Gå til innhold

Noen fra området rundt Oslo el. Oslo?


wowo

Anbefalte innlegg

heihei!

 

Varierer litt fra lege til lege når de vil lytte etter hjertelyd... men rundt uke 14-16 er ganske så vanlig! JM prøvde å høre da jeg var 12+3, men hun fant den ikke.... hadde legetime i uke 16 og da fant legen den med en gang... Den natta jeg var på legevakten var jeg 17+3, og da brukte legen evigheter med å finne den....Men den lyden er helt fantastisk :)

 

Hvordan gikk det hos legen Wowo?

 

treff etter nyttår høres supert ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på ultralyd og i magen gjemmer det seg en liten gutt :) Da hadde faktisk gyn riktig første gang :

 

Fikk ny termin 29april så havnet faktisk ikke i mai klubben slik jeg hadde trodd!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer scooby :-) Så gøy at du vet at det er en liten prins. Heldig du :-)

Nå er det bare 2 uker til min UL, jeg begynner å glede meg litt. Kan jo ikke gå å være bekymret hele tiden heller :-P Er nok av ting å bekymre seg syk over. Spist salami, noe som visst nok regnes som spekemat. Men Gilde selv sier varen er fryst så den ikke inneholder toxoplablabla.....bakterien. Men jeg blir jo nesten hysterisk av å være innpå her. Vet lissom heller ikke om det er bedre å holde seg unna alt som kanskje og noen sier ikke er bra enn å spise med litt fornuft og ta det litt mer med ro. Er ikke veldig hysterisk av meg egentlig :-)

 

Idag har jeg vært på julebord. Skikkelig nedtur!! For det første var det en ikke veldig imponerende buffet. Med kald og tørr ribbe i små biter. De hadde ikke laget nok til at alle fikk 1 forsyning med mat engang. Helt utrolig at det går ann. Så skulle vi få etter maten underholdning. Da kom det på en "selvskader" som dro nåler gjennom kinnet sitt og tråkket spiker igjennom føttene til skikkelig syre musikk. Fyren blødde fra topp til tå! Hva er detta for noe a? Ble skikkelig skuffa! Ifjor hadde vi nydelig mat, og bra underholdning i form av fin musikk og et mye hyggeligere lokale. Dog det lå midt i svarteste skauen i Nittedal. :-P Heller det for å si det sånn.

Ja, ja. Dette hadde jo ingenting med saken å gjøre. Måtte bare blåse ut litt frusterasjon.

Men nå er livet bra igjen. Koser meg midt i natten og ser på snøen som daler ned utfor vinduet ;-) Sukk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Gled deg til ultralyd... det var veldig morro :) Trur kje du skal bekymre deg noko over å ha ete salami...eg har ete trønderfår og... og kjem nok te å ete røyklaks i jula... :)

 

MEN eg merka eg e veldig påpasselig på at pålegget ikkje har lagt lenge i kjøleskapet åpent osv osv...

 

Eg har vært på julebord i dag og :) Var morro, og slitsomt.... er litt kjedelig å ikkje kunne drikke...! Og så har eg fått så utrulig mykje oppmerksomhet på magen... så syns eg har hatt ei hand der heile tia... Eg er ikkje så veldig glad i å bli tatt på magen egentlig, men man venne seg vel til det....

 

Merka maten på julebordet kje var så fristande her heller.... men er noko med når vi ikkje skal ete røyklaks eller roastbiff og det var det einaste som var der av kaldmat....

 

og julemat et eg ikkje av prinsipp før julafta :)

 

men no er det natta... det snøør her oppe og :) koselig..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :)

 

Lenge siden jeg har vært her inne nå.....

Gratulerer med dere som har vært på ultralyd og hørt hjertelyden. Så spennende :)

Vi skal på ultralyd 19.desember, gleder oss veldig til det. Skal vente med å fortelle det til Adelén til etter at vi har vært der. Da kan hun se bilder og forhåpentligvis vet vi om det blir en søster eller bror :)

Ellers er jeg 40% sykemeldt ut neste uke, har vært det i to uker nå. Fredagen for to uker siden sa bare ryggen helt stopp! Orka så vidt og gå og det var vondt hele tida! Slitsomt.

Har heldigvis blitt bedre, hjelper å jobbe litt mindre.

Men nå får jeg hjelpe disse to som driver og vasker her :) Han har visst god hjelp der inne, hører jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scooby. Jeg merket også at det var litt slitsomt med all magetafsinga. Jeg gledet meg jo til det skulle synes, men jeg føler meg bare så feit om dagen. Hehe. Ingen av klærne mine passer og HM mammaklærne er fullstendig uten stretch så jeg føler ingenting passer. :-(

 

Ariel, hva slags type jobb har du? Er 100% sykemeldt ut desember. Skal begynne igjen i Januar og gruer meg. Har hektisk butikkjobb og er veldig flink til å bli stresset. Og vet at så fort noen er syke på jobben min som skjer ofte blir det hundre ganger så tøft for oss som er igjen på jobb. Og da tror jeg ikke jeg og min tilstand blir tatt hensyn til. Selvom de lover det.

Slitsmt med ryggvondt. er det bekkenet som krangler eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei!

 

Therese: har du vært på en butikk som heter svangerskapet på majorstua? de har veldig fine bukser ihvertfall! Topper osv kjøper jeg fortsatt på vanlige butikker... syns de passer greit sann som moten er nå. Kjøpte en sort bukse på svangerskapet og er veldig fornøyd! :) Har kjøpt en bukse på HM (dongeri) og den har utvidet seg veldig mye....

 

Har også gått ned igjen i 50 % jobb nå... bekkenet som krangler. Har en låsning på høyre side... så er begynt på behandling hos fysio og skal på min første bassengtreningstime nå på fredag!

 

Men nå er det tid for seinvakt! Ha en finfin dag jenter...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Scooby! :-) Ikke vært der nei, det må jeg! :-) Problemet mitt er at jeg er bred over hoftene, så veldig mye blir trangt. Utrolig irriterende! :-)

Kjøper fortsatt normale topper jeg også. Enn så lenge. Moten er fin nå!

 

Håper du har hatt en fin arbeidsdag. Hva slags type jobb har du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... eg er ikkje liten eg heller :) Men syns mammabuksene utvida seg litt ... så sjølv om det er fryyyktelig trangt å dra dei opp dei første gangane man bruka dei så blir dei som oftest akkurat passelige etter en vask :)

 

Ligg visst nok en på grunerløkka eller noko og som heiter noko som den kule mage eller noko i den dur... Blei litt usikker!

 

Jobbar på en avlastningsbolig for multifunksjonshemma... (barn og ungdom)... er en del tunge løft så merka det på ryggen.. var derfor veldig godt å gå ned til 50 %. Sjølv om man skal tilrettelegge for gravide så har vi bare 2 brukara av 20 som går sjølv og som gjere det meste sjølv. Og dei er jo ikkje alltid inne på mine vakter....

 

Såg et anna innlegg om at du grua deg til ordinær ultralyd. Eg grudde meg veldig og.. men sjansen for at noko er gale er minimaaale! Prøv å slapp av og gled deg... det var utrulig fasinerande!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det at ting har skjedd med meg... Minimale risikoer havner gjerne over meg på både godt og vondt. Aldri vunnet i lotto da. :-)

Men håper jo selvsagt at jeg har hatt min del uflaks nå, og at jeg skal få være lykkelig denne gangen :-)

Føler samtidig super barnslig for at jeg ikke klarer å styre følelsene mine og lar meg selv bli syk av bekymring.

 

Skjønner godt du er 50% sykemeldt i en sånn belastende jobb. Viktig å ta hensyn til seg selv :-) Hvordan har du delt det opp? Jobber du hver dag? eller jobber du noen fulle dager og andre dager helt fri?

Skal tilbake i jobb fra Januar, men jeg håper ikke je blir satt rett på 100% jobbing. Lurer da på hvis jeg feks får 50% om det er bedre å jobbe noen fulle dager og få dager helt fri eller om jeg skal jobbe 4 timer hver dag.

 

Om i det heletatt jeg har "baller" nok til å si ifra om hva som passer meg best. Har en tendens til å føye meg etter det behovet de har på jobben. Ikke særlig smart. :-)

 

Det ligger en mammabutikk i topp etasjen på glassmagasinet som heter den kule mage :-) Litt stive priser men de hadde stort utvalg av jeans. Får prøve det ut en dag kanskje :-)

 

Hvor langt er du på vei nå scooby? :_-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Kjenner meg veldig igjen når det gjelder klær og sånn ja.... Jeg veier litt mer nå enn forrige gang jeg var gravid, ble ikke kvitt alle kiloene etter fødselen. Og det merkes på klærne, kan du si... Forrige gang brukte jeg bare mammaklær på slutten, men blir nok litt anderledes nå.Men sånn er det jo bare. Disse babyene er verdt hver kilo :)

Jeg jobber i barnehage på en småbarnsavdeling, så det er relativt mange løft i løpet av en dag. Men nå i desember er det bare verdens beste jobb, føler jeg :) Med pepperkakebaking, lucia, nissefest og alt det der. Får litt ekstra julestemmning :)

Var hos legen i går siden sykemeldigen min går ut denne uka her. Sa ryggen var bedre, men at jeg gjerne ville gå ned til å jobbe 50%. Da sa han at det var veldig dumt å være så mye sykemeldt i et svangerskap og ga meg 40% sykemelding fram til jul. Og etter jul måtte jeg jobbe fullt, mente han. Ble litt oppgitt der jeg satt. Merkelig oppførsel.

Er nok bekkenet som krangler litt, men får bare prøve å jobbe fullt da...

Skjønner veldig godt hva du mener, Therese. Jeg er også sånn når det gjelder jobben. Gjør hva som er best for dere, sier jeg til de på avdelingen. Men det er jo helt klart best å jobbe hele dager sånn at man også har fri hele dager.

I dag jobber jeg kort dag, så begynner ikke før halv ett i dag. Får vel spise litt før jeg reiser etterpå.

Ha en fin dag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Har aldri vunne i lotto eg heller :) Er heldigivs ikkje mange dagane igjen til du skal ha ordinær ul no då! Håper du får slappa av etterpå...

 

Bekymra meg for mini av og til eg og... men slappar av igjen når han sparkar... :) Han er mest aktiv på morningen så er som oftest då eg kjenner han... Sambo er litt misunnelig for at han ikkje kjenner noko spark! ..

 

Er 19+1 i dag... :) utrulig kor fort tida går.. snart halvveis... :)

 

Du da Therese?

 

Eg jobbar fulle dagar.. rett og slett fordi det er det einaste som fungera der eg jobber. Kunne eventuelt jobba halve dagar når eg har tidligvakter.. Men når eg likevel må opp kl 6 så kan eg likesågodt jobbe heile dagen. Vi har berre brukara inne til kl 9 i vekedagane.. og skal man få gjort noko så er det liksom tidligvaktene man har mulighet.

 

I butikkjobb så blir det nok litt annereledes! Kanskje bedre å jobbe halve dager om du då skal tilbake i 50 % jobb. Eg syns det er veldig godt å ha heile fridaga... iallefall no når eg går til fysioterapeut og skal begynne med bassengtrening!

 

Får stikke innom der og kanskje ja.. skal i bogstadveien på shopping en dag så då får eg stikke innom svangerskapet og. Er litt lei av dei to buksene eg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Girls! :-) Jeg blir så munter av å skravle med dere altså :-)

 

Jeg er 17 uker sånn ca. Scooby, når kjente du det tydelig at det var spark? Jeg kjente masse "leamus" for et par uker siden. men i en uke nå har det vært stille. Er vel ikke noe å bekymre seg for det? :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! :)

 

I dag har det blitt masse bimming på meg altså hehe :) sitt egentlig og prøve og lese te eksamen men det er ikkje så enkelt :)

 

Eg var på julebord den dagen eg akkurat var 17 veker, og når eg la meg då tok junior noken skikkelig rundkast nedider :) hehe... Før det hadde eg kjent leamus, og bobler i magen. No kjenner eg dult, dvs trur nok ikkje han sparkar så hardt lenger. Er ingenting å bekymre seg for det nei... Har ei venninne som er 24 veker og ho har akkurat begynt å kjenne spark.. Er veldig forskjellig når man oppleve det :) Ei anna venninne av meg var komt te veke 22 før ho var sikker på at det var babyen ho kjenner....

 

Eg kjenner ingenting om eg er i aktivitet... kjenner det mest på morningen rett etter frokost når eg latar meg på sofaen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye biming her og :-) Bare kos det da. Har msn om noen vil skravle ennå mer? :-)

 

De gangene jeg har kjent det har jeg sitti litt bøyd i sofan, eller liggi på siden. :-) Er jo så koselig å kjenne det da :-)

 

Eksamen ja, uff da. Glad jeg ikke holder på med det kjenner jge.

 

Har blitt så inn i h.... forkjølet. Tror det er influensa for er så varm og halsen dunker! AUAUAU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...har heldigvis berre en! Er egentlig bare for morroskuld og...så tar det ikkje så seriøst :) Er egentlig ferdig med to bachlorgrader...så om eg skal ta noko meir så må det vel nesten bli master kanskje.. Men det frista fryyyktelig lite! Er noko med det når man har begynt å jobbe fult... er ikkje så fristande å gå tilbake på skulebenken då :)

 

Kjedelig med influensa da.. berre å ta paracet så du ikkje får for masse feber...! Trudde eg skulle få det før helga og... sambo har hatt influensa.. så eg begynte å tygge c vitamina og omega 3 og da utarta det seg ikkje til noko meir :) Heldigvis...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Her er det aktivitet:) Jeg har fått mannen min til å ta pc med hjem fra jobb, så jeg kan delta litt:)

Grattis med en lite gutt da Scoobody!! Gleder meg så masse til vi skal på ul, er ikke før 29.12.. Therese og Ariel dere har jo nå snart, spennede!! Så gøy også at jeg kan begynne å kjenne etter liv snart, er 15 uker! Gleder meg til det. Legetimen gikk bra her, hørte hjertlyden men har en baby som ikke er glad og stikker av, så fikk ikke høre så lenge av gangen.

Ser at dere har diskutert mammaklær!! Tips: jeg kjøpte mammabukse på HM, fungere bra og har hatt den en stund nå. Kjøpte mammabukse på den kule mage her om dagen, den måtte jeg dra opp hele tide første dagen jeg brukte den og har ikke hatt den på siden (kanskje hjelper å vasken den, men skuffe da den kostet litt).. Har en venninne som har kjøpt på svangerskapet og hun er veldig fornøyd med den!!

Jeg er tilbake i 50% i jobb ut denne uken, så vet jeg ikke helt hva det blir videre. Legen mente jeg kanskje skulle øke litt, men er litt skeptisk. Ligger ofte etter jobb,og spydde igjen i slutten av forrige uke.. Vurdere 60%, men får se!! Lykke til med eksamen og god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer ;-)

 

Nå føler jeg meg litt patetisk som er 100% sykemeldt og ikke er sååå dårlig lissom. Hehe.. Dere jobber jo ihvertfall litt. Men tanken på å stå i den store butikken uten ordentlig lufteannlegg, og med alt det forbanna stresset og kunder som ikke har tid til å høre etter og bare er sure og masete frister sååå lite nå! Men nå er det jo bestemt at jeg MÅ tilbake i jobb fra Januar. En ting er positivt, og det er at jeg med disse hormonene mine kan jeg endelig få snakket litt tilbake til de sure drittkundene som gjør dagene til et rent helvete! :-P Hehe.. Moro å jobbe der jeg jobber kan dere skjønne. Det er jo så dumt da. Egentlig trives jeg kjempe godt. Med selve jobben og kolleger og miljøet. Men de kundene som er sure og uhøffelige ødelegger ALT! Også har folk den oppfatningen at når man jobber på Clas Ohlson skal man kunne ALT om ALT! Og hvis man ikke kan det så er man en idiot... Hehe... Dagens utblåsning! :-) Godt å få det ut! Hehe.

Så det var startet facebook gruppe for oss med termin i mai. Cet ikke om jeg skal tørre å melde meg inn. Plutselig blir jeg så veldig synlig for verden lissom. Eller er det teit?

 

Nå er heldigvis influensaen på vei ut kjennes det ut som. Bare hosten igjen. Den er vond nok. Redd hele brystkassa mi skal sprekke.

Men glad jeg ikke hadde dette tullet på julaften ihvertfall! :-)

Idag er jeg litt roligere i forhold til bebbis også. For idag kjente jeg spark på utsiden!!! Helt syk opplevelse! Kjentes nesten ut som små støt fra innsiden. :-) Ble helt på gråten jeg! sukk!

 

Men nå snakker jeg bare tull her :-) Ha en fin natt og dag jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! :) Er jo forskjell på kva jobba man har då!...

 

Vil absolutt anbefale deg og vente litt til før du går opp i fult Wowo... eg spydde og til eg var rundt 17 veker på vei. Det var ikkje ofte dei siste 2-3 vekene, men det kom som oftest når eg var veldig sliten etter jobb..

 

berre å begynne å kjenne etter om du kjenner liv ja Wowo... eg kjente det første gang rundt 16 veker... var veldig usikker på om det egentlig var det. fra veke 17 har eg kjent liv kvar dag.... og no er sparka begynt å bli hardare... I går kjente eg og liv utapå magen.... va en herlig følelse ja Therese :) Var berre litt irriterande at sambo ikkje var heime. Fekk 6-7 spark i samme område, mn kjente berre 2 av dei på utsida.. Har vel litt med krafta på sparka og gjere....

 

Så du jobba på Clas Olson? :) Der er jo en del forskjellige avdelinga då...så ser jo at det er ganske vanskelig å ha oversikt over alt!

 

Høyre jo egentlig ikkje til i mai klubben...så kan nesten ikkje melde meg inn i gruppa på facebook hehe :) Men man blir nok litt meir synlig då ja...iallefall om navnet ditt stemmer?! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Hmmm, ment at jeg hadde skrevet et innlegg om butikker, legetime ol. men finner det ikke, er jeg SÅ gravid!!!!!

Ja ja, tips ang bukser. Jeg har kjøpt både på den kule mage og HM. Buksen på den kule magen sitter faktisk ikke så godt, som HM buksen!!! Har en venninnen som er supert fornøyd med bukse fra svangerskapet...

Hos legen gikk det bra, hørste hjertelyden, men babyen liker det ikke, så den flyttet stadig på seg. Gleder meg til ul 29, skal blir hærlig.. Har du vært på ul nå thererse eller var det på torsdag?

Jeg jobber nå 60%, øker sakte men sikkert. Går greit, kvalmen har sluppet en del på dagtid, og godt er det. Ellers er det julforberedelser, er nesten ferdig med julegaver, og så er det venne-middager med julmat og hygge, veldig koslig. I helgen var jeg på "juletreff" på byen, gikk vel og merke hjem kl 00. Da hadde jeg spist banan i smug under bordet!!! Hva gjør man ikke for å være ute i godt selskap. Var veldig koslig å være ute å treffe folk igjen og kjenne litt på bylivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :-)

 

Scooby: Ja, jobber på Clas. Og kan litt om veldig mye, men det er desverre ikke nok for noen. :-) Tenke seg til hvem som går rundt som levende oppslagsverk. Ikke jeg ihvertfall. :-)

 

wowo: Min ul er på fredag! Er så spent at jeg nesten dævver! Hehe. Drømmer om det hver natt nå! Er desverre mye mareritt og, jeg gruer meg skikkelig. Selvom jeg gleder meg! :-)

 

Kjøpte meg en bukse på HM idag faktisk. I beige kord. Den var utrolig behagelig og skikkelig kul, synes nå jeg! :-) Også kjøpte jeg et kjempe fint grått skjørt med et sort belte i "livet". Begge tingene kom på 450 kr. Lenge leve HM! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!...

 

Wowo: har faktisk lest det innlegget ditt en gang før jeg også... så det må jo være her en plass :)

 

Godt det fungerer på jobb da...er nok greit å øke sakte.. :)

 

Driver å tenker at jeg skal reise på majorstuen og kjøpe bukse på svangerskapet men guuud det er tiltak... Men jeg MÅ før helgen...

 

Therese: Så spennende det blir med UL :) Du må oppdatere oss etterpå.. har du noen følelse av hva slags kjønn det er? Og skal dere vite det? Skulle gjerne tatt en ul til :) Driver å tenker på å bestille 3d UL i januar.. :)

 

Skjørt hadde jo faktisk vært greit å hatt til jul.. hva slags HM butikk var du på? Syns det er så stor forskjell på hva slags utvalg de har ....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! ;-)

Jeg var på den på Stortorget/Torggt. 3. etg der :-) Det virker som de bytter ut ganske ofte, og det er jo ett pluss! :-)

Jeg har litt jentefølelse, men hadde guttefølelse i begynnelsen. Så er virkelig helt blank egentlig! :-) Vi vil gjerne vite kjønnet, hvis de ser det. Jeg får ikke meldt her før Mandagen etter helgen. Reiser til svigers i Kristiansand i helgen. Drar rett fra ultralyden :-)

 

Er veldig tiltak å dra helt på majorstua for å kjøpe klær nå ja. Hehe.. Alt er et tiltak :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...får ta turen innom der da neste uke når jeg likevel skal dit og møte en venninne...! Er så sjelden jeg reiser ned til byn når jeg skal shoppe... sann er det vel fort når man har bil.. Mye lettere å reise på et senter...

 

Blir spennende da.. Jeg hadde først veldig guttefølelse...så fikk jeg jentefølelse sikkert på grunn av at jeg var såå innmari kvalm og alle sier at når man er mye plaget med oppkast så er det ofte jente..! Men når gyn sa på ultralyden i uke 13 at det var gutt...så innstilte jeg meg på det.. :) Første følelsen her som stemte da tydeligvis...

 

Har dere tenkt noe på navn ennå eller?

 

Jeg har selvfølgelig hengt meg helt opp i ett navn... som jeg har tenkt på siden jeg trodde det var gutt helt istarten, også liker ikke sambo det. Problemet mitt nå er at jeg sliter litt med å tenke på andre alternativer...

Alt blir liksom bare feil... :( Er vanskelig det med navn altsåå...

 

Men nå skal jeg ut å møte en venninne :)

 

Masse lykke til i morgen Therese :) Gled deg... det er utroolig morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud, det er i morgen! :-S Jeg kommer ihvertfall IKKE til å få sove i natt! Dette er nervepirrende!!! :-) Men jeg gleder meg!

Det sparker jevnt og trutt inni der, så sånn sett vet jeg ihvertfall at det er liv ! :-) Navn er vanskelig! Jeg har mange fine jentenavn, men guttenavn er det værre med. Vi har funnet ett guttenavn som ingen har noe i mot: og det er Jonas, men så klarer jeg lissom ikke bli helt med på den likevel. Selvom jeg ikke skjønner hvorfor. Jeg synes Kasper er veldig fint, men det liker ikke gubben. Kanskje Filip. Det også er jo fint. Uff, nei vet ikke :-) ånnsett satser jeg litt på jente, for der er det mange navn jeg kunne tenke meg :-) Men jeg blir selvfølgelig like glad uansett! Bare alt annet er som det skal være! Og det er det!!! Jeg har hatt nok uhell, nå er det min tur til å få litt glede!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...