Gå til innhold

*****Enda en ny tråd - OSS OVER 30*****


*anki *

Anbefalte innlegg

Hei damer!

 

Snorkefrøken; du er helt rå på innlegg!!!! Jeg klarer ikke å holde tunga rett i munnen å svare på alle innlegg siden sist jeg var inne jeg, så for min del blir det bare å svare på de siste innleggene....

Vi flyttet fra huset vi likevel ikke solgte og vi flyttet 70 mil og vi da.... Så var vi så heldige å få leie et hus i familien for 2000,- pr mnd, så det er jo ikke den kjempestore ektrautgiften, men dette er jo et veldig gammelt hus med skikelig hyttestil og ingen av våre ting er der, så jeg er jo så rastløs og klar for å snart få mitt eget hus. Men det har vi ikke mulighet til før vi har solgt..... Kan ikke sitte på 4 mill i gjeld i disse dager....

Så vi får bare være tålmodige en stund til og håpe på at det løser seg snart. Uansett; det er utrolig bittert at det salget vi gjorde i fjor måtte heves pga megler ikke hadde sjekket at finansiering var i orden... Men det blir et oppgjør vi må ta med megler etter vi har fått solgt det igjen.

 

Mybones; krysser fingrene for deg og at spiren sitter snart! Merket du hormonforstyrrelsen med at du hadde melk i puppene?

Da vi prøvde å bli gravide første gang hadde jeg melk i puppene, men prolaktin-nivået mitt var fakisk normalt. Det er ikke noe kjekt når noe plutselig går ut av kontroll, men de sier jo at hypofysesvulst vanligvis er lett å holde under kontroll og at den er godartet.

 

Sanna; ÅÅÅHHHH, nå er det ikke lenge igjen. Tegningsblødning høres det ut som. Kom det masse slim også eller? hvilken da er termindagen igjen? Spennende å følge med på deg og gleder meg til å høre oppdateringer fra deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God onsdag alle sammen!

 

Sanna; Har det skjedd noe mer? Kan jo virke som om noe er på gang. Her suger vi til oss alle detaljer, og det kan vel aldri bli for mye informasjon.

 

Mortine; Hvordan går det med deg? Jeg er så fornøyd for at jeg har kommet meg til akupunktør. Det har hjulpet på mange ting, og har stor tro på at deg hjelper på befruktningen også.

 

Velkommen til oss "meg og lille snuppis"

 

Maddemor; Lykke til med hussalg. Håper det ordner seg!

 

Snorke-frøken; Har du overtatt stafettfinnen fra Dotten? ;-)) Nå har vi snart vakre nyutsprungne tullipaner og påskeliljer inne :-) Selv om de tåler litt frost, tar jeg ikke sjansen på å ha dem ute på natten. Koselig å ha de inne også da :-) Hvordan er det med symptomer hos deg? Vi nærmer oss ikm nå.

Har ikke funnet ut noe mer om det med avbestilling. Grunnen til at jeg ikke vil ut og reise når jeg blir gravid igjen, er fordi blodtrykket mitt tåler varmen litt dårlig, spesielt når jeg går gravid. Sist vi var i Tyrkia, ble det to sykehusinnleggelser på tre uker. Men, der var det jo ekstremt varmt da. Men, vil i hvert fall ikke utsette meg for unødige belastninger. Vi kommer til å reise uten barn. Eldstemann har egne planer med kjæresten sin, og snuppa synes ikke det er noe stas med cruise. Kanskje det blir Danmark med dyrepark og andre fornøyelsesparker med henne. Vi skal i hvert fall finne på noe. Også skal hun nok en uke på rideleir. Ikke bestemt oss hvor ennå. Men, vi har ikke bestemt oss 100% ang cruiset ennå. Det koster en halv formue...Vi tar nok uansett en pp til siden jeg har gått på pergo nå. Må jo utnytte sjansene maksimalt.

 

Mybones; Dumme tante. Jeg må si jeg beundrer holdningen din til sykdommen. Håper dere snart blir velsignet med spire, og at du slipper tabletter mot hormonforstyrrelsene. Masse lykke til!

 

Eva; Hvordan er det å være ruger. Èn uke i dag, og bare en uke igjen til testing. Lykke til!

 

Dotten; Mye å henge fingrene i om dagen? Planlegger du ferie?

 

elodie; Du er over ikm nå. Hvordan går det?

 

Rafi; Du nærmer deg ikm nå du også. Har symptomjakten startet?

 

Pappalille; Er det det KK som er i salg i butikken nå?

 

Tussemor; Hvordan går det med deg? Snart barnedåp?

 

Jeg er mer spent enn vanlig denne pp...lurer på om hostesaft, pergo og nåler kan ha hjulpet. Har ymse symptomer, men så er det jo denne pergoen igjen da som gjør det umulig å tro noe som helst. Kanskje jeg tar en test i morgen...

 

Ellers reiser vi til Manchester neste mandag :-) Vi fikk billetter til kampen mot FC Porto. Gleder meg. Har aldri vært på championsleague kamp før. Skal være der til skjærtorsdag. Håper våren har kommet til England. Gleder meg til kamp og shopping! Jeg vil shoppe mammaklær.....og babytøy.

 

Til dere som ikke er nevnt - dere er ikke glemt.

 

Ha en fin onsdag alle sammen. Jeg håper vi får mange positive tester her inne fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har hatt en merkelig vondt i kroppen i hele natt og bittelitt blod til.

Men nå føles og ser alt bra ut....farsken....

No må jeg dusje, har vært meget urolig i hele natt...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal se det skjer snart nå Sanna! Masse lykke til! Synes forresten du er heldig som har overtidskontroll alt etter ei uke over termin. Det praktiseres så forskjellig og på sykehuset her (Blefjell sykehus)er de strenge på at det skal være 14 dager over ul-termin. For min del er det 2.påskedag, og legen min tippet at de da sikkert ville vente til påsken er ferdig.. Hun ristet litt på hodet av det. Synes heller at jeg kunne få komme inn før påsken setter inn for alvor. Jeg har nemlig begynt å bli så redd for å gå så lenge over termin, redd for komplikasjoner for barnet..Ja, noe skal man da bekymre seg for.. Men det gikk jo fint sist, fødsel 13 dager etter termin.

 

Ellers er formen fortsatt mye bedre her- deilig!! Ingen spesielle tegn på at noe er igang, bare masse kynnere og nedpress.

 

Soverommet er ferdig, kjempefint. Idag blir veslas nye rom ferdig også. Det er bare så kult!!!! Det er helt lyst på tak og vegger, gråmalt tregulv. Men så har vi "sprita" det opp med et gammelt skap som har blitt helblankt signalrødt og en eplegrønn gammel stol. Gardiner, lampe og sengehimling i hvitt, grønt og rødt. Kjæresten og jeg fikk nesten lyst til å flytte inn selv.

Lillebror skal jo bo inne hos oss foreløpig, men vi det står et rom klart til han også.

 

Må si dere imponerer med innlegg Snorke-frøken og Så gla'! Lykke til med Oslobesøk Snorke-frøken. Synes du er tøff!

 

Dette ble som vanlig mye om meg og mitt. Ville egentlig bare innom for å si at det ikke har skjedd noe og at jeg begynner å bli litt redd for å gå langt over...men det er jo fortsatt 5 dager til termin, så det er nok bare hodet mitt som begynner å bli skrudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Snorke-frøken jeg ruger, men har heldigvis ikke mange høne-gener i meg. Har ikke bygd reir og klukker lite ;-)

 

JA en uke siden innsett og BARE en uke til testing :-S teste NÅ NÅ nå nå....

Det er jo eneste symptomet man kan si er helt sikkert: Positiv test. Nå kan jeg jo teste i dag og, men det eneste jeg kan være sikker på i dag er at jeg ikke kan få falsk positiv test pga el-sprøyta. Negativ test kan bli positiv om en uke. *Blæh*

Jeg har også funnet ut at crinone progesteronstøtte er noe klin. Ikke nok med at det skal settes i skjeden, men det kommer ut litt sånn dann og vann igjen (heeelt normat iflg sykehuset) litt som renner ut og litt som kommer som klumper... Beklager om noen spiste nå :-D

 

Håper du har den lille i armene snart Sanna! Krysser fingrene for en fin fødsel.

 

Nå tror jeg at jeg skal ta meg en tur ut i finværet istedet for å taste... Får tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,oj,oj Sanna, nå skal du se at det ikke er lenge igjen. Håper du får en "effektiv" fødsel når den først setter i gang. Heier på deg nå jeg altså, nesten så jeg misunner deg litt;) Sender deg masse lykkeønskninger, håper du får en god opplevelse av fødselen!!!!!!!!!!! Har det skjedd noe mer nå siden sist du var inne??????

 

Eva: 1 uke går fort,gud så spennende. Kribler i magen min på dine vegne altså. Måtte glise litt av din beskrivelse av hønemor. I følge gubben er jeg vist ei solid ei...ja,ja, kan vel ikke være galt å være VELDIG glad i ungene sine;) mammarollen er jaggu meg en interesang greie altså. Krysser det jeg har for at du får positiv test om ei uke. Nyt sol og finvær i mens!!!!!!!!!

 

Mybones: Du høres ut som ett enormt fantastisk menneske med mye tålmodighet og fornuft. Jeg er imponert over at dere satser på en ny graviditet i tilegg til utfordirngene rundt svulst og hormoner. Jeg heier skikkelig på dere og håper virkelig at dere får det store lyspunkte som en spire og baby er og at alt går bra denne gangen!!!!!!!!!!! Hvordan gikk det med minsten som var tett i brystet???? Håper foresten også at du slipper unna tabelettene. Følger med her inne både på deg og alle de andre...

 

Så gla: Cruise hørtes helt fantastisk ut altså, men for å være ærlig så håper jeg at dere ikke får reist på cruise denne gangen og at du heller kan bruke pengene på mammaklær, babytøy og annet dill dall man vil ha til en baby. Du fortjener virkelig en spire på plass nå ja!!!!!! Så bra at akupunkturen fungerer da, jeg er kjempe spent på om det har hjulpet på el og spirelaging og alt altså, har det hjulpet noe på blodtrykket ditt også kanskje???? Må være tungt å slite med ustabilt blodtrykk (har jeg oppfattet feil????) Det er enda en stund til barndåpen, men tiden går litt for fort og med alt annet som skjer i livet, blir ikke den prioritert. Må snart få ut fingern å lage invitasjoner. Ellers går det så som så. Livet er kontrastfullt for tiden, føler at jeg lever på to sider av en elv med bru over, på den ene siden er ungene mine, masse sol og varme, blomster, glede og lykke, mens på den andre siden er gubben, mørke, lyn og torden, slit og orke også står jeg på midten og vet ikke helt hvordan jeg skal få gubben med meg over på den "lyse" siden uten å dra med meg mørke....men jeg vil så gjerne og det vil han også...sukk...

 

Snorke frøken: Brodern gikk også på Eik på lærerskolen, du klarer skolen helt perfekt tror nå jeg. Jeg må si jeg er utrolig imponert over hvor flink du er til å beskrive følelsene dine og hvor ærlig du er på dem. Jeg kan forstå at du har ett voldsomt savn etter Anna gitt, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært i samme situasjon. Du er ei tøff og sterk dame og du skal se at det kommer til å gå bra å myte babyen selv om det blir aldri så tøfft. Kom gjerne innom her å "tøm" deg etterpå og kos deg masse med shopping. Skjønner at du har mye fantastisk å se fram i mot også med tanke på at du garantert kommer til å få en ny spire snart, skal på deilig påskeferie med familien og mulighet til å gå på baku (savner den restauranten helt sykt mye). Du burde foresten lese Stieg Larsson, fantastiske bøker!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Maddemor: Så flott at legen din er så bra, du skal se du får din etterlengtede spire snart. Skjønner godt at du savner ditt eget. Jeg kan ikke vente til huset her står ferdig og vi kan begynne å innrede og systematisere, få alt på plass på en måte.

 

Anki: Hvordan går de med deg?

 

Meg og lille snuppis: Velkommen

 

Håpefull, Elodie, Dotten, D&G, Hvordan går det med dere????

 

Mortine: Lykke til, skjønner godt at du blir litt engstelig, men du skal se at alt ordner seg og at ungen er ute før påske!!!!!!!!! Skal krysse alt jeg har for det. Må si jeg er imponert over hvor driftige dere er!!!!!!

 

Stillheten og freden ble plutselig brutt her av ett lite gull som prøver å nå nye lyd høyder. Får gå å hente han og ordne oss litt mat...skriver mere om meg og mitt senere;)

 

Ha en super dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk skal du ha,

minstemann har ligge i med 39,5 i feber noen dager nå,men i dag har han begynnt å skravle og masse så nå er han på bedringens vei :)

Bare en kjempe forkjøla, i følge legen :P

 

Skal innrømme at dette har ikke vært lett men jeg gir meg ikke, og som en annen sa i tråden slike hypofysesvultser er veldig skjelden

farlige, bare man oppdager de i tide så går det så å si altid bra.

Åja jeg hadde melk (7år til nå) men også mange andre symptomer, skal på ny scanning nå i mai hvis jeg ikke blir gravid før det, men planen min er å BLI gravid før det sånn er det bare!

 

Ellers skal jeg opp på foreldresamtale til han størrste,det kan bli artig hi hi altid like moro slike samtaler.Neida han er ikke så ille han på 6 så det skal gå fint.

 

Ellers er ikke noe nytt her, jobbe iherdig med å få spiren til å sitte neste mnd,

ønsker dere som venter på fødsel lykke til å håper dere får en fin og flott fødsel.

 

Dere som prøver og venter på at spiren skal sitte krysser fingre for dere.

Dere som har født kos dere masse og nyt tiden, den er dyrbar og den får du aldri igjen.

 

 

Alle andre ha en strålende dag videre og en flott helg

klem

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... blir helt svett jeg av å lese alle verdensrekordforsøk i tasting her....gliiis! Dere er så flinke!

 

Beundrer dere alle som klarer å holde humøret oppe og enda støtte hverandre selv om alle har sitt å slite med....:0)

 

Har satt på meg kamuflasje utstyr og dratt på symptomjakt jeg nå da!!!!!!!!..

....fant da el den19 og 20. Hadde noen vannvittig vonde stikk i livmor(høyre side) den 23! Det var da vel sikkert alt for tidlig til å 'bety' noe..?!

Ellers hadde jeg vel alle symptomer som finnes i går, men ikke no i dag!!!

 

Brente av en strimmel i dag tidlig:] :]]]...... (5DPO) og ble lei meg da den selvfølgelig var negativ. Jeg visste jo at det var ALT for tidlig, men jeg er så redd for at det ikke skal sitte en liten spire der nå...

Hrmf....

Har tatt meg litt sammen og skal vente til over helga (tror jeg) før jeg tester:0)

 

Ellers så må jeg si at det kiler i magen min på deres vegne! At både prøving, testing og fødsler går bra!

Krysser fingrer.... for at alt går bra med oss alle!

 

Ha en fantastisk aften

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom den hersens tanta i dag. Men det var jeg egentlig forberedt på da samboer var borte under positive EL tester. Men likevel hadde jeg jo et aldri så lite håp.

Så tenkte jeg, men da er det bare å teste i vei om 14 dage ca. For nå vet jeg jo at jeg kan finne EL. Så ringer samboeren min, han har fått operasjon av kneet sitt på tirsdag !! Noen som hadde avbestilt, og han kunne få komme i stedet. Så da vil det si at han mest sannsynlig ikke er helt i vigør til å utføre sin plikt når den tid kommer ;) Skikkelig kjipt. Jeg kan selvfølgelig gjøre alt arbeidet, men det er litt dumt at det blir sånn. Ja ja....han blir nå bra til slutt da. Bare et aldri så lite hjertesukk fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Her har det ikke skjedd noe mer nei..:-(

Jeg har time på A-hus i morgen tidlig kl 8.30, hva som skjer da har jeg null peiling på.

Blir vel bare sjekket og sendt hjem igjen.

Artig at det er så mange som tar seg tid til å skrive masse her inne på tråden.

Fint å følge med i deres liv også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på overtidskontroll i morgen Sanna!

 

Her har vi brent av en test i dag, men den var negativ. Var så dum at jeg tok den nå på ettermiddagen. Så, da får vi se om det blir å brenne av en ny i morgen tidlig. Eller vente til lørdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bedre å teste på morran..:-)

Har du tatt noen ny test?

Her er vi hjemme fra A-hus, det blir ikke igangsetting før helga.

Babyen har det bra.

Han er stor, men ikke farlig stor...legen estimerte han til ca 4200gram..:-)

Jeg er ikke moden i det hele tatt, bittelitt kortere livmorshals sa hun.

Livmora hadde sammentrekninger (kynnere) uten at jeg kjenner noe til dem.

Så nå skal jeg sitte hjemme og håpe at alt skjer av seg selv, hvis ikke så skal jeg tilbake på onsdag for samme undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORVENTET IKM;

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

- Go`klump, har ikm 16.mars (37 år, samboer, 2 barn, Hedmark)

- Dotten ikm ca 18. mars (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- elodie, ikm 21.03 (30 år, Telemark. 1pp etter MA)

- Rafi ikm ca 28/29 mars(Samboer og to pusekatter ;), Nordland)

- så gla': ikm ca. 29. mars. (40 år, Samboer, gutt 19 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Snorkefrøken; IKM 30.03.3009 (37 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- håpefull74: ikm ca 2. april (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- Maddemor Ikm 06.04., samboer,1 gutt-07, sørlandet, 8. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

-Mybones: forventet IKM 2 april? gift ,nesten 30, (en gutt 02 en gutt 04,) Telemark

- Meg og Lille Snuppis 1MA,1 pp (33 år, gift, ei jente født 06, Buskerud)Prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd mistet tvillinger i MA i uke 12. Prøver igjen, ikm ca 4 april =)

- anki/gullegget: venter på ny ikm? etter atter en SA...(1MA3SA) 37 år

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 egguttak 16. innsett 18. mars (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE;

- Sanna33, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

 

 

Heisan alle sammen!

 

Har vært stille fra min kant. Akkurat no holder jeg på med min 3 SA. Var kommet til uke 8 no. Skulle på ul til utredning for kanskje å få hjelp til at det ikke skulle gå gale denne gang, men tror dere ikke jeg begynte blø før jeg kom så langt. Har tatt to blodprøver for å måle hcg-nivå og der var det nesten ingen stigning. Etter jeg fikk vite dette har slusene åpnet seg og blodet fosser... Sorry details. Vanvittige magesmerter... Skal på ul og samtale med gynekolog på sykehuset mandag...den dagen jeg håpte jeg skulle få se hjerte til min lille spire... No håper jeg at jeg får skikkelig utredning, ellers gidder jeg ikke å prøve mer. Er skikkelig deppa no. Er ikke sikkert jeg blir så aktiv her inne på en stund. Men jeg skal følge med dere.

 

Skiftet tilbake til mitt gamle nick - der jeg fortsatt jakter på et gullegg. Det må no finnes et for oss alle?

 

Lykke til med de forestående fødsler. Er veldig glade på deres vegne.

"klemme"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei Anki, dette var veldig leit! Håper du får hjelp fort! Klemmer er sendt.

 

Ønsker alle gode jenter her på tråden en fin helg!

Tja,hva skal jeg melde herfra...har prøvd diverse råd (rødme..) for å få fart på sakene her, har fått masse vonde kynnere av det..kan det ha noe for seg tror dere?

Leste at dere skal på fotballtur igjen Så gla'. Synes å huske at du hadde noe med en fotballstadion med i friereriet til din kjære? Kanskje det er nå dere skal gjøre noe ut av det? Vet at det er heft og plunder med å gifte seg i England, men dere kan jo ordne det formelle her hjemme først og lage en liten seremoni der borte?

 

Noe nytt hos deg Sanna?

 

Nå skal jeg sette stiklinger av pelargoniene mine og kanskje så noen grønnsaksfrø. Må jo sikre sommerens avling selvom det ser ut som om det kan bli lenge til snøen går...Vi har 3 meter snø i potetåkeren!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter jeg.

 

Her skjer det ikke mye om dagen

fikk som sakt mensen på tirsdag, blødde 2 dager så 1 dag pqause så blødde jeg igjen, pleier altid å blø i en uke når jeg har mensen men.

 

Mens jeg hadde mensen klødde brystvortene så inmari, noen med erfaringer på dette?

Hadde håpet at det skulle klaffe med engang siden jeg så med ul når jeg hadde eggløsning og at vi hadde sex den dagen :(

kanskje jeg skulle ta en test i morgo, har hørt om andre som blør selv om de er gravide, lov å håpe.

 

Legen meiner jeg fint kunne bli gravid selv om prolaktinnivået er så høyt, det skulle ikke bli noe problem men for sikkerhets skyld så må jeg ta en blodprøve til uka og jeg har bestillt en ny MR for bare å se at den ikke har vokst meir, greit å gjøre det før jeg blir gravid igjen , hvis jeg blir det da :/

 

ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki: så trist og urettferdig at du skal gå igjennom dette enda en gang..... Håper du får den hjelpen du trenger og en skikelig utredning nå! Sender en stor trøsteklem!!!!!!!!!

 

Mortine; høres ut som magen jobber hardt for å få ut gullet nå da, så det blir nok snart skal du se:) Sender deg masse fødestøv!!!!!

 

Mybones; Så merkelig mens du hadde da.... Hadde nok tatt en test for sikkerhets skyld jeg i alle fall. Ikke for å gi deg forhåpninger altså, men bedre å være på den sikre siden uansett:) Men håper jo så klart at spiren sitter!!!! Da jeg var gravid kan jeg ikke huske at brystvortene klødde, men brystene føltes bare så innmari tunge hos meg. Men vi er jo alle forskjellige...

 

Her er det ikke mye nytt å melde. Går vel egentlig bare i ventemodus og håper at tantekreket holder seg langt vekke! Har IKM neste mandag, og da er jeg på påskeferie med hele familien:) Så skulle det skjære seg også denne gangen, har jeg i alle fall alle jeg er glade i rundt meg:) Gleder meg sinnsykt til påska nå! Har ikke sett mamma og pappa siden i oktober og min bror med familie siden juli i fjor. Og så skal vi besøke et vennepar av oss i trøndelag som er våre beste venner. Vi er gudforeldre til barne deres også. De har vi ikke sett siden i august...

Phuh, det er ikke bare bare å flytte så langt unna familie og venner heller, men desto større er gleden når vi møtes:)

 

Ellers kan jeg jo si at det ser ut som vi får solgt huset vårt i morgen! Har et bud stående inne til kl 12 i morgen og vi skal ha en siste visning i kvled før vi aksepterer budet:) ENDELIG skal vi bli kvitt driten:)

Og ikke nok med det; vi har funnet drømmehuset vårt her vi bor nå, så på onsdag skal vi i banken og høre om lån og hvis banken sier ok, blir det visning på onsdag kveld:) Håååååååper bare banken er med oss. Huset var ganske dyrt (2,950 000,-) men det har utleie på en stor leilighet på 70 m2 og 2 soverom. Det bør jo hjelpe på i banken vel?

 

Ja ja, i helga har vi nå bare kost oss og væt sammen med masse venner og spist god mat og spilt buzz og bare tatt det kuli. Deilig ja!

 

Nei, så ble det mye meg og mitt igjen gitt.... Ja ja, sånn er det:)

 

Gleder meg til å høre oppdateringer fra Sanna og Mortine jeg nå! Dere er jo nestedamene ut:)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på'n igjen med ny pp. Spottet litt lørdag og søndag, og nå har tanta kommet. Sukk. Jeg er så dritlei....

 

Anki; Huff, så leit at du har mistet igjen. Håper du får en ordentlig utredning nå, og at det ikke tar lang tid før spira sitter igjen. Neste gang må du kanskje komme deg til sykehuset med en gang du oppdager graviditeten. Kan jo hende at du kan få blodfortynnende og progesteronstøtte. Masse lykke til fremover. *klemme*

 

Mortine; Hi, hi....begynner du å bli utålmodig. Ikke overanstreng deg for mye da. Jeg husker jeg også prøvde alt når jeg var på overtid med eldstemann. Ingenting hjalp, ikke en gang lakserolje. Jeg drakk et helt stort melkeglass med det *grøsse* Ble bare gæær'n i magen. Uansett ikke lenge igjen for deg nå :-)

Du husker godt du Mortine. Stemmer det at planen er å gifte seg på Old Trafford i England. Men, det er så knotete å få det til. Vi får se hva vi får til i sommer. Må først være der nede i minst en uke, så kommer tillatelsen til å gifte seg tre uker etter det igjen. Hm tror det var sånn. Vi får se hva vi gjør. Skal i hvert fall bli moro med tur til Manchester igjen. Siden det også blir før EL, blir det vel anledning til en liten pub til pub runde :-) Også shopping da. AH, gleder meg.

 

Maddemor; Lykke til med hussalg. Håper tanta holder seg langt vekke. Kos deg med familien i påska.

 

Snorke-frøken; Ble det en koselig Oslo-tur? Var dere på lunsj i Tbg på fredag?

 

mybones; Har du tatt test?

 

Håpefull; Hvordan går det med symptomjakta?

 

Eva; bare to dager igjen til test. Eller har du tatt en litt tidligere? Så spent på dine vegne.

 

Tussemor; Jeg skal sjekke blodtrykket i morgen. Jeg tror forresten jeg må få noen andre tabletter. Jeg er sinnsykt trøtt hele tiden. Jeg stuper i seng før 22 eller sovner på sofaen. Ikke mye gøy å være så uopplagt hele tiden. Og heller ikke særlig sosialt å bare sligge på sofaen hele ettermiddagen og kvelden som et slakt. Håper du og mannen kommer dere igjennom det dere sliter med. Dere vil jo så gjerne greie det, så håper for deres del at det går bra. Prøv å pleie forholdet litt ekstra, og ikke glem deg selv *klemme*

 

Rafi; hvis han er hjemme igjen til EL så kan du jo bare ta ansvar for all jobbingen selv. Ingen mann som vil ha noe i mot det vel..Men, kommer jo an på smertene hans da. Håper det ordner seg.

 

D&G; Hvordan går det med planleggingen av dåp? Ikke lenge til søndag nå. Lenge siden jeg har fått noen skrytebilder av frøkna. Send noen på mail til meg da :-)

 

Ja, det var liten oppdatering her i fra. Nå skal jeg kaste meg over lærerplan for kunnskapsløftet, og kanskje begynne å skrive på ny oppgave i dag. Det går så sinnsykt tregt med disse studiene, og jeg begynner å få dårlig tid. Må være ferdig med alle innsendinger og praksis innen 1. november(tror jeg det er). Og alt må være bestått. Jeg bare må prøve å greie det. Har igjen tre større innsendinger + praksisrapport når jeg tar den. Vil greie det....Må få ut finger'n.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen.

Ikke noe stort glad-inlegg fra meg :-S

Tenkte jeg skulle jukse litt og teste i dag da jeg sto opp. Tok med meg en test ned og der var det blod i trusa :-( Orket ikke teste. det slo meg ikke før etterpå at jeg kansje burde testa, men får se hvordan det hele utvikler seg til i morgen. Kommer det ikke mye mer blod kan jeg jo teste i morgen, men det ser ut til at forsøket går i dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og tusen takk for fine velkomsthilsener =)

 

Har jo lest alle "oss over 30" trådene - kjempemoro å følge med dere og så er dere så flinke til å oppdatere hverandre.

 

Får prøve meg på å svare på denne tråden her jeg også da - selv om jeg for det meste begrenser meg til lesingen, hehe, men synes det var så koselig å få tilbakemeldinger om at jeg var velkommen =)

 

Sanna: Kjempespennende at du er så nærme nå - jeg håper du får en flott fødselsopplevelse. Ønsker deg bare lykke, lykke til =)

 

Eva76: Din beskrivelse av hønemor kjenner jeg meg såååå godt igjen i, det er godt å høre at jeg ikke er alene, hehe =) Spennende at du er igang med IVF.

 

Mybones: Det høres veldig tøft ut med ny graviditet og svulst og hormoner. Du høres ut som en veldig tøff jente!!! Jeg krysser fingre og håper at alt går bra og at du får en ny spire snart!!! Hvor gammel er minstemannen din? Får håpe han er over forkjølelsen nå da, ikke gøy når de har så høy feber!

 

Så gla: Høres spennende ut med akupunktur - har lyst til å prøve det selv. Sliter du med høyt blodtrykk? Går du på noen medisiner?

 

Snorke frøken: Høres ut som om du har hatt en fin helg - kjedelig med IKM dagene... Huff, er litt premenstruell selv når jeg venter IKM.

 

Maddemor: Du har IKM to dager etter meg, blir spennende! Ellers er det jo strålende å ha ett bud stående frem til i morgen. Håper budet er tilfredsstillende. Det er alltid sååå intenst spennende med kjøp og salg av hus. Får håpe dere får en positiv respons fra banken ang det å se/kjøpe drømmehuset da - det er fryktelig spennende altså =)

 

Anki/Jakter på gullegget: Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si - det er såååå tøft å miste, jeg er veldig lei meg på dine vegne og jeg håper virkelig du får skikkelig oppfølging og utredning nå, 1 MA og 3 SA, det er jo helt forferdelig!!! Jeg mistet selv i MA for litt over 3 uker siden - jeg var 12 uker på vei og trodde alt var bra til jeg kom på vanlig undersøkelse/UL og der fant de to fostre som begge var døde, de døde i uke 6 i forhold til størrelsen. Det var ett sjokk å finne det ut - fostersekkene, morkake og livmor hadde vokst som normalt - kroppen min fattet ikke at noe var galt i det hele tatt, så det ble utskraping 2 dager etterpå. Spydde til og med dagen jeg ble operert. Hadde ekstrem svangerskapskvalme, det var leit - så jeg føler såååå med deg, du har min dypeste medfølelse. Håper at det går bra med deg og at du kan komme deg videre og få skikkelig utredning - jeg ønsker deg bare lykke, lykke til =) En gang blir det din tur også!!!

 

Rafi: Uff - den tanta er noe herk!!! Går jo an å håpe at sambo er i vigør når tiden kommer da... hehe =)

 

Håpefull74: Jeg er testoman akkurat som deg - hehe. Teste 5 DPO var jo litt i tidligste laget, men jeg skjønner deg godt!!! Jeg greide ikke holde meg i skinnet denne gangen heller (selv om jeg bedyret til min kjære mann at jeg skulle ikke bruke en formue denne gangen på dyre EL-tester, CB og CB digital tester...) testet svakt positivt i går 8 DPO (er ikke bedre enn deg, hehe!!) håpet jo at jeg var gravid, men visste at det var en sjanse for at det var rester og henger igjen fra jeg mistet i MA for litt over 3 uker siden. I dag 9 DPO testet jeg helt blendavit, fortsatt 5 dager igjen til IKM. Så blir nok en ny pp her =( Forrige gang jeg var gravid testet jeg positivt 9 DPO, altså 5 dager før IKM og det var ikke morgenurin engang, så det går an... derfor har jeg vel ikke store troen på denne 1 pp etter MA`n... Uansett, så ønsker jeg de lykke til =)

 

Mortine: Høres fint ut med nye soverom. Får håpe fødselen din kommer i gang sånn noenlunde rundt termin - du får lese gjennom kjerringrådene for å få fortgang i fødsel så du slipper å gå til over påsken, lykke, lykke til - håper du får en flott fødselsopplevelse =)

 

En oppdatering fra meg:

Jeg er i min første pp etter at jeg mistet tvillinger i uke 12 i MA/BO. Det er nå litt over 3 uker siden. Var på gyn på sykehuset forrige mandag 14 dager etter utskraping og da så alt fint ut - syklus er i gang igjen med EL forrige helg (akkurat som jeg trodde). Fikk dessverre bare 1 dag med sengekos i hele denne syklusen da jeg for det første blødde i 14 dager og første blødningsfrie dag fikk vi det til, dagen etter lå mannen rett ut med omgangssyken i hele 5 dager!!! Så har ikke store troen på denne 1 pp etter at jeg mistet... Bedre lykke neste gang!!!

 

Har IKM rundt 04 april og testoman som jeg er har jeg ikke greid å la være å teste meg to ganger allerede. I går testet jeg ultrasvakt positivt og klamret meg til ett lite håp om at vi greide å treffe EL med bare den ene gangen for 1 uke siden. Så måtte teste i dag igjen 9 DPO, 5 dager før IKM - i dag var den blendavit - så testen i går var nok siste rest fra forrige svangerskap. Er jo selvsagt litt skuffa, selv om det er tidlig å teste - så jeg belager meg på å gå over i enda en ny pp.

 

Har forsøkt å overtale mannen min til å prøve på en til siden høsten 2006, svaret var nei - han var ikke klar, så prøvde jeg å overtale ham igjen sommeren 2007 (da vi giftet oss) - svaret var også da nei, han var ikke klar og ville vente litt til. Så kommer sommeren 2008 og jeg greier endelig å overtale han - jippiiiii!!!!! Så greier vi endelig å bli gravid etter 6 mnd, 3 pp da syklusen var litt ustabil med en gang, og så ender det opp med å miste i uke 12!!! Hadde termin i september 2009. Fy f.... så urettferdig man noen ganger synes livet kan være, men... jeg er positiv og ser fremover, han var nok ganske så innstilt nå han også og vil gjerne prøve igjen så fort som mulig - hadde håpet å få til en 2009 baby, men det ser foreløpig dårlig ut - men 2010 baby det må vi da klare å få til, eller hva?

 

Så til slutt vil jeg bare ønske alle dere andre prøvere som ikke er nevnt her: lykke, lykke til!!! Det er så spennende å følge med dere alle sammen!!!

 

Til dere som er gravide: Håper dere får en flott fødselsopplevelse, nyt barseltiden og tiden etterpå - den går jo bare så altfor fort!!!

 

Til dere som har født: Tusen takk for de flotte historiene dere har delt med oss - setter kjempestor pris på det! Ta vare på dere selv og familien, vi går en fin tid i møte nå... =)

 

Ha en strålende fin dag alle sammen og tusen takk for at jeg fikk være med på tråden =)

 

Klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!!!

 

Først å frems, herregud for et innlegg (posetivt) å så langt , er så imponert over dere som klarer å skrive så langt. :)

Skjønner ikke hvordan det er mulig jeg altså.

 

 

Sanna:

nå hvordan går det?

lykke til evt hvis du ikke har født alt, gleder meg til å høre hvordan det gikk med deg og hvilken lite nurk du har inni der.kos dere masse iallefal.

Samme til deg Mortine, lykke til og gleder meg til å høre fra deg.

 

 

 

Idag hadde jeg fri,den eneste denne uka, men dagen gikk i møter heile dag :( og ikke nok med det men trur jammen minstemann har mista meg bare snuffser og nyser.

Å det hjelper ikke at jeg skal jobbe hver dag denne uka og møte på onsdag da blir det jobb fra 8 om morgen til halv ti på kvelden, men bare denne uka så er det ferie en uke , deilig.

Da blir det noen dager på hytta på Tysnes , det skal bli deilig og fredlig.

 

Akkorat deg husker jeg fra 1 trimester, jeg mista en liten rett før deg, 27 feb. det er heilt jævlig dette , urettferdig og ikke planen!

Men det er desverre ikke så mye man kan gjøre med det, annet en at man bare må prøve igjen, fattig trøst men sant.

jeg mista en mlm de 2 gutta mine, er glad for det nå, kunne ikke tenkt meg et liv uten den lille skuespilleren min, men det var tøft rett etter at jeg mista, grein meg i søvn hver natt, men jeg blei gravid med minstemann ( 4 år) 2 mnd etterpå.Og det gikk veldig bra det svangerskapet.

 

Det betyr bare at det er et annet lite barn dere ute som dere skal ha , veit det ikke hjelper men det gjør det etter hvert lover.

 

Veit ikke om du skjønner hva jeg meiner men, ?

 

Elodi, kan jeg spørre sånn ca hvor du er fra i Telemark, må ikke svare hvis du ikke vil altså.Har du flere barn?

 

 

Vel ha en fin kveld dere alle sammen.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...