Gå til innhold

*****Enda en ny tråd - OSS OVER 30*****


*anki *

Anbefalte innlegg

FORVENTET IKM;

 

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 01.feb, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

- anki: ikm 6 feb, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 19pp

- så gla': venter tantebesøk omtrent 7. febr. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

GRAVIDE;

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

 

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

 

 

 

Laga en ny tråd igjen jeg. Den andre ble veldig lang atter en gang. Kopierte med lista vår.

 

Giina: grattis med overstått fødsel og med den vesle prinsen. Hørtes ut som du hadde hatt en stri tørn, men det er utrolig kor fort en glemmer når det er overstått.

 

Tussemor...!!! Hvordan står det til? Slimpropp gikk for mange dager siden og 10 min i mellom rier??? Veldig spent på å høre fra deg igjen.

 

Dotten, så gla, Snorkefrøken og dere andre jeg sikkert har glemt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...så ble det visst lagret før jeg var ferdig å skrive...

 

Skulle fortsette med at NO ER DET SNART VÅR TUR MED POSITIVE TESTER... Får satse på at 2009 og mer fruktbart for oss og at vi klarer å få til en spire som vil klore seg fast i de kommende mnder.

 

Jeg er nettopp ferdig med mens og har EL til helga. Håper å få mannen hjem til helgen, slik at vi får kost oss litt da... Må drage ned lista igjen for rakk ikke oppdatere meg før jeg lagra innlegget...

FORVENTET IKM;

 

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 01.feb, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

- så gla': venter tantebesøk omtrent 7. febr. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: ikm 3 mars, gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA 20pp

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

GRAVIDE;

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med ny tråd Anki! Jeg så den ikke først, så skrev i den gamle jeg. Jeg er også ferdig med tantebesøk og klar for ny dyst. Nå er det oss gamle slitere som står for tur får vi håpe :-)) Vi har forresten ikm samtidig :-)

 

Gratulere med prinsen Giina! Vi gleder oss til å høre mer :)

Noen som har hørt noe om tussemor?

 

litamora; Hvordan går det med deg? Huff, ikke kjekt å gå sånn og ikke vite. Jeg synes du skal få deg en time så fort som mulig. Det er mange som blør litt de første 3 mdr., så håper spira de har klora seg fast *klemme*

 

Cara; Noen tegn til tanta? Håper hun har reist på laaang ferie :-)

 

Snorkefrøken; Hvordan går det med deg, har det kommet noe tantebesøk? Håper spira sitter snart! Så du er hestejente du:-) Det er datteren min også. Hun rir 1-2 dager i uka, og hennes høyeste ønske er nok egen hest. Men, herregud. Vi kan jo ikke ha den hjemme, og det koster jo flesk å sette den bort. Nei, kanskje hun kan bli forrytter etter hvert. Hun må bare bli litt sikrere på hesteryggen. Hun hadde et stygt fall før jul, og ble litt satt tilbake en stund. Men, heldigvis, nå er hun på god vei igjen. Jeg har vurdert selv å ta noen ridetimer. Jeg er litt småredd de store dyrene, og slapper ikke akkurat av når snuppa er i stallen...

 

Hvordan går det med dere nybakte mammaer da? Dere har vel hendene fulle med de herlige små!

D&G; Hvordan trives turbo i ny barnehage?

 

Ellers har tantebesøket kommet og er på vei bort igjen. Denne gangen for lang lang tid håper jeg. De nye blodtrykkstablettene mine har hjulpet, men føler meg ikke helt i slag. Dog ikke værre enn at vi prøver for fullt igjen denne pp.

 

De som ikke er nevnt, er likevel ikke glemt. Håper det står bra til med alle sammen.

 

 

FORVENTET IKM;

 

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 01.feb, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: ikm 3 mars, gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA 20pp

- så gla': ikm ca. 3. mars. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

GRAVIDE;

 

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

 

He, he....ser dere mønsteret hos de som har født...jente, gutt, jente, g....

 

 

 

så gla'

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da var helga overstått. Gikk stort sett bra men litt kjefting og smelling fra min side ble det nå. Huff. Lurer på hvor den fine lange lunta mi har blitt av jeg. Jeg som var tålmodigheten selv før... nå sprekker jeg ved den minste lille, ofte filleting! Fy skamme meg. Godt snuppa ikke blir helt psyka ut, men hun er en smuuuule trassig for tiden ja... grrrr :)

 

Men når de er to småtroll sammen, finner de på så mye ramp, pluss at øra fungerer svæææært dårlig!!

 

Cara: Æsj så kjedelig at tantekreket dukket opp da. Den damen vet ikke når hun bør la være å komme på besøk. På tide hun får litt normal folkeskikk :) Tanta mi kommer hver måned uansett hvor mye jeg kjefter og smeller og ber henne dra sin kos..... :)

 

Giina: Gratulerer så mye med lille Isak. Håper dere koser dere masse og at han er en snill liten tass. Godt det gikk bra selv om du hadde en tøff fødsel. Høres ikke helt godt ut med sugekopp! Huff og huff. Men nå kan du i hvert fall nyte den lille masse :)

 

litamor: Oj, høres spennende ut da. Håper virkelig at spiren din kanskje fortsatt sitter der. Hadde nok heller ikke klart å vente med å dra til legen. Ville hatt et svar NÅ. Men du kan jo ta en test til for å se om den fortsatt slå ut. Ev. gå å ta en blodprøve for å se om hcg-nivået ditt ev. har steget i forhold til hvor langt du kan være på vei. Åhhh. Krysser fingrene og tær for deg :)

 

så gla': Godt å lese at de nye medisinene dine fungerer, om ikke helt 100 %, så i hvert fall mye bedre, OG at dere er klar for å prøve denne pp-en. Masse lykke til altså :)

Ellers tror jeg tussemor kommer til å "ødelegge" fødeoversikten med annenhvert kjønn... jente, gutt, jente, gutt osv. da Giina fikk gutt og det er jo det tussemor også venter. OM ikke det er en liten luring og det kommer ut ei jente :) He, he.

 

anki (sorry, det andre nicket ditt er så langt....): Takk det samme. Vi får virkelig håpe 2009 er gullåret for gullegget :)

Samme ønsker jeg for alle her inne på ikm-lista. Spes. oss "gamle traverene". *jakter på gullegget* (anki), så gla', snorke-frøken (glemte deg ikke nå da), meg selv og ev. litamor. Om jeg har glemt noen så fy meg, men ønsker en spire til oss alle :)

 

tussemor: Håper alt er i orden meg dere alle og at du koser deg masse med junior (som nå må ha kommet?). Du får komme inn å legge igjen en liten tråd når du får tid og ork :)

 

Ha ellers en god dag....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er innom for å si at jeg følger med dere, men nå er ikke hodet helt på plass lenger. Skylder på hormonene jeg.

Hadde jobbhelg med full rulle i helga som var og har heldigvis fri i dag.

I tillegg har jeg fått en blødning (går på hormoner så det er nok ikke vanlig mens) men den kom noen dager før jeg forventet mens etter vanlig syklus. Vel vel, disse hormonene styrer vel hele systemet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 26.02, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 7. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: ikm 3 mars, gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA 20pp

- så gla': ikm ca. 3. mars. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

GRAVIDE;

 

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

 

Gratulerer til Giina! Hørtes ut som en tøff fødsel!

Her har tantekreket kommet og gått og skuffelsen var stooooor da hun kom. Men reiste meg igjen og vi er i gang med full prøving da jeg venter EL i løpet av den neste uken. Krysser fingrene nå, for ellers blir det ny runde med pergo og henvisning til lap.

Men jeg er positiv:)

 

Ellers har jeg sjaua med sykt barn og var selv syk i hele forrige uke. Tenkte jeg nå har dradd meg til hektene igjen, men under møte på jobben i dag kjente jeg øret begynte å kødde og nå sitter jeg jammen meg med ørebetennelse gitt. Så da blir det legevakta på meg i kveld:(

Slipper i alle fall å lure på hva jeg skal finne på i kveld...

 

Ja det ble mye om meg gitt, men nå håper jeg jommen meg at 2009 blir året for oss som ennå ikke har spire i magen og jeg sender et rungende heiarop for oss!

 

Noen som har hørt hvordan det går med tussemor? har hun født?

 

Klem fra en litt syk og lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen damer!!!!!!!!! Da er jeg tilbake en tur. Det gikk plutselig litt kjapt i svingene her. 0402 kl 0622 kom lille gutt i relativt full fart med det resultat at lungene ikke ble skviset ordnetlig og han hadde mye vann på lungene og måtte ha trykkstøtte for å få "blåst" ut lungene ordentlig og få vannet ut. Pga mulig misfarget fostervann var det fare for infeksjon, så han fikk antibiotika i tilegg. En knall tøff start for både mor og sønn. Jeg satt klar i en rullestol 1,5t etter fødselen (anbefales ikke) å ventet på helikopter som ikke kom, så det endte med ambulanse og taxi. Vi fikk være i Molde i helga og det har vært godt og i dag kom vi hjem, så nå er mor relativt peist. Gullet har vært høyt og lavt i hele dag;) og huset ser ut som ett helvette pluss at gubben på død og liv skal ha valpen her i natt...sukk...skal slutte å skrive før jeg begynner å grine;) men etter omstendighetene er alt bra med oss og junior spiser godt, er ganske spent på hvordan natta blir. Skal skrive mere senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle sammen.

legger meg inn her også jeg...

er 35, har et par barn fra før, men ny mann og denne gangen ser det ikke ut til å være like lett å få spiren til å sitte som tidligere...

går inn i 6 pp nå, ikke noe å klage over såklart, men allikevel frustrerende. fikk besøk av tante nå i kveld helt uten forvarsel akkuratt som forrige gang. også jeg som pleier å ha en masse symptomer før mensen kommer... har alltid hatt det, men ikke nå nei...

noen som vet hva det betyr... om det betyr noe som helst :S

 

FORVENTET IKM;

 

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 26.02, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 7. pp.

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki/gullegget: ikm 3 mars, gift, 36,to barn, sunnm,1MA&2SA 20pp

- så gla': ikm ca. 3. mars. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold

- Vestvind ikm ca 11 mars, Telemark

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

GRAVIDE;

 

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Vestvind. Alltid kjekt med nye som slenger seg på tråden vår. Noen som vet hvor lenge vi har holdt denne tråden no? I allefall over et år... Og vi er noen som fortsatt henger her inne og prøver fortsatt. Men no skal det klaffe for oss også snart.

 

Har vel EL i helgen, så får "besøk" av mannen min fra lørdag til søndag. Han er egentlig midt i en jobbperiode, men han får låne bil og kjører den lange veien hjem så vi får "koooose" oss i helgen. Har atter en gang pådratt meg en influensa, så får pleie meg skikkelig frem til helgen så ikke det skal sette en stopper for aktiviteten i allefall. Kanskje vi må få barna på overnattingsbesøk...

 

Tussemor - gratulere med gutten. Huff. du har hatt det litt tøft både du og lillegullet. Ja vi gleder oss til å høre mer. Lykke til med de første nettene og denne "bli kjent"perioden. Må bare si at vi er misunnelige på dere men samtidig gleder oss på deres vegne. Snart er det vår tid igjen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du ja Tussemor!

Gratulerer med gutten!!!! Høres ut som dere har en tøff start, men håper det blir bedre for dere fremover:) Go-klem til deg!

 

Velkommen Vestvind:) Håper det snart blir spire på deg også! Det er frustrerende nok at tanta kommer punktlig om den ikke i tillegg skal komme i tide og utide! Det vet jeg alt om!

 

Jakter på gullegget; krysser fingrene for deg i helgen! Vi statser på en sarlig spire:)

 

Selv har jeg EL i løpet av denne uken. ER på dag 13 i dag og skal kjøpe meg EL-tester i dag og begynne med de i morgen. Det rare er at i morges blødde jeg friskt blod i utfloden. Var ganske mye også. SKal vel ikke blø nå jeg!!! Hadde sex lørdag og skulle hatt igjen i går, men pga akutt ørebetennelse i går så orket jeg rett og slett ikke. Har fått med antibiotika nå så håper orken er der i kveld:) Siden jeg går på pergo så vil jeg helst prøve så mye som mulig også, for jeg blir et hormontroll på disse pillene... stakkar sambo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

tussemor: Gratulerer så masse med gutten. Blir spennende å lese mer om fødsel osv. Enda godt det gikk bra med dere. Huff og huff! Håper ting roer seg nå, og at dere alle er friske og raske :) Nyt tiden fremover med å bli kjent med lille, og håper storebror er kjempestolt :)

 

Vestvind: Velkommen inn til oss :) Her er vi både gravide, nettopp fått barn, og noen sliter med å få spire! Vi har holdt liv i tråden i over 1 år nå, og folk kommer og går, men mange henger ved, selv etter at de har blitt mamma. Jeg selv har prøvd på spire nr. 2 i over 32. pp-er, så er litt lei. Har ei jente på 3 år fra før, så vet jo at vi kan bli gravide. Men det er vel denne alderen som ødelegger for oss da kanskje?? Masse lykke til til dere i hvert fall :)

Ang. symptomene, eller mangel på dem, så har nok ikke det noe å si. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde symptomer på at tante rød var i anmasj jeg. Merker aldri noe får hun plutselig er der.. møkkakjerringa :) He, he.

 

Sanna32: Hvor er du?? Håper alt er bra!

 

D&G: Tusen takk for mms. Kjempe søt tulle :)

 

Pappalille: Håper du koser deg med lille snuppa, og at alt går sin vante gang :)

 

Maddemor: Skjønner dine frustrasjoner og skuffelse når denne jækla tanta dukker opp. Er jo selv i 32. pp, men har faktisk ikke gitt helt opp enda :)

Masse god bedring til store og små, og håper du får rask bukt med ørebetennelsen din. Au, au.. (vil jeg tro. Har ikke hatt det selv). Lykke til denne pp-en. La oss håpe det er DIN pp :)

 

*jakter på gullegget*: Ønsker deg også masse lykke til. Spes. til helga. Godt mannen fikk låne bil og kommer hjem å gjør sin "husmorplikt". He, he. Kos dere!!

 

Eva76: Velkommen sterkere tilbake når hodet ditt "er mer på plass".... Sikkert hormoner og mye rart som rører seg i kroppen din nå, men du må komme inn og holde oss oppdatert underveis. Spennende!

 

NÅ skal jeg gi meg for denne gang. Alle andre som ikke er nevn (igjen) og dere andre, kos dere og ha en fin dag!

 

Klemmis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dotten; jo ørebetennelse er forferdelig vondt og anbefales IKKE! Men regner med at antibiotikaen vil hjelpe utover kvelden/natta og at smertene etterhvert vil avta. Ikke så digg å sitte på jobb og snakke masse i tlf akkurat for jeg har jo dotter i ørene så det holder:)

Men men, jeg får holde ut!

 

Snorkefrøken; så utrolig god ide om valetine-gave du hadde! Så flink du er! Jeg vet ikke om jeg skal gjøre noe med valentine jeg, for jeg regenr med at sambo helelr ikke gjør noe. Han er ikke den romantiske typen akkurat:)

 

Jeg vet at blødning rundt EL er bra, men nå var det for mye blod til at det bare er god EL altså. Mener dessuten at jeg ikke har EL før om 4-5 dager..... Blir spenennde å se da. Jeg ble så forfjamset jeg at jeg tok en graviditetstest bare for sikkerhets skyld. Kunne jo være at jeg ble gravid sist pp likevel.... For da hadde jeg jo en veldig rar mens med spotting i mange dager før jeg begynte å blø skikkelig. Mend en var seff negativ da. Visste jo egentlig det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffsan Maddemor - blødninger utenom tantetid OG ørebetennelse. Ikke noe kjekt. Håpe antibiotika virker fort og du får vekk trykket i ørene. Ikke noe gøy med hyrdestunder i sengen dersom en ikke er i form. Her må jeg pleie meg skikkelig til helgen. Bihule og feber. SKAL være skikkelig klar når mannen kommer hjem lørdag. I jula når vi skulle virkelig klare lage spire var alle dopet på febernedsettende. Så det ble lite kos da...

 

Har endel ELtester, så jeg starter testing torsdag tenker jeg. Men har vel lang syklus denne pp. Max uflaks på meg. Sist mnd var den på 26 dager. Mnd før på 30...,så hvem vet... Dersom den er kort rekker vi det i helga. Dersom ikke er den ikke før tirsdag ca.

 

Noen som vet om EL er akkurat når den slår ut positivt på test eller om den vil komme iløp av et døgn eller to?

 

Dotten og Snorkfrøken - dere er rå på lange innlegg.

 

No må jeg rydde hus. Skal ha tupperparty i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er skikkelig dritt! Det trykker så sinnsykt i øret og vet du! Hadde bihulebetennelse for 1 mnd siden, så det er liksom høysesong for paracet og antibiotika føler jeg;( Er tøft å være prøver og småbarnsmamma, fulltids karierredame og kjæreste da:)

Men hva er det ikke vi ikke klarer da? Vi er tøffe og reiser kjerringa og blir gravide snart ser du!

Sist jeg ble gravid hadde jeg gitt opp alt og var suuuuperlei meg. Hadde etter 18 pp klart å knuse håndleddet og prøvingen ble vanskelig som nyoperert og digert metallsett utenpå armen. Men jaggu klarte vi det akkurat den pp og det er vel det som holde roppe motet nå:)

 

Det er vanskelig å vite når man skal begynne EL-testing, men jeg hadde villet begynt på dag 12 med tanke på at du har syklus fra 26-30 dager..... Selv har jeg på 28 dager og har hatt pos el-tester på dag 16-18. Begynner å teste i morgen på dag 14.

Når en el-test slår ut positivt er det vel EL 12-48 timer eller 12-36 etter første positive test tror jeg,- avhengig av hvilken type man bruker. Bruke QR sist og der var det 12-48 timer. Men jeg ble litt stressa av å tyde streker, så denne gangen har jeg kjøpt CB digital. Håper jeg får pos svar.

Nei, nå må jeg jaggu jobbe litt igjen:)

Vi jabbes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 12 på lørdag for meg... Huff. Det skal holde hardt det her. Har kun denne dagen å få det til på. Og søndag morgen da... Dag 13. Hadde vært greit å ha han hjemme mandag og tirsdag også da som blir dag 14 og 15 men det går nok ikke. Men vi får kjøre på og håpe gullegget er modent nok på dag12 og 13.

 

Maddemor - driver du egen business eller? Har selv gjort det, men er no ansatt igjen. Ble for tøft å drive kun selv... Hadde ikke tid til familien min. Firmaet mitt slukte hele meg og litt til. No har jeg en hektisk jobb og hverdag, men har mer fri i tankene og når jeg er hjemme hos barna. Mer tilstede liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei....og velkommen til vestvind...:-)

Nå har det vært en hærlig helg her i stubben, har hatt besøk av søstra mi og hennes snart 3år gamle datter....hærlig.

Har vært masse på farten og hatt kosestund, hærjestund,lesestund,snakkestund, badestund og utestund med min yngste niese...eller tantedyr som jeg kaller dem.

De har også i tillegg tatt godt vare på meg så vi har fått ordnet masse til babyen mens de har vært her.

Det er ikke så lett for en 3åring å vite hvordan dette med baby fungerer...hun spurte meg gang på gang om babyen var kommet ut nå da?....kom tilogmed inn ekstra tur for å se om babyen var på tur ut snart...:)

tålmodighet er en dyd..:-)

Hun fant også ut at babyen hadde lukket igjen navlen, prøvde noen ganger å åpne den igjen...litt vondt for tante ja..:-)

Vi hadde også en heller ekkel opplevelse da jeg og tantedyret var alene en kveld ( mora måtte jo på ikea, som enhvær nordlending) og da ringte det på døren, det var naboens eldste sønn som var hysterisk pga lillesøstra fikk ikke puste, og foreldrene var ute den kvelden.

Det viste seg at det var feberkramper, på 15-20min forandret ungen seg fra frisk til spastisk....huff, det var skummelt.

Men vi klarte med godt samarbeid å ordne opp..:-)

Vi snakket masse om hendelsen etterpå og tantedyret fikk fortelle moren sin hva hun hadde opplevd når hun kom hjem...

Forvekslet sykebilen med brannbilen et par ganger, men ellers hadde hun fått med seg det meste.

Kjørte dem på flyplassen igår og da måtte tante surke litt for det er ikke lett å bo så langt fra familien

..:-)

men de kommer vel flere ganger på besøk, nå maser jeg på at mamma skal komme..:-)

Ellers er jeg nå betegnet som høygravid, har 39 dager igjen til termin idag.

Hva ellers skjer??? meget lite vil jeg si...:-)

Bruker dagene til å rydde litt og koser meg masse....:-)

ÅÅÅÅ...jeg hadde bursdag her om dagen og fikk lammeskinn fra venninna mi i nord, men dette var ingen vanlig skinn...dette er et fra deres egene sauer (norsk spelsau) og det er brunt..:-)

Så stilig til den brune vogna og alt....så overrasket ble jeg at det kom no noen tårer da også...:-) kanskje litt hormoner i sving kanskje...he he...surker ikke så mye til vanlig.

Ja så har vi hatt dødsfall i familine, min kjære Dell har avgått med døden...derfor har det vært litt stille fra meg idet siste...så nå sitter jeg på gubben´s pc som har heeelt feil innstillinger og er bare teit..:-)

Men i nøden spinner naken kvinne over bekken for å ta en fugl i hånden...:-)

Jee jee..gubben har vært hos tannlegen idag så nå skal jeg lage litt god suppe til den stakkars mannen...han har så vondt stakkars..

Ha en fin tirsdagskveld...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord :-)

 

ny status: tok en test på lørdag (cb) - som var negativ, så da er løpet kjørt. Har ikke blødd så mye, kun moderat et par dager, så kan ikke tenke meg at alt er kommet ut. har tenkt meg til legen i morgen, men vet ikke hva som er vanlig praksis, og de sjekker at alt er kommet, eller skal man bare vente og se?

 

Har startet med bidronning gele (anbefalt på helsekost), visstnok bra for fertilitet. Her er det bare å kjøre på. Har bare liten pause nå, for tror kroppen må få roe seg litt.

 

Kjenner at jeg blir såå misunnelig på alle dere som føder nå *sukk* - men ikke misforstå, unner dere virkelig undrene. Nyt hvert øyeblikk som gravid og med de søte små....lengte lengte :-)

 

 

nå må det være vår tur snart, anki, så gla, dotten, maddemor, cara...lykke lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så spennende ogkoselig å komme innom for å se hvordan det går med dere! Jeg håper hver gang at mange flere har kommet på gravid-lista. Men, jeg ser at en del fortsatt må streve. Krysser fingrene for dere hver gang!! Gratulerer til dere som nettopp har født!!

Her går livet nå på skinner! Mannen er kommet hjem etter 14 dager på sykehuset (alenemor med 4 barn orker jeg ikke, så det er best vi holder sammen! :). Vi er vel heller ikke så ettertraktet på "markedet" med fire små barn:) ).

Øyvind vokser og er nå snart 3 måneder. Tiden flyr, og jeg prøver å nyte hvert minutt med vidunderet vårt. Han sover 8-11 timer i strekk på natten, og i kveld sovnet han allerede kl 20 - MED SMOKK! HURRA! fra våken tilstand uten sutring. Så snart har vi igjen "voksenkveld". Det er så koselig. Nå pludrer og smiler han. Han er veldig sosial, og søsknene elsker ham, og slåss nesten om å bære ham og kose med ham:). Det er nesten så vi har lyst på en til! MEn det tør vi ikke si høyt. Da ville vel alle tro vi var spenna gærne!

 

Lykke til, alle her inne!! Dere fortjener virkelig å få en liten spire snart!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten på gullegget: Det kan gå fint selv om du bare er på dag 12 og 13 i helga. Husk at sædcellene kan leve opp til 5-6 døgn inni deg:)

Jeg driver ikke for meg selv nei. Er bare en vanlig ansatt salgssjef jeg som har eget kontor og frihet til å stikke innom her i smug:)

 

Sanna32: Uff, feberkramper er ikke noe gøy! Har selv en liten gutt som fikk det en gang og han ble bare blå og vekke fra meg. Ikke kramper slik jeg trodde man skulle få. Ekkel opplevelse.... Men det går jo som regel veldig fint. Godt du var hjemme og kunne hjelpe naboene da! Stakkars broren som ble så redd.

Det er ikke noe kjekt å bo langt unna familie. Jeg gjør selv det og merker at tårene sitter løst og savnet er stort nå som jeg er et pergotroll:) Godt at du har gode vnner og familie som er flinke til å vise deg at de setter pris på deg og gir deg ting fra hjemstedet. Det betyr så uendelig mye!

 

Litamora; uff så kjedelig at du mistet! Håper det går greit med deg tross alt og at du snart reiser kjerringa og får spiren til å sitte på ordentlig snart!

 

Snart 4 barn: 14 dager alene med 4 barn står det virkelig respekt av! Så flink du er!

 

Ellers for min egen del da så er jeg mye bedre i øret i dag. Har fortsatt vondt og hører dårlig, men det går rette veien! Ellers så spotter jeg fortsatt da. Begynte å blø i går på dag 13 av en eller annen grunn. Tok EL-test i dag; negativ. Ellers har det ikek skjedd så mye for min del siden sist. Hadde besøk i går og jeg ble jo litt asosial for det er så vanskelig å være med på samtalen når mange sitter og skravler og jeg nesten ikke hører noe.... Men men. Har blitt bedt på Mama Mia-kveld hos en venninne neste uke da. Det blir koselig. Jeg er vel en av de få her i landet som ikke har sett den ennå....:S

 

Nei, jeg må jobbe litt igjen!

Vi jabbes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et lite livstegn fra "gamla" på sofan. Føles sånn iallefall- krøker meg avsted som ei gammal kjerring! Nå har jeg fått krykker, så nå blir det nok bedre haha..

Gratulerer så mye til Giina og Tussemor! Virker som om dere har hatt hver deres strie fødsel. Håper dere kommer raskt til hektene igjen.

 

Jeg heier som bare det på alle dere som fortsatt er prøvere. Hos meg ble det skikkelig fart på sakene da jeg var hos homeopat og fikk noen nåler og litt medisin. Innbiller meg at det hadde virkning. Den pp'en fikk jeg høy fertilitet på cb monitoren på dag 8 og max (el) på dag 10!

 

Takk for tipset om crocs nettbutikken Snorke-frøken. Fin valentines-ide du hadde! både brødet i frysern og det som kommer senere;)) Her i huset er vi en smule frustrerte på temaet sex for tiden.. Det skorter ikke på verken vilje eller lyst hos oss, men jeg blir bare enda værre i bekkenet etterpå...det kommer vel tider etter dette og!

 

Du kan glede deg til å se Mama-mia Maddemor! Den er fornøyelig. Det er deilig med sånne feel-good filmer. Datteren min og tantebarna danser og synger mens de ser på dvd'n. De har tenkt å holde et lite show da vi skal feire mormors 60-års dag i Hellas i mai. Gleder meg!

 

Godt å lese at du er tilbake med dine imponerende innlegg Dotten! Håper du og familien din holder dere friske framover.

 

Ikke vanskelig å forstå at du har kost deg med besøk Sanna. Det må gjøre godt når en har familien så langt unna.

 

Nei, nå må leg legge meg litt ordentlig nedpå igjen. Må lade opp til Vesla kommer fra barnehagen. Hun skal ha med ei venninne hjem i dag.De har "bestilt" tomatsuppe og pannekaker også skal de ut i vårt eget lille WinterWonderland. Vesla og mannen min har laget en fantastisk snøborg med tunneller, trapper, akebakker mm. Det er visst kjempegøy å leke der! Kjæresten er helt i 100 han og. Har faktisk oppdaget at han er ute og bygger på den når vesla ikke er hjemme også!!

Ha en fortsatt fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her igjen Mortine:) Synd å høre at du plages med bekkenet. Det er så gruelig vondt! Hadde selv bekkenløsning da jeg var gravid sist og det gikk noen mnd etter fødsel før jeg var nogenlunde bra igjen. Men det er fortsatt vondt å lange ut skrittene og å skli på glatta. Man får ta sine forholdsregler. Merker også at enkelte stillinger ikke funker i prøvingen,- meg på toppen er dårlig business:) hihi, da må sambo bare gjøre en større innsats:)

Måtte le når jeg leste at mannen din er ute og bygger alene i snøen:9 ser det for meg! hi hi

Det bor en leken gutt i et hvert mannfolk skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk til aktivitet det har vært på tråden den siste tiden. Må bare beklage, men jeg har ikke maktet å oppdatere meg helt. Skjønner at det er mye spenning i lufta for mange her inne nå og det smitter;) til ALLE dere som prøver, masse lykke til, jeg sender over alt det babystøvet jeg kan og krysser alt jeg har for at spiren snart sitter hos dere alle!!!!!!!!!!!!!

 

Her hos oss prøver jeg å komme litt til hektene etter den strabasiøse starten for lille gull. Det er ikke helt enkelt når han tror natta er på ettermiddagen og at natta er dagen osv;) så foreløpig sover jeg minimalt. Dvs i natt fikk jeg faktisk 3,5t alene i senga og det var vidunderlig også fikk jeg litt søvn på formiddagen, men det er ikke så lett når gullet helst skulle hatt mamman sin heeeeeeeelt for seg selv, men,men det går seg helt sikkert til. Vi koser oss masse og lillegull er jo bare nyyyyydelig ligner på pappan og broren sin (til glede for resten av familien, for kan skjønne, det er ikke noe som er mere viktig her i verden enn at avkommet skal ligne på dem, de glemmer liksom at vi er 2 familier som er skrudd sammen...grrrrrr...) Vi har stort sett fått vært alene disse dagene som jeg har vært hjemme og det har vært deilig. Helga skal vi nyte sammen og prøve å finne ut av litt praktiske ting nå når gubben snart må på jobb igjen (her er det bare å rydde unna alt som er nei;))

 

Husekr ikke hvor mye jeg skrev om fødselen, men i utgangspunktet gikk den veldig bra (gjør det gjerne igjen), men det ble litt tøfft da vi oppdaget at lillegull hadde vann på lungene eller våte lunger som det vistnok heter. Anestesien jobbet iherdig med han og formen steg gradvis, men de turte ikke helt å ha han i Molde siden det ikke er barneavdeling og barnelege på huset, så de sendte oss derfor til Ålesund hvor vi ble værende ca 2 døgn. Han lå hele tiden med Cpap en slags puste støtte maskin, men etter 4,5 t i Ålesund var igrunnen ikke lillegull interessert i den maskina lengre og fjernet den selv. Jeg fikk endelig holde gutten min etter 12t, det var sååååå sårt ikke å få holde ham før, men desto deiligere å få lagt han på brystet og puppen som han slukte (hehehe...en skikkelig puppegutt) måtte krangle litt i forhold til amming osv da de ii Ålesund var litt for hissig på å gi mat intravenøst og pr sonde - jeg vil jo amme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det endte godt tilslutt. Vi fikk komme tilbake til M olde og fikk helga der, det var kjekt, så slapp gubben å kjøre så langt hver dag også. Gullet er stolt storebror og vil gjerne herje og kose med lillegull, litt voldsom, men begynner å få dreisen på forsiktig kos...hehehe...første gangen i vogga fikk gullet så stor fart at lillegull fløy vegg i mellom, så vi måtte ta han opp...hehehhe. Bleieskift har vi også dreisen på, fy flate så mye en sånn liten kropp klarer å trykke ut av seg i løpet av en dag...;) I morgen skal vi på helsestasjonen å veie, det blir spennende. Han hadde ikke lagt på seg da vi dro fra sykehuset, men ikke gått ned mere heller, så nå er jeg kjempespent. Det blir første tur ut av huset også og det skal bli super deilig,må kjøpe litt klær til han da vi ikke har noe som passer, broren varnemlig nesten 1kg tyngre da han ble født og vi startet rett på 62 klær...hehehe...

 

Nei, nå er det bleieskift tid igjen, stakkar liten, kan ikke være godt å ha det slik hele tiden.

 

Ha ei riktig god helg alle sammen og KOS dere masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med minsten Tussemor! Godt at dere får litt tid for dere selv etter en tøff start.

 

Her sprayes det på andre uka og etter å ha fått sove ut i går (sov halve dagen) var ikke formen så verst på jobb i går :-) Håper det går like bra i dag. Det kan se ut som om det er helgene med mye trøkk som kan bli verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å dytte oss opp igjen. Fant oss nede på side 2. Her er EL i full gang og mannen kom hjem på "besøk" i helgen. Snart begynner symptomjakten. ELtest slo ut for fullt idag så da er håpet innen rekkevidde. Satser på en spire. Skriver mer senere. no må dagen nytes. Mye snø og flott vær. Ha en fin søndag, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...