Gå til innhold

***Ny tråd igjen - oss over 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

Hei på deisan Bumlebie. Det var kjekt å høre fra deg igjen. Jeg har også skifta nick. Anki het jeg før. Har vel vært med siden tråden startet for 1 1/2 år siden og har vært gjennom 4 aborter siden da. Godt å ha denne tråden som er stabil... Har fått ut mye frustrasjon her. Husker godt deg igjen. Lurer på om jeg ikke ble gravid samtidig som deg ene gangen jeg mistet... Men men, still going... Vi prøver igjen. Det blir forøvrig den siste tror jeg. Så håper det går bra da.

 

Har EL til helgen tror jeg. Vi reiser på ferie lørdag, så da får vi se om vi greier lure oss til litt kos.

 

Ellers har vi vært på sykehus med den ene gutten vår idag. Han har operert bort tungebåndet. Det var altfor stramt. Han fikk ikke til skikkelig språk. Han har forøvrig lege og sykehusskrekk så det har vært en grusom dag. Stakkars lille gutten min. Ikke lett for han det her. Det å bli lagt i narkose ble skikkelig dramatisk og klaustrofobisk for han. Han fikk rett og slett panikk, så det var veldig grusomt både for han og oss. Holde fast en sterk gutt på 6 år med panikk og angst i blikket var grusomt. Den korte tiden det tar før en sovner virka som evighet. Han var redd for å sovne i kveld, så vi må prate masse om denne narkosen med han slik at han får "jobbet" seg ut av angsten. Det er grusomt når barnet ditt må tvinges til noe det absolutt ikke vil. Men operasjon var uunngåelig...

 

No er det ikke sikkert jeg rekker inn mer før jeg reiser, så dere får ha 2 flotte uker. Kommer innom med rapport når jeg er tilbake fra Kreta. Skal forøvrig til en plass som heter Maleme som ligger 7 km fra Platanias. Den stranden som ble nevnt lenger oppe skal vi prøve å teste ut. Vi tenker leige bil en dag. Har hørt om andre som har vært der.

 

Stor klem fra ferieklare anki...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei-Hei jenter!

 

En liten hilsen i fra oss:) Vi er i Spania på 3.uka og vi skal ikke hjem på lenge ennå:) Utrolig deilig å bare være familie, hatt besøk av et vennepar fra usa èn ukes tid. Fått fyllt opp med div kremer, gode produkter til hår og 2 par med haviannas flipflopper, koster jo nesten ingen ting:) om èn uke får vi besøk av et vennepar med 2 barn, d blir topp for turbo:) hatt en del vind men nå har varmen virkelig kommet.Vi koser oss med god mat og fått dilla på sangria:) Sitter her nå og er solbrent på beina etter 4 timerpå stranda i går:(

JF har nå blitt 5 mnd, guud kor tida flyg! To små søte tenner har kommet, hun ruller seg rundt på magen og "babler" i vei. Ei skjønn lita prinsesse!

Jeg har ikke rukket å sette meg inn hva som skjer med hver enkel, bare fått skumlest.......

Superklem til alle!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D&G: Så herlig det høres ut med Spanialiv! Eia var vi der...

 

Magen min begynner å bli oppblåst. Kjenner at det er noe på gang, og det er bra for i morgen skal jeg på ul og da får jeg forhåpentligvis høre når uttaket blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se at det fremdeles er folk her fra oppstarten :)

Jeg orker ikke lese gjennom alle innleggene, jeg hopper bare på her jeg.

 

Husker ikke hvem som spurte om vi prøvde lenge før spiren satt, men nei, hun satt på andre forsøk. Spørs om det går like fort nå da, har hørt at det ikke er unormalt at man prøver i 4 mnd selv om alt er bra med begge to. Hadde jo vært greit å få jobbet litt før ny permisjon også da. Samtidig gleder jeg meg sånn til å ha en baby i magen og gå hjemme og kose med et lite nurk...:) Men vi får se da, hadde el tirsdag men da rakk vi ikke å legge inn søknad.

 

Vesla begynner å bli stor nå, straks 10 mnd. Hun er overalt, babler og ler og er selvsagt verdens skjønneste ;)

 

"jakter på gullegget": så trist å høre at du har vært gjennom så mange aborter. Har du fått noe utredning for det? Godt å høre at dere fremdeles er ved godt mot da. Ønsker deg all mulig lykke til nå!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre det er jeg ikke, fikk mensen 1 uke før tiden , blæ....

 

så jeg begynnte på tabelletene igjen forrige uke, legen min sa at jeg nok er ufruktbar for de at den abnomen er vokst så da kan jeg ikke bli gravid.

Så nå holder jeg på å bli gal bare vil sove for de slik virker de tab. på meg.

Er så trøtt heile tiden , står å sover nesten.

Så nå håper jeg at hormonnivået går fort ned slik at jeg kan bli gravid snart.

Tok nye blodprøver igår skal på sykehuset til mandagen så da får jeg vite resulatet på de. Håper de er lavt,krysser armer og fingre.

(men vi øver forde da , veit aldri plutselig sitter den)

 

 

Ellers har jeg jobb til høsten å sliter litt med dårlig samvitighet, de satser på at det skal bli litt sabilt der til høsten (vært mye tull der i vinter) har ikke jobba der i vinter så det var ikke meg altså.

 

Sjefen veit at jeg mista i vinter , men hu veit ikke at vi prøver på en ny liten pudding, sliter litt med dette nå, hvis jeg blir gravid så forsvinner jo jeg etter en stund å da kommer jeg til å ha kjempe dårlig samvitighet siden de stoler på meg å forventer at eg skal bli der 1 år.

 

Sorry dårlig skrivd , er så trøtt at jeg ser snart ikke tastauret foran meg.

 

 

(ps, det pleier ikke å gjøre noe for gyn. at du har mensen det sa gyn. min iallefal)

 

Lykke til maddemor + alle andre her inne.

 

skal på fotballskole i helga med guttene mine,er sååå glad i fotball (NOT) men hva gjør man ikke for småtrolla da.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVER IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

 

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 28. mai (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- så gla': ikm ca. 18. juni (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- - Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- anki/gullegget: ikm ca 30.juni...(1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Bumblebie ca 23.juni (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 starter med spray 18. mai og sprøyter 3. juni. Forsøk i uke 25 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

- Mortine (fått gutt)

 

Måtte bare føre meg opp på IKM-lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OVER IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

 

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

- så gla': ikm ca. 18. juni (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- anki/gullegget: ikm ca 30.juni...(1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Bumblebie ca 23.juni (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 starter med spray 18. mai og sprøyter 3. juni. Forsøk i uke 25 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

- Mortine (fått gutt)

 

Hei damer!

 

Må bare indrømme at jeg ikke er så flink til å skrive her.. Har prøvd å minisere tiden jeg bruker på bim, for jeg blir så stresset og lei..(samtidig som jeg trenger dere, og savner dere da jeg ikke er her).. Hm.. hormoner!

 

Hadde el 8/9 juni, så nå er jeg nok en gang i dpo land, med alt det fører med seg.....Glede, frykt, symptomer, osv osv....

 

 

Håper våren blir en fruktbar tid for oss alle;o)

 

Ha en fantastisk helg!

 

Stooor klem til alle

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si at jeg lever og henger i mitt tynne snøre;) har begynt så smått å tro på grav testene, å d gjør godt. Nå skal vi bare komme oss over sykdom og evt ny behandling av lillegull for ryggen hans (godside og låsning), så kanskje d blir en deilig sommer likevel...drømme,drømme,drømme... Ha ei fantastisk helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til ul i dag, og der fant de maange egg denne gangen også. Skal ha uttak på tirsdag, og ikke nok med at de har satt ned dosen på egg-stimuleringen, men hun halverte dosen på eggløsningssprøyta og. Jeg er visst altfor lett å stimulere... Håper det blir mange befrukta egg denne gangen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg:

 

Nå har jeg fått tilbud om samtale med en psykiatrisk sykepleier, har fått time der til neste uke - det kan jo være bra og snakke om det - for jeg synes det har vært steintøft å ha måttet gå igjennom 2 MA på bare 6 mnd. Første gang mistet jeg tvillingene i mars - da var jeg 12 uker på vei - fikk da utskraping og formen fysisk var fin, men psykisk gråt jeg mye og var skikkelig i ulage ihvertfall 14 dager etter utskrapingen.

 

Denne gangen kom jeg til uke 10 - heller ikke liv da heller - men istedet for kirurgisk inngrep fikk jeg tabletter som fremkalte rier/sammentrekninger. Var på gyn hele lørdagen og hadde VONDT!!! Psykisk føler jeg at jeg har kommet over det ganske fort - jeg gråt fra meg på torsdagen da jeg var på UL og fikk beskjed om at det ikke var liv denne gangen heller. Fysisk er jeg denne gangen helt knekt. Jeg er såååå ekstremt trøtt, sliten og har lite energi. Hjelper jo ikke akkurat at man må ta seg sammen da man har en liten 3-åring i hus fra før og i dag kastet jeg inn håndkleet og fikk meg legetime og sykmelding. Etter at jeg mistet første gang i mars ble jeg 50% sykmeldt og har vært det frem til nå, så selv om jeg mistet for 17 dager siden har jeg greid å komme meg de timene jeg skulle på jobb hver dag. Nå har jeg fått 100% sykmelding i 14 dager - så håper det kan hjelpe, men har fryktelig dårlig samvittighet overfor jobben - jeg vet at de trenger meg og jeg har bare jobbet der i 14 mnd - så føler meg liksom fortsatt litt "ny"...

 

Ellers skal jeg på kontroll på gyn den 26 juni jeg da - etterkontroll etter siste MA. Skal bli spennende, tror at jeg selv har funnet ut at jeg har en APC-resistens (altså en type koaguleringsfeil) - fikk blodprøvesvar av fastlegen min som jeg skal ta med på gyn - og da ser jeg at 3 av verdiene som har med koagulering å gjøre (C-APC-resistens, C-protein og trombocytter) ligger langt utenfor den normale verdi. Jeg er ingen lege, men utdannet helsesekretær og har jobbet i over 10 år på to av landets største sykehus (ikke gyn da!). Selv mener jeg at dette kan være grunnen til at jeg har mistet to ganger nå (og ikke fire som en skrev over her, det er Anki, jakter på gullegget det, som har mistet fire ganger stakkars!!) Så selv om gyn sier at det ikke er noe å hente på utredning hos meg - så skal det bli spennende å se hva de sier til disse blodprøvesvarene.

 

Disse ble tatt tilfeldig etter fødselen i 2006, da jeg hadde store komplikasjoner i forbindelse med fødselen. Hadde da en tøff fødsel med massivt blodtap på 2,5 liter (2500 ml) hvorpå jeg mistet bevisstheten, gled inn i sjokk-tilstand og fikk problemer med hjerte, nyrer og lever. Lå på Intensiven første døgnet og overført gyn og barsel etterhvert. Oppholdet varte i 10 dager før jeg fikk komme hjem. Jeg ble sykmeldt i barseltiden og mannen min overtok min permisjon for å ta seg av den lille. Jeg var ikke istand til å stå på egne ben den første tiden. Uansett så var det ikke det jeg skulle fortelle, men at i den forbindelse ble det tatt noen blodprøver da de hadde vanskeligheter med å stoppe blødningene mine - tror det er en feil i koaguleringen og dermed kan det være vanskelig å holde på spirene dersom jeg blir gravid igjen. Så skal bli spennende å se hva gyn sier om dette etterhvert. Har time den 29.juni, så det er jo ikke lenge til...

 

Ellers er jeg nå på dag 17 etter siste aborten og blør fortsatt en god del, i dag bare griner jeg og føler meg i så elendig form og er sliten og slapp. Psykisk føler jeg at det går bedre denne gangen - men fysisk er jeg helt utslått. Går til akupunktur nå (har vært der 3 ganger) for å prøve å få litt styrke og noe høyere energinivå, foreløpig kjenner jeg ikke noe forskjell, men skal gi det en sjanse til og så får vi se...

 

Gleder meg bare til jeg blir ferdig med å blø og så skal det prøves igjen(!!!!) Ja, for jeg gir ikke opp og da har jeg bestemt at det SKAL gå bra!!! Det måååå det bare!!! Hehe =)

Var jo overbevist om at det gikk bra sist gang også - noe det ikke gjorde, men - man må bare være positiv inntil det motsatte er bevist, ikke sant??! Utrolig hva man går igjennom for å prøve å få barn, hehe - men blir resultatet en sprell levende baby i mine armer så er all insatsen og alle tårer verdt det, det er jeg 100% sikker på =)

 

Akkurat som attpåklattønskesNÅ:o)5pp så prøver jeg også å begrense tiden her inne på BIM - blir jo stressa og lei meg, men samtidig er det så utrolig godt å ha dere BIM-jenter, det er så godt å kunne dele positive og negative erfaringer med hverandre. Setter utrolig stor pris på dere altså, måtte bare fortelle det =)

 

Eva76: Så braaaaa at du er lett å stimulere, krysser fingrene for at det blir mange befruktede egg denne gangen og jeg krysser fingrene for at det går bra denne gangen!!!!

 

Bumlebie ♥08♥: Ville bare ønske deg lykke, lykke til - følger med deg!! Kult nick forresten =)

 

mybones: Har du vært på sykehuset og fått prøvesvarene nå?? Skulle ikke du på sykehuset i dag da?

 

*jakter på gullegget*: Du har jo en sønn på 6 år og har mistet fire ganger i ettertid - har du fått noe utredning eller har du fått beskjed om at det ikke er noe å hente på det da du har barn fra før? Jeg fikk ihvertfall denne beskjeden, men har tenkt å kjempe litt før jeg gir meg og aksepterer denne beskjeden... Får ta en ting av gangen først! Skal ihvertfall på kontroll på gyn den 29.juni så det er jo ikke lenge til. Du må uansett ha hatt det utrolig tøft alle de gangene du har mistet - du imponerer meg med ditt pågangsmot!!!

 

så gla': Blir spennende å se om det blir noen søte små andunger snart =)

 

Maddemor- prøver til høsten: Blir deilig å få etterkontroll på gyn snart, ikke mange dagene igjen til den 22. Du har jo virkelig fått dosen din i år du også - og tusen takk for koselige svar og klemmer - det varmer =)

 

Og til alle sammen: Det har vært utrolig koselig å få så mange trøsteklemmer - det har vært godt, jeg har satt kjempestor pris på det!!! Tusen takk jenter =)

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har sykemeldt deg Meg og lille Snuppis! Det er like greit å bare kaste inn håndkleet og ta deg tid til å komme deg til hektene igjen. Jeg kan bare sammenligne med meg selv og si at man må bare bruke den tiden det tar og du må ikke ha dårlig samvittighet for å være borte fra jobb. De er også bedre tjent med at du er frisk på jobb enn at du skal være helt fraværende i hodet ditt.

Tenker masse på deg!

 

Eva 76; så flott at du får så mange fine egg!!!! Krysser alt jeg har for deg nå!

 

Her er kroppen min skikkelig tullete om dagen. IKM i går, men ingen tantebesøk. På torsdag når jeg dusjet, piplet det melk fra puppene mine. Jeg sluttet å amme for 1 år siden og har ikke hatt sjangs til å klemme ut en dråpe siden jul. Nå er det lett å klemme ut melk igjen...

Puppene er ømme, men tror ikke det er fordi jeg har klemt et par ganger på de, for jeg har ikke klemt nevneverdig hardt... magen er i ulage og skikkelig løs... (sorry detaøljer altså) og det kjennes jo ut som tanta er på tur hele tiden. Har kjøpt en test, men tør ikke teste vettu. Er jo ganske utrolig hvis jeg plutselig skulle greie å ha EL helt selv nå etter tilsammen 2,5 år prøving hvor kun dobbel pergo har gitt EL. Og nå har jeg jo ikke noe pergo, for vi må jo vente til etter sommeren.....

usj, kan ikke bare den tanta komme nå da så er jeg ferdig med henne til jeg skal til gyn om 1 uke. Hvis jeg har tantebesøk om 1 uke, må jeg jo utsette timen min også og jeg føler virkelig for å bli ferdig med etterkontrollen og kunne ta steget videre nå.......

 

 

ja ja, ble mye meg og mitt, men jeg er passe frustert over den tullekroppen min nå altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare tid til en kjapp tur innom, lille snuppa vil at mamma skal ned på gulvet og leke :)

 

Maddemor- prøver til høsten: jeg vet ikke noe særlig om deg og "tullekroppen" din, men burde du ikke teste???

 

Dere andre: jeg synes dere virker så sterke og tapre. Alt det noen av dere må gjennom, jeg blir helt ydmyk ved tanken. Dere er fantastiske kvinner som alle fortjener den spiren dere lengter sånn etter. Bøyer meg i støvet for dere altså...

 

I dag skal jeg trene. Har vært så flink, gått ned 5 kg på en måned og spist sunt, men den siste uka har jeg stappet i meg alt jeg har kommet over. Tror kiloene har sneket seg på igjen. Hulk. Så i kveld blir det StramOppPuls på SATS og ikke mer søtsaker før til helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i går hadde jeg uttak og i dag får jeg høre hvor mange som er befruktet. 13 egg kom ut, men legen trodde endel kunne være umodne fordi mange av eggene kom fra små eggposer. Noen av de største eggposene var derimot tomme :S

 

Det har vært stille på tråden noen dager nå igjen. Hvordan går det med dere damer? Lenge siden vi har hørt fra Snorke-frøken bl.a...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klarer ikke å si så mye akkurat nå jeg. Er så nervøs som jeg aldri har vært før!!!!! Tok jo en test på mandag kveld og den var positiv. Tenkte at jeg skulle være heeelt rolig frem til etterkontroll på mandag som kommer, men klarer jo ikke det da. Er kvalm, ømme pupper, trøtt, ingen mens og positiv test. Skal til legen om et par timer for å ta blodprøve og så blir det vel ny blodprøve på fredag tenker jeg for å se om hcg stiger som det skal, eller synker. Så da får jeg vel avklart før helgen om dette er rester etter exu for 8 uker siden eller om jeg faktisk ER gravid...... Ingenting hadde gjort meg lykkeligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med innsetting Eva. Denne gangen er det din tur :-))

 

Maddemor; utrolig spennende dette her. Lest litt i den andre tråden "din", og synes det er rart om ikke hcg er ute av kroppen når den ikke var høyere enn den var rett etter exu. Krysser fingrene for at blodprøve i dag og fredag viser stigning i hcg.

 

Masse lykke til begge to, og hold oss oppdatert da :-))

 

D&G; Fortsett å kose dere i Spania :-) Høres vanvittig deilig ut!

 

Her er det ikm ca i morgen. Hatt en natt med masse svetting, og det bruker å være et tegn på at tanta er i anmarsj. Så sånn er det....

I ettermiddag/kveld skal sambo og jeg ut og spise og så på kino. Tror nesten det blir en utepils eller to til maten også jeg. Sola skinner og det er deilig vær ute. Må bare kose meg litt da synes jeg :-))

 

Ellers har det ikke kommet noen andunger ennå, og skjæra har vært på tokt, så det er bare 5 egg igjen. I det siste egget skjæra hadde prøvd å stjele, lå det en fullt ferdig utviklet liten kylling, bare litt liten:-( Håper det er noe i de siste eggene, og at de snart klekker. Blir spennende.

 

Ha en fin dag alle sammen! Håper det snart kommer noen skikkelig glad-meldinger her på tråden :-))

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRAAAAAAAVIIIIIIIIIIIIIID:) :) :) :) :) :) :)

KOm fra legen nå og hun sier at det er ikke mulig at det er hcg fra forrige graviditet som slår ut nå, 8 uker etter operasjonen. Tok for sikkerhets skyld en blodprøve for å sjekke hcg som jeg får svar på på etterkontrollen på sykehuset til mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Maddemor!

Så bra at noen har gode nyheter her, for jeg sitter her og er rimelig deppa.

Fikk tlf fra lab'en ved fertiltetsseksjonen nettopp og av 13 egg var 5 modne men ingen har hittil vist tegn til å dele seg :-(((( Kaaaaansje noen deler seg til i morgen, men jeg må si jeg har dårlig tro på innsett nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åneeeei Eva! Dette hadde jeg virkelig ikke håpt på! Uffameg, kan tenke meg at du ikke har det noe greit nå og er rimelg spent på om det skjer noe nytt til i morgen!

Hva kan årsaken til det være da? Vet du noe om det?

uff, tenker masse på deg og sender deg masse trøsteklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig slått fra meg tanken om innsett i morgen. Kan ikke håpe på det nå, da blir jeg for skufet i morgen. Innsett får være bonus nå.

Årsaken kan vel være at sambo har en balansert translokasjon.Det ble antydet i går som årsak til at ikke fler delte seg sist gang. Den kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Ellers så ble jo ikke så mange modne denne gangen, så jeg må kansje ligge på randen til overstimulering for å få fram modne egg...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig Eva. Kan ikke noe om balansert translokasjon jeg, men er det noe man kan gjøre noe med, eller andre metoder de kan bruke for at det skal være større sjangs for å lykkes?

Krysser nå alt jeg har for dere i morgen jeg og så er det jo hyggelig hvis du holder oss oppdaterte!

Tenker masse på dere!

Stoooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Translokasjon er en kromosomfeil. For å utelukke at man får befruktet egg med translokasjoner må man til utlandet. Det er lov til å få sjekket det i Norge også nå, men det er inntil videre ingen som gjør det. Om ingen har startet siden jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer bare inn her det jeg skrev på ass befruktning...

 

Jeg har fått et avbrutt forsøk.

Legen vet bare ikke hvorfor eggene ikke vil befruktes. Nå blir det sommerferie og så skal legene samlet vurdere hvordan vi skal gjøre det videre. Han antydet annen type medisin. -Ett eller annet med noe antagonist eller hva det var. Husker ikke alt, fikk selvfølgelig en stor gråteseremoni både på legekontoret og hos spl etterpå :s

Spl var fantastisk til å prate meg ned, syntes visst så synd på meg at jeg skulle slippe å til fastlege for sykmelding for i morgen, så hun lurte det il på den som allerede var skrevet ut. Dermed har jeg ferie fra nå og skal prøve å følge rådet de gav meg om å tenke minst mulig forsøk på en lang stund.

Kommer nok til å snike litt her for å følge med dere andre, men skal prøve å ikke være så aktiv som jeg har vært.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åneeeeeiiiiiiii........ Uffameg Eva, dette var triste nyheter......

Håper legene kan finne en løsning for dere snart for nå fortjener dere å lykkes!

Ta deg en god og lang sommerferie nå og prøv så godt du kan å ta ferie fra hele greia..... Tenker masse på deg og sender store trøstklemmer din vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg av hatten for noen utrolige lange innlegg altså.

 

uff det høres ut som du har hatt en rimlig vond vinter igrunn, det skulle ikke være lov å miste så mange ganger å så (langt )på vei,

jeg strever skikkelig med den ene gangen jeg mista i vinter.

Jeg går til psykolog. pga av andre ting men har snakket mye om dette i det siste å det har vært godt, hadde ikke klart det uten han altså.

 

så anbefaler det på det varmeste.

 

joda var på sykhuset på mandagen,

skal forsette på tab, til evt de blir en posetiv test,

håper at jeg har en 22 dager syklus denne mnd, (det betyr at jeg skal ha mensen på mandag nemlig) har ikke noe symptomer på TR,

så det blir spennende, krysser armer og fingre hihihi

hormonnivået mitt er på 200 så det er kjempe bra gode muligheter sa han så bare prøve på.

 

Det som ikke var så moro var at han meinte jeg måte gå på tab. i mange år enda, det var litt nederlag ikke litt heller men STORT nederlag.

veit det ikke er farlig dette men søren heller, det litt bivirkninger med disse tab, som ikke er noe morsomt.

 

Ellers har vi santhans feiring i morgo, blir over 50 sty. små å store det skal bli kjempe koslig å treffe folk igjen (unga la seg tolv i fjor og vi halv fem), blir liksom bare hei å hade i bhg i hverdagen.

Har bestillt sola så bare det er sakt.

 

eva76 så bra at de fant mange egg da , krysser armer for deg.

 

de som ikke er nevnt er ikke glemt altså ønsker dere alle en god helg og lykke til jenter.

 

klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva76: Jeg er utrolig lei meg på dine vegne - er skikkelig tøffe greier det du har vært gjennom. Hatt ett par grinetokter selv på gyn på sykehuset, så jeg vet hvordan det er - begge gangene jeg mistet og siste gang tenkte jeg at jeg umulig kunne være første eller siste pasient som har gråtetokter der, noen får sikkert beskjed om at de aldri kan få barn, noen har kanskje kreft, noen mister sine barn og noen er gravide, men kan kanskje ikke beholde... Det er nok utrolig mange skjebner på gyn på sykehusene rundt omkring.

 

Ta deg sommerferie fra alt sammen som en over her skrev - prøv å komme deg fysisk og psykisk og så tar du det opp igjen til høsten med friskt mot! Jeg håper virkelig at man kan finne en måte å få befruktet dine egg, enten det er med medikamenter eller andre ting. Har dere vurdert alternativ behandling, f.eks akupunktur? I såfall må dere behandles begge to...

 

Ta dere en skikkelig ferie - reis langt vekk fra kjas og mas og dyrk hverandre som par - det er jo ikke så lett å ta vare på parforholdet oppi all prøvingen...

 

Jeg ville bare si at jeg tenker på deg og ønsker deg en riktig, riktig god sommer!!! En dag blir det din tur - jeg både håper og tror på det!

 

God trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...