Gå til innhold

Noen fra området rundt Oslo el. Oslo?


wowo

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan er det med dere?

Skjønner at du ble litt skuffet ifht. pappaen din therese. Tror at for en del fedre er dette litt spesielt, siden de selv ikke har hatt baby i magen og så er det jo letter å forhold seg til noe som er det, som leiligheten... Min foreldre ventet nok bare på telefonen når jeg ringte, og siden jeg er den siste av søskene som økte "barnebarn-stammen" var gleden stor, de har ventet en stund. Er rart hvordan andre reagerer og regner med at det vil sikkert kommer ulike svar når man forteller det til andre også, men skjønner at man vil at det nærmeste skal vise stor interrsse.

Jeg har jobbet mandag, hjemme tirsdag og jobb i dag. nå skal jeg være hjemme til mandag da skal jeg på 1 kontroll. Har vært sliten og kvalm, tirsdagen gjorde jeg ikke annet enn å sove og konse for ikke å spy(hater det)!!! Dere da, Scoboody du må vel begynne å nærme deg 12 uker?? Blir det flere tidlige ul på deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

24 år fra Stavanger, men bor i Oslo:) Termin 26 mai. Kvalmen har så smått begynt å komme. Ellers har brystene blit betraktelig tyngre og sliter lit med den øverste bukseknappen:( Har ikke fortalt om graviditeten til familie og venner enda. Vet ikke helt hvorfor egentlig, men er bare så nervøs. Men savner å ha noen å prate om graviditeten med (forutenom samboeren min da:)) Har dere sagt det til noen enda? Lit tidlig kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Therese

Jeg skjønner deg veldig godt når det gjelder skuffelsen din ovenfor din fars reagsjon. Er veldig nervøs for å fortelle foreldrene mine at jeg er gravid, jeg har ingen peiling på hvordan de kommer til å regaere.Det kan gå begge veier. Når det gjelder gråtingen, så syns jeg bare du skal gråte når du føler for det:) Har det på samme måte selv. Gråter for alt og ingenting og føler meg som den tårepersa. Men trøster meg med at det er helt normalt. Så vi får gråte sammen jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Jeg bor på Lørenskog da.... Men det er ikke akkurat så langt unna Oslo. Dessuten virka alle så koselige her, så håper det er greit at jeg slenger meg på :)

Er 31 år og venter andremann med termin 20.mai. Åtte uker på vei.

Har ei datter som blir tre år i januar som jeg tror kommer til å bli en veldig hjelpsom storesøster :)

Har vært utrolig kvalm og dårlig denne gangen her og er sykemeldt fra jobben ut denne uka.

På mandag blødde jeg og siden jeg ikke gjorde det forrige gang, ble jeg kjemperedd!! Har en super fastlege, som sendte meg til Ahus på ultralyd på tirsdag. Der kunne legen med glede si at alt var i orden og hun så ingen tegn til at dette skulle gå galt heller :) Jippi!!

Tenker jo litt på det ennå, men tror og håper at det kommer til å gå bra :)

Gratulerer til alle som har en liten spire i mangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Maren 84, klart å holde det hemmelig du, imponert!!! Vi har sagt det til næmeste familie, de hadde avslørt oss uansett, dessuten er det ok å ha noen å spørre og å snakke med. Har to svigerinner som er gravide, så synes det er ok å kunne del tanker og spørsmål med de! Men er jo opp til en selv om en ønsker å si det. Har også vært veldig glad for sidene her, er mange i samme situasjon.

Ariel 77, er selvfølgelig velkomme her!! Kvalmen har kommet her å, skulle jobbet 70% denne uken, men klarte to dager før jeg kolapset. Slitsom med kvalmen, trøster meg med at det er godt tegn!! Skummelt med blødning, så bra at du kom til Ahus, og at alt var bra. Skjønner at du er litt urolig, men når de sier at de tror dette kommer til å gå bra, gjøre det nok det!! Hva finner du på når du er sm, jeg holder på å gå på veggen!!! Alt for rastløs til å være hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo :)

 

Finner på når jeg er sykemeldt ja...

De to ukene her har vært så merkelige!! Datteren min har vært så innmari syk, så hun har vært hjemme sammen med meg en del dager. Begynte helgen for to uker siden med oppkast og holdt på over en uke! Forrig helg ble samboeren min syk og han holdt også på i flere dager. Så denna uka her har jeg både hatt ei syk jente og en syk mann. Er først i går og i dag jeg har fått slappet av alene hjemme.

Men nå etterpå skal jeg møte ei venninne til lunsj. Skal bli så godt å komme ut litt etter all denne sykdommen.

Skal på jobb igjen på mandag og håper jeg kan jobbe en del mnd til før eventuelle plager som bekkenløsning kommer. Hadde det forrige gang. Jobber på småbarnsavdeling i barnahage, så det er en del løft i løpet av dagen.

Håper kvalmen din gir seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Wowo:)

 

Ja, jeg burde nok si det snart, har veldig lystt å ha noen å prate med det om, spesiellt mamma, er bare så redd for å bli skuffet over reaksjonen. Siden jeg fortsatt studerer osv. Men siden det var planlagt føler jeg jo selv at jeg har alt under kontroll og har ikke planer om å ta opphold i studiene (håper jeg!!) samboeren min har jo god jobb så det skal jo gå greit med økonomien osv, huff nå kjenner jeg at jeg begynner jeg med alle forklaringene jeg har planlagt hehe. Ja ja det ordner seg nok, godt å ha denne siden her da så jeg får ut lit tanker osv.

 

Maren 84.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Tenkte å sniktitte innom her, er ei nygift jente på 27 fra Bøler i Oslo. (Østensjø bydel). Har egentlig termin med vår første 28. april, men kan jo tenkes jeg ender opp i mai jeg også:)

 

Therese: Vi bor jo ikke langt fra hverandre, så hadde vært koselig med trilleturer rundt Østensjøvannet eller noe neste år! Jeg har babysang-kurs på Abildsø også, så koselig om du vil gå der, vi har det veldig sosialt og gøy med babyene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :-)

 

Dere er utrolig fine å ha altså. Jeg blir veldig rørt for alt om dagen, og ble det nå også ;-)

Jeg har det bra jeg. Pappa skal få litt tid til å døyve dette. Han er 42 og skal bli bestefar og har ei datter på 3 år hjemme. Så det er sikkert bare noe å vende seg til for han.

 

Sliter fortsatt med kvalmen og er i dårlig form hele tiden, bortsett fra på kvelden. Burde nesten jobbet som nattevakt igjen ;-P

Så jeg er 100 % sykemeldt frem til uke 12 ihvertfall. også litt grunnet tidligere aborter. Skal ikke stresse nå. Og jobben min er veldig lite passende for meg nå. Så jeg er hjemme med god samvittighet. Rydder, vasker og spyr. Lånt hele Friends serien så jeg har nok å gjøre! :-)

 

Songbride: Så koselig. Går gjerne trilleturer med deg :-) Jeg synger faktisk selv, utover vinteren skal jeg spille inn mitt første album! Gleder meg som et lite barn :-)

 

Nå skal jeg en tur til legen. Tror jeg har urinveis infeksjon. Tisser i ett sett og det er alt annet enn behagelig for å si det sånn. ISJ!

 

Kos dere jenter! Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hatt en fin helg?

Aril77 skjønner at du ikke har hatt det rolig de to uke, med både sykt barn og syk mann!!! Tilbake på jobb igjen i dag da, hvordan gikk det?

Maren84 off er ikke enkelt. Men som du sier er det planlagt så er jo alt gjennomtenkt.. Mange i dag som får barn selv om de studerer, må jo bare legge opp hverdagen litt annerledes. Tror nok de blir glad, men får sikkert en god reaskjon, da de ikke forventer det!! Hos meg var det så forventet at der kom det ikke som noe sjokk!!! Hvordan er formen din ellers da?

Jeg er nå sm i 3 uker, er konstant kvalm, så sofaen hjemme blir slitt nå.. Er utrulig kjeldelig, og kipt, eneste oppmuntringen er at det går over og at det kommer en baby tilslutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter.

 

Min helg har vært full av humørsvigninger og emosjonelle utbrudd. Men nå har stormen lagt seg, heldigvis.

Wowo, fortalte det til familien min i går og det gikk over all forventning. De ble kjempeglade alle sammen og det hadde vist blitt stor feiring rundt middagsbordet hjemme i Stavanger. Har hatt lange og gode samtaler med mamma som er overlykkelig og rørt over at lillejenta skal ha baby. Utrolig godt!! Så nå er jeg både lettet og rørt:) Lit typisk meg å ta sorgene på forskudd tror jeg. Kvalmen min kommer og går, men er heldigvis ikke sengeliggende, er bare utrolig tungt å komme seg opp om morgenen. Håper kvalmen din gir seg snart, ikke gøy å ligge strekk ut for lenge!

- Nå må jeg på forelesning.

Ha en fin dag alle sammen:)

 

Maren84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

Var hos legen nå. Siden jeg har hatt svie i hele helgen. Trodde det var blærekatarr, men prøvene viste ikke tegn til det. Hadde bare litt proteiner i urinen. Ble nervøs jeg.

Det svir jo som bare F. Men legen trodde det var soppinfeksjon da.

Så sitter her i yoghurt og canesten og føler meg skikkelig deilig.

Æsj!

 

Skal på første kontroll på Onsdag så får bare se ann urinprøven da :) Hvis den er fin igjen da kan de proteinene være utflod bare. Skjønner ikke alt detta greiene jeg.

 

Hehe

Bare håper svien gir seg snart.

 

Ha en fin dag alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :)

 

I dag har jeg vært på jobb etter to uker som sykemeldt. Syns det var godt å komme tilbake og det gikk veldig bra!

Helgen har vært så som så, mamma har kreft og lørdag måtte hun på sykehuset. Men i dag kom hun hjem og det var jo koselig :)

ThereseMedLilleMaiSpire, så spennende å høre at du synger! Jeg elsker å synge selv og drømmen har alltid vært egen cd, men har nok ikke talent til det. Får holde med å synge litt i brylluper og sånn.

Lykke til på kontroll på onsdag, det går nok kjempebra :)

Håper virkelig kvalmen din gir seg snart. wowo. Slitsomt å være så kvalm.

Gratulerer med at det gikk så bra når du fortalte det, maren84. Kjempekoselig at alle ble så glade!!

Hos oss var det også veldig forventa, så var nok ingen som ble så veldig overraska. Mange som visste at vi prøvde å få en til. Jeg har aldri vært god til holde sånne ting hemmelig :)

Ha en fin mandag, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Så bra at det gikk fint maren, regner med du er litt lettere nå!?:) Det er godt å ha en mamma og støtte seg til.. Så morsomt at det ble litt feiring, hvordan fortalte dere det? Therese så kipt med den svien, høres ut som soppinfeksjon, får håpe det går over fort.. Første kontroll på onsdag, var i dag jeg. Var kjekt å få snakket litt med legen, spesielt i forhold til dette med mat, er jo så mye forskjellig skrevet!! Er det noen av dere som har tenkt på å gå til jordmor istedenfor lege?? Å hvor skal dere søke fødeplass, ble Ullevål på meg! Ariell, så bra at det gikk bra på jobb, misunner deg der!! Jeg har jo håp om at denne kvalmen skal gi seg, men til nå har det bare blitt verre. Skal ta det med ro i nå, håper bare det kan hjelpe litt. Det kipe er at jeg er dårlig hele dagen, blir ikke bedre på ettermiddagen... Nei off dette ble "syteinnlegg", sorry!!!! Tenk om 7/8 mnd, er vi mammaer, gevinsten for alt som skal skje med oss de neste mnd.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariel. Leit å høre om moren din. Håper hun slår den dritt sykdommen så langt ned i støvlene som det bare går ann!! Det gjør hun!! Skjønner at det var godt å få henne hjem ja. :-)

Nok talent? Det er jo bare å øve mer det da, alle kan hvis de vil :-) Begynte med kor, bryllupssanger her også, men har hele tiden hørt at jeg har noe spesielt. Spilt inn et par låter allerede som snat har strekt seg rundt hele landet. Er så rart altså ;-) Skriver egne låter og spiller gitar også, men første cd'en skal bare være med kjente og kjære coverlåter :-)

 

Er det lurt at jeg har med samboer på 1. legekontroll?

Er det fler som kjenner litt mer kjøtt på magen nå? Får ikke igjen buksene mine jeg.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skummet litt fort i går jeg, så trist med mammen din Ariel, bedre med henne nå. Svigermor har kreft og holder på med cellegift nå, er en forferdelig sykdom!!!!

Therese jeg var på første kontroll i går, og hadde med meg mannen min. I utgangspunkte er det å fylle ut papier og snakke sammen, men tror det var veldig ok for han å være med. Han får da delta, kan spørre og også høre hva vi snakker om å. Vet det er mange forskjellige meninger om dette, men har man lyst og tid hvorfor ikke. I går ettermiddag snakket han med mammaen sin og da fortalt han at vi hadde vært på 1 kontroll og hva vi hadde gjort, han virket litt ja vet ikke "stolt" kanskje, og så er det er ok at han kan fortelle, dreier seg mye om "meg" ellers synes jeg (forstå meg riktig på den)... Spennede med cd, hvilken sager er det du synger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo :)

Jeg syns det er kult at sambo skal være med imorgen. Tror det er vanskelig for gutta å skjønne hva som er i ferd med å skje, så like greit at det går opp for han nå :) Også skal jeg få legen til å forklare litt om hormoner! Hehe.

Jeg har ett lite issue, jeg vil ikke bli veid forran han. Ikke spør hvorfor, men jeg er utrolig hårsår på det området der. Så jeg håper det gjøres i samme rom som blodprøvene taes. For det trenger han ikke være med på uansett :-) Jeg er rar, men vi har alle våre greier ;-)

 

Jeg synger mye rart egentlig. Musikken jeg lager er veldig popballade aktig. Hva kan jeg sammenligne med....? Eva Cassidy kanskje.

Men på mitt første album tenkte jeg at jeg skulle synge låter som familien min ønsker jeg skal synge. da de har hatt hemmelig kronerulling for å hjelpe meg med å finansiere studiet mitt :) Så kan jeg dedikere hver og en låt til de som har vært med å hjelpe :-)

Helst synger jeg den musikken jeg liker best, og det er Coldplay, Keane, Eva Cassidy, osv. Den sjangeren der :-)

 

Blir bra detta ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei therese...

Tror også det blir ok å ha han med.. Jeg ble veid i samme rom som blodprøvene ble tatt, og de sa ikke det høyt. Kan sikkert spørre om det hos sykepleier som tar blodprøven. Jeg fikk ikke med meg helsekorte mitt, vet ikke om de skriver vekten på det?!?! Alle har vi våre greier, så du får bare høre.

Spennede med plateinspilling, blir sikkert kjempe gøy!! Har du studert musikke også? Jeg er kjempe dårlig å synge, men er gjerne med på singstar med mine nieser!! Har noen venninner som er kjempe flink å syng, blir litt misunnelig der!!:)

 

Lykke til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag da jeg var hos legen så jeg ingen vekt så jeg regner med den står på det rommet hvor de tar blodprøver :-)

Jeg har ikke studert musikk nei. Jeg har bare vært interessert i det hele livet og alltid hatt "talentet" for det. :-) Det er eneste gangene jeg tør å være meg selv 100% ;-) Elsker å synge og være musikalsk. Pappa som har lært meg det tror jeg. Han er rå på gitar, ikke synger han veldig fint men. Hehe. Og til musiker å være har han utrolig dårlig gehør. Husker som liten at jeg holdt på å bli GAL når han spilte den ene tonen feil GANG PÅ GANG! Hehe..

 

Singstar er jo så moro da! :) Det kan jo alle få til! :-)

 

Har et spørsmål til, jeg tror hormonene mine tar helt av her. Men jeg kjenner at jeg blir så sykt forbanna når han skal ut å pilse for tiden. Jeg må lissom sitte alene i helgen mens han skal ut å bli dritings. Syns ikke noe om det. Kanskje jeg bare burde vært glad for å få en dag for meg selv og la han feste nå mens han kan?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh. "han" er da min samboer. Jeg skriver så uten sammenheng. Litt for engasjert i å skrive til å klare å skrive riktig! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa vet ikke helt.... Mannen min var på guttetur i helgen, noen som er årlig var greit det. Hadde nok ikke satt pris på om han skulle ut hver helg å drikke seg dritings, men en gang innimellom trenger de vel.. Kanskje han ikke trenger å blir så full, at han ikke orker å gjøre ting dagen etterpå. Akkurat nå når jeg er dårlig og hjemme fra jobb, blir jeg litt desp på å ha selskap, men tror det er godt for oss begge at han stikker ut innimellom og jeg får besøk hit:) Etterhvert når formen blir bedre tenker jeg å delta på selskaplighetene som kommer, tror det er viktig at vi ikke bare vil være hjemme. Håper dere finner en ordning på det!!

P.s. hormoner har vi nå, det får de bare se litt forbi og så får vi minne oss selv på det en gang innimellom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Lenge siden jeg har vært her nå... har drevet med flytting og ble selvfølgelig uten nett!

 

Er helt enig med Wowo over her at det er viktig a vi ikke bare er hjemme mens gutta går ut. Hadde besøk av en kompis av sambo i helga og dama... satt her på vors først og var ute etterpå. Jeg kjørte seff, men syns det er morro å være med. Er riktig nok fryktelig slitsomt, og var ganske trøtt, sliten og grinete dagen etterpå hehe :) Samtidig tenker jeg at når babyen kommer så får man ikke muligheten til å være så sosial og gå ut... så da er det jo greit å benytte sjansen! :)

 

Du er helt slått ut av kvalmen nå Wowo? Kan trøste deg med at det går over.. plutselig den dagen jeg var 12 uker så var jeg ikke såå kvalm lenger.. kaster fortsatt opp og har noen kvalmebyger men henger ikke over doskåla hele dagen. Begynte på jobb igjen på mandag .. var fryktelig slitsomt, men morro å se folk igjen også.

 

Trist å lese om mammaen din Ariel77.. kreft er en skikkelig drittsykdom.. Har hatt mange tilfeller i familien og håper vi slipper flere...

 

Hvordan gikk første legekontroll Therese? Jeg skal til jordmor om et par timer... sambo fikk ikke fri fra jobb i dag så jeg må gå alene.. men skull gjerne hatt han med!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra hos legen. Nervøs for prøvesvar, men sjansen for at jeg har HIV er vel liten :-)

Jeg har fortsatt litt proteiner i urinen. Men legen sa det var så lite at det egentlig ikke skulle gitt utslag på prøven, men den greia dems var så følsom. Og at mange gravide hadde dette gjennom hele svangerskapet uten at de helt viste hvorfor :) Så jeg skal prøve å ikke bekymre meg.

Hadde normalt blodtrykk og bestemte oss for å føde på Ullevål :-)

 

Håper det er bra der oppe. :-) Kanskje vi møtes der oppe hele gjengen? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...