Gå til innhold

Skravletråd for tigerlise, Metti, Leah, Dossa, Happy og alle andre som er glad i å skravle:)


Happy87

Anbefalte innlegg

Det var kjipt Tigerlise..hadde virkelig håpet du slapp kjemisk denne gangen! Men bra at du får begynne med blodprøver for å finne ut hva som skjer..for dere har tydeligvis ikke problemer med å treffe blink, men det hjelper jo lite når det ikke fester seg :/

 

Her er et helt fantastisk nydelig vær i dag også, over 20 grader når vi sto opp kl.8.20 (herlig å sove lenge:)..Leah var helt i 100 både i går og i dag og synes det var såååå rart at hun fikk lov til å gå i t-shorte..og i dag har hun t-shorte, tights og skjørt og fikk nesten hakeslepp da jeg sa at hun godt kan ta av seg tightsen hvis det blir varmt, hehe..ikke vant med varme akkurat :P Men kanskje ikke så rart, mandag, tirsdag og onsdag hadde de lue på seg ute i barnehagen ;)

 

Samboern har fri i dag, så vi skal kjøre vekk noe søppel og rask..jeg er fritatt fra tunge løft, så blir vel mest bare å se på :P Og i natt skal tantepia mi på 18 mnd sove hos oss for første gang, er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, og hvordan Leah vil reagere på det..hun pleier å bli litt småsjalu på søskenbarnet sitt..Men det går nok fint :)

 

Babyverden sier at jeg er 5 uker på vei i dag :) Er spent på om det stemmer, gleder meg til å få unna legetimen på tirsdag sånn at jeg vet om jeg får tidlig ul eller ikke..men det regner jeg med vi må ha for å fastslå hvor langt jeg er kommet og når termin blir :)

 

Nå må jeg vel komme meg ut i sola, ha en flott dag og langhelg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jenter

 

Jeg har som vanlig jobbehelg. Føle dem komme hele tiden. Så langhelg ka e det? Har fri på mandag da yey : )

 

Ellers så vente og vente eg på at dagene skal gå. !! Før så syns eg tiden gikk så altfor fort men etter at prøvingen begynte går det vanvittig sent ....

Samtidig så har jeg jo prøvd i 11 mnd og når en tenke sånn så går tiden fort....

 

Eg e litt slakk i dag. Vondt i hode og sliten ... Håpe ikkje det utvikle seg te noe mer vil ikke bli syk nå... Hvertfall ikke rundt el

 

Men har verdens beste mann !! Han e så god og tålmodig : )

I går hadde han malt soverommet som eg har hatt så lyst gjort noe med. Kveldshimmel er fargen kjempe fint ble det

 

god helg

 

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 11

Dossa: Venter på EL, er på dag 12 i syklusen :)

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: Venter på TR

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: nei og nei, det er vel ikke nok en kjemisk :(

Men vettu at så lenge TR ikke kommer, så er det enda håp for deg og jeg vil ikke gi opp på dine vegne ennå *smiler*

Synes det er så spennende for dere som får svake tester, og vil det beste for dere :))))

 

Metti: du må ikke bli dårlig nå. EL er jo rett rundt hjørnet, og da er det bare å hoppe i loppekassa og få lagt inn aksjer :))) God bedring :)

 

Da er det endelig helg *jippi*

Kjedelig for dere som må jobbe jenter, håper dere får en rolig og fin helg likevel *smiler*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 11

Dossa: Venter på EL, er på dag 15

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: Venter på TR

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter som venter på EL og TR?

Jeg er på dag 16, det må legges inn aksjer idag og de neste dagene.

Mannen reiser til Stavanger på tirsdag og blir vel da borte nesten to uker tipper jeg.

 

Det regner ikke idag, men er ikke så varmt som det har vært.

Imorra skal sola komme *jippi*

Ho eldste har vært hos ei venninne fra barnehagen idag, de har visst stor kost seg.

Gutten gikk bort til besteforeldre etter lunsj og har ikke sett han siden *ler*

Det er kjekt med svigers som nabo, at ungene bare kan rusle frem og tilbake som de ønsker :)))

 

Vesla sovnet på sofaen nå.

Ho sover ikke på dagen lenger, og nå ble øya veldig tunge *ler*

Ho skal få sove en halv time, men da må ho opp, ellers blir ho vanskelig å legge til kvelden.

 

Leah: hvordan er formen?

fått noen flere symptomer?

Det er en deilig boble man lever i når man er gravid.

Det må du nyte fullt ut :)))

 

Happy: Jakter du fortsatt på EL? Hvordan er ståa hos deg?

Ikke lenge før vi får sommerferie *juhu*

Jeg har att 8 jobbe dager, de siste dagene går bort til diverse ting som må gjøres.

Er årsplanene for neste år i boks?

 

Rina: hvor mange DPO er du nå?

Den ventetida frem til IKM er forferdelig lang *huff og huff*

 

Nei, jeg må ut og klippe plenen.

 

Ha en fin lørdag jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror EL nærme seg hos meg ! Men eg vet jo ikkje sikkert ; ) tempen var litt høyere i dag men la meg halv fire og sov dårlig så er nok derfor !! Blir spennende se når den komme. I dag har eg svimlet litt Pleier ikke gjøre det eller det vil si sist var når eg var gravid...

Husker det første tegnet mitt var at jeg plutselig ble varm og høy temp

 

Dossa mannen din skal te Stavanger ja ; ) konge plass det !

Lykke til med EL

 

Gravidpudding : du nyter vel dagene tenke eg ; ) var det på tirsdag du sko te legen ?

 

Happy : håper virkelig du har hatt EL !! Når skal blodprøven tas ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Metti: Stavanger er en kjempe fin by.

Mannen er ofte på jobb der, og jeg og unga har vært med et par ganger.

Hadde vi hatt fri så ville vi nok ha blitt med.

Vi får sommerferie 23 juni, og hvis det viser seg at de ikke er ferdig i Stavanger og det vil ta ei stund til, så reiser jeg og unga bort tenker jeg.

Blir et stykke å kjøre, spesielt med 3 små i baksete :)))

 

Spennende når EL er rett rundt hjørnet :)))

Måtte det bli klaff for deg nå Metti *smiler*

Det unner jeg deg virkelig!

Lykke til med EL :)))))

 

Da er det straks barne tv og unga sitter og koser seg med litt godis :))

 

Jeg og mannen skal ha biff med tilbehør seinere ikveld og godis pluss film etter det igjen *smiler*

 

Kos dere!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Leah og jeg vært på sirkus :D Jeg så vel mer på henne enn på selve showet, hun koste seg såååå mye:) Og jeg merket at elefantlukt ikke er det beste jeg kan lukte akkurat nå, ble småkvalm..men det er helt greit :P Formen er egentlig veldig bra, er sulten mye og småkvalm på kveldene, og ømme pupper så samboern får ikke røre :P Ellers så er det ikke så mye jeg merker enda, men prøver å ikke bekymre meg, for det er jo så tidlig enda. Skal til legen på tirsdag ja, og håper veldig på tidlig ul..så er spent på den timen :)

 

Nå sitter jeg i sofan og prøver å få elefantlukta ut av nesen, mens samboern og Leah fikser taco..veldig grei arbeidsfordeling :D Samboern har besøk i kveld av en kompis, og Leah må få litt mat før hun legger seg, så blir nok ikke noe kosekveld på meg, regner med jeg legger meg når hun legger seg:p Kunne tenkt meg å se en film jeg har lastet ned, men det kommer jo flere kvelder..Ble ikke så mye søvn i natt med 2 små tøysejenter som ville gjøre alt annet enn å sove:)

 

Jeg krysser fingrer og tær for at dere treffer blink denne gangen og følger spent med på dere alle :)

 

Ha en fortsatt flott kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, damer! Du verden, så fint vær vi har nå! Har vært over 30 grader i dag... Men er meldt 8 grader og regn på mandag, så da høres det ut som det blir mer normalt igjen...

 

Har selvfølgelig testet i dag, og ekstremt negative tester. Hadde ikke ventet annet, så det går helt fint. Har hatt det veldig fint sammen med Anton de siste par dagene. I dag var vi på tivoli en tur etter duppen, og Anton vant en stor bamse. Kjempestas! Nå er det fullt i sprinkelsenga... 4 kosedyr som bare MÅ være med, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet positivt :)..har ikke orket å skrive så mye her inne denne uken for jeg har vært så trøtt at jeg ikke har hatt energi til noe som helst. Fikk litt forhåpninger for sånn var jeg sist også rundt implantasjonen..fikk en svaak skyggestrek i går og idag var den mye tydeligere. Klarer så klart ikke å slippe jubelen løs nå. Aner jo ikke når jeg har IKM eller når EL var men jeg TROR jeg har IKM på onsdag. For alt jeg vet kommer mensen men i skrivende stund er jeg gravid igjen!! Gyn sa jeg skulle få progesteron støtte og ALbyl - E uten at hun visste om det var nødvendig men det skader ikke å "hjelpe til litt". Føler den neste uken blir veldig spennende. Jeg har IKKE tenkt til å kutte ut kaffe ol denne gangen. Jeg skal heller prøve å leve så normalt som mulig. Alle mine restriksjoner har jo ikke hjulpet uansett så ..

 

Har ikke klart å oppdatere meg helt men hva er status hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer deg her også jeg . Er så gla på dine vegne ; ) denne gangen skal det gå bra !!

 

Hmm status hos meg .. Venter på EL er på dag 13 så den kan komme når som helst. Utenom det er det lite nytt... Håper det snart er min tur

 

Sender masse lykke ønskninger din vei ; ))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAA!!! Ble skikkelig glad da jeg åpnet bim-sidene nå :-) GRATULERER så mye, Gullis!!! Hjelper å skap-prøve, skjønner jeg, hihi :-) Så utrolig moro, nå SKAL spiren klore seg fast! Bra at du får litt hjelp på veien også.

 

Her har det gått fra 30 grader til litt over 10 på bare noen timer. Torden og lyn ut av en annen verden, og floskurene høljet ned... Fasinerende med disse naturkreftene! Anton sov en ekstradupp i ettermiddag, så regner med det kan bli litt senere kveld enn vanlig. Så nå er det bare å kose seg med ham en stund til :-)

 

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 11

Dossa: Venter på EL, er på dag 15

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: Venter på TR

Tigerlise: Venter på TR.

 

Denne vil vel du oppdatere, Gullis :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi skralveside !! :D hihi. Slår meg ned her hos dere jenter hvis det går bra :) Jeg er på dag 15 av syklusen min.... gu så seint tia går :P vi har en på litt over 2 år fra før av. dette er vår første PP, hååper det sitter på første forsøk, men reiner med det tar lengre tid...

 

Hadde glemt hvor seint dagene kunne gå når en prøver å bli gravid :P . .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen februarmamma :) Vi brukte 6 pp før nr.2 satt, og nå er jeg vel rundt 5 uker på vei:) Håper dere treffer på første forsøk:) Vet akkurat hvor utrolig sakte dagene går når man har begynt å prøve :P

 

GRATULERER Gullis :) Håper den klorer seg fast og at alt går bra:)

 

Her fortsetter sommerværet, dette er bare helt hærlig :D Men Leah har fått litt soleksem i nakken og ryggen, og er litt solbrent under øynene..så får prøve å være litt forsiktig med henne i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere skravlejenter;) Da har jeg kommet tilbake fra hyttetur og vi har kost oss masse.. Kjempefint vær, men blåste litt igår. Samboeren og noen av tantungene tok årets første bad igår, men jeg feiget ut og ble på land.

 

GRATULERER SÅ MYE til Gullis, dette var moro lesing:)

 

Velkommen til skravletråden vår februarmamma.. Vi må nok lage en ny en snart, men da er det bare å slenge seg på den også..

 

Dossa: Jeg har faktisk bare 6dager igjen på jobb:) Men fy søren så stress nå på slutten. Har alt for mye som må ordnes før jeg tar ferie. Vi skal bruke en ekstra uke til planlegging (så avspaserer vi en time i uka resten av året) før skolestart så regner med at vi lager årsplaner og slikt da. Ellers så må jeg og gruppa mi bli ferdig med lokal læreplan i engelsk, helst før skoleslutt. Pluss en hel haug med andre ting som jeg må ordne. Gleder meg til alt er ordnet og jeg kan slappe av i ferien:)

 

Imorgen skal jeg ta blodprøve og så får jeg vel svar i løpet av uka.. Tviler på at jeg har hatt el og hvis jeg har hatt det i løpet av den siste uka så er det dårlig med aksjer, har ikke orket.

 

Happy: Har nok ikke hatt el, skal ta blodprøve imorgen(tirsdag)

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 11

Dossa: Venter på EL, er på dag 15

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter på TR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Leah og Happy! :) Hadde vært fantastisk om det holdt helt ut denne gangen men har litt vanskelig for å tro det. Nyter solen her i Oslo, holdt på å bli smårar av så mye regn. Takk for oppdatering :). Føles veldig anderledes denne gangen. 3 gang jeg er gravid på 6 mnd...aller 3 har vært forskjellige. Håper det klaffer for dere andre snart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Endelig var det min tur til å ha en fri dag !! I dag skal jeg bare nyte å ha fri : )

 

Skal på kino senere i dag me broren te mannen og forloveden. Blir kjekt det pirates of the caribbean i 3D..

 

Programmet som eg tar inn tempene i mener eg hadde EL på dag 8 men det e eg helt uenig i . Så regne me at det justere seg når eg virkelig har hatt EL.

 

Heldige dere som allerede er gravide. Jeg er motløs for tden men regne me at positiviteten komme tebage etterhvert....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en evig rolecoaster denne prøvingen og babylagingen!

Hvorfor er du uenig med FF? Aner ikke når jeg adde EL selv nå men har en viss anesle..

 

Forsatte du å tempe etter du fikk positiv test? Jeg får mannen min til å gjemme tempen. Vet kommer til å bli helt hysterisk om jeg følger med på tempen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååså glad jeg ble nå Gullis :)))

Gratulerer så masse med spire i magen, nå ble jeg kjempe glad på dine vegne. Måtte spiren klore seg godt fast til han/hun er klar til å komme :))

Dette fortjente du Gullis *smiler*

 

Da er lang helgen over.

Har vært en deilig og varm helg.

Vi har malt ferdig 3 av 4 vegger på garasjen.

Ryddet ute i hagen.

Igår var vi på fisketur, ble ingen fisk, men unga stor koste seg.

 

Idag har vi vært på en lang skogstur.

Kom frem til et tjern og vi badet.

Vesla løp uti vannet, det var ikke akkurat varmt, løp opp på land igjen og hele den lille kroppen skalv.

De har lekt og badet masse idag *smiler*

Jeg vassa med beina, det var nok for meg *ler*

 

Imorra reiser mannen til Stavanger og blir borte nesten to uker.

Skal få lagt inn de siste aksjene seinere idag, også må jeg krysse fingra for at det holder :))

EL er over, og den lange vente tida frem til IKM kan begynne.

Godt jeg har dere og skravle med jenter, slik at tida ikke blir så grusom lang *smiler*

 

Metti: er EL overstått hos deg eller hvordan ligger du an i rute? *smiler*

 

Nå har to av oss vandret videre, måtte resten av oss snart følge etter.

Denne pp er vår jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg nede i nok en dal på babylageberg og dalbanen :( Fikk akkurat vite at søskenbarnet mitt er gravid.. Hun er 16år og det var ikke planlagt.. Huff.. Og nå nærmer det seg termin for 3 venninner også.

 

Imorgen er det blodprøve og jeg håper jeg kan ringe å få svar på torsdag.. Jeg vet at jeg ikke har hatt el, men da håper jeg at det er fortgang i prosessen videre for nå er jeg drittlei av å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Har nok ikke hatt el, skal ta blodprøve imorgen(tirsdag)

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 11

Dossa: EL er overstått, er på dag 18

Rina: Har muligens hatt el.. er nå i sølibat fram til helga.. :D

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter på TR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gøy når alle rundt deg roper gravid.

Det må snart bli din tur Happy!!!!

Du skal opp av denneberg og dal bane kjøringa, få en huleboer og oppleve det beste i hele verden, nemlig det å bli mamma :)))

 

Hold motet oppe :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Da var det jobb igjen i dag .. Skal jobbe fra 13- 22 så det er ganske lang vakt. Heldige dere som er lærere og har så lang ferie. Begge søskene mine er lærere så det er ganske frustrerende noen ganger.

 

I går snakket vi om å ta ferien i thailand. Har veldig lyst men føler det er litt riski og. Vet jo ikkje om jeg bir gravid. Kan jo være kvalm pluss at det er nok mye skumle bakterier der nede. Men kan jo ikkje sette livet på vent heller.

 

Ellers lar EL vente på seg men jeg er bare på dag 15 så det er ikkje umormalt..

 

Håper virkelig det ordner seg snat for deg Happy, Vi skal bli mammaer vi også !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

I dag har jeg vært hos legen og fortalt at jeg er gravid :) Dermed blir det ikke noen store undersøkelser og tester av denne svimmelheten i de neste mnd, men det er så lang ventetid hos nevrologen uansett at det ikke gjør noe for min del :) Lurte på om han kunne hjelpe meg å finne ut hvor langt jeg er på vei, og ble først veldig skuffet da han sa at det egentli gikke er så nøye riktig enda og sa at vi setter 5.februar som foreløpig termin. Men svelget nå skuffelsen og spurte om disse sprøytene jeg må ta fra ca 12 uker for å unngå blodpropp..og da sa han at det er ikke noe stress med de sprøytene enda, men han skulle ta kontakt med noen som visste mer om det..og at jeg pga de var nødt til å ha mer oversikt over hvor langt jeg er på vei, så han skulle ringe til gynekologisk avdeling på sykehuset i dag og be om at jeg fikk prioritert tidlig ul for å finne det ut :D Såååå lettet, da får jeg vite hvor langt jeg er på vei og se om det faktisk er noe der inne:) Så tok jeg noen blodprøver og urinprøve og skal tilbake om 3 uker ca, for da hadde jeg vært på ul og vi kunne ta en litt mer normal 1.svangerskapskontroll :) Så nå er jeg veldig spent på når jeg får time til ul, og håper at den vil vise at alt er bra! Var fryktelig kvalm mens jeg var hos legen, var nesten redd jeg skulle kaste opp, men nå er jeg helt fin igjen :)

 

Har nydelig vær i dag også, så har gått tur i shorts og singlett for å få litt farge i samme slengen..må bare suge til oss sola mens vi kan, fra i morgen av er det meldt mer overskyet og litt kaldere, men håper det er feil for da skal det være sommerfest i barnehagen til Leah på ettermiddagen, med grilling og is :)

 

Metti, jeg skjønner hva du mener i forhold til å planlegge ferien og hvor man skal reise, man vet jo ikke om man blir gravid, når og hvordan formen blir. Vi bestilte jo tur til Tyrkia i mars en gang tror jeg det var, og skal dra de 2 siste ukene i august. Ikke så lett å bestemme seg for det heller, for jeg visste jo ikke hvordan formen ville være om vi traff blink, og jeg får jo blodpropp lettere enn andre pga protein-s mangelen i blodet, så både det å være gravid og det å fly er jo risikabelt for min del..men får jo disse sprøytene, så får bare ta de rett før vi skal fly. Vil vel være rett over 3 mnd når vi drar, kanskje 15 uker eller noe, så håper at formen er bra da :) Er enig med deg, man kan jo ikke sette livet på vent heller, men enkelt er det ikke...

 

Nå skal jeg ut å sitte litt i sola før jeg må å handle til grillfesten i morgen:) Ha en nydelig dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...