Gå til innhold

IKM i uke 45, der hører jeg til, er vi flere?


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Det baby teppe så jo bare sååå herlig ut.

Burde strikke et til meg sjøl som jeg kan pakke meg inn i når kulda setter inn :)

 

veslefrøkna09+4pp: så gøy med et jobb intervju. Masse lykke til!!!

Hva slags jobb har du søkt på?

 

snart mamma: Nei og nei er du blitt dårlig også nå midt under eggløsninga, kjedelige greier. Du må ha god bedring :)

Kan jo hende dere rekker det likevel, hvis du har eggløsning i noen dager så er muligheten absolutt tilstede.

 

Jeg har ikke begynt å teste etter EL ennå, men er den i rute så skal den komme imorra eller på torsdag.

Har tenkt å følge den sex oppskrifta en av dere nevnte, så imorra kjører vi på igjen etter 3 dager opphold. Må ha ladet godt opp da vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg søker også på nesten alle slags sykepleierjobber nå. Er litt avhengig av å få meg 100 %, men om det ikke går får jeg prøve å få en 80 %. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil jobbe med, men prøver å unngå sykehjem foreløpig i alle fall. Synd å si det, men synes det blir fryktelig mye stell, og så synes jeg det virker veldig skummelt å ha så mye ansvar! På et sykehus er man jo mange flere spl på en avdeling og kan avlaste hverandre med ansvaret. Skal på jobbintervju på et stort sykehus i morra, får krysse fingrene!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, OG el-testen nå i stad hadde en svaaaak strek så da er nok el på gang en av dagene, hurra! Skulle egentlig legge inn noen aksjer i går, men vi var så trøtte og la oss alt for seint så det ble ikke noe. I dag har jeg fridag og har seinvakt i morra etter jobbintervjuet så i kveld så SKAL vi!

 

To jobbedager til nå så er det langhelg, hurra! Vi skal treffe et vennepar i helga som er gravide, hun har termin i januar. 110111 har hun termin! Har ikke sett henne siden i våres da de var på besøk og da var hun allerede gravid, men visste det ikke, har regnet ut at hun må ha vært nøyaktig 4 uker da de var her.

 

Ha en fortsatt fin dag damer! Lykke til i disse el-tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegogfrøetjegmistet

Hoper inn her.

Litt om meg siden det så ut som dere andre kjente hverandre fra før.

Jente 27 student.

Sammen med 25 årig student.

Prøver på nr 1.

Begynte prøvinga med tilsynelatende suksess i april.

Men ble konstantert MA i uke.

I 4 prøve. I likhet med mange av dere andre har jeg av praktiske grunner hatt grunn til og tenke det hadde vært best med å bli gravid i november.

Emosjonelt har jeg ikke vært praktisk.

Så krysser jeg fingrene for at mange av oss har postitiv test i uke 45.

Lykketil med innsatsen finner selv at det bare hagler på med folk som vil være sosiale akkurat i eggløsnings ukene.

Er nesten litt som og slanke seg har du ikke blitt invitert bort før så hagler det på med mat invitasjoner når du helst skulle vært heime og praktisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helu!

 

En liten update fra meg :) Har vært hos legen min idag, og hun har henvist meg videre til Gyn. Så vet jeg jo at enkelte leger ikke tror på at spotting kan være i veien for å bli gravid, så jeg spurte henne hva hun trodde, og hun sa: Ja, spotting kan gjøre det vanskelig, ja.

 

Så her satser jeg på et mirakel jeg da, imens vi venter på time til gyn i posten.....Grrrrr....!

 

Sa til legen at jeg har begynt med sink-tilskudd! hehe... så på hele henne at det hadde hun ikke tro på...! Jajja....

 

Ellers var det negativ EL-test igår, prøver igjen i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber faktisk også som sykepleier ;) mange av oss her ;)

veslefrøken : skjønner godt at du er litt skeptisk til sykehjem jeg er nok veldig anderledes enn sykehus. Jeg jobber på en intensivavd. Heldig som har 100 % fast stilling. Syns det er helt ille at mange avd. Nå bare gir 80 % stilling for å dekke flest mulig helger med fast personale. Er helt sykt hva vi må finne oss i og at ikke NSF klarer å få til bedre :( trives med jobben da ;)

 

Dossa : takk for God bedring formen faktisk mye bedre Idag og fikk lagt inn litt aksjer så da er det håp. Ikm ca samtidig vi :) gleder meg til de neste to ukene er over !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo veldig mange innen vårt yrke som er i mindre stillingsprosent enn det de kunne tenke seg. Man må være flinkere til å stå på krava selv for å forandre trenden!

 

Håper jeg får den jobben jeg har søkt på, da hadde skuldrene senka seg litt i forhold til lønn og permisjon. Nå kan det også hende at det stedet jeg er blitt oppsagt fra kan trenge folk videre pga endel greier som skjer der, men det vet jeg ikke ennå. Da kan det altså hende at om jeg ikke får meg jobb innen nyttår at jeg kan fortsette der noen måneder til. Men - om jeg blir gravid nå så har jeg jo lyst til å få meg ny jobb så fort som mulig så jeg skal slippe å være synlig gravid på evt jobbintervjuer... det er nok ikke et sjakktrekk...

 

Vi har flaskeavvenning på Veslefrøkna i kveld, dvs ingen flaske i senga før hun skal sove pga tennene... Hun sovna etter 30 min sutring i stad, men nå våkna hun igjen...

 

Håper på å legge inn noen aksjer de neste dagene ja, el er jo rett rundt hjørnet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hopper også inn her.

Student jeg også, prøver på nr 2, og håper den sitter denne mnd. Vi tester sexoppskrift hver dag, da jeg leste på klikk at mannen måtte ejakulere hver dag for å få den beste spermen, noe samboer syntes hørtes ut som en flott ide hehhe.

Lykke til alle sammen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens opdatering fra meg:)

 

Testet etter el i går, og trodde ikke den var helt positiv. men det var den nok, for i dag var den veldig svak igjen, og i natt hadde jeg en del el-slim og litt i dag. + veldig smerter nederst i magen. Tar det som et godt tegn på at pergoen har gjort noen underverker i kroppen min, for har aldri hatt el-slim før, så tenker kanskje at dette er et tegn på at el er mye kraftigere nå!!?? Dessuten var det jo en normal sykluslengde nå, i forhold til mine lange sykluser tidligere.

Så i går la vi inn noen aksjer etter 3 dagers sølibat, så får vi ta en runde i kveld også:)

 

Så kommer den lange ventetiden, en evighet til IKM!! Prøver å ikke tenke så mye på det, fylle dagene med andre ting. Men koselig å komme inn hit å følge dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikm 3 november. Fikk ikke mensen denne måneden av en eller annen grunn men testet negativt i begynnelsen av forige uke. Sist mens var 5 september :) Jeg har prøvd å bli gravid i 5 måneder nå , håper du blir det denne måneden ! Hvor lenge har du prøvd og er det din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, mange sykepleiere her da?? :-) Jeg er vel i mindretall da som Vernepleier;-)) Jeg har ca 95 % stilling, men kan ikke gå så mye mer fordi vi har hvilende nattvakter og da kommer "tilstedeværelsesprosenten" høyere enn 100%....Sykt, men sånn er det desverre...man har da betalt for 2 av de 6 timene man har hvile, men likevel er på jobb. Heldigvis har jeg ikke mange nattevakter.

 

Her føk fertillitetsmonitoren opp på max i kveld, kjenner at det river og røsker godt der nede, så der skjer det saker og ting:-)

Bare å forføre mannen i kveld også:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også at det er noe på gang "der nede". Jeg har forresten aldri fått dette berømte el-slimet som folk snakker om her inne. Ikke at jeg er veldig aktiv på sjekkefronten der, men så vidt jeg vet har jeg enten sånn kremete hvitt eller som nå når det er mer som vann? Jeg vet jo at mannens små svømmere klarer seg best i sånn eggehvitteutflod, og det kan jo godt hende jeg har det jeg og altså, men har ikke funnet det i alle fall.

 

Nei, nå kjenner jeg det er noe skikkelige murringer her, æsj ass, jeg VISSTE vi skulle hatt sex i går kveld, men vi var så dønn slitne! Men i kveld er det ingen bønn ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa for gøy i kveld og fikk full klaff på både billigtesten og CB-testen. Så hadde ikke EL i helga sånn som jeg trodde. Like greit slik som jeg velta i meg snasne drinker.. He he.

 

Legetime i morgen tidlig. Juhu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På jobb hos meg (hjemmesykepleie) er det to stillinger ledige i januar, og jeg er den eneste med vikariat på jobb, så da håper jeg at jeg kan få en :) Lurer på om det går an at de smekker sammen stillinger slik at jeg kan få 100%? Hadde jo vært digg da!

 

Blir forføring i kveld her også :P Innkjøring til EL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen jenter:-)

Velkommen til alle nye, så hyggelig at dere vil være sammen med oss skravle sjuke damer på tråden for uke 45, vi er en usedvanlig pratesjuk gjeng. Det er jo det som er så morro med ett prateforum, at det er aktivitet, for da blir det jo så morro og gå inn å sjekke om det har skjedd noe nytt:-)

 

Så artig at det ble flere med utslag på El testen i går:-) da får vi jo IKM omtrent likt da:-)

Jeg måtte sjekke ved å tisse på en pinne i morrest også, selv om jeg tester på kvelden denne omgangen, i allefall så var den like positiv i morrest som den var i går kveld, spennende å se om den er gått ned igjen til i kveld.

En ting som er sikkert er: EL med Pergo og sex på EL dagen = VONDT!!!!

fytti katta altså, kan ikke si det var mye godt nei, måtte be gubben om å ta det veeeldig med ro!!!! :-(( Har jo kjent det godt før også, men denne gangen var det ekstremt altså....Ja, ja det må mann bare utstå i "jakten på den etterlengtede baby" :-))

 

I dag skal jeg begynne 1 time senere på jobb, og gud hvor deilig altså.... sitter og tenker for meg selv at det hadde vært utrolig deilig å ha det slik til vanlig også. Først sende ungene avgårde på skolen i ro og mak og så en liten kosestund i gostolen med en kopp te og pc før man dro på jobb....Tror jeg må lete fram ledninga til kupe varmeren i bilen slik at det er varm til avgang om morningen....så blir det en ekstra god start på dagen:-)) Hater kalde biler altså!!!!

Jepp det var noen tanker fra meg tidlig på morningen, nå må jeg komme meg avgårde på jobb:-)

Ha en fin dag, Vi snakkes senere i dag:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppi og venta lillegull & Scruella De Ville: Velkommen hit til oss!!

Vi er en flott gjenge med jenter som liker å skravle *smiler*, så sleng dere på tråden. Koselig med flere :)

 

metti 3pp: gøy når du ser smilefjeset :) da er det bare å kjøre på til dere blir utslitte *ler*

 

Vi har hatt tre dager uten sex, så ikveld må det legges inn noen aksjer, det samme må gjøres de neste dagene også :) Nå SKAL spiren sitte!!

Jeg kjenner ikke når jeg har EL, misunner dere som gjør det.

Ikke har jeg dette slimet og ikke noe magevondt heller.

Er det vanlig at man ikke kjenner EL også?

 

Snart mamma: Godt å høre at formen din er bedre :) Også så flott at dere fikk lagt inn noen aksjer også :) Kjør på de neste dagene også.

Når har du IKM?

Jeg har IKM 10. november.

 

Må løpe ut og ha inspeksjon :)

Ha en fin dag jenter!!

 

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen jenter:-)

Velkommen til alle nye, så hyggelig at dere vil være sammen med oss skravle sjuke damer på tråden for uke 45, vi er en usedvanlig pratesjuk gjeng. Det er jo det som er så morro med ett prateforum, at det er aktivitet, for da blir det jo så morro og gå inn å sjekke om det har skjedd noe nytt:-)

 

Så artig at det ble flere med utslag på El testen i går:-) da får vi jo IKM omtrent likt da:-)

Jeg måtte sjekke ved å tisse på en pinne i morrest også, selv om jeg tester på kvelden denne omgangen, i allefall så var den like positiv i morrest som den var i går kveld, spennende å se om den er gått ned igjen til i kveld.

En ting som er sikkert er: EL med Pergo og sex på EL dagen = VONDT!!!!

fytti katta altså, kan ikke si det var mye godt nei, måtte be gubben om å ta det veeeldig med ro!!!! :-(( Har jo kjent det godt før også, men denne gangen var det ekstremt altså....Ja, ja det må mann bare utstå i "jakten på den etterlengtede baby" :-))

 

I dag skal jeg begynne 1 time senere på jobb, og gud hvor deilig altså.... sitter og tenker for meg selv at det hadde vært utrolig deilig å ha det slik til vanlig også. Først sende ungene avgårde på skolen i ro og mak og så en liten kosestund i gostolen med en kopp te og pc før man dro på jobb....Tror jeg må lete fram ledninga til kupe varmeren i bilen slik at det er varm til avgang om morningen....så blir det en ekstra god start på dagen:-)) Hater kalde biler altså!!!!

Jepp det var noen tanker fra meg tidlig på morningen, nå må jeg komme meg avgårde på jobb:-)

Ha en fin dag, Vi snakkes senere i dag:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he så kjekt at det e mye aktivitet her inne !! Føler liksom en blir litt kjent me personene bak nicket ; )

 

Eg har i dag tatt et standpunkt om å kutte ut tempingen !! Stresse meg for mye hvis de e for høye eller lave .. Så fra i morgen av e det slutt !!

 

Ellers så har eg jo positiv el test så da e det full gass disse dagene.. Men et spørsmål . Når me e ferdige me kosen så må eg alltid på do men det som e drit e jo at da kommer jo mye av sæden ut igjen.. Prøver å holde meg så lenge som mulig men når eg ska tidlig på jobb så må eg gå for å få sove... Noen som har tips til koss eg ska gjøre det eller slippe gå på do !!

 

Jepp utenom det så ska eg i forening i kveld . Glede meg ikkje for da komme hu som akkurat har blitt gravide.. Men håpe det går greit !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo....

Så mange hærlige skravledamer det var her..:-)

Jeg hadde vel EL i går eller dagen før der tror jeg.

Det er første EL etter en tidlig SA.

Har ikke den store troen denne måneden pga SAen, men det blir nå koselig å følge alle dere disse 14 dager tik IKM...

Jeg håper selvfølgelig at det mot alle odds klamrer seg fast en spire i ca 40 uker..:-)

 

Nå sitter min hærlige keiser og kaster ut alt jeg har i jobbsekken så da må jeg vel ta afære..:-)

 

Ha en koselig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dossa 3pp

hvis jeg tar utgangspunkt i at IKM er 14 dager etter eggløsning blir min 9-10 nov. Har tidligere hatt veldig regelmessig syklus jeg da på 28-29 dager, men denne gangen etter SA kom ikke mens før etter fem uker og så eggløsning på CD 17 så da blir det ca CD 31 da ;) blir spennende, mange her inne med samme IKM

 

Bomsa: forstår godt at du er engstelig etter SA. Tror jeg kommer til å vente lenger denne gangen før jeg tillater meg selv å bli altfor glad.. Rart at man omtrent planlegger barnevogn og fødested i uke fem ;) vi alle ønsker oss jo dette så sterkt. Litt rart når man har venner som ser ut til å få det til med en gang uten komplikasjoner underveis. Kos deg masse med keiseren mens du venter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formidag!

 

Lillemy: Jeg kan være med på å skrive under på at sex rundt el når man har gått på pergo var vondt ja!! I forrigårs og i går har jeg hatt skikkelig smerter nederst i magen, men heldigvis har det roet seg i dag. Sjelden man er glad for å ha vondt, men er egentlig det, for jeg får liksom mere troa på at det har hjulpet med hormoner.

 

Her har årets første snø kommet i dag, men nå har det gått over til regn, så det er skikkelig slapps og dårlig føre. Så jeg sitter inne å fyrer i ovn og lader opp til jeg skal på seinvakt.

 

Ha en fin dag alle håpefulle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag var el-testen nesten positiv, men lurer på om den faktisk er positiv? Grunnen til at jeg tror det er at i de andre syklusene har testene vært helt blendahvite helt til det en dag kommer en svaaaak strek og så 2 dager med tydelig positiv, og så dagen etter der er den nesten helt negativ igjen. Nå har jeg hatt først en svaaak strek på mandag, og i går og i dag var den mye sterkere, men jeg vet ikke helt om jeg ville tolket den som positiv hvis den skal være like sterk som kontrollstreken for å være positiv. Tempen har ligget på 36.15 i går og 36.02 i dag. Jeg har ikke vært så flink til å tempe, men den pleier å stige til rundt 36.40 og oppover etter el.

 

La inn aksjer i går kveld. Har ikke fått til noe i dag pga jobbintervju og skal jobbe seinvakt i kveld og tidligvakt i morra.... men skal prøve å spare litt energi til i kveld... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslefrøken : når jeg får smilefjes på el testen til cb så er det ikke alltid at den blir like sterk som kontrollstreken. Så jeg vil tro at du har positive tester ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...