Gå til innhold

*****Enda en ny tråd - OSS OVER 30*****


*anki *

Anbefalte innlegg

Dytter oss opp litt igjen jeg. Vi holdt på å ramle ned på side 2:)

Her er det fortsatt jakt på EL og jeg kan vel konkludere med at jeg ikke har El i pausemnd.... Er på dag 19 og neg el-test i dag også;(

Så nå blir det gyn neste mnd og så får vi se hva som skjer. Skal spørre om jeg kan få lap siden jeg bare har hatt el 1 gang siden vi startet prøvinga i august.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryktelig stille her hos oss no altså. Langt nede på side 2 igjen. Nærmer det seg testing for noen eller? Glemte se på lista hvem som er neste ut.

Symptomjakta mi starter om en ukes tid tenker jeg. Er så glad for at vi fikk til endel kos under EL denne mnd. Trodde ikke det var håp denne mnd da gubben egentlig er midt i jobbperioden sin...men han kom hjem på "besøk". Satser på novemberbaby...håpe.

 

Så kjipt maddemor med manglende el og syklustull... Hadde det noen mnd etter MA og SA men dette har gått seg til igjen heldigvis. Håper du får hjelp fra neste mnd. Jeg ordner meg Pergo dersom det ikke klaffer denne mnd heller.

 

No må vi få noen positive tester her inne snart. En stund siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Ikke så stor aktivitet her på tråden om dagen nei. Vi får gjøre en felles innsats, så tar det seg opp igjen. Her er jakten på EL over. Fikk max fertilitet på dag 10 (lørdag). Fikk lagt inn noen aksjer samme dag, men så ble jeg syk, og da har det ikke blitt noe mer. Så, det blir vel tantebesøk i slutten av mnd. da... Men, før det - symptomjakt!!! Kan jo ha truffet..

 

Er ikke helt oppdatert på hva som har skjedd her inne den siste tiden, men skal ta meg tid til å lese igjennom tråden etterpå.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå krysser jeg fingrene for dere så gla og jakten på gullegget!

Håper det har klaffet for dere nå!

Jakten på gullegget: hvor lenge har dere prøvd?

Uff ja det er kjedelig å ikke ha EL for da får man jo ikke prøvd engang.... Er så lei til tider at jeg vil spy! Hadde jo håpet at det skulle gå fortere denne gangen siden vi klaffet så fort med pergo sist gang. Men men. Jeg har time til GU 23.03, men jeg tror det er litt sent. Skal jo inn på GU midtsyklus og hvis jeg får mensen som forventet 25-26.02 så blir det jo feil. Men da får jeg bare ringe sykehuset og mase meg inn på time 9. mars. Da blir det sjekk om det kan være noen egg som begynner å bli klare og så får jeg høre om jeg kan få stå på venteliste for lap. Ser det er 20 ukers ventetid for lap på mitt sykehus så da er det jo bare å sette seg på venteliste mener jeg.

Ja ja, jeg håper jo det klaffer snart uansett så jeg slipper lap og IVF osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har fortalt her inne et par ganger, så har min PC ikke vært helt i form den siste tiden.

Har egentlig ikke tatt det så tungt for han kom seg alltid litt slik at jeg fikk gjort det jeg skulle på han.

Sorgen, og overraskelsen, var derfor stor da PCen døde for godt fredag 6.februar kl 16.43.

Jeg sitter nå på min splitter nye minipc....(han e såååå søt)

Men innstillinger og slikt er ikke helt slik som på den gamle så det må jeg ordne før jeg forelsker meg helt i han her nye..:-)

Har egentlig ikke mer å formidle...har et ganske så kjedelig liv for tiden..

Redebygger og koser meg...venter for det meste..:-)

I dag er det 32dager til termin.

Noen som har hørt fra Kassi?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering fra nordvestlandet. Her jobbes det knall hardt med å få til en døgn rytme,men det er ikke like lett, lille gull er ikke like glad i senga si som broren var,men vogna og bilsete er gull, da slokner han på ett blunk...hehehe...gubben er hjemme denne uka også og det er stort sett deilig, men vi begynner vist å bli litt lei hverandre også...hehehe...jeg gleder meg til snøen forsvinner sånn at det blir litt lettere med trilleturer. Der var freden over, skrive mere senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare innom for å holde meg våken mens frøkna sovner i vugga si. Jeg har fått hele to timer søvn i natt og er skikkelig oppegående =p

 

Jeg vet ikke helt hva som plager henne, men det er litt vrient å få til å sove etter amming på natta gitt. Den første bolken sover hun fort tre timer, men så er det mer vrient etter det. Det blir jeg rimelig gåen av, men sånn er det jo =)

 

Ellers er hun nydelig og en opplevelse, og vi koser oss mye også =) Begynner liksom å bli kjent nå, og det er moro å merke at jeg skjønner bedre hva hun vil når hun åpner alle sluser og lar verden få vite at det er noe hun ikke er fornøyd med =D

 

Ja... Der er hun sannelig våken og gråter... *sukk* Jaja.

 

Forresten; er det problematisk at en småtting sover på siden så lenge hun er støttet godt opp så hun ikke tipper over på magen? Jeg mistenker sterkt at hun ikke kan fordra å ligge på rygg nemlig ><

 

Ha det damer, jeg må plukke opp en vuggeterrorist ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver litt for å vise at jeg er faktisk innom og leser, men hodet er for tiden fullt av bomull og orken bruker jeg på jobb.

 

Her har hver sine problem ser jeg. Vi som ikke får til noen spire, svangerskapsplager, og når nurket kommer ut kommer det nye problemer (og de utvikler seg nok resten av foreldrenes liv)

Greit å ha et sånnt sted å lufte ut litt.

 

Nå har jeg kommet over halvveis til sprøytestart. I starten gikk tida fort, man nå snegler den litt. Kan ha med bivirkningene å gjøre. -Jeg har til og med hetetokter! Greit å vite at de forsvinner når jeg er ferdig på hormoner. Gruer meg litt til den virkelige overgangsalderen, for hetetokter er absolutt ikke å anbefale.d

 

Vel vel, nå er det på tide å kome seg i uniformen og på jobb.

Ha en fin (skravle)dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pappalille:

Tror det skal gå fint å la henne sove på siden. Vår ville helelr ikke sove på ryggen, så vi lot han sovne på magen og så snudde vi han etter at han hadde sovnet skikkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, takk for svar Maddemor. Det var en god idé. Må prøves. Hun har ikke sovet i dag med mindre hun får ligge oppå meg, og jeg har bare fått en time søvn på dagen i dag. Nå er det tre timer søvn på mer enn 24 timer. Begynner å se dobbelt jeg nå. *svimmel* =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg neste på listen?

Har noen hørt fra Kassi?

Har forresten en følelse på 4.april jeg...:-)

og da er det gode sjanser for at mortine kommer før meg....-D

 

FORVENTET IKM;

 

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 26.02, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 7. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: ikm 3 mars, gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA 20pp

- så gla': ikm ca. 3. mars. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

GRAVIDE;

 

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I like måte snorke-frøken! Nå er det jammen vår tur snart:)

Det høres jo ut som dere har truffet bra og det skal bli spennende å se fortsettelsen!

Her er det liksom IKM om 2 dager, men her har syklusen bare tulla med meg denne gangen. Har spotta frem og tilbake og ingen positive EL-tester og ikke EL smil og ikke EL vondt.

Men i dag har jeg masse EL slim og EL vondt så jeg skal på apoteket etetr jobb og kjøpe EL-tester og ta når jeg kommer hjem. Enten er det EL eller så er det TR som er på tur.... Den som venter får se....

Ellers er det lite nytt fra denne kanten. Ingen vinterferie og jeg jobber og sliter:) Nå står sambo i fare for å bli arbeidsledig fra april av også. Får vite på fredag... Uff, jeg kunne lagt meg ned for å grine akkurat nå for det er bare galt og lite positivt om dagen, men vi har vår lille solstråle på 20 mnd og da er det verdt å holde hodet hevet og prøve å være så positiv som mulig. Positive ting skjer med positive mennesker:)

Skal oppdatere i morgen om det er TR eller EL eller ingenting på gang:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 26.02, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 7. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: ikm 3 mars, gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA 20pp

- så gla': ikm ca. 3. mars. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

GRAVIDE;

 

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Brøyt vist den fine statistikken med jente, gutt osv;)

 

Her er det delvis rolig nå. Gullet er på vinterferie hos bestemora si og lille gull sover litt urolig i vogga si. Det er vel i utgangspunktet hektiske dager, så da er det godt med litt stillhet i huset. Gubben begynte på jobb igjen i dag, og det var faktisk litt godt, da er det rom for å komme tilbake til hverdagen igjen - vi har litt uheldig innvirkning på hverandre når vi begge er hjemme over lengre tid, ingen av oss får gjort noe fornuftig...hehhehe...

 

Puh, da var besøk nr 2 reist og middagen står klar i ovnen. Må skryte litt, men jeg synes jeg har vært så flink til å lage middagsplaner og fulgt dem, nå etter fødselen, så nå spiser vi gode og ordentlige middager nesten hver dag=) Neste prosjekt er å holde huset i orden, men jeg mangler litt motivasjon der, da alt blir forandret når nybygget står ferdig og renovering av det gammle er over...Tenk, snekkern er ENDA ikke ferdig, 2 mnd på overtid. Bruker litt energi på å ikke være ALT for sint....men nå begynner de innendørs og det er bra!!!!!!!!!

 

Pappalille: Stakkar deg, det er ikke godt med så lite søvn, jeg vet egentlig ikke hvordan det er for lille gull sover relativt godt om natten, mellom 2400 og 0730 ammer jeg stort sett bare 1 gang. Jeg er dog spent på hvordan det vil komme til å arte seg når gullet kommer hjem og vi 3 blir alene....Håper jenta di gir deg litt rom til å sove leeeeeeeenge snart!!!!!!!!!!

 

Snork frøken: Så spennende med prøvinga nå!!!!!! Synes det høres ut som dere har fått lagt inn gode og solide aksjer!!!!!!! Krysser alt jeg har for at dere lykkes full ut denne gangen. Jeg synes dere er stein tøff!!!!!!!!

 

Eva: Spennende å følge med på hvordan det går med deg, misunner deg ikke den forestående "overgangsalderen". Håper du får litt mer overskudd og energi etterhvert.

 

Dotten: Har bare såvidt fått skummet gjennom innleggene dine, men det er godt å se at du er tilbake. Håper virkelig dere kunne fått dere ei spire snart altså, det fortjener du og alle de andre prøverne her inne!!!!!!!!!

 

Sanna: Ja, nå er det ikke lenge igjen før babyen kommer til dere også, åhhhh, det er bare sååååå nydelig med baby i hus igjen. Hvordan er dagene dine nå????

 

Så glad: Hvordan går det med deg??? Har det blitt noe mere fart på prøvinga etter at du var på lap?

 

D&G: Hvordan står det til hos dere????????

 

Huff, jeg som skulle være så flink til å kommentere i dag...ja,ja...jeg har vel lov til å skylle på ammetåke nå...hehehe...skal ta meg bedre på tak en annen dag.

 

Hvis det er noen av dere som har gode forslag og oppskrifter til koldtbord må dere gjerne skrike ut, prøver å planlegge dåp...;)

 

Ha en super dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer =)

 

Her er det fremdeles opp og ned med søvn, men det er mer opp enn ned akkurat for tiden i alle fall. Uansett er det flott og bra. Har jo lille frøken gullegull ^^ Dagene glir litt over i hverandre, og timene flyr. Ammingen fungerer bedre og bedre synes jeg, og jeg tror vi akkurat har vært igjennom noen økedager. Vi skal snart på HS og veie igjen, så det kan vel få roet ned et morshjerte.

 

Jeg klarer knapt å holde en tanke i hodet, men ønsker alle som ikke har spirer på gang masse lykke til, dere med spirer får jo bare ruge i vei og glede dere, og dere med nyklekkede ønsker jeg masse god søvn. Det er det jeg drømmer om i alle fall =p

 

*vinke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer.

 

Trege meg oppdaget jo ikke at det var startet en ny tråd, så jeg holdt på å skrive i den gamle... :) Dessverre strekker ikke tiden til slik som tidligere, så blir ikke altfor mye oppdateringer fra min kant her inne, men jeg leser følger iallefall med på alt som skjer her inne.

 

For å oppsummere dagene mine litt kort så er det baby, baby og atter baby...Fysøren, det er mye jobb altså hehe, men guuud så koselig!!!! Her er det ikke mye som minner om rutiner ennå. Etter første veiekontroll hadde lillegutt lagt litt lite på seg, så vi har økt matmengden og skrudd opp antall måltider per dag. Vi har ikke blitt helt gode på amming ennå, så jeg er oppe og pumper hver 3.-4. time hver dag/natt, puh. Det er sååå tidskrevende!!!! Men jeg gir ikke opp. I dag tok han den ene puppen i hele 4 min. ca, hehe,,, problemet er at han virker ganske likegyldig til hele greia. Så vi får se videre hva vi gjør. Jeg er mest opptatt av at han skal få i seg morsmelk og det gjør han iallefall :) Heldigvis har vi fått en gutt som er glad i å sove på natta,,,takk og lov. Han sover i 4 timer, får mat og skift i 1 time ca., sover videre i 4 timer til... utrolig deilig!!!

 

Dette ble visst bare meg og baby... dere får ha meg unnskyldt ;) Til dere som venter på spirer nå sender jeg over plenty av babyenergi... måtte det bli full klaff denne mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg suger til meg babystøv jeg asså! Her ble det endelig positiv EL test i går på dag 26 og i dag på dag 27. Var sikker på at det var tr som var i anmrsj for jeg har hatt ganske jevne sykluser på 24-30 dager siden vi startet prøvingen. For meg som før forrige graviditet hadde tr 3-5 ganger i året så er jeg kjempefornøyd med dagens sykluser!

Har pausemnd fra pergo denne mnd og hadde ikke noe tro på noe som helst for jeg har spottet til og fra hele veien og ikke fått pos el.

Men i går på jobb så kjente jeg det murret noe fryktelig i eggstokken på høyre side og det var vondt å kremte. Hadde masse EL slim også så det bar rett på apoteket etter jobb og innkjøp av nye EL tester. Hadde holdt meg i 4 timer før jeg kom hjem så det var sannelig godt å få tisse litt:) Testen ble jo positiv og jubelen stod i taket!!!!

Så da ble det lagt inn en søknad i går kveld og vi kjører på med nye aksjer i kveld igjen:) Så nå ble jo min IKM ca 8. mars istedet for i morgen, men det gjør ingenting;)

 

Det høres jo ut som dere nybakte mødre begynner å få rutiner på ting og den nye tilværelsen. Ønsker dere all mulig lykke til og det er bare å spørre hvis dere lurer på noe!

 

Pappalille; hvordan går det med tulla? Har hun begynt å sove noe mer eller? Du slet jo med å få henne til å sove på ryggen....

 

Ja, det ble sannelig mye meg meg og meg igjen her altså, det får dere bare unnskylde:)

Kommer sterkere tilbake!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom bare for å lese egentlig jeg. -Måtte bare tilføye at jeg synes det er litt koselig å få høre om "deg og ditt" Vet godt at det ikke alltid er greit å skal huske alle og gi en fin kommentar.

 

Det høres forresten koselig slitsomt ut å ha en liten knert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er veldig koselig å lese om alle sammen, men ikke like lett å huske å kommentere til alle:)

Nå var det like før vi datt ned på side 2, så jeg er egentlig bare inn o g dytter litt. Vi fikk lagt inn noen aksjer i går kveld også og også i dag hadde jeg positiv EL-test for 3. dag på rad:) I dag var det rosa EL-slim så jeg håååååper at vi har truffet nå:) Krysse alt jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Maddemor; håper dere har truffet. Høres jo veldig oppløftende ut med rosa EL-slim. Masse lykke til!

 

Eva; Begynner å nærme seg slutten av spraying nå eller? Hva skjer videre da? Sikkert ikke greit med masse bivirkninger fra sprayingen, men dem er nok glemt når du sitter med positiv g-test i handa. Spennende å følge deg.

 

Snorke-frøken; Høres ut som om dere fikk lagt inn aksjer til rett tid, spør du meg ;-) Får håpe de gir skikkelig avkastning denne gangen. Så du har kuttet ut alkoholen helt. Jeg leste også artikkelen som stod på nett her, men har foreløpig ikke bestemt meg for å kutte den helt ut. Men, jeg har redusert masse på røyk og kaffe. 5-6 røyk om dagen mot 20 tidligere. Kaffe har jeg nesten kuttet ut. Blir kanskje en kopp om morgenen, men ikke hver dag. Håper tiltakene dine gir STOR gevinst da. *klemme* Forresten veldig godt å lese innlegget fra deg. Det virker som du sprudler og er i ordentlig prøvemodus nå. Masse lykke til. Og du, snart skal vi ta kaffe i Tbg ja :-)

 

Anki; Hvordan går det i symptomjakten? Under en uke igjen til ikm for oss nå. Håper du har masse symptomer og at du snart kommer inn og oppdaterer oss.

 

litamora; hvordan går det med deg?

 

Dotten; Du er over ikm nå, hvordan går det? Fortsatt like "hissig"?

 

Vestvind; Ut fra ikm er du vel midt i jakten på EL, hvordan går det?

 

Sanna; Nå nærmer termin seg med stormskritt :-) Har du alt klart til å ta i mot lille nurket?

 

Mortine; Det nærmer seg termin for deg også :-) Er du 100% sykemeldt nå? Bekkenløsning er forferdelig, håper den slipper når fødselen er vel overstått. Hos noen blir den bedre når babyens hode fester seg. Bekkenet blir da mer stabilt. Håper ikke det blir til masse besvær disse siste ukene. Viktig å samle krefter nå. Så mannen din er ute og "bygger" i snøen han *s*. Hørtes koselig ut, og sikkert kjempestas for snuppa når han er så engasjert.

 

Tussemor og dere andre nybakte mødre; Det høres ut som om dere koser dere med deres små nurk, men at det også er litt slitsomt. Det er vel sånn det skal være :-) Så koselig at dere fortsatt henger med her inne og holder oss oppdatert. Kos dere videre med deres små vidundre!

 

Her har jeg kommet til dag 11 etter positiv EL-test. Har hatt ganske mye murringer, men ellers ikke symptomer som er verdt å nevne. Vi fikk jo ikke lagt inn så mange aksjer denne pp heller, så er ikke veldig optimistisk. Jeg har vært i skikkelig dårlig form en god stund nå. Bivirkningene på de nye BT-tablettene har vært helt jævlige. De har hjulpet på blodtrykk og puls, men jeg har jo ikke hatt ork til noe. Trøtt, sliten, muskelvondt, hodepine, svimmel, kvalme. Bare for å nevne noe..Det ene har tatt det andre. I morgen skal jeg på sykehuset for å ta noen blodprøver. Har for høye kalsiumverdier, og det er visst ikke bra det heller. Føler litt på at jeg burde legge vekk prøvingen til helsa kom ordentlig på stell, men greier liksom ikke det heller. Ja, ja...det ordner seg nok.

 

Ellers har det vært et par netter med lite søvn. Snuppa har vondt i halsen og har hatt skikkelig høy feber. I går natt var den veldig høy, og hun hadde feberfantasier og mareritt (i våken tilstand) natten gjennom. Vi var hos legen i går og det var visst et virus. De tok noen blodprøver, det kunne være kyssesyken. Hun har sovet bra i natt, men hadde 38.5 i temp i morges, så det er vel ikke over med det første.

 

Ja, ja. Det var en liten oppdatering her i fra. Beklager visst det ble mye syting på slutten her, men kjenner jeg blir litt nedstemt av hele greia. Nå får jeg bare håpe tantekreket har vett på å holde seg unna, så skal jeg nok få orden resten også :-) Håper det ordner seg for oss alle som går og venter på spire.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg så gla'! Nå har vel den tanta tatt et års ferie...

 

Sprayinga vet jeg ikke helt når jeg er ferdig med. Det står bare at jeg skal få skriftlig og muntlig beskjed når jeg skal slutte. MEN jeg skal starte på sprøyter 4. mars og de fleste får om ikke mindre så andre bivirkninger av dem. I tillegg skal jeg gå bare til 13. mars før jeg skal på ul og sikkert stikke til over den helgen iallefall før det blir uttak.

 

Snorke-frøken: nå er det din tur igjen, ikke sant? Krysser fingrene fo ret langt og sunt svangerskap for deg nå.

 

Og så langt rakk husken i dag :-( Selv om det er tidlig på dagen og hodet er sånn ca med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

En liten oppdatering fra Ikea-sofaen.

Men først noen høye heiarop til dere som venter på positiv test. Tenker på dere og håper så inderlig at det skal klaffe. Når det gjelder alkohol og kaffe så er det sikkert sant det forskningen sier, men man må jo ikke slutte å leve heller da! Selv hadde jeg min"fuktigste" sommer på lenge i fjor..dro på hyttetur med kjæresten med en vinkartong i hver hånd. Lange frokoster med mye kaffe.. Gav litt f og koste meg.

 

Får håpe du snart kommer i skikkelig god form Så gla'. Ikke greit å ha det sånn! God bedring til snuppa di også. Håper det ikke er kyssesyken hun har da. Har hatt det selv og det var kjedelig.

 

Her går dagene på et vis..Det er j.. plagsomt dette bekkenet! Liksom ingenting som er ok å gjøre. Føles som om jeg er i en slags hvileløs tilstand. Har vært hos osteopat et par ganger nå. Det har gitt meg en god natt etter hver av behandlingene- og det er gull verdt!!

I går var vi på jordmorsamtale på sykehuset. Det var fint. Det hadde skjedd endel endringer på fødeavd.ettter at jeg var der sist. Bl.a.er det nå mulig å føde i vann. Det mente de kunne være bra for bekkenet mitt. Jeg stilte meg positiv til det, men har ikke lyst til å planlegge så mye. Man vet jo ikke hvordan det vil bli, så vi får ta det som det kommer.

Det er spennende å vente på at fødselen skal starte. Ser at Sanna har forberedt seg på overtid. Det har jeg også. Vesla kom 13 dager over..

 

Det har kommet masse snø her, så snøborgen vokser til stadighet! Stor glede for Vesla og mannen min.

Må bare fortelle om e snodig opplevelse med vesla igår. Hun og kjæresten min hadde vært på et show i byen her. Da de kom hjem gråt hun veldig fordi hun ville ha vært der lengre. Hun gråt og gråt, fortalte oss at i er veldig slemme osv., men plutselig stoppet hun og ba om unnskyldning. Det ble selvfølgelig tatt imot med klemmer og kos. På sengekanten litt etterpå spurte jeg hva som hadde gjort at hun hadde sluttet å gråte. Da sa hun: Jeg tenkte- er det egentlig nødvendig å holde på sånn? Og det var det jo ikke.

 

Nei, nå må jeg prøve å sove litt.

Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det blir fremover Eva. Det kommer sikkert til å gå bra. Ikke lenge til du kommer til å sitte med en positiv test i handa tenker jeg ;-) Hold oss oppdatert da, og blir bivirkningene tøffe, og hormonsvingningene store, får du komme inn hit og pøse ut over oss. Her takler vi det meste !!! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah! Takk for en glitrende historie, Mortine! Din lille frøken har det jo med å si litt snåle ting da, ref. navneforslaget hun kom med på den nye babyen =)

 

Oline sover greit nok, hun våkner forholdsvis ofte for mat, men heller det enn all gulpingen når hun spiser seg skikkelig mett. Vi har funnet ut at det ikke nødvendigvis har noe med å sove på rygg å gjøre, hun roer seg nemlig om hun ligger mellom oss i senga, slik at jeg kan smette smokken på plass når den farer ut, og stryke litt på henne når hun klynker. Hun sover gjerne i vogga si ellers, men akkurat den leggingen på kvelden og etter amming tidlig på morgenen da slår hun seg helst til ro mellom mannen og meg. Greit nok det, vi har nesten to meter bred seng, så det er nå plass til oss alle =)

 

De siste to nettene etter at vi fant ut av dette har vært ganske gode, og jeg føler at jeg har fått nok søvn =)

 

Ammingen går så greit at det føles nesten som om jeg har blitt proff på det i forhold til hvordan oppstarten var ;-)

 

Nå ser det ut til at det blir Tønsberg tur på meg i mars, men alt er ikke helt klart enda. Har ikke bil, så vi får se hva jeg får til =) Mormor synes det er altfor lenge mellom hver gang hun får sett barnebarnet sitt, og når pappa alikevel skal ut og reise mener hun at Oline og jeg like gjerne kan komme på besøk til dem ;-) Hun er helt tussete =)

 

Jeg ønsker alle prøverne en positiv graviditetstest så fort som mulig, og så ønsker jeg dere flotte svangerskap!

 

Nå skal jeg spise og se ferdig Gudfaren. Om Oline tillater det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...