Gå til innhold

IKM i uke 45, der hører jeg til, er vi flere?


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Jeg nekter å skifte tråd jeg altså... Siste periode var syklusen på 26 dager og blir det slik denne gangen også havner jeg i en annen uke. Det er uaktuelt. He he.

 

Jeg var på fest i går og er sliteni dag. Har litt dårlig samvittighet for alkoholinntaket. Men men... Har ikke testet og har ikke et snev av et eneste symptom. Ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemy 75: Jeg har så lyst til å strikke, hvis du sier det er lett så kanskje er det håp for meg ;) Jeg kan bare strikke rett, alt annet blir kronglete for meg....he he...et mykt og godt teppe til en liten en skal jeg sette igang med, må få kjøpt meg garn så setter jeg igang :)

 

Her har det vært en stille og avslappende helg.

Mannen og jentene er hos nabo'n en tur nå ( det er svigers) og han eldste er hos en kamerat. Så nå er det stille i heimen.

Nå er det ikke mange dagene igjen før EL er ventet, blir spennende dager vi har foran oss.

Etter mine beregninger skal jeg ha EL på onsdag. Så må hoppe til køys den dagen og de neste dagene hvis det skal være noe håp :)

 

Lubine11pp: Du må ikke finne på å skifte tråd ;) Du må holde deg til oss vettu. Artig med en real fest, kan ikke huske sist jeg var på en....lenge lenge siden...ikke ha dårlig samvittighet, man trenger å kose seg en gang i blandt uten å tenke over det :)

 

Har dere jenter begynt å teste etter EL ennå?

 

Ha en flott kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres ut som samme helgeturnus som jeg har (bare j hadde jobbing sist helg)

Hva jobber du med veslefrøkna09? eller du metti?

Jeg jobber i helsevesenet selv. jul- påske- alle slike dager til disp. gleder meg til hver gang jeg får fri på en sånn dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min faste helg, neste som kommer! Jobber i helsevesenet jeg og, og julehelga DEN blir min!!!!! OFFFFF..... Nedtur for oss i helsevesenet, men digg med turnusfri :) Sånn så nå har jeg hatt fri siden fredag, og skal og ha fri mandag og tirsdag :D Det kan vi like :P

 

ellers har vi bare slappet av denne helga, gått lang tur i finværet her på vestlandet :)

 

Tror jeg skal begynne å teste etter EL ikveld, selv om jeg venter EL på torsdag, så kan en aldri vite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja det ser jo ikke ut til at jeg får kortere syklus... dag 13 og ennå lav på monitoren.... ser jo ikke ut som om testestreken blir sterkere heller....

forrige pp kom EL på dag 17.....forbaska hvis syklusene skal begynne å tulle med meg, det nekter jeg!!!!!!

 

Prøvende; Har du fått EL ennå???

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg har EL på onsdag..håper det funker med litt kos ikveld og til torsdag da?! ikke lett å å får det til å klaffe med en pendlermann hehe Men det er vel en sjangs for at de små svømmerne kan overleve til onsdag også ny "innputt" på torsdag? hva tror dere? Har tenkt meg på en fest til helgen..litt dårlig samvittighet hvis jeg drikker da med tank på at det er etter EL men føler jeg har satt alle sammenkomster/fester på vent pga. prøvngen så lenge nå at jeg har skikkelig lyst på en tur ut samtidig som jeg har skikkelig lyst på en liten spire i magen. Noen som vet hvos mye innvirkning det har med vin på befruktninga? hm..

 

ellers veldig koslig å titte inom her i ny og ned..virke som den mest aktive skravletråden for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann jenter !!

 

Eg jobbe i en omsorgsbolig med psyk utviklingshemmede.. Veldig kjekke jobb utenom alle ugunstige arbeidstidene som dere nevner.. Eg testet el i dag men det var fordi eg e så øm og vond i puppene ! Men var negativ foreløpig så det e kanskje bare at de vokse hi hi ; )) så i morgen stase me på lav temp igjen og ikkje sånn tull som det har vert!!

 

Nå går det i ett me jobbing til torsdag så e det fri helg og kanskje el ! Blir stas ; ))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i helsevesenet, er sykepleier. Men har akkurat blitt nedskjært så mister jobben etter nyttår, så prøver å få meg ny, men det er ikke så lett... Burde vel egentlig slutte prøvinga til jeg vet om jeg har jobb, men nå har det allerede gått 4 mnd og hvem vet hvor lang tid vi trenger? Så vi står bare på, og tar det som det kommer!

 

Jeg har også jobbehelg i jula ja. Kveld julaften og dagvakt 1. og 2. juledag... Oh joy... Men kan jo hende jeg er i en annen jobb innen da. Uansett er Veslefrøkna så lita at hu ikke vet at det er jul og i fjor hadde jeg jo permisjon hele jula, og satser på å ha det til neste år og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Vært litt stille noen dager jeg nå.... Har arbeidshelg jeg også, så da går tiden så fort! Jobber i helsevesenet jeg også, og har annenhver helg fast. Må si jeg er litt lei helgene nå!!

 

Lillemy: Testet etter elf or et par dager siden, og da var den blenda hvit. Testet igjen i dag, og da var det en tydelig strek, men fortsatt ikke positiv. men det må da bety at kroppen jobber med noe, og gyn mente jeg kom til å få el en av de tre første dagene uka som kommer nå. Så det er vel stor sjans for at han får rett i det, siden testen beggynner å få farge!?

Så her har vi vært i sølibat i helgen, men skal kjøre på de tre kommende dagene nå, etter gyns anbefalinger. Så da får vi bare håpe det klaffer!:):)

 

Nå får jeg legge meg, så jeg klarer å komme opp til morgenspinninga i morgen:)

 

vi snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei....:-)

Tok sin tid å lese seg opp etter helga...hehe...som dere skravler da jenter...Koselig!!

Jeg har vært litt stille,sliter en del med mye migrene og denne helga har vært rimelig håpløs, men er veldig glad for at det var denne og ikke neste...hehe..må tenke positivt på alt..;-)

 

Ser dere begynner å nærme dere EL nå,selv er jeg bare på dag 9 og får vel EL til helgen igjen etter mine beregninger. Orker ikke teste lenger...mistet litt gløden for det så tar det mer på feelingen...:-)

 

Skal prøve å holde oss unna denne uka eller fra og med i morra,liksom lade opp litt til helga..aner ikke om det lønner seg men har da tenkt å prøve det på denne måten denne gangen...hehe...

Je har en plan...en slagplan..:-P

Skal egentlig bli litt godt...å ikke ha sexmaraton frem i mot EL...hehe...Blir nok litt mer glød nå, for etter en del bare slike nødtomrunder i senga...kommer spenningen litt tilbake når en vet en IKKE skal noen dager...:-)

 

Nå skal jeg ta meg en tur ut...få litt luft på nesa...godt etter ei helg inne!

 

Ha en fin fin dag jenter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer dere jenter som jobber i helsevesenet :)

Dere jobber lange dager og ofte i helger og i høytidene.

 

Når jeg skulle begynne å studere sto valget mellom sykepleier eller lærer. Jeg valgte lærer og er kjempe fornøyd med valget mitt.

Når man har små unger er det kjekt å jobbe som lærer. Du har fri når unga dine har det.

Synes så synd på de foreldre som sliter blandt annet når det gjelder den lange sommerferien, det er litt av en kabal som skal gå opp.

 

Jeg har tenkt å følge den oppskriften som en av dere nevnte, sex oppskriften.

Vi hadde oss på fredag og igår. EL er ventet på onsdag, så hvis vi har 3 dager opphold og sex på onsdag og de neste dagene så håper jeg spiren sitter :)

 

Må få gjort unna litt kopiering før klokka ringer.

 

Ha en flott dag jenter :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg har sett at dere er veldig aktive og melder meg gjerne på

denne tråden ;)

vi har prøvd siden januar og i sommer hadde jeg to SA i uke seks tett. Nå er det EL idag og IKM 10 nov. Håper det klaffer da dette er første pp etter siste SA og vil bli gravid NÅ ;) første skritt er jo å bli gravid så blir det vel et angstfyllt første trimester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Snart mamma?

 

Så trist å lese at du har hatt to tette SA,men ønsker deg all lykke til og håper spiren sitter fort og godt denne gangen..

 

Her skravles det i tide og utide og det har blitt en herlig gjeng med jenter her inne..mange gode jenter å støtte seg til på både gode og dårlige dager.

Man kan spørre om alt og ingen spørsmål er for rare...hehe..

 

Ser du også har passert 30 tallet i alder...har du fler barn? Jeg har tre fra før og fylte 37 i år..blir en skikkelig attpåkladd ettersom min yngste blir 11 i november..:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen barn enda nei :( blir litt ekstra nervøs Og pga alder merker jeg. Var samboer i 20 årene med en som ikke var klar for barn da. Så flyr årene skulle ha gått fra han før..for tre år siden traff jeg mannen med store bokstaver. Han er helt fantastisk og vi skal gifte oss til sommeren hvis jeg ikke blir gravid før jul da ;) mange venner med barn så er veldig babysyk om dagen.. Koselig med attpåklatt da ;) håper det klaffer for alle her inne snart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morgen, damer!!!! Da har jeg sovet leeeenge :) Deilig!

 

Ser det er mange som "sparer opp" sexen frem til EL, er det et lurt triks? Her kjører vi på så å si hver dag, men det er fordi vi har lyst (sånn går det når 2 uker av syklus går til spotting:P).

 

Jeg er også sykepleier, men mannen min er lærer, så da kan han alltid være hjemme med litlå i ferier osv :)

 

Skal begynne med EL-tester idag, tenkte jeg. Bare venter til nærmere kvelden før jeg tar de! Spennende å se om EL kommer der den SKAL eller ikke...

 

Hvordan er dere med kaffe??? Jeg elsker jo kaffe, men er så redd det skal ødelegge for befruktning? kan det det? Drakk ikke kaffe da jeg ble gravid sist, men etter helsevesenet vettu, så er jeg solgt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu-hei, da har jeg svømt 1200 meter, det var herlig.

 

El-test i dag fortsatt blendahvit, er på dag 16 og håper den blir positiv snart ;)

 

Og så har jeg fått meg et jobbintervju til, på onsdag. Kryss fingrene. Er kun et vikariat, men er i alle fall 100 % så håper jeg får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel jenter

 

i dag tok eg både graviditets test ( håpløs) og el test pga at eg har så vondt i puppene . Men begge var negative . Hadde jo ikkje ventet noen annet men alikeve skuffende. Håper el testen snart blir positiv..

 

ellers var eg i tre års dag te niesa mi ... Gjett om eg blei baby syk der da OMG .. så nå skal spiren komme te meg .... kom kom kjære spire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten fiffi jente : her e der og to uker sølibat pga mye spotting . Irriterende greier vil så gjerne ha det vekk. Dersom du finner noen triks må du sei ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter.

 

Så koselig å se at dere skravler i vei! :)

 

Her kjenner jeg overhodet ingen symptomer. Har en mistanke om at EL var i helgen. Har hatt en del vondt i nedre mageregionen. Har legetime onsdag og skal be om henvisning til gynekolog. Men er det noen andre ting jeg bør teste ut i samme slengen? Er det noen blodprøver som kan tas? Innbiller meg at jeg har lest om dette tidligere... Men blir glad om noen vet noe om dette...

 

Hvorfor er det egentlig slik man er omtrent symptomfri den ene måneden, mens i andre så er man omtrent gravid (uten å være det da selvsagt)? Noen som har noen synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppsi pepsi, der var det jaggu meg høy på monitoren, da blir det nok max i morgen og dagen etter:-)) Ser ut som om EL driver og forskyver seg til litt senere i syklusen enn hva den har pleid og gjøre....Vi har gått for annen hver dag aksjeinnlegging denne mnd og funker ikke det så får vi se neste mnd om vi skal "spare" litt på kruttet inntil det blir tid for EL og så satse stort rundt de dagene...

 

Jeg jobber også innen helsevesenet og går turnus, men jeg kjenner at jeg begynner å bli lei det. Har gjort det i ganske så mange år nå, men, men sånn er det nå, jobbene vokser ikke akkurat på trær her....

 

Ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubine, det med symptomer må ha med hormon mengde å gjøre. Denne mnd når jeg har spist Pergo, så er det ikke til å unngå å kjenne at det er ting som skjer i nedre mageregion...

 

Vet ikke om allmen legen vil ta noen blodprøver, men det går ann å spørre om han vil rekvirere blodprøver på de forskjellige hormonnivåene utover syklusen. Du får si at du vil ha det gjort ferdig før du evt skal til Gyn:-))

 

i alle fall lykke til:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble syk idag og selvfølgelig hadde jeg positiv eggløsningstest i dag tidlig..nå er ikke samboer veldig interessert i Kos ikveld og det er jo forståelig. Jeg føler meg jo likevel ikke så dårlig så er litt stress og ikke fullføre pp nå. Blir jo helt opphengt i det mens han bare sier vi har god tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj! så mange vi er fra helsevesenet! jeg er også sykepleier, supert yrke, elendige jobbmuligheter.... ikke stort ledig her i nærheten iallefall.

Jeg jakta i 1 år på fast og full jobb før jeg fikk det, men da måtte jeg desverre legge alle preferanser på hylla og ta til takke med det jeg fikk... (ønsker egentlig å jobbe innen et annet fagområde enn det jeg gjør)

men nå har jeg iallefall hatt 100% fast i 7mnd og er begynt å trives noe bedre i jobben. Sannsynligvis delvis fordi vi prøver å bli gravide! Gleder meg allerede masse til å gå hjemme ett år! Hvis vi skulle få det til snart så er lykken komplett! Etter permisjon vil mannen min være ferdig med studiene sine og jeg kan jobbe med det jeg vil - og i en mindre stilling:)

 

huff så pratesyk jeg ble plutselig! sikkert fordi jeg ble inspirert av alle innleggene!

Egentlig ville jeg bare skrive dette

Venter på el, men har litt lite trua - gubben jobber nattevaktshelg og vi har mange motsatte skift denne uka. Føler meg iallefall ganske rolig denne mnd, ikke så krise om det skjer nå eller neste mnd. Jeg har ca plan på når vi kan få lagt inn aksjer da, men er redd vi kan miste el likevel... vi får se.

Lykke til alle sammen denne uka!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.... hvis vi alle skulle bli så heldige å bli gravid denne mnd så får vi termin midt i felles ferien.....jeeeeei!!!!

ja, ja man får se det positive i det med at da kan far være hjemme leeeenge sammen med mor og den lille.....

Sukk..... sånn sitter jeg og lengter akkurat nå....hadde bare alt latt seg planlegge på forhånd:-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...