Gå til innhold

Skravletråd for tigerlise, Metti, Leah, Dossa, Happy og alle andre som er glad i å skravle:)


Happy87

Anbefalte innlegg

Hehe, med min eminente fruktbarhet skal jeg nok vente sammen med deg, Happy. Vi har vel ikke akkurat fått som kall å befolke verden... :-)

 

Så kjedelig at du ikke har fått pos. el-test enda! Satser på at den lyser mot deg i morgen tidlig :) Det er vel ikke mye mer de kan gjøre nå før det blir ivf eller noe? Husker ikke om du har hatt utredning enda? Sjekket eggledere osv? Det blir jo barn på de fleste på en eller annen måte, men urettferdig at enkelte bare spytter ut småttiser mens andre må slite sånn. Krysser i hvert flal fingrene for deg!!

 

Vi legger inn aksjer annenhver dag frem til jeg vet noe mer, her skal ingen pp gå uprøvd forbi, hehe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos utredning hos gyn i mars og tok blodprøver og innvendig ul. Har ikke hørt noe om blodprøvene så regner med at de var ok, men på innvendig ul så han flere tomme eggposer i begge eggstokkene. Eggene inni har ikke klart å utvikle seg:/ Tror det er det samme som de andre her inne kaller cyster.

 

Han la opp ett veldig ålreit løp for meg som startet med dobbel pergo. Fikk ikke el og rett over på trippel pergo. Hvis jeg ikke fikk el eller det ikke klaffet på tre runder med pergo så ville han henvise meg videre til fertilitetsklinikken. Vet ikke hva som skjer der, men gyn sa at jeg får mye bedre oppfølging der enn det han kan gi.. Så er egentlig veldig fornøyd med min gyn. Han var veldig behjelpelig og lot meg ikke vente i evigheter. Er bare det at det er 3mnd ventetid på fertilitetsklinikken så hadde håpet jeg klarte å få el av pergoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Takk for det! Ja tiden e fult opp med mye moro, skjer noe hele tiden. Han reiste seg opp for en måned siden, og krabber i full fart, så har nokk å henge fingrene i. Nå gleder jeg meg litt til han går stødig, og ikke faller hele tiden:)

 

Tre barn ja, og du har jo fått de ganske tett, så du har vel litt å henge fingrene i om dagen du også tenker jeg? :)

 

Nå om dagen koser vi oss masse i det fine været, har vært en deilig helg.

 

Nå er jeg spent på om det blir prøve-start neste pp. Bare tr kan komme nå..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil få oppfølging i neste svangerskap.

UL vil bli tatt en gang i uke 6-8, for å se at alt er som det skal være.

Det er ofte i uke 6 det merkes en exu, hvis man er uheldig.

Krysser fingra for at en gang er en gang for mye.

Det er godt å vite at jeg vil få god oppfølging :))

Føles tryggere da på en måte :))

 

Happy og Tigerlise: nei da det skal ikke ta lang tid før dere kan juble over en positiv test!!! Har en følelse av at jeg kan bli hengende her ei stund sjøl, har ei eggleder igjen og ta har jeg vel ikke flaksen på min side.

Vi får henge sammen jenter, dere er gode å ha *smiler*

 

Rina: er aksjene lagt inn og EL passert?

Håper dere rakk det ;)))

 

Mathias: jeg har nok å henge fingrene i om dagen, men så moro da *smiler* Ååå jeg har så lyst på en spire nååå, er utålmodig av meg.

Nyt tida mens han er liten, den får du ikke tilbake :)

 

Har vært en varm og deilig dag idag.

Har vært hjemme hos mine foreldre i hele dag og bare kost oss.

Ungene har lekt med katta, bikkja og vann.

De var ikke tørre etter all vannleken *gliser*

 

Jeg kan høre senga rope på meg.

Natta c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du også får oppfølging, Dossa! Da jeg hadde exu var det ikke så langt som uke 6, tror jeg. Men var kanskje også derfor de ikke var helt sikre på at det var det som faktisk hadde skjedd (det ble ikke endelig klart før under ks mange år senere). Uansett forsvant det jo av seg selv hos meg, men egglederen er gåen. På tross av dette fikk jeg da lille Anton, så alt håp er ikke ute med kun én eggleder. Er det ikke redusert til ca. 80% tro? Og det er jo ikke så ille :-)

 

Du spurte forresten om vi hadde vært inne på spåsiden? Jeg var det i februar, og da skulle jeg bli gravid innen 4-5 mnd. Gutt det også :-) Jeg tror egentlig ikke på sånt, men blir spennende å se likevel :-) Hvis det stemmer bør det jo skje noe snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! :)

Her har vi vært oppe en time allerede.. gjesp.. ;) Etter 60 mil bak rattet i går, var det godt å komme fram gitt. Sjefen var heldigvis eksemplarisk i bilen, og sov mye av turen. Jeg grudde meg skikkelig på forhånd, for hun pleier å hate å kjøre bil og det bruker å bli MYE grining. Også har jeg aldri kjørt så langt alene med henne før. Men det gikk over all forventning. Heldigvis! Og vi er endelig framme i Trivelige Trøndelag.. hihi.

 

Jeg tok en el-test i går før jeg reiste, og den var svakere enn den jeg tok på fredag, så jeg vet ikke helt. Jeg tolket egentlig den på fedag som negativ, men kanskje den var positiv da.. Jeg vet ikke jeg.

både. Vi fikk ihvertfall lagt inn aksjer tordag og lørdag, så det er bare å vente å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter på EL er på dag 6

Dossa: Venter på EL, er på dag 11 i syklusen :)

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke på dette med spå, men er jo gøy å prøve og se om det skulle stemme ;)

Vi får se da Tigerlise om det stemmer på oss *smiler*

Tenk om neste mnd er vår mnd :)))

Det hadde vært helt supert, ikke sant?

Gutt på deg også, spennende :)

 

Har du sjekket ut den kinesiske kalenderen? Stemmer den med deg?

Den stemmer med jentene hos meg, men ikke med han eldste.

Skulle jeg bli gravid de neste mnd, sier kalenderen at det blir jente, så blir jo spennende dette da *gliser*

 

Da var helga over, og en ny jobb dag venter.

Blir ikke ordentlig uke dette heller.

Imorra skal klassen ut på skogstur. Vi skal studere livet langs vannkanten :)

På onsdag skal vi ha friidrettsdag :)

Dagene går fort nå synes jeg, er ikke lenge før sommerferien banker på døra *smiler*

 

Nei, får stikke på jobb.

HA en fin mandag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her hos dere jeg, så deilig å finne et sted hvor flere prøver å bli gravide og er i samme situasjon. Snakket om dette lenge nå at vi skal prøve, og er endelig ferdig med siste pillebrett nå! Jippi !

 

Sitter på jobb nå og klarer ikke tenke på annet enn baby-ditt og baby-datt. Men så tør jeg ikke si det til mine foreledre eller svigerforeldre av frykt for stadige spørsmål og mas, i tilfelle vi bruker en stund på å bli gravide. Og så har vi et nært vennepar som har prøvd i snart 2,5 år, som jeg vet vil ta det tungt når vi evt. bli gravide, så prøver å ikke si noe der heller før jeg vet jeg er gravid og noen mnd på vei.

 

Har dere forresten tenkt på når og hvordan dere skal fortelle deres foreldre den kommene glade nyheten? Og ikke minst arbeidsgiver ? Mange spørsmål som svirrer rundt her nå.. Deilig med en rolig dag på jobben :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til skravletråden :)))

Her vil du stor trives ilag med oss skravle jenter *smiler*

Vi prater om alt og ingenting ;))

 

Koselig med nye nick :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg Lille.Blomst.. Som Dossa sier, veldig koselige med nye nick her inne. Det går mye i babytenking hos meg også, men har på en måte gitt litt opp. Klarer ikke å få el av meg selv om blir snart henvist til fertilitetsklinikk:( Veldig kjipt, men håper jeg får den hjelpen jeg trenger der iallefall. Har ingen barn fra før så vet ikke om jeg kan bli gravid eller ikke.

 

De som vet at vi prøver er tre vennepar og søstra til sambo. Søstra fikk vite det da det var hun som tok blodprøve av meg for å sjekke om jeg hadde hatt el. Ellers så kommer vi til å snakke med andre søstra hans og mannen hvis det går så langt at vi må ta prøverør. De har vært gjennom det og kan fortelle oss om hele prosessen.

 

Vi kommer nok ikke til å si noe om graviditeten før det har gått 12 uker. Gleder meg til å fortelle det både til mine og hans foreldre. Det blir mine foreldres første barnebarn, men foreldrenes hans 13. barnebarn. Men det blir spesielt fordi han er siste av søskna som ikke har barn. Så alle venter på at vi skal få.

 

Dossa: Fy søren nå går det fort mot sommerferie. Denne uka her har vi vårdag imorgen (hele skolen går natursti) Onsdag skal vi bake halve dagen og fredag skal vi se 7.klasse sin forestilling.

Neste uke er det fri mandag, klassetur på torsdag og fotballturnering på fredag. Og mandag og tirsdag dagen etter går til å levere bøker, rydde klasserom og ha kosetime på tirsdag. Vi avspaserer på onsdag pga et arrangement så siste dag på jobb er tirsdag. Bare 10 dager igjen:) Og nesten ingen med fag hele dagen.

 

Rina: Så bra at turen gikk bra. Dere får kose dere masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy87: Håper du får den hjelpen du trenger og at dere får det til! Hvor lenge har dere prøvd?

 

Venter fortsatt på tr her, på dag 35 i dag, men har ikke vært noe mer enn en frisk blødning på fredag..

 

LIlle Blomst: Jeg er helt ny her inne jeg også. Begynner å prøve på andre mann nå i juni. Vi har en spennende tid forran oss nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg runder snart 1år som prøver. For noen er ikke det lenge, men jeg synes det er en evighet. Og med de forholdene jeg har nedi eggstokkene så håper jeg at jeg får den hjelpen jeg trenger. Det virket på gyn at det kommer jeg til å få. Han var kjempeålreit og la opp et raskt løp og var veldig optimistisk, og da blir jeg også optimistisk. Så håper jeg får en positiv g-test i løpet av 2011.. Det SKAL vi alle sammen her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøvde et år på føtstemann, og ja, det er en evighet!! Husker hvor slitsomt det var... Og forstår det må være utrolig slitsomt når ikke ting er som det skal i tilleg. Du får ha masse lykke til, og må dette åre bli deres år:)

 

Hvor lenge har dere andre her inne prøvd?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i vår 5. pp nå, men med førstemann tok det 5 år. Så er temmelig avslappet til å få resultat enda, ja... Om det klaffer "fort" er det en skikkelig bonus. Sist lot vi naturen gå sin gang uten hjelp, men denne gangen er vi innstilt på både hormonkurer og ivf om vi må. Klokka tikker og går, og vi vil ikke ha altfor stor aldersforskjell mellom småttisene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i min 10pp.

De 3 andre ungen satt alle på første forsøk, men denne siste spiren lar vente på seg :)

Ble gravid i 8pp, men det endte i en exu, og jeg måtte operere vekk høyre eggleder :(

Men vi må bare se fremover og krysse fingra for at vi alle sammen snart kan følge etter Leah :)))

 

Fy satan her har det tordnet og lynet i over en time. Det smalt noe jævlig, hele huset rista jo *ler*

Jeg er ikke redd for lyn og torden, men de to eldste ble litt skremt da det smalt som verst.

 

Nå sover de søtt alle 3. Så da kan jeg forberede meg litt til konf.timene.

Jeg er nesten ferdig med konferansetimene mine, har att bare 4 stk *jippi*

Det er som du sier Happy, ikke mange dager att på skolen og ihverfall ikke mange dager med fag.

Gleder meg til ferie :))))

 

Ha en fin mandagskveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i min 9 pp men har prøvd i 11 Mnd så ikke lenge til jeg runder året... Ble også gravid i 7 pp men spiren ville ikke leve ; (

 

Nå prøver jeg på nytt og er livredd for at jeg vil få flere ma på rad eller at det skal ta like lang tid !!

 

Nå er jeg snart ferdig med kveldsvakten min. Skal bli deilig å få komme hjem.. Men det har vert en rolig vakt ; )

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra en super tur i Beograd! Er så billig med mat og drikke så fokuset har vært på dining and vining så mulig det ikke er så bra for fruktbarheten. Var jo hos gyn forrige tirsdag som sa at ejg hadde hatt EL. Men jeg har hatt så mye slin mens jeg var i beograd, og vanvittige EL smerter, onsdag hadde jeg også en liten bloddråpe. Etter hvert har det tørket opp og tempen er høy. Men i dag har jeg PMS smerter....herreminhatt for et styr å ikke vite hvor man er i syklus!! Føles som TR kommer når som helst nå. Så da har jeg oppdatert:

 

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter på EL er på dag 6

Dossa: Venter på EL, er på dag 11 i syklusen :)

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: Venter på TR

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååååååå!!!!!! Jeg blir så sur og sint!!! Nå har jeg hatt vonde og ubehagelige stikninger i eggstokkene i en uke nå, men ingen positiv el-test:( hvis ikke jeg får el så trenger jeg heller ikke få slike smerter! Beklager, men måtte bare få ut litt frustrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy

 

Denne babylagingen er en berg og dalbane uten like. Noen dager tenker jeg på det nesten hele dagen. Men jeg prøver å tenke at det finnes mye hjelp å få og det er du vel godt igang med

 

Syns det ble sakt så bra på et innlegg her inne at det føles som om kroppen viser oss fingeren.. Det synes jeg virkelig var beskrivende. Det er ikke lett for meg å vite hvordan det er å ikke få eggløsning men kan tenke meg til at det må være forferdelig.. Vi heier virkelig på deg her inne og tror og håper at det vi alle skal få oppleve den største drømmen. Jeg er vel en av de få her inne som ikke har barn selv og vet veldig godt at det er et vanvittig savn og ikke bli gravid og få det barnet en vieklig ønsker. Men det må bli vår tur en gang vi må bare ta en litt lenger vei en de fleste andre.

 

Jeg ønsker virkelig at du en gang skal få oppleve å bli mor !!

 

Stor klem fra Metti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skravlejenter :)

 

Er det noen som nærmer seg ikm nå? Er spent på om jeg får selskap av noen kjente inne på 1.tri snart :) Håper virkelig det!

 

Babyverden sier at jeg er 4+4 i dag, så jeg tar utgangspunkt i at jeg er det enn så lenge da:) Har bestilt time hos legen neste tirsdag, håper å få tidlig ul for å fastsette termindato:) Og så må jeg spørre om når jeg må begynne med disse sprøytene som jeg må ta når jeg er gravid, hadde nesten glemt de..men mamma minnet meg på de, for hun er jo så bekymret for meg stakkar :P Jeg mangler protein S i blodet og må derfor ta fragminsprøyter når jeg er gravid for å unngå blodpropp..Husker ikke når jeg begynte å ta de forrige gang, men tror legen ville jeg skulle begynne med en gang, mens jeg ventet til jeg var 12 uker :P HATER de sprøytene, får ikke til å sette de selv for da vil jeg bare svime av, de svir og samboern er nødt til å gjøre det for meg..i tillegg er de dyre!! Men med mindre de har funnet opp noe annet jeg kan ta så må jeg vel bare bite tennene sammen og få resept på disse sprøytene :/

 

På fredag skal kanskje tantesnuppa mi sove hos oss for første gang, det kan bli spennende..hun er 18 mnd :) Så får jeg øve litt på å ha 2 barn som skal fås i seng om kvelden :P

 

Jeg nyser fortsatt en del, lurer på om det faktisk har en sammenheng med graviditeten:) Er skikkelig usannsynlig sulten i dag, og i går kveld var jeg bittelitt småkvalm..og det gjorde meg så lykkelig :P

 

Ha en flott dag jenter :) Her regner det og var vått og kjipt å gå tur i dag, bare 8 grader også. men håper sommern kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne fulgt etter deg Leah, men må nok vente litt...

 

Tusen takk for støtten Metti.. Beklager at jeg klager litt, men er inne i en dal på berg og dalbanen nå kjenner jeg. Men setter utrolig pris på tilbakemeldinger fra dere, da kommer det som regel ett lite smil frem:)

 

El-testen var nesten positiv idag, men sånn er det alltid med el-testene mine.. Går opp og ned i styrke, men aldri positiv. Skjønner ikke hva som gjør at jeg har så høyt LH-nivå i kroppen.. Jeg har jo aldri hatt bare en strek på el-testene.. Jaja, nå er det bare en uke til blodprøve og noen dager etter får jeg ett endelig svar på om jeg har hatt el eller ikke..

 

Idag var jeg så gæren at jeg ble med en kollega og jogget FØR jobb. For det første så har jeg aldri jogget før (får vond i beina) og for det andre så hater jeg å stå opp tidlig..Er egentlig veldig stolt av meg selv:) Og etterpå måtte jeg gå hele naturstiløypa fordi jeg satt på en av de siste postene så ble enda mer trim da.

 

Har dere hatt en fin dag foreløpig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Happy :)

 

Du har all grunn til å klage og skrike. Jeg skjønner deg godt, selv om jeg ikke er i dine sko.

For dere som ikke har barn, må ønske om en baby være sterkt, og det er ikke annet jeg unner deg og Metti enn å bli gravide :)))

Morsfølelsen er sterk, bare vent, det skal bli deres tur også ;)))

Det fortjener dere begge to *smiler*

 

Oboy så flink du har vært og jogga før jobb :)

Det står det respekt av *flinke deg*

 

Høres ut som dere har stor kost dere Gullis :))

Var det uten unger?

Forresten hvor gamle er dine gullunger?

 

Idag har jeg vært på skogstur med klassen.

Vi har funnet mange rumpetroll, øyenstikker, vannløper og mange andre bille typer.

Ungene har stor kost seg.

Merker jeg er sliten, trøtt i øya.

Blir en tidlig kveld idag tenker jeg ;))

 

Jeg venter EL i slutten av uka. Spennende, men fy for noen lange vente uker frem til IKM.

Den ventetida synes jeg er verst.

Har en følelse av at jeg blir hengende her ei god stund.

Føler det vil ta tid før jeg får en spire igjen :(

 

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter på EL er på dag 6

Dossa: Venter på EL, er på dag 12 i syklusen :)

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: Venter på TR

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og DER fikk vi til innlegg nr. 200 på denne tråden også :-) Flinke skravledamer er vi :-)

 

Endelig har sommeren kommet til Trøndelag (heldig for deg også, Rina :-))! Er riktignok litt regn innimellom, men temperaturen er deilig, og da gjør det ikke noe om det kommer vått fra oven. Sola skinner jo titt og ofte også. HERLIG!!!

 

Moro å lese alle oppdateringene deres. Har korttidshukommelse i kveld kjenner jeg (vært våken siden 04.25 da gullet mente det var morgen), så klarer ikke å kommentere alt som er skrevet. Men følger spent med på alt dere skriver :-)

 

Dossa, jeg la inn et nytt innlegg på spå-siden, bare for moro. Fikk til svar rundt juletider. Vet ikke om jeg skal håpe på at det er riktig eller ikke. Vil jo helst bli gravid NÅ, hehe. Men er ikke så ille lenge til jul heller. Jaja, er nå mest for moro, da.

 

Ellers har jeg kapitulert og latt testomanen i meg få fullt spillerom nå. 3. dag med blendahvit test i dag, men det var ikke annet enn forventet. Tror uansett det er for tidlig å teste, men det er jo så gøy! Dessuten vil jeg vite det om det blir en ny kjemisk. Sist var testen positiv kun én dag, så da må jeg jo bare kjøre på (litt billig unnskyldning, kanskje?). Er en habil symptomjeger også, så her er det både småkvalme, tretthet, hyppig vannlating og ømme pupper. Kvalmen er sikkert fordi jeg er spent og prøver å ikke spise så ofte, trøtt kan man jo bli av å stå opp grytidlig, tisser nok ofte rett og slett fordi jeg drikker masse vann, og ikke rart puppene blir ømme sånn som jeg går å klemmer og kjenner etter om de kanskje er litt vonde, hehe. Kan innbilde seg det meste, gitt.

 

Happy, nå må bare EL komme til deg snart, du fortjener ikke å gå slik. En ting er at det er kjedelig å prøve pp etter pp, men når EL uteblir har man liksom ikke håpet en gang. Krysser fingrene for at det skjer veldig, veldig snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

 

Jøje meg vi har allerede skrevet over 200 innlegg *smiler*

Vi er noen skravle jenter *ler*

Men så koselig å lese hva dere skriver om hverdagen og ventetida :))

 

Det er deilig når sommeren endelig banker på døra.

Herlig med sol og varme.

Her viser gradestokken + 17 grader i skyggen, vil bli en solrik dag og det passer fint siden vi skal ha friidrettsdag i hele dag.

Da blir det mange ulike aktiviteter, og 1 til 4 klasse er delt inn i mange grupper på tvers av klassene sine.

Fint for da blir de enda bedre kjent med hverandre :)

 

Tigerlise: ja jeg skjønner du er litt små trøtt, 0425, det er jo natt da *smiler* Anton er A menneske har jeg skjønt ;))

Liker å stå opp tidlig og få mye ut av dagen.

Sov han litt lenger idag eller?

Hvor mange DPO er du nå?

 

Jeg er på dag 12 eller 13.

Spent på om EL kommer til helga.

Mannen reiser på jobb tur på neste uke, så krysser fingra for at EL ikke er forsinket.

 

Du har jo en forklaring på symptomene dine Tigerlise *gliser*

Det er merkelig hva man kan innbilde seg, men det skal stemme med deg!!! Hadde vært gøy om du får en positiv test nå :)))

 

Jeg får reise og forberede meg til aktivitetene idag.

Ha en fin dag jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...