Gå til innhold

***Ny tråd igjen - oss over 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

ja, hva skal man si Anki? Det er ikke noe greit om dagen, men etter dagens samtale med gyn har jeg valgt å være litt mere optimist. Jeg har hatt blødninger ja, som begynte for 10 dager siden og var av og på i 5 dager. Nå har det ikke vært noe blod siden torsdag i forrige uke. Var hos gyn i går pg målte da også hcg som viste en stigning fra 1028 til 18480 på 2 uker og gyn mente det var positivt. han ørbli misvisende. Så nå er det bare å håpe på at blødningene er over og atr jeg på UL på mandag får se et bankende hjerte! Dersom UL da også er uklar, blir det ny hcg og muligens utskrapning. Så jeg må møte fastende på mandag:( Jeg orker ikke å tenke på å miste igjen og at det må operasjon til igjen. Det blir bare for mye for meg, så derfor fortrenger jeg de tankene og hører på sambo og gyn som vil at jeg skal være positiv nå:)

Så nå er det bare å krysse alt dere har for meg jenter, for jeg trenger virkelig all den hjelp jeg kan få!

Jeg har fortsatt alle symptomer; kvalm, trøtt litt ømme pupper, masse luft i magen, løper på do og tisser hele tiden og masse murring i livmora.

 

Godt å høre om hun som har opplevd det samme som meg og at det gikk bra!" Hjelper å høre sånt nå:)

 

Krysser fingrene for at din spire også vokser seg stor og fin i magen din anki! Det er så vel fortjent etter alt du har vært gjennom:)

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser virkelig alt jeg har for deg, og håper også du får et positivt svar på mandag:) Sender tusenvis av lykkeønskninger og klemmer din vei:))))

 

Vet akkurat hvordan du har det, har vært i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for det Tirilgirl:) Det er ikke noe kjekt å gå i uvisse og vente sånn, men samtidig så er det jo håp så lenge jeg må vente....

Det holder riktignok på å klikke for meg til tider, men jeg må jo bare ta meg sammen igjen da og håpe på det beste.

 

Så leit at du har opplevd MA.... Hvor langt på vei var du da det ble oppdaget og når hadde fosteret sluttet å leve? Hadde du også blødninger? Målte du noe hcg underveis?

Håper det er i orden at jeg spør, for jeg kan ikke så mye om det her og prøver å finne ut hva som er normalt...

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser det jeg har for deg Maddemor! Hååååper at blødningene ikke er alvorlige og at du får se et bankende hjerte på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser også fingre og tær for deg Maddemor..... Vi får tro at alle symptomene dine er superpositive og at det betyr at lille spire er i full vigør der inne og er frisk og fin :)

 

 

Ellers så hadde jeg en litt morsom opplevelse i går da med snuppa på 3 år og 9 mnd.....

 

Jeg kom i barnehagen i går og ser at hun smiler og i "bakhodet" oppfatter jeg det som om noe mangler, men slår det liksom fra meg.

Jeg blir opptatt av noe annet og i det vi skal gå kommer ei tante bort å sier at ... har mistet en tann i dag :) Og jeg bare HÆÆÆÆ??? He, he. Hun kan da ikke miste tenner enda vel? Men jo da. Tanna var ikke løs kvelden før, men tydeligvis etter at hun kom i barnehagen. Hun hadde sagt fra at hun hadde en løs tann til ei tante, og hun hadde bare sagt at hun måtte la den være i fred, men like etterpå hadde hun kommet med tanna i hånda etter å ha røsket den ut selv :)

Så tanna lå pent i et glass i hylla hennes, ble med hjem, lagt i et nytt glass med vann, og i natt hadde jammen tannfeen vært der og tatt tanna, puttet penger i glasset og snuppa var svært fornøyd og måtte ringe bestemor å fortelle om alt sammen....

He, he. Håper det tar liiiit tid til neste tannen kommer ut da, for søren om jeg vet om ny tann kommer før hun er 6 år!!! OG hun har ikke slått den ut, så den falt ut heeeelt naturlig :)

 

Vel, tenker masse på deg Maddemor... og til alle de andre også GOD SOMMER :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en liten oppdatering før jeg tar ferie:

 

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- sib78 ikm ca 8-10 mai (30 år, 1pp etter Ma uke 20 i mars)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- så gla': ikm ca. 14. juli (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Bumblebie ca 24.juli (31 år, gift, jente 10 mnd, bor i Akershus)

- Dotten ikm ca 4. august (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: termin 8.mars 2010 (1MA3SA) 37 år 2 barn 6 og 9 år

- maddemor, termin 23. februar 2010 (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd (Bumblebie), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk jenter! Det varmer at dere tenker så mye på meg:)

Veldig glad for at jeg har dere her inne å tømme meg til:)

Stoooor klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Maddemor-g07, 1xu, m. ny spire

 

Jeg var til en tidlig UL pga en dødfødsel noen mnd. før. Da var jeg vel mellom 5-6 uker på vei. Da så alt normalt ut. Tok ny UL etter 1-2 uker, da kunne vi ikke finne hjerteaktivitet. Tok da ny UL etter nok en uke, en uke i uvisshet med masse følelser. Er vel der du er nå......og vi fant fortsatt ikke noe tegn til hjerteaktivitet. Så da ble det en MA i uke mellom 8-9. Tok en hCG den siste uken som da var på 12 000 og to dager senere på 10 000. Så den hadde nok vært høyere og begynt og synke:/

 

Det er min historie.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det som var det rare var at jeg hadde alle mine symtomer frem til dagen jeg tok MA. Jeg hadde ingen blødninger eller smerter, bare på UL vi så det var noe galt.

 

Håper du greier bevare roen, selv om jeg vet det er vanskelig. Gikk fra gråt til latter disse dagen for meg ialfall. Håper virkelig du får et positivt svar, at den bare hadde vokst litt sakte eller lagt seg langt bak:)

 

*trøsteklem ovrsendes*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for deg jeg Maddemor! Håper så inderlig det går veien for deg nå. Som jeg har sagt tidligere så må jeg bare beundre styrken og pågangsmotet til mange her inne.

 

Jeg tok nettopp en el test, digital sådan, så den burde jo være riktig, og den ble jammen meg positiv. Jeg trodde el var fredag eller søndag. Men det blir vel kanskje el fredag da, egget slipper vel ikke med det samme... Jeg som hadde planer om å hoppe i høyet noen dager før, under og like etter el. Jaja, får lokke mannen med i kveld da! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! Pågangsmot må man jo ha... sånn er det bare:)

Spennende da Bumblebie! Nå er det bare å krype til køys og kurre på mannen:)

 

Tusen takk for svar tirilgirl:) Greit å høre andres historie, selv om din dessverre ikke endte godt:(

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi Bumblebie. Her er det bare å hoppe i køya og få tak i så mange svømmere du bare greier... Lykke til. Blir spennende å følge deg mot ikm.

 

Hvordan går det Maddemor? Tenker på deg masse.

 

Her har jeg vært å målt hcg flere ganger og det stiger fint. Mandag skal jeg på ul. Da er jeg 6+2. Er 5+5 idag. Og idag var hcg-nivå 14000. For en uke siden var det 2500. Noen som har peil på slikt? Leste en plass at dette var helt på normalen, så da er håpet om at det skal gå bra denne gang litt større.

 

Ha en fin kveld jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, det går fint med meg:) Har fortsatt ingen blødninger, har mere vondt i puppene, er mere trøtt og fortsatt kvalm:) Er superglad for hvert eneste symptom jeg da! Ny UL på mandag hvor det hele avgjøres og jeg må innrømme at jeg er fryktelig spent og redd! Våkner hver natt i 4-5 tiden og da er det ikke mulig å sovne igjen. tenke tenke tenke,.,,, Så legger jeg meg for å sove et par tmer i 7-8 tiden igjen. Slitsomt å gå spnn i uvisse og dette barnet er jo så høyt ønsket at jeg jeg ikke hvordan jeg evt skal takle å ikke få bære det fram.....

 

HCG hos deg er jo kjempebra Anki!!!! Da jeg målte min sist var den 18480 og ifølge gyn var jeg da 6+0 ut ifra det han så på UL, men ut ifra min siste mens var jeg da 7+0. Men HCG hos meg var uansett veldig bra mente gyn....

 

Nei, nå er det vel bare å krysse alt vi har anki for at det skal gå bra med oss begge to denne gangen:)

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til i dag Maddemor! Krysser alt jeg har for at du i dag får se et bankende hjerte xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Lovende at symptomene bare tiltar da. Masse lykke til *klemme*

 

Her er tanta på veg. Som forventet. Vi har virkelig tatt ferie fra prøvingen.

 

Håper ellers det står bra til med alle. Ha en fortsatt fin sommer alle sammen. Nå håper jeg go'været snart kommer tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det så glà! Jeg er så nervøs ar jeg holder på å gå av skaftet her... Har time på sykehuset om 1 t 20 min.....

I natt har jeg knapt sovet og siden jeg er fastende i tilfelle jeg må ta utskrapning er jeg så kvalm også... Hjelper jo ikke å være stuptrøtt heller... Magen er på kranglefot i dag og dette er rett og slett ikke noe greit....

Oppdaterer dere når jeg er tilbake fra sykehuset....

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maddemor. Lykke til idag. Krysser fingrene for deg. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg var 5 mnd gravid i mars og de fant noe feil med hjertet til fosteret på ordinær ultralyd, men visste ikke hva det var. Jeg måtte vente 3 dager før jeg fikk time på ullevål. De 3 dagene var de lengste i mitt liv. Tenker på deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Sib 78. Ikke noe greit når en mister. Du var no kommet veldig langt også du da. Huff og huff. Håpe det lykkes for deg å bli gravid igjen snart.

 

Spent på deg no Maddemor. Håpe det gikk greit idag. Klemme...:-)

 

Jeg såg hjertelyd idag. Det er 6 mm stort og jeg er 6+2. Fantastisk. Skal få pregnyl som jeg starter på i morgen. Spent på hvordan formen blir da. No krysser jeg bare fingre for at alt går som det skal og at det ikke blir en 5 abort. Skal på ny kontroll om en uke.

 

Klem fra lykkelige meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt knust..........

På UL i dag fant gyn bare en tom fostersekk, men bare enliten antydning til plommesekk som var alt for liten. Måtte inn på naborommet til kollegaen også for å få en second opinion. Ingen tvil; Blighted Ovum og MA så da var det bare å sette meg opp til utskrapning i dag. Ble trillet inn på operasjonssalen rett før kl 14 og var ferdig kl 14.30. Lå og som til kl 16.30 på oppvåkningen, tok en tur på do og så ville jeg hjem igjen. Det er en forferdelig dag rett og slett. Hvorfor skal det gå galt gang på gang??????? Hvofor oss??????

Da jeg lå på operasjossalen og ble gjort klar kom tårene og jeg mistet all kontroll, hikstet som en liten unge...... Takk for de gode snille sykepleierne som er så forståelsesfulle og til gyn som er verdens mest fantastiske lege som viser medmenneskelighet..... Han kom opp på laben da jeg var der for å ta blodprøver og mens jeg satt der med nåla i armen så ga han meg en god klem og strøk meg på kinnet og fulgte oss opp dit vi skulle legges inn og han har virkelig tatt seg god til meg i dag. Han VET jo hvordan vi sliter med å bli gravide og det er jo ha som har fulgt meg HELE veien i prøvingen på nr 2. Nå må vi vente 8 uker med prøving og så skal jeg tilbake på ny kontroll om 8 uker. Spurte om det var sånn at vi skulle prøve litt selv i høst siden vi hadde blitt gravide selv nå, men forsto på han at han nok vil at vi skal ha hjelp og at han skal ha oppfølging på meg videre.

Så nå må jeg prøve å få dette på avstand... pakke vekk gravid-klærne jeg fant frem før helga, gråte ut og nyte sommeren med mine kjære. Akkurat nå er jeg helt på felg........

 

Vi snakkes jenter.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så urettferdig maddemor. Har svara deg i en annen tråd også. Jeg vet hvordan du har det no. Synes nesten det er ekkelt at jeg skal skryte av min lykke idag da jeg såg hjerteaktivitet. Men det har jeg ikke fått gjort i de andre påbegynte graviditetene mine som har enda i abort. No håper jeg den sitter. Har fått pregnyl som jeg begynner med i morgen. Unner deg at det går bra ved neste forsøk. Da må det være din tur. Da håper jeg du får se hjerte tidlig og at du får full oppfølging.

 

Ta vare på deg selv og bygg deg opp desse ukene du må passe deg og være "ikkeprøver".

 

Klemme til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maddemor.

 

Lille venn.... Så utrolig leit. Jeg var der du er nå for 4 måneder siden og vet akkurat hvordan du har det. Nå må du bare komme deg gjennom sorge-perioden og ta vare på deg selv. Jeg stengte meg selv inne i begynnelsen, men heldigvis har jeg venner som ikke ga opp med å ta kontakt. Det gjør fortsatt veldig vondt spesielt nå som jeg egentlig skulle hatt termin, men man må bare ta en dag om gangen og komme videre. Håper vi begge kan glede oss over en ny spire om ikke alt for lenge. Sender deg en stooor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *anki er glad*

 

Det er utrolig tungt å miste, og enda værre når man har kommet så langt at man kjenner spark og bevegelse. Det er 4 måneder siden nå og vi skal starte vår 3pp denne måneden. Jeg får gratulere deg med ny spire. Lykke til med graviditeten..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki er glad: Selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet for å juble ut din glede over et bankende hjerte!!!!!! Det må du IKKE tro!!!!!

Jeg er kjempeglad på dine vegne og det er så inderlig fortjent snuppa! Denne gangen SKAL det gå bra! Basta bom!

 

Sib; så utrolig trist at du også måtte oppleve MA, men jeg vil si at det må ha vært enda værre for deg som faktisk hadde kjent liv og kommet så langt! Du har min dyhpeste medfølelse og jeg håper virkelig vi kan slå følge med hverandre in til 1. tri snart.

 

Jeg er en selvmedlidende snørrklatt i dag som ikke helt klarer å se hvordan jeg skal komme meg gjennom dette, men det går nok på et vis. Akkurat nå er det definitivt verst og jeg tror vi bare må få fortalt det til de som står oss nærmest og snart slik at vi kan komme videre og snakke ut om det vonde. Våre foreldre vet det samt min bror og et vennepar av oss. Men jeg har ikke snakket med noen av dem om det ennå. De vet bare at jeg ble operert i går....

 

Når det gjelder sambo så skal han være så frnuftig oppi det her... Han sier at det er bra det ble oppdaget så tidlig og at det var jo ikke noe foster der inne osv, men det hjelper så forbanna lite nå. Jeg har kjent på kroppen det å være gravid de siste 4 ukene og jeg har vært kvalm, trøtt, vonde pupper, løpt på do som en gal fordi livmora har vokst.... Jeg visste jo så klart at det var en mulighet for MA, men siden gyn ble så positiv etter hcg-målingen forrige mandag, så har jeg også prøvs å ære positiv. Jeg har så klart klart å finne frem eskene med gravid-klær også, for buksene mine hadde begynt å bli litt trange......

Jeg har ikke orket å se på de eskene ennå.... de står der - midt på gulvet på soverommet.

 

Ja ja, det ble mye meg og mitt igjen gitt, men det hjelper å hyle ut litt her inne:)

Klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist at det gikk galt igjen Maddemor. Livet kan virkelig virke urettferdig noen ganger. Håper dere kommer dere igjennom dette, og at dere er ved bedre mot igjen om et par mdr da dere kan prøve igjen. Godt å vite at du da vil få tett oppfølging.Ta godt vare på hverandre, og prøv å nyte sommeren. *klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Maddemor, jeg gråter nesten her jeg sitter. Det var triste greier. Sender deg alle mulige varme tanker!! Ord blir fattige...

 

Jeg er på ferie hos svigers. Dagene går iallefall fort, og jeg slipper å ergre meg for mye over at vi ikke fikk kost oss på EL-dagen. (ergrer meg LITT da) Kommer hjem på kvelden 3 dager før IKM, så det tidligste jeg får svidd av en test er 2 dager før IKM.

 

Håper dere har en fin sommer. Og Maddemor, jeg håper dagene blir fylt av gode ting fremover.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...