Gå til innhold

***Ny tråd igjen - oss over 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

 

Takker så gla`

ja var på UL i dag kom inn 45 min forseint det var noen nervepirrende min skal jeg si.

Trudde jeg var i uke 6 siden jeg fikk posetiv test for 2 uker siden å det var mitt på dagen.

Men legen meinte jeg bare var i uke 5 og at alt så slik det skulle være i uke 5???

Fikk ny time neste tirsdag så da er det å begynne å telle ne digjen og jeg håper virklig det er et lite bankende hjerte da :\

 

Legen sa vi kunne legge opp et tilbud som jeg ville, ang UL osv

at han ville hjelpe meg slik at jeg kunne føle meg trygg, deilig å bli møt av slike leger.

 

Er det noen av de kloke damene :) her inne med erfaring som veit

noe om dette?

Ellers så har jeg vært uten internett i noen dager så jeg har ikke fått lest ting her inne.

Velkommen til dere nye og

 

Anki så bra da at spiren din har klora seg fast , gratulerer såå masse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei =)

 

Var veldig spent på din UL i dag mybones - dette går nok rette veien skal du se... Fostrene vokser slik i rykk og napp de første ukene, så noen ganger kan det være at man blir satt noen dager tilbake, mens andre ganger blir man satt litt frem. Jeg har på følelsen- og både håper og tror, at alt går bra!!! Kos deg, slapp av og nyt graviditeten... =)

 

Anki: Jeg er veldig glad på dine vegne at spiren har klort seg godt fast - ikke lenge før du er ferdig med 1 trimester =)

 

Velkommen til alle dere nye her inne også!!!

 

Jeg har endelig innsett at jeg begynner å bli en av "sliterne" her inne. Barnønsket om barn nr 2 har vært tilstede siden sommeren 2006. Mannen var ikke klar, så respektfull som jeg var så har jeg ventet, og ventet og ventet og tatt det opp med mannen min med jevne mellomrom. Endelig i fjor sommer (2008) - følte han seg klar og vi kastet glad og fornøyd prevensjonen i juni måned... Endelig ble jeg gravid etter 6 mnd med siste mens i desember -08, ble på vei med tvillinger og mistet disse i MA 3 mnd på vei =( (i mars -09).

Ble gravid på første forsøk etter utskrapingen (mars/april -09) og mistet jammen meg denne spiren også 10 uker på vei =( (mai -09) Tilfeldig oppdaget på UL at det ikke var noe hjerte som slo - kroppen min ordner tydeligvis ikke opp av seg selv - de kalte det også blighted ovum, selv om de kunne se embryo inni fostersekken(e) vokste både morkaker, livmor og mage som normalt. De sa det var flaks at det ble oppdaget da, for de aller fleste blir det oppdaget rundt 18 ukers ultralyd - og det hadde jo vært verre...

 

Tull med syklus etter at jeg mistet i MA i mai -09, har ventet i 2 mnd på å få TR, så nå har jeg fått pergotime for å bedre eggkvalitet, regulere syklus og EL. Startet på syklus dag 5. Er i dag på syklus dag 18, fikk kjempestikk i høyre side av livmoren/eggstokken(?!) for bare ett øyeblikk siden, følte meg bittelitt svimmel og hadde skikkelig diare i stad... Håper det er noe symptomer på gang - men tror vel heller at det tilfeldig. Synes dagene mellom EL og IKM er så sinnsyke lange =(

Bare 10 dager igjen til en evt positiv test - ååååå jeg krysser fingrene denne gangen, har sånn håp nå, ihvertfall siden jeg har startet opp med pergo (selv om det ikke er noen garanti) =)

 

Ellers har jeg begynt på jobben igjen i går etter 3 ukers ferie. I går og i dag har jeg svevd rundt og ikke skjønt en dritt av hva jeg har gjort, skjønte ikke arbeidsoppgavene mine engang - halloooooooo(!!!) - at det går an å være i sånn svimerus!!! Jeg er tydeligvis fortsatt i feriemodus, hahaha - kommer vel til å ta en uke før jeg er i normal gjenge igjen =)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla: håpe virkelig at du får positiv test snart. Det fortjener dere virkelig. Sender masse babystøv*************til deg her og no********!!! Men det er godt dere klarer slappe av og være kjærester. Du skal se du finner gullegget snart.

 

Mybones: spennende uke du har foran deg no. Jeg var 6+2 første gang jeg var på ul. Da såg vi hjerte. Tror det er så ymse når de ser hjerte. Det er vel forskjel på ul-apparat også. Noen er bedre enn andre. Du skal se at hjertet banker som bare det neste gang. Du har da ikke hatt noe blod har du vel?

 

No går jeg forøvrig inn i min 11.uke. Det er fantastisk. Den lille spiren min var 30 mm og jeg var 9+6 da jeg var på ul. Termin blir ca 5. mars. Den svømmer rundt der inne. Helt fasinerende å se. Gleder meg til neste uke. Gyn skal søke meg til utvida ul i Trondheim for å se nakkefold osv. Det blir skummelt og spennende.

 

I morgen reiser vi til Bergen for å besøke slekt. Er no i siste ferieuke. Blir vanskelig å begynne på jobb igjen. Er så vanvittig trøtt. Og blir veldig dårlig når jeg stresser... Men det går nok på et vis...

 

Dere får ha en fin uke her inne, så kommer jeg tilbake når jeg er tilbake fra tur...

 

Klem fra meg, så sendes babystøv til alle**********************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk anki er glad.

 

Så heldig som skal til Bergen da, var der i sommer å lengter tilbake alt .

 

Du er jammen heldig som er nesten over i 2 trimester, det blir ca 1 mnd mlm oss da.

Jeg bare håper at det banker et lite hjerte der neste tirsdag, at det stemmer som legen sa.

Alt så bra ut så jeg får bare tru og håpe at det stemmer.

 

Puppene mine er kjempe vonde innmlm, og kvalmen er av og på og ingen mensen så da lover vel det bra enda iallefal.

Men hadde liksom håpet på å få slappet av littegrann denne uka.

 

Vel dere får ha det fint alle sammen og håper jeg "ser" dere inne på 1 trimester snart savner dere der inne.

 

Sender masse babystøv her fra også c(¨,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå jenter:) Har ikke akkurat vært mye her inne i de siste ukene, men etter MA for 3,5 uke siden og utskrapning måtte jeg bare ta pause fra alt.... Har grått masse og det føles som den verste sorgen nå er ute, men dette er vel noe jeg bare må lære meg å leve med.... Det er vondt fortsatt og jeg GRUER meg til neste gang jeg er gravid..... Kommer jo ikke til å sove, spise eller å klare å jobbe de tre første månedene neste gang... men nå er det drøye 4 uker igjen til etterkontroll og jeg håper da at gyn kan berolige meg litt med hva som blir av oppfølging neste gang....

Testet positivt på EL-test forrige mandag og i dag har tanta begynt å komme krypende. Er veldig glad for det faktisk. Da virker kanskje kroppen min igjen:) Blir jo uanset ikke noe prøving på oss før etter etterkontrollen 7. sept.

Nå er jeg sykemeldt i 1 uke til så får jeg håpe at jeg da er klar for å jobbe igjen.

I ferien har vi hatt besøk av familie og venner og vi har vært i DK noen dager og Legoland og alt som hører med. Var deilig å få en total pause fra all gråtingen og heller fokusere på positive ting.

I dag har vi vært i Dyreparken og kost oss bare jeg, sambo og gutten vår i finværet i dag. Det var kjempekoselig:) Vi tre tok tømmerrenna også og sønnen vår jublet "mamma!!! så gøy! KULT!" han er 2 år:)

 

Ja ja, det var nå en liten oppdatering fra meg da!

Velkommen til dere nye her inne og til anki og mybones; veldig hyggelig å høre at alt er som det skal med lille nurkene deres:) Følger spent med på dere og heier på dere nå!

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja så ser det kanskje ut som jeg kommer inn hitt igjen etter en kort opphold på 1 trimester.

 

Var på UL igjen i dag , han fant en forstørra fosterpose men så ingen

foster der, skal tilbake igjen om en uke å gvis han ikke ser noe da så blir det oprasjon på meg igjen, 2 gang på 6 mnd.

 

Noen som har vært borti det, skulle vært 6 uker på vei, fikk jo posetiv test for 3 uker da var den jo kjempe posetiv og puppene min kjennes som om de detter av snart.

 

Han meinte at det kunne hende at den lå langt bak, men han leita jo lenge, menta at det var greit å sjekke om en uke forsikrethetskyld,

de utvikler seg jo ikke alttid slik vi forventer å i rykkå napp.

 

Er alt håpet ute????

 

er bare dritt lei og sur på denne dume kroppen at jeg ikke kan få det riktig til, men har jo 2 friske barn men vil så gjerne ha en til er det så egoistisk???

 

måte bare få det ut.

 

 

ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åneeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!! Håper virkelig ikke at dette er MA mybones! Men 6 uker; da kan det være litt tidlig å se noe altså. Håper at alt er som det skal om 1 uke.

Vet virkelig hvordan du har det akkurat nå.......

For meg ble det jo dessverre en virkelighet... UL 6 uker og han så ingen foster. heller ikke 7 uker eller 8 uker kune han se foster, så da ble det konstantert MA/BO. Men det trenger så absolutt ikke være det samme hos deg da. De vokser jo i rykk og napp nå i starten....

Sender en stor trøsteklem og lykke til-klem jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takker, det er så godt å ha dere her inne,

har ikke turt å skrive inne på 1 trim. siden det har vært så mye skriv om at folk skriver om at det går galt, det er så godt å få "blåst" ut her.

 

synes selv at dette er urettferdig men veit jo at jeg har to flotte gutter å være takknemlig for men hvorfor , hvorfor kan vi ikke få en til, minstemann vil gjerne ha en liten lillebror men det er jo litt vansklig å fortele at vi jobber med saken.

 

Har så lite lyst på jobb i bhg i morgo , vil bare sove å syns synt på meg selv he he

det går over men synes jeg har hatt nok i år med sykdom, MA så nå skulle den liksom sitte.

 

hater meg selv for at jeg blir så glad for + tegnet , drømer om navn, fri fra jobb, å planlegging.

At jeg ikke lærer av mine feil.

 

Sorry må bare få det ut, går nok bedre i morgo.

 

takk for klemmen den var god.

 

lykke til , til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff mybones. Skjønner at du er fortvilet, trist og oppgitt. Men, ikke ta alle sorger på forskudd. Vet det er flere som opplever å ikke se noe på ul så tidlig, for så å få se et bankende hjerte en uke senere. Det kommer nok til å bli en lang uke for deg, men du får bruke oss her inne for alt vi er verdt. Det er jo et godt tegn at du har sterke symptomer da. Ømme pupper er bra :-) Hos noen stiger jo hcg fort, og de får tidlig positiv test. Selv om du vet når el var, og selv om du vet at du ikke kan ha blitt gravid senere enn et visst tidspunkt fordi dere kanskje ikke har hatt sex etter dette, skjer det hos noen at det tar lengre tid før egget fester seg. Alt kan derfor være i sin skjønneste orden. Krysser alt for at du til uka får se et bankende hjerte, og at spira klorer seg fast de neste 8 mdr. Masse lykke til!

 

Her kom tanta alt for tidlig. Har jo korte sykluser fra før (25/26 dgr) og nå kom hun på dag 22/23 var det vel. Sukk. Hun kom alt for tidlig forrige mnd også, og jeg sliter litt med svettetokter inni mellom. Tanken på at jeg kan være på vei inn i overgangsalderen er fryktelig. Skal vi ikke få vår etterlengtede baby....Legen min er på ferie i to uker, men skal få en time så snart det er mulig for å få tatt noen prøver for å forhåpentlig få avkreftet at jeg ikke er på vei inn i overgangen. Jeg vil ikke det!!!! Vi har ikke prøvd aktivt på flere mdr nå, men om alle prøver er bra skal det satses igjen. Da blir det frem med clearblue monitoren, el-testing og pliktsex. Må gjøre et siste desperat forsøk.

 

Ellers er det nå siste uke med ferie (hjemme) før jeg tar fatt på studiene igjen. Nå skal jeg ut i 6 ukers praksis. Det gleder jeg meg til. Blir godt å gjøre noe annet enn bare å jobbe med fag og oppgaveinnleveringer :-)

 

Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Anki er glad; tusen takk for masse babystøv. Tar det med meg til neste el ;-) Håper alt er bra med deg og at du plages ordentlig av masse symptomer;-))

 

FORVENTET IKM:

- Dotten ikm ca 4. august (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- Bumblebie ca 20.august (31 år, gift, jente 11 mnd, bor i Akershus)

- så gla': ikm ca. 2. sept. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, venter til høsten med prøving nå. (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei nervepirrende uke du har no mybones. Har vært der selv, så vet det ikke er enkelt. Har du tatt blodprøve for å måle hcg? Der ser dei stigning iløp av noen dager og kan gi deg indikasjon på om det går gale eller rette vegen. Sist jeg hadde SA var stigning veldig liten. Etter det slappa jeg sikkert av og godtok at jeg hadde en SA. Da ordnet kroppen opp selv og jeg fikk en kjempeblødning.

 

Denne gang har jeg i starten av graviditet før de såg aktiv hjerte målt hcg to ganger i uken. Der var det flott stigning og da slappa jeg mer av. Etter hjerteaktivitet ble påvist ved ul i uke 6+3 har jeg fått hormontilskudd. Får ul en gang i uken og det har vært gull... Er fortsatt redd for MA, men no er jeg inne i min 12 uke og jeg begynner tro det skal gå bra.

 

Idag fikk jeg innkalling til utvida ul ved klinikk for fostermedisin i Trondheim. Skal ta blodprøver i morgen som må bli ferdig dyrket til jeg skal på ul. Er helt fasinert over alt de kan finne ut så tidlig altså. Det er i allefall godt å få skikkelig oppfølging denne gang.

 

Ellers har de værste symptomene gått over og faktisk har jeg fått igjen endel overskudd. Det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne opp jeg. Det er stille her inne for tiden. Men aktiviteten øker vel når det nermer seg ikm for noen...

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!!!

 

Ett aldri så lite livstegn fra meg her i vest. eg er innom å leser av og til, men dagene flyr fortere enn jeg klarer å henge med, så må bare beklage at jeg ikke skriver så ofte, Jeg registrerer at det på en måte er mye sorg her inne for tiden, det gjør meg så vondt at det er så mange som sliter med å få denne lille etterlengta spira til å sitte. Jeg unner virkelig hver enkelt av dere å få dette etterlengtede barnet!!!!!!!!!!!! Sitter hver dag og kveld å ser på min lille som nå faktisk snart er 7 mnd og er livredd for å miste enten han eller den rebelske broren på 2,5 år...Jeg gleder meg veldig med dere som er gravid og ANKI, jeg unner deg så inderlig, inderlig denne lille spira, jeg holder pusten for at det skal går bra denne gangen!!!!!!!!!!!!! Det gjør jeg også for dere andre, har bare fulgt anki ganske lenge....

 

Ja som nevnt her er det hektisk, vi er endelig ferdig med tilvenning i barnehage på eldstemann, permisjonen begynner så smått å ta slutt, jeg er skikkelig forkjølet for tiden, så det gjør at jeg blir fort sliten. Gubben og jeg har det fremdeles ikke slik ett ektepar burde ha det, så jeg tenker mye på hvordan jeg vil at livet mitt egentlig skal være, samtidig ønsker jeg meg flere barn med mannen min...sukk....rart, tiltross hvor sliten jeg er så kjenner jeg at jeg begynner å bli klar for en ny graviditet og fødsel...men jeg må vel bare vente til mensen kommer tilbake. Jeg sluttet å amme da minsten var 5 mnd, så jeg venter i spenning. Han ville ikke ha mere, jeg var så sliten at jeg ikke orket mere tull, med det resultat at vi har fått en mye roligere og mer fornøyd gutt!!!!!!!!!

Nei, nå må d spises litt her, glemmer helt å spise fordi jeg er trøtt, så er jeg heldig får jeg i meg 2 - 3 måltider om dagen - skikkelig tragisk, men jeg skal ta meg sammen ganske snart;)

 

Håper jeg får lese om mye lykke nestegang jeg er inne. Til den tid lykke til alle sammen!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TUSEN TAKK tussemor5. Håper selvfølgelig selv også at den klorer seg fast så lenge den skal. Men no er jeg straks ferdig med 12 uker, så da kan en begynne å håpe.

Det er helt utrolig at gutten din er blitt 7 mnd alt. Synes ikke det er lenge siden du og andre fikk positive tester på rekke og rad her inne. Det er langt mellom de positive testene no. Får satse på at høsten er en fin tid for spirer til å klore seg fast og at vi får flere i lykkelige omstendigheter her inne.

 

Synd at du og mannen ikke har det helt topp. Men kanskje det går seg til litt etter litt. Kanskje dere skulle fått dere barnevakt på sikt og tatt dere en kjærestetur bare dere to. Det kan hjelpe å få litt kvalitetstid til hverandre. Ikke lett med to små i hus.

 

********************************Ellers sender jeg fortsatt ut babystøv til alle rugeklare**********************************************************************************************************************************************************

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at ting går rette veien anki!!!! Er så inderlig glad på dine vegne:))))))

 

så gla; hvordan går det med deg? Håper det ikke er overgangsalderen som har kommet. Hvis det er en trøst så har jeg også litt overgangsalder-plager som hetetokter, uregelmessig mens for å nevne noe, men jeg er langt ifra overgangsalderen i alle fall:)

 

Er veldig spent på hvordan det går med mybones nå..... Håper å høre fra deg snart igjen:)

 

Så koselig å se deg igjen tussemor! Har tenkt mye på deg. Så ting er ikke helt toppers fremdeles med deg og mannen? Har dere tenkt noe mer på ekteskapsrådgivning? Vet det kan være skummelt å ta steget, men mange som velger å gjøre det blir jo veldig mye mer klar over den andres tanker og følelser etterpå og kommer gjerne styrket ut av det. Kan jo være noe å vurdere, selv om det ikke er "ravgale" med dere heller..... Håper i alle fall at dere får det bedre sammen etterhvert jeg da:) Det er jo tøft med 2 små også kan jeg tenke meg....

 

Her går det mye bedre med meg da. Nå er det snart 5 uker siden utskrapning i uke 8+4 og jeg stadig lysere på fremtiden:) Gråten sitter fortsatt høyt oppe i halsen og det hender at jeg bare må gråte en skvett, men jeg klarer å glede meg veldig over gutten vi har og jeg og sambo har vel kommet nærmere hverandre enn noen gang:) Ingenting som er så galt at det ikek er godt for noe altså:) Nå skal jeg begynne i full jobb igjen til mandag etter over 7 uker hjemme... Både gruer og gleder meg. Skal bli godt å få det travelt i hverdagen igjen, men det blir vel tungt i starten regner jeg med. Heldigvis er de sambo som leverer og henter gutten i barnehagen neste uke, så da slipper jeg å stresse med det. har jo 45 min reisevei hver vei til og fra jobb, så det holder den første uken på jobb igjen. Har seriøst bestemt meg for at jeg må finne noe her i byen jeg bor så jeg slipper den lange reiseveien hver dag og dessuten så trives jeg ikke på jobben min heller. Men så har det jo kommet en ny sjef siden jeg ble sykemeldt, så det kan jo hende at ting er mye bedre nå også. Men jeg gidder ikke å stresse med ny jobb. Jeg klarer å holde ut til jeg finner noe jeg har lyst på her i byen når sjangsen byr seg. Vi har nå et lite håp om at sambo begynner i den gamle jobben sin og da vil vi få det MYE romsligere økonomisk og da er det mulig for meg å gå ned til 75% stilling her i byen og da får jeg jo MYE bedre tid til å være med gutten vår og føle at jeg strekker til:) I min nåværende jobb så er det en del reising også (ca 30 døgn i året), så det holder for meg med reising når vi har lille gutten og ikke minst at vi håper på en til snart. Krysser fingrene for at det ordner seg etterhvert.

Ellers er vi nå fortsatt på husjakt vi da. Solgte huset vårt i påsken etter 14 mnd på markedet!!!! Men vi sliter med å finne huset vårt. Vi har jo vært med i budrunder på 2 hus, men måtte gi oss i begge rundene;( Surt når man endelig har funnet huset man vil ha..... Men DET ordner seg sikkert snart også får jeg håpe.

 

Ellers går jeg nå egentlig med tusen spørsmål ang å bli gravid og hvorfor det går galt med oss og hvorfor har jeg menssmerter hele tiden, selv om mensen har vært den siste uken bare og var ferdig i dag) og jeg lurer jo veldig veldig på hvilken plan min gyn har for hvordan vi skal bli gravid igjen, hvor lenge vi får prøve med pergo, puregon og evt prøverør og hvilken oppfølging jeg vil få når det klaffer igjen neste gang.... Mange spørsmål som jeg tror jeg må skrive ned og ta med til etterkontrollen om 3 uker.

 

Og så har jeg jo kasnkje noe veldig hyggelig å se frem til også; vi planlegger tur til Italia med et vennepar i oktober:) Da skal vi fly til Bologna, leie bil og kjøre til Firenze og være der i 2 døgn før vi kjører videre til Siena og skal bo på vingård i 3 døgn:) Så da blir det 5 døgn i Toscana på oss gitt! Men det avhenger av at sambo blir kvitt noe øretrøbbel først for han klarer ikke å fly slik han er nå. Sliter med et voldsomt trykk i bihuler og ører stakkar;( men blir det ikke tur til Toscana, så finner vi heller på noe annet:) På tur skal vi i alle fall!

Og det er godt å ha hyggelige ting å se frem til for da tenker jeg ike så mye på alt det triste vi har opplevd og har så godt jeg kan prøvd å legge det bak meg i den grad det er mulig.

 

ja ja, det var nå litt fra meg da. Håper vi kan holde liv i tråden damer, for det er så innmari koselig å ha dere her:)

 

Stor klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Maddemor-g07, 1xu, 1 MA :)

 

Har faktisk tenke masse på deg og lurt på hvordan det går emd deg. Nå hadde du jo skrevet en fin oppdatering fra din verden og hverdag:) Slik jeg forstår det har du flere lettere dager nå enn tunge??? Utrolig at man kommer seg gjennom det, men de fleste kommer jo styrket ut på den andre siden tror jeg:)

 

Er enig med deg om at det vi har opplevet har ført oss som par nærmere hverandre. Og klart det er positivt. Særlig når drømmen er at vi skal være foreldre sammen i mange år, en gang i fremtiden:)

 

Selv har jeg hatt min første enkle pergokur, og det har gått veldig bra. Vært til gyn kontroll og hun kunne se to fien folikkelposer på dag 10 i syklusen. Så nå er det bare å stå på:)

 

Jeg begynner på jobb til mandagen, da har jeg hatt 4 uker ferie. Men har jo vært sykemeldt siden februar, så dette kommer til å bli litt av en overgang. Har permisjon fra min 100% stilling frem til 1. oktober. Har da gått et år i 75%. Men har jo ikke hatt noen glede av det pga den lange sykemeldingen, kun tapt penger. Men sånn er nå livet, kunne jo ikke vite at det skulle bli slik:)

 

Har ei venninne, hennes datter sliter med ørene ob bihulene, hun går til kiropraktor en tid før hun skal ut på flyreise.....bare et hint:)

 

Håper virkelig du kommer inn her og skriver at du sitter med en positiv test om ikke for lenge:) Lykke til........

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ferien over, vesla har begynt i barnehagen 50% og stortrives, og jeg starter ny jobb på tirsdag. Akkurat DET gruer jeg meg veldig til, etter halvannet år borte fra jobb føler jeg at alt har gått i glemmeboka. Den nye avdelingen er mye mer hektisk og variert enn den forrige, men det vil jo bare bli spennende og utfordrende når jeg først kommer inn i det. :)

 

Ellers har vi kjøpt oss hus. Vi har lenge ønsket å flytte nærmere familie, og i sommer bestemte vi oss for at det blir vestlandet. Huset er ikke så stort, 120 kvm, men det er nok stort nok for oss. Det skal stå ferdig til innflytting 1.juni 2010:)

 

Så denne uka blir det introduksjon og opplæring i ny jobb, og søndag fyller vesla ett år :) Utrolig hvor fort dette året har gått. Jeg sitter her med en litt skjelven følelse over en billigtest, en cb og en cbdigital som ligger i skapet på badet og sier "Gravid" Har masse mensmurringer i ryggen, men satser på at det stemmer likevel. Er 3+3 i dag.

 

Håper dere får en flott uke, lykke til videre dere som er gravide, MASSE lykke til Mybones med ny ultralyd, jeg krysser fingre og tær for deg, og lykke til alle som nærmer seg IKM.

 

FORVENTET IKM:

- Dotten ikm ca 4. august (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- så gla': ikm ca. 2. sept. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, venter til høsten med prøving nå. (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- Dotten ikm ca 4. august (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- så gla': ikm ca. 2. sept. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, venter til høsten med prøving nå. (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- Dotten ikm ca 4. august (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- så gla': ikm ca. 2. sept. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, venter til høsten med prøving nå. (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

* Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. september. (prøver pergo for første gang denne pp)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER BUMBLEBIE:)))))))))))))))))) Så kjekt å se at det har klaffet for dere!!!!

 

Tusen takk Tirilgirl. Joda nå har jeg flere gode enn tunge dager, så nå er det bare å kaste seg ut i det og komme seg i jobb igjen.....:)

Det er rart å tenke på at når man står midt opp i den verste sorgen og store sjokket over at det går galt, så klarer man ikke å tenke at dette skal man klare å komme seg gjennom og så er man plutselig kommet seg gjennom de svarteste dypeste hullene i sjelen og klarer å tenke positivt igjen....

 

Ja ja, jeg er nå positiv akkurat nå i alle fall, men regner med å få noen drittdager innimellom og er veldig redd for at alt jeg har opplevd i sommer skal overskygge alt neste gang jeg er gravid igjen... Men men, får prøve å ikke tenke for mye på det nå:)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo helt å si grattis til Bumlebie ♀08 + lillefrø :) Du hadde liksom lurt nyheten inne i så mye annen tekst......hehe.

 

Godt og høre du har hode opp og bena ned Maddemor:) Tunge dager vil også komme fremover. Noen gange rkan jeg liksom bare begynne og grine ut av ingen ting. Men man må bare ta de med seg og håpe de gjør enn sterkere til enste gang, til den nye graviditeten. Men jeg merker på meg selv at jeg ikke kommer til og bli like sjokkert om det ikke skulle gå bra neste gang, men selvsagt lei meg og skuffet. Men skal prøve og tenke mest positive tanker, men selvsagt vil angsten og usikkerheten være der. Men en gang er det vår tur og komme helt i mål, det er jeg så overbevist om:)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse Bumblebie. Dette var kjekt. Du får hjelpe meg å sende ut babystøv til alle slik at vi får flere kjekke nyheter her.

 

Idag er jeg på 200 dager igjen... Det er utrolig at tida egentlig går så fort. Skal på ul igjen idag. Gleder meg. Er bare kjapt innom før vi skal dra på jobb og skole. Kommer innom igjen i kveld.

 

Ha en fin dag så lenge alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner!! Her kommer masse babystøv:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle venner. Her kommer en trist oppdatering fra anki. Min lille bebis er død.........Kopierte bare det jeg skrev på gravid-moden alder.

 

No takker jeg for meg, for no tror jeg ikke vi orker flere nedturer. Denne gang har jeg fått skikkelig oppfølging med ul hver uke. Den lille bebisen min har vokst masse for hver uke og alt har vært helt bra...-helt til idag. De mener den har sluttet vokse i midt av forge uke, for lengde tilsa 10+5. Så da døde den en dag eller to etter jeg var der sist å sjekka.

 

Fikk målt hcg idag og skal tilbake onsdag og måle igjen. Greier ikke tro det før jeg får det svart på hvitt. Skal ta ny ul da... Det blir nok utskraping tenker jeg.

 

Det var helt utrolig å se den lille idag. Armer og føtter, hode og kropp...bare at alt låg helt stille...

 

Er så trist så trist...bare skriker og skriker...

No er jeg sykemeldt. Er helt på bånn. TRODDE DET SKULLE GÅ BRA NOOOOOOO......:-( Det er så urettferdig...

 

Dette var min 5.abort på 2 år. 2 stk MA og 3 stk SA

 

Lykke til videre alle sammen. Glad jeg har hatt dere her inne.

 

Nicket midt stemmer ikke helt for jeg er heller

anki er TRIST... Skal gå inn senere å redigere lista...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei har ikke svart før nå siden vi har vært uten nett i 5 dager nå, krise he he

 

Jeg begynnte på blø på fredagen, bare brunt men i dag har det kommet masse blod :( så jeg reiser på sykehuset i morgo på ny UL, men veit at det ikke er noe der, vil bare sjekke at det er tomt der inne.

 

Var på jobb i dag det var jævlig men måte siden vi hadde vikar fra før i bhg, men det er søren ingen andre som hadde gjordt det når det kjennes som om magen og ryggen revner. men må man så må man.

 

sa at jeg ikke kommer på onsdag, jeg trenger noen dager for meg selv kjenner jeg.

 

Vi velger å prøve en gang til med en gang men går det galt da så klarer jeg ikke mer, 3 ganger nå er nok for meg.

 

 

 

anki er lei seg så utrolig trist å høre det skulle ikke vært lov å bli usatt for slikt så mange ganger.

 

Sender deg mange klemmer og koser, tenker på .

 

 

Til andre gratulerer til dere som er blitt gravide , lykke til :)

 

sender babystøv til dere andre.

 

skriver meir seinere.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...