Gå til innhold

IKM i uke 45, der hører jeg til, er vi flere?


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg vært hos gyn i dag, og pergoen hadde da funket noe. Var finerere egg der nå enn tidligere, men fortsatt litt små. Trodde de kom til å vokse litt mere, og at el ville komme rett over helgen. Fikk derfor med en oppskrift på hvordan og når vi skulle prøve lykken, så dette blir jo spennende. Skal ta en blodprøve først i nov for å se om jeg faktisk har hatt el. Får jeg el, så mente han jeg hadde 40 % sjans for å lykkes. hvis ikke blir det ny pergokur neste syklus. Så nå må jeg være flink å spise sunt og være litt mere aktiv!

 

Så da får en bare slappe av, finne fram tålmodigheten og vente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott tilbakemelding fra gyn Make-nr-4! Kjekt å vite at alt er som det skal.. :)

 

prøvende... Hva slags oppskrift fikk du? Er jo litt nysgjerrig vettu.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at det mest optimale når det gjaldt mannen er at det går max 6 dager, men at det bør være minimum 3 dager siden sædavgang, før man har samleie i el perioden. Så skulle vi ha sex mandag, tirsdag, og onsdag. Han trodde jeg kom til å ha el-tirsdag tror jeg. Så det betyr kos i kveld, også ikke noe i helgen for å lagre noen ivrige soldater til over helgen:)

kommer til å teste litt med el-tester, for siden jeg har hatt litt uregelmessig syklus, stoler jeg ikke helt på nåe el kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooookei, hørtes jo ut som en som hadde peiling på "svømmere" det da "Prøvende" :-) Kanskje jeg skal følge den oppskriften jeg også siden jeg regner med vi har EL omtrent likt:-)

Jeg får se.... min Gyn sa annen hver dag fra dag 9.... vi får se hva som skjer:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Har vært litt fraværende, men jeg er her ;)

Godt å høre at alle er ved friskt mot og klare for ny el! Og at alle de som trenger ekstra oppfølging får det!

 

Jeg har også vært inne på tanken på at jeg nå er over 30 og kanskje derfor det kan ta litt tid? Men er jo "bare" ca 2 år siden jeg ble gravid sist (november/desember 2008) og da var jeg 28, men fruktbarheten synker kanskje kjapt når man blir eldre? Sambo er "bare" 28 så han er det vel ikke noe vi veien med?

 

Har tenkt at om det ikke funker denne pp skal jeg ta kontakt med en akupunktør og se om hun/han kan hjelpe meg. Synd jeg ikke bor i Bergen lengre for hun jeg gikk til for modningsakupunktur har skikkelig peil og har hjulpet ei jeg kjenner. Og modningsakupunkturen funka som kula! Fikk såkalte igangsettingsnåler da jeg var 40+0 og hun sa at om kroppen er klar så starter fødselen innen 48 timer. 46 timer senere gikk vannet og 14 timer senere var frøkna ute :) Så jeg tror på det altså!

 

"Planen" denne pp er i alle fall å ha sex ca 2. hver dag fra lørdag. Tror jeg har el på onsdag. Men temper og tar el-tester for selv om syklusen har vært 33 dager lang de siste 2 pp så stoler jeg ikke helt på at den holder seg stabil, da den har vært endel dager opp og ned ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også skravle!!!!! :D

 

Update fra meg: Da er TR over, og vi har herved åpnet 3pp!Jeg har jo som sagt et problem med spotting i ca 2uker etter EL (som er et møkka herk), og har i den annledning bestilt meg legetime på tirsdag! Gleder meg til å få pratet med henne om dette problemet, og evt få noe for det. Jeg tenker da Progesteron mangler i min syklus, som gjør at slimhinner brytes veeeldig fort ned! Jeg har jo et barn fra før, så gravid kan jeg bli! Satser på hormonell ubalanse :P

 

Ellers kjører jeg på med sink, folat og skal ta Wild Yam etter EL. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!!

 

En ny dag og en dag nærmere EL *hurra*

Jeg er blitt helt avhengig av denne siden og prate med dere jenter ;)

 

metti 3pp: Jepp, vi har prøvd like lenge ser jeg. Jeg har 3 unger, en gutt på 6 år, ei jente på 4 år og ei jente på 18 mnd :)

Alle disse satt på første forsøk, men denne spiren her lar vente på seg.

Alderen spiller vel sikkert inn på mine egg, er jo 35 år, men jeg håper jo at det ikke skal ta alt for lenge.

 

prøvende: Så godt å høre at det gikk bra hos gyn. Det må vel være litt betryggende. Og vettu, at du klarer det i denne pp :) Bare hold motet oppe!

 

fiffi: Velkommen til oss!! Her skravles det om alt så du må bare slenge deg på :)

 

Jeg må løpe, klokka ringer straks.

Ha en flotters dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt borti at sink skal hjelpe mot spotting, og jeg har faktisk ikke spottet slik jeg gjorde før, flere dager før TR. 2. siste pp kom liksom all spottingen dagen før mensen, og denne sist pp kom det ikke noe før tanta var på plass og jeg har brukt det nå ca 2 mnd og fortsetter med den:-)

Kan ikke si med sikkerhet at det er den som har hjulpet men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter

 

Jeg trenger hjelp fra dere.. Har mistet all optimismen min !! Har vert sånn berg og dalbane de site månendene at eg har helt mistet troen på at det ska klaffe... Vet veldig godt at eg bare e i 3 pp og har egentlig ingenting å syte over men kan ikkje for det .... Vil så gjerne !!!!

 

Etter at eg har begynt å prøve å bli gravid har puppene begynt å vokse og vokse.. Mannen er seff happy for det men eg skjønne det ikkje helt. Er jo ikkje gravid. Klage ikkje på det alså bare litt nysgjerrig. Sluttet å røyke for noen mnd siden så kan være eg legge på meg. Men gjør liksom vondt i de og.. jaja bare kjekt at de vokse når en var størrelse A i utgangspunkte

 

Takk for at dere hørte på meg.. nå e det jobbehelg som står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metti 3pp: Kjære lille venn. Det kan være lett å miste all tro på at det skal klaffe, men mist ikke håpet!

Jeg kan ikke anna si enn at du bare må prøve å være positiv, det blir din tur også :)

Jeg er også inni min 3pp, kan jo ikke klage for mange har prøvd mye lengre enn det jeg har, men likevel jeg vil jo bli gravid igjen jeg også, så jeg gir meg selv lov til å sutre litt ;)

 

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedr spotting. Jeg har også opplevd en del spotting det siste halvåret, men etter at jeg har begynt å ta wild yam og sink så er dette helt borte. Ble vel anbefalt sink her inne tror jeg, sikkert av det vandrende leksikonet Lillemy. :)

 

Det er jo ikke sånn at det mer legitimt å klage desto flere pp-er man har. Man må jo få lov til å tømme seg for frustrasjon o.l.. akkurat når det passer seg. Det er jo delvis derfor vi er her inne, ikke sant?

Selv føler jeg at desto flere pp-er jeg kommer til, desto mer avslappet blir jeg. Begynner å bli vant til de negative testene og de etter hvert veldig tydelige signalene om at det er TR som er i anmarsj.

 

Ellers så tror jeg at jeg har en EL i vente snart, Kjenner det på puppene.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "vandrende leksikon", ja, ja....:-)

Liker "å vite" ting, så da leser jeg alt jeg kommer over:-))

Kjenner igjen følelsen av avmakt når det ikke skjer noe, men kjenner også som deg Lubine at man blir mer avslappet til det etterhvert.

Synes det var verst rundt 5-6 pp, da hadde jeg en skikkelig nedtur med tårer og greier, men nå tenker jeg at det skal gå en eller annen gang!!

 

Jeg har ennå lav på monitoren så det skjer ikke så mye her i gården ennå...., men så er jeg jo bare på dag 11 så det kommer vel......

 

Ha en skikkelig fin fredagskveld damer, nå skal jeg kose meg med tv og babystrikketøyet mitt, og fundere ut "hvite løgner" på hvem det er jeg strikker til når folk spør....:-) Jeg har alltid en "skybert" venninne som venter barn....hi, hi.....senere tror jeg det blir litt forføring...:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lest her inne at sink skal hjelpe mot spotting. Så jeg prøver alt som kan prøves, jeg! På boksen står det 1 til dagen, altså 400 mg tror jeg. Håper at det er det dere også tar? blir spennende å se om det virker denne pp!!!!!

 

Heldige du som kan strikke, Lillemy! Jeg har kastet meg inn i litt sying jeg da. Har kjøpt meg symaskin, stoff og litt utstyr og har tenkt å få laget en forklèkjole til litlå mi :) Får vel se hvordan det går! hehehe....

 

Ellers venter jeg EL torsdag i neste uke, spennende tider i vente!!!!!! wuhuuu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy.. Husk at det er et gedigent kompliment da! Du har hjulpet meg med mange spørsmål! :) Ti hi..

 

Jeg vet ikke om jeg har kjøpt riktige sink-piller.. Det er sånn med c-vitaminer og jeg synes de er så gufne å svelge at jeg såvidt klarer å få ned èn.. Får brekninger...

 

Kunne også tenkt meg å kunne strikkekunsten, men det skal dere slippe å lære meg jenter.. heldig du ja Lillemy!

 

Ha en fortsatt fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel da var min største frykt fortiden et faktum .. Mi nærmeste vennine er gravid !! På første forsøk så urettferdig .., litt tunge dag men får bare vri meg rundt og hoppe opp igjen i optimismens verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og kjeeeeder meg.... :) Skal hjem og lage god mat og forføre sambo i kveld ;) Har sikkert ikke el før begynnelsen av neste uke, men er vel bra å legge inn litt "aksjer" i forkant også, det skader jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seeee sink 400 mg! haha,.....*kremt* det var visst 20 mg :P Blander litt med Folaten der ja!

 

Klart det er godt å legge inn litt aksjer før EL også! Sluke litt hostesaft i samme slengen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, har tatt meg mitt siste rødvinsglasset denne el. Tenkte jeg skulle sjekke om alkohol rundt el hadde noe å si. Tror ikke jeg skal ha el før ca onsdag. Tok en el-test i stad som var negativ, men føler liksom jeg har el-murringer, men kan jo være noe annet. Uansett skal jeg ta med sambo inn på soverommet etterpå og håpe ingen av oss sovner ;)

 

God lørdag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppsi det er greit med aksjeinnlegg på forhånd også, må jo holde "svømmerne" fit and ready...:-))

 

Lubine; takk for komplimentet:-)) Det er ingen "heksekunst" og lære seg og strikke. det jeg har strikket i det siste av babyting går i rillestrikk som er kun rett strikking, så det er kjempelett:-)) søk på nøstegarn (nostebarn.no)(skulle legge ut link, men serveren var vist nede på nøstebarn) der er det oppskrift/bilde av "mor signes babyteppe" og det er rillestrikk att og fram, så lett at å....jeg har bestillt sånn garn som er anbefalt der som er ren lanolin ull, eller noe sånn, men andre garn kan også brukes:-)) Det blir ett stort deilig teppe som babyen kan bruke lenge, lenge, deilig varmt og godt er det også:-))

En liten utfordring til dere alle:-)))))

 

Her kjenner jeg at det har vært utrolig deilig med frihelg og full avslapping og vi har sovet oss opp:-))

Jeg har ennå lav på monitoren i går kveld (tester kveld denne pp), spennende hva den sier i kveld. I alle fall kjennes det ut som om eggstokkene krangler om hvem som skal levere egg denne mnd med Pergo.... det river og røsker om kapp der nede, og rivingene er en del kraftigere enn de pleier å være rundt EL, så det er jo tydelig at Pergoen har gjort noe ja.....

Blir veldig spennende:-))

 

Jeg har også bestemt meg for å ikke drikke noe mer vin denne pp, selv om jeg ikke tror at ett lite glass på lørdagskvelden for kosen sin skyld skal ha så mye å si.... tror at det kan være med på å få skuldrene senket litt og blodomløpet i fin gang..., men skal nå i alle fall prøve det denne mnd siden jeg har gått på pergo og greier.....

 

Ang sink så spiser jeg en tbl pr dag. sink med c-vit er vel bare bra, så får du to i en:-)) og er enig i at smaken er skikkelig fæl....

 

Ellers da jenter, hva bedriver dere helgen med annet enn å vente på EL??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Glemte å si at jeg egentlig er glad for at EL ikke er kommet ennå, ellers har jeg jo havna i feil IKM uke.... vil ikke forlate dere på denne tråden siden vi er en skjelden aktiv skravletråd!!!

Stå på jenta og skravvel!!!!

 

;-))

 

Klemz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å strikke lappeteppe til snuppa da hun lå i magen, men ble aldri ferdig. Gjenstår noen lapper og å sy sammen. Men har fått 2 fine tepper av tanta hennes + at ei venninne av meg driver babytepper.no så fikk et kjempefint teppe med frøknas navn og fødselsdato brodert inn! Jeg anbefaler hennes tepper om dere ikke orker strikke selv ;)

 

Jeg har jobbehelg jeg da. Var på fredag kveld, lørdag morgen og skal på jobb nå i kveld og mandag morgen. Fri tirsdag. Da skal Veslefrøkna på 1 års kontroll (litt seint ute), med legesjekk og vaksiner. Nå er hun ikke helt i form, med surkling og feber, men sånn er det jo når man er barnehagebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobbehelg .. Jobber likt deg veslefrøken så skal på jobb i kveld !! Eller e tempen min helt på tur ! Altfor høy til å være før el . Puppene er vonde og det stikker i ryggen.. Hadde eg ikkje nettopp hatt mensen så hadde eg trodd eg var gravid ... Men e nok el som er på vei men trodde ikkje den kom før neste helg... Meg og mannen lure på å reise vekk da!! Bare kose oss ; )

 

Utenom det så begynne eg komme over at vennina mi e gravid og satser på at det nå e min tur .... MIN TUR ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...