Gå til innhold

IKM i uke 45, der hører jeg til, er vi flere?


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Er veldig rolig denne mnd jeg også, selv om det er klart at en pergokur gir jo et lite økt håp. Men som lillemy sier, så har en fått nok skuffelser gjennom mange runder med prøving, så blir nesten roligere og roligere for hver pp som går. Ingen symptomer, bortsett fra veldig tyngdefølelse neders i magen. AKkurat som at el-smertene aldri forsvant igjen....? men tenker det kan ha noe med pergokuren, at el var sterkere denne mnd.

 

Men jeg har et dilemma.... Hva tenker dere om alkohol mellom el og IKM? Jeg har blitt bedt på tre fester denne helgen, og særlig den ene har jeg lyst til å være med på! Hadde det vært i tidligere ppèr så hadde jeg dratt, for der hadde jeg jo gitt opp håpet. Men nå som jeg er på pergo tenker jeg jo at sjansen er jo større for at en spire jobber med å klamre seg fast nå. Hvor skadelig er egentlig alkohol evnt så tidlig i et svangerskap??

 

Håper jeg kan få noen synspukter på dette i løpet av dagen! :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, jeg velger bevist å prøve å styre unna tilstelninger der det er "forventet" at man skal drikke. Eller i alle fall ikke drikke noe særlig, ett foster deler jo ikke blodbane med mor de første ukene, men likevel vet mann vel ikke hvor mye det kan ha og si for muligheten for egget til å feste seg..... Jeg vil nå i alle fall ikke hevet meg på "skitfylla" for å si det sånn, men det er meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har tempen min steget såpass at el er over! Men spørs jo når den var!

FF sier at den var på torsdag, jeg mener kanskje den var fredag. Uansett, hadde sex tirs, ons, fre og lør, men ikke tors... Men vi håper det holder!

 

Jeg har denne pp ikke drukket noe særlig nå i el-perioden. Skal ut med noen venner neste fredag og da kommer jeg til å ta noen øl, men ellers holder jeg meg unna. De andre pp tok jeg meg et glass vin på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

Litt forvirret i dag eg .. I går kveld hadde eg det samme sekretet som jeg har ved eggløsning ... Var da 3 dpo . Kan det bare være tilfeldig eller tror dere at el ikke ble gjennomført første gangen. Hadde to dager med pos el test. Har hatt stikkinger og ømmebryster før og etter det jeg trodde var el

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at i går var eg kvalm .. Kjente det mest når eg gjorde noe. Men det er vel altfor tidlig 3 dpo at det er et tegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan ikke være sædrester?

Kan være litt likt.

 

 

Sædrester eller lubrikasjon vs. ekte eggløsningsslim

 

* sædrester og lubrikasjon strekkes som oftest i flere tynne tråder, tørker relativt fort inn, og tåler ikke å strekkes mange ganger uten å miste kvaliteten

* eggløsningsslimet strekkes som oftest i én tykk tråd og kan strekkes gang på gang på gang på gang uten å tørke inn/miste kvaliteten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan kanskje være særester men det eg ganske vått og ikkje sånn slimete. Hadde det i morges og men hadde jo sex i går så kan jo være det nå og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og håper og håper at jeg nå er gravid.. :)) Stekte champinjong i går med hvitløk og ble kvalm :) 1. sikre tegn for min del utifra de andre svangerskapene mine :) Alltid reagert på mat med hvitløk i så dette er jo positivt :)

 

Er så spent på å følge dere, så det var mange av oss som har IKM 10.11 så dette er virkelig spennende :)

Ha en god søndag til dere alle :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkveld i stua fine damer:-))

Hvordan er ståa på en søndags kveld??

Her kommer håpet krypende da jeg så at det hadde kommet masse hvit utflod i dag (Hæææslige detaljer, men, men....) Det har det ikke brukt å vært før.....litt sånn trykk/stikk inni puppene også, men jeg vet jo ikke hvordan pergo kan ha innvirkning på sånne tegn heller så....Håpe, håpe her også:-))

 

Makeno4 har du hatt utslag på de fancy smancy testene???:-)) håper ikke du siger over i uke 46....her må vi holde sammen damer!!!

 

Lubine, var det morro å være på mamma mia?? skulle ønske det var litt lettere og delta på sånne ting for oss i nord her også.... ikke det at flybillettene er så himla dyr, men hotellprisene....:-( huff, huff....

 

Nå sitter jeg å venter på programmet (Vet at det høres ut som ett "pensjonist" program, men det er sååå koseli) "der ingen skulle tru at nokon kunne bu", senere er det åndenes makt på tv norge:-))

søndagskveldene er bare sååå koseli:-)

Ha en fin kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!!

 

Da var nok en helg snart over, tiden går nå i bunn og grunn ganske fort, selv om når man går å venter så føles den jo ut som en evighet noen ganger!

 

Jeg har nå ingen symptomer forsåvidt enda, bortsett fra en veldig tyngdefølelse og smerter/stikkinger/murringer nederst i magen. SOm sagt tidligere, så er det akkurat som om el smertene aldri gikk over, bare at de fortsetter med mer intensitet. Er alikevel veldig rolig, da jeg tror det er pergoen som gjør at det føles anderledes denne mnd.

Fikk i helgen vite om en venninne som har blitt gravid. Ikke planlagt, og fant det ikke ut før hun var to mnd på vei. Urettferdig! Får en melding om ikke vi har tenkt på baby snart......ehh, neida, skulle bare visst hu:):)

 

Håper dere har hatt en fin helg der dere har fått ladet batteriene til en ny uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvende: Ja, det er kjedelig når folk spør hele tida. Nå har vi ei fra før, men folk spør jo selvfølgelig om vi ikke skal ha en til... standardsvaret mitt for tida er at det er så usikkert med jobb for tida så vi venter til jeg har fått meg ny jobb...

 

Etter å ha erfart hvor slitsomt det er med folk som spør så har jeg selv helt slutta med det. Spesielt går vi rundt og venter på ene søstra til sambo, men hva vet vi, kanskje de har prøvd i mange år?

 

Jeg antar at el nå er over, men usikker på når den var. FF sier torsdag, men jeg tror heller fredag eller tidlig lørdag. Så har satt IKM til søndag da jeg har 15 dagers lutealfase. Tenker å teste enten søndag el mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er nok el over for meg også... i følge syklus og elkalkulator har jeg hatt el på lørdag. fikk lagt inn aksjer fre og søn... meget merkelig med blødninger i går (nesten som start på TR) og i kveld har jeg sterke smerter på siden av hofta og i korsryggen... Aldri blødd midt i syklusen før så det syns jeg var rart. men hadde også ekstremt lang TR, også for meg å være(12 dager!) normalen er 9-10 dager...

 

Har iallefall ikke trua denne pp, men hvem vet. Har så utrolig lyst på en til!;)

Som dere andre også beskriver så får også jeg høre "dere skal ikke ha en til snart da?"... pleier å unnvike det litt med "må se litt ann, gubben skal tross alt studere i 1,5 år til. borteboer neste år"

Men egentlig så er jo det en av grunnene til å prøve, da kan jeg gå hjemme med barna istedenfor å slite med å være på jobb kl 7 den ene dagen og ha barnevakt pga kveldsvakt den neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rask oppdatering fra meg...

 

Mamma Mia i går var fabelaktig, men uflaks med at Norges høyeste dame satt foran meg og jentene. He he. Satan altså.. Det var de billettene til 630 kr pr stk.

 

I kveld har det vært Halloween, og i skikkelig amerikansk tradisjon pynta jeg litt. Lysende gresskar, hylende skjeletter, edderkopper, flaggermus og spindelvev. Skikkelig bra stemning ved utgangsdøra. Kjempemange søte koselig småtasser som kom på døra. De yngste var 2 år og sa veldig pent "Tusen takk". *Smelte*.... Får jo ikke lyst på en liten en i det hele tatt etter en slik kveld liksom... :)

 

En fin helg med lite fokus på symptomer m.a.o. Slettes ikke verst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Nå er min el helg over tror jeg;) Kom hjem fra en mini ferie med min kjære i går og det ble såklart litt kos der, kan det være normalt med litt smerter under akten når man har el?:P Når jeg var på gyn undersøkelse fikk jeg beskjed om at eggstokkene mine ligger ganske langt nede.. murrer fortsatt godt i høyre eggstokk.. Håper det kan klaffe den mnd her som alle andre mnd! Har startet med radix nå, noe som inneholder yamsrot og skal øke progresteronet i kroppen. Jeg vet jeg skal være takknemelig for at jeg har en sønn på 3 år som er verdens herligste, og det er jeg såklart men nå har til og med han begynt å spørre om han ikke snart kan få en lillbror eller lillesøster, er babyboom i byen jeg bor, alle har enten akkurat fått baby eller blitt gravide, kjenner jeg blir ekstra lei meg hver mnd det ikke klaffer for oss som virkelig prøver på det. Neste mnd er det 1 år siden jeg og min kjære ble gravide første gangen og det gikk galt i uke 9 ved at de oppdaget at hjertet hadde slutta å slå ved tilfeldig tidelig ul:( Huff litt syting fra meg en mandagsmorgen, men godt å kunne dele tanker og følelser med dere her inne:) Men nå er det en ny mnd med nye muligheter for oss alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp...

 

Me være FRUSTRERT!!

 

Sitter her på dag 16 med negativ EL test fortsatt, og har en mistanke om at jeg faktisk hadde eggløsning på torsdag...tatt tester siden fredag ettersom jeg i følge kalenderen skulle hatt EL på lørdag/søndag men bare negative. Når jeg demonterer stixen fra den digitale enheten så har streken utenom kontrollstreken også bare blitt svakere fra fredag av da den faktisk var mye sterkere. Klar og blå men ikke like sterk som kontrollstreken. Nå syns den så vidt.

 

Har ikke hatt noen murringer i forkant av EL hvis den var på torsdag men hadde EL slim onsdag,noe jeg trodde bare var ett tegn på at EL var på gang. Nå har jeg murringer og begynner å få vondt i puppene også,så lurer på om kroppen min har lurt meg trill rundt denne mnd..hehe..

 

Forrige mnd var jeg to dager forsinket og denne mnd da to dager tidligere...hmm... er det rart man blir frustrert!! :-P

Hvis jeg hade EL på torsdag så kansje vi klarte å få inn noen treff alikevel. Vi la inn litt aksjer mandag kveld og på torsdag så kan jo være en mulighet for at vi kan ha rukket det alikevel da ,eller hva tror dere jenter?

 

Hvis jeg hade EL på torsdag så har jeg IKM den 11 nov...da henger jeg fortsatt med i denne herlige gjengen..:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet du da høres det ut som om du har hatt EL på torsdag. Jeg studerer jo også teste pinnene til fertillitetsmonitoren min (Funker likens som el testere) og de blir sterkere og strekere mot el og så svakere og svakere igjen, så det blir nok det sammen som med de testene du har:-) El slim onsdag indikerer jo også el på tur da:-))

Hadde du el utpå torsdag skulle du nok fått inn noen svømmere som rakk fram ettersom egget holder seg ca 24 timer:-))

Nå er det bare å "ruge" for harde livet:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo og sliter med tolmodigheten !!!!!!!!!

 

Statusen er at det verker sykt i puppene ( ikke ømme men diekte vondt)

Stikker i underlivet

VONDT i korsryggen

Svartner litt når eg reise meg for fort

 

 

Men som alle andre mnd så kan det forklares me andre ting ..

 

Svake og stive muskler i ryggen

Kjente det litt i puppene en uke før el

 

så her er usikkerheten på topp jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Må bare legge til at når eg sto i dusjen og gjorde meg klar te jobb så brakk eg meg flere ganger. Er kvalm kan du si .. Men tror bare det e kroppen så spille meg et puss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg hadde EL-fredag og lørdag. Har aldri kjent EL før, men denne måneden har jeg vært støl på begge sider av symfysen, + det var ubehagelig med sex da. Så satser på at det var EL. Det betyr at symptomjakten har begynt!!!! :D Blir noen spennende uker i vente på alle oss!!! hihi...

 

Idag er andre dagen med Wild Yam! hååper inderlig at de virker, ihvertfall litt sånn at egget kan få mulighet til å klamre seg fast der inne! :) Håper at dette er måneden av alle måneder der vi blir befrukta!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er meg som innbilder seg symptomer ;) Men etter en pp med skikkelig PMS hele veien og en med murringer hele veien, så tar jeg ingen ting for gitt! Jeg hadde også en pp hvor jeg var masse kvalm, men var jo ikke gravid...

 

Status nå er at el var på fredag, både FF, el-testene og jeg mener det :D

Jeg synes også det er litt mer ubehaglig å ha sex under el, akkurat som om man er "kortere" nedentil, antar at det kanskje er fordi tappen er åpen?

 

I dag har jeg vært temmelig hormonell, sånn sippete når jeg leser fine ting i blader osv, noe jeg egentlig ikke er. Men ellers er humøret på topp og hver gang jeg kjenner at jeg begynner å stresse og få klump i magen prøver jeg å PUSTE med magen, roe helt ned og prøve å tenke på noe annet... som om det er enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo...hvordan går det med dere damer?

Noen symtomer ute å går?

 

Her er det skuffende stilt og rolig..:-(

Kanskje bittelitt stikk i magen hvis jeg vil veeeeeldig på do..:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er skuffelsen stor !!! Begynt å få helt Lyse Brun utflod og det tyder vel på at det ikke gikk denne mnd heller.. Nå er jeg bare lei og trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...