Gå til innhold

Ooosloo :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei

Grattis med dagen August B, så kipt å være syk i dag da! Men som Amia sier virkere til at mannen din allerede har begynt å skjemme deg bort, så bra:) Har du fått noen spennede pakker?? Ifht. innkalling til Ullevål er det vel litt regnet ut i fra når legen sendte søknad om fødeplass.. Kommer nok.

Nå er det bare en kort kveld igjen Amia til ul!! Hvor mange uker og dager er du nå? Hos oss hørte de ikke hjertelyden når jeg var 6 uker og 1 dag ifht. min beregninger og 6 uker og 3 dager ifølge fastlege, så ikke stress om det blir sånn med dere å! Blir nok godt for deg å få det overstått, går sikkert bra, som jeg har sagt tidligere, om det hjelper noe,er det mange som har smerter fra tid til annen i svangerskapet uten at det er farlig!

Pfeew nå er det på han igjen med pp, blir veldig spennede å se om akku. hjelper. Var jo positivt at hun ikke "fant" noe som skulle tyde på at du ikke kunne bli gravid:) Når er det du har ikm?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, takk, Wowo! Har fått mange fine gaver, blant annet litt babyklær i hvitt og brunt :) Veldig kos! Ellers så får jeg bare vente i spenning angående UL på Ullevål. Blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere;)

Jeg er 6+3 i morgen til UL.. Så alt håp er ikke ute selvom man ikke finner hjertelyd i morgen assa? Hmm..tok jo blodprøver på onsdag og skal ta nye i morgen, så får vel svar på de på mandag da kanskje?

Har nettopp snakket med en god venninne som er gravid, og hun roet meg litt ned faktisk. Hun hadde også hatt litt smerter tidl, men ikke så kraftige.

Orker ikke tenke mer på det i kveld, føler meg SÅ urolig i kroppen, men nå skal jeg bare sløve foran TV og ikke tenke på noe som helst.. Håper bare jeg får sove!

Såå kos med babyklær, da kan man begynne å glede seg enda mer tenker jeg:)

Legen min søkte fødeplass for meg forrige uke, brevet kom i posten idag. Så jeg tror også det har noe med når legen søker og gjøre - og sikkert kapasitet på sykehuset..?

Hvor langt er dere jenter nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!!

GRATULERER MED DAGEN AUGUST-BABY!! :D

Trist å høre at du er syk... Du får ta igjen bursdagsfeiringen så fort du har blitt frisk igjen... Bra du har en så snill samboer som steller med deg! :-)

Har du vært hos akupunktøren i det siste?

 

Jeg fant EL-slim ikveld :D:D:D Så det betyr at denne rundens prøving er i gang fra og med ikveld ;-) Forventer eggløsning på søndag...så da blir vel ikm søndag 15.februar. Hvis alt er i rute... :-)

 

Dere er så heldige som får babytøy, snakker om UL og fødeplasser... *misunneliiii* Men, snart er det min tur...det sier akupunktøren min ;-) Og hun ba meg forestille meg ofte at jeg er gravid...noe jeg gjorde i byen i dag da jeg stod i prøverommet og prøvde klær...hehe... Kjøpte en lilla/rutete lang skjorte/kjole på Vero Moda. Veldig søt! Og perfekt til en kulemage :-P

 

Lykke til på UL i morra Amia! Er spent på å høre hvordan det går både med UL og blodprøvesvar. Men, ikke fortvil om du ikke hører hjertelyd. Er jo tidlig enda. Det viktigste er hva blodprøvene viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy fredag jenter ;)

Nå er jeg ferdig på UL, og der så vi et lite bankende hjerte ;D HURRA!!!!

Er så vanvittig lettet nå, ble bare helt skjelven men samtidig veldig rolig! Legen sa at nå som vi har sett at hjertet slår har du oddsen på din side, så nå var det bare å slappe av! Gjett om jeg skal :)

Dette var en bra start på helgen!!

*glad klem fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

SÅ bra:) Jippi, nå er det bare å senke skuldrene og slappe av!! Har rett legene vet du har du sett et hjerte slå er oddsen ennå større.. Veldig glad på deres vegner!

 

Glad klem tilbake

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var med i denne Oslo-gjengen for en stund tilbake, men måtte rett og slett ha en pause fra hele Bim.. Gratulerer så masse Amia! Da jeg leste meldingen fra deg i stad, fikk jeg helt frysninger.. For å oppdatere dere andre på min egen situasjon, her er litt info om hvor jeg er i dette babyprosjektet: Var hos legen på torsdag for å snakke litt om hvordan situasjonen min er. Vi har prøvd i rundt 15 mnd., uten resultat. Typen mitt har påvist årebrokk i pungen, som skal opreres ut i løpet av våren. Men siden jeg ikke har brukt prevensjon siden høst 2006, så ville jeg starte med en utredning av meg også. Legen var enig i at det var lurt, så jeg tok en del blodprøver, og blir henvist til fertilitetsklinikken på nermeste sykehus:0) Er så glad for at jeg er i gang med noe! Men jeg måtte regne med lang ventetid.. Det som var så bra, var at når jeg kom hjem fra legen og fortalte typen hvordan det var gått, sa han endelig at han skulle få sjekka svømmerne sine. Han har nemlig drøyd dette en stund nå..Det skal han i uke 8. Blir spennende å se resultatet, for årebrokk kan nemlig føre til dårlige svømmere.

Lykke til prøvere! Håper det skjer mer positivt i denne gjengen snart!

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokkos snuppa mi;)

Har hatt frysninger i hele dag jeg...hihi!

Gleder meg til å høre mer fra legetimen din etterpå! Er SÅ bra at det skjer ting hos deg nå!

Ringer når jeg er ferdig på jobb ;) Smask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurrrra Amia!!!! :D:D:D Nå kan du kose deg i helgen!!

Jeg kom hjem fra jobb for litt siden, og nå skal jeg dusje og gjøre meg ren og pen..så skal jeg møte damene fra jobb for å spise ute. Vi skal nemlig ha et forsinket julebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk pfeew;) Er veldig lettet nå.. Nå skal jeg bare kose meg!

 

Så deilig å gå ut å spise...det vil jeg og! Hørtes kos ut. Jeg har nettopp tatt en dusj, men bare for å gjøre meg ren og pen for sofaen..hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah...hjemme fra middagen nå... Har plantet meg godt i sofaen med ullsokker på føttene, smågodt og brus :-P Er alene hjemme også, for mann og "barn" (les:valp) er borte ikveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hatt en fin helg?

Jeg koste meg på venninne besøk i går kveld ;)

Igår falt jeg på isen - AU! Falt rett bakover, og bar veska og 2 poser i venstre hånda, så jeg tok imot med høyrearmen og fikk all vekta på den.. Så siden det har jeg hatt kjempevondt i hodet på høyre side (bak øret)?? Er ikke det litt rart? Det er skikkelig vondt, men bedre når jeg ligger... Burde jeg dra til legen?

Vet dere hvordan det er med smertestillende når man er gravid? Kan/Kan ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia :)

Sambo og jeg har kosa oss i helgen! Kjørte buss og trikk med Varg i går for å øve på det, så da sov han godt resten av dagen. Ble mange inntrykk for han :) Så bakte vi boller og spiste deilig middag mens vi så på Gullfisken og Bee Movie ;)

 

Idag skal vi trene litt lydighet og kjøpe oss en god kaffe :) Skikkelig kjærstehelg! Det er koselig, for det er så lenge siden vi har hatt det! Og neste helg er sambo borte...så jeg håper eggløsningen er over før den tid.... :-S

 

Hørtes ikke noe godt ut å falle på isen!! Au!! Kanskje du har strukket noe siden du har vondt i hodet..? Vanskelig å si..men, det kan jo være en mulighet kanskje.. Er vel noen sener som hører sammen mellom armen og hodet.. Du kan jo ringe legekontoret i morgen om det ikke har gitt seg. For å høre om du burde komme på en sjekk eller ei.

Man kan ta paracet, men ikke ibux har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Off Amia, høres ikke godt ut. Ville tatt en telefon til legevakten og bare spurt. Har en annen gravid venninne som er i uke 32 hun gikk sikkelig å rygg, har kjøpt seg isbrodder er kanskje ikke så dumt;) Mannen min lurer på hva det er med oss gravide som faller, gikk jo selv på rygg ned trappa på jobben for et par uker siden. Jeg var på legevakten, da jeg ble ganske blå. Fikk beskjed om at jeg kunne ta paracet.

Pfeew så deilig det høres ut med kjærestehelg, å gjøre masse koselig sammen.. Er litt jobb med en liten hund:)

 

Vi skal kjøre til Tønsberg snart å besøke tante og onkel og få litt fisk fra nord Norge!!

 

Ha en fin søndag!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja..hva er det med gravide som faller? Har man dårligere balanse som gravid eller noe? :-)

 

Ja, er litt jobb med hund.. I dag tidlig våknet han 8 (jippi, bedre enn kl.6). Men, han ville ikke sove mer etter tisseturen, så da stod han å pep utenfor soverommet vårt helt til jeg stod opp kl.9.30. Huff..håper ikke naboene hørte noe.. Var ikke bare piping, var også bjeffing og uling innimellom.

 

God tur til Tønsberg :) Er de fra Nord Norge, hvor fra da? Vi er også fra Nord Norge!! Mams er fra Troms og paps fra Finnmark. Jeg er født i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, haha - det er kanskje noe med balansen ;) Nå har jeg ligget noen timer med varmepute i nakken. Så har snille mamma vært her og smurt på masse rare kremer som hjalp endel.. Så nå har det roet seg. Klarer ihvertfall å sitte oppe nå!

Hadde litt dårlig tid når jeg skulle møte min kusine igår, så jeg gikk litt fort, og dermed gikk jeg rett på rattata`n! Haha, det så nok ganske komisk ut! ;)

Kjenner meg igjen i forhold til hund ja... Heldigvis trenger ikke vår å gå ut før vi står opp om mrg, selvom det ikke er før i 10/11 tiden;) Men da hun var valp var det selvfølgelig anderledes. Da var det opp i 5/6 tiden..

Ha en fortsatt deilig søndag jenter, og god tur til Tønsberg wowo!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill mamma du har som kommer å pleier deg sånn :) Bra det hjalp litt da!

Det ser ganske komisk ut når man faller ja..hehe..men, også veldig vondt!

 

Varg og jeg har vært på tur i Nydalen nå vi. For første gang stod han igjen alene ute mens jeg gikk inn på Kaffepikene for å kjøpe meg en kaffe. Og som den hønemora jeg er, var jeg kjempenervøs for at noen skulle stjele han (har hørt så mange historier om hunder som blir stjålet), eller at han skulle bli redd. Fulgte med på han, og han satt pent og pyntlig og ventet. Var selvfølgelig bundet fast i sykkelstativet.

Sambo skulle egentlig være med på tur, men måtte dessverre jobbe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille mammaer er gode å ha ;) Spesielt når man ikke er helt i form og trenger litt pleie og omsorg!

 

Så deilig med søndagstur. Jeg har nettopp vært ute på tur med den firbente selv, min samboer jobber også idag. Fikk litt vondt igjen når jeg gikk tur, så nå skal jeg slappe av resten av kvelden.

Husker godt første gang jeg lot lille frøken være igjen utenfor mens jeg fikk inn for å handle.. Har aldri vært så raskt ferdig i butikken før ;) Man hører skumle historier, og vet jo heller aldri om hunden blir skremt e.lign. hvis fremmede kommer bort og skal klappe og kopse.. Men det har alltid gått bra her!

Jeg er ikke helt klar for ny uke enda kjenner jeg, skulle ønske helgene varte litt lengre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nyte søndagskvelden! Vi skal bestille take away (kinamat) nå :) Mmm! Senere blir det film - Varg Veum film..hehe..

 

Helgene er altfor korte!! Skulle vært 8 dager i en uke.. Fem dager med jobb, og tre dager helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halois!

Høres ut som dere har hatt koselige helg, bortsett fra fallet ditt da, Amia! Bruk brodder;0)

Jeg har ringt legen i dag for å få svar på blodprøvene jeg tok på torsdag. De var det ingen ting i veien med:0) Veldig deilig å høre, da er i alle fall hormoner og slikt som det skal! Nå er det bare å vente på de neste testene som skal tas..den første blir sæd-prøven.Og det er den som blir mest spennende...

Håper det går denne gangen for deg pfeew. Jeg skal ha mensen på onsdag, venter i spenning..

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter;)

Så bra med blodprøvene - blir kjempespennende med sæd prøven nå! Så utrolig deilig at ting er på gang nå;)

Jeg er fortsatt ikke bra i nakken/hodet...har hatt ganske vondt idag faktisk. Men det kommer seg nå, så håper det er over til i morgen. Har altfor mye å gjøre på jobb til å ha så vondt...

Idag tidlig kastet jeg opp...æsj, det var ikke gøy! Er kjempekvalm når jeg står opp tidlig, men i helgene når jeg kan sove litt lenger, til rundt 9/10, så er det over når jeg står opp. Håper det ikke utvikler seg bare... Men det er kanskje normalt at det kommer nå. Er 7+0 i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

Vi sitter pakket inn i pledd etter valpekurset. Iiiskaldt ute jo!! Har spist Peppes pizza, måtte unne oss det etter kurset og kulda :-P

Og før vi reiste på kurs testet jeg positivt på el-test!!! Jippii!! Var redd den var forsinket, siden jeg ikke har kjent noenting til eggløsningen... Jeg har jo alltid el-smerter før og under el... Kanskje akupunkturen har gjort noe??

 

Isj..får håpe du ikke fortsetter å kaste opp Amia.. Men, det er ikke uvanlig at det begynner nå. Er vel mellom uke 6-8 at det er vanlig å få kvalmen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ;)

Brrrr....like kaldt idag jo!! Orker nesten ikke gå ut av døra jeg...men nå fryser jeg lett også da! Hvordan er det med dere idag da?

Hurra for positiv EL test da pfeew ;) SÅ bra! Har testen blitt negativ enda eller? Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet inn i den "lange" ventetiden på 2 uker.... Blir spennende!!

 

Jeg er skikkelig uggen om morgenen, men kastet ikke opp idag, bare små brekker meg... Er spesielt kvalm når jeg er trøtt, men det er visst det som er mest normalt! Men alle er da vel trøtte tidlig om morgenen... Kan jo ikke sove lenge heller :/ Sukk! Jaja, det er ihvertfall for en god "sak" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brr, kaldt ja!! Grusomt!! Måtte rydde i skuret på jobben i dag for å holde varmen da vi var ute med barna...

 

Jeg har el-smerter i dag, så skal ta en test etterpå for å se om den fortsatt er positiv. Kommer uansett til å ta en runde i sengehalmen for å se inn noen tropper..hehe.. Og så er det bare å vente ja......huff.... Har heldigvis en del på programmet de neste to ukene, så da går det forhåpentligvis fort!!

 

Jeg synes nesten det høres litt koselig ut med kvalme jeg..hehe..bare fordi man er gravid da..ikke ellers.. Men, jeg kommer nok ikke til å si dette hvis jeg blir kvalm selv når jeg blir gravid :-P HATER omgangssyke og fyllesyke...hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg våken og hører på at lille valpen min har fått kennelhoste.. Er i hvert fall mest sannsynlig at det er det.. Ringte veterinærvakta for å høre. Han sover nå, men det gurgler når han puster. Akkurat som når barn er skikkelig forkjøla. Etter en liten stund våkner han og hoster og brekker seg. Så sovner han igjen. Høres helt grusomt ut!!

Vet ikke om jeg tør å dra fra han i morgen tidlig..samtidig er det mye sykdom på jobben.. Tenk hvis det skjer noe med han mens jeg er på jobb? Veterinæren sa at så lenge han ikke har feber eller har pusteproblemer, så går det greit. Men, får jo ikke sjekket det hvis jeg drar på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...