Gå til innhold

Noen fra området rundt Oslo el. Oslo?


wowo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg er 26 år og bor i Oslo. Har Termin 15.mai, tror jeg...får se hva legen sier på første kontroll.

Dette blir mitt andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo (bydel Gamle Oslo), er 32 år, og har termin i begynnelsen av mai (11. mai etter mine beregninger, 7. mai etter legens beregninger). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Hyggelig at vi er en liten gjeng;) Jeg bor i bydel gamle Oslo, er nygift og så glad for at spiren satt. Jeg har vært litt bekymret nå i starten så var hos legen i dag. Fikk bekreftet at jeg var gravid, og at litt stikkinger ikke var noe å bekymre seg for, var litt beroligende det;)

Dere andre, noen symptomer som har begynt å vise seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo vest her :)

Jeg er 24 år og venter første.. Har termin 29 mai ifølge mine beregninger

Gleder meg til å bli kjent med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, er 28 og har termin med den første rundt 10.mai, tror jeg. Skal til UL på mandag for å dobbeltsjekke. Har ikke hatt mens siden 31 juli,men testen ble ikke positiv før for to uker siden. Så det kan faktisk være 10 april også. Men legen trodde mest på mai.. Synes det er veldig rart å være gravid, tror liksom ikke helt på det før jeg ser tegn på liv tror jeg. Hadde et veldig press nederst i magen de syv første ukene, har gitt seg denne uken. Nå er det noen stikninger innimellom, da blir jeg engstelig. Men har skjønt det er helt normalt. Ellers er jeg i fin form, er bare ekstra trøtt. Sover også dårligere om natten og må ta igjen litt på dagen. Men på trening går det over all forventning. Bedre og raskere enn på lenge! Det er artig.Blir et spennende år dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år og bor i Oslo, Torshov. Er gravid for første gang, ikke helt planlagt, men begynner å glede meg veldig. Er den eneste i jente gjengen og det hadde vært fint å bli kjent med noen fler med barn i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy!

Syptomene min kommer og går litt. Merker det mest ved at jeg er så snabla trøtt, er ikke så lenge til det står QWERTY i pannen min... Ellers har puppene blitt ømme og gedigne (måtte kjøpe BH med Fcup!!!!).

Hva med deg? er du overlesset av symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle.

Maren, nei ikke så overlesset. Litt uggen på kvelden, men ikke værre enn at det er greit å vite at det skjer noe;) Har blitt litt øm i puppene, men har ikke kjent så mye. Søsteren min ble sikkelig øm, håper det ikke følger i genene. Har også begynt å tenke tanke på innkjøp av ny bh, og tror nok jeg må opp i samme størrelse som deg, off dette er noe av det kipe for oss er stor fra før!!!!!!!! Jeg har vært hos legen for å få det bekreftet og skal på første kontroll den 13. Gleder meg litt til det, for nå er jeg ennå litt på at er jo så tidlig, vil ikke glede meg for mye og alt det der.... Er egentlig ganske dumt det, men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er supervanskelig å ikke glede seg! Akkurat nå er jeg litt ambivalent i forhold til det hele, hjertet mitt klarer ikke la være å glede seg mens hodet sier at jeg må roe ned gira følelsene frem til jeg ser no hjerteaktivitet på en UL monitor. Det er ganske nøyaktig 3 uker til vi skal titte og det virker som det er evigheter til!

 

Nei, denne puppeproblematikken er ikke artig. Fryktelig vanskelig å finne BHer som passer. Jeg er 75 rundt og det later til at alle kjedebutikkene tror man må være minst 90 for å ha større enn en D... Men men, ble anbefalt en spesialforetning og de hadde akkurat det jeg trengte. Kommer ikke til å bli morro når disse greiene fyller seg med melkefabrikker!!! Bra jeg får en mage til å balansere det hele med, ellers ville man jo sett ut som ett silikonvrak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha, off ja det er bra det kommer mage med resten;) Jeg holder til Oslo så må da finnes butikker som kan hjelp til!!!! Godt denne lill kommer før bikinsesongen, selv om de vel er litt stor mens man ammer også, ja ja blir vel vant til det:)

Varierer litt her å, men skal liksom være så fornuftig... Skal dere på tidlig ul og i hvilken uke, tror vi også må, jeg kommer ALDRI til å klare å vente. Skal til kontorll 13.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk undertoi foretning... Ligger like ved sten og strøm. De har alt og damene der er veldig proffe :-)

 

Vi skal på UL den 16/10, virker som evigheter til! men heldigvis går ukene fort. Da vil jeg være ca 9 uker på vei. Legen min gav meg en rekvisisjon med en gang jeg sa jeg var gravid, ettersom jeg hadde en MA som ble oppdaget i 13 uke forrige svangerskap. Legen min er av de som står sterkt i troen om at gravide ikke skal må behøve å engste seg. Man blir litt skvetten når det ikke gikk så bra forrige gang, flyr på do flere ganger i timen bare for å sjekke om det er noe blod... Ikke bra!

 

Men jeg har jo bestemt at denne gangen skal det være ett friskt lite embryo vi får se på skjermen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal prøve der!!

Kjekt med lege som er forståelsesfull, spesielt siden dere hadde en ma på forrige. Har både mor og søster som har hatt det, er fælt når det skjer, men begge har klart å få mange barn etter den ene gangen:) Så denne gangen kommer spiren til å sitte hos deg:) Legen min er også ok, tror det er mange gravide som går på det senteret. Han sa jeg bare måtte stikke innom om jeg lurte på noe eller var bekymret for noe, er kjekt det!! Vi får holde hverandre oppdatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Er 25 år og bor i bydel østensjø.. har egentlig termin 28 april, mn har en stor følelse av at jeg kommer til å ende opp i mai klubben :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så gly at vi er så mange:) Hvordan er formen deres og noen som har vært på tidlig ul?

Jeg, er litt ekstra trøtt om dagene og hadde min første morgen med sikkelig kvalme i dag (temin 29), men kom seg etter frokost. Foruten om det har jeg masse luft og ser gravid ut, off håper det gir seg litt snart trenger ikke å krangle med buksene min allerede!! Har veldig lyst til å dra på tidlig UL? Noen med erfaring på når og hvor og evt. pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg var på tidlig UL på fredag... var da 9+5.. Kjempe morro :)

 

Var på tidlig ul i uke 7 og 8 forrige gang pga blødninger... det endte i MA! Men poenget var at om du har lyst på tidlig ul så prøv å vent så lenge som mulig :) I uke 7 ser man egentlig ikke så mye ... men man får jo en bekreftelse på at hjertet slår :) Nå når vi var der på fredag fikk vi se hjertet og en baby som beveget seg... hadde vi ventet enda en uke hadde vi sikkert fått sett at han beveget fingrene osv... Men jeg klarte ikke å vente lenger da jeg mistet i uke 9 forrige gang....

 

Jeg var på byporten legesenter.. ble litt skuffet for UL apparatet der var veldig dårlig... men hørt mye bra om volvat og at man får med film og bilder derfra... tror det koster rundt 1000 ...

 

Jeg har kastet opp siden jeg var 6+5... plutselig på søndag da jeg var 10 uker gikk det over... er litt småkvalm og brekker meg på morningen .. men kan ikke sammenlignes med hvordan det var.

 

Hvor langt er du på vei wowo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...