Gå til innhold

Skravletråd for tigerlise, Metti, Leah, Dossa, Happy og alle andre som er glad i å skravle:)


Happy87

Anbefalte innlegg

GRATULERER MED DAGEN, Rina!!! Og velkommen i 34-årsklubben... :-) Satser på at du har et lite nurk i armene dine når du feirer 35 :-D

 

Anton ligger faktisk enda (kryss i taket!!!). Er våken, men ligger og pludrer. Skal gå og ta opp ham strax, måtte bare skravle litt først, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HIPP HURRA FOR RINA :)))

Gratulerer så masse med dagen.

Sier som Tigerlise at neste bursdag da har du en liten i armene dine ;)))

 

Håper du får en knall fin feiring ilag med dine kjære, med kaker og masse gaver *smiler*

 

Her skinner sola og gradestokken viser + 16 grader i skyggen.

Det blir en flott dag idag, synd jeg sitter på jobb og har planleggingsdag *æsj*

 

Men det er helg, så smilet kommer jo frem likevel *smiler*

Seinere idag skal vi grille, får besøk av en kamerat.

Gleder meg, grillmat er alltid godt *nam nam*

 

HA en super fin dag jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED DAGEN RINA :) Håper du får en super dag:)

 

I dag skulle Leah opp 6 :/ Men hun måtte tisse og det var tørt i senga, så måtte nå bare dra meg ut av senga :P Klarte å la vær å teste i dag, må jo bare stole på 5 positive tester :) Har uansett en del murringer, er veldig oppblåst og kjenner prikking i brystvortene..så det beroliger meg litt :) Gleder meg til det har gått noen uker!

 

Nå har jeg og Leah spist havregrøt og kost litt på sofan:) Skal snart ta meg en dusj og pakke de siste tingene vi skal ha med oss til Tromsø:) Regner med vi kjører i 12-tiden, må bare vente på at samboern står opp og så skal vel han pakke litt og dusje først..Er ganske fint vær ute, så lurer på om jeg skal høre om Leah har lyst til å gå en liten tur med meg, så får vi tiden til å gå og jeg får litt trim :P

 

Ha en flott helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen Rina !! Du må kose deg masse ;)

 

Dossa du kan trøste deg med at jeg også er på jobb!

 

Men etterpå er det helg ! Glede meg sykt te det. Men som alltid er det husarbeid som vente på meg...

 

I dag er det fint vær her og ; )

 

Jepp jepp back to work

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN Rina!! Håper du får en flott dag:)

 

Her er det også kjempefint vær, håper virkelig det fortsetter i lang tid fremover. Nå skal jeg straks sette igang med litt husarbeid før jeg skal på butikken og handle.

Gleder meg veldig til å være barnvakt idag og inatt, men gruer meg til å stå opp tidlig imorgen.. Hehe, men da får jeg øvd meg iallefall;)

 

Ha en fin dag på jobb Metti og Dossa, snart er det helg!!

 

Ha en fin tur til Tromsø Leah:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det tiger&anton, (tror jeg det var):)

 

Jeg er 23 år og har en gutt på snart 8 måneder, samboer og 3 hunder.

Sabmoeren begynte å spørre om vi ikke skulle prøve å få en til for en tre måneder siden, eller han spurte vel ikke.. Vi var i sengehalmen, og har ikke brukt prev. etter fødselen, bare hoppet av. Og en dag sa han bare... Nå gjør jeg det :o Fikk litt pannikk for at han mente det, hehe..Han gjorde det ikke, men han sa at vi måtte jo få en til snart(søt)! Trodde det var jeg som skulle begynne å mase først, menveldig moro at han er like ivrig på nr. 2 som meg:) Nå begynner vi å prøve neste måned tenker jeg. Skal til gyn og ta en ordentlig kontroll, og høre hva hun tror også. Vil ikke prøve for fort heller. Håper jo på at neste gvaviditet blir like fin som forrige:)

 

Tja, ellers skal tr komme en av dagene. Bare hatt en sykluss etter fødsel, og den var på 35. Hadde 29-30 før fødsel, så håper jo den skal bli litt kortere. Er på 31 i dag.

 

Skal bgynne å jobbe på sykehuset som assistent nå i sommer. Jobbet tidligere som offsettrykker, men der jeg jobbet har de lagt ned mens jeg har vært i perm. så nå vil jeg finne på noe helt nytt. Skal ta helsefagarbeider på kvelden til høsten.

 

Ellers så ELSKER jeg å gå gravid, og jeg ELSKER å føde! Kunne gjerne gjort det hundre gangen. Utrolig fasinerende greier, hihi:D

 

Det ble mye greier:)

 

Gratulerer så mye med dagen RINA:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leah: ja med de symptomene er det jo ingen tvil at du er gravid, og når testene viser at det er et pluss tegn kan du slappe av.

Håper dere får en flott tur til Tromsø :)))

Kos dere masse!!

 

Metti: vi får nyte dagen på jobb, skulle gjerne vært hjemme, men det er ganske rolig på jobben og vi får nesten bare egentid, så da gjør jeg som jeg vil :))))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til skravletråden mathias :)))

Koselig med nye nick og det å bli kjent med personen bak nicket :)

Hvor i landet bor du?

8 mnd er en deilig alder, du opplever vel mye nytt hver dag :)))

 

Du prøver på to tette, står respekt av det *bra*

Jeg har 3 unger, en på 6 år, ei på 4 år og ei på 2 år. Prøver på nr 4, men spiren lar vente på seg. Håper det ikke blir for stor aldersforskjell mellom ho minste og nr 4 :))

 

Jeg elsker også å gå gravid, men kan ikke si at jeg elsker å føde *hehe*

men det er greit.

Den lengste fødselen jeg har hatt tok kun 3.5 timer.

Med jentene tok det 2 t og ho minste 50 min.

Raske fødsler på meg, så rekker vel ikke sykehus med nr 4 når den tida kommer *gliser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har grillet på jobb i dag ; ) sommeren er den beste tiden å jobbe i bolig.. Da er vi ute nesten hele dagene og koser oss

 

Mathias koselig å bli kjent me deg. Vi er en skravlete gjeng ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer arbeidsdagen seg slutt og det er endelig helg :))))

 

Nydelig vær er det ute og sola varmer godt.

Gradestokken viser + 21 i skyggen *deilig*

Nå kommer snart mannen hjem fra jobb sammen med en kamerat og da skal vi grille *nam nam*

 

Ungene har sikkert stor kost seg idag.

Besteforeldre skulle ta de med og kjøre karuseller og de skulle få sukkerspinn og helium ballong, så de er nok stor fornøyd vil jeg tro :)))

 

Ha en flotters fredag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter! ;) Vi startet dagen kl 5.. Sjefen i huset pleier å våkne da, og til vanlig sovner hun fort igjen i min seng, men i dag gjorde hun ikke det. Pappaen sto heldigvis opp med henne så jeg fikk ligge litt lenger :)

Nå er jeg på jobb, og skal jobbe til kl 20. Jobber i butikk, men er i ulønnet perm og jobber bare annenhver helg.

 

Jeg gleder meg til kl blir 20, da skal jeg hjem å spise kake :D

 

Og ja, jeg håper at jeg har et lite nurk i armene på 35 års dagen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen dette med kl. 5, Rina, men her i huset er det aldri snakk om å sovne igjen, da... Så var fantastisk godt i dag da Anton sov til over 6!!! Hurra :-D

 

Ellers har vi hatt en super dag. Dårlig vær, men vi har kost oss masse likevel. Vært på shopping, ryddet klesskap (mens knallerten herja vilt i senga vår) og bare nytt tiden sammen. Nå er gutten i seng og jeg skal snart lage sashimi. Håper det er lenge til jeg kan spise slikt igjen, hihi.

 

I ettermiddag fikk jeg litt tykk, seig og brun utflod på papiret da jeg var på do. Tenkte først at det var ekstra fruktbart el-slim (er fremdeles ikke sikker på om jeg har hatt el), men det var likesom ikke riktig slim til å være el. Altfor seigt og for lite. Så slo det meg plutselig: Jeg hadde jo masse slim for en ukes tid siden. Hva om det er festeblødning??? Er jo mulig tidsmessig. Ble litt svett da jeg tenkte tanken... Og Anton har også snakket masse om "bebi" i hele dag. Var det ikke du, Leah, som sa at dattra di fortalte at dere skulle ha baby. Bare kort tid før du faktisk ble gravid. Jeg er på ingen måte overtroisk, men velger å tro at Anton er synsk denne gangen :-). Skal i hvert fall kose meg med tanken til det motsatte er bevist :-) Men OM det nå var festeblødning, når blir hcg-nivået høyt nok til å slå ut på en test? Hadde jo tenkt å vente til neste helg, men... Haha, verdens mest tålmodige person... Testing er jo gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jentungen i seng og sover godt:) (sovnet kl 19.00) Har vært kjempekoselig å være barnevakt idag, hun er jo så blid hele tida:) Etter at jeg hadde lagt henne sier samboeren så fint: "Dette kunne jeg gjort hver dag".. Hehe..

 

Dessverre så har jeg mistet all tro på el denne pp også så da blir det nok ikke spire på meg med det første:( Hadde en ganske sterk el-test på dag 10, men har bare blitt svakere siden da. er på dag 14 idag og fikk en kjempesvak test. Har også hatt en del stikninger i eggstokkene siden dag 10, men det har avtatt nå. Det er ikke for seint enda, men vil ikke ha noen forhåpninger iallefall. Æsj altså, jeg som virkelig hadde troa på trippel pergo:( Litt deppa nå:(

 

Men det er vertfall utrolig hyggelig å følge med på dere og krysse fingrene for at dere blir gravide som fort som mulig. Nå høres det jo ut som om det kan være noe på gang hos deg tigerlise, XXXXXXX fingrene for det. Du kan jo prøve å teste til søndag, men det er nok for tidlig tror jeg. Men hadde det vært meg så hadde jeg testet til onsdag. Er som du sier; testing er gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så spennende Tigerlise! Det kan jo være at det er noe på gang da ;)

 

Jeg tror jeg hadde elslim tidligere i dag, testen i dag var litt sterkere enn i går, men jeg tolker den fortsatt som negativ. Spent på om den blir positiv i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

I dag har vert en deilig dag .. Vi begynte med å vaske stuen og litt til før vi tok oss en sykkeltur og spiste middag hos broren til mannen før vi syklet tilbake.... Da vi kom hjem fra sykkelturen kjørte vi på et kjøpesenter og kjøpte mat pluss litt pynteting til stuen. Butikken feel er min favoritt butikk Nå skal vi bare slappe av resten av dagen eneste er at eg må brette og vaske klær.

 

Ellers så holder TR på å gjøre seg ferdig .. Glede meg !!!

 

Hvordan går det me dere andre !!

 

Happy : skjønner at du blir frustrert !! Du kunne ikke tenke deg gå privat da. PÅ den klinikken som er nærmest meg er det ikke ventetid på : ) Men du må ikkje gi opp håpet enda !!

 

Tigerlise... Jeg hadde sånn tykt brunt slim da jeg ble gravid men det var samme dag som eggløsningen var ..

 

ha en fortsatt fin lørdag

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld, jenter :-)

 

Har hatt nok en deilig dag sammen med gullet. Han har stort sett vært blid disse fridagene (har vært en del sur den senere tiden pga tenner og forkjølelse), og det er en sann fryd å tilbringe tid sammen med ham :-) Dårlig vær i dag også (men ser ut som det skinner opp nå :)), men vi har da fått vært litt ute likevel. Og så har vi hatt besøk av søstra mi og dattra, og vi har vært til alle besteforeldrene (3 stk). Har begynt som smått å rydde i dokkehuset også (takk, Dossa, for god inspirasjon!), og tenker å vaske litt der i morgen. Etterpå blir det barseltreff :-)

 

Happy og Rina, har dere testet etter el i dag? Og var testen positiv? Krysser fingrene for dere!

 

Metti, kanskje det er eggløsning jeg har likevel? Har i alle tilfeller sex annenhver dag, vet jo ikke helt når riktig tidspunkt er. Får bare fortsette på det til jeg får tr eller pos. test. Hører ikke noen klager fra mannen, akkurat... :-)

 

Leah, håper du koser deg på tur :-) Har du fått noe mere symptomer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var el-testen idag Rina?

Jeg fikk en megasvak strek idag på el-testen, lurer veldig på om det kan bety noe. Har aldri hatt så svak el-test på mine 11mnd som prøver. Kan det være at jeg har hatt el? Kan det være at jeg snart får el? Eller så er det nok ingenting. Ser egentlig dårlig ut med tanke på el så prøver nå å vende tankene til at vi må bli videresendt til fertilitetsklinikken og få hjelp derfra.

 

Ellers så har neste pulje med overnattingsgjester lagt seg og forhåpentligvis sovner de snart. Har vært en lang dag, var oppe kl 05.15, men hun sovnet igjen fra 06.30-08.30. Var så utrolig koselig å øve seg på mammarollen. Det er koselig å være barnevakt, men kjenner det var litt ekstra sårt når jeg helst ville hatt egne barn nå.. Men men..Nå er det straks fotballkamp på tven og smågodtet er satt frem:) Så nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Testen i dag var en dek sterkere enn i går, men fortsatt negativ. Jeg tror kanskje den blir positiv i morgen tidlig. Håper det, før nå blir det ikke mer sex på en uke :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Tigerlise:) Leah sa jo 2 dager før jeg testet positivt at vi snart skulle få en baby, så kanskje de bare vet sånt disse søte små :)

 

Happy og Rina, heier på el deres :) Håper det betyr at du har hatt el Happy..og at du Rina får kjempepositiv test i dag..Men hiv nå inn aksjer uansett, sæd kan jo leve opp til 1 uke:)

 

Her i Tromsø er det vått og kaldt, men vi koser oss uansett:) Har shoppet litt og spist masse god mat:) Måtte sjekke om jeg kan spise krabbe, for det serverte han på fredagskvelden..men fant ut at det gikk bra siden det bare var kra krabbeklørne og hvitt kjøtt..helt merkelig følelse å måtte tenke på sånt nå :P

 

Har ikke så mye mer symptomer egentlig, men han vi bor hos er veldig glad i sterk mat..så har kjent antydning til halsbrann, og hatt litt vondt i magen:p Ellers så murrer det litt innimellom, og brystvortene er litt ømme..spesielt på kvelden når de slippes ut av bh-en..da føles de tunge og ømme :) Merket også bittelitt småkvalme både fredag kveld og i går kveld, men det kan like gjerne være pga all den sterke maten :P Og så er jeg veldig oppblåst på kvelden! Litt deilig å merke det litt på kroppen, føles litt mer virkelig da :)

 

Tror jeg er ca 5 uker på vei nå..har tatt utgangspunkt i den blødningen jeg hadde 7.mai som siste mens. Så er spent på hvordan den neste uken blir..med Leah så begynte jeg å spy da jeg var et sted mellom 6 og 7 uker.

 

Ha en flott søndag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloisen jenter!!

 

Er denne lista oppdatert?

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Har TR

Dossa: Venter på EL, er på dag 11 i syklusen :)

Rina: Venter på EL som er antagelig kommer 4-5.juni. Bruker el-tester, og begynte i dag (tirsdag 31.05).

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært?

 

Rina og Tigerlise: Har dere fått EL ennå? Jeg venter EL i slutten av neste uke. Den bør komme før mandag 13 for da reiser mannen på jobbtur og blir borte ei uke.

Sædcellene lever jo ei stund, så får bare krysse fingra for treff denne pp :)))

Har så lite lyst til å skrive 11pp bak nicket mitt...

 

Leah: du må bare nyte at du ikke har de vanlige symptomene. De kommer tidsnok likevel kan jeg tenke meg.

Satse på at du slipper unna oppkast denne runden ;))

Det har jeg vært så heldig og sluppet unna med mine 3 svangerskap.

Bare vært grusomt kvalm, men ikke spydd.

Om jeg skulle få det nå så pytt pytt.

 

Er det noen av dere som har skrevet innlegg på spå siden?

Det gjorde jeg på fredag.

Spurte når jeg blir gravid og kjønn.

Fikk til svar, august og gutt.

Så da får vi se da om det stemmer.

August er ikke lenge til men vil gjerne bli gravid før den tid *smiler*

 

Jeg føler også at spiren nr 4 vil bli en gutt.

Veit ikke hvorfor jeg tror og føler det, rart.

Så tida fremover blir spennende :))))

 

Jeg har gjort unna vasking av hus idag.

Nå må jeg ut og klippe plenen og male litt.

 

HA en flott søndag jenter.

 

Skal hjem til mine foreldre og spise middag der idag.

Deilig å få mammas hjemmelagde kjøttkaker *nam nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få middagen servert, Dossa :-) Det fortjener du, så nyt det med god samvittighet! Vi har grillet i dag, og for første gang i år var det GODT å sitte ute! Nesten minusgrader i natt, men utover ettermiddagen ble det vindstille og behagelig i sola. Tror sommeren omsider holder på å komme hit også. HERRRLIG!

 

Jeg er fremdeles ikke sikker på om jeg har hatt el. Har hatt denne rare, brune, seige utfloden i flere dager nå. Ikke mye, bare en eller to ganger i løpet av dagen. Prøver å ikke håpe for mye, men alt som er unormalt er lett å tolke positivt :-) Må innrømme at jeg svidde av en test i morges, hihi. Er jo ikke testoman for ingenting...

 

Så kjedelig med svangerskapskvalme! Jeg var kjempeheldig og var ikke kvalm i det hele tatt da jeg gikk med Anton. Lett å tro at det blir likens neste gang også, men har dessverre hørt om mange som ikke var kvalm første gang, og kjempekvalm neste... Jaja, samma det, bare spiren sitter :-)

 

Er det forresten flere som kommer til å få ekstra oppfølging under svangerskapet? Dossa får kanskje det pga ex.u.? Og sikkert Happy? Jeg hadde ukentlig ul ca. uke 15-25 sist, og det må jeg også ved evt. senere graviditeter. Egentlig er jeg jo priviligert som får se spiren så ofte (tror jeg hadde 16 ul til sammen sist), men litt kjedelig at jeg må kjøre helt til Trondheim (ca. 12 mil hver vei). Gikk veldig greit sist, for da var dette på sommeren, men ser litt mørkt på all den kjøringa på vinderføre... Derfor hadde det passet helt ypperlig med spire NÅ :-D

 

Krysser fingrene for alle dere som har (eller bør få) el i disse dager XXXXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Da har TR reist og vi kan endelig kose oss igjen. Har blitt lite siden mars. Kvalme , blødninger osv .... I dag sto vi ikke opp før kl 1400. Hadde en lang morgen der vi bare var med hverandre.

 

Tigerlise jeg kommer også til å få ekstra oppfølging pga at jeg hadde en MA sist. Får hvertfall tidlig ul

 

I dag har jeg tenkt mye på at jeg vil bli gravid snart og at tiden går fryktelig sakte.. Er i dag på dag 6 og det går så sent. En hel uke til EL !!

 

Jeg er absolutt ingen husmor. Det vil si at jeg ikke er gla i å lage mat. Men i dag prøvde jeg meg på dronning maud. Fikk den ikke så luftig som den burde vert men skulle kanskje ha pisket eggedosisen litt lenger.

 

Skal ha jenteklubb på onsdag og har derfor lyst lage noe godt til de siden de ikke tror jeg kan slikt : ) Noen forslag til dessert. Skal ha tikka masala til middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter på EL er på dag 6

Dossa: Venter på EL, er på dag 11 i syklusen :)

Rina: Venter på EL som er antagelig kommer 4-5.juni. Bruker el-tester, og begynte i dag (tirsdag 31.05).

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dag 16 idag og håpet blir mindre og mindre for hver dag. Hadde ett lite håp idag fordi stikningene i underlivet har tatt seg veldig opp idag, men fikk negativ el-test idag også. Jeg kommer nok til å fortsette å teste til jeg får svar på blodprøven.

 

Vet ikke om jeg får noe ekstra oppfølging under svangerskapet, men kommer til å bestille tidlig ul enten privat eller om jeg blir henvist. Vil bare sjekke at alt er i orden, helst rundt uke 12.

 

Metti: Jeg håper virkelig det klaffer på neste el nå. Skal du teste etter el eller tar du det som det kommer?

 

Tigerlise: Så kjipt å ikke vite hvor du er i syklusen, men dere legger vel inn aksjer for sikkerhetsskyld fortsatt?? Håper virkelig det er tegn på spire det slimet du har. Og at det bare er for tidlig å teste.

 

Her har været vårt litt overskyet, men har vært helt fantastisk de forrige dagene. 23 grader i skyggen hele dagen..

Det er godt vi har hverandre i denne evige ventingen. Dere gjør ventingen mye lettere jenter:) Håper virkelig alle dere får en spire så fort som mulig. Håper bare dere er innom skravler litt med meg selv om dere flytter videre på trimesterene. Jeg blir nok værende her en stund til:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig glad i å lage gulrotkake. Kan ikke bli mislykket, og er veldig godt :-) Eller hva med ostekake? Kaker er kanskje ikke tradisjonelt dessert, men... Dronning Maud er forresten også godt, ja. Lenge siden jeg har lagd den nå, takk for tipset! (Jeg er veldig glad i å lage mat, men tar meg for sjelden tid til det...)

 

Så bra at du også får oppfølging, det gir en ekstra trygghet. Måtte det bare klaffe for deg nå! Ventetiden er laaang, først fra tr til el, så den lange tiden fra el til et evt. resultat. Kjenner jeg klarer å "glemme" det bedre etter at tr er kommet, men etter el er jeg hellt på tuppa, hehe. Er vel litt samme følelse for deg også nå som du har fått tr og vet at kroppen er i rute igjen. Godt å vite at man har noe konkret å se fram til. Håper du klarer å fylle dagene med andre tanker fram til du har svaret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...