Gå til innhold

*****Enda en ny tråd - OSS OVER 30*****


*anki *

Anbefalte innlegg

Eva og Snorke-frøken; Hvordan går det med dere?

 

Meg og lille snuppis; Har høyt blodtrykk ja, og behandles med beta-blokkeren metoprolol. Skal til legen nå og be om å få prøve noe annet. Jeg blir sinnsykt trøtt av den, og den er ikke noe særlig å bli gravid med heller visst. Men, har trålet meg igjennom felleskatalogen i dag, og det var nedslående lesning. Ikke mange gode alternativer der.

 

Nå går jeg inn for å stumpe røyken en gang for alle. Kommer helt sikkert til å ha en god effekt på blodtrykket, sammen med litt mer mosjon... Har bare ikke bestemt meg for når...etter englandsturen kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- håpefull74: ikm ca 2. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Meg og Lille Snuppis 1MA,1 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 4 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 egguttak 16. innsett 18. mars (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen....

Spennende tid for mange av oss nå...:-)

Jeg er på dag 10 etter termin og nå gnager det virkelig på humøret.

Var så dum å se puls, på NRK, igår der det var diskutert igangsetting før dag 14 og alle tall om dødfødsler mellom dag 7 og 14....huff, grein så snørra fløt....:-S

Den studien viste at det var mye større sjanse for dødfødsler etter dag 7 etter termin.

I morgen skal vi på overtidskontroll og hvis de sender meg hjem uten å gjøre noe tror jeg noen nerver brister.

Har blødd litt kontinuerlig siden tirsdag, så jeg håper det iallefall modnes...Det var ingen tegn til modning på onsdag.

Huff nå klager jeg fælt...:-S

Håper dette går bra...

Lykke til alle dere andre....:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Uff ja, Sanna. Jeg så det jeg også. Har lest litt om det i det siste og vært redd som dere kanskje har forstått. Men jeg er faktisk litt roligere idag, for nå har jeg lest enda litt mer og konkludert for meg sjøl at det innslaget var noe overdrevet. Samtidig har jeg en følelse av at det kommer til å klikke for meg hvis det ikke skjer noe i løpet av den neste uka. Blir jo litt tullete for å si det mildt. I går fikk jeg det for meg at jeg lekker fostervann. Sa det til legen da jeg var til kontroll og hun ba meg ta på bind og følge med. Men det har ikke kommet noe mer, så det var nok bare uflod.

Lykke til i morra Sanna. Du må være ærlig på å fortelle lege/jordmor at du er redd osv.slik at de kan ta det med i vurderingen med igangsetting eller ikke. Og du- det går bra!!!

 

I dag har vi hatt mye mas på telefonen om det ikke skjer noe snart. Svogeren min er 45 år idag og søsteren min hadde bestilt nevø som presang til han. Søsteren min fikk nemlig niese (datteren min) på sin bursdag for 5 og et halvt å siden-det er stor stas å ha bursdag samtidig med tante. Det hadde jo vært gøy om vi hadde fått en på onkels bursdag også, men dengang ei. Vi satser nå på en real aprils-narr!

 

Det er jo utrolig hva man finner på når man går sånn og venter....idag har jeg sovet store deler av dagen,men innimellom har jeg pussa sølv(!) det er jo fint å ha pent sølv til babyen kommer ikke sant! I morra går jeg for skikkelig husvask. Er helt sånn av og på når det gjelder energi, ligger liksom til "lading" ganske lenge av gangen før jeg spretter opp og gyver løs på en eller annen oppgave. Min kjære synes at det er ganske fasinerende å følge med på!

 

Jaja, igjen mye om meg. Håper dere bærer over! Godt å få skrevet ut litt! Ønsker alle en fortsatt god kveld,god natt og lykke til med testing, prøving osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen.

Sitter her med noen merkelige vonter i mage og rygg...tror ikke det er rier...heller nerver for dagen..:-)

Skal ta å legge meg en times tid før jeg skal på sykehuset for ny overtidskontroll...

Huff, så jeg håper det er baby på meg neste gang jeg skriver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen =) Det blir lenge mellom hvert innlegg fra meg for tiden, men med den ammetåka jeg er i så er det fantastisk at jeg i det hele tatt finner pc'n =p

 

Vi har det så fint her på Bøler =) Oline sover om natta, spiser godt, er stort sett blid og elsker å ligge i vogna og kose seg når vi triller tur. Jeg blir i bedre og bedre form, svetter ikke så voldsomt lenger, og synes i grunnen livet er rimelig lyst for tiden, God følelse!

 

Heisann til nyankomne forresten! *vinker*

 

Mamma giftet seg på lørdag, 28. mars, og alle sa ja der de skulle. Festen ble også vellykket, men festlig å være den eneste edrue på fest? Neeeeh^^ La meg litt over ett, da synes jeg det fikk holde med tullpreik for den dagen =D Det var desto mer festlig å stå opp på søndag og prate litt høyt ved frokostbordet.

 

Oline var i KK for en stund siden nå, det var det som kom ut andre uka i mars tror jeg. Husker ikke helt hvem som spurte, men nå har jeg i alle fall svart på spørsmålet ;-)

 

I går fikk jeg satt inn spiral, det virker så motsatt med tanke på dere andre her inne som sliter med å få spirer til å sitte, men jeg vil jo ikke bli gravid igjen med én gang heller. Det var nokså ubehagelig, men da trenger jeg ikke tenke mer på det. Snillere med kroppen enn p-piller og mini-piller hadde ikke gått bra med meg i ørska. Jeg fikk også resept på nesespray for å få litt fortgang i utdrivingsrefleksen min, så kanskje det blir enklere for meg å få pumpet ut litt melk til frøkna. Da blir det lettere for meg å få litt alenetid mens Oline er med pappaen sin.

 

Pappaen ja... Han er et kapittel for seg selv. Godt jeg ikke er den sjalu og sinnssyke typen, for da hadde jeg hatt litt problemer med mitt eget barn =D Han er så hinsides han, det synes på laaaaang vei at han er nybakt pappa gitt =D

 

Håper, håper for dere som er på spire-jakt at det ordner seg for dere snart. Vondt å høre om SA nummer 3 Anki =( Men det er jo bare å kreve utredning nå, stå på til du føler at du blir tatt vare på! Snorke-frøken; prøv å ha daglig ansvar for 20 hester du! Puh dét var slitsomt det, men så var jeg ung og sprek den gang da =p

 

Cruise ja... Si ifra om dere drar så sniker jeg meg med =p Det er klart; jeg kommer til å sippe og grine og savne gullet mitt etter fem timer, men så får jeg svømme til land. Eller no' =)

 

Nå driver jeg og sparer litt penger for å kunne ta en hel dag på spa og bare skjemme bort meg selv aldeles hemningsløst! Jeg drømmer om velluktende oljer, massasje, ansiktsbehandling.... Mmmmm! Jeg får gåsehud bare av å tenke på det!

 

Nei og nei, nå er det visst fôring får jeg klar (!) beskjed om fra stua!

 

Snakkes, damer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- håpefull74: ikm ca 2. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Meg og Lille Snuppis 1MA,1 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 4 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 30.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

 

Forsøket gikk i dass, så her sitter jeg uten spire, men med mens.

Jeg har allerede snakket med St. Olavs og fått time til nytt forsøk i juni. Håper bare ikke syklusen tuller seg til etter forsøket, for det er ikke mange dagene å klusse på for at jeg ikke får forsøk før etter sommeren.

 

Formen er elendig. Jeg som trodde alt gikk bra -dette er jo bare en vanlig mens... Kroppen sier noe annet, så etter å ha jobbet tre dager etter at mensen kom er jeg utslitt. Vondt i hodet, vondt i agen og slapp i fisken. Heit og klam på jobb i dag og la meg til å sove etter jeg kom hjem. Middag fikk være middag en stund -det ble posegryte tilslutt (som sambo trodde var suppe, så han spedde med litt melk -"Tykk denne suppa, sper litt jeg..." ) *hihi*

Syteinnlegg de-lux dette her...

 

Håper dere snart får føde Sanna og Mortine. Kan umulig være noen ideell situasjon å gå sånn og vente. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- håpefull74: ikm ca 2. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Meg og Lille Snuppis 1MA,1 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 4 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

Rettet opp ikm datoen, så på datoen jeg fikk mens nå og satte neste mnd bak. Rusk i hodet? Neeeeei da! *fnise*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! Deilig og våkne til nok en strålende dag.

 

Eva; Så leit at det ikke funket på første forsøk. Ikke så rart om du ikke føler deg helt i form. Blir jo en trøkk for psyken det her. Og sånn fysisk, så er det kanskje ikke en helt vanlig mens. Det var jo et befruktet egg som ble satt inn. Håper så indelig at dere får forsøk nr 2 før ferien nå da *klemme* Og da går det bra vet du *klemme, klemme*

 

Jeg er visst litt på klemmer'n i dag. Fikk sms av eldstemann på morgenen, og ble helt på gråten. Det er visst blitt slutt mellom han og kjæresten gjennom to år, og han var litt lei seg. Det ble jeg også. Men, de er jo så unge, så forventet jo kanskje ikke at det skulle bli dem for alltid. Men de var jo så flotte sammen. Ei fantastisk herlig jente. Heldigvis er de ikke uvenner da. Det er bare at de ikke har mye tid til hverandre. Begge driver med idrett på høyt nivå, og har skole og litt jobbing ved siden av. Så, da kommer han alene i helgen da. Ja, ja...da er faren over for en liten stund. Gikk og var veldig redd for at jeg skulle bli bestemor før jeg rakk og bli mamma igjen selv. Jeg håper inderlig det blir maange år til jeg blir bestemor. Jeg er alt for ung til å bli det! He, he

 

Sanna; Hvordan gikk det i går, rakk du å komme på overtidskontroll før riene satte inn for ordentlig? Eller var det bare maserier du hadde på morgenen? Jeg stemmer i med Snorke-frøken: Pressssssss :-)

Du også Mortine-mor :-))

 

Pappalille; Høres ut som dere koser dere og har det veldig bra. Så deilig at mannen virkelig er engasjert. Har du scannet artiklen i KK og lagt den ut noe sted?

 

Hvordan er det med resten av gjengen her inne?

 

Vi bestillte forresten ennå en tur til England. Reiser til Londan en uke etter at vi kommer hjem fra Manchester. Da er det FACup semifinale mot Everton på Wembley. Moro! Oxford Street - here I come! Hi, hi..

 

Og - fikk nye blodtrykkstabletter for 3. gang siden nyttår når jeg var hos legen på tirsdag. Denne gangen har jeg fått Trandate som de fleste gravide med høyt blodtrykk går på her inne. Skulle jo tro dem var sikre, men når jeg leste nøyere om den inne på felleskatalogen, står det at de helst ikke skal brukes i 1. trimester *rister på hodet* Jeg håper i hvert fall bivirkningene blir mindre med disse, og så får jeg bare slutte når jeg blir gravid. Jeg bruker å få fint blodtrykk når jeg blir gravid, så det skal nok gå bra.

 

Oj, snakk om å ha munndiare i fingrene a....Dette ble mye om meg og mitt gitt. I dag skal jeg til stikkedama igjen *vræle* det gjør litt vondt altså. Men, har et håp om at det vil hjelpe oss til å få spire. Ops. Da får vi avslutte her.

 

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorke-frøken: *klemme på* Skal ta meg et glass eller to i morgen jeg. Kos deg med vin i kveld.

 

Så gla': Takk for klemmen. I dag og i morgen har jeg tatt meg fri fra jobb. Tom innvendig og tendenser til hodepine. Våt av svette da jeg sto opp. Tror jeg hadde feber i går også, så det er ike sikkert det er bare mislykket forsøk som er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei!

Bare innom for å si at det står til liv her. Intet nytt.....

 

Kjedelig at forsøket ikke ga uttelling Eva..

Kos dere med vin hele gjengen!!!!! (har egentlig lyst på litt sjøl også!!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter =)

 

Akkurat som Snorkefrøken har jeg også en litt dårlig dag i dag - testoman som jeg er testet jeg nok en gang i dag morges svaaaakt, svaaaakt positivt (det har jeg gjort en ukes tid nå) - og troen har vaklet mellom det at det er ett nytt svangerskap på gang eller at det er rester av hcg fra forrige svangerskap.

 

Er 4 uker siden til lørdag jeg mistet tvillinger 3 mnd på vei, så hadde ett lite håp om at vi greide å treffe EL for 14 dager siden. Var jo på Gyn og de bekreftet at jeg hadde hatt EL den helgen vi koste oss og at alt så normalt ut. Så hadde jo selvsagt ett lite håp om at det var noe nytt på gang - men så kom TR for fullt hos meg etter at jeg leverte jentungen på 3 år i barnehagen i stad, æsj =( Kom meg fort hjem, fikk dusjet og skiftet...

Arrrghh - den pokkers mensen, hadde liksom ett lite håp om at det ble desember 2009 baby men den gang ei... Satser sterkt på neste pp altså, januar-baby-2010, here we come =) Prøver å være positiv!!

 

Ellers sitter jeg og venter på at rørleggeren skal komme. Vi har vegghengt klosett med spyleknapp på vegg og spyleknappen gikk til helvete i dag morges... Mannen kom inn og vekket meg en hel time før jeg egentlig måtte opp(!) og fikk meg på beina med ett brak - ikke bruk toalettet her oppe sa han, spyleknappen er ødelagt!!! Æsj...ble sikkelig sur siden jeg hadde sovet så dårlig natt og lå og gråt stille for meg selv i natt etter at mannen sovnet, var bare så utrolig nedfor av en eller annen grunn, vet ikke hvorfor. Var bare så sliten, trøtt og en god porsjon med hormoner. Ringte rørlegger, de skulle "komme i løpet av dagen" - dermed er dagen begrenset til å være inne, æsj!!! Håper bare de kommer snart så jeg får gjort det jeg skal ute, handle, dra på apoteket, postkontoret osv før jeg henter jentungen på 3 år i barnehagen. Synes jeg kjenner det på meg at de kommer etter kl 15 og da blir det ett stress uten like for å rekke å gjøre alt på kort tid, æsj, synes ikke det er bedre at TR har kommet i dag heller... Det var skikkelig nedtur... så belager meg på nok en pp. Sliter også med hodepine og er på "griner`n" i dag..(full av hormoner) - tror også jeg har greid å pådra meg en senebetennelse i armen, det stråler fra tre av fingrene mine i høyre hånda og oppover armen helt til albuen, greier jo ikke å gjøre noenting med den da, æsj - jammen godt jeg er sykmeldt nå fra før altså, hadde ikke vært noen ok dag på jobben dette her...

 

Ellers får det bli litt kos med rødvin i helgen her også... Prøvingen skal jo liksom være noe fint da - ikke noe vakum der en går og stresser og ikke har noe "liv" utenom at man er så desperat på å få en liten spire i magen - kjenner jeg må prøve å distansere meg litt fra BIM, prøve å slappe av og kanskje ta ett varmt bad og gjøre litt andre koselige ting. Tror vi har godt av det, men det er neimen ikke lett.

 

En nabo av meg kom bort til meg i går og fortalte at hun var gravid, 18 uker og skulle på UL i går!!! Hun har 3 barn fra før - gledet seg veldig til barn nr 4! Greide såvidt å ønske henne lykke, lykke til, hun har termin i september (det kunne jeg også hatt hvis jeg ikke mistet for 4 uker siden) - pokker altså, og i barnehagen til jentungen går det struttende gravidmager, vogner med små babiser som venter ute, nei, nå må det snart være våres tur også!

 

Jeg krysser fingrene for at våren og sommeren er vår tid!!!

 

Er også så lei meg for at det ikke gikk bra med første IVF forsøk for Eva76, det var utrolig leit, krysser alt jeg har for at det går bra neste gang og at spiren sitter og gror de neste 9 mnd =)

 

Så gla`: Håper de nye blodtrykkstablettene er ok - sliter litt med høyt blodtrykk i perioder selv, men går ikke på blodtrykksmedikamenter. Det skyldes at jeg har en nyre- og leversykdom og når jeg får infeksjoner (i nyrene) så stiger blodtrykket, men som regel går det over når infeksjonen er borte (dessverre har jeg infeksjon ganske ofte, ca 1 gang i mnd, men ikke når jeg er gravid da(!!!) ), men jeg går til fastlege 4 ganger i året for å kontrollere BT (blodtrykk) og 1 gang i året på sykehuset. Derfor har jeg ett høyrisiko svangerskap og må følges opp litt tettere ang blodtrykk og infeksjoner, men det er ingen grunn til å ikke få flere barn, men jeg bør få de barna jeg vil ha nå, må helst ikke vente pga at man vet jo aldri med nyre- og leversykdommen min, den blir dessverre bare verre og verre med årene til det ender opp med dialyse og nyretransplantasjon. Dessuten blir man jo ikke yngre heller, så passer jo fint å få de barna en gjerne vil ha nå... Bare synd jeg ikke fant mannen min før fylte 30, hehe, men sånn er det vel for ganske mange nå...

 

Pappalille: Gratulerer med den lille jenta di =) *Vinker masse tilbake* - spennende å bli kjent med dere alle sammen... Er det på Bøler i Oslo du bor?

 

Sanna33 og Mortine: Jeg krysser alt jeg har for at dere slipper å vente noe særlig lenger... PS. Det sies at orgasme (som får livmoren til å trekke seg sammen) kan sette i gang riene... Lykke, lykke til =)

 

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- håpefull74: ikm ca 2. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 30 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

 

Da har jeg også rettet opp datoen til ny dato for IKM, satser sterkt på neste pp altså =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

 

Ja, nå har d gått en stund siden jeg har fått tid til å sette meg ned å skrive!

 

Velkommen til alle dere nye, lykke til på ferden!

 

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne: men huff da Anki, var kjempetrist å lese at du nok en gang har mistet! Håper virkelig at du får noen svar på hvorfor dette skjer gang på gang. Og at med etter en liten pause nå, kommer sterkere tilbake! *klemme*

 

Så glà: ja, skal få mailet deg noen bilder av snuppedulla snart, venter til etter dåpen i helga:)

God tur til england, heliggris!

 

Mortine: følger spent med på deg altså, forstår d slik at allt er i hus og nå bare er d ventingen igjen.........Lykke til!

 

Sanna33: wiiiiiii, venter i spenning på flere oppdateringer. Sladrer litt om at du kansje er satt i gang. Du ble i hvertfall innskrevet i går, permisjon hjemme i natt men er tilbake på sykehuset nå......

 

Pappalille: Nå må vi få til trill etter påske! Godt å høre at ting har landet, prevensjon er i box og spray i nesa:) Gleder meg til å se Oline (er bare sååååå fint et navn) igjen!

 

tussemor: kor d går på vestlandet? her har d gått ei kule varmt både èn, to og ja, både tre og fire ganger siden Josefine Sofie (ja, snuppedulla heter så) ble født! Jeg må bare desverre være førstemann å rekke opp hånden og innrømme at jeg er ikke tilregnelig om jeg ikke får minst 5 timer sammenhengende søvn..... Men lucky me, nå våkner hun ca 1 gang om natta. Gir henne tillegg om jeg føler hun ikke har fått nok av meg om kvelden..... Så nå tørr faktisk kjæresten min å se meg i øynene uten bekymring og vi har funnet tilbake til den gode rolige tilværelsen igjen.....

 

snorkefrøken: så godt å lese at du er tilbake! Dritt at tanta kom, men kos deg med viiiiin. Det skal jeg også gjøre i påska!

 

eva: huff, så da kom tanta:( lykke til med neste forsøk!

 

Dotten: påskeferie?

 

1snart2? Lenge siden vi har hørt fra deg, hvordan står d til? Har du kansje bytta nick?

 

hmmmmm, sikkert noen jeg har glemt nå: sorry!

 

Men har vi d bare bra! JF er ei vidunderlig lia frøken med masse gode lyder og vakkert smiiiiil, men lurer av og til på om hun har tenkt å bli opera-sangerinne.......-jeg sier d bare: hun høres godt!

Vi er i full sving med å forberede til dåp. D er allerede nå på søndag!

Den første gjesten kommer allerede i kveld. Vi blir ikke så mange, 16 voksne og 3 barn: akkurat passe til vår stue:) Så nå er rosa lys, løpere, koldtbord snart i hus og marsipankake m bilde er best. Så dette blir nok bra:)

Ellers så skal vi ha hjemmepåske! Her har vi styra og stellt i flere uker, heldigvis var kjæresten enig omat en rolig påske hjemme var ønskelig. Vi får da dyrka hverandre og venner som vi ikke har fått sett på en stund:)

Vi reiser jo til Spania 24.mai ogd er jo jaggu ikke lenge til. PS: kommer ikke hjem før 30.juni:):)

 

Men jenter: Jeg blir gjerne med på et treff snart om d er flere som er klarfor d? Vi var 4 som møtte opp sist gang, kansje vi blir flere denne gangen?

 

D var d jeg rakk denne gangen.........

 

RIKTG GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Bare kjapt innom for og fortelle at vi har fått to nye familiemedlemmer. Vi har kjøpt Moskusender. De er kjempekule. Foreløpig er de nede i kjelleren i "vedrommet", men de skal veldig snart få eget hus med inngjæring ute. Jeg har hatt Moskusender før, og de var kjempesosiale og fine. Når frosten går skal vi grave ut en liten andedam også. Kjempemoro. Lurer på om svigerfar blir fornøyd. Det er han som bruker å se etter dyra i ferier og sånt. Har aliert meg med ei venninne som har småbruk for sikkerhets skyld. Men, sikkert kjekt å ikke flytte på dem for mye og ofte. De blir jo hjemmekjære de også. I påsken skal de på påskeferie til tanta mi som har et tomt uthus. Der skal de få være til vi får bygd "andegård". Den kommer nok opp rett over påske :-)) hvis snøen bare kan forsvinne....

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke spørsmålet ditt før nå jeg.

ja tok en test, negativ :(

fikk svar på hormonprøvene mine i dag, de har synket så da er det håp at jeg skal klare å bli gravid meinte legen, det er jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Alt ved det gamle her :) Ikke noe nytt. Er bare innom for å rette opp ikm-lista.... Venter ikm på bursdagen min gitt :)

 

Vel, kommer sterkere tilbake i løpet av påsken :) Lover! Ha ellers en toppers påske så lenge!! Har ikke rukket å lese igjennom alle innleggene, men skal kommentere så snart jeg får somlet meg til det :)

 

 

 

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- håpefull74: ikm ca 2. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Dotten ikm ca 16. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Meg og Lille Snuppis 1MA,2 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 30 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

- så gla': ikm ca. 25. -27. april (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 forventet ikm 27.04 skal ringe inn mens til nytt forsøk da. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann jenter =)

 

Ja, det er på Bøler i Oslo vi bor ja =) (Husker ikke helt hvem som spurte lenger. Det er _minst_ fem minutter siden jeg leste det *rødme*)

 

Og nei; har ikke fått scannet inn KK artikkelen =( Kjenner jo ingen som har en scanner =) Kanskje man kan få gjort sånt på biblioteket? Må sjekke.

 

Ellers har jeg ikke så mye å skrive om gitt... Skal passe meg så jeg ikke skriver for mye også =p

 

*vinke*

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Ikke noe har skjedd her....bare venter...kjedelig og nervepirrende.

Har hatt en deilig dag i dag. Har sittet i påskesola og kikka på mine kjære som sto på slalom. Det er visst meldt drittvær fra i morra, så det var godt å få utnytta denne dagen.

 

God påske til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...