Gå til innhold

Skravletråd for tigerlise, Metti, Leah, Dossa, Happy og alle andre som er glad i å skravle:)


Happy87

Anbefalte innlegg

Nei, egentlig ikke Rina.

Prøver å spise biff så ofte jeg gang og håper hver gang at dette er den siste blodige biffen på en stund:) Men nå er jeg en veldig kresen person som ikke liker spekemat eller sushi så er ikke så vanskelig å holde seg unna slikt:)

 

Jeg drikker heller ikke kaffe, men prøvde i starten å drikke annen type brus enn cola, men gidder ikke tenke på det noe mer for jeg drikker så lite cola om gangen at det har ikke noe å si..

 

Har som sagt nesten sluttet helt å røyke og alkohol er jeg forsiktig med nå fremover. Siden jeg endelig har mulighet for å få el..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker ikke kaffe jeg heller, eller det hender hvis jeg er borte på besøk e.l, men aldri til daglig. Brus har jeg nesten slutta å drikke *stolt* :) Pepsi max har vært min beste venn i flere år. Nå drikker jeg nesten bare vann. Og røyke har jeg aldri gjort.

Hmm.. jeg er kanskje ikke så ille allikevel da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade er det ikke mulig å klare seg uten:)

Synes du er flink jeg:)

 

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Har TR

Dossa:TR holder på å gjøre seg ferdig.

Rina: Venter på EL som er antagelig kommer 4-5.juni. Bruker el-tester, og begynte i dag (tirsdag 31.05).

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også der dere er jenter, Rina og Happy.

Spiser ikke spekemat eller sushi, røyker ikke og drikker veldig sjeldent.

Men jeg er ikke like flink til å kutte ned på pepsi max eller sjokolade :)))) Blir ikke mye i løpet av uka, prøver å bare spise sjokolade i helga, men det hender jeg sprekker før helga har kommet *gliser*

 

Imorra er det fri, så deilig.

Og nå har sola og varmen kommet til østlandet *jippi*

Så da kan det bli deilige dager fremover :))

 

Nå har TR reist for godt denne gangen, håper det blir lenge til neste gang ho kommer. EL venter jeg rundt 11-12 juni. Må rekke det før mannen reiser på jobbtur den 14, så håper EL ikke blir forsinket men heller kommer tidligere :)

 

Hvilke planer har dere for denne langhelga?

Eller er det noen av dere som skal jobbe på fredag og ikke får langhelg?

Vi har planleggingsdag, så da blir det å planlegge neste skoleår.

Men vi slipper å holde på til kl 16, skal få gå kl 14 *hurra*

 

Leah: jeg skjønner godt den boblen du svever i, den er helt herlig så bare nyt den fullt ut *smiler*

 

Jeg får stikke på jobb.

Ha en fin dag jenter!!

 

 

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Har TR

Dossa: Jakten på EL har begynt, forventet 12 juni :)

Rina: Venter på EL som er antagelig kommer 4-5.juni. Bruker el-tester, og begynte i dag (tirsdag 31.05).

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :) Her skinner sola :) Tok ny test i dag og der er fortsatt en svak strek..så nå skal jeg prøve å vente til fredag eller mandag før jeg tar ny test! Men det var nå i alle fall en strek, så jeg er fortsatt gravid :P Er så redd for å stå opp å oppdage at jeg bare har drømt det eller noe :P

 

I helga skal vi ta oss en tur til Tromsø..tar ca 4 timer å kjøre dit. Vi skal overnatte hos søskenbarnet til samboern, vi pleier å bo hos han når vi drar dit:) Kjører på fredag formiddag og drar hjem igjen på søndag..gleder meg, blir deilig å komme bort å gjøre noe annet enn det vanlige:)

 

I dag skal jeg ut å kjøpe klær til Leah, nå har hun snart vokst ut av alle hun har :P Elsker å kjøpe klær til henne, og det er jo spesielt gøy med sommerklær :)

 

Ha en nydelig dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dossa ; jeg skal jobbe på torsdag og fredag så i helsevesenet er det ikke mye fri å få !!!

 

I dag er andre dag av TR og det er ingen tvil om at hu er her kan du si... Tempen er også perfekt ; ) nå må det bare forsette sånn !!

 

Happy er det dag 12 du er på nå ??

 

Tigerlise og rina venter dere på EL enda eller har den vert ? Tester dere me EL tester

 

Gullis hvordan går det i dpo land ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damer! Endelig en dag med strålende fint vær :-) Selvfølgelig dagen før langhelg, og det er meldt regn igjen fra i mårra, men fint å se på fra kontorvinduet i det minste... :-b

 

Leah, så bra at streken fremdeles er der! Er den litt sterkere nå?

Metti, godt at TR "oppfører seg som den skal". Neste pp er alt på stell og spiren klorer seg fast :-)

Happy, har du fått positiv EL-test snart? Eller er det kanskje litt tidlig enda? Spennende dager...

Rina: Ventetiden fram mot EL er sikkert lang for deg også? Håper den ikke kommer akkurat når du er bortreist!

Dossa: Du var vel ferdig med TR nå, ikke sant? Blir godt å komme i gang med ny pp nå :)

Gullis, hvordan går det med deg?

 

Jeg er litt usikker på hva som skjer her. Er ikke heeelt overbevist om at jeg har hatt EL.Hadde jo en kjemisk nå sist, og forrige gang jeg hadde det så var også syklusen så rar etterpå. Trodde først jeg hadde EL (slim, men ikke de vanlige EL-smertene, så ny runde slim en uke senere). Hadde masse slim for noen dager siden, men ingen smerter. Slimet var også ganske tykt, men ellers ganske likt EL-slim. Dette er borte nå, og jeg har enda ikke kjent smerter/murringer nedi der. Ikke sikkert egget har sluppet enda? Eller kanskje det ikke kommer til å slippe heller? Hmm, skal fortsette med sex annenhver dag fram til TR kommer, tror jeg. Er uansett glad vi skal starte utredningen om spiren ikke sitter denne gangen heller. Vil gjerne vite hva som skjer. Har jo ikke prøvd så lenge denne gangen enda, men føler at ikke alt er som det skal. Da er det unødvendig å vente det obligatoriske året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Metti, kjedelig å måtte jobbe når "alle" andre har fri... Håper du får fine dager på jobb likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: Ja er det ikke typisk at det er nydelig vær rett før man skal ha fri :P Får håpe det blir fint i morgen også! Håper du har hatt el og truffet blink..og ikke minst at egget klorer seg godt fast denne gangen:) Streken i dag var vel sånn ca lik den jeg fikk i går, tror ikke den var noe sterkere..men har lest at hcg dobles ca hver andre-tredje dag, så satser på at den er mye sterkere neste gang jeg tester..forhåpentligvis ikke før mandag,men jeg stoler ikke helt på at jeg klarer å vente til da :P Jeg hadde jo forresten også ganske mye slim nå noen dager før jeg testet positivt, trodde jo det var nytt forsøk på el:) Ellers merker jeg ikke så mye til det enda, litt murringer som minner om menssmerter innimellom, men ikke hele tiden og puppene føles tunge når jeg tar av bh-en, men ikke særlig ømme egentlig:) Og så nyser jeg fortsatt..er ikke forkjølet, det er kun nysingen..og et litt mer pinlig tegn er at jeg av og til tisser et par dråper når jeg nyser :/ Det var jeg kjempeplaget med da jeg gikk med Leah også, så det er jo egentlig et positivt tegn for min del, men plagsomt! :)

 

I dag har jeg og samboern vært å handlet litt, og etterpå dro jeg og shoppet klær til Leah. Brukte 1000 kr, og fikk vanvittig mye for pengene..det var en del på 50 % både på H&M og Lindex, pluss at klærne på H&M ikke er så dyre uansett:) Kjempegøy å komme hjem og tømme posene og se på hva man har kjøpt :P Nå skal klærne vaskes og merkes og så gleder jeg meg til hun får begynne å bruke de:) Og nå er jeg nettopp kommet hjem etter dagens gåtur, så nå skal jeg ta meg litt hjemmespa med ansiktsmaske og sånt..så er jeg klar for 4 dager med en aktiv snart 4-åring ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah Satse på at streken blir sterkere de neste dagene !

 

Jeg sitter her på jobb eg ! Satse på å gå en tur eller noe..

 

Tror kanskje TR er litt kraftigere denne gangen men det gjør ingenting. Ska bli gøy begynne på ny syklus. Satse på at ting har stabilisert seg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: Jeg venter fortsatt på el, tror den kommer lørdag/søndag. Jeg bruker el-tester (billigstrimmel), og har testet i to dager nå. Foreløpig negativ (skyggestrek). Satser på at den blir positiv på lørdag, så vi rekker det før jeg reiser *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, da har jeg også langhelg.. Blir deili å kunne sove litt og kose seg hjemmet. Fra fredag til lørdag skal vi ha overnattingsbesøk av ei tantunge på 6mnd og lørdag til søndag skal vi ha 4 jenter på 5, 6, 8 og 10år på overnatting. Er koselig å være barnevakt, men gleder meg til jeg kan passe egne barn også:)

 

Jeg leter fortsatt etter el, er på dag 12 idag. Hadde ganske sterk teststrek på el-testen på dag 10, men har blitt mye svakere de to siste dagene. Jeg pleier alltid å få to streker i varierende styrke, så stoler ikke på noen ting før jeg får en 100% positiv test og ekstreme el-smerter;)

 

Nei nå skal jeg snart på zumba og riste litt på kroppen:) Prøve å få brent litt fett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er Happy. Både røykekutt og trening :-) Håper du får el veldig snart, og at den sitter som et skudd! Langhelg her også, og vi skal kose oss masse :-) Var flott vær i dag, og Anton var ute nesten hele tiden fra vi kom hjem til han la seg (har ikke sovnet enda, hører jeg, hehe). Vi grillet og koste oss med å gå på oppdagelsesferd omkring på gården :-) Dossa, var det dere som holder på med et lekehus? Vi har ei gammel "leikarstu" som vi kaller det. Den er skitten og rotete med gammel, stygg og flassende maling (innvendig. Utenpå er den brunbeisa og fin), men Anton stortrives der. Har planer om å vaske, rydde og male opp i løpet av sommeren. Blir stas for ham det :-)

 

Var vel en diskusjon her en kveld omkring kosthold under prøvinga. Jeg er dessverre ekstremt altetende, ELSKER allslags mat og drikke! Spekemat, sushi og muggoster er nok blant favorittene... Og ikke minst rødvin.... Blir en del å forsake, men det er jo seff verdt det!!! Enn så lenge nyter jeg livet :-)

 

Leah, så herlig med shopping! Jeg elsker å kjøpe klær, særlig til Anton. Og det er jo enda mer å velge i til jenter. Blir helt babysjuk av å se alle de herlige plaggene... Har mest lyst til å shoppe småttisklær allerede, selv om jeg ikke vet om vi får til flere, hehe. Har nok svidd av ganske mange penger på klær og utstyr til Anton, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en titt på denne filmen... Fantastisk å se mammapus sin omsorg for lillepus ... Ja jeg elsker katter hihi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lengre oppe her at det var zumba-trening på gang, det går jeg også på. Veldig moro egentlig:) Har vært ganske flink til å trene etter jeg fikk førtemann, så tror jeg skal være godt rustet for en ny graviditet. Jeg er ihverfall ikke i dårligere form enn jeg var før jeg ble gravid.

 

Noen flere her som prøver på 2 tette barn?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: den filmen om kattemora og kattungen var jo helt nydelig *smiler*

jeg er også et kattemenneske. Hjemme har vi alltid hatt katt, har hatt katt siden jeg var lita jente. Mine foreldre har katt ennå selv om ungene er flyttet ut.

Vi har ikke skaffet oss katt ennå, har veldig lyst men blir ikke dette året.

TR er kjedelig, men godt at kroppen din er i rute igjen.

Skjønner det er kjedelig å jobbe når alle andre har fri.

Jeg skal på jobb imorra, men ungene har langhelg.

 

Imorra skal de kjøre karuseller og spise sukkerspinn sammen med besteforeldre. De gleder seg masse :)))

Vi får besøk av en kamerat imorra og da skal vi grille og kose oss.

 

På lørdag er det familie grilling og diverse leker som skal spilles ;)))

Det er en tradisjon vi gjør hvert år, kjempe koselig ;))

 

Leah: kjøpe klær til unga er gøy, spesielt hvis det er tilbud og du får kjøpt en del for en billig penge :)))

Formen er bra?

 

Tigerlise: ja vi har kjøpt oss lekehus, men har ikke fått satt det opp ennå. Jentene gleder seg til å kunne leke der og få sove i huset :))

Hvis ho minste får med seg ei dukke, vogn og noe baby utstyr så kan ho leke lenge alene. Ho er ei skikkelig dukke jente :)))

 

Hvem av dere venter på EL?

Jeg er på dag 7 i syklusen, og venter EL neste helg.

 

Kos dere masse dere som har lang helg :))

Hvilke planer har dere for helga?

 

Sola skinner og det er en god temperatur ute *deilig*

Får gå ut og jobbe litt i hagen.

Prates!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Jakter på el.. PLIIIIIS KOM!!!!!

Leah: Er GRAVID :)

Metti: Har TR

Dossa: Venter på EL, er på dag 7 i syklusen :)

Rina: Venter på EL som er antagelig kommer 4-5.juni. Bruker el-tester, og begynte i dag (tirsdag 31.05).

Gullis: SkapVenter på EL hihi

Tigerlise: Ferdig med TR og venter EL veldig snart om den ikke allerede har vært?

 

Rina: har EL kommet hos deg ennå?

 

Gullis og Tigerlise: venter dere på EL eller på IKM?

 

Disse vente ukene er grusomme ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg også er et kattemenneske!!! Egentlig generelt dyrevenn, men katter står meg nok aller nærmest, ja. Har alltid hatt katt. Den vi hadde nå sist flyttet inn på kåret da vi kjøpte hund. I tillegg har vi ei i fjøset. Anton ELSKER katter, er visst noe av det viktigste som finnes, hehe. Nest etter traktoren, da... Vi må alltid oppom fjøset for å hilse på "mø" og se om katta er der :-)

 

Blir stas med dukkehus som man kan overnatte i, Dossa. Husker da jeg var lita så sov jeg rett som det var i dukkehuset. Var så godt å ha "sitt eget". Ellers høres det ut som dere har mange fine planer for dagene som kommer *smile*

 

Leah, har du klart å la være testinga i dag?

 

Jeg har sanket husmorpoeng i dag. 2 brett grove pølsehorn, 3 brett knekkebrød og nå står det ei banankake i ovnen :-) Synes det er kjempemoro å bake og lage mat, men blir jo litt for sjelden når man er på jobb. Anton synes visst også det er greit at vi har noen hjemmedager, da vanker det ofte noe ekstra godt :)

 

Usikker om jeg venter på el eller ikm. Murrer og bråker så fælt i nedre delen av magern for tiden. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det (bør sikkert ikke tolkes i det hele tatt, er nok bare fordøyelsen). Har ikke kjent noe særlig til el, bortsett fra en del slim for noen dager siden. Tror egentlig ikke jeg har hatt el. Skal prøve å holde meg til neste helg med å starte testinga. Tror jeg...

 

Velkommen til skravletråden til deg som er ny her (var det Mathias?). Moro med nye nick :-) Skriv gjerne litt mer om deg selv. Er vel ingen her på tråden som kan få 2 veldig tette, men håper på at det ikke skal bli stort mer enn 2,5 år mellom hos oss.

 

Ha en flott dag, jenter. Her er det regn og kraftig vind... Er vel bare å kle seg etter været :-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen EL her enda, testen var litt sterkere i dag, men jeg regner den fortsatt som negativ. Samboeren min kommer hjem i kveld, så da er det bare å hoppe i seng :P

 

Ikke verst Tigerlise, både knekkebrød, pølsehorn og kake! Flink! ;)

Jeg har bakt sjokoladekake. jeg har bursdag i morgen, og skal jeg få kake må jeg bake den selv.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

Klarte ikke å la vær å teste i dag nei :P Litt sterkere strek enn i går :D

 

Jeg og Leah var på tur sammen med min mamma, pappa, søster og hennes datter, kjempekoselig :) Og klarte ikke å la være å si det til mamma og pappa også :P Måtte si det litt kodet så ikke Leah skulle skjønne noe, men de skjønte det og syns det var spennende :) Gleder meg så mye til å si det til Leah!

 

Flink du har vært å bake Tigerlise :) Og du også Rina, det er vel sånn det er, at skal vi ha bursdagskake så må vi ordne det selv :P Håper nå du får en flott dag i morgen:D

 

Metti: Jeg er også en katteperson, og savner katta vår veldig..syns det er trist at den nye babyen ikke får møte henne :/ Ønsker meg også en ny katt, men samboern vil ikke ha flere katter:( Jeg sa en gang for noen mnd siden ja til å få hund når katten vår døde, men da jeg sa det så trodde jeg jo at hun skulle leve i minst 10 år til..så vi får nå se..Det blir nå i alle fall ikke før etter vi har vært på ferie, da skal vi snakke om det. Kan liksom ikke bare si blankt nei, for jeg får jo tross alt babyen jeg ønsket meg ;)

 

Nå skal jeg pakke litt og planlegge kjøreturen vår til Tromsø i morgen, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med at du ikke klarte å vente med å teste Leah;) Men det må være deilig å få det bekreftet flere ganger. Jeg kommer til å teste MYE hvis jeg noen gang får to streker, bare for å få det bekreftet ordentlig. Har du tatt cb digital?? Du får ha god tur til Tromsø:)

 

Så flinke jenter som har bakt idag:) Selv har jeg ikke fått gjort så mye, men har vasket litt klær og vært på besøk hos søstra mi:)

Får prøve å gjøre litt mer imorgen før overnattingsbesøket kommer. Tidligere idag lå sambo og strøk meg på magen lenge, han ser virkelig frem til at det klaffer nå.. Merker at han er like frustrert som meg og tenker mye på det.. Jaja, jeg er på dag 13 idag og ikke el enda. Fikk en ganske sterk teststrek, men ikke positiv. Jeg gir meg ikke med testingen før jeg får positiv test eller jeg eventuell er tom for el-tester (har 15stk igjen)

 

Ha en fortsatt fin helg jenter. så skravles vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Leah :)

Jeg skal feire dagen på jobb, men det er ikke så mye å feire forsåvidt så det går heeeelt greit :)

 

Happy: er det billigstrimler du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er billigstrimler. Har tatt en del av de siden, jeg begynte å prøve og klarer å tyde de selv om jeg alltid får to tydelige streker. Den ene gangen jeg hadde el så jeg det tydelig på testen så tror jeg skal klare å se en eventuell el nå også. Jeg har i tillegg cb digitale el-tester som jeg fikk av min gravide venninne, men de sparer jeg til jeg tror jeg får positiv el-test slik at jeg kan dobbeltsjekke med de:)

 

Bruker du også billigstrimler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helu

 

Jeg har også hatt katt i alle år... Nå har jeg en svart og hvit puse.. De er verdens deiligste dyr og jeg smelter helt når jeg ser sånn som på den filmen.

 

Ellers så har jeg forsatt tr .. Tror denne blir litt lenger enn normalt men det er helt greit. Selv om jeg lengter etter å begynne å prøve igjen. Var ikke mye tid vi fikk sammen pga alle blødningene sist mnd.

 

Nå er det bare en dag igjen så er det helg for meg og. I dag har vi bydd på en bil bmw x3 . Blir spennende se om vi får den selger trengte en dag betenkningstid... Da må vi isåfall hente den i Bergen det blir stas : ) Måtte tenke på at det var plass til barnevogn i bilen. Det var kos og håper at det blir virkelighet en gang.

 

Rina du må ha en fantastisk bursdag i morgen !! Hipp hurra for deg : ) og masse lykke til med den kommende EL

 

Leah så deilig at testene blir sterkere og sterkere : )

 

Happy heier på egget ditt heia heia

 

ha en god kveld jenter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...