Gå til innhold

*****Enda en ny tråd - OSS OVER 30*****


*anki *

Anbefalte innlegg

Anki: Så bra at du får oppfølging! -Om jeg blir gravid nå får jeg og ul i uke 7 :-) Fortell hva du ser...

 

Tussemor: Tenker på deg, men vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt noen trøstende ord.

 

I morgen skal jeg til egguttak. Grugleder meg. Skal opp grytidlig for oppmøte er kl 9 og vi bor to timer med bil unna + at rushet inn til byen nok tar sin tid.

Er litt usikker på om formen tillater at jeg setter meg her når jeg kommer hjem, så om dere ikke hører noe på et par dager er det nok normalt. Er jeg i fin form greier jeg nok ikke å holde meg unna uansett *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Da skal jeg prøve å få avgitt "rapport" fra de siste ukene jeg ikke har vært her inne. Den blir forholdsvis kort fra min side (før alle kommentarene til dere alle) da lite har skjedd.

 

Dagene er nå ganske så like, og vi er som de fleste enten på jobb, ute på tur eller hjemme i sofakroken og koser oss sammen ev. foran tv-en :)

Vi har nå sagt opp besøkshjemgutten vår, da det rett og slett ble litt mye for tiden. Vi har hatt ham i overkant av ett år nå. Min samboer har jo begynt fast å øve (med band) nesten hver helg (ikke begge dager da), så ofte kræsjer det med helga gutten er her, og være alene med de to trollene er ikke alltid like artig. He,he. De koser seg jo, krangler, leker, spiser og sover som alle andre barn de, men dette var jo en oppgave vi påtok oss begge to, og da blir det feil at jeg ofte er alene med dem. Så neste helg blir absolutt siste helga. Vi har dårlig samvittighet ovenfor snuppa (han også da), da hun er så vant til at han kommer på besøk nå, og tror ikke hun helt forstår at neste gang er siste gang. Heldigvis skal gutten og moren været borte omtrent hele våren og sommeren, med unntak av juni, så de neste 6 mnd hadde vi kanskje bare sett ham én gang i løpet av den tiden vi kunne hatt ham! Men vi får se hva vi gjør til høsten. Enten fortsetter vi med gutten, eller så tilbyr vi oss for et nytt barn. Tiden vil vise. Vi kunne godt tenke oss ei jente på snuppas alder, pluss minus et par år! Vi får se. Vi har heldigvis fått veldig gode tilbakemeldinger, og alle parter er kjempefornøyde med oss.

Tenkte å lage en avskjedgave til ham og moren fra oss. En laaaaang billedserie fra tiden han har vært hos oss. I tillegg til en gave som gutten kan leke med :) Oj.. Dette ble langt...

 

Ellers har jeg og ei venninne (eks kollega) bestemt oss for å dra på ei ukes sydentur!!!!!!!!!!! Jeg gleder meg. Har ikke vært på sydentur på sikkert 4-5 år! Og med den lektre bleke (småfeite) kroppen min, trenger jeg litt farge. OG så skal det bli skikkelig jentetur. Ingen barn. Blir nok rart å dra uten snuppa. Har jo bare vært borte fra snuppa én natt før... Og siden hun er 3,5 år nå, så er det vel på tide. Hun storkoser seg med pappan (sambo), så det går nok sikkert bra. Blir nok en smule rotet her tenker jeg, men håper de rydder og vasker litt før jeg er tilbake da.. He,he. Får vel være fornøyd så lenge huset står til jeg kommer tilbake.... Gleder meg stoooort :) Blir første uka i mai, og vi elle meller mellom Kreta, Rhodos, Mallorca og ev. Tenerife. Har vært å Kreta før, og Tenerife tror jeg ikke det var igjen noen billigturer i mai....! Kommer nok til å savne spes. snuppa masse, men det går nok det også. Får heller ringe hjem et par ganger minst!

 

Begynner å bli en smule lei snø nå, men siden vi skal til Lillehammer i påska, blir vel det siste innspurten før våren setter ordentlig inn. Skal ha med ski til snuppa også, så vi må jo nesten være litt på fjellet e.l. Hun trenger jo å øve seg, og jeg som nesten ikke har hatt langrennsski på bena de siste 15 årene, burde nok også øve meg litt :) Føler meg litt dansk på bortoverski ja :) Men slalom er bare 3-4 år siden, så der føler jeg meg trygg :)

Men i følge avisa er det ca bare 3 uker igjen av snøen, og i dag var jo en nyyydelig vårdag og masse snø rant bort :) Så kanskje det blir skikkelig vår i april alikevel :)

 

Hmmm. Lurer på om det er noe annet jeg kunne skrevet om..... Vel, kommer vel på det etterhvert, og jeg har da klart å få ned masse bla, bla :)

 

Dere for "bære over med noen av svarene mine", da jeg nå svarer på innlegg fra for én mnd siden og frem til i dag!!

 

Får ellers gratulerer så masse med overstått til alle som har hatt bursdag. De jeg husker i farten var tussemor og Sanna33 :) Har jeg glemt noen så beklager jeg!!

 

anki fant gullegget: GRATULERER så masse. Endelig en positiv test på tråden vår igjen.... :) Nå er det bare oss andre sliterne igjen, og for hver gang en av oss får en positiv test, så blir det en mindre å heie for :) Merkelig nok.. he, he. Så koselig. Ønsker deg vanvittig masse lykke til og denne gangen går det bra.

SÅ bra mannen din tok seg en tur hjem den helga altså :) Fnis!!! Snakk om innertier!!!!

 

mybones: Velkommen inn hit :) Håper du lykkes fort med en ny og sterk liten spire :) Trist at du mistet altså. Var du kommet langt? Fælt når sånn skjer! Høres veldig skummelt ut med svultsen din da. Håper den er godartet og at denne forsvinner hurtigst mulig, enten ved medisiner ev. inngrep!!

 

Go'klump: Velkommen til deg også! Trist at du også har mistet! Vi får håpe spiren sitter raskt igjen, og at du nok en gang kan glede deg over en lite spire i magen :)

 

Sib78: Masse velkommen til deg også! Koselig med mange nye på tråden. Trist å lese at dere alle har mistet, men her inne kan dere tømme ut alle slags følelser uansett om det er triste eller glade tanker. Her stiller vi opp for hverandre så godt det lar seg gjøre her i Web-verden, men vi blir aldri lei, sure eller oppgitte om noen har mange dårlige dager. Sender over en stor klem og håper også for deg at du snart blir gravid med verdens sterkeste og friskeste lille spire :)

 

elodi: Velkommen inn på tråden vår. Så mange nye på kort tid :) Masse lykke til. Håper det gjemmer seg en liten spire i magen din allerde da :)

 

Rafi: Velkommen til deg også og masse lykke til... Synd sambo er bortreist denne pp-en, men dere får satse for fullt neste pp. Nå vet du jo sikkert ca når du har EL også :) Lykke til!

 

håpefull74: Velkommen til deg også :) Dere skal ikke bry dere om ev. reaksjoner.. Spes. negative. Det er DERES valg, og at dere ønsker en attpåklatt må kun være opp til dere. Synes det er tøfft av dere jeg :) Er selv snart 38 år... Jeg var 34 år første gang jeg ble mor, og vi prøver også på nr. 2. Blir jo ikke samme aldersforskjell, men jeg blir jo en godt voksen mor uansett. Lykke til, og håper dere bare får positive tilbakemeldinger så snart spiren er på plass :)

 

Snorke-frøken: Nå er det jo én mnd siden jeg var inne her sist tror jeg, men du skrev at du skulle på hyttetur med barna som Valentinsgave til mannen... he, he. Ble det bra?? Koste dere dere da? Og fikk mannen kost seg hjemme? Var han fornøyd med hjertebrødet?

Vi feirer ikke Valentine vi da. Begge synes det er noe "tull". He, he. Morsdag og farsdag er greit, og Halloween kommer vi vel ikke unna etterhvert som snuppa vokser til. Vi har nå alltid en liten godteskål ståenes om det skulle dukke opp noen småbøller på døra :) Ellers er det meste bare "handelsstandjippo" spør du meg!

Ønsker deg forresten masse lykke til i kommende pp-er. Eller pp. Vi vil ikke ha så mange av dem :) Godt du forbereder deg med div. helseprodukter. Bedre føre var :) Selv tar jeg bare C-vit og tran for øyeblikket. Gikk tom for folat og har enda ikke kjøpt nye.....! Skal se jeg klarer å bli gravid når jeg nå har "kuttet" dem ut... he, he. Men da er det jo ev. bare å begynne på'n igjen! Ingen krise :)

Synd tantekreket kom denne gangen også, men som du skrev, så er det like greit å ikke ha en liten spire når man skal til tannlegen. Men neste pp skal du se :) Gikk det bra hos den slemme mannen da? Fikk du på plass implantatet? Husker du noe fra besøket eller var du heeelt dopa :) He, he. Huff. Stakkars deg.

Så spennende med studier da. Lykke til med lærerutdanningen altså. Men vi får håpe den blir avbrutt med en liten baby.... :)

 

Sanna33: Huff og huff. Stakkars Dell.... Trist, men så bra at du har forelsket deg i din nye mini-pc.. :) He, he. OG ikke minst masse lykke til! NÅ er det bare rett rundt hjørnet til du får se den lille babyen som har gjemt seg inne i magen din :)

 

Snart4barn?: Så koselig å lese at dere koser dere, og skal si tiden flyr. Øyvind er jo 4 mnd nå da, men vil tro alt er bare fryd og gammen i stua. Hørtes slitsomt ut når mannen var så lenge på sykehuset. Håper du fikk liiit avlastning av familie og venner da, og det viktigste er jo at mannen ble frisk :)

 

Maddemor - prøver igjen: Håper dere koste dere med Mamma Mia kveld. Jeg så ikke Mamma Mia før i romjula jeg, så jeg var heller ikke blandt de første for å si det sånn :) He, he. Helt grei film, men ikke sånn at jeg MÅ se den flere ganger :)

Hvordan gikk det med jobben til sambo? Fikk han beholde den?? Håper det!!!

Masse lykke til hos gyn 23. mars og la oss håpe en dobbelkur med Pergo gjør susen den kommende pp-en!

 

Mortine: Huff stakkars deg og bekkenet ditt. Enda godt det ikke er lenge igjen nå, og så får vi håpe at bekkenet blir som før igjen straks etter fødsel. Har selv aldri plagdes av bekkenløsning, men kan tenke med at det hemmer voldsomt og ikke minst er vondt!!! Lykke til med nær forestående fødsel altså!

 

tussemor5: Gratulerer igjen så masse med gutten. Håper det går greit med amming og annet nå, og at storebror koser litt mer forsiktig :) He, he. De skjønner ikke alltid helt sin egen styrke, men det går seg nok til. Skjønner det var litt skrekkelig rett etter fødsel, og sårt at det tok så lang tid før du fikk holde ham. Håper han sover godt nå, og at du får slappet av og ladet batteriene noe mellom øktene. Storebror krever nok også sitt, så du blir litt delt vil jeg tro :)

Hvordan går det med dåpsplanene deres da? Trist å lese at du og mannen sliter om dagen, men vi får håpe at dere begge får slappet av mest mulig og kommer dere opp igjen! Bare dere blir ferdige med huset vil jeg tro det hjelper masse. Bruk ev. besteforeldre (om de stiller opp nå og da...), få litt opplading av batterier/kjæreste tid bare dere to... og så håper vi ting går seg til :)

Ser siste innlegget ditt nå, og det ser jo lysere ut allerede spørr du meg... :) Håper det fortsetter sånn og at dere kommer dere vel over kneika :) Klem!!

 

Pappalille: Koselig å lese at du koser deg med Oline :) Håper vi får tatt en titt på det lille nurket en dag i løpet av vår ev. sommer altså. For vi må jo få til et treff snart :)

 

Eva76: Du er vel ferdig med spray nå... Skal lese meg litt lenger ned før jeg skriver noe mer... he, he.

Oj. Ferdig leser jeg. Auuu, høres litt vondt ut med denne stikkingen, men hva gjør man ikke for å få en liten spire :) Lykke, lykke til :)

Har lest meg litt lenger ned nå. Så bra at du hadde så mange flotte egg!!! Såååå spennende! Ønsker deg masse lykke til... skal se du er gravid om bare noen dager/uker!! Krysser alt her nå :)

 

Giina: Koselig å lese at du koser deg med lillegutt, men skjønner det er litt å stri med med matingen. Håper det har gått i orden nå :) Om han ikke vil ha pupp og du orker å pumpe, så er jo flaske en grei løsning. Ofte må babyen jobbe mindre med sugingen når de får flaske, så derfor kan de bli litt bedagelige og "kutte ut" puppen og heller foretrekke flaske :)

 

Så gla': Så trist å lese at du nok en gang fikk tantebesøk. I tillegg sliter du noe med helsa. Vi får håpe den stabiliserer seg rask nå som du enda en gang har fått justert BTmedisinen din :) Og en spire skal du ha.... helt på egenhånd. Håper dere ikke må ta veien til IVF, men må dere, så gjør det om det føles riktig. Samme hvordan babyen blir til egentlig, så lenge det blir en baby :)

Sist ble jeg gravid selv om jeg tok meg en fest nå og da, og jeg røkte fast. Har aldri vært noen storrøyker, men mellom 5 og 7 røyk om dagen tok jeg jo. Men det å slutte var null problem. Straks etter at jeg fant ut at jeg var på vei, kuttet jeg ut røyken. Har ikke tatt en drag siden, og det er nå over 4 år siden sist jeg tok meg en blås! Har innimellom fortsatt lyst, men er nok mest "for kosens skyld", men jeg vet at jeg ikke må gjøre det. Da begynner jeg nok bare igjen, og det vil jeg ikke!!! Dyrt og usunt!! Fysj og fysj :)

Masse lykke til med akupunkturen. Jeg også prøvde det litt for ett års tid siden. Syntes også det var litt "vondt" når hun skrudde for å treffe, men man måtte jo det for å vite at de satt korrekt. Håper dette gjør susen altså!! Litt får man heller lide om det blir spire av det :)

 

D&G: Så kos å lese om deg og dagene dine også. Godt snuppa fant seg godt til rette i senga igjen selv om en Voksipose måtte til :) Og så bra at storebror er så søt med henne og ikke minst at hun er et rolig vesen som tåler litt fra storebror :) He, he.

Lykke til med dåpen den 5. april da forresten! Godt å få den biten på plass også :)

 

litamor: Såååå trist at du mistet, men krysser alt for at en ny og sterk liten spire sitter. NÅ må det da være din tur! Sender over en klem!!!

Ser at du har skrevet at du har en del cyster og kanskje må til lap... Huff. Håper det ordner seg altså!

 

Ønsker igjen Snorke-frøken, litamor, Maddemor, Så gla', Eva 76, meg selv og alle andre nye prøvere her inne lykke lykke til, og måtte en sterk liten spire ta bolig i vår mage!!!

 

Puh! NÅ har jeg fått skravlet nok for en ukes tid eller så :) Har holdt på i hele kveld, men har hatt flere avbrekk... Legging av snuppa, sett en dvd osv. så har ikke sittet i ett å skrevet her.. he, he.

 

Nå må jeg hoppe i loppekassa. Skal jo opp igjen i morgen kl 0630.. Gjeesp. Ny jobbuke.. Zzzzznork!

 

God natt!!

 

KLEM!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike dotten før ett innlægg, tar a mæ hattn før dæ altså!!!!!!! (Sorry dialekt, ble bare helt overimponert her jeg sitter)...hehehe...

 

Ja, sitter her med micro i fanget og gullet i sofaen, han skal på død og liv se film og ha nam nam..hehehe...litt deilig for meg for da er han "aktivisert" en aldri så liten time og da får jeg tid til en kaffe, litt kjøkkentjeneste og ellers det som måtte falle meg inn. Har ikke skjedd så voldsomt mye her siden sist. Var en tur hos svigers på middag i går og det var jo deilig, kjekt å gå en aldri så liten tur sammen som familie igjen;) kan ikke huske sist vi gjorde det...

 

Dotten: Du har nok helt rett i at ting kanskje letter litt når huset står ferdig og ungene sover hele nettene, gullet begynner i barnehage og jeg får litt mere alene tid, men vi har nok noen grunnleggende utfordringer som vi må ta skikkelig tak i for at forholdet vort skal overleve og det er det ikke sikkert at det gjør (vi er dog forbanna sta begge to, så vi gir oss ikke så lett heller)uanset, men vi gir oss ikke uten kamp. Nå ser det ut til at vi om noen år kan få kjøpe ett hus som har en helt sykt fin beliggenhet nær havet (akkurat slik jeg vil ha det) og i går fikk vi beskjed om at vi kanskje får kjøpe ei campingvogn som vi har hatt lyst på lenge;) så livet var noe lysere i går. Jeg har fra i dag startet prosjekt kom deg ned i vekt og i bedre form, så får vi se om jeg klarer det og evt hvor lenge det varer (skal ikke gå på bekostning av amminga). Dåpsplanleggingen går relativt greit, må bare få ut invitasjoner så er det meste i boks. Broren min skal hjelpe til å lage koldtbord/tapas bord og der skal jeg love deg det skal bli mye godt (har pause fra slanking og god form den dagen...hehehe) Ang soving og micro, så kan det virke som om at det begynner å stabilisere seg noe, men han er en makk og kaver mye med luft etter nattamminga, ja for mellom 12 og 6 er jeg skjelden oppe mere enn 1 gang å ammer da er micro så trøtt at han bare orker den ene puppen, så vi er fint ferdig etter 15 min...hehehe...men selv om det ikke er så mye amming, er det mye makking, kaving og små skriking, så jeg ligger mye våken likevel. Men, det er deilig med disse små trollene da, i går festet han blikket skikkelig på meg og smilte DET deilige smilet...*smelt* Håper så sykt, inderlig at du får ett slikt lite nøste snart!!! Hørtes foresten deilig ut med påsketur til Lillehammer. Vi får besøk av den yngste broren min og dama og den ene helga skal vi være hos modern, så da slipper jeg unna med alt av matlaging og bleieskift osv. Nesten barnefri ei hel helg. Gleder meg!!!!!!!!!!!

 

Nei, nå kaller foringsstasjonen igjen, ups, må vel huske å få tatt atnibiotikaen min også...

 

Ha en god dag da damer!!!!!!!!!!!!

 

Eva: Takk for at du tenker på meg, det er ikke alltid så viktig med alle disse ordene, bare det å vite at noen gidder å lytte i blant er mer enn nok...å det er det som er så godt med å kunne komme inn hit, lette litt på trykket og ha noen å "sparre" litt med. Jeg er sykt spent på deg i dag, skjønner godt om du ikke er i form til å oppdatere oss idag, men det er nesten så jeg håper du er i superslag...hehehe...ønsker så

inderlig en spire i magen din nå snart!!!!!!!!!!!!

 

Anki: Så bra at du får skikkelig oppfølging da!!!!!!!!!! Gleder meg til å følge deg også framover altså!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dotten is back *flire* Dette er vel det råeste innlegget ditt hittil. Skjønner at du har brukt tid på dette Dotten. Herlig! Huff, dette med besøkshjemsgutten deres har sikkert ikke vært en enkel avgjørelse å ta, men skjønner deg godt. Så bra at han og moren skal ut og reise. Da får han sikkert ikke tid til å lengte alt for mye etter helgene med dere. Også kan det jo hende at dere får han tilbake til høsten. Blir kanskje snuppa di som vil merke det mest. Håper hun snart kan glede seg til å bli storesøster i stedet. Krysser fingrene for oss slitere! Sydenferie med venninne høres deilig ut. Håper dere får en deilig ferie!

 

Tussemor; Må jo bare flire av deg når du skikkelig uttrykker deg på dialekt. Sitter her og humrer for meg selv. Så bra at dere har noen fine dager også Tussemor. Siden dere er så sta begge to, er jeg sikker på at dere kommer dere gjennom dette også. Det virker jo som om du også har en skikkelig god porsjon med tålmodighet, og at du virkelig bryr deg om mannen, og det er jo bra. Husk på deg selv litt innimellom også da. Kjempebra at mannen vil ha litt alenetid med ungene. Da kan du koble av med venninner og andre aktiviteter. Unner deg virkelig litt rødvin. Det fortjener du!

 

Anki; Masse lykke til på ul i uke 7. Du må komme innom og holde oss oppdatert da. På alt! He, he...kvalme, hormoner og alt.

 

Eva; Åh, i dag har du egguttak. Tenker på deg og krysser fingrene for at alt går bra og at du om 2 dager er blitt ruger.

 

Her har det ikke skjedd så mye. Begynner å bli sliten av pliktsex annenhver dag. På dag 16 i dag, men ikke funnet EL. Merkelig. Men, må bare holde ut noen dager til da.

 

Ellers plages jeg av rastløse ben om dagen. Noen som har gode råd. Blir helt tullete innimellom....gå, gå, gå... Lest at magnesium skal hjelpe, så skal prøve det. Ellers får akupunktøren fikse det til onsdag. Det var forresten etter behandlingen at denne rastløsheten oppstod....Skal ta meg en tur ut i vårværet nå og prøve å gå det av meg. Ha en fin dag alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Snorke-frøken! Klart du skal ha spire igjen, og neste gang går det bra *klemme*

Vet du, jeg har virkelig tro på akupunktur. Jeg har vært mye bedre i muskulaturen bare etter èn behandling. I forhold til infeksjoner, kan de jo hjelpe deg med å styrke immunforsvaret ditt. Jeg er sikker på at det er noen flinke akupunktører i S-omr. Og ja, jeg håper akupunktøren greier å gjøre noe med bena mine. Greier knapt og sitte i ro.

Nå skal jeg finne badekaret. Jeg har også vært ute og gått lang tur. Deilig. Lykke til med jakten på EL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet litt på lista vår jeg....

 

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- håpefull74: ikm ca 30 mars (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 egguttak 16. innsett 18. mars (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for noen innlegg dere har endel av dere - med Dotten i spissen... Tar av meg hatten her også...

 

Venter på innkalling til utvida test. Det kom ingenting i posten idag heller... Jaja,det blir lange dager.

Noen dager er jeg flott form og noen dager uvel. Begge deler er like gale. Er jeg i bra form tror jeg at det går gale og at jeg ikke er gravid lenger (håpløst), og er jeg dårlig synes jeg synd på meg selv og gleder meg til det går over... Hormoner...... De er i allefall synlige... Blir lange uker for mann og barn dette her....hi hi... Men har ingen tegn til blod og heller ikke så vonde stikninger som jeg hadde da jeg mistet... Har egentlig bare vondt i puppene i tillegg til humørsvinginger. Og noen svimmeltokter av og til... Blir litt uvel og kvalm på ettermiddager. Men den verste trøttheten er ikke kommet enda. Men går vel ikke fri den tenker jeg.

 

Eva: tenker på deg masse masse og tvi tvi for at det klorer seg fast en spire. Håper du er i fin form.

 

Så gla: får satse på at pergo(du gikk på dette eller?) og annenhverdag-sex gjør susen denne mnd. Merkelig at du ikke har hatt utslag på EL-tester. Men får satse på at den er der likevel. Heier på deg og de andre sliterne her inne... Jeg vet hvor tøft det er i perioder. Håper bare den sitter for min del denne gang, for orker ikke flere runder dersom det ikke blir noe denne gang.

 

Sanna og Mortine - lykke til med fødsler. Veldig nærme de no.

 

Tussemor - ta vare på deg selv. Men du virker som en målbevisst og sta person, så det går nok bra. Men tenk på deg selv også og ikke bare alle andre. "Klemme"

 

Dotten: så utrolig deilig med en jentetur til Syden. Det gjør nok godt for kropp og sjel. Godt å få tenke på anna enn hverdagen av og til. Skikkelig vitamininnsprøyt det...

 

Ha en fin kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak er gjort og 21! egg kom trillende ut.

Det var litt mye så jeg fikk tlf på tur hjem om at legen ville ha meg på ul før innsett på onsdag. -De passer nå iallefall på meg :-)

 

I morgen får jeg tlf fra lab'en etter kl 13 om hvor mange egg som er befruktet, så dette blir spennende.

 

Litt stinn i magen, men ikke så galt som jeg trodde. Selve uttaket var også mye mindre ubehagelig enn jeg fryktet. Vival og petidin gjorde vel susen :-D

 

Dotten! Gratulerer du kommer til å få en pris fra bim for tidenes lengste og beste inlegg. Husker alle du!

 

Ellers ser jeg at de fleste har vært innom siden jeg logga ut i gårkveld. takk for alle lykkeønskninger, skal se det var derfor det gjorde så lite vondt ;-)

 

Gidder ikke gjøre om på lista før jeg vet om jeg er ruger på onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for gode tanker,

jo det har vært en spesijel høst med beskjed om svults på hypofysen ,den er godartet heldigvis så de skal klare å bremse den, borte blir den ikke men de skal kapsle den rundt (på en måte?)

så dette skal gå bra, og på toppen av dette så har jeg valgt å kutte ut min egen far,klarer ikke mer konflikter osv.

så må innrømme at det har vært en tøff høst, men det kunne ha vært så mye være.

Så kom dette med at vi plutselig skulle ha 3 mann kom som et sjokk men jammen gleda vi oss, var 11-12 uker på vei.

Men vi prøver igjen , det skal gå bra denne gangen viss bare spira fester seg ,vi har mista før så vi skal komme igjennom dette, venter vel egentlig på et smell, har liksom ikke kommet enda :(

 

Ellers ønsker jeg dere en riktig god påskeferie, var på skeikampen i fjor det var koooooos , savner det litt, hytta blei solgt :(

 

ellers skal vi til Bergen i påska vi da, en liten koslig hytte sammen med svigerfar og kona hans det blir deilig..

 

Ellers ønsker alle en nydelig uke og alle som prøver masse babystøv,

dere som spirer har pass godt på dere selv og spirene,

og dere som har født kos dere masse og ny tiden den går jammen fort.

 

klem

 

 

ps, beklager evt skrivefeil,la igjen brillene igjen i bilen, ser litt dobbelt nå etter en lang dag i bhg, litt sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

Jeg må også slutte meg til begeistrede fans av Dottens innlegg! Imponerende!

Papalille: må bare spørre- er det din lille Oline det er bilde av i KK fra forrige uke? nydelig lite barn!

Fy fillern så spennende dager for deg Eva!! Heia!

Lykke til med ul osv. Anki!

Så gla' - veit hvordan det er med rastløse bein, mine lever sitt eget liv for tiden. Det hjelper litt å bade, så det gjør jeg hver kveld før jeg legger meg. Vi har ikke badekar, så dere kan tro at jeg er litt av et syn i veslas badebalje!!! Håper akupunktøren hjelper deg med ALT!!!!

Tussemor- høres ut som om dere er på vei til å få snakka bra sammen. Når det gjelder middagsgjester deler jeg din "iver" der. Vi har også gjester til middag ganske ofte og det er koselig.

Snorke-frøken- skal du studere på deltid eller fulltid?

 

Jeg har hatt voldsomt med murring og kynnere i natt og i dag. Nå på kvelden har det roet seg. Blir ganske så spent av det her! Var på kontroll hos legen i dag. Alt ser heldigvis bra ut! Legen og jeg avsluttet kontrollen med å si at vi håper at vi ikke ser hverandre neste uke...

 

Ha en fortsatt fin kveld og ei god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble noen meter med innlegg i går etter dottens verdensrekord forsøk - er fremdeles stor imponert, tenkte at jeg skulle ta meg sammen jeg også, men må innrømme at motet sviktet i dag...hehehe...

 

Så gla: Tror du og de andre skal være glad for at jeg strever meg gjennom bokmålen når jeg skriver, kommer bestandig litt for mye dritt gjennom denne kjeten og enda mer gjennom hodet når livet er som det er. Folk får som regel bakoversveis når jeg da i tilegg kan påberope meg at jeg er prestedatter...hehehehe...ang tålmodighet er jeg nok ikke velsignet med stort av den sorten, men jeg trener...hehehe...ja, jeg er veldig glad i mannen min tiltross for alle konfliktene våre, jeg er dog hakket mere glad i ungene og jeg ønsker ikke at de skal vokse opp slik jeg gjorde, det betyr at enten må jeg virkelig gå inn for å elske gubben og vise det til hele verden eller ta hatten min å gå nå mens de er så små som de er og ikke forstår så mye. Jeg vil at ungene mine skal få se ekte kjærlighet, ikke bare krangling, hakking og grining, så her må det jobbes også må jeg ta tilbake deler av livet mitt, har nok utslettet meg selv mye etter at jeg havnet her på nordvestlandet, men det skal vi få en slutt på nå...hehehe...ellers tusen takk for gode ord, det hjelper forferdelig mye!!!!!!!!!!!!! Nå håper jeg bare virkelig på at det snart blir din tur med en solid spire i magen!!!!!!!!

 

Snorke frøken: Tusen takk for gode ord, måtte tørke en liten tåre...hehehe, du beskrev meg på en måte som jeg tenker om deg;) når det kommer til å være sterk, så vet jeg ikke helt, men du vet absolutt alt om akkurat det. Jeg mener, det er ikke alle som ville ha prøvd å bli gravid igjen etter alt det du har opplevd...MEN, denne gangen kommer alt til å gå sååååååå mye bedre og 37 er da ingen alder for en kvinne vel. Skal du gå på Eik i tønsberg????

 

Til alle dere andre som har gitt gode ord og oppmuntring, tusen takk!!!!!!!!!!!!!

 

I går startet vi på enda ett nytt prosjekt. Trygge far hjemme sammen med 2 små, det fungerte kjempefint og på min lille handletur i byen endte jeg opp med verdens beste caffe latte og en pose kaffebønner som jeg nyter godt av nå. Fersk malt kaffe er det lite som kan slå!!!!!! også lagde jeg fruktsalat da jeg kom hjem...fy søren så godt altså - kan anbefales!!!!!!!! Så litt kos blir det på meg også. Har vel kanskje nevnt at jeg og ungen skal på besøk til modern i helga,og det betyr mye avslapping, servering fra morgen til kveld - deilig!!!!!! Skal sjekke ut når det er sving kurs igjen i byen, for da skal gubben og jeg dit har jeg bestemt. Vi får ta med oss minsten, få barnevakt på gullet og danse oss varme og svette - tror det kan bli veldig gøy for gubben eier ikke rytme...hehehe...men han sier at han har lyst til å lære og da skal ikke jeg stå i veien, jeg elsker å danse sving!!!! Så her skorter det ikke på planer (må ha dem for å overleve...) I kveld er det da damene dro, og det gleder jeg meg masse til...hehehe...

 

Da var freden slutt

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dommen fra lab'en er kommet. 3 av 21 egg er befruktet, det kunne være noen til som kom seg til i morgen, men det har jeg aldri hørt om hos noen andre. -Tror det ikke før jeg får se det.

Jeg som var så lykkelig for så mange egg at jeg kunne få maaaange på frys om dette ikke gikk :-(

 

Ja, ja, håper dette er gulleggene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og velkommen til alle som ikke har fått et velkommen fra meg enda =)!

 

Jeg har det bare bra, og Olinefrøkna sover bedre og bedre på natten. Nå har det vært fire og en halv, til fem timers økter den første delen av natta i litt over ei uke, og det er helt utrolig deilig!

 

Ja, Mortine. Det er mitt lille vidunder det er bilde av i KK =D *stolt* Hun er knappe to timer gammel på det bildet, og jeg er helt utrolig, sprekkeferdig stolt ;-)

 

Nå har gubben vært forkjølet, og nå ser det søtten meg ut til at jeg får det også, men jeg har overlevd verre, så ingen krise. Litt snørr og nys skal vi klare, og feber får man ta som det kommer.

 

Jeg skulle også gjerne pumpet litt melk i ny og ne, men jeg får det bare ikke til! Har fått sjekket pumpa, og den funker som den skal, så det er utdrivningsrefleksen det står på har jeg fått tips om. Noen ideér om hva jeg kan gjøre med det?

 

Jeg får ikke skrevet så mye nå, er litt sent ute til å få gjort meg klar (intet nytt der, jeg er så treeeeeeg!). Skal på Kino med Sanna og se "Menn som hater kvinner", gleder meg ja! Håper bare ikke gutten til Sanna bestemmer seg for å "ødeleggge" filmopplevelsen =p

 

Da skal jeg sprette inn på badet og ta på meg ansiktet og få vasket vekk litt melk. Snuppa er _rå_ på å slippe puppen akkurat idet hun har fått den igang! Spruter litt utover mamma og henne på den måten gitt. Og så smiler hun sitt skjeve lille Elvis-glis og ser rampete ut! Ligner på faren alt. *knis*

 

Det er klart vi som kan må få til et møte snart =) Det er lenge siden desember!

 

Ha en koselig kveld jenter! *løpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempesnørrete, nyser så jeg skremmer vannet av Oline, og sår hals og feber. Buuuu-huuu! Stakkars meg ;-)

 

Egentlig bare innom for å *dytte' denne tråden inn på første siden igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- håpefull74: ikm ca 30 mars (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ruger på firedelt gullegg fra 18.03 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Fikk med nød og neppe sette inn egg. Er litt overstimulert og det kan bli ubehagelig, men blodprøven var grei så da fikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter. Bare en snartur innom her.

 

Så spennende å være ruger Eva. Håper spira graver seg godt ned og forblir der de neste 9 mdr. Eller, 38 uker sånn cirkus. Masse lykke til!

 

Her jakter vi fremdeles på EL. Argh, dag 19 nå, og jeg begynner å bli utålmodig. Lurer egentlig på om EL kan ha vært, men at monitoren ikke har fanget den opp. Pergoen kan visst gjøre så det blir feilmålinger. Ja, ja...får bare å vente å se nå da. Nå tror jeg ikke vi orker mer annenhverdag-kjør...Får heller hoppe i det om monitoren plutserlig skulle få det for seg at jeg har EL. Skal i hvert fall teste i en god del dager til.

 

Nå har våren skikkelig kommet til Vestfold. Utrolig deilig. Men, er mye snø igjen ennå. Vi bor i et skikkelig snøhøl, og det ligger godt over en meter snø ennå. I helgen måkte vi terrassen. Vi brukte flere timer. Der hadde jo rast snø fra taket også, så der gikk snøen helt opp til hustaket. Litt av en jobb, men deilig å ha det gjort. Snart blir det tur til plantasjen for å plante litt i et par krukker. Åh, det blir koselig. Tulipaner, påskeliljer, også sånne blå....husker ikke hva de heter jeg. Da blir det å bære krukker ut om morgenen, og inn igjen på kvelden.

 

Tror det blir hjemmepåske på oss i år også. Men, er veldig fornøyd med det jeg da.

 

Håper det er bra med alle her inne. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM den 29 mars, og hadde hele fire dager med positive EL tester. Er det vanlig? Trodde man bare hadde kanskje to dager med positve tester. Vil det si at hvis jeg hadde siste dag med positiv EL tes søndag, så var eggløsning ca mandag/tirsdag?? Blir så forvirra av alt dette ;) Ble neppe no klaff denne gangen. Spent å se om jeg finner EL neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at bakterieprøvene var helt fine Snorke-frøken :-) Da er det bare å fortsette med forplantningen. Så bra at Mr. Moody er like ivrig som deg. Du skal se spira sitter snart nå :-) EL vondt i går og slim i dag er veldig bra. Heier på deg og resten av oss sliterne her inne.

 

Rafi; tror det er vanlig for noen å ha positiv EL test i flere dager ja, og det er nok riktig at EL kommer etter den siste positive testen. Krysser fingre for at det klaffet xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Jeg har vært på plantasjen og nå har jeg plantet tullipaner, påskeliljer og perleblomster i potte. Kjempekoselig. Skal sette meg ut litt nå. Ha en fortsatt strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorke-frøken: Ja jeg har satt inn ett befruktet egg, men er nok ikke pr definisjon gravid -bare ruger. Gravid er man ikke før egget har gravd seg ned og starta hormonproduksjonen. Test skal skje 02.april (men det spørs om jeg prøver litt en dag eller så før det)

Jeg går nå på progesteronstøtte, så mensen kan bli utsatt om jeg ikke er gravid også.

Lykke til med prøvingen -skal se den fester seg og sitter i 9 mnd denne gangen :-)

 

Så rart å vite at et befruktet egg er der inne og at om jeg tester positivt om to uker så er jeg 4 uker på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorke-frøken! Jeg så ikke det siste innlegget ditt i stad. Jeg er litt usikker på om det går neste fredag. Må sette snuppa på toget kl 1330, og da kan det jo bli litt knapp tid. Men, si i fra om dere skal til Tbg da, så ser jeg hva jeg får til :-) Hm, husker ikke engeline. Har hun vært inne på denne tråden? Når regner dere med å være i Tbg forresten? Sånn cirkus.... Hadde vært veldig moro å treffes da :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...