Gå til innhold

***Ny tråd igjen - oss over 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beklager at det blei slik,

trur du skreiv samtidig med meg.

Blei så glad når jeg så at du hadde mange egg å eterpå når jeg leste svara så leste jeg jo at det ikke gikk så bra.

 

ønsker eg iallefall lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom sommeren!!

Og med den kom tanta. Æsj. Da tusler jeg over i 2 pp. Veslejenta satt i 2 pp, så nå får vi se om neste også har tenkt å gjøre det. Lov å håpe.

 

Ønsker dere alle en deilig helg, jeg tar med meg gullet og drar på hyttetur. Og siden tanta er på besøk kan jeg jo unne meg et glass vin og to til grillmaten.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere med ferie her?

Jeg ligger med en knøttliten laptop på et hotell i Sverige og tenkte å oppdatere meg, men her var det ikke stort.

Vi er her på 4. natta og skal hjem i morgen. Dette ble lang nok tur med en venninde av jenta med oss. Ble nok lenge nok uten mor og far for henne dette.

Vi har kosa oss veldig med utendørsmuseum en dag, badeland den neste og zoo i dag.Daglige turerr til parken og avsluttning i baren med jentene på lekerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart ferie på meg også =)

Bare 2 uker igjen og så går jeg ut i 3 ukers ferie - det gleder jeg meg til, ser sånn frem til det!!!

 

I dag skal jeg hente sykmeldingen min (sykmeldt ut uka) deretter skal jeg jobbe 100% i 1 uke før jeg går ut i ferie - det skal jeg greie, ellers har jeg vært mer eller mindre sykmeldt siden 12 januar, deretter 50% sykmeldt fra april til juni - og nå 100% igjen etter at jeg mistet for andre gang for bare 4 uker siden. Dette skal nok gå bra tenker jeg =)

 

Skal på etterkontroll på gyn på sykehuset snart - har time om nøyaktig 40 minutter - hjelp, jeg gru-gleder meg!!! Har noen blodprøvesvar jeg fikk av fastlegen som jeg skulle ta med til gyn - det kan se ut som at jeg bør begynne på blodfortynnende hvis jeg blir gravid igjen og at det kan ha vært det som har vært årsaken til at jeg har mistet 2 ganger i år. Blir såååååå spennende å se hva legen sier, er veldig spent nå altså =)

 

Prøver å ikke være så mye inne på BIM lenger - må ta en liten pause, men innimellom mååååå jeg bare kikke og oppdatere meg litt - for det er jo mange som jeg gjerne følger her inne.

 

Ha en strålende fin dag jenter - nyt sommervarmen nå =)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er GRAVID igjen. Jippi! Selv om jeg ikke tør helt å glede meg enda. Skal ringe sykehuset i morgen for å se hva de kan gjøre for meg denne gang for at spiren skal sitte.

 

Har ellers kommet tilbake fra Kreta. En fantastisk tur. Kun slappa av og kost oss ilag som familie. Var på all inclusive og det anbefales på det sterkeste. Vanvittig flott hotell, område og masse god mat.

 

Eva: huff så leit med forsøket ditt. Tenker på deg.

 

Maddemor: gratulerer så masse. Har vi termin ca likt da eller? Dersom det går bra for oss denne gang da.

 

Her var kommet endel innlegg så har ikke fått satt meg inn i alle sammen. No er jeg lettere i sjokk og må la nyheten senke seg. Måtte bare innom å oppdatere. Skal oppdatere lista senere.

 

Endra nicket mitt også - for jakten på gullegget er over håper jeg... Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

 

Har lest litt på denne tråden, og sett mange forskjellige historier, både triste og glade. Det virker som dere er tøffe damer alle sammen, og at dere finner støtte i hverandre.

 

Siden jeg ramlet inn i 30-årene i vår så er jeg kvalifisert til å være med her jeg også :)

 

Vi har prøvd siden september i fjor. Avbrutt av en konisering i februar... (celleforandring på livmorhals, fjernet det med en liten operasjon)

Etter at jeg kuttet pillene fikk jeg el i mange mnd, akkurat når jeg skulle. Men siden mars har det vært stille. Prøvde dobbel pergo i mai, men ingen el. Gyn mener jeg skal prøve en dobbel til nå i juli, så får vi se hva som skjer. 16.juli tar jeg de to første pergo-tablettene, frem til da skal jeg prøve å bare nyte sommeren, drikke hvitvin og bli brun. Og prøve å ikke tenke så mye på baby-laging... Blir sprø av alle tankene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Her har vi tatt fullstendig ferie fra prøving og hele pakka. Ikke sikker på hverken EL eller ikm, og det er litt deilig å greie å ta det litt piano. Skal finne ut av ikm og oppdatere lista etterpå (hvis jeg ikke har gjort det tidligere da...)

 

Gratulere så masse Anki. Dette var strålende nyheter. Denne gang klorer lille spire seg fast i 9 mdr vet du :-) Hva slags prøver var det du tok som viser at du kanskje bør ha blodfortynnende?

 

Eva; Så trist at det ble avbrutt forsøk. Håper du greier å nyte litt sol og varme, og at dere snart er i gang med nytt forsøk igjen.

 

Adelante; Velkommen til oss! Det er en flott gjeng her inne på tråden, selv om det er litt rolig for tiden. Vi får håpe det er sommer og sol som gjør det, og at det blir litt mer aktivitet her senere. Masse lykke til med prøvingen og pergo. Håper den gjør susen for EL og spire. Kos deg med soling og hvitvin inntil videre :-)

 

Her har vi fått andunger siden sist jeg skrev :-D Det ble bare to av de i alt 7-8 eggene, men de er så søte og artige. Anda og andrikken har begynt hekkingen igjen, så da er det vel snart ny runde med egglegging og ruging. Moro!

 

Selv om det er sommer og ferietid håper jeg flere kommer innom og oppdaterer litt innimellom. Ha en fortsatt fin sommer alle sammen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER ANKI!!!!!!!!!!!!!!!!! Så gøy at det ble klaff igjen! Krysser alt jeg har for at denne gangen går det bra!

 

Velkommen Adelante! Alltid koselig med nye fjes her inne:) Håper dobbel pergo gjør susen.

 

Så gla; gratulerer med søte andunger! Så koselig!

 

Og til dere andre som ikke er envnt; dere er ikke glemt:)

 

Her går jeg fullt sykemeldt for tiden. Fikk blødninger på fredag og da var det rettpå sykehus for å sjekke at det ikke var enda en exu. Fikk konstantert truende abort og er sykemeldt lenge..... Blødningene har nå avtatt igjen og det ser ut til å hjelpe på å ta det med ro:)

Skal til ny UL på mandag så da blir det spenende å se om det er liv laga. Skal da være 7+0 ifølge meg selv, men ifølge den UL jeg hadde nå på fredag er jeg da 7+4:)

 

Vi får snakkes mer senere jenter!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer Anki!!!

Håper du får hjelp sånn at spiren sitter i 9 mnd denne gangen.

 

Velkommen blandt oss Adelante. Hiv deg med i hverdagsbetraktninger og prøvesnakk.

 

Så koselig å høre fra deg igjen Så Gla'! Gratulerer som andungematmor (eller noe sånnt...)

Så godt å greie å kutte utb prøvertankene helt. Jeg greier det bare sånn halvt. For første gang har jeg opplevd at det var sårt å se på store mager. Vi var i et badeanlegg og det var store mager over alt (føltes det som)

 

Nå skal jeg finne meg en drink og nyte sammen med sambo -som allerede har ordnet seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Måtte inn og kjøle meg ned litt i varmen. Heldigvis har vi en god og kald kjeller :-)

 

Eva; Nyt sommeren med sambo og godt drikke så godt du kan. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i forhold til det og se andre med store mager. Det er jo ikke det at jeg ikke unner andre det, men det kan være fryktelig sårt. To av mine nærmeste naboer har nå fått baby. Jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, men jeg har ikke orket å gå og gratulere. De fikk baby bare med en drøy ukes mellomrom, og da jeg så dem komme trillende med vognene sine, da trillet tårene her. Men, sånn er livet.

 

Vi prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Prøver å tenke på at de to barna mine begynner å bli veldig store og selvstendige. 19 og 13 år. De er en del hos pappan sin, og sambo og jeg har mye alenetid sammen hvor vi kan gjøre masse som vi ikke kan ha med ungene på. Koser oss selvfølgelig med ungene også, men prøver å gjøre litt ut av den alenetiden vi har også. Sånn som bare kjærester kan ;-)) I morgen reiser vi til Sverige på festival. Reiser spesielt for å høre Depeche Mode :-) Om 14 dager er det festival i Tbg, og uka deretter her i byen. Alt det skal vi ha med oss. Bare nyte sommeren og livet.

 

 

Maddemor; Håper alt går bra med lille spiren. Godt det ikke var en ny exu. Ta det så pent du bare kan. Krysser fingrene for at alt går bra med dere.

 

Dotten, Snorkefrøken - hvordan er det med dere?

 

D&G; Fortsatt i Spania og koser dere? Sydenvarmen har visst kommet hit også :-) Koser ungene seg med sol og bading? Er Turbo forstatt stolt og flink storebror?

 

Hvordan går det med dere andre som har fått nurkene deres i vinter/våres? Håper dere har det bare kos og deilig!

 

Ha en fortsatt strålende dag, alle dere herlige jenter. Og ei riktig god helg.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!!

Da er jeg igjen innom for å se hvordan det går med dere. Leser her ofte, men skriver ikke så mange innlegg lenger. Det er så spennende å følge med, og jeg krysser fingrene hver gang for at noen flere har hoppet videre.

anki: gratulerer så mye!! krysser fingrene for deg nå. Ellers ser jeg at bl.a så gla' fortsatt er her inne. Nå må det vel være din tur snart!!

 

Her i trøndelag nyter vi sommeren for fullt. SAtser på at den blir her til vi reiser sørover over helga, og at sommeren fortsetter der >:).

Ellers så er Øyvind en fantastisk gutt (selvfølgelig :) ). Er blid HELE tiden. Jeg har aldri hatt en så enkel baby, selv om mine første heller ikke gjorde så mye ut av seg. Han sitter og ler hele tiden, sover hele natta, spiser og blir stor. Kan man ha det bedre. JEg vet ikke om det er alderen eller tanken på at dette er sistemann (tror vi <.=)), men jeg har aldri kost meg så mye som jeg har gjort det siste året. Vi har det helt supert sammen alle seks. Satser på at vi får en fin sommer også.

 

Ønsker dere alle lykke til i sommer, så satser jeg på at sola gjør susen for "svømmerne"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

 

Det er da såvidt liv i meg også i denne deilige tiden med masse nydelig sol og varme :) Har dessverre ikke ferie enda (men om én uke er det min tur!!!), så jeg får jo bare håpe ikke all varme og finvær forsvinner når jeg ikke sitter buret inne her på jobben lenger :)

 

Har ikke så mye nytt og spennende å formidle fra min kant. Tanta kom og dro igjen som vanlig forrige pp, og har ikke noen store forhåpninger denne pp-en heller egentlig. Måtte jo bare prøve EL-tester denne pp-en "bare for gøy" og fikk positiv EL dag 15, men visste jo fra før at jeg har EL, men var ikke 100 % sikker når i syklusen egget kom bomsene :) Burde kanskje prøvd det en pp til bare for å se om EL er sånn noenlunde lik hver pp, men siden vi er rimlig layed back for hele prøvingen, så blir det vel mer "mas og stress" enn strengt tatt nødvendig :)

 

Håper dere alle koser dere masse nå som været bare er så flott man kan ønske seg, dog litt for varmt på natten kanskje, men jeg nekter å klage, da vi har så få fine sommerdager generelt her i Norge :) Og over helga så gir vel mye av varmen seg... snufs. Elsker sol og varme og burde nok heller bodd et heeeelt annet sted enn her i kalde nord......!

 

Skal prøve å få gitt en kommentar til alle som har skrevet her i det siste og om jeg glemmer noe er det så langt fra meningen altså... :)

 

mortine: Så koselig å se at du også stikker innom i ny og ne. Godt å lese at dere koser dere med lille, og ikke minst at han vokser og trives :) Regner med at storesøster er superstolt av lillebror!!

 

tussemor: Håper formen din er mye bedre nå, og at både du og mannen har fått litt hvile og avslapping. Bra dere straks er ferdig med nybygg og at dere kanskje snart bare kan nyte tiden med hverandre og barna uten tanke på all annen stress :) Det fortjener dere nå altså!!!

 

bumblebie: Velkommen tilbake hit. Husker deg godt som Skrekkblandet fryd :) Henger her enda jeg gitt :) Men vi er ingen superprøvere, men siden tiden flyr og jeg slett ikke blir yngre, så får vi vel sette inn høygiret snart... som om jeg ikke har sagt også DET mange ganger før... he, he. Masse lykke til til dere, men hadde satt pris på at du ikke jukser i køen :)

 

anki (klarer ikke å legge bort gamle-nicket ditt jeg altså): GRATULERER så masse. NÅ må da lille spire holde seg godt på plass, og ligge å kose seg i mage din i 9 måneder :) Krysser fingre og tær for at alt går bra denne gangen! Alle gode ting er 5... (5. gangen og medlem nr. 5 i familien!!). Så flott at dere hadde en knall ferie også! Regner med at lille spire kanskje ble unnfanget rett før eller der nede :) Nyyyt tiden og masse masse lykke til!!

Håper det ellers går bra med gutten din som opererte tungebåndet. Merker dere noe på språket hans enda da??

 

D&G: Så koselig at du også stikker innom. Håper dere koser dere i Spania.... akkurat NÅ er jeg ikke misunnelig da vi også har knallvær, men om en ukes tid er jeg nok misunnelig igjen :) He, he. Men i det minste har jeg i hvert fall ferie da, så det er bedre enn ingenting. Får bare håpe vi får litt fint vær også. Kjedelig å sitte inne når gradestokken sier nesten 30 grader og sola skinner. KOOOOOOS dere :)

Regner med at barna også har det supert og spesielt storebror. Mye is og bading nå tenker jeg :)

 

Eva76: Huff, huff og trippel huff. Sååååå tirst at dette forsøket ikke ble noe av i det hele tatt. Ikke nok med at dere sliter generelt med å bli gravide, men så skal forsøket gå i stå før ev. innsetting av egg også! Nei og nei. Vi får håpe legene finner ut av dette og at dere får masse oppfølging og hjelp! Kos dere med godt å drikke, grillmat, is og bading og alt som hører sommeren til. Håper du blir supergravid ved neste forsøk... Dette var nr. 2 ikke sant? Men det regnes vel kanskje ikke, siden det gikk feil før innsetting? Man har vel totalt 3 forsøk i første omgang om jeg ikke tar helt feil??? Nei, skal krysse alt for deg snuppa, unntatt bena :) Klem!!!

 

mybones: Håper formen din også er bedre nå, og at du er ved litt bedre mot. Ønsker deg også all mulig lykke til, og håper spiren sitter som et skudd snart :) Klem!

PS: Ikke ha dårlig samvittighet for jobben. Bruk heller kreftene på deg selv. Jobben klarer seg ALLTID!!!! Ikke noe problem :)

Ellers får vi håpe du slipper å gå på disse tablettene dine i mange år altså, og i hvert fall at de ikke vanskeliggjør en ev. graviditet.....! Tror du skrev litt om det før om jeg ikke husker helt feil, men mente du sa at du kunne bruke dem selv ved en graviditet. Nei, håper du blir helt frisk superrask (svulsten/kulen i hodet/hjernen... huff høres så skummelt ut), og at du kommer deg opp igjen psykisk og får noe og virkelig glede deg over, som en liten spire!

 

attpåklattønskesNÅ: Ønsker også deg masse lykke til :) Håper spiren sitter snart :)

 

maddemor: Tror jeg skrev på ditt "eget innlegg" her på Bli gravid, men må jo bare gratulere deg så masse her inne også :) Så utrolig flott da.... Og så slipper du å vente til høsten :) Krysser fingre og tær for at lille holder seg godt på plass og vokser seg til en stor sterk og vakker liten baby :) Masse masse lykke til :)

Leste det siste innlegget ditt nå, og håper all blødning har stoppet helt opp!!! Ta det med ro og ligg stille i sola om nødvendig :) Denne gangen SKAL det gå bra :)

 

Meg og lille snupsi: Huff så trist å lese at du også har mistet.....! Livet kan være så urettferdig. Håper du får slappet masse av nå som du har sykmelding/ferie, og at den tiden kan hjelpe deg opp igjen, og kanskje med en sterk liten fersk spire :) Ønsker deg all mulig lykke til :) Klem!

 

Adelante: Velkommen inn på tråden vår. Her er det bare å henge med så lenge du selv orker :) Selv etter at man har blitt gravid og frem til og ev. etter fødsel også! Håper du slipper å prøve så lenge før spiren sitter da :) Håper du er helt frisk igjen fra celleforandringene, og at du nå bare kan nyte finværet og være en "vanlig" prøver :)

 

Og så glad' da: Må jo ikke glemme deg :) Trist å lese at heller ikke du har fått noe spire enda. Vi "gamlingene" får vel heller finne frem rullatoren og gå på kafe snart vi da... He, he. Nei... Huff. Får håpe det fortsatt er noen år unna :) Masse lykke til videre i sommer snuppa!! PS: Merker den med å se store mager overalt jeg også! Synes det er koselig på deres vegne, men vil jo gjerne ha en selv også!!

 

Snorke-frøken: NÅ er det lenge siden vi har hørt fra deg. Hååååper alt er bra med dere og kanskje du allerede er gravid igjen??? Tenker på deg titt og ofte og håper uansett tilstand med eller uten spire, at ting går mye bedre nå, og at dere alle koser dere masse i sommervarmen :) Stor klem!

 

Snart4barn?: Koselig å høre fra deg igjen også :) Så flott at Øyvind er så snill en gutt da. Er jo rene drømmen det :) Og kanskje etterhvert at han også får småsøsken... og ikke bare blir "Morten-minstemann" :) He, he. Kos dere på ferie!!

 

Dette innlegget blir nok det siste fra meg på noen uker. Neste uke er siste arbeidsuke. Er da alene her på jobben, og får nok liten tid til å være her inne. Men kommer sterkere tilbake etter ferien håper jeg. Ønsker alle en fortsatt super sommer. Lykke til alle dere gravide, og masse lykke til til oss prøvere :) Skravles snupper :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallais,hallais alle nyyyyydelige damer!!!!!!

 

Jaggu meg skjer det litt også her. Jeg er innom å leser støtt, men rekker ikke så mye mere. Livet her hos oss går i turbo for tiden og det er såvidt jeg henger med, men vi har det generelt bedre enn på veeeeeeldig lenge - og DET er godt. Lillegutt er snart 5 mnd og vokser smått om sen. Har slitt en del i forhold til amminga med ham og nå har han bestemt at han ikke vil ha pupp og jeg har funnet ut at jeg ikke orker å kjempe mer med han på det området, så nå prøver jeg å pumpe meg ned samtidig som han får nan og grøt - fy for en jobb, man får definitivt mere ammetåke av pumping enn kun amming har jeg funnet ut. Resultatet er en mer fornøyd gutt som sover bedre som igjen gjør at jeg har pitte litt mere energi. Sliter enda med rygg/nakke problematikk på denne skjønne gutten vår, men jeg har bestemt at vi i første omgang ikke skal ta han mere til kiropraktor, men heller prøve en inne i byen som alle skryter av!!!!! Litt vanskelig å få time der, så jeg venter i spenning mens jeg trener og jobber med guttungen litt på egenhånd. Synes det gir litt resultat også. Jeg har også prøvd å stresse ned litt noe jeg tror har vært effektivt;) Vi har fremdeles mye som skal gjøres på nybygget, men det værste er over og vi har klart å ha litt mere familie tid, det har virkelig gjort susen. Har også så smått begynt å ta i bruk campingvogna vår noe som er kjmpe kos. I helga skal gubben sage ved mens jeg og minsten skal kose oss der. Eldstemann er på besøk hos bestemora si og stoooooooor koser seg vistnok;)

Jeg har også så smått begynt som frittsåtende hudpleiekonsulent i mary kay, samtidig som jeg skal starte opp med tupperware igjen, deilig å få gjøre noe annet enn bare onger. Eldstegutten begynner i barnehagen til høsten å det gleder jeg meg vilt til!!!!!!!! Rart hvor fort tiden går...

 

Jeg skal ikke begi meg ut på noen lange kommentarer for jeg husker nesten ingenting, men jeg registrerer at noen av dere er blitt gravid: GRATULERER SÅÅÅÅÅ MYE, måtte nurkene klore seg fast skikkelig, slik at dere kan få glede av dem i laaaaaaaaang, laaaaaang tid. Til dere som fremdeles prøver: Lykke til så masse jeg krysser ALT jeg har for dere ingen fare for meg å krysse beina heller;) knis) Håper dere som har fått nyter dagene med disse små i fin været, åh, de er nå sååååå deilige der de ligger små lubbne, blide og fornøyde å spreller i bare bleien;)

 

Jeg skal hive meg rundt å rydde litt mere hus. Har skrudd ikea møbler så jeg har vondt i armene i dag, men det er godt å ha det gjort, men det betyr myyyyyye støv,skit og lort. Halve sandkassen har vist havnet på stua også, så det hadde vært kjekt å kunne gå barbeint her snart;)

 

Ha en deilig sommer alle sammen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 18. juni (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Bumblebie ca 23.juni (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 starter med spray 18. mai og sprøyter 3. juni. Forsøk i uke 25 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

- Mortine (fått gutt)

 

 

 

Da har jeg oppdatert lista for min del. Maddemor må vel også flytte seg litt ned.

 

Velkommen til Adelante (hmmm-var det rett tro?) Uansett - veldig kjekt når nye slenger seg på tråden her. Her er vi gamle og nye, vi deler sorger og gleder, fødsler og aborter... Noen er mer aktiv enn andre i perioder. Vi har alle hatt oss små pauser fra Bim. Selv har jeg vært litt på og av. No er jeg gravid for 5 gang på 2 år så no håper jeg det klaffer og at denne klorer seg fast. Satser på at det du skrev Dotten er rett. 5 graviditet og 5. familiemedlem. Så søtt. Takk.

 

Jeg har vært på sykehus og målt stigning i hcg og den er fin. Jeg har fått tidlig ul 13.juli. Da skal jeg etter syklus være 6+2. Håper jeg kan få pregnyl eller noe annet slik at jeg kanskje greier å holde på spiren denne gang. Tar en dispril hver dag pga at kroppen min kanskje danner antistoff mot et protein som jeg trenger. Leste om det på doktoronline.no. I dispril er det et stoff som virker positivt inn på dette. Ja ja, alt må prøves, og det er no ikke farlig så...

 

Har ikke veldige symptomer. Vonde pupper, begynner kjenne trøtthet om kvelden og av og til litt uvel og kvalm. Ellers fin form her.

 

Lykke til dere som enda ikke er blitt gravid med spire. Måtte sommer og varme bære frukter med seg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 18. juni (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Bumblebie ca 23.juni (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

- Mortine (fått gutt)

 

Måtte rette opp lista jeg og.

Her koser vi oss med hvitvin og tv etter at knorten jagde oss innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 18. juni (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Bumblebie ca 23.juni (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- maddemor, termin 23. februar 2010 (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

- Mortine (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 18. juni (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Bumblebie ca 24.juli (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- maddemor, termin 23. februar 2010 (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

- Mortine (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det en stund siden jeg var inne her og leste. Rart hvordan aktiviteten synker mellom IKM og EL, for så å stige betraktelig jo nærmere IKM jeg kommer. :)

 

Jeg merker at jeg ikke er helt "på nett" med meg selv, føler liksom ingenting ang denne prøvingen. Men engasjementet kommer nok når jeg begynner å teste for el kan jeg tenke meg. Sliter litt med småvondter i underlivet, tror jeg må bestille meg en g.u denne uka slik at jeg vet at alt er ok før vi drar på ferie. Syklusene har blitt noen dager lengre også, så det er vel best å få sjekket opp litt, berolige den lettere hypokondriske sykepleieren som jeg er. *smiler* Blir ikke så eksotisk ferie på oss i år, vi reiser nordover og vestover for å besøke slekt. Koselig det! Hvis jeg ikke tar helt feil faller el på den 10.juli, akkurat den dagen vi ankommer svigers...hehe...kjekt å ligge vegg i vegg med svigermor da ;)

 

Ellers nyter vi soldagene. I dag har det imidlertid øset ned og jeg har brukt dagen til å pusle sammen en koselig fotobok og lekt med lillemor.

 

Gratulerer så mye til Anki, ønsker deg all mulig lykke til!

Velkommen Adelante (vet ikke om det ble skrevet riktig)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- så gla': ikm ca. 14. juli (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Bumblebie ca 24.juli (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- maddemor, termin 23. februar 2010 (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på UL og skulle ifølge meg selv vært 7+0. Men gyn kunne ikke 100% sikkert se foster, men så plommesekken og mente derfor jeg var 6+0. Problemer er bare at når jeg var på UL for 10 dager siden så mente han jeg var 6+1........ Så nå ble det ny blodprøve for å måle hcg og den får jeg svar på i morgen. Enten så er jeg kortere enn jeg tror og alt er i orden, eller så er dette MA.

Skal tilbake om 1 uke for ny UL dersom ikke blodprøven i dag sier at hcg har sunket da. For da vet vi med sikkerhet at dette er MA.

Så nå må jeg gå i uvisshet i en uke til og møte fastende til kontroll neste mandag og håpe at alt er i orden. Hvis ikke blir det utskraping samme dag.

Jeg er helt på felg akkurat nå og sliter med å tenke positivt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å evt takle en MA nå, så kort tid etter exuen........ Jeg bare gråter og gråter og vet ikke helt hvo jeg skal gjøre av meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a meg kjære deg da. Stakkars... Vi får bare krysse alt vi har av fingre og tær at det er en liten spire der inne som leker litt gjemsel med deg og legen :) Ikke gi opp enda snuppa!

Du skal ikke oppleve nok en nedtur nå altså!! Huff! Sender deg masse varme tanker, tørker tårene dine og gir deg en gooooo' klem :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg har siden mars fulgt med dere, men ikke vært mye aktiv. For å fortelle kort om meg selv: Jeg måtte avbryte svangerskapet i uke 20 i mars iår og har siden jeg fikk mensen tilbake i april prøvd å bli gravid uten lykke!!! Vi gikk dessverre glipp av forrige pp, så nå venter jeg bare på å få mense sånn at vi kan prøve igjen. Jeg vet vi ikke har prøvd lenge, men det gjør meg ikke mindre frustrert!!! Jeg vil bli gravid NÅ og bli sprø av denne ventetiden. Nå har en god venninne av meg fortalt at de også er klare for å prøve og jeg er super redd for at de skal bli gravide før oss. Følelsene mine er delt, jeg ønsker jo at hun blir gravid så fort som mulig, men ikke før meg.. Er jeg ekkel da?? Har ikke lyst å gå med denne følelsen, men vet med meg selv at jeg kommer til å få det veldig tungt hvis hun blir gravid før meg. Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Dotten! det varmer....

jeg HÅPER jo bare at gyn målte veldig feil sist gang. Den UL var jo noe han klemte inn mellom operasjonene fordi jeg blødde og han så på meg i 1-2 min med UL. Det er likevel vanskelig å tenke så veldig positivt akkurat nå, så jeg får vel bare legge meg i armkroken til min kjære i kveld og vente på at det blir ny dag og at jeg kan få en indikasjon på hvordan ståa er når jeg ringer gyn i morgen for hcg-resultatet. Jeg klarer bare ikke tanken på at jeg kanskje må operere på nytt igjen........

 

Velkommen til Sib:) alltid kjekt med nye fjes her inne. Så leit å høre Det spiller ingen rolle hvor kenge man har prøvd, mener nå jeg. Ønsker man barn så ønsker man barn. Man ønsker seg ikke barn noe mindre selv om man har prøvd kortere enn andre....

Men si meg en ting; du måtte avbryte svangerskapet i uke 20 sier du; var det MA? Ble ikke det oppdaget tidligere?

Håper i alle fall at du blir fort gravid igjen og at spiren klamer seg fast hele løpet ut.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei å nei Maddemor. Så fælt å måtte gå i uvisse igjen... Skal selv på UL 13. juli og etter mine beregninger skal jeg da være 6+2. Så får vi ta der der ifra. Har til no målt hcg to ganger og der var det flott stigning. Skal ta en eller to til denne uka for å se videre utvikling.

 

Har du blødd noe da? Evt når og hvor mye? En jeg kjenner var på ul tidlig og da såg de kun sekken og mente hun var kommet mye mindre eller holdt på å miste, uken etter såg de spiren og da hoppet hun frem til den opprinnelige uken. Så dette kan forandre seg mye på en uke. Har du fortsatt alle symptomer? De har ikke blitt mindre?

Som jeg tenker på deg no...vet akkurat hvordan du har det. Gått igjennom det så mange ganger selv siste to år. Sender gode varme klemmer til deg og krysser alt jeg har av fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...