Gå til innhold

Ooosloo :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Da kan det være litt tidlig å ta UL nå..så da er det ingen garanti at du får se hjertelyd nå..så det kan bare skape mer forvirring.. Men, du kan ta blodprøve for å sjekke hcg..så ser du iløpet av få dager at det øker ;) Det ville jeg i hvert fall gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Amia: Ville ringt fastlegen i morgen, og gjort som Pfeew sier ta blod prøver, får jo rasket et svar. Jeg hadde ul når jeg var fullgått 6 uker, hørte ikke hjertelyden da men legen sa han så hjerte slå. Ingen vits med ul for deg nå, vil ikke kunne gi deg mer svar. Er helt sikkert livmoren som utvider seg, mye som skjer. Men ring fastlegen så får du snakket med han, sikker på at det også hjelper.

Pfeew, så gøy med babykos, er lenge siden jeg har kost med en liten, lukter jo så godt og er jo så søte:) Skal til Tønsberg på dagstur neste helg, har tante og onkel der!! Spennede med akku snart, bare tre dager igjen! Jeg har vært på jente fest i helgen, dro hjem når de dro på byen og er glad for det i dag, for kjenner på kroppen av det ble sent i går. Men samtidig så gøy, koste meg masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bebiser er herlige!! Man kan sitte og stirre på dem i evigheter... :) Har sendt deg en pm wowo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia.

Hvordan går det med deg i dag? Så på 2 trimester at du ikke hadde fått tak i legen. Støtter Sco. veldig i det hun skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo:)

Det går bedre idag faktisk.. Har ikke hatt noen liknende smerter siden natt til søndag, og det er jo bra! Høres fornuftig ut som Sco.skriver, så velger å "lene" meg litt på det. Skal ringe legen igjen i morgen.. De sa på svareren hos legesekretæren at pga sykdom hadde de litt dårlig tlf kapasitet idag - det kan jo skje:)

Tror jeg skal prøve å få "overtalt" legen til å ta blodprøver å teste etter hcg. Nå skal jeg på tidlig UL neste torsdag, men det virker fortsatt lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk pfeew ;) Ser vi har skrevet samtidig ;)

Litt roligere idag, men fortsatt litt bekymret... Tror nok ikke jeg blir trygg før jeg er så heldig å se/høre hjertelyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg forstå.. Er nok greit å få det bekreftet for sin egen del... Blir mer virkelig da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morra er det akupunktuuuur :)

Hvordan går det med dere da jenter? Amia?

La merke til en ting nå jeg.. Fra jeg begynte å henge her på bim og til nå..så har så og si alle de jeg har "blitt kjent med" blitt gravide, og har kommet så langt som 2. eller 3.tri.. :( Er slitsomt å være prøver..man blir helt rar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeai for akupunktur pfeew!:) Det blir spennende å høre hva hun mener og hvordan du synes det er. Har aldri prøvd det selv!

Joda, her er formen bra fortsatt. Har fått legetime i morgen faktisk, har vært helt umulig å komme igjennom til legen, så jeg måtte sende en sms med detaljer, så fikk jeg mld i retur om at time var bestillt... Jaja, da får jeg ihvertfall snakket med han. Har litt murringer her og der, men ikke så mye. Idag tidlig var jeg litt kvalm, men det gikk fort over. Ellers så er det fortsatt slitsomt å være sååå trøtt! Men bedre enn ingen symptomer.

Når er EL da pfeew?

Skjønner at du synes det er slitsomt - syntes også det til tider. Når man ser alle gå videre til de forskjellige tri.. Gikk veldig opp og ned for min del. Men nå skal det være din tur denne pp pfeew, for vil gjerne ha en venn inn på 1 tri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent, for jeg aner ikke hvordan det er... :-P Også har jeg så forhåpninger til at det skal hjelpe meg...og helst innen ganske kort tid.... Håper bare jeg ikke blir skuffa...

Har eggløsning på søndag, i følge mine beregninger..håper det ikke blir noe sykluskrøll denne gangen...

Håper også veeldig at jeg kan komme inn på 1.tri sammen med deg nå Amia!! Jeg lengter etter å bli gravid, kjenne på symptomer, lete etter mage..og å ta magebilder.. :)

Bra du endelig fikk tak i legen din :) Og godt du enda kjenner noen symptomer..er helt sikkert en liten en i magen din ;) Blir gøy når du skal på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart du får forhåpninger, man hører jo om så mange som akupunktur fungerte bra for! Det var full klaff for kusina mi også med akupunktur - og de hadde prøvd lenge;) Så det er lov å håpe!!

 

Gru/gleder meg litt til legen i morgen. Føler meg litt hysterisk som kommer nå 2-3 dager etter smertene, spesielt siden jeg ikke har blødd eller noe... men det er vel mange flere førstegans gravide som er engstelige, ikke bare meg ;)

Håper han sender meg på UL eller tar blodprøver, og ikke bare sier at det sikkert går bra..

*krysser fingre for bebis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel oktober bebis på meg om jeg blir gravid denne pp'en.. Vil ikke ha noe senere på året enn det :-P Så nå MÅ det klaffe..hehe..

 

Du er nok ikke alene om å engste deg :) Dette er jo noe som er helt nytt og man har tusen spørsmål og bekymringer :) Spesielt siden du har opplevd å miste en gang.. Da er det jo naturlig at man blir redd hvis man får smerter osv. Så du skal bare kreve ditt for å bli beroliget :) I det minste burde du få en blodprøve...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August-baby, hvis du ser denne ikveld..hvor ligger egentlig det naturmedisinske senteret jeg skal på i morgen?? Finner jeg det hvis jeg trasker oppover langs der trikken kjører? Ligger det inntil den veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I dag er det en "litt stor" dag for dere begge:) Blir spennede å høre om akku. pfeew, er vel smart å ta den så nært eggløsningen også! Håper det kan være til hjelp for dere og at du blir gravid på denne pp!

Amia: tror legene har veldig forståelse for at man kommer når man har hatt en sa!! Er det noe jeg har lært i denne perioden, så skal man ikke gå rundt å være gravid og bekymret!

Jeg er hjemme i dag og slapper av. Er godt det, har hatt masse stress på jobben det siste, og har måtte jobbet mer enn 60%, telefoner og skrivearb på fridager, i tillegg hadde vi stor krise på jobben som ingen andre kunne ta. Det har ført til at kveldene blir ødelagt med at jeg er kvalm og dårlig.. Sikkelig kipt. I morgen skal jeg snakke med sjefen min og tror jeg må være streng på at jeg ikke kan jobbe mer enn 60%, er jo 40% sm for en grunn!!!!!!!!! Foruten om det er det bra med oss, magen vokser og babyen sparken slik at jeg kjenner det daglig!

Lykke til i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Da er jeg tilbake på jobb fra legebesøk. Han kunne ikke si mye om hva det var, men tok det alvorlig nok til at jeg har fått henvisning til UL på fredag morgen, og så tok vi blodprøver for å sjekke hcg. Skal ta nye blodprøver på fredag igjen for å sjekke evnt. stigning.. Fikk ikke svar på hva hcg var på nå.. Følte meg litt teit for at jeg dro til legen, men når han tok det så seriøst, så bekreftet det på en måte at det var riktig å dra.. På henvisningen står det "truende abort", men han sa at jeg ikke skulle legge for mye i det.. Det var bare en forklaring på henvisningen.

Nå virker fredag langt unna synes jeg, ble nesten mer bekymra etter legebesøket :/ Men veldig glad for at jeg får både UL og svar på blodprøver snart. Nå er det enten eller... :)

 

wowo: kjenner til den - det er ikke lett å begrense seg selv når man først er på jobb, man vil jo prestere 100%.. Så lenge du har en åpen dialog med sjefen, så går det nok bra. Det er absolutt en grunn til at man er sykemeldt - da skal man ikke overanstrenge seg!! Så gøy å kjenne spark - det må være en utrolig deilig "bekreftelse" :D

Håper det går bra på akupunktur idag pfeew, og at det er så bra som du ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

Jeg har vært hos verdens koseligste dame i dag!! Akupunktøren var såå hyggelig og et varmt og godt menneske :) Du hadde virkelig rett August-baby :)

Vi snakket en stund.. Så fikk jeg deilig fotmassasje, for hun er fotterapeut også... Så kjente hun på puls og kikket på tunga mi. Til slutt fikk jeg nåler i føttene og en i hodet og en under navlen. Der lå jeg og duppet av i 20 minutter før hun kom inn igjen..og i den korte tiden klarte jeg å drømme om baby..og at jeg holdt en liten barnehånd i hånden min..helt rart.. Nå høres jeg helt rar ut her..hehe.. Men, jeg er bare så lykkelig nå som er i gang med noe som kanskje kan hjelpe meg. Alt hun sa om meg som person og mine plager/ubalanser stemte så innmari! Og da hun kikket på føttene mine spurte hun med en gang om jeg hadde spilt fotball..og det gjorde jeg i mange år da jeg var yngre.. Weird!! :)

Nå er jeg i gang ;)

 

Bra legen din tok dette alvorlig og følger det opp, Amia!! Har litt dårlig tid nå...skal på valpekurs snart :) Vi snakkes senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det var velkykket da pfeew ;) Det fortjente du!! Morsomt når ting de ikke kan vite stemmer så bra, da får man jo også en ekstra tillitt til personen og det de gjør ;)

Blir spennende å se fremover - tenk så utrolig bra om det faktisk er full klaff denne måneden da ;D

Kos deg på valpekurs så lenge - jeg skal ut på tur med den lille firbente, så slenge meg på sofaen.. er faktisk kvalm idag, men vet ikke om det er svangerskaps kvalme eller fordi jeg er nervøs for UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så bra at dere begge har hatt en fin dag.

Ul på fredag blir jo kjempe spennede å se. Alt er sikkert bra! Er godt du har en lege som tar deg på alvor, er sånn det skal være! Får håpe det ikke er svangerskapskvalmen som kommer........ Kan hende, som du sier at det er at du er nervøs og kanskje også sliten.. Du får ta det med ro i kveld!

Hørtes gøy det hørtes ut med akku. pfeew. Må si som Amia, tenk om det hadde klaffet denne mnd, hadde vært så bra og du fortjener det! Håper dere får en fin kveld. Jeg skal daffe på sofaen og svitse på kanalene, var å kjøpte ny tv i går:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny tv wowo :) Nå ligger vi også på sofaen og slapper av. Alle tre er slitne etter valpekurset... Er iskaldt ute også...så det var godt å komme inn i varmen..!!

 

Amia, jeg er spent på UL på fredag! Det går nok fint skal du se! Er det nå vi skal si "Fast forward please"? :-)

 

Jeg skal tilbake til akupunktøren om 8 dager.. Da håper jeg at EL er overstått og at hun kan bidra til at noe fester seg ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til som hun fortalte meg var at hun kunne ikke finne noen store problemer/blokkeringer i kroppen min..bare en liten ubalanse.. Positivt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk en god opplevelse hos akupunktøren! Og ja, hun er et fantastisk menneske som virkelig tar pasienten på alvor, og du føler at hun virkelig vil hjelpe deg. Blir spennende med EL nå, Pfeew!

Og lykke til på UL imorgen, Amia! Skjønner at du er bekymret, men hvis du klarer det, prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Din psyke påvirker også fosteret psyke, og det er det bra å prøve og tenke positivt!

Jeg ligger hjemme på sofaen idag med noe jeg tror er influensa. Verker så utrolig i hele kroppen og har høy feber og sår hals, og det eneste jeg kan ta er paracet. Skulle gjerne hatt litt sterkere drugs!

Jeg bekymrer meg jo selvfølgelig for at den lille inne i magen ikke skal ha det bra, men i følge legen trengte jeg ikke å bekymre meg.

Og nå har jeg fått Elle, smågodt og druer av mannen min, så da har jeg det egentlig ganske bra. Men det er litt stusselig å ligge på sofaen på bursdagen sin :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Hurra - Gratulerer med dagen August-baby :))

Ja, skjønner at det er kjedelig å være syk på bursdagen sin...æsj! Da får mannen stille ekstra bra med deg idag da - høres ut som han er godt på vei allerede med snop, Elle og druer ;)

 

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke stresse meg opp/bekymre meg for mye - men blir nesten stressa av det også! Hehe...:) Det går veldig opp og ned, det ene øyeblikket tenker jeg at dette går sikkert bra, det neste tenker jeg at med de smertene jeg hadde kan det umulig ha gått bra! Slitsomt. Så nå gleder jeg meg til å få det overstått uansett resultat nesten! Frustrerende å ikke vite.

Og idag fikk jeg brev i posten med innkalling til ordinær UL på Riksen og jeg har fått fødeplass på Rikshospitalet!

Ha en deilig bursdagskveld August-baby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Amia! Tenker på deg :)

Jeg har fått fødeplass på Ullevål, men fremdeles ikke noe UL-innkalling i posten. Kanskje jeg burde mase på dem? Er uansett fire uker til jeg er i uke 18, så jeg får vel gi dem litt mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...