Gå til innhold

Ooosloo :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Weeeeeee ;) Jeg er så glad så glad snuppa!!! Var rett før tårene trilla da vi snakket istad... Tenk vi skal kose oss med søte små da! Ååå...dette er så fortjent vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, gratulerer kokkos!!! Sååå koselig!!!! *misunneliiiii* Tusen takk for babystøvet!!! :D :D Jeg vil også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter:0) jeg er så glad!Håper den bare klamrer seg fast. Amia, det er jo morsomt at det blir så tett. Jeg veit hvem som skal kose seg hjemme sammen, hverfall;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs...jeg har blitt forkjølet... Så holder meg hjemme fra jobb i dag, for jeg er så slapp og uggen... :(

 

8 dager til ikm nå!! Jeg gleder meg! Uansett om mensen kommer eller ei..for da er ventingen over for denne gang... Da er det bare å kaste seg inn i ny pp...noe jeg selvfølgelig håper at jeg slipper.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nabo!

Hvordan står det til med deg? Kjenner du noen symptomer?

Krysser fingrene for deg:)

Jeg hadde en strålende helg på fjellet. Kjempeføre i bakken og deilig å være på høyfjellshotell med god mat og avslapning.

Men må ærlig innrømme at nå begynner jeg å bli litt lei av dette snøføret i byen. Skulle tro at kommunen brøyter i blinde på Torshov! Snøen og kulden kan holde seg på fjellet gitt. Nå vil jeg ha vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken :) Så en gravid dame på Kaffebrenneriet i dag, og tenkte på deg :-P Men, du har kanskje ikke fått så mye mage enda eller?

 

Jeg er syk :-( Verker noe helt sinnsykt i bihulene i dag!! Og Anny sa at jeg har feber...om ikke mye, så har jeg litt... Hun synes jeg kokte da jeg var der i dag. Så hun klarte ikke å dy seg, og måtte gi meg litt behandling for bihulene også..hehe.. Hun er så snill! Egentlig skal vi jo bare holde oss til det å bli gravid.. :-)

 

Har vært hjemme fra jobb siden fredag fordi jeg er så forkjølet..og i morgen blir det nok en legetur siden bihulene tuller..

 

Anny sa at jeg kanskje er verre forkjølet enn vanlig pga akup. Fordi kroppen går gjennom en renselsesprosess...

 

Ja, jeg er også drittlei av snøen! Er håpløst for de som har bil også..man får jo ikke brøytet ordentlig i kantene pga bilene som står her. Vi kan få vår i byen og puddersnø på fjellet :-P

 

Vi skal kanskje på hyttetur om 1,5 uke, hvis sambo ikke må jobbe. Håper han ikke må jobbe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere jenter ;)

 

Nå har jeg vært på jobb side igår kl 08, og er sliiiiten. Har sovet noen timer i natt på jobb, men full rulle igjen idag.. Nå gleder jeg meg til helg og slappe av!! Ikke like lett å gi 100% her når graviditets trøttheten er skrudd på max...hehe! Har fortalt det til 2 kollegaer som er i samme prosjekt gruppe sånn at de vet hvorfor jeg kanskje surrer litt :D Tror det var lurt. Er ikke mye fritid på meg for tiden, og sambo har jeg sett en liten tur da jeg var hjemme fra søndag til mandag...

 

Så kjedelig å ha blitt syk da pfeew. Håper det gir seg snart!

Helt enig med dere, er ganske så lei av iskalde temperaturer og masse snø nå - jeg er super klar for vår vær!! Har så lyst på en fjelltur snart jeg også...gjerne med litt påskevær inntill en hyttevegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia!

Høres ikke greit ut med trøtthet og så mye jobb...

 

Jeg har hatt såå vondt i bihulene i dag at jeg trodde pannen skulle eksplodere. Har tatt to paracet nå som gjorde underverker!! Puh! Har vært hos legen og fått penicillin og kjøpt meg saltvann til skylling av nesen. Må holde meg hjemme fra jobb ut uka...

 

Fikk også snakket med legen om prøvingen vår. Og har jeg ikke blitt gravid i løpet av denne eller neste pp, så blir det henvisning til utredning. Og så skal vi få tatt blodprøver. Det skal jeg gjøre neste pp. Skal inn på dag 21-23 i syklusen for å ta de. Er på dag 25 nå, så var akkurat for sent...arrgh... Også anbefalte hun at jeg sender sambo til legen for at han får tatt test av svømmerne...siden alt virker så greit hos meg, så mistenker hun at det evt kan ligge noen svakheter hos han... Huff..stakkars sambo...mannfolk føler jo at de mister hele manndommen og stoltheten sin når det er snakk om prestasjonene deres... :-P Må formulere de rette ordene når jeg skal fortelle han om det i dag...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Amia huske på å puste og slappe av mellom øktene dine:)

Pfeew så kipt å blir syk.. Er mange som ligger nå!! Du får pleie deg selv og ta det med ro.... Skjønner at det ikke er lett å si dette til samboeren.. Dersom dere blir hendvist til utredning kommer de ikke til å gjøre noe som helst før de har teste svømmerene hans.Tror jeg bare ville sagt til han at det er like greit å gjøre det først som sist, for de sjekker ikke deg før de har "sjekket" han!! Møtte scoob. igjen i går, hyggelig venninne du har!! Hvordan er med dere andre kokkos og august baby?? Aug. baby har du vært i slalombakken å stått med mage?Jeg har fått forbud mot snowboard hos mannen!!!!!!!! Er enig med dere at våren kan kommer her i byen og sneen holde seg på fjellet:)

I dag har vi vært på 3d ul, og fått sett en fin og frisk gutt:) Var veldig spesielt og gøy, og litt "rart"!! Får et litt annet forhold til magen nå som jeg vet hva som rører seg inni meg!! Nå skal jeg snart avgårde på gravide yoga på sagene, min første time..

God bedring Pfeew!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo!

Ja, utrolig mange som er syke nå..hører folk snakker om det på butikken og på trikken..pluss at mange på jobben min var syke før meg.. Skikkelig epidemi ute å går!

 

Det er et godt argument, takk wowo..kanskje han forstår at det er like greit å få testet seg og bli ferdig med det.. Er jo også lettere å sjekke han før meg..

 

Ja, Scoob er en kjempesnill jente!! Er så moro at dere to er i samme terminklubb også..nesten i hvert fall.. :-) Jeg misunner dere som går på BIM-treff og greier! Gleder meg til det er min tur! Blir jeg gravid nå, så har jeg termin rundt 27.oktober, ut i fra hva jeg har beregnet...

 

Så gøy med 3D :-D Var han snill og viste seg fra han sin beste side? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kjipt at du har blitt syk, Pfeew:( Jeg er glad at jeg endelig har blitt feberfri nå. Sliter fremdeles med veldig vondt i brystet når jeg hoster. Føles som at jeg har bristet et ribben eller noe, ikke kjekt :(

Wowo: Jeg sto på telemark i helgen ja! Mannen min klarte også å lure meg med i utforbakken på Kvitfjell. Tror nok ikke det er mange gravide som har kjørt ned den bakken før meg. Men tok det veeeeldig easy, så ingen stunts på denne damen!

Så kjekt med 3d-ultralyd da! Jeg og har lyst til å ta ultralyd igjen snart. Ullevål påstår at de ikke har fått innkallelsen fra legen min, og nå har de ikke plass til meg:( Så vi blir litt sånn som Maria og Josef, og må ta til takke med "stallen": Asker og Bærum sykehus. Litt irriterende når du faktisk har 4 (!!) sykehus som ligger nærmere: Ullevål, Riksen, Aker og Ahus. Og i tillegg har jeg fått innkallelse når jeg er i uke 21. Synes det er litt vel sent, er det ikke? Skal ringe fastlegen min å høre med henne i morgen. Har nemlig hørt at ultralyden helst skal tas før uke 21. I verste fall tar jeg UL privat, og sender regningen til Helse Sør Øst. .

Pokker heller! (sorry hvis det er litt mye hormoner ute og går her, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå kommer smertene tilbake! De er grusomme...og paraceten virker bare i 2-3 timer av gangen..kan ikke spise hele eska..selv om jeg skulle ønske det..

 

Utrolig mye sykdom ute å går nå høres det ut som.. Godt du er feberfri nå August-baby :)

 

Ååå, Kvitfjell! Vi var der en helg i januar! Var helt knall!!

 

I dag har jeg så god luktesans...nesten så jeg får litt forhåpninger her... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvordan er det med deg pfeew? Håper du føler deg bedre igjen! Har du fått snakket med din kjære om å få testet svømmerene?

August b: Mener at man skal ta ul seneste i uke 19, det er ifht. ting de måler og slikt. Har en svigerinne som forsøkt å få sin ul noen uker senere pga. at mannen var borte, fikk ikke det da det ble for sent. Det var noen år siden, vet ikke om noe er endret nå!! Kan jo evt. spørre på 2/3 trimester om det er noe som har vært så sent. Kipt med å ikke kunne føde her i byen, men vet at de som har vært på Asker og Bærum har vært veldig fornøyd!

Vi var på "vise" runde i går, kos å kunne vise film fra ul til svigers.. Vet jo ikke helt hvordan det blir med svigermor fremover da cellegiften ikke stopper kreften! Så var litt kjekt å kunne vise barnebarnet hennes på film! I dag er en rolig dag, pappa har vært innom og nå er det bare bim og avslapping:) Skal dere noe spennede på valentine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan wowo!

Formen er litt bedre i dag heldigvis! Hadde ikke orket mer smerter som jeg hadde i går.

Nevnte dette med testing av svømmerne i går..og det ble ikke tatt godt i mot..for han ville jo at jeg skulle ordne alt.. Han nektet å gå til legen sin for å snakke om det. Men, han har jo lovet meg at han skulle teste seg, så det skjer vel etterhvert.. Skal la han tenke litt på det nå, før jeg spør igjen.. Eller så kan jo jeg ringe legen hans og høre hva vi skal gjøre. Jeg gjør hva som helst nå :-P

 

Å, så koselig med viserunde!! *sukk* :-)

 

Har du fri hele dagen i dag, wowo? Jeg sov til tolv i dag vi..huff..føler jeg mister så mye av dagen..men, trengte tydeligvis søvnen.. Så nå har jeg nettopp spist frokost faktisk.. Skal ut å kjøpe meg en kaffe etterpå og så er det bare å ta plass i sofaen igjen. Orker ikke noenting.

Valentine ja..får håpe jeg blir bedre innen lørdag så jeg får vasket litt i leiligheten og får kjøpt noe søtt til sambo. Vi har ingen planer da, men tipper vi skal kose oss med en bedre middag :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August-baby:

Jeg snakket med Anny i går, og hun sa at hun får så mange henvendelser nå om damer som ønsker å bli gravide..hehe.. Og de er også på diverse forum.. Jeg har fortalt henne at jeg ble tipset av deg her inne..og jeg har jo også anbefalt henne for noen andre her inne..så hun får nok en del kunder nå ja.. Hun var så takknemlig og overveldet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Pfeew: så bra at formen er litt bedre idag - deilig å sove litt lenge da! Søvn kan gjøre underverker - jeg er stor fan :) Nærmer det seg kanskje ikm også nå? Er det neste uke du har?

 

wowo: så utrolig gøy med ul film visning :D Var det fra 3D ultralyden?

Vet dere noe mer om kjønn, eller skal dere vente å se kanskje?

 

Valentines tror jeg vi bare skal kose oss med god mat og en film.. Skikkelig kjærste kosekveld ;) Slappe av - det trenger jeg nå.. Idag var jeg så usannsynlig sliten at jeg plutselig bare begynnte å gråte da jeg satt på kontoret... heldigvis ingen som merket noe. Føler meg helt tappet for energi etter 2 vanvittig uker med laange dager. Har ingenting å gi på jobb, og føler at jeg ikke har kapasitet til alt og alle hele tiden. Jeg har en avdeling på 30 stykker som krever utrolig mye av meg - og jeg klarer ikke følge opp når jeg er så sliten og trøtt hele tiden. Lurer på om jeg skal dra til legen å snakke med han, men føler bare at jeg klager over "ingenting"..

Æsj, er ikke noe gøy dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia!

Ja, veldig deilig at formen er bedre! Kroppen trenger mer søvn når man er syk, og man blir vel fortere frisk om man får nok søvn også..har jeg hørt.. Men, tenker på at jeg har sovet i nesten tolv timer! Det er sykt! La oss vel sånn i 23 tiden i går..også stod jeg opp klokka 7 i dag..la meg på sofaen med bikkja..og sovnet..våknet en gang klokka 9, og sovnet igjen..helt til klokka 12..hehe.. :)

 

Jeg har ikm tirsdag 17.februar. Da er jeg vel 9 dpo i dag... :) Kjenner ingenting..har som vanlig ømme pupper..men, de er jo alltid det mellom el og ikm.. Ingenting utenom det vanlige her..bortsett fra at jeg er syk..og hadde en rar luktesans igår..og en tannkrem som ikke smakte godt..

 

Du må lytte til kroppen din Amia! Hvis du er veldig sliten, så har du og babyen godt av å roe ned litt synes jeg. Og arbeidsplassen din har også mer nytte av en som har mer overskudd. Kanskje du kan få litt kortere dager? 20 %?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jepp pfeew har vært hjemme i hele dag. Har hatt pappa innom på besøk, koselig det. Viktig å sove ja, er jo slik man ofte kommer seg forterer igjen!! Ikke lenge til ikm, blir spennede å følge med! Er ikke så lett å be mannen om å sjekke seg. Er nok mer naturlig at vi jenter snakker om det hele tiden. Du kunne jo bare spurt din lege om hvordan prosedyren var. Om han bare kan levere en prøve eller om det krever mer.

Amia: er en gutt, lille Oliver. Må si meg enig med pfeew kjenner du deg så sliten så ta noen kortere dager en periode. Vet mange som presser seg og tilslutt går rett i bakken, er jo ikke noe kjekt. Ta vare på deg selv og babyen.

Vi skal passe niese i helgen, så blir en rolig helg! Har kjøpt min kjære en liten vanlentine presang, synes det er kos med pakker og gaver.

Ha en fin helg jenter og god bedring pfeew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld wowo!

Å, en liten Oliver!! Fiint navn :-D

Jeg har en lang liste med både guttenavn og jentenavn..legger stadig til noen eller sletter... "Håper" på jente jeg da..siden alle venninnene mine har gutter...men, jeg blir selvfølgelig lykkelig uansett, bare jeg får en liten baby!

Jeg håper formen min blir bedre snart..da skal jeg ta meg en liten tur til byen lørdag formiddag for å kjøpe noe søtt til sambo..kom gjerne med tips.. Har planer om at vi skal gå ut å spise tapas på lørdag, og kanskje se en film hjemme etterpå.

God helg til deg også wowo!! Nyt helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter:)

Åå,så koselig med en liten gutt - kjempefint navn wowo:)

Hvordan er formen idag pfeew?

 

Nå har jeg vært hos legen, og der var det ingen tvil - sykemeldt ut måneden faktisk.. Fikk streng beskjed om å ta det med ro, og IKKE ha dårlig samvittighet for å ikke være på jobb fremover. Jeg prøver...men det er ikke lett :D

Så nå skal jeg prøve å slappe av, ta vare på meg selv og den lille i magen! Høres veldig fornuftig ut - men lettere sagt en gjort. Mistenker at det kommer litt ramaskrik fra jobb pga dette - men jeg får høre på legen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia!

Formen er stigende..det går sakte men sikkert fremover.. Tar meg selv i håpe at jeg er gravid, at det er derfor jeg har blitt så dårlig av en forkjølelse denne gangen..kan ikke huske sist jeg fikk influensa eller lignende...tror det var på videregående... Alt mulig rart man får forhåpninger av :-P

 

Så bra at legen sykmeldte deg ut måneden! Da får du hentet deg inn litt! Og så må du bare se an formen senere..kanskje en gradert sykemelding er noe etter dette...

 

I dag må du nyte solen ute :) Jeg skal kle godt på meg og kjøpe en kaffe etterpå. Kjenner faktisk at solen varmer en smule nå :) Gleder meg til våren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei & hopp:)

 

Ja, vet du - det kan jo hende at kroppen tok influensa ekstra hard hvis det er noe på gang!! Spennende nå - nå er det ikke så lenge igjen av ventetiden til ikm heller:)

 

Nå har jeg vært på 2 timers tur i Frognerparken. Mamma har fri idag, så vi tok med oss den lille firbente på tur i solen, og har kost oss med kakao;) Det var utrolig deilig! Kan nesten ikke vente lenger på våren jeg - gleder meg masse til lysere tider og litt lettere klær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan sveisan Amia :)

 

Jeg håper det er noe i det....hehe.... Tar tid å bli frisk kjenner jeg...skulle gå en tur i stad for å handle noe og jeg ble såå sliten og kaldsvettet.... Formen føles ok så lenge jeg bare slapper av... Nå skal jeg prøve meg på å vaske badet, for nå klarer jeg ikke lenger se på at det trengs å rengjøres her...

 

Å, så deilig med tur i Frognerparken!! Det er så deilig ute nå! Stakkars valpen vår har blitt forsømt den siste tiden siden jeg er syk og sambo jobber en del... Skal ta det igjen med masse turer så fort jeg blir frisk nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Da har jeg jobbet en uke som gravid:0) Veldig rart å plutselig ha fått det til. Har vært veldig oppblåst i magen hele uka, så det har jo faktisk sett ut som jeg er gravid også! Har egentlig helt flat mage, så det syntes godt. Men nå i helga er det ikke sånn lenger. Så "bra" at du blei sykemeldt Amia, du fortjener å roe ned nå. Ikke stresse! Bare nyte fri og voksende mage.

Jeg kommer nok ikke til å være her inne så ofte, har stressa så mye med bim før jeg ble gravid, så nå synes jeg det er gangske deilig å holde meg litt unna. Hvertfall litt;0)

På torsdag skal jeg til Oslo, og da skal vi fortelle det til foreldrene våres. Jeg gleder meg. Vet at det er tidlig, men jeg må jo si det til mamma. Hun vet jo at vi har prøvd også.

Fikk brev fra gyn.poliklinikk i dag ang. utredning. (som jeg skal avbestille). Det sto at jeg ville blitt utredet innen august 2009! Fy søren, lenge å vente! Jammen glad jeg slipper det, ja..

 

Håper dere får en hyggelig helg videre!

Grattis med guttebass wowo:0)

god bedring pfeew!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokkos!!

Så gøy at det klaffet for dere!! Skjønner godt at du vil ta en BIM-pause...når jeg blir gravid vurderer jeg å gjøre det også, for å unngå alt "styret" på 1.tri om SA'er og MA'er... *grøss* Man blir jo overnervøs av å lese der..selv om jeg ikke er gravid...

 

Er det sååå lang ventetid på utredning!!!?? Å herregud...!!!

Hvor var det du bodde igjen sa du? Er sikkert ikke noe bedre her i Oslo da...hjelp...

 

I dag er energinivået mitt litt høyere..endelig..men, har fortsatt noe verking i bihulene.. Så i dag har sambo, hunden vår og jeg vært på byrunde :-) Det var hyggelig! Og bra for valpen å få brukt opp litt energi som har lagret seg mens jeg var syk og ikke fikk luftet han så mye... Nå nyter vi en take away kaffe mens valpen sover søtt.

 

Ikveld skal vi ut å spise tapas, så hjem å se en film og kose oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...