Gå til innhold

Ooosloo :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei jenter..

Så kipt pfeew, du fortjente ikke dette nok en mnd. Du får kose deg med god mat og godis i kveld det er deg vel unt.. Har en tidligere kollega som også forsøkte lenge. Hun fikk time på Ullevål( tror jeg det var) etter hendvisning fra lege. En av de første tingene de gjør der er å teste mannen sin svømmere, det er fordi det er 10 ganger enklere enn å sette i gang å sjekke hos damene. Du har jo snart vært prøver i et år, og da kan man jo få en hendvisning. Tror ikke det tok så lang tid fra hun var hos legen til de kom inn på Ullvål på time, og så etter det levert han. Sikkert greit å få en legetime nå, og så er dere i gang, er jo mange som forsøker opp mot et år, men skjønner at du ønsker å få det sjekket ut, hadde helt sikkert vært der jeg å!

Håper du får en fin kveld tross møkkamensen!

Stor trøste klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for koselig støtte herfra jenter! Det trenger jeg virkelig! Man blir bekymret og deppa når mensen kommer gang på gang... Gleder meg til vi får levert en sædprøve! Da er vi et skritt videre....og kan kanskje få noen svar... Men, forhåpentligvis har han gode svømmere!!

 

Lykke til hos legen Amia!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

Hvordan er "formen" idag pfeew?

Nå har jeg bestillt time til tidlig UL på Volvat 5 Februar :)

Sukk...gru/gleder meg. Da er jeg bare 7+2 (hvis alt går bra), men hun jeg snakket med mente at det var en passe tid for å påvise hjerteaktivitet, se bevegelser og litt andre ting jeg ikke husker :)

Nå kommer dagene til å snegle seg avgårde gitt...

*fast forward please* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia!

Jeg sier det samme som deg...fast forward please.. :-P Nå vil jeg bare til neste eggløsning...pg onsdag 28.januar skal jeg ha min første time hos akupunktøren :-D Gleder meg!!! Ringte og bestilte time i dag...

Jeg er i bedre humør i dag! Det er bare verst den dagen mensen kommer og menssmertene plager meg..

Så gøy med ul da Amia! Blir nok betryggende å få høre at alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amiamor :)

Her går det flott!! Jeg gleder meg sånn til akupunkturtimen om 8 dager :D

 

I dag har jeg vært hos fysioterapeuten min for å sjekke ryggen min, siden armene er bra nå.. Han sa jeg trenger å trene opp den indre muskulaturen, så jeg fikk øvelser jeg skal utføre på ball. Skal ta øvelser 2.hver dag i 14 dager, så kanskje jeg får litt skikk på den utrente magen min samtidig. Kjekt det, før man evt. blir gravid ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snupper:)

Side 3 gitt...ikke bra ;)

Idag har jeg vært hos legen.. Da jeg kom inn og jeg fortalte at jeg hadde testet positivt, sa han bare "det var det jeg tenkte det gjaldt" hehe :D Sist jeg var hos han var da jeg mistet, så det var kos at han sa det sånn:)

Vi fyllte ut papirer, søkte fødeplass og tok blodprøver.. Han kom frem til samme termindato som meg, 24 September. Snakket litt om jobb situasjonen fremover, siden jeg får mellom 10- 16 timers dager de neste 3-4 ukene, og jeg var litt bekymret for arbeidsmengde og tid. Han sa jeg bare skulle kjenne på kroppen, men det var ingenting som tilsa at jeg ikke skulle leve og jobbe som normalt! Så da prøver jeg meg frem, og kontakter han dersom jeg synes det blir for mye press på jobb de neste ukene!

Så nå er det bare å vente på tidlig UL time om 2 uker...*fast forward again please*

Hvordan er det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia :)

Så flott da gitt!! Hyggelig legen din høres ut også :) Blir spennende på tidlig UL :) Jeg tipper at dette svangerskapet kommer til å gå strålende, og at dere får en nydelig sønn/datter i september ;)

Jeg venter bare på at dumme mensen skal bli ferdig..varer lenger enn vanlig denne gangen.. Også gleder jeg meg til akup på onsdag!!! *fast forward her også pliiis...* :-P

Nå er det middagslaging, og så pakke! For jeg tar meg en tur til Tønsberg i morgen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Nå har jeg faktisk kommet meg over til 2. trimester, og det er en stooor lettelse. Krysser fingrene for at du kommer etter, Amia!

Og Pfeew, skal du til Anny på onsdag?! Håper du får en veldig positiv opplevelse og at du klarer å slappe av. Vær forberedt på at du må fortelle om deg selv og din situasjon, og det kan føre til at det kan komme noen tårer frem (det skjedde ihvertfall med meg). Men det går nok bra skal du se! Gleder meg til å høre om hvordan det har gått med deg.

 

Stor klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei naboen min :)

Gratulerer med å ha kommet over til 2.tri!! Så gøy, og som tida flyyyr!!

Jeg skal til Anny ja ;-) Fulgte tipset ditt...

Skal fortelle henne alt jeg, og ta med oversikten jeg har laget over syklusene mine..har hver måned notert når el har kommet og hvor lange syklusene har vært.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Der var tråden ja, jeg har lett og lett og var på tur til å lage en ny!! Siden tre var langt avgårde!! Så bra at du har armene dine er bedre Pfeew! Blir spennede med akku. på deg da, har du forsøkt det før? Amia er enig med legen din jeg, men ikke slit deg ut, kroppen sier i fra! Jeg skulle jo jobb, og ble litt lei meg når det ikke gikk. Brukt tid på å godta at kroppen ikke klart et evig mas og stress og tok igjen med å gjøre med kvalm!! Men fikk det mye bedre når jeg fikk roet ned noen hakk. Mange jobber jo fult og har lite sympt. kan jo hende du er av de heldig. Blir gøy med tidlig UL, hvor skal dere? August B gratulere med 2 trimester er i det samme vi nå! En lettelse å komme over ja! Når er det du skal ha?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, der var du også wowo :) Koselig!

Jeg har aldri prøvd akup før, så jeg er veldig spent! Men, ikke redd for at det skal gjøre vondt.. Har ikke noen form for sprøyteskrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter!

Deilig med helg snart :)

Jeg er så usannsynlig trøtt for tiden...vil bare sove hele tiden, og har ingen overskudds energi! Også er sambo blitt syk, så jeg prøver å anstrenge meg litt ekstra for å dulle med han og :) Hehe..

Når begynte kvalmen for deg wowo?

Håper jeg er heldig og slipper unna det værste, for jeg gleder meg til alt som skal skje på jobb nå, og sitter i prosjektgruppa for det vi skal gjennom, men er redd jeg ikke klarer å prestere 100% når det virkelig trengs.. Får bare ta det som det kommer, og høre på kroppens signaler! Idag er jeg 5+3 og synes tiden snegler seg avgårde..

Ha en strålende fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt å høre at du ikke har sprøyte skrekk. Kjenner flere som har gått til akku. er vel bare noen få ganger de setter nåler som man kjenner litt. Har en gravid svigerinne som har gått mye til akku. hun er veldig fornøy og synes det hjelper mot de plager hun har hatt. Er jo MANGE som bruker det ifbm. å bli gravid å, blir spennede å høre når du har vært der!

Jeg var ganske dårlig rett etter fullgåtte 6 uker og var hjemme i 3 dager, så jobbet jeg 30% i uke 7, fortalte det til sjefen min den uken og vi ble enig om at jeg skulle ro litt ned. Uken etter ble jeg 100% sm! Jeg har ikke vært så plaget med trøtthet, men vet det er flere som plages med det, bare sover etter jobb og slikt. Ta det med ro og så må du kjenne etter hva du orker. Som noen sa til meg, du er gravid noen får mnd. i livet ditt, sammenliknet med det meste annet og da er det viktig å ta hensyn til kroppen din!! Er jo riktig, selv om jeg godt har kjent på følelesen av å ikke være på jobb og også nå ikke kunne være der fult! Er jo deg selv og babyen som er viktigst:)

 

Håper dere får en strålende helg! Jeg skal på venninne kveld, med masse venninner hjemmefra som er her på helgetur, gleder meg masse:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

Da har jeg ankommet Tønsberg og er klar for besøksrunder hele helgen :-) Bare puste ut littegranne først...

Om jeg ikke får baby i magen etter noen runder med akupunktur, så er jeg gira på å teste Damiana og Wild Yam....selv om jeg er litt redd for sånt.... Men, nå er jeg desperat... :-P

Ha en strålende helg dere gravide damer ;-) Kos dere masse masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wowo!

Jeg har termin 5. august, og nå har jeg fått en bitteliten kul på magen. Har vært i fin form frem til nå, og jobbet 100 % hele tiden. Når jeg leser om hvordan andre har det tror jeg at jeg har sluttet ganske lett unna. Begynte i ny jobb etter nyttår, og kjenner at det har tatt på litt, men det er heldigvis en kontorjobb, så tar ting i mitt tempo. Kanskje vi prates i "2.trimester"?

 

Og til dere andre jenter; ha en strålende helg!

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Hatt en deilig helg så langt? Jeg har bare slappet av hjemme, sambo har vært skikkelig dårlig med influensa, så jeg har pleiet han litt ;)

I natt våknet jeg med helt sinnsyke smerter, som var MYE vondere enn kraftige mensen smerter. Det varte i ca 5 minutter, før det roet seg og jeg sovnet! Er super nervøs!! Nå har jeg bare litt murringer som jeg pleier, og blør ingenting. Men dette var værre smerter enn da jeg hadde SA i høst... Ringte legevakten, men hun sa jeg skulle vente og ringe fastlegen i morgen. Skulle komme hvis smertene kom tilbake eller jeg begynnte å blø.. Hjeelp! Dette er urettferdig forvirrende.. :/ Orker ikke at det skal gå galt igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia!

Off, skjønner at du blir bekymret. Vet ikke om det er noe de kan gjøre på legevakten, kan jo evt. ringe volvat og høre med de å..

Er jo mange som har smerter og murringer i starten, men det går bra!! Har lest det flere plasser her inne! Du kan jo spørre litt på 2 trimester forumet, om det er andre som har hatt det slikt kanskje andre som kan gi deg støtte!! Håper dagen går fort for deg og at du blir bedre!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo;)

Ja, jeg tror det var fint lite de kunne gjøre på legevakten, men måtte bare ringe og sjekke om det var grunn til bekymring. SKal ringe til legen i morgen tidlig. Det har gitt seg nå, men murrer/stikker endel i mage og korsryggen.. Fikk svar fra en på 1 tri om at hun hadde hatt mensen smerter også. Det som bekymrer meg var at det var så voldsomme smerter at jeg holdt på å kaste opp, og jeg svetta helt sinnsykt! Var kjempe redd :/

Så nå kommer jeg til å spekulere frem til den dagen jeg vet om det er liv der eller ikke...huff! Trengte ikke denne påkjenningen nå.. Hater å ikke vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Godt å høre at det har gitt seg litt!! Er jo mye som skjer med kroppen vår så kan jo bare være at du reagere på det. Hadde en bekjent som flere ganger var inn og ut av legevakten på grunn av smerte. Hun fant ut at hun var gravid, da hun lå til to en natt og vred seg i smerter i magen, de dro til legevakten og fikk da beskjed om at det ikke var noe annet enn at hun var gravid. Hun hadde det slikt til og fra gjennom svangerskapet, og født en velskapt jente etter 9 mnd. Jeg hadde litt smerter også til tider og ringte legen, var det smerter på grunn av livemoren som jobbet. Håper dette kan være litt hjelp for deg, og at du ikke går i bekymrer deg i to uker, er sikkert bra der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Da er jeg tilbake i Oslo etter en herlig helg i Tønsberg :) Har fått kose masse masse med nyfødte bebisen til venninna mi :) Han er så nydelig!!

 

Amia:

Håper det går bra med deg og at alt står fint til med den lille i magen!! Krysser fingrene for at smertene bare er livmoren som utvider seg osv. Tror det er ganske vanlig at noen får sterke smerter... Jeg ble en gang lagt inn på sykehuset pga magesmerter, og det første de sjekket da var graviditet... Og en venninne av meg hadde en del magesmerter i starten av svangerskapet, og det gikk helt fint :)

 

Om tre dager skal jeg til akupunktøren!! Gleder meg :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Så deilig med litt babykos pfeew:) Ingenting er som nyfødte babiser!

 

Takk for at dere roer meg ned ;) Det hjelper med litt betryggende ord!

Nå er det kun murringer her, har ikke hatt smertene siden i natt. Gruer meg litt til å legge meg, men skal ikke stresse. Håper så inderlig at det er normalt og at smertene bare var fordi det skjer så mye i livmoren..

Lurer på om jeg skal dra til fastlegen i morgen eller ikke?

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er du på vei nå Amia? Hvis du er langt nok på vei, så kan du jo ta en tur og få tatt en UL for å se om det er hjertelyd...evt ta blodprøver også i morgen og om 2-3 dager, for å sjekke at hcg stiger fortsatt...? Bare for å bli beroliget... Er ikke noe særlig å gå rundt å tenke og gruble...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+5 idag, så jeg er litt usikker på om det er for tidlig å ta UL enda. Har jo bestillt tidlig UL på Volvat om litt under 2 uker, men synes det er forferdelig lenge til. Kan ikke gå 2 uker i uvisshet, tror ikke jeg orker det!

Kanskje jeg skal ta en tur før jobb da, har veldig lyst til en henvisning til tidlig UL hvis de kan se/høre hjertelyd så tidlig..

Bare for å få bekreftet eller avkreftet liv mener jeg!

Så slipper jeg å analysere og spekulere meg gal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...