Gå til innhold

IKM i uke 45, der hører jeg til, er vi flere?


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Tusen takk jenter...:-) Er så koselig å komme inn her å lese hva dere skriver...

Skal fortelle hvordan det går vettu...må jo holde dere oppdatert...hehe...

 

Hvis alt er i orden og han ikke finner noen fysiske feil havner vel jeg på pergo også da kansje....spennende å høre hva han sier...skrevet opp noen spørsmål så får se om jeg husker lappen da...litt distre til tider...spesiellt når jeg har mye i hodet!

Veldig glad mannen skal med,da får vi med oss alt som blir sagt,greit han får høre det selv enten det er positivt el negativt.

 

Dossa<3<3<3 Jeg har tre barn,to gutter og ei jente,men de er store blitt...eldstemann blir 16,mellomste blir 14 og minstejenta blir 11 nå i år så blir en skikkelig etterpåsleng hvis vi er heldige nå.

Trodde og mente jeg var ferdig da jenta var født, men for ett par år siden begynte tanken å snike seg på og det ble litt vurderinger til å fra,men i januar i år fjernet jeg spiralen.

Tok 8 mnd å bli gravid med eldstemann,5 mnd med mellomste og ingen mnd med minste så stor variasjon. At det nå har gått 11 mnd regner jeg har med alderen å gjøre...er 37 år så eggene er vel ikke så gode som de en gang var...hehe:-P

 

Ha en finfin kveld jenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!!

Slenger meg på her jeg også, da jeg håper pergoen skal fikse litt på syklusen min ( og selvfølgelig gi meg en spire snart). Er min første kur denne mnd, så er jo selvfølgelig veldig spent. Skal på ul på torsdag for å se om kuren har gjort noen underverker på eggene mine :D ( tok siste pillen i kuren på søndag, så forhåpentligvis el rundt fredag) Er jo selvfølgelig veldig spent, selv om jeg later som om at jeg er fullstendig avslappet :P

Er vel min 17 pp med seriøs prøving, men har gått uten prevansjon og ønsket oss barn siden 2006. Så nå håper jeg det er vår tur snart!!!

 

Gleder meg til å følge dere denne pp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "prøvende" velkommen inn hit:-) Jeg er her inne og, og vi er en ganske så prateglad gjeng inne på denne tråden:-)

Så her skravler vi om alt mulig greier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen mine gode jenter :)

 

Da er vi en dag nærmere EL dagen, huff denne vente tida er grusom.

Verre er tiden mellom EL og IKM.

Det blir noen lange uker vi har foran oss, men da er det sååå godt at vi har denne siden. Så vi kan skravle om alt og få tida til å gå litt fortere ;)

 

Dere jenter som tar pergo, er det bare å gå til legen og spørre om å få en resept på dem, eller hvordan er prosessen?

 

Jeg har ikke mange pp men at jeg er 35 år gjør jo at jeg tenker at kanskje mine egg trenger litt hjelp :)

 

Prøvende: Velkommen til oss, håper du vil trives i lag med oss ;)

Her går praten løs og det er så herlig.

 

Dere er en flott gjeng med jenter!!

 

Ha en flott dag jenter!

Får komme meg på jobb :)

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter;)

Ja blir spennende å se om den tråden her blir like lang som den forrige:P Synd det ikke klaffet for oss sist mnd men nå er det bare å ta fatt på neste pp med godt mot.. Jeg er snart ferdig med den merkligste tanta jeg noen gang har hatt på besøk, hatt mensen smerter hele veien og blødd veldig lite og mørkt:s Var jo hos privat gyn etter forrige tante besøk og da så alt bra ut.. så får prøve å slappe av!

Har kjøpt inn bidronningskapsler denne mnd for første gang så har begynt på de. Men er usikker på hvor mange jeg skal ta om dagen, hvor mange tar dere andre som tar det? Står på esken 1 før frokost men skal man ta flere iforbindelse med å prøve å bli gravid?!

Ha en flott dag jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa; når man når 35 års alderen er det greit og be om hjelp før det er gått 1 år.

I boka "vi ønsker oss barn" som er skrevet av Zita West, står det at damer over 30-35 ikke skal vente mer enn 1/2 år før de ber om hjelp pga den biologiske klokka...., men så er vel den dama fra "over there", og mulig de er litt mer villig til å starte en prosess der før??? Det er bare å ta kontakt med GYN skuller du gå over 6 pp.

 

Har en herlig gutt; Ta dobbel eller 3 dobbel dose bidronning gele:-)

 

Ha en fin dag:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg gått tur:) Gikk i går også og har planer med å gjøre det oftere i tiden fremover. har hanglet og hatt mye halsvondt den siste tiden, så er blitt lite trening.

Nå er jeg så KLAR for å bli gravid, så nå skal jeg trene mer regelmessig og spise sundt. Tror kroppen min kanskje samarbeider bedre da! ??? bare 3 pp, men har gått og ønsket oss baby i 8 mnd, så her her vi klare!;)

Hadde jo vært gøy med en lillesøster eller lillebror i bursdagsgave til Veslejenta sin 3 års dag!:)

 

Skulle det gå over i 4 pp og termin i august så er det også ok! men vil, vil, vil.

Sukk.

Godt å tilhøre denne ikm uka, for det er iallefall en livlig tråd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så moro at folk er litt engasjerte i tråden her, da blir det jo nesten så man gleder seg til å komme inn å sjekke om noen har noe nytt å berette om:) Er i allefall en ting som er sikkert, å det er at jeg har blitt avhengig av BIM!!

 

Så moro at du også er inne her da lillemy, da får jeg fulgt enda bedre med på deg :P;)

 

Dossa: Ja jeg har også lest at når du har passert 30 og litt, så kan man ta kontakt med legen før det har gått såpass som et år uten pos res. Bare ta kontakt med fastlegen din, og han henviser deg til gyn, eller ta direkte kontakt med privat gyn. Er jo litt ventetid når det gjelder time hos offentlig gyn, så like greit å kmme igang med den prosessen så fort som mulig!

 

Når det gjelder trening og kosthold må jeg også ta meg sammen igjen! Har jo vært flink å gått ned 20 kg, for å prøve å bli mere fruktbar og for at gun skal bli mer positiv til å hjelpe meg. Men når jeg gikk på vekta i går, hadde jeg lagt på meg 3 kg igjen!! Vet jo at det skyldes en 14 dagers sydentur der jeg ikke tenkte på noe annet enn å ta livet med ro og kose meg, men kan ikke la det skli helt ut, for hva har da alt slitet vært verdt!?

 

Er det i allefall noe vi jenter blir flike til, så er det å vente! Men jeg prøver å tenke at for hver pp som går, så er jeg en pp nærmere målet! VI må ikke miste håpet og den positive instillingen!

I dag prøver jeg å finne på så mye som mulig, slik at tiden går fort til i morgen og jeg skal på ul. Kommer til å bli SÅ skuffet hvis pergoen ikke har virket noe på meg.....

 

Ble litt langt dette, har så mye på hjertet til stadighet:)

Håper dere har en fin høstdag jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter ; )

 

I morgen ska eg på gyn og både glede og grue meg te det !! Håpe bare eg e ferdig me mensen til da... Utenom begynnelsen på mensen denne mnd så tror eg at den var rimelig lik tiden før eg begynte på p-piller. Kanskje den da er kommet tilbake til sitt gode gamle.. Jaja uansett så håpe eg det klaffe denne mnd og at me alle får en spire. Eg blir hvertfall ein Berg og dalbane med følelser i denne tiden.. Tror kanskje eg ska slutte og tempe og.. Tror det stresse meg litt spesielt denne perioden når den ikke sank når mensen kom..

 

Uansett ha ein god dag jenter !! Dere er gode å ha i denne tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt helt avhengig av denne siden :)

Er så koselig at så mange er med og skravler om absolutt alt :)

Det gjør vente tida bedre.

Dere jenter er virkelig gode å ha!

 

Har nettopp gjort meg ferdig med noen samtaletimer, burde reist hjem men måtte bare innom tråden vår for å se og lese fra dere ;)

 

Som dere sier jenter, når man kommer opp i årene så må man få lov til å be om hjelp. Satser på at spiren snart sitter, om ikke i denne pp så ihvert fall i neste.

Jeg vil jeg vil bli gravid nååååå :) Er så utålmodig av meg og det gjør ikke vente tida vi har foran oss noe bedre heller.

 

Tenk om noen uker så kan vi alle sammen juble høyt at vi er gravide!

Det hadde vært så gøy.

 

Nei, nå må jeg komme meg hjemover. Må hente jentene i bhg og gutten på sfo. Skal på foreldremøte ikveld, glad jeg er ferdig med mitt møte.

 

Ha en flott ettermiddag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Make no 4; Jeg er så spent hvordan det gikk hos Gynekologen i dag?? :-) Håper det gikk bra!!!

 

I dag er jeg kommet til dag 9 av syklusen og Gyn sa til meg at fra i dag av måtte vi ha "sengevals" annen hver dag til litt etter positiv EL test... vi har nå tjuvstarta litt før den tid, hi, hi....., men nå er det bare å stå på altså!!!!

 

Prøvende; har du begynt å teste med el tester? Jeg starta testinga med fertillitetsmonitoren i går kveld. (har tenkt å teste på kvelden denne pp)

Den sto ennå på lav fertillitet, men likevel ser jeg at det er farge på teststreken så der er noe på gang... hvis det ikke er pergoen som gir utslag???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy: Jeg tok en el-test i dag, men den var helt blenda hvit. Men jeg skal jo til gyn i morgen, og ser han noen fine egg får jeg el-sprøyte. Så det betyr vel at han mener jeg må ha det i tillegg til pergoen for å få el såpass tildlig i syklusen (har hatt lange sykluser ellers) Så blir spennende å høre i morgen. Er kjempe spent og hard nederst i magen, så håper det er noen STORE egg som skal gi meg en liten spire! Rapport kommer i morgen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvende : jeg skal også te gyn i morgen men det e mer ein sjekk av cyste og om alt e bra ... Kjenne eg e veldig spent og håpe eg får sove i natt. Lykke til te oss begge da : )

 

Tror eg akkurat klarte bli ferdig me mensen i dag... Dagen før flaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heii jenter...

 

Skulle vært innom i går men da gikk dagen ifra meg med alt som skulle gjøres..

Men jeg var da hos Gyn igår og alt var i sin skjønneste orden...hadde masse egg som han kunne se og regnet med at det bare måtte gå litt mer tid før spiren satt...

Fikk tilbud om pergo, men da den største bivirkningen når man var helt frisk og hadde masse egg, var at sjansjen for å få tvillinger el trillinger fordoblet seg veldig...:-0 så valgte vi å vente å prøve litt til... Det rekker med en og en...hehehehe..;-)

skulle prøve frem til påske og hvis det da ikke hadde skjedd noe så blir det pergo...

Han mente det heller ikke var noe galt med gubben da han er far til tre barn fra før,så han ansåg det bare som bortkastet egentlig å sjekke han nå...

 

Så da får vi bare jobbe videre med saken....men merker jeg slapper veldig av nå faktisk....etter denne kontrollen!

 

Må ut på farten...snakkes jenter!!! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeno4 : kossen kunne han se at du hadde mange fine egg? Var ikkje du nettopp ferdig med mensen. Eg tenkte at de ikkje kunne se det så tidlig. Skal jo selv te gyn om noen timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeno4 : Så flott å høre at alt er bra med deg og dine egg :)

Må være betryggende.

Skal se at spiren snart sitter hos deg og hos alle oss andre jenter også ;)

 

metti 3pp: Masse lykke til idag!!!

Vi krysser fingre og det vi har for deg.

 

Da ringte klokka.

Må løpe.

 

Prates jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe godt å avslappende når man har fått vært hos gyn og sett at alt der ser bra ut;) Lykke til metti, dette går nok bra for deg også:)

Merker at jeg slapper mere av selv etter jeg var hos gyn for en mnd siden:D

Er det noen her som får magesmerter av bidro? jeg har hatt vondt i magen etter at jeg begynte på det, men det kan jo komme av andre ting også;) Jeg fikk vite i går at vi får besøk av svigers i dag og rett etter det søstera og fam til min kjære, hååper el venter på seg til de har dratt.. hvis ikke er det god prevansjon siden vi bor i ett gammelt hus som det er veldig lytt i:p Huff kjedelig når ting skal komme i veien.. Blir da godt å reise bort neste helg på kjærlighets weekend;) Da blir det nok masse tid til å ta igjen det fortapte;) Dere som tar bidro tar dere det hele syklusen eller bare frem til el? Har lest flere innlegg her om de som har begynt å bruke det og fått senere el.. Kanskje greit å teste el den mnd her alikevel da?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei make no 4, så bra at alt så greit ut da:-) det gjorde det forsåvidt hos meg også, men jeg fikk pergo og han sa ikke noe om at det var spesiellt stor sjangse for flerlinger, rart at de forskjellige Gyn mener og sier så forskjellig??

Ja, ja blir det to så er de velkommen, men har ikke spesiellt stor tro på det da:-))

 

Metti, de ser egg for flere mnd fremover som ligger klar i eggstokkene på UL, forskjellen er bare at som regel ett modnes om gangen og blir større for hver dag som går nærmere EL:-))

Hvordan gikk det foresten med deg hos Gyn??

 

Har en herlig gutt; vet at mange blir kvalm av bidro. Jeg ble i alle fall litt uggen av den ja.

Så kjedelig med besøk i EL tiden da.... dere får hive madrassen på gulvet slik at ikke sengen knirker sånn da vel:-))) hi, hi...

 

Ellers her i gården går det alldeles utmerket, er inne i en veldig fin periode med lite plager. Forrige mnd syntes jeg at jeg hadde pms symptomer gjennom hele mnd. Egentlig er disse 14 dagene ganske avslappende foruten ventingen på EL, med de 14 dagene etter der er jo helt forferdelige....Blir så hemma da jeg føler at jeg må være så veldig forsiktig med alt.... oi kan ikke overdrive treninga, ikke bære tungt, ikke gjøre ditt og ikke gjøre datt for tenk om det kan være med på at egget ikke fester seg...tenke, tenke....og atter tenke...og så sniker kiloene seg på fordi man er overdrevent inaktiv.....det er en ond sirkel det der!!!

Jeg har foressten vært flink til å gå i det siste. Hurtige turer på over 1 time ca 3 gr i uka, og det skal jeg fortsette med i ukene mellom el og ikm denne mnd også:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy:

Pergoen gjør jo så EL forsterkes og da kan flere egg modnes og slippes samtidig, derfor er det mye større sjangse for to og tre enn bare en..og ennå større hvis man har mange egg..:-) Han sa vel sånn fordi mange som får pergo etter lang tids prøving kansje har mindre med egg eller egg med dårligere kvalitet...han anbefalte å vente iallfall ut fra UL av egglederene mine...:-)

Var vel egentlig valgfritt om vi ville ha pergo, men da jeg hadde så mange egg ble jeg litt nervøs for at vi ville ende opp med flerlinger..tre barn ekstra...wow...

Klart de hadde vært velkommne, men med tre fra før ville huset blitt brått og plutselig for lite...hehe...

Helt enig med deg om den tiden etter EL...man blir redd for å løfte tungt og tenker og er redd egget skal dette ut....

Disse dagene her er så gode oig avslappende å ha...kan leve helt "normalt"..;-))

Mine kilo har kommet og de irriterer meg max...klærne krymper....skulle ønske jeg hadde noen i nærheten som presset meg litt på det området i å trene og gå ned litt i vekt!!

 

Metti:

Håper timen gikk bra? Spennende å høre...

Min mens var over dagen i forveien, men eggene låg lett synlige i hver eggleder..

 

Har en herlig gutt:

Jeg ble også veldig kvalm av bidronninggelen og mye sterkere EL og menssmerter den første mnd... Nå har det gått seg til og finns ikke kvalm lenger og smertene ved EL/mens er seg likt igjen.....:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja da har eg vert te gyn og fikk beskjed om at alt så greit ut.. hadde større eggstokk på venstre side hva nå det vil si.

utenom det så så hu ikkje cysten som legen min fant på tirsdag. Litt rart at den sko forsvinne så fort da men men.

 

makeno4 : godt å høre at det gikk så bra for deg hos gyn. Satse på at det klaffe for alle nå ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja vi får håpe det ikke blir 3 da:-)) Da tror jeg mannen pakker snippeska si og drar....:-)

Mener at Gyn sa at han så flere egg som lå i eggstokkene, men ikke at det var mange....hm.... ja, ja får stole på at han vet hva han gjør, men hadde jo ikke vært dumt med oppfølging med UL hvis det var stor fare for det...

Googlet temaet litt, og det ser ikke ut til at så veldig mange fikk flerlinger, så vi får håpe på det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo inn å google litt jeg også..:-)) og leste/fant ut at det var 10 % sjanse for flerlinger.. men de fleste får en og en så da blir jeg litt frustrert,hvorfor sa han det da?? Da vil de sikkert at man skal vente da...syns jo ikke jeg var gammel heller han da og trodde jeg absolutt var fruktbar nok....37 år var ingen alder.. Hmmm...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen !! mye fritid i dag eg hehe

 

snakka nettopp me ei av mine beste venner.. Hu trodde hu var gravid nå. Det hadde vert så typisk hvis det klaffet for hu på første forsøk.. Kjenne eg bare blir lei meg av å tenke på det ... arrgg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metti 3pp: Jeg skjønner du blir litt frustrert, hvorfor skal hun bli gravid og ikke du. Man blir jo glad på andres vegne, men samtidig så har man helst lyst itl å rope ut, *det skulle vært meg som ble gravid*

 

Men vettu metti, vi skal klare det denne pp.

Om ikke så lenge så er det du som roper ut at du er gravid ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...