Gå til innhold

Noen fra området rundt Oslo el. Oslo?


wowo

Anbefalte innlegg

Blir nok deilig å komme litt tilbake til det sosiale liv :-) Det er noe jeg ser frem til ihvertfall.

Er det noen her som har barn fra før her? Har ingen selv, så dette blir første gang for meg. Tenkte å melde meg på sånn "fødekurs" kanskje. Jeg blir helt nervøs av å tenke på at jeg faktisk skal klare å føde. Uff. Får prøve å ikke bekymre meg før litt lenger uti ihvertfall :-)

 

Nå har kvalmen gitt seg helt :-) Å, det er så deilig! Bare den dumme svien igjen og at jeg er trøtt som en strømpe. Hvordan går det med symptomene deres? Blitt litt bedre? :-)

Fler som kjenner hormonene i sving? Hehe. Prøvde å skrive et litt useriøst klage innlegg, men det var selvfølgelig noen som fant noe inni der å sutre over. Det er så utrolig mange her på barnimagen som leter etter ting å bli forbanna over. Helt usakelige ting spør du meg, men folk må få ha meninger. :-) Og det er vel kanskje folk med hormonelle utslipp som meg :-)

Ha en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Bor i oslo jeg også, og har termin 23. mai. Er forresten 26 år og dette blir vårt 2. barn. Har en jente på 2.

Er det flere som har barn fra før her?

 

Føler at de fleste symptomene er på vie tilbake nå, ikke så mye kvalm lenger og heller ikke så fryktelig trøtt! Det er deilig.

Ellers synes jeg at magen har blitt gaske stor allerede...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Velkommen Nyckelpiga:) Hvor i Oslo holder du til?

Nå er det snart helg igjen, og ja Scoobody blir en ny ul på oss, i morgen kl 17.00, kjenner jeg er kjempe spent nå:) Jeg er sykemeldt videre i 2 uker til, kvalmen er svært svingende, og tåler fortsatt lite. Jeg har forsåvidet slått meg litt med ro ang. formen og kjenner at det hjelper på humøret og at jeg er mere glad:) Hormonene min er ikke så værst, i allfall er det det mannen sier og jeg tror ikke det er bare for å "ikke si noe galt". Jeg har ingen barn fra før så dette blir vårt første:) Men vi er tante og onkel til et helt fotball-lag pluss litt til så har litt erfaring med de små:)

Hvordan har det vært å begynne å jobbe igjen Scobody, gått bra?? Jeg tror heller ikke jeg kjenner livmoren, men kan spørre i morgen når jeg skal til ul... Så reaksjonen du fikk Therese på innlegget ditt, er enig med deg at det er mange som er litt ute etter å bare "klage" og kommentere alt og alle. Synd det, men er nok en del hormoner ute å går:)

Har dere noen planer for helgen?? Vi skal i bursdag til niesen vår som blir 12 år, hærlig alder:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i bydel Alna. Flyttet til denne bydelen bare på grun av barnehaedekningen, og det gjorde vi rett i, fikk plass med en gang!

 

Skal bli godt med helg, blir sliten etter en uke med jobb., så i helga blir det bare å slappe av og familiekos!

 

Lykke til på ul i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Velkommen til deg, nyckelpiga :)

Nok en helg står for tur og det er utrolig deilig!!

Vi skal i bursdag til nevøen min på søndag som blir 15 år i dag. Tenk at han er blitt så stor allerede. Syns ikke det er lenge siden han var baby og jeg skifta bleie på han :)

Symptomene mine har gitt seg litt faktisk, mye midre kvalm og det klager jeg ikke på. Har fortsatt veldig ømme pupper og blir fortere sliten om dagen. Har merket litt tendenser til bekkenløsning... Hadde det forrige gang også og kjenner det godt igjen. Håper det ikke blir så ille.

Vi har en datter på to år fra før, hun blir tre i januar.

Merker at det er noe helt annet å være gravid når man har en liten turbo fra før hjemme :)

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Da var nok en ul over, og det var så fantastisk. Et bankende hjerte, 2 bein og 2 armer. Flott og fin baby:) Alt så bare ut, så nå er skuldrene senket og jeg skal forsøk å ikke ha flere ul nå før 29.12, da den "ordinære" er!!! Nå er det rolig kveld med tv, peis kos og har tent masse sterarinlys:) Ha en super helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med positiv ultralyd, wowo :)

Så bra at alt var i orden. Tenker det er deilig å få en bekreftelse på at alt er bra med den lille der inne :)

Jeg skal på første kontroll hos legen nå til tirsdag, så det blir spennende. Regner med jeg får dato på ultralyd etter det.

Rolig kveld med peiskos hørtes veldig koselig ut :)

Vi er en tur hos mamma og pappa vi nå. Kom i går og skal reise hjem etter bursdagen etterpå. I går lagde jeg middag til oss og hjalp mamma litt. Hun ser veldig sliten og syk ut, syns jeg. Er litt ekkelt det der, men vi får holde motet oppe :)

Ha en fortsatt fn helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :-)

Vært noen kjipe dager, uten at jeg helt vet hvorfor. Ikke i form.

 

Gratulerer med så fin UL wowo! :-)

Hvordan gikk legetimen Ariel?

 

Noen som begynner å merke at magen vokser fort? fått 4 strekkmerker! :-( Og magen er hard og føles helt sprengt!! Ihvertall om kveldene. Har de siste dagene kjent masse rare prikkinger også, lurer så fælt på om det er den lille jeg kjenner. Er jo så vidt gått inn i min 14 uke, så jeg ville jo tro det var tidlig men :-)

 

Var på Keane konsert igår. Deilig å komme vekk fra let stresset med flytting og pakking. Men rett før konserten begyne ble jeg plutselig skikkelig svimmel og kortpusta. Begynte å kaldsvette skikkelig. Nesten så svetten rant. Merker at formen er skikkelig dårlig for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avslutte innlegget mitt litt ordentlig så fortsetter jeg her :-)

Satt under en del av konserten, men musikken var så bra likevel :-) Idag er formen mye bedre!! Ingenting som er bedre enn det! :-) Håper dere alle har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Så gøy med konsert da, Therese:) Deilig å komme ut litt. Selv bestilte jeg konsertbilletter i dag til julekonsert med Peter Jøback i Oslo Spektrum. Syns han er så utrolig bra! Gleder meg allerede.

Legetimen i går gikk bra, men han lytta ikke på hjertet eller noe sånn. Bare det vanlige med blodprøver og alt det der. Men så langt er i alle fall alt bra med oss begge :)

Kom på en ting her om dagen.... Med smoothie og det der.... Vi kjøpte bare en sånn pose med frosne bær, det står smoothie på posen og det er masse forskjellige bær oppi der. Tilsatte bare eplejuice og yoghurt og den ble bare så god!! Et lite tips bare :)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Var dette andre kontrollen din Ariel? Jeg skal til legen i uke 14,han skal da lytte etter hjerte, tror mange leger venter til man er så langt, da det er større sannsynlighet for at de hører det da. Er glad for at jeg ikke skal tidligere, hadde sikkert blitt stresset om han ikke hadde funnet det! Skjønner at det ikke er så lett med mammen din, tar på den sykdommen!! Svigermor har akkurat fått beskjed om at cellegiften ikke tar på henne lengere, er trist, men vi var forberedt på det. Hun er jo snart 75 år, men er trist uansett.

Therese ikke bra om dagene?? Godt du nøt konserten selv om du hadde litt plager, ville vært kipt å måtte gå hjem!!

Jeg er helt elendig om dagene. Siden fredag har jeg blitt dårligere spydda da, igjen mandag og i går er så kvalm, vet det bare er en knapp uke, men er så intens kvalme, blir sprø. Våkner på natta av at jeg er kvalm!!!!!!!!!! Skal det ikke gi seg litt nå, er jo 11 uker i morgen og sa til sjefen i forrige uke at jeg var sikkert på plass etter uke 12!!!!!!!!! Off,syteinnlegg, men akkurat nå gjør jeg ikke annet, klarer ikke!! Takk og lov for tålmodig og snill mann, her om dagen hadde han kjøpt melon før han dro på jobb, eneste jeg ville ha!! Tror jeg har forsøkt det meste, men tar gjerne imot tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Tilbake til "normal" kvalm jeg:):) Jippi!!!!!!!!!!! Hva skla dere i helgen da jenter?? Jeg skal muligens ha en venninne på besøk i kveld, godis og video, ligge på sofaen:) Mannen skal på fest med gutta, misunner han litt har litt lyst på en fest jeg å snart. Gleder meg til jeg blir så bra at jeg kan "være med" på festene igjen, begynner jo med alle julsammenkomstene snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 36 år, venter min første og har termin 4 mai. Bor på Kampen. I tillegg har jeg diabetes og bruker Insulin. Alt går bra og har egentlig ikke vært dårlig i det hele tatt så det har vært supert, var litt usikker siden jeg ikke har merket så mye på kroppen at jeg er gravid, men var til ultralyd i 14 uke, og det var i forrige uke. Fikk se den lille og det var helt utrolig. Lå og sparket med de små bena sine.

 

Helt syyykt!

 

Gleder meg vilt.

 

Lykke til alle dere andre også.

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

 

Velkommen uwgirl :) Skjønner at det var spesielt å se på ultralyd.

Så bra at formen din er litt bedre, wowo! Får håpe kvalmen gir seg helt snart. Det er helt pyton å være kvalm hele tiden!

Jeg var på kortkveld med noen veninnerpå fredag. Da sitter vi og skravler og spiser godteri og lager kort. Er så utrolig koselig :)

Ellers har jeg begynt å merke en del til bekkenløsning, kjennes det ut som. Hadde skikkelig vondt i helga, men er litt bedre nå. Tenkte å se det an ut den uka her. Fortsetter det, får jeg nok ta en tur til legen.

Fikk brev fra sykehuset i dag, skal på ultralyd 19.desember. Virker som en evighet til, men tida går jo så fort :)

Har dere begynt noe til jul enda da, jenter? Vi er nesten ferdige med gavene, men mye gjenstår. Blir helt stressa når jeg tenker på vasking og baking......

Men det er jo så gøy med jula også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Bare pakker og paker om dagen. Flytter på Onsdag og det er fremdeles mye som gjenstår! Er så lei nå at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Men gleder meg til å flytte inn i egen leilighet. Med stort HELT nytt hvitt kjøkken! :-) DET gleder jeg med sånn til! :-) Og veranda! Lykke! :-) Litt lenger unna sentrum, men det gjør meg absolutt ingenting :-)

 

Har ikke kjøpt en eneste julegave ennå :-S Har tenkt på det lenge, men har rett og slett ikke tid nå. Får kjøpe inn neste uke. :-) Det værste er jo å handle når alle andre gjør det! Går besvisst aldri inn på oslo city etter 13.00. Da syns jeg det er for mye folk! :-) Hehe. Og tydeligvis er det blitt henge sted for all skoleungdom i byen. Er ikke noen fan av det kjenner jeg. Begynner å bli gammel og sær :-)

 

Fler som synes magen vokser nå? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg melder meg inn her jeg....

Trodde kanskje jeg hadde termin i april, men var på UL i dag og fikk utsatt termin til 5.mai. Fantastisk å se det lille vesnet inni maga!!! En liten gutt!

Jeg er 30 år og bor på Jar, venter nr. 2. Har en liten datter på 2 år fra før. Blir spenende med en til...Var i kontakt med andre fra BIm sist også. Hygelig å ha flere i samme situasjon, for det er ikke mange av mine venninner som har barn enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Velkommen til dere nye:) For å oppdatere litt jeg er 29 år, nygift og vi venter vårt føste barn. Bor på Grønland(nesten naboer uwgirl). Jeg er 12 uker på vei i morgen(JIPPI), har vært kvalm siden uke 6/7, men nå begynner det å roe seg litt. Skal igang med å jobbe 50% fra neste uke, og gleder meg til det!!

Therese så spennede, flytter inn i ny leilighet i dag, hvor var det?? Mage, vet ikke helt, føler selv at jeg har litt (haha var vel det for 13 uker siden å), dere andre er jo litt lengere på vei, så der er det vel begynt å vises??

Ariel77: å ja begynt med julegavene, gjorde det for veldig lenge siden, men har en del igjen, ikke gjort så mye de siste ukene. Skal også lage julekalender og snart skrive julekort!! Er så kos med julen, har til og med spilt litt julesanger. Satte på julsanger en dag jeg ryddet, mannen min kom ut av kjøkkenet og lurte på hvorfor det kom den ene julsangen etter den andre, fått forbud nå i noen "uker" nå, iallefall når han er hjemme!!

Jeg har i det siste blitt kastet en del ut av bimen, tror pc er litt "sprø", men er inne å følger litt med da:) Nå synes jeg også det er på tide med et bim-treff snart Therese, hva med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heihei!

 

Lenge siden no... har ikke vært så aktiv her inne i det siste! Er slitsomt å jobbe fult...

 

Så morro at du er ferdig med 1 trimester Wowo.. det er en utrolig deilig følelse :) Er snart 18 uker nå... og kjenner minien sparker innimellom :)

Og ja magen vokser og jeg syns egentlig at den har blitt litt stor... men trivest med det og har heldigvis ikke lagt på meg noe særlig...:)

 

Våknet natt til torsdag med kraftige magesmerter helt opp under ribbeina... begynte og kaste opp så reiste på legevakta... satt der i 4 timer :S De fant ingenting... men legen i dag mente at jeg har fått magekatarr...Mye man skal få når man er gravid altså!...

 

Hvordan går det i ny leilighet Therese?

 

Håper det går bra med moren din Ariel.

 

HVordan er det å begynne å jobbe igjen wowo?

 

Er absolutt med på BIM-treff :) Hadde vært morro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :-)

Endelig hadde jeg litt nett igjen. Så lite action det har vært her i det siste da. Regnet med masse nye innlegg jeg. :-) Hehe.

Trives kjempe godt i ny leilighet, selvom det fortsatt er esker og poser i alle hjørner ;-) Nå bor jeg på Lambertseter. Kjenner det er deilig å komme seg litt vekk fra sentrum. Er jo et helt annet samfunn her oppe. :-) Nå har jeg passert 16 uker, og kjenner rare "hopp" i magen som jeg er usikker på om er spark eller inbilling eller bare leamus. Det vokser fort hos meg da, jeg kommer til å bli stor! ;-)

 

scoobydo, så skummel opplevelse da. men det var bra dte ikke var noe alvorlig ihvertfall. men skjønner hvis du ble redd da.

 

Jeg håper vi kan få til et treff snart altså. Hadde vært kjempe koselig!:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Ja vi har vært slække i det siste på innlegga! Har vel noko med dårlig formn å gjere :)

 

Så bra du trivest i ny leilighet... vi har bodd her nå i snart 2 mnd og vi har fortsatt ikke fått pakket opp alt! Men det kommer seg for hver uke som går... flyttet dere rett inn eller måtte der pusse opp noe først?

 

Er nok babyen du kjenner :) kjente det også som dult/hopp eller bobler/kribling... nå kjenner jeg noen dult hver dag stortsett :) Morro :)

 

Når skal dere på ordinær ultralyd jenter? Jeg skal på torsdag.. ,kjenner jeg er litt spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slapp å pusse opp. Skal ta et strøk maling i stua og "walkin closetet" mitt etterhvert :-) Men er ingenting som haster!

Jeg håper det er lille babyen :-) Kjenner det når jeg har lagt meg om kveldene eller sitter rolig.. Kjennes ut som leamus i to sekunder. også blir jeg helt varm i hjertet mitt, får som herlig følelse i kroppen, så jeg tror det er lille mini :-)

 

Uff, jeg gruer meg noe så sykt til UL. Skal den 12. Desember. Er så altfor redd for at de skal finne en feil. Begynner å bli vandt til at mine drømmer raskt knuses. Høres trist ut, men er så sliten av å være redd. Også sier jeg aldri noe høyt så føler meg litt som en tikkende bombe om dagen! hehe. Det går jo sikkert bra ;-)

 

Skal du på Ullevål scooby? du må fortelle hvordan det var. er kjempe spent på hvordan opplevelse det blir. Vil du vite kjønnet hvis de ser det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Så gøy det må være å kjenne liv:), gleder meg masse til det..

Sco: UL på torsdag blir spennede å se hva som rører seg der inne, skulle du vite kjønnet?? Så ekkelt med de smertene, "godt" at det ikke var annet en magevondt!!

Therese: Må jo være liv du kjenner:) Må ikke være bekymret for ul, kommer sikkert til å blir så gøy og alt er nok sikkert bra, er jo normalt sett det... Ikke gå å grue deg, da blir det jo noen kipe uker fremover!!! Grattis med ny leilighet, er vel kos nå like før jul:)

 

Jeg plages flyktelig med pc om dagen, har fått et eller annnet virus og blir stadig vekk kastet ut av bimen!!")¤/"(¤"=(=!?¤"? Mannen er selvf borte, så får ikke fikset det med en gang!!!

Er nå tilbake 50% på jobb, gikk greit forrige uke. Var sliten, men så gøy å komme tilbake til det "normale" livet:) Jeg skal til 2 kontroll på onsdag og skal da høre på hjertelyden, gleder meg til det... Ellers er det greit her, bare jeg spiser og tar det med ro;) Har hatt litt smerter/stikkinge like over skambeinet, regner med det er livemoren og alt som strekker og flytter på seg!?!?

Jeg er også så klar for bim-treff, ser det er en til tråd med mange som er klar for treff.

Lykke til på torsdag Scoo, og oppdater oss etterpå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Ja vi skal vite kjønnet :) På forrige Ultralyd i veke 13 mente gyn ganske bestemt at det var en gutt...så er jo litt spente på om det fortsatt stemmer :)

 

Skjønner du gruer deg til ultralyd Therese, det gjør jeg også... gruer og gleder meg... er som deg også bekymret for at de skal finne noe galt. Hjelper vel ikke akkurat i den jobben jeg har, der man hele tiden blir påmint om at det er faktisk en del foreldre som opplever å få den beskjeden...eller får et barn med spesiellebehov på grunn av komplikasjoner under fødsel...

 

MEN det er jo et fåtall... det går jo som oftest veldig bra :) Og de fleste som er bekymret for ultralyden sitter med et stort gliiis i sofaen etterpå :)

 

Langt du er på vei når du skal på kontroll Wowo? Hjertelyden er en heeerlig lyd å høre, egentlig mye bedre enn ultralyd. Sambo var så stolt og rørt da han fikk høre de kjappe små dunkene på legevakten :)

 

Godt du er komt deg tilbake i jobb... gjør hverdagen litt mer normal ja...+ at ukene går litt fortere! kjenner også at det er slitsomt å jobbe... spesielt når den 5 arbeidsdagen kommer... men men slik er det vel bare...

 

Hadde stikkinger/smerter der nede helt til jeg var 16 uker tror jeg... kjenner det av og til nå også, men mye sjeldnere... er nok helt normalt ja :) Livmoren vokser og tarmer og magemuskler må jo gi plass til den :)

 

Treff hadde vært veldig morro: )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg nett igjen! :-) Uten å "låne" av nabo`n! :-P Pinlig..

Imorgen skal jeg til tannlegen, UFF! Men etter det skal jeg hjem til mamman min!! Gleder meg til det ihvertfall!

På fredag er det tid for ny legetime, aner ikke om hun sykemelder meg lenger eller ikke. Blir nok ihvertfall ikke i full jobb med det første.

Vet forresten noen av dere når leger hører etter hjertelyd med det hornet sitt? Hun har jo ikke noe utstyr annet enn det for å høre om det faktisk er liv inne der. Synes nesten alle leger burde hatt ett eller annet for å roe ned altfor bekymrede vorende mødre ;-) Litt mye å forlange kanskje? Hehe...

 

Scooby, så gøy at de kunne si det allerede i uke 13 da :-) Så kos å få guttebaby! :-) Kos uansett. Funnet ut at jeg ønsker meg begge deler! ;-) Var hektet på det å få jente lenge, men det har gått over. Nå er det bare viktig at det er friskt! Men det er sabla spennende å vite hva det er likevel! :-)

 

Skal vi satse på et treff på nyåret da kanskje? :-) Im in!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Å kanskje en liten gutt på dere Scobo. Blir spennede å se om det stemme. Ja er inmari godt å være tilbake på jobb, selv om det er slitsomt.. Tror også det er livmoren og alt som gjør at jeg kjenner stikkinger og at det er vondt. Har kjent det spesielt på høyre side, skal blir godt å kommer på kontroll så han kan berolige meg litt.

Therese, vi skal lytte etter hjertelyden i dag, jeg er 14 uker i morgen.. Håper å høre den da. Så da bør nok legen kunne høre det på deg på fredag, du er jo lengere enn meg på vei:)

Jeg er veldig klar for et treff, kan gjerne ta det etter jul!! Noen som vil sette opp et treff på bim-tråden?? Pcen min er litt "vanskelig" fortsatt og bruker lang tid på å komme inn, blir stadig kastet ut, hvis ikke skulle jeg gjerne gjort det!! Skal se om jeg kommer meg inn når jeg er tilbake fra legen (har time 17) og fortelle hvordan det gikk!!

Lykke til i morgen Scoob, og til deg å på fredag therese:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...