Gå til innhold

*****Enda en ny tråd - OSS OVER 30*****


*anki *

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til oss Sib. Så trist at dere måtte avbryte svangerskapet. Det er nok mange tøffe tak nå, men dere må bare jobbe dere gjennom det. Håper dere kommer dere greit videre, og at dere blir raskt gravide igjen.

 

Litamora; Lap er et veldig lite og greit inngrep. Jeg var bekymret for at egglederene var tette, og tenkte mye på det. Etter lap fikk jeg vite at alt var bra der inne, og greide faktisk å slappe litt mer av. Ikke tette eggledere, ikke enometriose, ei heller cyster. Så da er det bare å fortsette å stå på. Selve inngrepet er over på 10-20 min avhengig av hva de finner. Noen ganger fjerner de cyster eller f.eks endometriose, om de finner det. Jeg var ute av sykehuset en drøy time etter inngrepet. Formen var fin, og det var bare å reise hjem og slappe av noen dager. Hadde litt luftsmerter i skuldrene, men ellers ingen nevneverdige plager etter inngrepet. Synes du skulle gå for lap om du kan få det. Når det gjelder de cystene gyn fant hos deg - sa han noe om pcos?

 

Maddemor; Hva er det puregon brukes for igjen?

 

Ellers var jeg hos akupunktør i går. Gud så redd jeg var. Først satt vi og "patet" i over en time. Pratet om sykluser og prøving, utredninger og helse generelt. Hun var utrolig koselig, og jeg greide å roe meg ned under samtalens gang. Men, når hun begynte å sette nålene, da.....Jeg lå og ristet på benken der. Skalv som et aspeløv. Men, så satte hun noen nåler som skulle virke beroligende, og da hun satte en i panna mellom øyenbrynene, sluttet jeg plutserlig å skjelve. Merkelig. Ble faktisk roligere. Hun hadde god tro på at hun kan hjelpe oss, men at det kunne ta tid. Jeg er visst helt "blokkert"..he, he....Det er jo det det handler om. Blokkeringer i energiballanser o.l. Ja, ja. Kanskje dama kan utrette mirakler. Fortalte at jeg sliter veldig med konsentrasjonen også, og neste gang skulle jeg få noen nåler i hodet som visstnok skulle hjelpe til å klarne opp litt i topplokket. Hi, hi..det trenger jeg. Kanskje noe for dere som sliter med ammetåke også.Og ellers var ikke nålestikkene direkte vonde. Det gjorde himla vondt noen ganger når hun fant punktene, men da traff hun i hvert fall da. Jeg hoppet høyt på benken og stygge ting kom ut av munnen min ved et par anledninger. Fysj og fysj....Gjorde faaens så vondt noen ganger....Vel, men ikke skremt nok til ikke å prøve flere behandlinger. Ellers har jeg gått med en veldig vond skulder i noen uker. Hun satte noen nåler direkte i muskulaturen der, og det er faktisk blitt bedre. Jo da. Dette har jeg troen på :-))

 

Ja, ja. Det var litt om nålestikkingen. Og ellers jakter vi på gullegget. Ikke fått pos EL-test ennå, så vi må bare fortsette å stå på.

 

 

Sanna; Kjedsomheten vil nok snart ta slutt *klemme* Hvil deg mens du kan :-)

 

Ja, ja. Dere får ha en fortsatt fin dag alle sammen. Her er det forresten full vinter igjen. Så utrolig nydelig vær i går, og i dag laver snøen ned.... Jeg vil ha VÅR!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes da ikke så dumt ut med akupuntur da Så gla`!

Har lurt litt på det selv noen ganger, men liksom aldri kommet meg helt dit. Har også vurdert fotsoneterapi... men men. Jeg propper i meg hormoner istedet jeg:)

Puregon er noen sprøyter man skal ta fra dag 7-9 tror jeg og så skal vel dette stoffet få meg til å slippe egget hvis jeg har skjønt riktig... Det er vel et preparat man bruker når ikke pergo er nok, så jeg skal ta dobbel pergo OG puregon jeg da...

Men nå leste jeg på pasientutgaven av felleskatalogen av hvis man er allergisk mot antibiotika, så skal man ikke bruke puregon;( Jeg tåler ikke Sulfa og Penicillin jeg.... hmmm, må høre litt med gyn neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke annet om puregon enn at det også brukes under ivf-forsøk. Jeg bruker det ikke -har fått gonal-f i stedet, men det brukes visstnok på samme måte.

Gonal-f får eggene til å modnes og ettersom jeg går på spray for å holde min egen syklus i sjakk slipper ikke eggene før jeg har satt eggløsningssprøyte. Puregon i naturlig syklus hjelper nok bare eggene til å modnes og så slipper kroppen de av seg selv ved eggløsning.

 

Håper dette kan forstås av andre enn oss som har lest milevis med ivf-tråder :-D

 

Siste sprøyte før ul er tatt!

I morgen får jeg flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Jeg får ikke videresendt listen for lap-toppen er på service, og det eneste jeg har er en iPhone og være på forumet med. Tenkte jeg kan legge meg under IKM ca. 21. mars. Jeg er 30 år i år, og håper det er greit. Jeg har samboer, ingen barn, fra Telemark. Dette er 1.pp etter MA. Det murrer fælt i magen min om dagen, akkurat som den er litt nummen.... Spent! Mvh Elodie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!!

 

Det ER liv i meg altså :) Men jeg har jo aldri tid å sette meg ned å skrive noen ord. Har heller ikke klart å holde meg noenlunde oppdatert med sniklesing (så jeg har litt av en jobb foran meg ser jeg).

Jeg skal ta meg selv i nakken i løpet av helga å prøve og få lest og kommentert på alle 50-100 innleggene som har kommet siden sist jeg var her inne.

 

Ikke noe nytt å spennende og melde herfra heller :(

 

Ha ei toppers helg jenter... og blir det treff (synes jeg så noe sånt her i en tråd jeg fosset igjennom), så blir jeg med om jeg kan :)

 

Klemmis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen damer!!!!!!!!!!!!!

 

Det er så godt å komme innom her av og til å lufte hodet å få litt støtte på alt det rare som surrer rundt oppi topplokket sammen med ammetåke, hormonforstyrrelser og ellers alt som kommer sammen med søvnløse netter og delvis underernæring/feilernæring;) hehehe... Til dere som lengter etter våren: HJERTELIG VELKOMMEN HIT!!!!!!!!!! Det regner og blåser dog i dag, men husker ikke sist det var under 5 grader og sol;) det er såvidt vi kan ane snø oppe i fjellene (og her i romsdalen er jo ikke akkurat fjellene lave;))

 

Det var ett par stykker som lurte på om vi har vurdert familie rådgivning. Jeg har nok tenkt tanken ett utall ganger, jeg har også tenkt mye på ekteskapskurs, men akkurat nå for tiden er jeg såpass motløs at jeg overhode ikke har tro for at det kan funke. Har rett og slett ikke tro for at gubben il være i stand til å "få det til" i samtaler, han får jo aldri med seg noe av det vi snakker om her hjemme. Så mitt første prosjekt er å gi gubben så mye "avlastning" og rom til å kunne komme seg på overskudd siden energimessig igjen, så jeg har den siste tiden prøvd å motivere han voldsomt til å dykke, stå på ski, sykkle osv igjen, noe han så smått er begynt å ta tak i. Neste helg tar jeg med meg ungene å stikker til moderen, så da har gubben mulighet til enten å være alene hjemme eller være med slik at han kan stå på ski på Bjorli - han må bare velge, hvis han klarer, er litt redd for at hvis han blir hjemme kommer det til å bli mye jobbing på huset og ikke den nødvendige avslappingen, men klart da får han jo igjen gjort en del som han føler at han har hengende over seg. Prisen på dette er at jeg sliter meg ut for gubben er ikke noe flink til å gi meg slike rom, men for en liten periode tror jeg det skal gå greit (så lenge jeg får 4 - 5t søvn). I påska kommer ene broren min og dama på besøk, så da får jeg en del avlastning å kan hvile litt,så jeg tror det kan gå greit. Jeg må nok også jobbe en del med meg selv oppi dette, men det er ikke helt lett når man er trøtt hele tiden, men det ordner seg nok;) Tror nok dette skal ordne seg, men det er en kraftig arbeidsinnsats som må til!!!!!!!!!!! Uanset tusen takk for klemmer og omtanke, det hjelper på.

 

Der var lillegull i vigør igjen...

 

Det er fryktelig spennende å følge med på dere alle og så innmari kjekt med nye medlemmer. Masse lykke til og babystøv til dere alle, og mange varme klemmer...

 

Mortine: Den middags lista mi fungerer egentlig ganske bra,slipper liksom å bruke så mye tid på tenking og handling - utrolig deilig åsså spiser vi sunnere - enda bedre!!!!!!!!!!!

 

Nei nå er det foringstid for lillegull.

 

Ha ei suuuuuuuuper helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger det ut for deg elodie...:-)

Her er det stille og rolig, har endelig skiftet nick etter jeg ble 33år i januar...:-)

Har vært på kontroll idag og hodet er ikke festet eller noe nytt....annet enn at jeg har gått opp 5kg siden sist...så nå planlegges det trilleturer når poden kommer...:-)

 

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 26.02, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 7. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

-elodie, ikm 21.03 (29år, 1pp etter MA)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 sprøytestart 04.03.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

-elodie, ikm 21.03 (29år, 1pp etter MA)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 sprøytestart 04.03.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

 

Tenkte jeg kunne oppdatere litt siden jeg var langt over IKM som ble TR;(

Ja ja, sånn går nu dagan:) Er i full gang med ny runde dobbel pergo og har vel egentlig nedtelling til EL:)

 

God helg damer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

-elodie, ikm 21.03 (29år, 1pp etter MA)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 sprøytestart 04.03.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

På tide med en liten oppdatering på listen for min del også! Kommer sterkere tilbake i løpet av helga håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

Jeg lurer på om jeg får være i denne gruppa med dere damer :) jeg har passert de magiske 30, og føler det er helt greit. Men nå er det også på tide for min del å starte familie. Vi slutta med prevensjon i fjor, og starta vel for fullt med prøve etter jul. Denne pp har jeg tatt EL tester for første gang også, og i går og i dag har jeg hatt positve tester, på da 19 og 20 i syklusen. Lang syklus. Eneste negative er at min samboer er bortreist nå :( så blir jo neppe noe klaff denne gang. Men neste pp så blir det prøving for harde livet :D ble veldig glad for at jeg faktisk klarte å få positive EL tester. Så det var veldig godt.

Blir spennende å følge med alle sammen her :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

-elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 sprøytestart 04.03.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Tusen takk Sanna33 som la meg inn :) Måtte bare endre på alderen, skrivefeil fra min side. Har nemlig fylt 30, i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kan få bli med her! Er 35, gift og har to barn 13 og 16 år!..... Er i min 2pp og leter etter EL. Har noe ujevne sykluser. Er både litt flau og stolt over at vi prøver igjen.(Mest engstelig tror jeg, for jeg er så redd for negative reaksjoner,,) Blir veldig glad om dere kan gi meg et hint om dere synes det er tullete å prøve igjen da aldersforskjellen blir så stor....... Tror jeg har IKM 30.mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

 

Og velkommen til elodie, Rafi og håpefull. Fint med flere nye. Gleder meg til å bli kjent med dere, og håper det ikke tar lang tid for dere før spira sitter.

 

håpefull; Jeg synes ikke det er tullete å prøve igjen selv om aldersforskjellen blir stor. Jeg har selv to barn på 13 og 19, og vi ønsker oss veldig et barn til. Masse lykke til med prøvingen!

 

Rafi; Så dumt at mannen er borte når EL-testene er positive. Men, kjekt å ha funnet EL om ikke annet. Håper det klaffer bedre i neste pp.

 

Dotten; Så kjekt at du er tilbake :-)

 

D&G; Hvordan går det med dere. Du har da blitt så stille.

 

Æh, sikkert flere jeg skulle kommentert, men nå er det litt blokkert her. Sorry. Jeg vil ha ammetåke som jeg kan skylde på :-))

 

Her jakter vi fortsatt på gullegget. Hatt høy fertilitet i mange dager (hele uka), men altså ikke funnet EL ennå. Det er vel pergoen som gjør det. Mener å huske at det ble veldig sen EL når jeg gikk på pergo i høst. Men, vi har safet, og hatt kos annen hver dag siste uka. Får i hvert fall holde ut noen dager til.

I dag regner jeg med at det ligger et nytt termometer til meg i postkassen også. Tenkte jeg skulle prøve temping etterhvert om spira ikke sitter snart nå. Det høres utrolig slitsomt ut med temping. Tempingen må jo foregå til omtrent samme tidspunkt hver dag. Noen her inne som har erfaring med temping? Og - er det egentlig nødvendig å tempe når en påviser EL med test?

 

Ellers lurer jeg på om det er en aldri så liten UVI på gang igjen. Vondt over blæra og flyr på do hele tiden. Skal til legen på mandag, så får ta med en prøve da.

 

Ja, ja. Dere får ha ei fin helg alle sammen. Jeg skal kjøre snuppa i stallen om ikke lenge, også skal jeg benke meg til foran tv. Utrolig deilig å bare slappe av og sporte fra sofaen *S* Også er det STOR fotballkamp i dag; Manchester United - Liverpool. Heia United!

 

God Helg alle sammen!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, "så gla'! Det var godt å høre at jeg ikke er helt alene om å ønske attpåklatt:-) Jeg har aldri prøvd temping, men hvis det ikke klaffer snart så har jeg tenkt å prøve!

Og til Rafi: dumt at du er alene under el, men masse lykke til i neste pp!

Håper at spira sitter snart for oss alle her!

Blir vel ikke no på meg i kveld hvis United vinner..hehe.. gubben er nemlig Liverpool fan! Jeg er trofast sofasupporter for United. men spørs om jeg må heia bittelitt på fienden i kveld da...! :-)

 

sender massevis med babystøv til alle!

God Helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... mannen din får belage seg på litt trøstekos. Du må ikke finne på å heie på L... Her er vi heldigvis United begge to. Håper det blir stor feiring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpefull74: Min samboer er Liverpool fan og er faktisk over å ser kampen live !! Så han er vel helt i ekstase nå kan jeg tenke meg. Så derfor ble baby laging utsatt til fordel for fotballen ;) hehe... Men satser på bedre lykke neste pp.

Da blir det kanskje litt action på dere i kveld da, med enn mann som er helt i hundre over seier ;)

 

Takk for at jeg blir tatt godt i mot her inne :)

Og god helg til alle sammen. Jeg feirer med litt vin i kveld tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei jenter!

 

velkommen til alle ny og takk for velkommshilsen her inne.

 

Her går begynner dagene å bli til det normale igjen, litt deilig men samtidig litt trist også, savner den lille magen min.

Skal på kontroll på sykehuset til onsdag og kjenner jeg gruer meg masse til dette, skjønner etter SAså fikk jeg selvfølgelig en form for betennelse der nede :P

Så den 1 uka krabba jeg nesten bar ejeg skulle hente meg mat osv, ikke godt.

 

så da var det tabellet kur og ekstra oppfølging.

Har litt lyst å spørre om evt hu så kjønnet siden jeg var over 11 uker på vei om det er mulig å se kjønnet da, og om hu veit hvorfor den døde, men samtidig veit jeg ikke om jeg tør eller orker å vite.

 

Er det noen som kan svare meg på om når man evt kan forvente mensen, vil så veldig gjerne bli gravid igjen fort ,kjempe fort orker ikke tanken på sommeren i møte uten å være gravid.

Er det noen skrivefeil her så beklager jeg, guttungen lånte pc i sted å nå har det skjedd ett eller annet med skjermen så jeg ser ikke hva jeg skriver, og gubben er på besøk hos en kamerat så jeg får ikke fiksa det før han kommer hjem, har prøvd alt men den vill ikke tilbake til normalen.

 

siste gang han får låne den iallefal.

 

Håper dere får en fin helg resten av helga.

 

klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

-elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 egguttak 16. innsett 18. mars (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Jess!!

I går var jeg på ul og så maaange fine egg. Hun telte 10 egg på ene sida og rundt samme antall på andre :-o

Det betyr at jeg skal ha egguttak på mandag og forhåpentligvis blir minst ETT befruktet og kan settes inn på onsdag.

Siste spraydosen ble tatt i ettermiddag (nå blir jeg kansje ikke så teflonhjerne igjen) og eggløsningssprøytene skal taes sent i kveld. I morgen er det første hormonfrie dag på en og en halv mnd, men så er det på'n igjen fra mandag -men da er jeg forhåpentligvis "gravid" snart

 

Det var mye om meg og mitt.

Velkommen til dere nye her inne. Jeg har ikke vært på nett siden torsdag og her har dere skravlet flere meter siden... Husker ikke hverken nick eller andre hendelser nå. Minnes at jeg så at både Dotten og SåGla' hadde vært innom.

Koselig å bli husket i denne hormontiden. Grugleder meg til mandag. Gruer meg til medisiner og at det kan bli vondt og leder meg til å høre hvor mange egg som blir tatt ut.

 

God helg damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Velkommen til alle nye på tråden! Det er alltid trivelig og spennende når nye dukker opp! Håper alle "gamle" og nye får positive tester fort som f...

Nå har jeg begynt å vente på fødsel...hadde bestemt meg for å IKKE begynne å vente så tidlig- det er jo fortsatt 2 uker til termin...men nå kjenner jeg så mye press, mens-smerter og murringer at jeg kan liksom ikke la være å tenke på det. Sist kjente jeg stort sett ingenting før fødselen starta 13 dager over termin, så dette blir spennende.

Hadde vært godt å få lillebror ut nå. Er så spent på å treffe han! Formen er stort sett ganske sjaber for tiden. Sover dårlig og er mye kvalm. Bekkenet har blitt bedre heldigvis. Har vært hos osteopat de siste ukene, og det er virkelig smart behandling!

Storesøster er veldig spent for tiden hun også. Litt nervøs er hun visst også, hadde hun betrodd bestemor.

 

Følger ekstra spent med på deg nå Så gla'. Syntes akupunktør-timen hørtes oppløftende ut!

Tussemor-du er jammenmeg tapper! Du å ikke glemme deg selv helt når det er vanskelig i heimen da! Du er jo super-flink til å ordne opp for alle rundt deg- men hva med deg selv? God klem!

 

Ja, det var alt jeg rakk. Nå må jeg få ordna en pizza fedig og putta den i ovnen. Ha en fin lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

-elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

IGANG MED IVF;

-Eva76 egguttak 16. innsett 18. mars (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

-elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

-håpefull74: ikm ca 30 mars (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

IGANG MED IVF;

-Eva76 egguttak 16. innsett 18. mars (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- anki/gullegget: gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA, term. 11.11.09

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,oj,oj nå ble jeg skikkelig redd altså. Var på kafe med ei venninde i går og da kom det inn ei relativt høygravid dame, jeg kjente bare hvordan det kriblet i magen og hvordan savnet etter å gå gravid bare stupte fram, det eneste jeg klarte å tenke på i går var hvor lyst jeg har til å bli gravid igjen...herregud, det er jo bare 6 uker siden fødselen...nesten så jeg tror jeg begynner å bli gal...hehehe...

 

Mortine: takk for gode ord. Jeg suger til meg "små" ting og kommentarer som gir meg mye, ellers er jeg veldig glad i å ordne og stelle litt for folk, så jeg har laget meg en greie på at vi skal prøve å ha middagsgjester minst 1 gang i uka, da får gubben spise hjort, jeg får treffe folk, gullet får leke litt og de stakkarene som kommer på besøk slipper å lage middag etter jobb den dagen!!!!!!!!!!!! Litt jobb er det jo, men samtidig gir det meg mye også, ellers prøver jeg å lage meg selv små rom hvor jeg kan puste ut litt. I dag har faktisk gubben vært fantastisk. Jeg våknet plutselig av at det var så stille i huset kl 11 ca og jeg aner ikke hvor de er, men jeg vet at han har tatt med seg gullet ut for at jeg skulle få sove litt - utrolig deilig!!!!!!!!!!!! I kveld skal jeg vist stable ved, mens gubben koser seg inne med ungene (vet ikke helt om jeg gleder meg til den biten, men tror jeg har litt godt av det...hehehe..) Vi hadde en relativt heftig prat i går hvor gubben var ganske tydelig på at jeg må trene han opp til å være alene med begge ungene, så det blir vel neste prosjekt;) skal prøve å gå tur hver kveld alene også bare MÅÅÅ jeg på kino å se Salander filmen, så nå blir det litt pumping framover og sjekke om lillegull tar flaske, hvis han gjør det skal jeg jaggu meg ha ett glass rødvin snart også - vips mange positive ting hvor også jeg blir ivaretatt;) Håper du slipper å gå så lenge over denne gangen som sist. Jeg gikk 9 dager over med første, men bare 4 nå med lillegull....lykke til med fødselen uanset

 

Oj, glemte helt å ønske alle dere nye velkommen: Hjertelig velkommen, dette er en super tråd!!!!!!!!!

 

Dotten: Det var kjekt å høre fra deg igjen!!!!!!!!!

 

Hvordan går det med D&G, Pappalille og Giina?

 

Eva: Jeg følger spent med på deg altså, kribler i magen av spenning!!!!

 

Så gla: Den akupunktur greia hørtes ikke dum ut, jeg krysser alt for snarlig resultat!!!!!!!!!!!Og, kondolerer med fotballkampen....

 

Nei, nå skal jeg lage meg en skikkelig herregårds frokost med olivenbrød, pesto, tomat, ruccola og mozzarella....namnam...og en deilig kopp te;)

 

Ha en god søndag damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen og takk for sist. Har ikke vært innom her på to uker. Skal si det har vært aktivitet her. Skumma meg nedover innleggene.

 

Flott du har kommet deg til akupunktur så gla. Du skal se at det løsner no og at du får til en spire snart.

 

Skal følge deg spent fremover Eva. Håper du får til en spire no. Heia heia.

 

Mange nye. Skal oppdatere meg mer senere.

 

Håper alt går bra med deg og familien tussemor. Ikke kjekt når kommunikasjonen ikke er helt til stede. Og du er i en sårbar periode no også, med variabelt søvn og ammetåke. Men heier på deg - det er utrolig hva vi jenter og mødre greier å gå i gjennom, og for ikke å si, finne oss i...

 

Jeg er faktisk 6+0 idag. Har veldig vonde bryst og er litt småkvalm på ettermiddager. Ellers merker jeg lite. Gubben mener jeg er kverulerende og småhissig.... Hmmm!!! Kan ikke skjønne det...hi hi!!! Skal sikkert på ul og gyn til uka for utvida prøver. Dette for å se om jeg trenger hormontilskudd siden jeg har mistet tre ganger på et år... Godt å få oppfølging. Blir litt roa av det. Kanskje får vi sett et hjerte slå??? Det hadde vært fantastisk.

 

Ha en flott søndag kveld jenter ",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...