Gå til innhold

Skravletråd for tigerlise, Metti, Leah, Dossa, Happy og alle andre som er glad i å skravle:)


Happy87

Anbefalte innlegg

Hei igjen.. :)

 

Her kom mensen på søndag, og nå er den nesten borte igjen :)

Har tenkt å teste el denne perioden også, så jeg begynner vel å teste om en ukes tid tenker jeg.

Her er det så trist vær for tiden, det regner og regner og regner og det er bare 10 grader. Får skikkelig høstfølelse av det jo. Nå har vi vært inne i to dager, så i dag måtte vi ut å trille selv om det høljregna. Og det var godt kjenner jeg. Lille snuppa sover fortsatt i vogna, og jeg slapper av litt:) Det blir ikke så mye avslapping når hun er våken, da er det full fres HELE tiden.

Godt å se at det er flere som får besøk iløpet av natta.. Hun pleier alltid å våkne mellom kl 3 og 5 en gang, og da står hun i senga og hyler.. hun kommer seg ikke ut selv enda. Så da pleier jeg å hente henne inn til meg, for da sovner hun stort sett med en gang igjen. Vinn vinn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skjønner det vettu Metti at mannen kjørte jentene til barnehagen idag, så da ble gutten min og jeg hjemme ei stund før vi skulle på skolen :)

Hehe....må innom skravletråden og lese nyheter fra dere.

 

Nesten så dagen ikke kan starte ordentlig før jeg har vært innom her *gliser* Dette er en god start på dagen, og dere jenter er gode å lene seg til :))))

 

Nå er arbeidsdagen min over, men jeg sitter nå ennå på jobb og jobber litt. Har noen IKT oppgaver som jeg må få gjort unna før jeg tusler hjemover. Sitter nå på jobb alene, resten av folket har gått. Må skravle litt vettu før jeg jobber videre :))

 

Juhu...neste uke blir en kort uke :))

Fri torsdag, men skal ha planleggingsdag på fredag.

Idag er det lille lørdag, og jeg er sjokolade sjuk *hihi*

Må innom og ha meg en sjokolade tenker jeg.

 

Du er flink Leah som bare gikk rett forbi alt det namename, uten å bli frista til å kjøpe noe ;)

Det hadde sikkert ikke jeg klart *ler*

Ja, kanskje det er det at du slanker deg som gjør at sultfølelsen er som den er.....ikke veit jeg, men hørtes litt logisk ut.

Viljestyrken din er på topp Leah *flinke deg*

 

Jeg kan ha viljestyrke hvis jeg bare går inn for det, men er svak for sjokolade :))

For et par år siden, bestemte jeg meg for ikke å spise noe godteri.

Jeg klarte et helt år uten å spise noe som helst av godteri. Da var jeg stolt av meg sjøl *smiler*

 

Nei, jeg får jobbe litt før jentene og gutten må hentes :)

 

Ha en fin lillelørdag jenter!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag, damer :-)

 

Alltid like hyggelig å logge seg på bim, det er så mye fint å lese fra dere :-) Ser ut som det begynner å bli spennende tider for en del her nå, skal vi ta en liten oppsummering av status i syklusen? Stemmer dette sånn noenlunde?

 

Happy: Har (omsider) fått TR og venter på EL

Leah: Har (forsåpentligvis) hatt EL og er nå et par DPO

Metti: Er ca. en uke DPO (håper ikke disse småblødningene er noe galt!)

Dossa: Ikke helt i gang etter exu enda?

Rina: Akkurat ferdig med TR og venter EL om noen dager

Gullis: Er du i gang igjen etter at du mistet?

Jeg selv: Ferdig med TR og venter EL om noen dager

 

Har jeg glemt noen? Og har jeg bommet stygt? Er så lett å miste oversikten, men følger veldig spent med på dere alle sammen :-) Hadde derfor vært fint å fått skikkelig klarhet i hvor dere ligger i løypa slik at vi alle kan følge hverandres spennende dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal vite det jenter, at hvis det er ingenting som får meg til å smile i løpet av en dag, så klarer jeg ikke la vær å smile når jeg kommer inn her og ser hvor mye dere har skravlet. Så spennende. Når det gjelder småbarn så har jeg jo ingen selv og kan ikke dele mine erfaringer, men jeg synes det er veldig spennende å lese om deres barn:)

 

Flott initiativ Tigerlise. Er veldig greit å følge med på hverandre hvordan vi ligger an:) Jeg kopierer den og fyller litt ut på meg og så kan dere andre også gjøre det hvis dere ønsker..

 

Happy: Har (omsider) fått TR og ble ferdig igår:) begynte på trippel pergo igår og venter på EL. Ifølge gyn så er min fruktbare periode fra dag 10-16 i syklusen, men har lest om flere som har fått el senere så vi tar alle forhåndsregler og koser oss annenhver dag (minst) frem til svar på blodprøven (som skal tas på dag23). Er idag på dag 5 i syklusen.

Leah: Har (forsåpentligvis) hatt EL og er nå et par DPO

Metti: Er ca. en uke DPO (håper ikke disse småblødningene er noe galt!)

Dossa: Ikke helt i gang etter exu enda?

Rina: Akkurat ferdig med TR og venter EL om noen dager

Gullis: Er du i gang igjen etter at du mistet?

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL om noen dager

 

Idag har jeg sittet lenge på jobb og det blir en lang dag imorgen også. Halvårsrapportene skal være levert innen fredag. Jeg får ikke jobbet noe på fredag fordi da skal jeg være med pappa til Sverige. Har en 80% stilling så har fri hver fredag, men har vært vikar nesten hver fredag dette halvåret. Så blir deilig å endelig ta fri nå til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg enger meg på og oppdaterer ;)

 

Happy: Har (omsider) fått TR og ble ferdig igår:) begynte på trippel pergo igår og venter på EL. Ifølge gyn så er min fruktbare periode fra dag 10-16 i syklusen, men har lest om flere som har fått el senere så vi tar alle forhåndsregler og koser oss annenhver dag (minst) frem til svar på blodprøven (som skal tas på dag23). Er idag på dag 5 i syklusen.

Leah: Har (forsåpentligvis) hatt EL og er nå et par DPO

Metti: Er ca. en uke DPO (håper ikke disse småblødningene er noe galt!)

Dossa: Ikke helt i gang etter exu enda?

Rina: Akkurat ferdig med TR og venter EL neste helg. Jeg og veslejenta reiser til Trøndelag neste søndag, så vi får se om vi rekker EL :)

Gullis: Er du i gang igjen etter at du mistet?

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL om noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempekoselig dette her :)!

 

Jeg prøver å ikke vente på EL men ikke så lett, har så smått begynt å tempe litt bare for å se om EL kommer men vi timer ikke noe. Tanken er å vente til etter TR før vi beg igjen. Jeg skal til gyn 31. mai så da får jeg se hva hun sier. Pga min alder og dårlig sædkvalitet har hun anbegalt oss å gå IVF privat for å være på den sikre siden. Nå har jeg blitt gravid to ganger på et halv år på egen hånd (siste gang med pergo) så kanskje vi gir det litt tid. Men det er spennende! Ikke minst å følge dere andre nå som jeg ikke er aktiv prøver. Kjenner jeg "savner" litt å være i dpo land og vente i spenning! :) Begge gangene jeg har blitt gravid nå så har jeg blitt helt mentalt ustabil 7-10 dpo så det er et sikkert tegn for meg :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

 

Godt forslag me sånn liste. Jeg bruker mye iphonen når jeg skriver innlegg så må derfor på dataen for å kopiere og sånn.. Men det går bra.

 

I dag har vi vert å planlagt underholdning til svogeren sitt bryllup. Mannen har fem søsken så det er kjekt være en så stor gjeng !!

 

Bare to dager igjen på jobb så reiser jeg til hytta. Da skal jeg uti boblebadet vi har ute.. Kunne ikke bruke det når jeg var gravid så nå skal jeg virkelig nyte det...

 

gullis : Når dere har blitt gravid to ganger på et halvt år burde dere jo ha gode sjanser for å klare det igjen... Jeg har ingen sikre tegn på graviditet. Hadde ikke troen da jeg fikk pos test.

 

God natt jenter

 

klem metti 6 dpo

 

 

 

Happy: Har (omsider) fått TR og ble ferdig igår:) begynte på trippel pergo igår og venter på EL. Ifølge gyn så er min fruktbare periode fra dag 10-16 i syklusen, men har lest om flere som har fått el senere så vi tar alle forhåndsregler og koser oss annenhver dag (minst) frem til svar på blodprøven (som skal tas på dag23). Er idag på dag 5 i syklusen.

Leah: Har (forsåpentligvis) hatt EL og er nå et par DPO

Metti: Er ca. 6 DPO (håper ikke disse småblødningene er noe galt!) jordmor sa at det kunne skyldes hormonforstyrrelse etter MA så satse på det : ) Skal egentlig vente en syklus så tar ikke nederlaget så tungt om tr komme.

Dossa: Ikke helt i gang etter exu enda?

Rina: Akkurat ferdig med TR og venter EL neste helg. Jeg og veslejenta reiser til Trøndelag neste søndag, så vi får se om vi rekker EL :)

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL om noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese hva dere har skrevet jenter :))

 

Veldig bra Tigerlise med en slik liste om hvordan vi ligger an i syklusen!!!

Gjør det litt enklere å følge med på hverandre også.

Og det er jo spennende å følge hverandres DPO og symptomer ;)))

 

Happy: har du skrevet mange IOP'er og halvårsrapporter?

Jeg synes det er like vanskelig hver gang. Bare det å formulere mål som skal være målbare er jo kjempe vanskelig.

Jeg har en elev i klassen med IOP, og som det skal skrives en vår rapport på men rektor har ikke ennå sagt fristen så har god tid vil jeg tro. De må være ferdig før vi tar ferie sies det her på huset.

 

Gullis: jeg sier som Metti, er sikker på at dere vil klare å bli gravide på egenhånd i og med at dere har blitt det 2 ganger på et halvt år.

Jeg er sjøl 36 år og kjenner at alderen tynger meg litt med tanke på å bli gravid.

Men vi skal klare det Gullis :))))

 

Rina: du bare må rekke EL ;)))

Krysser fingra for deg!!

 

Metti: høres avslappende ut å kose seg på hytta og ikke minst sitte ute i boblebadet :))) Da må du nyte et glass vin og mannen vettu ;))) *smiler*

 

Jeg får jobbe litt, må kopiere noen oppgaver.

 

HA en fin torsdag jenter!!!!

 

Happy: Har (omsider) fått TR og ble ferdig igår:) begynte på trippel pergo igår og venter på EL. Ifølge gyn så er min fruktbare periode fra dag 10-16 i syklusen, men har lest om flere som har fått el senere så vi tar alle forhåndsregler og koser oss annenhver dag (minst) frem til svar på blodprøven (som skal tas på dag23). Er idag på dag 5 i syklusen.

Leah: Har (forsåpentligvis) hatt EL og er nå et par DPO

Metti: Er ca. 6 DPO (håper ikke disse småblødningene er noe galt!) jordmor sa at det kunne skyldes hormonforstyrrelse etter MA så satse på det : ) Skal egentlig vente en syklus så tar ikke nederlaget så tungt om tr komme.

Dossa: Venter på å få besøk av TR etter min exu i påsken.

Rina: Akkurat ferdig med TR og venter EL neste helg. Jeg og veslejenta reiser til Trøndelag neste søndag, så vi får se om vi rekker EL :)

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL om noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Lurt med en sånn liste, så er det enklere å følge med på hvor hver enkelt er i syklusen:) Jeg tror jeg er 3 dpo i dag og merker ingenting :) Men måtte lage meg 3 digre brødskiver med banan i går kveld for å dempe den verste sulten, det hjalp litt..men våknet kl.1 i natt av at jeg var sulten igjen og det kjentes ut som om jeg ikke hadde spist på en uke! Det er akkurat sånn jeg får rett før mensen kommer, men nå har det jo vart i flere uker (føles sånn i alle fall)..så er redd det er noe hormonkluss ute å går :/ Det er jo ikke normalt å være så vanvittig sulten absolutt hele tiden!! Har spist en stor porsjon havregrøt med bananskiver på for 1,5 timer siden, og likevel er jeg skrubbsulten nå..vanvittig slitsomt. Dere er sikkert lei av å høre på meg gnage om å om igjen om denne sulten nå, men jeg kan ikke noe for det..bare MÅ klage litt til :P

 

Ellers så snødde det da samboern dro på jobb i dag!! Når vi sto opp var det gått over til regn, og det var hele 3 grader ute:p Håper været blir bra i morgen, da skal Leah være hjemme fordi barnehagen har planleggingsdag, og jeg kunne tenkt meg å gå på tur å ta med lunsjen ut eller noe..men ikke hvis det blir sånn som i dag nei :P

 

Fikk ikke brev fra legen i går heller, så skulle ringe de etter at posten hadde vært og jeg så at brevet ikke kom..men posten kom så sent at de hadde stengt tlf da :P Syns bare det er så rart at de ikke gir svar på prøven, jeg vet jo at jeg ikke er gravid, men det vet jo ikke de at jeg vet..Skulle sikkert bare ha ringt de nå, men kjente ikke at jeg gidder!

 

I dag er det jo torsdag og vaskedagen min..blæh..og det trengs virkelig, er kjempeskittent i gangen! Og så må jeg skifte på senga vår i dag også og vaske sengeklærne..var søkkvått 5.30 i morges! Skulle ønske hun bare ville bruke den bleien litt til :P

 

Metti: Du er vel 7 dpo i dag eller? Er det bare temping du ser det på? Hvordan måler du, eller hva måler du med? Jeg har bare et sånt øretermometer, og mener å ha lest at det ikke er godt nok..? Lurte på å kanskje begynne å tempe neste gang vi skal prøve:)

 

Happy: Har (omsider) fått TR og ble ferdig igår:) begynte på trippel pergo igår og venter på EL. Ifølge gyn så er min fruktbare periode fra dag 10-16 i syklusen, men har lest om flere som har fått el senere så vi tar alle forhåndsregler og koser oss annenhver dag (minst) frem til svar på blodprøven (som skal tas på dag23). Er idag på dag 5 i syklusen.

Leah: Har (forsåpentligvis) hatt EL og er nå et 3 DPO

Metti: Er ca. 6 DPO (håper ikke disse småblødningene er noe galt!) jordmor sa at det kunne skyldes hormonforstyrrelse etter MA så satse på det : ) Skal egentlig vente en syklus så tar ikke nederlaget så tungt om tr komme.

Dossa: Venter på å få besøk av TR etter min exu i påsken.

Rina: Akkurat ferdig med TR og venter EL neste helg. Jeg og veslejenta reiser til Trøndelag neste søndag, så vi får se om vi rekker EL :)

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL om noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah: har du lyst på et lite tips fra lille meg ang jenta di som er så flink og ikke bruker bleie om natta, men som får uhell :)))

 

Det jeg gjorde da ho eldste mi ville slutte med bleie, og for at jeg ikke skulle skifte alt i senga hver gang;

 

1) tisselaken

2) laken

3) tisselaken

4) badehåndkle

 

Så når ho hadde uhell trengte jeg bare å skifte håndkle og tisselaken som lå under badehåndkle. Jeg slapp å bytte lakentrekk :)

 

Ble litt mindre vask merket jeg :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå..Dossa, takk for godt tips..det var jo lurt jo :)

 

nå har jeg vasket huset og gått tur :) Var iiiiskaldt og det begynte å hagle mens jeg gikk! Så nå skal det bli godt med en varm dusj..og så kommer samboern hjem på "lunsj" ;) Tørr ikke å stole blindt på at el har vært, så må nå bare fortsette å forføre samboern jeg :P

 

Men først..MAT!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig Leah :))

 

Det virket godt hos meg, så det er jo noe du kan prøve ut.

Og da vil det bli mindre vask tenker jeg :)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hvordan skal dette gå. Jeg har ikke klart å bli ferdig med alle halvårsrapportene og de skal leveres imorgen. Orket ikke sitte mer på jobb så må prøve å få gjort de ferdig ikveld. Håper egentlig at jeg kan få utsatt de jeg mangler til mandagen slik at jeg kan jobbe i helga.

Og mens jeg skriver så får jeg melding om at jeg kan levere på mandag istede. Puh, da kan jeg slappe litt av idag og ikke stresse.

 

Dossa: Jeg har fler rapporter enn deg:/ De jeg har skrevet halvårsrapport på nå, er det den forrige læreren deres som har skrevet IOP til, men nå må jeg lage ny og det er litt skummelt for jeg har ikke gjort det før. Heldigvis så kan jeg bruke mye av de samme målene som de to andre IOPene. Så tror nok ikke det er så ille som jeg har forberedt meg på.

 

Metti: Hva håper du selv? At du er gravid nå allerede eller ønsker du helst å vente en syklus? Kan du forresten legge ut link til tempgrafen din? Som jeg har sagt før, jeg synes det er så spennende å følge med på andres grafer. Skulle veldig gjerne tempet selv, men er håpløst når syklusene er på 3mnd+ Hehe..

 

Dossa og Leah: Så bra at man gi hverandre tips til å få det litt bedre i hverdagen:) Jeg tar med meg tipset til jeg en dag får en liten en som har lyst å slutte med bleie.

 

Hvilke planer har dere for helga da? Her er det barnas dag på lørdag så jeg skal se på barnetoget (barnehagene kler seg ut etter tema, og de beste blir premiert) og ta noen lodder på sjokoladelotteriet. Vi pleier å være med noen av onkelungene hans, men neste år håper jeg virkelig at vi har eget barn.

 

Er forresten på 3. dagen med pergo idag og kan ikke si jeg kjenner så mye bivirkninger, har litt vondt i hodet og er svimmel, men det kan også være for lite søvn og for lite mat. Har lest om mange som får masse bivirkninger, men jeg har vært heldig der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy: så godt at du fikk utsettelse av halvårs rapportene til over helga. Da kan du, sjøl om det er kjedelig, få de ferdig i løpet av helga. Ikke gøy å jobbe i helga, men av og til blir man bare nødt til det.

Jeg er glad jeg kun har en IOP elev, ho som har 7. klasse har hele 5 stk *phuu* det høres ut som mye jobb.

Jeg skal begynne på rapporten neste uke, og når den er ferdig må jeg justere IOP'n dersom målene er nådd.

 

Planer for helga; hmmmm vi har faktisk ingen store planer, bare slappe av. Få malt garasjen og begynt med lekehuset, tenker jeg blir en liten plan :))

Vi skal nok få gjort unna litt i denne helga også.

 

Neste år Happy, da har du eget barn som du kan følge med på barnetoget :)))

Så bra du ikke har de verste bivirkningene av pergo. Får håpe de ikke kommer heller :))

Spent på å følge deg i de neste ukene:)))

 

Jeg går og venter på at TR skal dukke opp. Er fem uker siden exu, burde vel komme snart synes jeg..

 

Happy: Har (omsider) fått TR og ble ferdig igår:) begynte på trippel pergo igår og venter på EL. Ifølge gyn så er min fruktbare periode fra dag 10-16 i syklusen, men har lest om flere som har fått el senere så vi tar alle forhåndsregler og koser oss annenhver dag (minst) frem til svar på blodprøven (som skal tas på dag23). Er idag på dag 5 i syklusen.

Leah: Har (forsåpentligvis) hatt EL og er nå et 3 DPO

Metti: Er ca. 6 DPO (håper ikke disse småblødningene er noe galt!) jordmor sa at det kunne skyldes hormonforstyrrelse etter MA så satse på det : ) Skal egentlig vente en syklus så tar ikke nederlaget så tungt om tr komme.

Dossa: Venter på å få besøk av TR etter min exu i påsken.

Rina: Akkurat ferdig med TR og venter EL neste helg. Jeg og veslejenta reiser til Trøndelag neste søndag, så vi får se om vi rekker EL :)

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL om noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, flittige damer - dette er allerede innlegg nr. 40 på den nye skravletråden, hehe :-)

 

Kjempefint med "tisse-tips", Dossa. Det skal jeg huske til Anton blir så stor. Blir nok bleier i laaang tid enda, men tiden går fort. I dag er pøbelen allerede 1,5 år! Feiret med grilling og ute-middag i dag. Litt surt, men var i det minste oppholdsvær. Bare å kle seg godt :-) Og Anton elsker å være ute, så da går ettermiddagen så mye lettere.

 

Spennende å følge pergo-kuren din, Happy. Jeg prøvde selv pergo for litt over 4 år siden. Det gikk ikke så bra. Ble helt vannvittig humørsyk, ville IKKE ha barn og mannen kunne bare pelle vekk de ekle fingrene sine, hehe. Beste prevensjonen jeg har prøvd ever... Null sex på de 2 pergo-kurene jeg prøvde, så prosjektet ble raskt avsluttet :-/ Mulig det blir aktuelt å prøve igjen nå, men tror jeg kommer til å takle det på en annen måte.

 

Metti, kos deg masse på hyttetur. Høres kjempekoselig ut :-)

 

Leah, vi blir ikke lei av å høre om sulten din (ikke jeg i hvert fall). Jeg er selv utrolig glad i mat, og det er slitsomt å kutte ned på inntaket. Jeg har heldigvis alltid hatt høy forbrenning, men merker at den har dalt betraktelig med alderen. Før kunne jeg spise akkurat det jeg ville, men nå må jeg være strengere med meg selv. Det sklir fort ut...

 

Gullis, det høres jo absolutt ut som dere er i stand til å bli gravide enda, så ikke gi opp håpet :-) Men skjønner hva du mener. Selv er jeg 5 år yngre enn deg, og tenker jo litt på det jeg også. Krysser fingrene, det SKAL gå for dere også! For nå skal vi jo alle bli gravert før sommeren :-D

 

Rina, er du i gang med neste pp nå? Vi må snart gjøre en innsats, men er så sliten på kveldene at det har vært dårlig stelt siden forrige EL... :-/ Men nå MÅ vi bare i gang igjen, nærmer seg vel snart nå. Og det er jo ikke akkurat noe fælt vi skal gjøre, det er bare litt "ork" før man kommer igang *smiler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helu damer

 

I dag har eg vert på shopping og hatt en middag me ei vennine. Veldig koselig for det e lenge siden eg har sett hu.

 

Happy og Leah : Jeg temper med noe som heter pearly men det holder med et termometer me to desimaler. Måler under tunga hver morgen før eg står opp. Man skal helst ha sovet minst tre timer sammenhengende før en tar tempen . Det pleier være ca 0.5 grader i forskjell på før og etter EL. Tar jeg utgangspunkt i meg selv så har jeg en ca temp før el på 35.90 - 36.30 etter el på 36.35 - 36.70 .. Jeg kan legge ut grafen min men den siste er jo ikke den beste å se på. Begynte ikke tempe før blødningene var nesten ferdig. Men de andre ligger under..

 

Dossa og Happy : lykke til med rapporter og IOPen

 

I helga reiser jeg på hytta. Drar rett etter jobb i morgen. Da skal det slappes av med boblebad og mannen. Svoger og forloveden kommer også en tur på besøk. Glede meg te helg. To uker siden jeg hadde fri sist. Eller har hatt en fri dag

 

God kveld

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting til

 

Happy lurte på noe

 

Eg håper det har klaffet denne mnd men trøster meg selv me at vi egentlig burde vente. Tok forresten en graviditetstest i dag og den var neg og det lover jo bra : ) Da er hormonene ute av kroppen..

 

Grafen til tempen min

 

http://www.fertilityfriend.com/home/3145ea

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grafen til tempen

 

haha her er man trøtt .. Link sko det jo stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Metti, nå har jeg noe å følge med på i dagene fremover:) imorgen skal jeg til Sverige med pappa og jeg blir hentet 05.45!(skal rekke 7 ferga) Så egentlig skulle jeg vært i dyp søvn nå. Føler jeg er mer trøtt nå enn før, det kan nok være pergon, men det overlever jeg:) kan jo sove lenge på lørdag og søndag:) noen fordeler må vi uten barn også ha;) selv om jeg bytter ut nattesøvn med en liten spire når som helst:

 

God natt jenter, så snakkes vi. Vi er jo så flinke til å skravle og det liker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafen ser fin ut Metti! Ser ut som kroppen har kommet i god gjenge allerede! Jeg skapventer på EL som noen så fint sa :) og skaptemper også dessuten! Tempen steg igår og jeg har hatt veldig feelingen av EL de siste 3 dagene og særlig i dag! Det stemmer jo ikke med tempen så jeg prøver å bare flyte på å ikke tenke så mye på det. Men jeg var vel sånn første EL etter sist SA også. Ble helt svimmel og kalm da jeg hadde EL, følte meg helt dårlig. Samme nå. Neste syklus var helt normal igjen. Tirsdag skal jeg til gyn, det blir jo spennende :)Forventer ikke at kroppen er så fort igang hos meg. Er bare en magefølelse jeg har. Bokstavelig talt! Tenk om du skulle være gravid med en gang Metti! :) Håper håper håper på dine vegne!

Kjempefin den oppdateringslisten dere lagde, klarte ik helt å henge med, har barna her og i dag har det gått hurramegrundt med fotballkamper og besøk og mannen har reist på jobbtur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafen min var fin helt til i dag ja... Skikkelig temp dipp i dag som jeg tenker har en av tre årsaker.

 

1. Hormonene er ikke i balanse enda og jeg ikke har hatt EL enda . Noe jeg ikke får til å stemme utifra de andre tempene.

 

2. Implantasjons dipp. Dipp i temp når egget fester seg

 

3. Mensen kommer

 

Blir spennende se hvilken av disse som stemmer da !!

 

Da stikke eg på jobb klokken er bare 7.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: tidlig du skal på jobb da :)) Jeg har sett på grafen din, jeg har aldri brukt temp, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal lese grafen din.

Kan du forklare hva som betyr hva og egentlige hele grafen din?

 

Du må kose deg masse i helga på hytta og i boblebadet ;)))

Håper dere får flott vær.

 

Her pøs regner det idag. Passer så dårlig for jeg skal på tur med klassen idag og vi skal være ute på slutten av dagen.

Må bare håpe at det gir seg og blir oppletta etterhvert.

 

Godt det er helg. Har jobba ei uke allerede, og dagene går så altfor fort.

Rekker ikke alt jeg har tenkt å gjøre i timene mine *hehe*

Kjenner magen trenger hvile, har vært mer i aktivitet enn det jeg var når jeg var sykmeldt og det merker jeg godt.

 

Får stikke på jobb.

Ha en flott fredag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Metti: Håper det var en implantasjonsdipp :)

 

I dag er jeg 4 dpo..ingen forandringer:) Var ikke så sulten når jeg våknet i dag, hurra :P

 

Leah er hjemme sammen med meg i dag, så vi må nå finne på noe koselig:) Hun skal i bursdag i morgen, så må i alle fall ut å kjøpe gave til bursdagsgutten :) Og så tenkte jeg å dra på mamman min sin jobb og spise lunsj sammen med henne etterpå:) Så får vi se om været har tenkt å være fint så vi kan være ute å kose oss, jeg haaaaater å være ute når det er kaldt og grått..men hun liker jo å være ute uansett så ut må jeg jo :P

 

Fikk brev fra legen i posten i går, trodde jo selvsagt at det var svar på prøven..men neida, var bare en regning på en henvisning han hadde sendt :P Vet jo at de kun sender ut brev hvis de finner noe på blodprøvene som må følges opp f.eks..men akkurat denne typen blodprøve må de da skjønne at man vil ha svar på uansett!?! Kanskje det kommer nytt brev i dag..

 

Ha en super fredag jenter :) Husk å hvile litt i helga da Dossa :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner til vanlig kl sju når jeg har tidligvakter så ja det er ganske tidlig !! Men i dag fikk jeg begynne halv åtte så det var deilig ; )

 

Grafen min ja hmm ikke lett å forklare men jeg kan prøve.. Grafen begynner på syklus dag 1 . Da ser du de røde bokstavene nede. Tallene Øverst er dato mens de nede er syklusdag. Krysset mitt på indikere EL så kommer dpo dager etter det... Temperaturene er jo loddrett og da kan du se en forskjell på temperaturene før og etter EL. Det er letter få et oversiktlig bilde på de gradene så ligger under den første for der har du hele syklusen.. Mine temperaturer ligger på 35,90 til 36.30 før EL mens 36.30 til 36.80 etter EL...Krysset mitt på kommer når programmet jeg skriver tempene i registrere endringen

 

Håper du fikk litt mer forståelse nå men er vanskelig forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen, damer :-) Klarte ikke helt å holde meg unna i dag heller... Er lunsj nå, så lurer meg til litt bim-tid. Jeg begynner egentlig kl. 7 hver dag, men siden bhg ikke åpner før 7 blir den fort nærmere halv åtte før jeg kommer meg på jobb. Har litt fleksi-tid, så det går bra. Har vel et par hundre timer å gå på ettersom jeg startet så tidlig etter permisjonen, hehe.

 

Metti, så spennende å følge med på deg, håper virkelig at det er egget som har festet seg!

Dossa, må huske å ta vare på deg selv nå, må ikke slite deg helt ut, vet du :-)

Leah, krysser fingrene for at egget er på tur ned nå og koser seg sammen med en av svømmerne til mannen din, hihi. Blir nok et deilig lite nurk av det skal du se :-)

Gullis, klarer du å holde deg unna prøving denne pp? Tror ikke jeg hadde klart det...

Happy, hovrdan går det med deg? Fått noen bivirkninger på pergo? Håper den eneste "bivirkningen" blir en spire :-)

 

Da må jeg spise litt før siste innspurt av arbeidsuka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...