Gå til innhold

Ooosloo :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei pfeew!

Hørtes veldig deilig ut med en fjelltur nå ja ;) Påskevær på fjellet er jo en drøm...deilig!

Vi har hatt en fin helg. På lørdag var vi i bursdags fest til en av mine beste venninner, jeg tok kvelden rundt midnatt - ser ikke helt poenget med å gå på byen nå jeg.. :D Blir liksom ikke helt det samme. Men det var veldig koselig på festen!

Igår var vi på middag hos svigers, og fortalte at de skulle bli besteforeldre og lillesøster tante :D De ble så glade! Gøy å fortelle assa!

I morgen er jeg 10 fullgåtte uker....nå er det ikke så lenge igjen til 2 tri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Amia :)

I dag er det bare sååå nydelig vær ute!! Jeg tok med valpen ut en time etter jobb i dag. Gikk tur i solen og kjøpte meg en kaffe :) Herlig!!

Så gøy for dere å fortelle om den lille i magen! Snart skal du over i 2. tri..tida flyr! :) Jeg gleder meg til det blir min tur!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Så deilig å være på fjellet!! Jeg går og håper på at mannen min ikke må reise ut (med jobben) helt ennå, da vi skal til Beitostølen første helga i mars..

Amia gøy å fortelle:) Nå er det ikke lenge til du kommer over i 2 trim. Er vel neste uke?? Da går jeg over i 3 trim, tiden går fort nå!!

Vi har hatt en noe variert helg kan man vel si. På fredagen var vi på supriseparty, kjempe koslig. Mannen fikk også litt mye innabords tidlig, så han var klar til å gå hjem når jeg ville, haha!! Er jo kjekt å være gravid på lørdagen, når man ser hvordan formen kunne vært!!

 

På lørdag begynte det å dryppe vann inn på kjøkkenent vårt, på grunn av en stor istapp i takrenna som smeltet. Er tydeligvis en feil helling på taket som gjør at det kommer vann inn i veggene/taket. Tror vi frem til mandag morgen tømt 50 liter vann fra bøtter/kar som stod utover gulvet! Mandagen kom det folk med lift, så det ble fikset. Det ekstra kipe er at vi var nesten ferdig med å pusse opp kjøkkenent og nå må vi bytte havle taket og kanskje ta litt på den ene vegge(er heldigvis den minste veggen)AAAAaaaaaaaaa!!

I dag skal jeg forsøke å få ryddet og vasket litt her hjemme..

Dere får ha en fin dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Usj, så kjedelig med vannlekkasje wowo :/ Godt at det er fikset nå da, men utrolig kjipt å måtte fikse på halve taket og vegg...Ihvertfall når man nærmer seg slutten av oppussing!! Vi hadde en vannlekkasje i sommer her hvor hele kjelleren var overfyllt av vann og vi kunne ikke bo hjemme på 2 uker...kjempe frustrerende!! Masse klær og litt møbler som ble ødelagt :( Helt enig med deg wowo - man er glad man er gravid når man ser formen til sambo dagen derpå..hihi. Vi hadde det samme på søndagen.

 

Idag er jeg 10+0, så det er vel 2 uker til jeg kan melde meg over i 2 tri, og det gleeeder jeg meg til nå! Skal på UL på Volvat torsdag neste uke - er så spent!!!

Er litt tiltaksløs for tiden, men jeg skal også prøve å få vasket litt hjemme idag.. Tørke litt støv og vaske badet! Ikke noe gøy, men føles bra etterpå ihvertfall! Vi driver å¨tenker på å flytte etterhvert før babisen kommer, vil gjerne ha litt større plass og gjerne en veranda eller hageflekk.. Har ikke noe uteplass her vi bor nå, og det er etterlengtet.. Dessuten trengs det litt mer nå som det kommer baby, og det er bra for den firbente å kunne løpe rundt i hage :)

Ha en deilig dag jenter - skal prøve å aktivisere meg selv litt nå jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola!

Nå har jeg nettopp vært og fått ansiktsbehandling. Utrolig deilig og anbefales til glissen vinterhud :) Ellers godt å høre at det står bra til med dere andre. Vi ser frem til UL på mandag, og håper at alt står bra til med lille My. Har jentenavn klart, men sliter mer med guttenavn. Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Er såå deilig ute i dag :D Og endelig har de fått ryddet noen gater her på Torshov! Var gaaanske lei av de svære snøhaugene rundt i gatene her...

Jeg har vært hos akupunktøren min i dag og så gikk jeg en tur med lille søte valpen min :)

I dag var Anny enda et hakk mer positiv...hvis det går an..hehe.. Hun er jo så god! Var nesten en rar følelse..akkurat som om jeg kommer til å bli gravid denne gangen.. Var helt rart.. Og før jeg gikk ville hun ha en klem.. Jeg blir helt rørt av den dama :)

Forventer eggløsning på mandag..så vi må kose masse i dag, og mandag kveld! Jeg er bortreist fredag-mandag...så er spent på om vi får til å treffe el denne gangen..

Nå skal jeg ikke til akup før etter ikm.. HVIS jeg får mensen, så skal jeg ikke komme før neste eggløsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, pfeew!

Jeg sniker meg innom tråden deres, selv om jeg bor i Ålesund. Føler meg litt hjemme her, siden jeg bodde i Oslo for kun to år siden, 8 år til sammen på Løkka, Sagene og til sist Torshov:)

 

Skjønner at du har funnet en flink akupunktør som også er en slags inspirator og humørreparatør for deg, så bra! Jeg kjenner flere som har gode erfaringer med akupunktur i fbm svangerskap. Min svigerinne gakker nå rundt med tvillinger i magen;) (selv om det nok er hormonkuren som er "skyldig" i det der;)

 

Jeg krysser fingrene så utrolig mye for deg, du fortjener gode nyheter snart! Du og alle de andre som venter og venter!

 

Selv er jeg på en måte i gang igjen etter koniseringen av de grove celleforandringene mine. Alt gikk superfint og prøvene viser at de har fått bort alt. Til min store glede sa legen min (overlege til og med) at det ikke var noen krise om jeg ble gravid innen 4-6 mnd (tiden til såret har grodd helt ferdig, og jeg er som jeg var før der inne;) bare med et par arr) Selvfølgelig er det aller aller best å ikke bli det, men altså ingen krise. Så vi tenker ikke så mye på det, dropper uansett prev og ser bare hvordan det går. De to andre graviditetene har jeg blitt gravid i løpet av 4 pp. MEN denne gangen kan jo alt gå helt annerledes. Håper uansett at vi får det til.

 

Igjen, lykkelykke til, jeg følger med deg:)

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flikki!!!

Så hyggelig å høre fra deg!! Ja, akupunktøren min er superflink og så positiv!!

Godt å høre at koniseringen gikk bra!! Det er ingen morsom opplevelse, men er jo fort gjort...og som regel så går jo alt fint :) Og det er jo heller ingen krise om man blir gravid kort tid etterpå..

Håper du kommer med oppdatering her inne etterhvert! Ønsker deg også masse lykke til!!! :)

 

Sambo og jeg har 3 års jubileum i dag..så i dag har jeg fått roser, søt bamse og kort :) Kanskje vår lille baby blir skapt i dag :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ;)

Har dere hatt en fin helg?

Her har det vært ganske rolig egentlig. Stille og rolig hjemme kveld på fredag med god mat, godis og film :) Igår var vi borte på middag, det var koselig..

Er EL over denne gangen eller pfeew? Har du kjent noe til den?

 

Vi har kost oss med lang frokost idag, så skal vi på visning om noen timer på en fantastisk fin leilighet med STOR terrasse ;) Er kjempe spent.. Egentlig litt tidlig, for vi burde bli ferdig med siste oppussingen her før vi går igang med noe nytt. Men er den så fin som den ser ut på bildene, så får vi se hva vi gjør :D

Nå begynner jeg snart på siste uka i 1 trimester...det skal bli deilig å bli ferdig med de kritiske første ukene. På torsdag er det UL - gru/gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg er tilbake fra tur i Nord-Norge hos familien min :) Jeg forventet eggløsning i dag, men den er tydeligvis forsinket..hvis den ikke har gått forbi i stillhet.. Men, det er jo toppers om den er forsinket, for jeg var livredd for å få eggløsning i helgen siden jeg var borte fra sambo da.... :)

Koselig å være tilbake hos sambo og vofsen :) Vi skal se film og kose oss ikveld!

Hvordan gikk visningen på søndag Amia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Oslo igjen da pfeew! Koselig på familie besøk?

Det er jo perfelt om EL er forsinket da, ingenting er vel bedre enn det denne gangen :) Dere får satse på å "sikre" dere noen dager til da vettu :D

 

Visningen gikk bra, den var kjempefin! Litt mindre enn vi hadde tenkt, men den fungerer absolutt for oss - og den uteplassen finner man ikke ofte! Vi får vente å se hva som skjer, megler ringer nok sikkert i morgen. Spennende - men er jo 1 leiligheten vi ser på, så har ikke store forhåpninger..

 

I morgen er jeg 11+0 - HURRA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Idag har vi vært på UL, og det lå et lite velskapt foster og sprellet inne i magen min. Helt fantastisk! Og den observante barnefaren oppdaget at det "manglet noe" mellom beina, dvs. at det sannsynligvis blir høy kjolefaktor ;) (akkurat slik som akupunktør Anny spådde)

Nå har vi feiret vår lille prinsesse med deilig biffmiddag. Godt å kose seg selv om det bare er mandag.

Håper EL snart kommer, Pfeew, og det var utrolig rørende å lese om hva omsorgsfull og god hun er med deg. Hun er jo rett og slett bare et fantastisk menneske.

Ellers lykke til med siste uke i første trimester, Amia, og velkommen over til 2. trimester neste uke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig hyggelig å besøke familien, hilse på slektninger og å se nær familie jeg ikke har sett på hundre år! :) Var litt vemodig å reise derfra i dag tidlig... Har bestemt meg for at jeg må besøke familien i Nord-Norge oftere!!

 

Amia:

Må si fra om det blir leilighet på dere da! Gøy med visninger :)

 

August-baby:

ÅÅÅ, gratulerer!!!!! Sååå koselig :D Dere er heldige....!!!

 

Ja, Anny er et fantastisk menneske! Hun får meg til å slappe av...akkurat som du sa nabo ;)

 

Jeg synes jeg fant noe el-slim i ettermiddag....så jeg tror ikke el har sneket seg forbi uten at jeg har kjent noe.... Pleier jo alltid å kjenne noe, men jeg er "redd" for at jeg ikke kjenner noe nå hvis akup har forandret på noe... Mageproblemene mine er nemlig mye bedre enn før jeg begynte hos Anny :) Så det skjer noe.....

 

Men, vi starter i hvert fall med sengekos fra og med idag....sånn aktiv prøving....hehe... I hvert fall fra min side...nevner ikke noe om det til sambo...det dreper litt av lysten hans er jeg redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

måtte inn her å se litt hvordan det gikk med dere :) gøy å få med seg litt oppdateringer!

 

krysser fingrene for denne pp´n, pfeew! :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det micke :) Går bare å venter på eggløsningen nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Går litt lenge mellom hver gang jeg får skrevet! Så gøy med tur til Nord norge skal selv dit neste helg:) Grattis med jente August b.

Hvordan er det med deg Amia, fortsatt sm, eller er du tilbake i jobb?

Her går det bra, jobber 60% og blir nok med det! Er en del sliten, men tar livet med ro om dagene. I helgen skal vi på fjellet og bo på hotell, med jobben til mannen min. Gleder meg til å slappe av og spise god mat! Lille Oliver er en en aktiv krabat, som vokser og lager en del liv i magen:) Skal dere noe spennede i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Å, så deilig med hotell på fjellet! Det er lenge siden jeg har vært på... Husker jeg var med tanta mi en del da jeg var barn.

 

I helgen reiser sambo og jeg til Tønsberg. Skal på middag med noen vennepar der på lørdagen.

 

Nå slapper jeg av etter lang arbeidsdag og hundetrening etter det.. :)

Fortsatt ingen el her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

wowo: Nei, jeg er ikke tilbake i jobb helt enda, sykemeldt noen uker til. Fikk beskjed om å bare ta det med ro en stund til.

Hvordan står det til med el pfeew? Noen tegn til at den dukker opp snart?

 

Nå har jeg vært på ultralyd - og skuldrene er sunket :)

Der var det en liten en med bankende hjerte som sprella og koste seg. Snudde seg mye, og klødde seg litt i hodet ;) Helt fantastisk å se at alt så bra ut så langt! Så NÅ skal jeg bare kose meg, og glede meg til neste ul i uke 18! HUrra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei Amia :)

Så flott at alt står bra til med den lille i magen!! Gratulerer!! Blir gøy neste gang, da får dere vite kjønnet også..hvis dere ikke skal vente.. :)

 

Ingen eggløsning enda... Men, jeg tror jeg har hatt el-slim 3 av 4 dager denne uka... Minner ihvertfall veldig om det... Så hvis det er el-slim, og ikke bare veldig stretchy utflod, så er det mer slim enn jeg noen gang har hatt...!

Og jeg synes jeg kjenner murring..at noe jobber.. Så tipper det ikke er lenge til eggløsningen..håper jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pfeew :)

Vi har blitt enige om å vite kjønnet hvis de kan se det! Hehe, er altfor nyskjerrig til å vente tror jeg - kanskje det er lettere å vente med nr 2? Utrolig spennende ihertfall,sitter bare å titter på bildene vi fikk med jeg nå:)

 

Da er nok el rett rundt hjørnet nå - så da er det bare å stå på som aldri før! Satser dere på sex hver dag, eller annen hver nå? Deilig å vite at du ikke "mistet" sjansen siden du var borte i helgen da! Krysser alt jeg har for deg denne pp - du fortjener så veldig å få en positiv test nå!

 

Vi skal i 50 års lag i helgen til min tante med hele familien, og da må det vel avsløres. Det er ost og vin kveld, og drikke kan jeg ikke - heller ikke så mange oster jeg kan spise :D Vil bare ikke "stjele" oppmerksomheten på hennes dag, men de fleste synes vel dette bare er hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg vil også vite kjønnet, når vår tid kommer... :) Klarer ikke vente tror jeg!

 

Ja, veldig glad for at el ikke kom før tiden, eller på mandag.. Men, håper den ikke blir veldig forsinket heller.. Håper den kommer iløpet av uka..

 

Du stjeler ikke oppmerksomheten ved å fortelle deres nyhet synes jeg.. Alle vil bare bli glade på deres vegne, og det er jo en flott overraskelse for tanten din også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Så gøy med ul Amia, deilig å se den lille. Ja nå må du nyte og slappe av! Blir gøy å fortelle i helgen, synes heller ikke det gjør noe om det er på hennes bursdag! Pfeew nå kommer den nok, håper den sitter nå, er SÅ enig med Amia at nå må det være din tur!! Hvordan går det med Varg? Jeg har nå fått din venninne på facebook så er kanskje "avslørt" litt på navn og slikt:)!! Dere får ha en super helg jenter, vi skal på fjellet og jeg skal bare slappe av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld wowo :)

Hehe, ja nå er du avslørt :-P Men, det er ingen fare for at jeg skal røpe noe navn her eller noe annet sted :) Min munn er lukket!

 

Håper på min tur snart ja...synes det hadde vært fint...nå er jeg en smule lei må jeg innrømme..

 

Vargen har det finfint, men han er så hyper! Han er litt inne i en periode nå hvor han tester oss veeeldig! Ganske umulig hjemme...helt til han blir sliten og sovner... Holder på hele ettermiddagen...

 

Kos dere masse på fjellet!! Vi reiser til Tønserg i morgen. God helg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

HVER gang jeg er i Tønsberg, så snør det!!! Arrrgh!!! Skikkelig våt og tung drittsnø!

Meeen, jeg har hatt EL!! Natt til lørdag ;) Og denne uka har vi hatt sex man, tirs, fre og lør :) Hååååper dette går riktig vei denne gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pfeew!!

NÅ er jeg lei av all snøen jeg også! Blæ - nå vil jeg ha sommer og vår :)

Hurra - denne gangen skal det gå pfeew! Satser alt på deg denne pp!!

 

Vi var i 50 års lag igår til min tante, det var kjempekos. Fortalte til min tante på kjøkkenet, og hun bare gråt og ble så glad ;) Deretter spredte ryktene seg fort, også fordi jeg ikke skulle ha vin og holdt meg unna de gooode ostene jeg alltid hiver meg over :D Ble litt ekstra oppmerksomhet på oss, og alle ble SÅ glade! Det var utrolig koselig!!

 

Har det ellers vært en fin helg da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...