Gå til innhold

***Ny tråd igjen - oss over 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

God dag god dag alle sammen!!!!!!!!!!!

 

Ja,da har jeg endelig samlet meg til å gi ett aldri så lite livstegn fra meg. Har vært mye innom ålest, men ikke orket å skrive så mye. Det er jaggu meg full fart og mye jobb med 2 små i huset, heldigvis ser det ut til at vi begynner å komme inn i en viss rytme med ungene og det er deilig, med det resultat at vi er begynt å snakke om å bli gravid igjen...hehehe...ja, nei, vet ikke, men jeg tror ikke at jeg er helt vel bevart mellom ørene bestandig. Gubben mente på at vi kunne vente litt da slik at også vi kan henge med i svingene - ett godt poeng...hehehe...men jeg er i grunnen klar for en til bare sånn at vi blir ferdi med å få barn innen rimelighetens tid, ønsker meg jo veldig 2 til;) Gubben ga også uttrykk for at han synes det er trist at vi har hatt tendens til å bli gravide veldig fort for som han sier..."det er jo så koselig å prøve"...hehehe....noen av dere reagerer sikkert litt på dette siden jeg har gitt uttrykk for at jeg til tider omtrent ikke tåler tryne på gubben og det skjønner jeg godt, men det føles som at ting har begynt å roe seg litt, jeg har fremdeles mange frustrasjoner i forhold til han, men det virker som våren begynner å ha god innflytelse i tilegg til at snekkerne har lovet å være ferdig i løpet av neste uke (det må de siden vi skal ha dåpen hjemme 10 mai og vi får stor innrykk av gjester - gleder meg skikkelig). Ellers var påska bare deilig, sammen med søsknene mine og deres fruer, onkler og tanter fikk lekt og kost masse. Lille gutt er ellers stort sett bare nydelig, vi er stup forelsket alle mann, han har en tendens til å eksplodere i ett stort glis hver gang han ser oss og det er såååååå deilig - så sant han ikke er sulten da...hehehe...

 

Snork frøken: Dere må ha virkelig god tur på skarverennet, hørtes både gøy og slitsomt ut (for en slik utrent skrott som min;)) Hørtes foresten spennende ut med sånn rosenterapi, har lite peiling på slikt, men så lenge det har hjulpet må det jo fungere!!!!!! Godt å "høre" hvor glad du er og hvor godt du har det. Hvordan går det med prøving, testing, kosing osv? Jeg tenkte jeg skulle få spurt min far om dette med gravstein og grav greiene, han er prest så jeg regner med at han har litt peiling, men jeg glemmer det bestnadig. Skal prøve å huske det!!!!!!!!! Ha ei super helg da, gode deg.

 

Pappalille: Huff, det der med skjedeveggen hørtes ikke godt ut, håper virkelig det ordner seg snart altså. Skjønner godt at du blir stressa. Håper du får roet ned og hvilt slik at melkeproduksjonen kommer på topp igjen.

 

Så glad: Så bra at du fikk kost deg i London!!!!!! Har du funnet ut mer av den blødninga? Jeg venter i spenning og krysser alt for at det skal være festeblødning!!!!!! Har du foresten fått byttet BT medisiner og fått litt mere overskudd? Den graven du pyntet hørtes bare kjempe nydelig ut altså!!!!!!!!

 

Mortine: Gratuelerer så masse med gutten din, kjipt med sånne slitsomme fødsler, men så utrolig bra at han kom ut tilslutt og gjorde dere enda mere stolte og lykkelige!!!!!!!!!!! Jeg må innrømme at jeg misunner alle som får babyen opp i fanget med en gang etter fødselen, det må være helt fantastiske - har aldri opplevd det jeg da, siden de har tullet litt med pustinga disse gullene mine...Nyt tiden den går så alt for fort...sukk....gøy at storesøster trives i rollen...hehehe...måtte le litt av bestillingen hennes;)

 

Sanna: Har vist ikke gratulert deg heller...huff, men GRATULERER så mye med gutten, hvordan går det med dere????

 

Kassi: Gratuelerer så mye til deg også, den tåka kjenner jeg godt til, den ligger så tjukk hos meg at man kan se den tyte langt ut av ørene mine.

 

Maddemor: Gratulerer med graviditeten - blir sååååååååå glad av å høre slikt, håper det kommer mange etter deg nå. Fikk dere solgt huset???

 

S&S, Attpåklatt ønskes nå, Sib78, meg og lille snuppis: Hvordan går det med dere? Testing, prøving osv?????

 

D&G Hvordan gikk barnedåpen? Som nevnt jeg gleder meg veldig til vår, håper på fint vær:) For ett utrolig nydelig navn på jenta di da, sukk....har litt lyst på ei jente jeg også...hehehe...

 

Dotten: Hvordan går det med deg? Vært på jentetur? Savner innleggene dine (så her prøver jeg febrilsk å etterligne deg...hehehe...)

 

Eva76: Når var det dere skulle får prøve igjen? Ble så trist da du skrev at det ikke gikk sist, håper på masse lykke nests gang altså!!!!!!

 

Anki: Jeg bare sender den største, varmeste og beste klemmen jeg kan til deg. Jeg har ingen forutsetning for å forstå hva du har måttet tåle den siste tiden, men kan bare innbille meg at det har vært sykt tøfft. Håper du får skikkelig utredning nå og at dere kan få den etterlengtede babyen snart!!!!!!!!!!!!!

 

Dere som ikke er nevnt er ikke glemt, men nå har lillegutt våknet og vil ha mat fort...hehehe...og jeg vil ikke at gullet skal våknet av disse ulene...hehehe....

 

Ha ei super helg alle sammen!!!!!!!!!!!!!!!!

tussemor5

[svar på dette innlegget]

Sv: *****Enda en ny tråd - OSS OVER 30***** NYTT 19:53 24.04.2009

Ok, hvis du ikke vil lese noe trist, så hopp over mitt innlegg:

 

På tirsdag gikk det nemlig galt med oss.....

 

 

Tirsdag morgen stod jeg som vanlig opp kl 6, dusjet og ordnet meg og fikk sendt avgårde mann og barn før jeg selv dro til jobb. Spiste et halvt eple i bilen på vei til jobb, men det smakte dårlig. Parkerte på jobben kl 7.50 og klarte ikke å reise meg og gå ut av bilen pga kramper i magen. De gikk over etter 5 min og jeg klarte etterhvert å komme meg inn på kontoret, om enn litt krokbøyd. Tok meg vel ca 10-15 min til å forstå at noe er galt og jeg prøvde å ringe legevakten, men der kom jeg ikke gjennom på tlf. Ringte til sambo for å få han til å hente meg og i mellomtiden ringte jeg gyn på sykehusetr for å si at jeg var 6 uker på vei og hadde veldig vondt i magen. De på gyn sa at min gyn var opptatt i møte til kl 9.15 og at de ikke hadde lege tilgjengelig før kl 12 den dagen så min gyn skulle ringe meg i løpet av dagen for å avtale time. Ja særlig!!!! Jeg hadde så sykt vondt da, så jeg var nødt å gå inn til sjefen min og fortelle at jeg var gravid, men at jeg trodde dette gikk galt og jeg trengte hjelp. Hun prøvde å trøste så godt hun kunne, men det var jo ikke mye å gjøre for meg heller da. Så kom sambo og sjefen min hjalp meg ut i bilen og vi råkjørte til sykehuset. Var på sykehuset kl 9.10 og fikk inn hos min gyn kl 9.20. Det Tok han 1 min med UL å konstatere at embryoet lå io egglederen og at jeg måtte opereres umiddelbart! Egglederen var sprukket.....Uff, jeg rakk ikek å bli redd der og da, men jeg var helt knust av sorg. Jeg hulket utrøstelig inne på kontoret der og skremte nok alle som satt og ventet på time hos gyn...Sambo prøvde å trøste så godt han kunne stakkar, men jeg var helt vekk jeg.... Ble lagt i en seng og i hui og hast kjørt opp på gyn avd og stukket i alle retninger og fikk da til slutt morfin. Ble trillet inn på operasjonsstua kl 11 og var ferdig operert kl 12. Måtte fjerne høyre eggleder og eggstokk. Jeg var visst helt defekt i eggleder og eggstokk sa gyn. De hadde visst aldri falt ned i bekkenet mitt, så de lå helt oppe ved blindtarmen, så han skjønte ikke hvordan jeg hadde klart å bli gravid på den siden engang... Men han sier at min ventsre eggstokk og eggleder er helt fin og at dette skal vi klare. Begynner med pergo igjen over sommeren for han tør ikke å la meg ta noe uten NØYE oppfølging nå. Vi får et halvt år til med pergo før det blir prøverør sa han.

Jeg kom hjem fra sykehuset i dag og er sykemeldt i 2 uker til fordi jeg har en kraftig sorgreaksjon og ikke i stand til å jobbe ennå. Jeg bare gråter og gråter og må prøve å komme meg litt ovenpå igjen tror jeg. Så her er jeg ikke klar for noe prøving på en stund ennå uansett kjenner jeg.

Uff, det var en tøff opplevelse med sprukken eggleder og hasteoperasjon og stakkars sambo var også veldig redd, men med han går det fint nå da. Som han sier, han hadde ikke fått det samme forholdet til babyen ennå som jeg hadde, og det skjønner jeg jo...

Jeg kommer nok til å holde meg borte fra BIM hvis jeg klarer for å prøve å få dette på avstand, men det er mulig jeg trenger å være her inne for å få det ut også.... vi får se

takk for at du orket å lese.. det hjalp å skrive litt....

Maddemor- prøver igjen...

 

 

 

 

Heisan alle sammen!

Starter en ny tråd. Den andre var blitt veeeeldig lang. Drog med meg og kopierte de siste to innleggene.

 

Maddemor - så fryktelig trist. Kan dessverre forstå frustrasjonen og depresjonen din. Har hatt 4 aborter på rad no og er ganske lei. Har ikke hatt de problemer du fikk med livmor osv. Heldigvis. Det må ha vært tøft. Kan bare si at jeg tenker på deg og at du må stikke innom her og tømme deg av og til om du føler for det. Jeg har selv tatt en liten pause herifra no etter siste SA for 1 mnd siden. Går og venter på at mens skal komme tilbake. Håper du får den oppfølging du fortener. Lykke til og varm og god klem sendes deg i tankene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- håpefull74: ikm ca 2. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

 

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 30 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- Maddemor termin i desember (liten julenisse:)., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

Kopierte også lista vår så den ikke forsvinner med den gamle laaange tråden.

 

Gratulere så masse til Kassi, Sanna og Tussemor5 som har fått sine små gull. Kos dere masse med de små vidunderene. Håper jeg får en attpåklatt i armene mine en gang her også.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm 3. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

 

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 30 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- Maddemor termin i desember (liten julenisse:)., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

Hei!

Vil sende en KJEMPE gratulasjon til alle dere som har født! håper dere har det helt fantastisk!

Vil også gratulere alle dere som endelig har blitt gravide...!

 

Sender også en kjempetrøste-klem til dere som har mistet:(

Det må være ufattelig vondt. Jeg tenker på dere, og håper at dere kommer dere raskt og blir gravide så snart dere kan prøve igjen!

 

Jeg sitter her og er ikke sikker på om jeg har hatt el engang denne mnd.... fikk utslag på el-testen dag 9!!!!!!!!!! i syklusen og ikke senere... har selvfølgelig alt smug g-testet i dag...(sånn for sikkerhets skyld..testoman ja...hehe) Men den er jo merkelig nok BLENDAHVIT!!!! (IKM 3 mai) Har ingen symptomer og ingen følelse av at det har klaffet denne pp... men plutselig en dag blir det vel min tur til å få to streker eller ett kryss også;o)

 

Ønsker alle ei god helg;o)

Vårklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med ny tråd Anki. Den gamle begynte å bli veeeldig lang :-) (skjønt - spiller liten rolle det. Koselig at vi holder liv i tråden, og har jo lært at jeg ikke trenger skrolle hele veien ned *S*)

 

Bare innom for å si at det har omtrent kommet 4 (he, he...) dråper til siden onsdag. Altså ingen tante, men hu kommer vel. Jeg har absolutt ingen symptomer som kan minne om graviditet. Jeg har test liggende klar og har hatt veldig lyst til å ta den flere ganger de siste dagene, men har jammen greid å motstå fristelsen. Jeg vet jo at jeg sjelden tester positivt før ikm likevel. Mandag eller tirsdag....da :-) om det ikke blir tantebesøk før da. Er på dag 26/27 i dag. Til vanlig skulle tanta ikke dukket opp senere enn i morgen.. Litt spent

 

Ha en fantastisk lørdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm 3. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

 

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- Maddemor termin i desember (liten julenisse:)., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- - Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, en jente -06, bor i Buskerud) Termin 09 januar 2010.

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

 

 

Hei alle sammen =)

 

Begynner den nye tråden med å fortelle at jeg testet positivt i dag - svak positiv, men likevel positiv!!! Ingen tvil for å si det sånn =)

Og jeg er veldig, veldig glad i dag!!!

 

Babyønsket har vært så stort siden høsten 2006 og jeg var såååå glad når jeg ble gravid tidlig i januar -09 - og sorgen var såååå stor når jeg mistet tvillingene jeg bar i uke 12 - med utskraping den 07 mars. Det er nøyaktig 7 uker siden operasjonen/utskrapingen i dag og nå sitter jeg med en positiv test i hånden. Jeg tillater meg selv å rope ett forsiktig "hurraaaaa" =)

 

I går hadde jeg noe brunlig utflod som jeg trodde først måtte være begynnelsen på mensen, men så fant jeg ut at det kunne være festeblødning, men brunlig utflod kan bety gammelt blod, så i dag var det ikke antydning til noe blod eller utflod i det hele tatt og tenkte jaja - jeg får ta en test, hadde to tester liggende igjen, og tenk - den var positiv!!!! Er i dag på syklus dag 24, 10 dpo, IKM 30 april - i dag er det 25 april, ca 5 dager før IKM. Litt småkvalm og ømme bryst, masse romling i magen, men disse symptomene er hjertelig velkommen =)

 

Vet det er tidlig å glede seg, og jeg kommer til å være veldig bekymret de første ukene nå, men jeg vet jeg vil få ekstra oppfølging og ekstra UL og jeg har en svært god magefølelse på at det kommer til å gå bra denne gangen her, så jeg krysser fingrene!!

 

Kommer ikke til å fortelle om graviditeten til noen med det første, mannen ble glad, men litt bekymret siden det gikk som det gikk for noen uker siden - vi får holde det for oss selv med det første - det blir vår hemmelighet, ingen tror vel at vi kommer til å bli gravide igjen så fort...

 

I dag er det en strålende fin dag - vi skal i bursdag til svingerinnen min kl 15 og nå tar jeg meg en pause fra BIM og skal bare prøve å ta vare på meg selv, ikke stresse meg opp eller bli intenst opptatt av forumene her inne - det kan bli litt i meste laget noen gange... men jeg kommer garantert til å fortsette å lese trådene her inne, spesielt denne som jeg har fulgt med så lenge =)

 

Så jenter jeg ønsker dere bare lykke, lykke, lykke til alle sammen!!!

Ha en riktig strålende fin helg!!!

 

Stooooor klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om d er greit at j melder meg inn her.

er 32 og har 3 unger. jente på snart 7 og to gutter på 5,5 og snart 3 år.

hadde ma i mars, så j håper j slipper d engang til og blir gravid igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm 3. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

 

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- - Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, en jente -06, bor i Buskerud) Termin 09 januar 2010.

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

 

 

jeg fjernet meg selv fra listen siden vi nå tar en pause fra hele babygreia en stund. Orker ikk eå tenke på å lage baby nå, men håper lysten kommer tilbake i løpet av sommeren.

 

Gratulerer sååååååå mye til meg og lille snuppis! Så kjekt at du er gravid så fort igjen:) Masse lykke til i svangerskapet! Denne gangen går det bra vettu:)

 

Velkommen til Monkri også. kan ikke love at jeg vil være her så mye fremover, men hvem vet? dere er jo så søte damer som det er vanskelig å ikke prate jevnlig med:)

 

Tusen takk tusemor. Det varmer at dere tenker på meg og det er jo ikke så mye å si når sånt skjer egentlig....

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse "meg og lille snuppis". Så kjekt at det klaffa for deg. Håper jeg kan følge etter snart. Venter på syklus og tantebesøk etter min SA for litt over 4 uker siden. Vet ikke når jeg kan vente mensen igjen. Hatt litt syklustull etter de forge abortene mine.

 

Lykke til med testing så gla. Følger spent med. Klem

 

Bare innom for å dytte litt. Var langt på side 2.

 

Natta alle sammen. No er det kveld for meg og opplading til ny arb.uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag alle sammen!

 

Velkommen inn til oss Monkri. Her er en stor gjeng med flotte jenter, og nye er alltid hjertlig velkomne. Det er bare å ta seg til rette :-)

 

GRATULERER med spire "meg og lille snuppis". Så utrolig flott at det klaffet så kjapt igjen for dere. Denne gangen klorer spira seg fast i 9 hele mdr vet du.

 

Her er spenningen over for denne gang. Begynte å spotte så smått lørdag kveld, og det tiltok bare mer og mer i går. Så - her kan en vel si å ha fått besøk av tantekreket nok en gang. Har litt lyst til å ta en pause fra hele prøvingen, men vet vel det innerst inne at det ikke blir noe av. Da er det bare å komme seg videre og inn i pp nr xx.

 

Maddemor; Skjønner godt at du ønsker å roe ned litt. Du får stikke innom når du føler for det. Er jo lov og komme innom selv om en tar en liten pause. Skjønt - kanskje vanskligere å ta en pause og roe ned om en bimmer alt for mye. Blir jo litt påvirket av å være her inne. Håper i hvert fall vi "ser" deg igjen, og ønsker deg masse lykke til. Hender jo det klaffer når en minst venter det ;-)

 

Anki; Håper ikke det blir tull med syklusen din denne gangen, og at dere snart er i gang med jakten på gullegget igjen *klemme*

 

Og så langt greide jeg og huske i dag.. Ha en strålende dag alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

 

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm 3. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 22. mai (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- - Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, en jente -06, bor i Buskerud) Termin 09 januar 2010.

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så f..... kjipt med tantebesøk igjen da så gla. Men dette begynner vi bli vant med. Jeg blir også dessverre vant til å miste, så her blir det nok ingen gleder over evt ny graviditet før jeg er kommet langt lang på veg. Har nesten mistet troen, men skal prøve en gang til. Dersom det da går den gale vegen, bestemmer vi oss for å kutte. Da har jeg nok med de to jeg har, og får tro det var en mening med at vi ikke skal ha tre. Men vi får se når syklus er kommet igang igjen.

 

Ellers har jeg begynt på kur for å gå ned i vekt... Jeg prøver i allefall. No prøver jeg meg på ketolysekuren som går ut på å spise minimalt med karbohydrater. Det går veldig bra. På en uke har jeg gått ned 2,3kg. Skal til syden i juni så håper miste noen kg til da. Hihi!!! Noe må en holde på med, når baby ble lagt på is... Men å evt starte noen kg mindre må bare være supert.

 

Skulle egentlig holde meg vekke fra BIM også en periode, men er liksom blitt avhenging. Har no vært på denne tråden i 1 1/2 år no... Ugh! og delt både positive og negative ting med dere her inne. Noen av oss er veldig så trofaste til denne siden... Håper vi får kredit for dette snart og får en positiv test (og som i mitt tilfelle også klamrer seg fast i 9 mnd)

 

Jepp - dett var dett for i kveld. Vi snakkes jenter.

 

Klem fra anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg kommer innom i morgen en tur å skriver litt jeg, om jeg får tid. Intet nytt her egentlig :) Har ikke vært innom på lenge. Kun tittet kjapt, kjapt innom... :) Min stoooore dårlige samvittighet gnager til stadighet. Vil IKKE miste kontakten altså.

 

Klem, klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i gåren skjer det ikke mye i det heile tatt. her kommer TR på besøk når det passer seg, så nå har jeg bestillt en time hos en spes. i gyn. er itt redd at det har skjedd noe der siden jeg hadde en infeksjon etter SA, håper ikke det men vil dobbel sjekke iallefal.

ellers skal jeg på ny MR 11 mai, gleder meg ikke men godt å få se om den er blitt større eller mindre oppi der.

ellers reiser jeg og familien til TYRKIA 17 mai , det skal jemmen bli godt med alt som har skjedd og oppussingen oppi alt dette her.

 

sorry blei mye mitt men,

lykke til alle sammen også snakkes vi snart

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter en skrivepause (men ikke lesepause) fra bim.

Jeg fikk mens i går som jeg ringte inn til St.Olavs i dag. Om en ukes tid har jeg vel fått både medisiner og skjema for når og hvor mye jeg skal ta. Er det ikke utrolig å "glede seg" til å få overgangsalder?

 

Meg og lille snuppis: Gratulerer med positiv test. Måtte spiren klamre seg fast i ni mnd!

 

Anki: Hvordan skiller ketolysekuren seg fra andre lav-karbokurer? Eva-mannen har nettopp skjønt at han må ta av noen kilo etter at han fikk det i klartekst fra legen i går. Svigerinna hans har vært på besøk nå og har tatt av mange kilo ved å spise lite karbohydrater, så han syntes det hørtes greit ut. Problemet mitt er jo at det stort sett er jeg som lager maten, og jeg aner ikke hvordan jeg skal sette sammen gode middager med minst mulig karbohydrater. Min lærdom innen kosthold har jo vært minst mulig fett og ellers fråts i alt som er frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja jenter....

Jeg fikk besøk av tanta i dag! Jeg synes sååååååååååå synd på meg...(hehe)

Skal inn i vår 4pp, så jeg har vel ingenting å klage på enda, -men ønsket er jo så stort lell...:)

 

Ha en fantastisk 1 mai -helg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

 

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 22. mai (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 28. mai (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- - Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, en jente -06, bor i Buskerud) Termin 09 januar 2010.

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eva: du kan lese på www.ketolyse.no ang denne kuren. Er sikkert i samme gate som andre lavkarbokurer. Har ikke satt meg inn i andre. Men denne funker greit for meg. Fikk endel vitaminer og noen strips jeg skulle tisse på for å se at jeg får i meg minimalt med karbo og nok fett. I boka som følger med er det endel oppskrifter, bl.a på brød, pizzabunn etc. Men desse har jeg ikke prøvd enda. Må kjøpe riktige ingredienser først. På lavkarbo.no er det også endel oppskrifter. Jeg spiser mye kjøtt og grønnsaker. Og rømme og ost og egg og bacon og salat og kylling..... Egentlig alt unntatt brød, pasta, ris... Erstatter dette med brokkoli, blomkål etc. Bruker lang tid på butikken for å lese på innhold. Har tenkt grete rhoede før...der jeg skal ha minst mulig kalorier... I frukt er det også masse karbo så det skal styres unna...

 

Ellers har mens kommet tilbake etter siste SA. Den kom for fullt igår. Så no er det vel snart tid for ny pp igjen her også... Men tror kanskje vi skal vente en mnd til før vi prøver for fullt. Greit å få kroppen i sjakk igjen. Skal til syden i juni, så kanskje vi greier å få til en liten spire der?

 

Ha en fin 1 mai videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi over 30 begynner å bli vårslappe her??;)

Synes det må mye dytting til på tråden..hehe..

 

Jeg er litt 'nede' fortiden.. Synes at denne prøvinga er tung. Vet at prøveperioden skal være koselig og fin, men jeg begynner bare å føle stress og tungsinn...Føler at mensen, testing etter el, falske symptomer, negative g-tester og mensen igjen, går i ett.........

..er så redd for at 'toget har gått'.... Er faktisk VIRKELIG redd for at jeg aldri kommer til å bli gravid igjen.. Dette er sikkert bare tull, for det er ikke noe galt med meg eller mannen min, men det er vel alderen min jeg tenker mest på da..(35)

 

Blir kjempeglad hver gang noen her inne blir gravid, men det 'stikker' litt i hjertet mitt att andre får det til og ikke vi..! -Ikke misforstå, jeg unner virkelig alle å bli gravide:)

 

Ja ja, dette var dagens syting;(

 

Håper det beste for oss alle. Blir vel bedre nå da solen varmer og det er lysere tider:)

 

Tante rød dro igjen i går, så da tikker det vel mot el.. Tror ikke jeg hadde el forrige mnd, fant den ihvertfall ikke på tester. Skal prøve å følge rådet om å slappe av litt denne pp. Skal ikke stresse med å finne el, for så å ha plikt-sex.(forresten er jeg da heldig der, som har en mann som ikke er vond å be... og som er deilig..(knis).

 

Føler meg faktisk allerede bedre etter å ha fått tømt ut all dritten her. Håper dere unnskylder meg for alt dette negative, men det er så godt å ha dere jenter, -for dere forstår.......!!!!!!!!!!

 

Glad for å få være her;o)... og gleder meg til vi alle sitter med vårt eget lille nusselige nurk i armene;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "attpåklatt"! Skjønner veldig godt hva du mener, og ikke vær redd for å "tømme" deg eller syte litt her inne. Det er jo her vi kan gjøre det

:-) Og jammen er det godt.

Jeg er litt i samme dype dalen som du er. Venter EL til helgen, men denne pp blir det ikke noe pliktsex. Merker at det tærer litt på forholdet denne prøvingen. Vi har kommet dit at vi kun har sex når det er EL-tid, og det er ikke bra. Vi har snakket en del om det i det siste, og mer eller mindre bestemt oss for å kutte testing og pliktsex. Så kanskje, hvis vi greier å slappe av litt, og finne tilbake til den gode kosen, kanskje det blir spire.

 

Anki; Så bra at du er i rute igjen. Synes det høres veldig fornuftig ut å lage en liten sydenspire i juni (det var vel da dere skulle reise??)

 

Masse lykke til til alle som lengter etter spire. Håper det går bra med resten av gjengen her inne også.

 

Nå skal jeg ut og sjekke om moskusendene holder seg på tomta. Det er forresten såå koselig med dem. Har laget liten andedam, og venter nå på gjerde. Skal bare gjerde inn deler av tomta, men da slipper jeg være redd for at de skal gå steder de ikke har noe å gjøre. F.eks i blomsterbeddet til naboen. Hm...må visst være mye snacks i det, for dit vil de gjerne....

 

Har forresten fått kattunge. Hukatten vår fikk ên unge for 4 uker siden. Den er grå, beige og hvit. Et ordentlig nusselig lite vesen. Godt jeg har noen å stelle og stulle med :-))

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he...var vel strengt talt ikke nødvendig å presisere at det var hukatten vår som hadde fått kattunge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her inne. Godt å se at det er flere her inne som har passert 30. Jeg henger meg på dere. Lykke til med prøvingen alle sammen.

 

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

 

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 22. mai (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 28. mai (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- - Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, en jente -06, bor i Buskerud) Termin 09 januar 2010.

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alledager er det som skjer her da... Hi hi... tror det er vårslappheten som preger oss. Eller er alle så opptatt med å prøve at de ikke har tid til å skrive noen ord...

 

He he...kan bare snakke for meg selv. Har vært ei stress uke med masse møter og div etter jobb, så no kjenner jeg sofa rope på meg. Skal varme meg en te og bare la tv`n underholde meg en stund før jeg finner køya.

 

Mensen min er over for denne gang, men det blir ingen prøving denne mnd på oss. Vil sjekke at syklus er i orden igjen først. Så da skal jeg etter rett vente tantebesøk igjen i slutt på mai. Da blir vel ny EL ca midt i juni og da er vi på KRETA så det passer vel bra. Da skal vi få det til satser jeg på. Så får jeg forhåpentligvis den hjelp jeg har krav på. For mister jeg en 5.gang er det kroken på døra.

 

Men no skal jeg kose meg en mnd og ikke tenke på EL og babylaging. Det skal bli deilig. Har dessuten gått ned 4 kg på to uker og det er også en super følelse. Men akkurat idag har jeg veldig lyst på en STOR sjokolade... Får klare meg med kolrabi og gulrøtter og dip... og te.

 

Klemz:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...