Gå til innhold

IKM i uke 45, der hører jeg til, er vi flere?


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Metti og dere andre: har hørt at det kan være vanskelig å bli gravid når man spotter, MEN har også hørt om flere som har blitt det!

 

Jeg har aldri spotta heldigvis, da jeg var gravid sist så blødde jeg ikke en eneste gang! Før etter fødselen, da blødde jeg konstant i 5 uker...

 

Anyways...

 

Jeg har et par "symptomer" hvis man kan kalle det det: Veldig sår i tannkjøttet bakerst i munnen, rare greier, og er antagelig helt urelatert til en evt graviditet.

 

Men jeg har også litt stikkninger i symfysen/bekkenet. Hadde heftig bekkenløsning sist så kjenner igjen smertene. Men selv om jeg er så og si fin igjen nå så kjenner jeg det innimellom. Så kan godt bare hende jeg har overbelasta bekkenet mitt litt på jobb (er mye løft).

 

 

Så får bare vente og se!

 

6 dpo i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

Kroppen min var virkelig slem mot meg i går. Både positiv el test og skyggestrek på g test. Men i dag e alt helt negativ. Så da var det tebage te å deppe. Kjenne eg e utrolig lei av å ikkje få det til.. Var te gyn og i dag. Ville sjekke hormonene men der var ingenting hjelp å få av hu. Var ingenting å gjøre med spottingen. Hadde en lite progesteron så var det ikkje noe å gjøre me det.

 

Så nå lure eg på om dere vet ka ein bør ta. E det wild yam eller

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar wild yam nå, og fortsatt ingen spott (Bank i bordet).

 

Jeg har fått et symptom: Etter jeg fikk min datter, har liksom brystvortene ikke hatt noe særlig med følelse. Men igår kveld og fortsatt idag er de veeeldig følsomme. Bare en fing borti, så kjenner jeg det. Er ikke vonde, men annerledes!!! Håååpe håååpe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikm ca 12.11 spennende..

 

vært kvalm siden el... men er nok bare noe som går..

ellers litt trøttere enn vanlig men de kan være pga jeg har x-tra å stri med for tiden..

 

best å bare vente å se ;) hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får vell melde meg på her jeg også da. siste mens var 6 oktober? men jeg tror ikke jeg har 28 dagers syklus, for el var 25-26 oktober, så jeg tenker jeg vil vente med testing til litt utti neste uke. Bare for å slippe skuffelsen av å ikke få positiv test. men det kan nok bli vanskelig. hadde en ma i august og det gikk 6 uker etter den før mensen endelig kom. Nå har jeg bare så lyst til å få bli gravid igjen. men jeg tenker nok desverre aaaalt for mye på det. klarer rett og slett ikke å slappe av og la ting gå sin gang lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter hvordan står det til i kveld da??

Her er alt bra, kjenner (etter) mye greier, men jeg tror heller ikke så mye på disse "symptomene" etter 11pp, har liksom hatt dem alle før. Det eneste som kanskje er litt anderledes er litt mer økt hvit utflod....,men det er sikkert symptom nr 11.... føler jeg får ett nytt symptom hver måned....ja, ja....

 

Metti, skjønner din frustrasjon, men du er jo "bare" kommet i 3 pp og du er jo ung ennå så det har kanskje noe med det at GYN ikke vil hjelpes til riktig så tidlig. Når hun sier at det er ingenting som hjelper mot progesteron mangel, så er vel ikke det helt sant. Det kan nok skrives ut preparater til det også. Jeg vet i alle fall at du får tak i en krem som heter progestan (tror jeg) på helsekost som du skal smøre utpå huden etter EL.

 

Bomsa; jeg har i alle fall ikke vært prøver mens jeg amma, mine små har 5 år mellom seg og nå vil det forhåpentligvis bli 10 år mellom mellomste og minste:-)) Men uansett tror ikke jeg at jeg hadde ømme pupper tidlig ved de andre svangerskapene, tror ikke det dukka opp før jeg hadde født...., men nå husker jeg så innmari dårlig også fra de andre svangerskapene....kanskje ikke rart når det går såååå lenge i mellom:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg og evt andre nye her inne:-)) Vi begynner å bli ganske så mange på ikm listen og i tråden vår denne mnd:-)

 

Damer har dere en plan om når dere skal begynne å teste??

"fornuftige meg" sier jeg skal vente til IKM, men jeg kjenner gruelig lyst til og begynne allerede på mandag.....tro om jeg greier og la vær???

Nå går vi inn i siste helga før ikm uka, og jeg har selvfølgelig arbeidshelg.....HAAAAAATER arbeidshelger!!!!

 

Nå skal jeg fyke avgårde på venninne kafe' besøk, blir såååå koselig atte:-))

Ha en fin fredda damer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal iallefall ikke teste for tidlig denne mnd! Bortkasta, spesielt siden jeg har null tro på spire denne mnd!;) Regner med at TR kommer som den skal - en eller annen gang før neste helg...

men selvfølgelig et lite håp at den ikke gjør det da!;) hihi forblir evig optimist...

 

Skal på hyttetur/jentetur hele helgen, så her blir det lite bimming iallefall... skulle hatt jobbehelg men har tatt 4 dager ubetalt fri for å kose meg litt!:)

hmmm... vet de andre kommer til å drikke ganske mye, selv har jeg ingen planer om det... Hva syns dere? skal jeg holde meg helt unna alt sammen eller kan jeg smake på noe? tenker på eventuell spire....

 

Ønsker dere alle en kjempefin helg! på jobb, på hytta, hjemme med familien og alle som gjør andre ting!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, kommer innom for å ønske god helg! Tenk nå nærmer det seg IKM uka vår, endelig:)

 

Jeg har jo IKM på tirsdag, men lurer på om det ikke blir en test i løpet av helga..... Jeg som ikke har hatt trua eller noen symptomer (bortsett fra mye stikkinger), men nå de siste to dagene har jeg vært litt uggen liksom. Ikke direkte kvalm, men så fort jeg spiser blir jeg helt stappa, og det kjennes ut som maten sitter langt oppe i halsen min. En del oppstøt, noe jeg aldri har vært plaget med. Så da ble det jo et lite håp da vettu.....

 

Lillemy: Arbeidshelg her også... Enig med deg, arbeidshelger er så kjett! Har fast annenhver helg, og det begynner jeg å bli rimelig lei! Sambo jobber nesten døgnet rundt i uka, og jeg mye helg, så føler vi ser veldig lite til hverandre for tiden. Men men, slik er det noen ganger:)

 

Kos dere i helgen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en cb test på do, og jeg føler trangen.... men ikm torsdag, så bør vel smøre meg med tålmodighet. Ingen voldsomme symptomer heller, bare litt hard i magen :) Og det var jeg sist jeg var gravid.. God fredagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

På Rema 1000 selger de en graviditetstest der man i følge reklamen kan teste tidlig - 6-15 dager etter befruktning - noen som har erfaring med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel testen fra RFSU?? Tror ikke den slår ut tidligere enn feks clearblue sine, skal stå på pakningen hvor mye hcg den trenger for å gi utslag.

 

Synes det er utrolig stille her inne til tross for helg??

Hva styrer dere med damer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel mistet litt håpet denne perioden og har derfor ikke vert inne noe særlig i dag. Men måtte inn en liten tur i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine har virkelig våknet til live de siste dagene, men tipper det er PMS og ikke noen spire. Har jo selvfølgelig svidd av et par EL-tester som gir et svakt utslag, men det gjorde jeg sist periode også uten at det betydde noe som helst. Jeg har en merkelig kropp med snåle hormoner som åpenbart lever sitt eget liv.

 

Ellers har jeg det meget bra! Var litt stresset en periode, men det har roet seg betraktelig.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også pos el-test sist pp, uten at det var noe graviditet for det!

 

Jeg var ute i går. Hadde egentlig tenkt at jeg ikke skulle drikke mellom el og IKM denne pp, og har vært flink. Ingen rødvinsglasskos om kvelden el noe. Men i går var jeg ute med venner og da ble det litt alkohold, men ikke mye, og jeg gikk over til vann tidlig på kvelden :)

 

Jeg har hatt litt stikkinger i symfysen/bekkenet de siste dagene, men har liksom ikke tro på at jeg er gravid i det hele tatt.

 

 

Sjekka den kinesiske fødselskalenderen på babyverden.no, og ettersom jeg er sikker på at vi skal få gutt så så jeg på den at da må vi bli gravide i november, desember el januar. I februar er det jente, så er det gutt i mars før det er jente helt fram til desember i 2011!

 

Tåpelig kanskje, hehe. Men noe må man jo håpe på, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter, ja nå er det full symtomjakt.

Kjenner etter hele tiden om det er noe igang i denne kroppen....

Selvfølgelig kjenner jeg et snev av kvalme,et lite sting i siden, kanskje et dunst av ømme pupper....men egentlig ikke noe konkret.

Holdt nesten på å svi av en test nå i ettermiddag, jeg som aldri tester før tiden...er vanskelig å ha tester liggende..:-)

Ellers har jeg jobbhelg og venter besøk av familien fra det høye nord, så da håper jeg at dagene går fort fram til IKM.

 

Hvordan går det med dere da?

Noen følelse på hvordan det går denne måneden? Noen som er helt sikker en eller annen vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei uke siden jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL (selv om den skulle vært torsdagen). Sist syklus ble det jo full spotting fra 4 dpo, men nå, med Wild Yam og sink, har det ennå ikke kommt :) Nyyyter bare hver dag som går UTEN! :D

 

Symptomer:

*Følsomme brystvorter, klør litt innimellom

* Mensmurringer, spesielt på kveldene

* Har ei kvise som sitter støtt, har ellers aldri kviser!!!

* Snev av kvalme, men ikke noe sånn å skrive hjem om...

 

Sånn ligger det an hos meg!

Ellers har min lille familie vært å sett på Jul i Mummidalen! :) Veldig koselig! + Det har vært PWC-messe her (myyye kjekt å handle som folk har laget, jeg har handlet strikket jordbærlue til lille, tjukke sokker, en flott figur i keramikk og et tovet sitteunderlag formet som en bamse :D

 

Hva driver dere på med?

 

Håååper å vente med testing, men kjenner jeg meg rett, så brenner jeg vel av noen før IKM og :P Skummelt med å ha tester liggende ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ta en test i dag.... Mest for å roe meg selv litt ned, for å få svaret på at den er negativ, noe den jo også var. Så nå venter jeg bare på tanta, og muligheten til å starte på ny pergokur. Har slått meg til ro med dette nå, men har en så magefølelse på at det skal klaffe neste mnd. Så blir nok mere skuffet da enn jeg ble i dag hvis den blir negativ. Har ikke IKM før tirsdag, men regner med det ikke er noe på gang!

 

Har vært kvalm og kastet opp et par ganger i dag, men tror det mest er psykisk pga at man nå har gått så lenge og tenkt på den tiden vi er inne i nå. Tar på kroppen denne prøvinga altså!

 

Håper dere koser dere i kveld jenter, her går det i smash ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann prøvende, så synd at det ble negativ test, men det er jo faktisk kanskje ennå for tidlig for en test. Du får krysse fingrene for at du får positiv sent:-) Skulle det uansett ikke gå denne pp,n så vil nok pergoen gjøre sitt til at det egget som klekkes vil bli av ennå bedre kvalitet:-)

Uansett lykke til;-)

Jeg venter nå ennå i spenning, jeg har bestemt meg for å ikke teste før IKM denne mnd også så får vi se.... har ikke helt bestemt meg for om jeg har troa eller ikke denne mnd??? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var jo litt tidlig, så man kan jo aldri vite:) Er nå så kvalm om dagen, men er vel mere innbildt sikkert. Er jo så vandt til alle disse symptomene når det nærmer seg IKM lell så:)

 

Når en har kommet så langt i denne prosessen som vi har, så har man vel alltid et håp og et ønske om at dette er mnd vi skal klatre det. Men vi har også klart å få et mer realististisk syn på dette, slik at vi vet at det er ikke alltid en selvfølge at det skal klaffe. Føler jo egentlig at jeg blir roligere og roligere for hver pp som går, men at så klart har en fått igjen en ny gnist etter at pergoen kom inn i bildet.

 

Vi skal nok klare det snart!!!

 

Et lite fint dikt jeg fant i går, som jeg virkelig synes passer meg:

 

Jeg gleder meg til å treffe deg

Jeg gleder meg til å bli mor

Jeg venter i spenning og glede

på det største under på jord

 

Jeg drømmer og fantaserer

Tankene svirrer støtt

Av og til kommer spørsmålet

Skal tro om jeg kan bli mor?

 

Tror av og til at tiden står stille

Venting er no herk

Men du er verdt å vente på

Du er livets underverk

 

Diktet er tatt fra denne bloggen:

http://siljeshverdag.blogspot.com/search/label/Dr%C3%B8mmen%20om%20ett%20barn

 

Håper dere snart får positive tester der ute i norges land!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM torsdag, fikk mensen nå, snufs. Da har jeg vel syklus på 24 dager ca, hadde det forrige mnd også.. Satser på augustbarn da. Lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som farsken.....:-(

Er det noen som har tyvstartet testingen da? De som har IKM mandag eller tirsdag? Er så nyssjerrig atte...:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...