Gå til innhold

IKM i uke 45, der hører jeg til, er vi flere?


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Fikk besøk av tante rød i går, så da er vi over i en ny pp :)

 

Håper spiren sitter denne gangen.

 

Skal begynne å ta hostesaft mår mens er over, håper det hjelper.

 

Har IKM 9. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med! Har litt lange sykluser (33 dager) så har el ca 27.10 og IKM da ca 12. november. Er ferdig med mensen i morgen, men er absolutt ikke i form (vondt i halsen osv) så er egentlig litt glad el ikke er akkurat nå.

 

Vi er over i 4 pp nå, men av en eller annen grunn tror jeg liksom ikke vi får det til før i 6. pp for da får vi et septemberbarn til. Veslefrøkna fylte 1 år i september. Men... jeg håper jo at det skal skje noe NÅ!

 

Er sykt mange rundt meg for tida som enten akkurat har blitt gravide eller som er i 3. tri, og det gjør jo ikke babysuget noe værre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå ja....dette babysuget er ikke alltid gøy.

 

Føler at nesten alle rundt meg blir gravide, eer jo glad på deres vegne, men kjenner jeg blir litt misunnelig :)

 

Jeg har en magefølelse at spiren ikke sitter før i neste runde, føler jeg får en august baby hvis jeg i det hele tatt er så heldig å bli gravid igjen da.

 

Men jeg vil helst være gravid nåååå.....håper håper at det kun skal 3pp til spiren sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Jeg hører vel til her jeg også:-) Er dette skravletråden da for uke 45??

Venter EL rundt 27 og IKM 10 nov.

Begynner på Pergo neste syklus som blir den 11. for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo kalle det en skravletråd ;)

 

Lillemy75, da jar vi el samtidig! Jeg har lutealfase på 15-16 dager, får mensen på morgenen på dag 16 etter el, så har IKM 12. november. Har dere barn fra før? Vi har ei lita frøken som er litt over året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være :)

 

Ja dette kan vel også være skravletråden for uke 45 dersom det er i orden for folk et :)

 

Jeg synes dere som har mange pp er utrolig flinke til å holde motet oppe :)

Jeg er utålmodig av meg, mine 3 gullunger satt på første forsøk, men denne lar vente på seg.

Er vel alderen som kanskje spiller inn vil jeg tro.

 

Jeg venter EL rundt 27, gubben er på tur den uka så jeg håper vi rekker det hvis han kommer hjem att på torsdag eller fredag.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melder meg på her jeg også!

3pp for oss, el rundt 29 en gang men vi får se hva vi får til for gubben har nattevaktshelg! hehe

ikm 12 nov... Har ei jente født i juli 08 så er litt usikker på om jeg vil ha enda et julibarn (termin ville bli 4 dager før forrige termin),bursdager samtidig i fellesferien er ikke bare morro, men vi vil gjerne ha en til så kommer til å prøve!;)

 

går det ikke denne gangen kommer jeg til å teste etter el i neste pp, har ikke gjort det enda og vil ikke stresse så med det enda. Kjenner jeg har stresset veldig de første 2 pp, så nå skal jeg roe helt ned.

Prøve å bli bra av mulig halsbetennelse og bare kose oss denne mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalabais!

 

Jada, jeg er her, atter en gang... Skal til legen denne måneden og skal da få henvisning til gynekolog. Vurderer fortsatt privat, men det er jo så sabla dyrt.. Så er usikker..

Jeg har fått noen sinnsyke smerter i forbindelse med TR, så er jo selvsagt redd for alskens diagnoser. He he.

 

Men men.. Ny eske med bidronninggele er kjøpt inn og jeg er snart ferdig med TR, så da er det bare å kjøre på.. Igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med en halsbetennelse eller noe lignende. Har ikke vært hos legen eller noe, jeg er prøver med ullsoker, te og egenmelding på jobb først og fremst, så får vi se.

 

Vi bruker el-tester fra billig-tester, og så langt har de fungert kjempebra! Prøver i tillegg å tempe, men det fungerer ikke så bra med ei lita som våkner endel på natta osv, men jeg ser i alle fall når tempen stiger etter el og at den synker før mensen. Jeg gleder meg SÅNN til den IKM dagen hvor jeg enten har positiv test eller tempen ikke synker!

 

Forrige gang vi ble gravide satt den på første gang vi prøvde aktivt, ca 5. syklus etter p-pilleslutt, så det er litt "uvant" å skulle gå rundt og vente på at det skal skje noe. Blir jo ikke eldre med tida heller, fylte 30 for et halvt år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslefrøkna09 + 4pp; jepp vi har 2 fra før på 14 og 9 år...:-) så vi forsøker på en skikkelig attpåklatt:-)

1 mann satt på 1 pp, nr 2 på 8-9 pp og denne på......??? ser ikke ut til å skal være lett dette!!! Men begynner som sagt på pergo i morgen, men er jo ikke hellig overbevist om at det skal klaffe på 1 kuren selv om kanskje oddsene blir litt bedre:-)

 

Lubine så bra at du og kom inn hit... hakke hørt no til deg på noen dager. Vet det er dyrt å gå til privat Gyn, men jeg har på følelsen av at det er verd det. Tror på en måte at man blir litt bedre ivaretatt der....og så tror jeg det går raskere....

 

Håper denne tråden blir like aktiv og fin som den vi forlot i ikm uke 41:-)

 

Ha en fin, fin kveld jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Jeg har ikke vært så aktiv å skrive her inne men leser alt jeg kan komme over av gode råd og div ting :)

Vi har en gutt på 6 år, ei jente på 4 år og ei lita frøken til på 18 mnd.

Alle disse tre satt på første forsøk, så blir litt utålmodig når denne lar vente på seg :)

 

Føler meg heldig som har tre velskapte unger, jeg har en lillebror som nå har slitt i nesten 2 år. De ønsker så gjerne en liten baby, jeg håper lillebror får oppleve det å bli pappa :)

 

Nå har jeg kjørt jentene til bhg, så da får jeg og gullet reise til skolen.

Så godt at det endelig er helg!!!

Hva planer har dere jenter for helga?

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da får du 4 barn "som perler på ei snor", sånn aldersmessig:-) Jeg angrer litt på at jeg ikke fikk de første litt tettere, men etter fødselen med 1 mann da jeg var 20 år (fødselen var ganske heftig) og så vidt lilleputten overlevde så var det ikke i mine tanker å bli gravid igjen så raskt....

Ja, ja ikke alt man kan planlegge heller:-) Gleder meg i allefall vanvittig til en liten attpåklatt:-) Er jo snart 35 år og tror at jeg har en helt annen ro i meg til å kose meg med ett lite snusk nå...♥

I dag har jeg i allefall svelget første av 5 doser med pergotime i denne syklusen. Er så inmari spent!!!

 

Til helgen skal vi på hytta en tur og kose oss. Vi har fått litt vinter her nord, med frost og litt sne på bakken...usj!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

kan være jeg hører til her .. Vet ikke om jeg har mensen eller ikke. Har 1 blødning annenhver dag men bare litt når jeg er på do. Men siden testene er negative regner jeg med at det kommer ny prøveperiode. Ikm er lørdag eller søndag. Men blødde første gang på søndag

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skriver under på "håper denne tråden blir like aktiv som den vi forlot ikm uke 41"!

Skrev ikke så ofte selv men morro å følge med!

 

Venter spent på å starte opp igjen med prøvingen, TR må bli ferdig først bare! Pleide å ha 10 dager(!) med TR tidligere, kun forrige periode den var kortere... så venter altså i det som virker som en evighet på å starte igjen!;) Godt EL ikke kommer enda! hehe

 

For min del venter arbeidshelg nå, men ønsker dere alle en:

Kjempe god helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissan jenter...her dere gjemmer dere...hehe..

 

Jeg går her å venter på TR som ikke har kommet ennå,men rimelig sikker at hu kommer da...er på dag 29 nå og alle mnd før har den kommet på dag 28 el 29 så bare å vente... Murrer veldig i nedre del av magen og puppene er sinnsykt vonde!

Blir nok slik at jeg tusler over i min 11 pp jeg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå koselig at vi er flere som kommer til å følge godt med hverandre.

Denne pp skal vi klare det jenter :)

 

Lillemy 75, 11pp: Ja mine er vel litt tette aldersmesssig, ønsket å få de tett og klarte det så er fornøyd med det :)

 

Men denne lille spiren lar vente på seg, blir utålmodig at den ikke satt i forrige runde. Men håper og håper at om ca 2 uker da sier det pang ;)

 

Gubben skal på jobb reise den uka jeg venter EL, håper bare vi rekker det. Skal begynne med hostesaft så fort denne TR blir ferdig.

Gutten vår på 6 år sier til sin pappa "kan ikke du skyte slike rompetroll inn i mamma, for jeg vil ha en lillebror". Vi ler godt :)

 

Da er jobbdagen straks over og det er helg *hurra*

Det blir en avslappende helg, med vennebesøk og bare kose oss :)

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er her jeg også, men bruker å gå dvale når TR kommer. Så er glad for at ny skravletråd kom. Jeg babler jo en del... Kremt.

 

Make nr.4: Du skal vel til gynekolog snart? Bruker du offentlig (via henvisning) eller privat? Jeg trenger muligens et tips eller to hvis noen vet... Har ikke lest bare fint om Volvat. Skal ikke til legen før 27.oktober, så dette tar jo på tiden.

 

Dossa: Rompetroll! He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hører vel til her jeg og etter store forhåpninger sist pp som seff. ikke ende som jeg hadde håpet.. Har IKM rundt 11.November..å det er leeeeenge til så håper tiden går fort. Har akkurat gått til innkjøp av solvipect hostesaft for å teste ut om dette kan funke....:) Har prøv siden Mai så håper det skal klaffe snart, begynner å bli litt utolmodig nå, men ser jo at det er flere som har prøvd mye lenger enn meg så skal ikke klage. Lykke til alle..spennende å se hvordan det går denne gangen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med IKM uke 40 jeg da, har litt lange sykluser ;)

 

Men i dag var jeg og kjæresten min og trente for første gang på ca 1 mnd, det var TUNGT, men herlig å være i gang igjen. Har hatt barnevakt for lille frøkna natt til i dag så vi skal hente henne nå snart. Håper virkelig hun kan få seg en lillebror eller søster snart, det blir sikkert bra for henne ;)

 

 

Men jeg har et spørsmål: driver alle som har prøvd en stund med div "remedier" for å få spira til å sitte, da tenker jeg på bidronninggele, sink, hostesaft etc?

 

Jeg har kosttilskudd, folsyre og jern (mens jeg har mensen), men ellers prøver jeg bare å spise sunt. Har tenkt å holde meg litt mer unna alkohol denne pp (men ikke være helt avholds) og ikke ta Ibux. Ellers temper vi og tar el-tester.

 

Men, om jeg ikke blir gravid innen 6. pp er ferdig, DA tror jeg kanskje jeg skal lese litt mer om andre ting.

 

Uansett, jeg tror at jeg trenger å gå litt ned i vekt, og har så langt gått ned 1-2 kilo, så får jeg bare fortsette med det og håpe det hjelper. Har ca 6 kilo til jeg helst skulle bli kvitt for å være nede i "matchvekt", dvs den vekta jeg hadde da jeg sist ble gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester etter EL, for jeg merker ikke som mange andre når jeg har EL. Den pleier å variere alt fra dag 13 til dag 17.

 

Ellers så gomler jeg folsyre og skal når TR blir ferdig for denne gangen begynne å slurpe i meg hostesaft.

Noe annet tar ikke jeg ennå, men som du sier Veslefrøken 09+4pp hvis jeg ikke blir gravid innen 6pp, så kommer jeg nok til å teste ut div andre ting :)

 

Veslefrøken 09+4pp: Det var september barn du har?

Jeg fikk ei jente i april 09. Merker hun er blitt så stor, og kjenner at babysuget bare blir større og større :)

 

Nå skal jeg lage hjemmelaget lasagne med salat til og ferske rundstykker :)

Vi får vennebesøk ikveld.

 

Ha en flotters kveld jenter :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Ja, 10. september :) Hadde termin 090909, men hun kom en dag "for seint" hehe.

 

Jeg tester også etter el. Bruker sånne billigstrimler og de fungerer kjempebra. Er som regel helt blendahvite før jeg får en dag med nesten positiv og så neste dag er den knall positiv før den blir negativ igjen. Sist pp var sambo bortreist så vi hadde kun sex på kvelden den dagen den var knall positiv, + morgenen dagen etter, men det var nok for seint. Forrige gang vi prøvde kjente jeg aldre el, men nå som jeg har vært gravid får jeg helt syke el-smerter, det er helt sært.

 

Jeg har som regel el på dag 18. Denne pp skal vi ha sex både før og på el så håper den sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

I dag kom tr for fullt. Skjønner egentlig ikke hva som har skjedd denne mnd. Har liksom hatt blødninger annenhver dag siden søndag !! Noen andre som har opplevd det ? ellers har jeg stikkinger i begge sidene pluss nummen følelse i høyre side under navlen ! Så nå ska eg ta meg en tur te legen på tirsdag så får vi se hva han sier ... håpe ikke det e noe galt hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tr idag :/ litt kjipt, men gla for at den kom sånn at man kan prøve på nytt :)

skal prøve mitt beste for å ikke bli for "hysterisk" denne pp (haha liksom:p)

bare slappe av og ta det som det kommer :)

 

Dere for ha ei fantastisk helg jenter, kos dere masse å prøv å ikke tenke å undre for mye ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det legen på meg i morgen!! Mest pga trolig uvi men har endel spørsmål angående syklusen min denne mnd så håpe eg kan få en skikkelig test på meg .. Men veldig redd for at de finner noe alvorlig feil. Skrekk og gru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...