spa'n høres herlig ut :-)

Bra aksjelegginga er igang ;-) Vi har jo EL i romjula begge to og da skal vi lage baby <3

Kos deg masse i kveld med venninne besøk snuppa <3

 

 

Tessy, for en herlig mann du har. Skjønner veldig godt at du ble rørt av alle de skjønne ordene *smiler* Jeg klarer ikke å forestille meg uker og månede uten mannen ved min side, så all ros til deg som opplever det :-)

Flink er du ;-)

 

Det gjelder for deg også Lilleblomst<3<3

 

Nå er unga lagt og vi skal snart begynne med maten. Etterpå blir det et felles bad med kos og en film seinere ikveld ;-)

 

Kos dere utover de seine timene på en lørdag jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en liten tur i byen, huffa meg...skulle tro de deler ut gratis varer. Det er så masse folk og alle er så stressa :(

 

Nå holder jeg på å lage cake pops av mine brownies rester :)

 

Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, usj masse folk og mye stress er ikke noe gøy.

Er så glad vi er ferdig med alt av mat og julegaver :-)

Eneste vi mangler å få i hus er juletreet, det skal pyntes lille julaften som er en god tradisjon som jeg er vant med fra da jeg var lita *smiler*

 

 

Vi sitter og ser på Da Vinci Koden, knall bra film. Har trøkt i meg masse sjokolade så nå er jeg litt små kvalm *ler*

 

Kos deg masse med baksten Cornflake :-)

Spar en bit til meg da snuppa <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

innom en snartur :P Er ikke så ille aktiv :P Men har IKM i dag, og fortsatt ikke noe tegn til besøk ^^

 

Skal teste senere i dag, klarer ikke å vente til i morra :P Håper på en sterk og fin pos. test, men trua ekke såå stor :P

 

Ha en gos 4. søndag i advent alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da Garfy&Alex<3 Dere ville jo vært kjempe heldige hvis det klaffer på første forsøk da:):) og ingen tegn til tanta er jo et bra tegn det! Må gi oss oppdatering!

 

Her syns jeg nsuppa er blitt enda verre i pusten..liker det ikke, s jeg tor jeg ringer legen i mårra så vi får sett på det før jul..men jeg er jo ikek akkuratn oe stressa person, og almenntilstanden henens er jo fin etter forholda:)

 

Jeg snakka lenge med min kjære på tlf i går kveld<3 så ble forøvrig en fin lørdasgskveld her på tross at jeg satt helt alene!

 

I dag fortsetter jule forberedelsene med gulvvask og kjkøkkenshining, hvis jeg rekekr alt det mens Sikmone sover da:P Etterpå skal vi hente foreldrene mine som har vært en uke på Tenerife...og da veit jeg ei lita jente som komemr til å bli i hundre når hu ser mommo og moffa!! hun bare elsker de to altså:) Men det skjønner jeg godt for de er så flinke til å hjelpe meg med henne nå som sambo er borte:)

 

føles godt å dette litt oppi bollen;)

 

God søndag forlkens!

 

Og du, Lilla..du må jo endre infoen her på lista vår!!! du er jo GRAVID!!::D:D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

 

Garfy, så spennende at IKM er idag og ingen tegn til tanta *juhu*

Jeg håper du får en positiv test seinere idag, for en fantastisk julegave det hadde vært *smiler* Hold oss oppdatert snuppa ;-)

 

 

Jeg har vært flink idag. Har vasket badene, vasket vinduene på innsiden, pakka inn noen julegaver som vi må få avgårde og rydda vekk en utrolig stor haug med klær. Brette og rydde bort klær er ikke noe gøy, så Leah var ikke det noe du synes var greit? Da er du mer enn velkommen til meg snuppa *smiler* ;-)

 

Nå har jeg tatt meg ei pause før jeg må vaske og rydde i andre etg.

Bare 3 dager att på jobb så er det juleferie *gleder meg*

 

Metti, hvordan går det med deg, kjenner du til noen symptomer?

Ikke lenge att til du kan teste, jeg e kjempe spent på dine vegne og håper så inderlig at du får den julegaven du ønsker deg aller mest *smiler*

 

 

Leah, er jenta di i bedre form?

 

Verpesjuk, hvordan ligger du an nå, fått tr eller en positiv test kanskje ;-)

 

Tigerlise, er formen bra om dagen? Pappa'n din kommer han hjem til jula?

 

Dere gravide skattene våre må blåse litt mer babystøv på resten av gjengen. Vi trenger det *smiler* Er det bra med dere alle sammen?

 

 

Cornflake, hva gjør du på idag? Hvis du skal bake noe så rop på meg *knis* Og jeg gjerne imot oppskrifter snuppa ;-)

 

De to eldste sitter nede og ser på filmen Rio. Vesla er ute med sin pappa :-)

Jeg får jobbe litt til :-)

 

Ha en super fin advent jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, du har vært flink idag du også *klapp på skuldra* ;-)

Er veldig deilig å få unna alt som skal gjøres før jula banker på døra *smiler*

Så godt å høre at du hadde en fin lørdag sjøl om du er alene, må være godt å høre stemmen til mannen din :-)

Kommer han hjem til jul, og var det slik at du også venter EL i romjula?

Det gjør jeg også *spent*

Med huset fullt av folk i de tider jeg har EL så blir det en utfordring å få lagt inn de aksjene jeg hadde tenkt *ler*

Men det må vi bare få til ;-)

Ha en fin søndag Tessy <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har vært flinke begge to Dossa:)

Jepp, godt å kunen prate litt sammen hvertfall, han komemr hjem på onsdag og blir hjeme i to uker:D venter vel EL torsdag i romjulsuka ca...blir veldig spennende det ja! Vi har ikke planlagt så veldig mye besøk siden han er hjemme og vi vil ha litt kvalitetstid sammen:) hehe* ler litt jeg og*

Men vi skal ha gjester på julaften da,så jeg prøver å gjøre alt unna før gubben kommer hjem, alt bortsett fra å shine badene..de blir jo så fort stygge igjen (skikkelig utaknemmelige rom å vaske)!

Har pakket inn alt av julegaver, men må handle et par til, og litt mer mat må også kjøpes men elelrs så begynner det virkelig å bli klart nå så det er deilig!:)

Har dere stort hus eller Dossa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, jeg skjønner godt at dere ikke har lagt store planer i jula siden du får mannen din hjem for to uker :-)

Håper dere treffer på EL og at spiren sitter <3

Vi har passe stort hus med 5 soverom, to bad, kjøkken, stue nede og oppe, vaskerom og teknisk rom. Er vel ca 205 kvm :-)

Men skulle gjerne hatt litt større kjøkken og stue nede *ler*

 

Nå har jeg att bare å vaske gulva oppe. Gulva nede tas i løpet av uka. Mannen gikk ut for å skaffe oss et juletre. Jeg vil ha et tett og fint juletre har jeg sagt til han *smiler*

 

Unga er oppe og leker så da slapper jeg av i stua nede :-)

Har dere stort hus Tessy?

Kos deg videre og regner med at du har nedtelling til mannen kommer hjem att *smiler* Bare 3 dager att til du ser din kjære ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Så koseleg å høra kva de ahr gjort i helga. Blir ekstra i julestemning av å lesa om alle juleforberedelsene. Dossa du er jo heilt rå! :) Og den middagen hørtes fantastisk ut! Eg har verkeleg shina opp her eg og. Det er fordelen med å ha selskap før jul :) Var fantastisk fint ehr i går, med blomster og tente lys overalt. Hadde kjempekoseelg adventspynta middagsbord. Advent nede og jul oppe :) Men det gjekk absolutt i ett i heile går. La meg seint kvelden før, sto opp tidlgi, sto på med all salgs forberedelser og matlaging heile dagen. Så blei nesten lit tbekmra for den mikroskopiske skatten min. Sjølv omd et sikker tikkje er grunn til det. I dag skal eg iallefall slappa av heile dagen. Tiger Lise: Eg skal reisa på senteret i dag og kjøpa ein slik test som står gravid på ( håpar ikkje det forsvinn etter ein stund slik som smilefjesa???) og ta raud sløyfe rundt. Pakke det inn sammen med dei tre andre positive testane ( den i dag var endå sterkare forresten) Skal teipa dei tre sammen til bokstaven hans, hehe. Så skal eg pakka det inn sammen med ein "bed time bath" såpe eller endå betre: Ein liten body med et elelr anna pappa på om eg finn det) å legg eg det i julekalenderen. Tenkte laga lasagne til middag. Det likar han så godt, og så gje adventsgava med middagen. håpar berre han kjem, at det ikkje er så dårleg vær at han ikkje kjem seg heim. Har nsakka med han alle desse dagane på telefonen. Eg snakkar med han som eg pleier, om at det e rsårt at me ikkje er gravide, at eg ser fram til utredninga osv osv :) Er faktisk ikkje så vansekelg, fordi det betyr så utruleg masse for meg å gjera dette ordentleg. Sist graviditet hadde eg planlagt ein kjempekos måte å sei det, og så endte eg med å sei det på telefonen sia han va ute. Har ikkje lyst til det no! Med alt me har opplevd dette halve året, så treng me ei fin ramme syns eg. FEsten i går var veldig koseleg. Me kom inn på team graviditet ( som vanleg) det var 3 gravide der, og to gravide som ikkje kom. Då snakka eg som eg pleier ( var berre nære venninenr) om korleis det kjenens å ikkje vera gravid og slike ting. På ein måte litt dårleg samvit. Men eg vil verkeleg ikkje at dei skal vite. Har følt meg så utruleg stakkarsleg dette halve året. Orkar ikkje at dei veit det om det går galt no igjen. Føler at dette med denne graviditeten er utruleg privat. Føler for å verna om det med alt eg har. Har sagt til bestevenninna mi at ho ikkje må spørra denne gongen. Er tenkt å fortelja det til ho, ho har termin om et par veker. Og ho kjem til å bli så glad for dette. Og fint å fortelja det før ho får sin. Men me skal på besøk til dei i romjula. Vil heller sei det då. Og treng litt tid på meg. Treng ta ein ekstra test, og gå til legen. Det er så uverkeleg dette. Så derfor sa eg til ho at ho ikkje må spørra. Sa at eg blir så deppa av å fortelja at eg har fått mensen osv. Fekk litt dårleg samvit. Men ho vil forstå at eg treng sei det til mannen min først. Ikkje kjekt å fortelja ho at eg har testa tidlig heller. Ho seier det kvar mnd: No må du ikkje testa så tidlig osv osv. Og då føler eg meg så liten. Dei som har fåt svangerskapa sine greit og enkelt forstår ikkje oss testomaner i det heile :) Blei litt langt dette, har savna deko skikkelig når eg ikkje kunne vera innpå he rpga besøket, hehe.

 

Tessy: Beundrar deg masse for at du er aleine. Så godt at det vil ta ein ende i februar. Og fantastisk med babylaging i romjula. Sex blir jo veldig naturleg ( unngår at det blir et ork med babylaging) når ein har vore frå kvarandre og lengta. Det er veldig bra med oss og, at han av og til har kome heim ganske til eggl og at me då lengtar. Blir så sliten og lei dei mnd eg hadde eviglange syklsar, strevde med å finna eggl og måtte ha sex kvar dag i vekesvis. huff :) no gjekk det litt opp for meg at me kansekj er ferdig med den intense prøvinga!! Hurra! Huff eg kunen ønsk me var gravide alle sammen. føles litt sårt at så mange av deko ikkje er det. Men det skjer snart! Eg skal vera her og venta og håpa - og tru med deko. Og eg kastar store mengder babystøv sjølvsagt! :)

 

 

Cornflake: Eg er tenkt meg til gyn ja. Må snakka med gyn om uvi, om den sopptabeletten eg tok, sjekka om eg har bakteriell vaginose og evt. treng ein slik gel som nokon he rinne snakka om. Evt u.s for å sjå om det går an å sjå noko. Men kjenenr litt angst i forhold tild et og. Veit ikkje om eg orkar å sjå noko så lite igjen. Det blir jo berre et mørkt felt og ikkje noko hjerte. Sist då eg var 9,5 så hadde den vesle gitt opp i overgangen til veke 6. Var så liten- og misforma stakkar. #,6 millimeter. Eg veit ikkje om eg klarer ein utralyd som ikkje viser hjerte ein gong til. ( kanksej er det det eg får uansett seianre og, men eg må jo håpa at det skal gå bra)

 

huff beli langt dette!!! :P

 

Leah: Guri kor fantastisk med egenpleie! Det har du verkeleg fortjent. Flott at vesle- leah kom seg til farfar! Eg kunne og tenka meg litt pleie. I kalenderen har eg pakka inn badeskum frå bodyshop med lilla adventslapp me dsterker på kor det står " skat me ta oss eit bad elskling?? " :) Den har han ikkje opna enno. Men her tikkar jo alle mine bekymringar inn- dei samme som sist.: Er det trygt å bada? Er det for masse parabener i bodyshop tinga. Kan eg fila beina elelr løsner alt då pga sonenen me har under beina som går på ulike organ, (Les soneterapi) Ja huff. Syns de eg er litt teit no?

 

Så rart det skal bli å gå på jobb i morgon- som gravid! Det har ikkje gått heilt opp for meg enno. Eg har egentlig ikkje symptom enno. einaste er at det er ein tyngde der, og at det ensten kan følast litt som mensen er på vei. Og at eg er utruleg oppblåst i magen. Kjente og et trykk under ribbebeina i går. De thar eg aldri kejnt før. Det er sikekrt ikkje graviditesrelatert. Blei og kvalm i dusjen i går. Men då var eg veldig stressa. Hoppa i dusjen ti min før gjestane skulle koma, typisk :)

 

no må eg gje meg her, dette blei altfor langt! Bekalger, eg er litt sjølvsentrert no. Så rart å vera gravid utan å ha sagt det til nokon på 3. dagen....

 

Ha ein strålande dag alle sammen. Garfy: MAsse lykke til med testing!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilla, høres ut som du har hatt en fin helg med gode venner *smiler*

Koselig å lese dine innlegg og du må ikke tenke at det er for langt. Bare kos å høre hvordan du har det og du må heller ikke tenke at vi som ikke er gravide ennå blir lei oss når dere med spire forteller om deres hverdag. Vi gleder oss med dere og kommer snart etter <3

 

Jeg føler ikke at det er sårt å høre fra dere gravide gullfisker og det tror jeg ikke de andre jentene føler heller :-) Vi kommer med tid og stunder etter så fort vi bare kan *ler* Nå e det mange som venter EL i løpet av romjula, og da skal det klaffe for oss jenter <3

 

Blir stas å gå på jobb imorra som gravid Lilla *smiler* Smiler fra øret til øret tenker jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe med min gullfiskhumkommelsen så husker jeg da selvfølgeligikke alt som du skrev Lilla :) Men det hørtes ut som du har hatt en koselig helg, og enda sterkere test :)

 

Jeg skal en liten tur til byen nå..huff..huff.

 

Jeg har fått tørket støv jeg også, senere skal jeg bake kakemenn :) Må jo bake nok tilå gi noen av de i gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på jobb, måtte gjøre ferdig ting til uka.

Skal snart gi meg *phu*

 

Og da skal jeg hjem og slappe av, gidder ikke gjøre mer idag.

Må jo ha noe å "kose" meg med i løpet av uka også *ler*

 

 

Cornflake, gikk det greit å reise ut på by'n idag?

Sikkert utrolig masse folk som stresser hit og dit *off*

Du kunne ha åpnet ditt eget bakeri *smiler*

Da hadde jeg kommet ofte innom *knis* og blitt god og rund *ler*

 

*Jobbe litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Hvordan gikk testingen Garfy og alex?

 

Skriv i vei du lilla:) Krysser fingrene for at alt går bra og at dere virkelig kan kose dere med starten av 2012!:)

 

Var en av dere som lurte på hvordan det gikk m meg... husker ikke en gang om jeg svarte på det...

Det går egentlig ganske trådt, og jeg har ikke tålmodighet til å hvile og slappe av! Ikke vant til å ha så mye muskelsmerter og være så sliten! Jeg syns det er bekyringsverdig at det er så mange under 30 som møter/har møtt veggen... deriblant meg... Hvorfor skal det være så vanskelig å finne en jobb som man kan klare å stå i selv om man har barn? Jeg tror jeg blir nødt til å se etter en mindre eller helt annen stilling til sommern... men er litt avhengig av full lønn nå. Kan ikke skryte av mulighetene innenfor yrket mitt heller, selv om vi som er sykepleiere egentlig burde hatt masse å velge mellom... Siden jeg har hatt så mye trøbbel med hormonene så burde jeg ikke jobbe turnus, men dagstilling er nesten umulig å få:( ønsker jo å bli i området som vi bor også, så da blir mulighetene enda færre...

2011 har egentlig vært ett alt for tøft år... begynte jo med graviditet i jan/feb som endte i ma'en i mars... flytting og hussalg var noe av det bedre som skjedde, men samtidig kjempe slitsom! da jeg var forberedt på å blåse i prøvingen, være alene med mini utover høst og vinter og bare jobbe på - da testet jeg positivt igjen, var lykkelig gravid i 16 dager før sa'en og etter det har jeg hatt jojosyklus og blitt helt kjørt! Nå snart vært sykemeldt i 10 uker og føler meg ikke det grann bedre:(

 

Høydepunktene i år er å flytte inn i drømmehuset på drømmeplassen og at vi har ei nydelig tulle som klarer seg kjempe bra på alle områder, hun er virkelig solstråla vår:) Kjærligheten oss i mellom er nok også styrket dette året, selv om den alltid har vært et godt fundament for oss;) Jeg vet jeg har mye å se frem til i fremtiden, ikke redd eller deprimert, men fryktelig lei av en kropp som ikke fungerer og ganske lei av det ønsket om en baby som har vært tilstede i snart 2 år!

 

Veldig glad jeg har dere å skravle med! selv om jeg har vært lite her siste ukene.

 

Merkelig nok bare kjempe happy når dere andre tester positivt, vet jo vi kommer etter en gang;) Værre med "alle" venninner og bekjente som plopper uhell og 1.forsøks unger hele tiden, snipp-snipp på mannfolka og snakk om "det er så godt å være ferdige med baby" samtalene... Blæ!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det masse fin lesning :) Husker knapt en liten brøkdel, men det er såå koselig å høre om dagene og tankene deres!

 

Her har det vært fullt hus og stomende jubel i dag. Har hatt familien min på lutefisk- og gavebyttedag. Var vel nærmere 20 stk, så selv om jeg overhodet ikke har stresset i dg kjenner jeg at jeg er litt sliten... Men er heldigvis ferdig med å rydde og vaske alt, så gleder meg til å krype ned i sofaen og kose meg med VM-finale snart :-))

 

Dossa, det skal være et møte i morgen der det blir bestemt hva de skal gjøre med faren min. Rehab-avdelingen på sykehuset er stengt, men det er mulig han får plass på et senter i stedet. Som han er i dag så kan han ikke være hjemme, i hvert fall ikke så veldig lenge. Håper jo han kanskje kan feire julaften med oss, men han har nok best av å tilbringe det meste av jula der han har god og profesjonell hjelp rundt seg.

 

Lilla, den digitale testen lyser "gravid" i et knapt døgn, tror jeg. Jeg tittet selvfølgelig på den hundre tusen ganger i går (hehe), men i morges var det borte. Dersom du pakker inn den noen timer før han skal få den går det nok fint :)

 

Så mange av dere som har vært flinke og stelt til jul i dag *imponert*. Jeg har slått meg til ro med at jeg er ferdig med å bake og pynte, så vasker jeg over gulva på fradag (har tatt fri da, jippi). Juletreet blir også pynta da, så blir det bare litt matlaging og masse kos på julaften :-D

 

Ellers er formen grei. Har vært litt småuggen innimellom (men heldigvis ikke noe kvalm i dag da jeg stod over "lutefisk-grytene"). Litt trøtt og VELDIG hormonella!!! Hehe, stakkars vordende 2-barnspappa'n... Men han vet jo hvorfor og står det over *ler*

 

Lilleblomst, håper du snart er over kneika. Litt av et år dere har hatt, nå må jo bare 2012 bli en høydare :-) Det fortjener dere! Dessuten er det jo ikke så mange mnd til du ikke er "alenemor" lenger, tenker du gleder deg voldsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei igjen :) Tusen takk for tilbakemeldinger.

 

dossa: Takk skal du ha. Veit at her inne så blir me udelt glad på kvarandre sine vegne. Det er så godt. For meg og er det slik: Føler me vinner kvar gong nokon tster positivt, og føler at det frigjer noko smerte og erstatter det emd noko godt. Her inne skal alle bli gravide! Det e rberre på utsida- blant dei eg omgås utanfor bim at eg sjølv strever emd sjalusi. Likevel så kjente eg litt på i innlegget mitt at eg blir litt sår for at de andre som er så gode med meg ikkje e rgravide. Det er som når eg traff mannen min; då sysn eg det var forferdeleg at andre var ufrivillig single. No syns eg det er så vondt med dei prøvarande som endå venter. MEn JA her inne venter me på gode ting, og snart kjem de etter!! :) <3

 

Lille blomst: Så vondt å høra om kor tøft du har det og bekymrignane dine. Du sorterer veldig fint kva som har vore, og også kva du ahr i vente. Det skejr heldigvis fine ting for deg framover, og kjærleiken til amnn o gbarn blomstrer. Det e rflott, flott at du kan halda fast i det. Samtidig er det lov å vera frustrert og kjenna på dei følelseane ift helse- og jobb. Eg hadde ein periode for halvanna år sidan då eg var desperat etter å bytta jobb. Eg endte faktisk opp med å sei opp stillingen min før eg fekk meg ny jobb, så gale var det. MEn fekk ny jobb då som eg kunnne gå rett over til. Det e rfrustrerande når me ikkej ser løysingane, og kva vei me skal gå. Håpar du finn ro no i sjukemeldinga di til å finna ut kva du skal vidare. All den tid du er dårleg og føelr det ikkej ahr vore betring medan du har vore sjukemeldt, så har du nok rett og slett bruk for meri tid før du kan få opna opp augene og sj ein ny veg. Det blir spanande kva det blir!

 

Stor klem frå meg i mellomtida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaMø: ER GRAVID! Termin 2.april 2012 <3

24år, bor på østlandet med samboer og en liten knert på 19mnd:)

*Vært på UL men fikk ikke vite kjønn siden luringen var sjenert:) Skal tilbake for vekstkontroll 13.desember!:)*

 

Rina: ER GRAVID! Termin 3. mai <3

34 år, bor på vestlandet med samboer og ei jente på 2 år.

 

1973modell: ER GRAVID, termin 18.juni 38 år, samboer, trønder og har 4 barn (ett stebarn) Prøvd i 1 år, har hatt 4 SA.

 

Kæmma: ER GRAVID.

 

Lykkelig1984: ER GRAVID.

 

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. GRAVID etter hormonstimulering i form av sprøyter. Termin 25.Juli:)

 

*HåperPåBabyIMagenEnDag*: GRAVID <3 og skiftet nick ; )

27, eller akkurat nå 28 år (siden klokken har passert midnatt) og forlovet. har prøvd å få barn i 1 år og 6 mnd, og er nå gravid, 4 + 3, eller nå etter midnatt 4 + 4 = ) termin; 01.08.12

 

Murmelina: 26 år, samboer, prøvd siden juni 2010, etter eviglang ventetid på tr, aku-behandling, homeopatiske vidunderier, dobbel pergokur og min fantastiske positive innstilling satt spiren på "første forsøk" <3 GRAVID <3

 

Verpesyk.no: 30 år, gift, jente på 2 år. SA i 2009, MA i uke 10 i april 2011. CD 11, venter på EL. 10 pp og UTÅLMODIG!

 

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. SA i august. Venter EL ca 28.des og IKM ca 12.januar. Skal til gyn for å sjekke hvorfor jeg har mistet 2 ganger på rad i løpet av januar, og håper på time tidlig i januar.

 

Metti : 28 år gift , ingen barn, Stavanger. Ma i mai og I gang me assistert befruktning AIH og to eskimoer som ligger på vent

 

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerike), 3 barn (7,5&2 år), jobber som lærer, EXU i april 2011.

Venter på EL, IKM ca 9. Januar :)

 

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, har begynt på utredning på Medicus. Gyn.time den 22. des.

 

Roselilly: 41 år. Stort sett stabile sykluser og el. Kjemisk g i august. Neste eggløsning rundt den 3. desember.

 

Lilleblomst: 27.år, Gift, Jente på 3år, prøvd på nr 2. siden august 2010. Ma og Sa i løpet av 2011. Håper og tror 2012 blir bedre enn 2011! God jul alle sammen:)

 

Lurifax: 28 år, 3 pp, nordlending i storbyen, student, samboer, ingen barn (enda)

 

Hønny-bønny: i de herlige 30-årene,3 barn samboer og en SA i sept-11,skulle ha tante nå des,men fått en mega bløding istedet,gyn imorgen:-(((

 

LilleFie: 27 år fra Trondheim, samboer, ingen barn fra før, men startet kappløpet med å blande egg og sædceller i skjønn forening med min kjære i juni. Jobber som make-up artist for et kjent kosmetikkmerke, men er sykmeldt på ubestemt tid pga. yrkesskade. (",)

 

Marianne_87+2små: 24 år, bor i Sarpsborg, samboer, to barn på 2,5 og 4 år fra tidligere forhold. Dette blir første barnet med min nåværende samboer. Startet å prøve ordentlig i sept :-)

 

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 2 år. Kontorrotte:) SA 20. oktober, positiv test 11. des. IKM 14.12.11. GRAVID!!! :-D

 

Veronica:

 

Trømborg

 

Garfy&Alex: 26 år fra Eidsvoll, forlovet (snart gift!!!), 1 barn på 3,5 år, prøver på nr 2, er i 1 pp og håper på fullt klaff på første forsøk ;)

 

Lilla80: 31 år frå Hordaland. Gift, ingen barn. Etter ein ma i sommar har eg no endeleg blitt GRAVID <3 Eg håpar og ber om at eg blir mamma i august/ september. Skal til utredning for ufrivillig barnløshet 22. des :)- og håpar/ har fått førespegla at me vil få ekstra oppfølging i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: vi har ikke så veldig stort hus 130kvm ca:) syns det er mer en nok, men savner et ekstra soverom..har bare 3. Men huset er veldig fint da, og vi har koselig liten hage og alt vi egentlig trenger=)=) bodd her i litt over et år nå og er veldig fornøyde! Du har jo litt mer som skal holdes i orden da!!:o bra jobba:)

 

Lilla: så firn å høre om helga di!! Syns ikke du bør være flau over hverken skrivefeil eller at du har skrevet så langt, jeg syns det er fint å lese om hvordan du har hatt det og tankene dine rundt denne graviditeten og alt som har vært dette året! Og takk for fine ord, jeg føler meg ikke spesielt sterk...jeg kan nok virke sånn for omverdnen, men det er ingen av de som ser alel tårene jeg har fellt denne høsten..og det skal sies at det er ikek få! Eneste som virkelig, virkelig kjenner meg er vel sambo..han har fått høre alt og vet alt av mine dypest tanker. Har vært ufattelig sliten den siste tiden pga dette. Men jeg er heller ike dne som gir opp og jeg nekter å la det knekke meg helt:) Sånn er bare livet vårt nå og da må vi stå i det! En god motivasjon for et bra år må jo være en graviditet, det hadde vært helt toppers..føler jeg har vært klar så lenge nå uten å få gjort så alt for mye med det pga at han er vekke. Men det er som du sier, sexen blir jo veldig naturlig når man lengter etter hverandre, skal ærlig indrømme at vi gikk rundt som to kåte kaniner da han var hjemme sist:P:P *ler HØYT* Men da hadde han væer borte 14 uker også da.14 uker er lenge det...:S

Har tenkt mye på hvordan jeg også skal fortelle det den dagen jeg blir gravid..jeg tror jeg skal finne fram babykrybba vår og plassere den inne på soverommet og pynte den med lille dyna og et kosedyr og ett eller annet, eller gi han en fin gave...har lyst at det skal bli noe han virkelig kommer til å huske på en veldig fin måte:)

 

Nå skriver visst jeg litt langt her også gitt...

 

Cornflake: kan tenke meg det var fullt liv i byen ja...men veldig koselig at dere fant juletre da:) jeg skal på juletrejakt i måra:)

 

Lille blomst: er ikek godt å føle seg så ufattelig sliten! men jeg ns nå du klarer å se ting positivt alikevell virker det som. Jeg er jo også sykepleier, men jeg jobber 50%natt jeg da...og veldig glad for det siden da har jeg mye fritid med jenta mi men også relativt greit utbetalt, prøver å jobbe et par ekstra vakter i mnd også da...komemr nok ikke til å øke den stillinga før vi har barn som ikke krever så mye lenger...

 

Her hjemme i dag har det vært en slitsom dag, med syk snuppe som ikek ville sove i formiddag og nå sliter hun jaggu med å sovne nå også...stakkar jenta mi, blir legebesøk i mårra...redd det skal utvikle seg til lungebetennelse for hun har hanglet lenge nå!

 

¨Håper dere andre koser dere på denne 4 søndagen i advent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord Tigerlise, Lilla og Tessy!:)

 

Er nettopp det at jeg ser så positivt på fremtiden og holder humøret oppe som gjør at jeg ikke forstår at kroppen min fremdeles trenger tid!;) hehe

Men Når tingene snur utpå vårparten og min kjære endelig er fulltids hjemmeboende fra juni så kommer jeg nok til å være takknemlig for "pausen" i vinter! :) Å jobbe 100% turnus er nesten for tungt for enhver, heldigvis har jeg ikke natt, men ofte bare 1 fridag mellom flere jobbedager og veldig mange overganger (kveld og så dag) Slitsomt!

 

Har du barnevakt når du er på jobb Tessy? skjønner godt at det er fint med en sånn nattstilling! Mange jeg kjenner som er fornøyde med det:) masse tid til ungene og mye fri:) Ser ikke for meg at nattstilling er noe for meg, siden hormonene tuller skikkelig med meg... er mer A menneske og trenger nok rutiner for å fungere kroppslig. dessverre:( Men når han er ferdig så er hans jobb mye natt og kveld, så dagjobb er nok løsningen min... vet bare ikke hva. stort sett alt krever utdanning, og da må jeg jo først ta det...:(

Vil gjerne ta noe, men vanskelig å vite hva som "garanterer" jobb og hva jeg vil trives med...

 

I helgen har vi kost oss, bakte pepperkaker igjen i ettermiddag:) juletreet har vi pyntet tidlig i år, så det har allerede stått en stund (vi er jo hjemme begge to;) ) så nå skal vi nyte to uker til med familie tid. Mini får fri fra bhg i morgen og fredag og hele neste uke, så det blir god tid til julefilmer, kose seg ute, badeparken osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...