Gå til innhold

Skravletråd for tigerlise, Metti, Leah, Dossa, Happy og alle andre som er glad i å skravle:)


Happy87

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

I'm back :) Etter en innholdsrik helg i Trøndelag med bryllup har vi endelig kommet oss tilbake til vestlandet. Det ble en lang kjøretur hjem i går, siden E6 i Gudbrandsdalen var stengt på flommen, og vi måtte kjøre en liten omvei. Men vi kom oss hjem til slutt.

 

Jeg tror jeg er 8 dpo nå, er litt usikker på el. Jeg tok en test i dag tidlig, og den var som forventet veldig negativ. Tror jeg venter noen dager før jeg tester på nytt. Har ingen symptomer, bortsett fra at jeg er usannsynlig trøtt, og det er nok heller kjøreturen i går sin skyld tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Det var en lang vakt Metti :)

Blir penger ut av det vettu *smiler*

EL er ikke kommet ennå?

Måtte den snart vise seg slik at det blir en spire ut av den *smiler*

 

Mannen reiste til Stavanger idag.

Aksjene ble lagt i helga, så nå håper jeg på en positiv test.

Men merker jeg ikke har troa på denne pp heller :(

Mye av grunnen til min negative tankegang er fordi jeg kun har en eggleder att, så da tror jeg jo at det vil ta tid før jeg blir gravid.

 

Siste time att før jeg gir meg for idag.

Ha en fin tirsdag jenter!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! er fortsatt her inne jeg! Trøtt er et bra tegn. Var det første jeg merket det på. En helt usannsynelig trøtthet, kunne lagt meg ned og sovet hvor som helst, nå er det litt bedre, men akk ved implantasjonen var jeg helt skutt, sånn var det sist og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke sånn at når den ene egglederen er borte så tar den andre over slik at du har EL hver måned uansett?? Skjønner det mentale aspektet ved det, at du FØLER at det er sånn, men jeg tror du er like fruktbar som før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer Gullis så hjelper jo det på humøret mitt *smiler*

 

Jeg trodde det var slikt at eggstokkene kjempet for å sende av gårde det beste egget, og hvis det er noe i det, så vil jo egget fra min høyre eggstokk ikke komme noe langt siden egglederen er borte.

 

Hadde vært fint om jeg er like fruktbar *smiler*

 

Er det noen av dere andre som kan noe mer om dette med egget, og deres vei?

 

Har halve klassen på data*n, de jobber med trafikk oppgaver.

Er så stille i rommet *flinke elever*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror i hvert fall ikke at fruktbarheten din er halvert, Dossa. Ettersom den ene siden ikke fungerer, mener jeg at den andre "tar over" og slipper egget i stedet. Kroppen er sikkert fininnstilt på dette også, tenk bare på hva den får til i løpet av et svangerskap. Å slippe et egg på den siden egglederen er vil nok bare være barnemat i forhold *smiler* Uansett tror jeg fruktbarheten er ca. 75-80 % i forhold til om begge egglederne er til stede. Og det er da ikke så verst odds, vel :-)

 

Lurer litt på hva som skjer med kroppen min, jeg. Har fremdeles litt av dette blodstenkte slimet innimellom, og ingen TR kommer på besøk. Testene er fortsatt negative (selv om jeg prøvde å mane fram en skyggestrek i morges, hihi). Magen er dønn røten for tiden (kan være omgangen eller noe?), er trøtt og småkvalm (kanskje fordi magen er uggen og jeg er trøtt?). Håper jo selvfølgelig innerst inne at testen plutselig skal slå om og si "gravid", men hva er sjansen for det ettersom jeg testet svakt positivt for snart en uke siden? Da er vel toget gått, eller?

 

Godt å høre at du koste deg i bryllup, Rina. Var det i Sør- eller Nord-Trøndelag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: Det var i Sør-Trøndelag :) I byen faktisk. Og vi fikk ikke sodd.. hihi.

 

 

Happy: Har nok ikke hatt el, skal ta blodprøve imorgen(tirsdag)

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 11

Dossa: EL er overstått, er på dag 18

Rina: Venter på TR/ev ikke TR. Tror ikm er ca 19. juni.

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter på TR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Har nok ikke hatt el, skal ta blodprøve imorgen(tirsdag)

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 11

Dossa: EL er overstått, venter på TR

Rina: Venter på TR/ev ikke TR. Tror ikm er ca 19. juni.

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter på TR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør :( Har også milde menssmerter, minner om de jeg har hatt hele tiden i grunn, men når jeg også blør så blir jeg stressa:( Det er ikke så mye, men må ha truseinnlegg..og er så redd for at det plutselig skal begynne å blø masse:( Hadde blødninger i flere uker da jeg var gravid med Leah, pga skjøre slimhinner..håper det er det som er årsaken denne gangen også, men vet ikke om jeg er så heldig 2 ganger..Ingenting å gjøre med det, må jo bare vente å se om det slutter eller blir mere. Men skal man kontakte lege ved sånne tilfeller? Hvis det ikke slutter å blø? Det er jo ingenting de kan gjøre med det..og jeg skal jo på ul i nærmeste fremtid..så kan vel bare vente til da og så får jeg jo svaret uansett hvordan det går. Er stressa og trist akkurat nå, men prøver å tenke på hvordan det var første gangen og da gikk det jo bra.

 

Samboern mener at det kan være pga vi hadde sex i går kveld, og han ikke var så forsiktig..men da ville det vel ha begynt å blø i går og ikke 1 døgn senere? Uff..håper jeg får vite når jeg har time til ul i morgen, og at det ikke er så veldig lenge å vente til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trøste koser deg Leah*

 

Prøv å tenk positivt, sjøl om det ikke er enkelt i den situasjonen du er i nå.

Blødningene kan jo komme av at dere hadde sex, rett og slett fordi slimhinnene er skjøre.

Krysser fingra for at det går bra på UL i morra.

 

Skjønner godt at du er stressa nå, alt jeg kan gjøre er å sende deg en god klem og si at jeg tenker på deg og unner deg alt godt *smiler*

Masse lykke til imorra.

Det går bra skal du se :)))

 

Happy: hva sa prøvene du tok idag?

Har du hatt EL?

Det må bli din tur nå til å få en spire :)))

 

Da er ungene lagt.

Er stille i heimen uten mannen.

Blir vel å se litt på tv før jeg laller :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah : siden du blødde i sist svangerskap også så er det jo en stor mulighet for at det er det samme nå. Som du sier hadde du jo skjøre slimhinner og det er nok det som er årsaken nå også.

Men du må gi oss en oppdatering koss det går.. Krysser alt jeg kan for at det skal gå bra !!!

 

Jeg håper at EL kommer hos meg snart... Har kjent litt stikkinger og sånn i det siste men tempen er fortsatt lav...

 

Tigerlise : hvilken syklusdag er du på nå? Jeg spotter jo en hel uke før mensen. Det er jo sånn brun utflod. Jeg gjorde det den mnd jeg var gravid og ...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Har nok ikke hatt el, skal ta blodprøve imorgen(tirsdag)

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 15

Dossa: EL er overstått, venter på TR

Rina: Venter på TR/ev ikke TR. Tror ikm er ca 19. juni.

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter på TR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leah: hvordan er dagen idag, har det sluttet å blø?

Krysser alt jeg har for at det ikke er noe alvorlig.

Det må ikke skje noe med deg og din spire :))

 

Metti: du venter ennå på EL?

Er nok bare forsinket vettu, EL kommer nå i løpet av de neste dagene.

Jeg pleier å få EL på dag 16-20.

 

Rina: det nærmer seg IKM på deg, har du noen symptomer?

Bryllup er alltid koselig. Jeg gråter hver gang i kirka, blir lett rørt kan man si :))

 

Gullis og Leah: er formen deres bra, merker dere noe mer til disse symptomene?

Dere er så heldige, misunner dere litt, men er kjempe glad på deres vegne også.

Veit dere når dere har termin sånn ca?

 

Idag skal vi avspasere pu tida, så da kan jeg gå fra jobben kl 1230 *hurra*

Og sola skinner så dette skal bli en herlig dag *smiler*

Jeg våknet idag tidlig og da lå vesla ved siden av meg.

Jeg har ikke merket at ho kom i løpet av natta *ler*

De to eldste kommer aldri inn til oss om nettene, er flinke til å sove i sine egne senger :))

 

Happy: Har nok ikke hatt el, skal ta blodprøve imorgen(tirsdag)

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Venter og venter dag 15

Dossa: 3 eller 4 DPO

Rina: Venter på TR/ev ikke TR. Tror ikm er ca 19. juni.

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter på TR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Lite symptomer her. Jeg er fryktelig trøtt, men det har blitt altfor lite søvn siste uka så det er nok derfor. Også har jeg hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, takk for trøst og klem :)

 

Blør fortsatt, så ringte privatlegen..men han var borte i dag, men hun sa at jeg må undersøkes og ba meg kontakte fastlegen min..hun var også borte og nå skal jeg til han som tar akutt-timene for henne, og han kan jeg ikke fordra!! Men men, må nå få svar på hva som skjer uansett..

 

Vet dere hva han undersøker da? Gynekologisk undersøkelse? Gruer mer:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt fraværende EL !! Men tempen stiger jo etter EL har vert så for alt jeg vet kan EL være i dag.. Orker ikke bruke EL tester. De skaper mye bekymring og fristerasjon da de er positive i mange dager og pos og neg på samme dag

 

Spent på å høre fra Leah !! Håper virkelig det går bra !!

 

Dere andre som er dpo ! Noe symptomer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til idag Leah!!!

Han kommer vel sikkert til å forta en GU.

Tar vel blodprøver også vil jeg tro.

 

Det går bra skal du se :)))

 

Du må oppdatere oss hvordan det gikk hos legen idag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Leahpudding... Er helt sikkert ikke noe galt, men det er uansett tøft å gå gjennom denne usikkerheten og redselen for at det skal gå ille. Bra du blir tatt på alvor i hvert fall (selv om du endte opp med en lege du ikke liker...). Krysser fingrene for at alt er bra, og venter på en gladmelding etter at du har vært til legen :-)

 

Her er det lite nytt å melde. Fremdeles ingen TR og testene er blendahvite :-( Murrer og herjer i magen min, vil bare ha TR nå sånn at jeg kan starte utredningen. Er kun på dag 34 eller 35 enda, så ikke så lang syklus til meg å være. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet til så lenge. Og det er jeg jo god på... :-b Virker ikke som denne brune utfloden er vanlig spotting (pleier å ha det jeg også), men ting er kanskje litt annerledes i forbindelse med den kjemiske graviditeten? Har vært litt på tullet de andre gangene jeg har hatt det også.

 

Anton hostet ganske mye i går og i natt, så lovte barnehagen at jeg skulle hente ham litt tidligere. Dermed får jeg en god og lang kose-ettermiddag med gullet :-)

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryssr fingrene for deg Leahpudding!

 

Jeg er faktisk småkvalm også, hvis jeg kjenner godt etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snille dere:)

 

Er egentlig ikke så mye klokere nå enn før jeg dro til legen..han sa egentlig at det kan gå bra eller at det kan være starten på en spontanabort. Han tok ingen gu og ingen prøver, han var faktisk ikke borti meg i det hele tatt bortsett fra da han håndhilste på meg :P Men han var overraskende snill og medfølende, så det var ikke så ille at det var han jeg måtte til:)

 

Han mener at jeg har en hormonell blødning, at kroppen kanskje egentlig skulle hatt mensen i disse dager og er litt forvirret..det er visstnok ganske vanlig..Men hvis jeg fikk vondt og begynte å blø mer så var det nok en abort, og jeg måtte bare ta kontakt hvis det ble værre. Fikk beskjed om å ta det med ro i dag og i morgen, eventuelt så lenge blødningen varte..men han trodde det ville gi seg i løpet av dagen eller morgendagen hvis det ikke var abort da..Så det er bare å vente å se :/

 

Har enda ikke fått vite når jeg får ul, men det blir vel neppe før i neste uke.

 

Nå må jeg gjøre meg og Leah klar til grilling i barnehagen, har bare ikke lyst til å være sammen med masse folk i dag, men men..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes godt at legen kunne ha tatt noen blodprøver eller en GU, men de gjør kanskje ikke det likevel, med mindre de sjøl synes det er behov for det.

Skjønner godt at du ikke ble mye klokere etter lege besøket Leah.

 

Da krysser vi fingra for at dette skal gå bra!!!!

 

Kos deg i barnehagen sammen med din søte *smiler*

 

Da har mamma vært her og hentet jentene.

De skal være hos mine foreldre til fredag.

Så gøy å få fri fra barnehagen, de har gledet seg lenge til denne dagen :))

 

Han eldste synes det var urettferdig at han ikke kunne få være med.

Men han og jeg skal kose oss litt ekstra de neste dagene *smiler*

Rart å bare ha en unge hjemme.

Nå er han på besøk hos en kamerat, og det er så stille i heimen.

Må skru på noe musikk tror jeg *ler*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det veldig koselig i barnehagen, så er glad vi dro..Leah ville ikke dra hjem igjen :) Men måtte ta smertestillende før vi dro, for menssmertene begynte å bli ganske ille :/ Nå merker jeg ingenting, og jeg innbiller meg at jeg blør litt mindre enn tidligere i dag..Så jeg håper at det går bra, men klarer ikke helt å tro det uten å ha sett det på ul..Har ikke det minste vondt i puppene i dag, og jeg har klemt HARDT for å prøve å få vondt:p Jaja, får prøve å tenke at jeg fortsatt er gravid til det motsatte er bevist:)

 

Høres koselig ut for jentene dine å være hos foreldrene dine da:) Kan tenke meg det er litt rolig for deg med bare en unge hjemme, og når han i tillegg går på besøk til en kompis så er det vel kjempestille :P Du får nyte noen rolige dager med gutten din:) Det er vel sikkert deilig for han også å ha mamma helt for seg selv et par dager:)

 

Nå skal jeg ta meg et glass farris bris med mango og se en film:) Har drukket maaaaaange liter farris bris de siste 3 ukene, og egentlig så liker jeg ikke det :P Men det er vel ikke den værste tingen å få dilla på, er i alle fall ikke så mye kalorier i det som i Ben&Jerrys is..som jeg har drømt om å spise hver eneste dag nå i flere uker :P I dag kjøpte samboern en boks til meg etter at jeg hadde vært hos legen, den forsvant rimelig fort skal jeg si dere, og guuuuud så nydelig det var :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har smugleser deres tråd i snart 3 mnd :) Syns dere er absolutt herlige damer. Jeg føler nesten at jeg kjenner dere :)

Jeg er da bare i min 2pp og venter spent på at det skal klaffe.

 

Lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...